Tja. Ze doen het puur en alleen om geld te vangen. Al vanaf het begin, toen de wijken direct rondom het centrum het haasje waren. De stad staat even vol met auto's als 20 jaar geleden, alleen betaal je je nu scheel als je wilt parkeren. Oplichters. Maffia.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:06 schreef Juicyhil het volgende:
Nu krijgen we dus in Zuidoost betaald parkeren
Uurtarief is dus 1,40 euro. Triest is dat op zondag men voor maximaal een uur mag parkeren. Heb ik bezoek, moet die ieder uur naar beneden rennen om een nieuw kaartje te kopen
Ze doen dat met de gedachte om de overlast die zou worden veroorzaakt door forensen en bezoekers van evenementen tegen te gaan. Maar we hebben helemaal geen overlast. Tijdens evenementen is het netjes afgesloten voor auto's. Nooit problemen.
In grote delen van Oost kun je ook over de hoofddoekjes lopen, dus ik weet niet of het veel uit zal maken. Of je moet iets in de Watergraafsmeer kunnen vinden (omgeving Pythagorasstraat), maar dan moet je wel voldoende geld in kas hebben.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:12 schreef Mister_Bojangles het volgende:
West of Oost? Woon nu al 2 jaar in oud west, maar krijg de laatste tijd steeds vaker het idee om eens wat in oost te gaan zoeken.. Waar dat idee op gebaseerd is weet ik eigenlijk niet, heb het hier best naar mn zin... Alleen ben eerlijk gezegd wel een beetje klaar met die ontelbare kebabzaken/turkse kledingmakers/nachtwinkeltjes/turkse supermarkten in de buurt![]()
Niet dat ik racistisch ben maar er hangt gewoon 24 uur per dag zo'n gore knoflookmeur in de straat hier, dat ik blij ben als ik na een weekje ff een weekend naar het platteland mag
Zat eigenlijk meer te denken van de buurt bij Roeterseiland/Artis oid.. De plantagebuurt. Volgens mij valt het daar wel mee toch?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 15:20 schreef Lkw het volgende:
[..]
In grote delen van Oost kun je ook over de hoofddoekjes lopen, dus ik weet niet of het veel uit zal maken. Of je moet iets in de Watergraafsmeer kunnen vinden (omgeving Pythagorasstraat), maar dan moet je wel voldoende geld in kas hebben.
Ik woon zelf aan de van lennepstraat, ter hoogte van Hema, is echt heerlijk, totaal geen last van druktequote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Zat eigenlijk meer te denken van de buurt bij Roeterseiland/Artis oid.. De plantagebuurt. Volgens mij valt het daar wel mee toch?
Woon momenteel aan de Kinkerstraat, maar ben wel een beetje klaar met de hele dag trams/sirenes/brommers voor mijn huis langs..
Wil gewoon lekker in een rustig straatje wonen
Kinkerstraat, dan noem je ook wel de meest vreselijke straat qua drukte, shoarmalucht en geluidsoverlast.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Zat eigenlijk meer te denken van de buurt bij Roeterseiland/Artis oid.. De plantagebuurt. Volgens mij valt het daar wel mee toch?
Woon momenteel aan de Kinkerstraat, maar ben wel een beetje klaar met de hele dag trams/sirenes/brommers voor mijn huis langs..
Mja ergens heeft het ook wel weer wat natuurlijk.. Woon zelf ter hoogte van de dacosta kade...quote:Op zondag 5 augustus 2012 10:40 schreef Haunter het volgende:
[..]
Kinkerstraat, dan noem je ook wel de meest vreselijke straat qua drukte, shoarmalucht en geluidsoverlast.![]()
Ik woon aan de Admiralengracht. Bevalt me zeer goed!
Mij hoef je niet te overuigen hoorquote:Op zondag 5 augustus 2012 10:47 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Mja ergens heeft het ook wel weer wat natuurlijk.. Woon zelf ter hoogte van de dacosta kade...
Binnen no time in het vondelpark om mijn dagelijkse hardlooprondje te doen, leidseplein is op kruipafstand, mn werk zit ook in west en studeren doe ik meestal in de OBA in plaats van op de uni, dus dat is gewoon een kwestie van lijntje 17 uitrijden..
Maar inderdaad, al die shoarmatenten en pauperwinkels op de kinkerstraat zijn kut, anderzijds zitten ook alle goede winkels als dixons, hema, AH, Mc, Subway, goede Vishandel, Freerecordshop, H&M, allemaal om de hoek..
Dat heb je dan op de overtoom bijvoorbeeld weer niet, daar zitten meer de eenmanszaakjes/exclusievere winkeltjes.
Af en toe probeer ik mezelf te overtuigenquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:00 schreef Haunter het volgende:
[..]
Mij hoef je niet te overuigen hoorIk woon er om de hoek en zie de voordelen van die straat zeker wel ja. Alles is er te vinden. Maar echt rustig wonen zit er daar volgens mij niet in.
Volgens mij kun jij beter lekker in Amstelveen gaan wonenquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
ijburg is ook rustigquote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Mja maar als ik bij een vriend van me in de pijp een peuk sta te roken op het balkon hoor je de vogeltjes fluitenquote:Op zondag 5 augustus 2012 11:12 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij beter lekker in Amstelveen gaan wonen![]()
Verkeersgeluiden, 'hoofddoekjes', uitgaansgeluiden, het hoort gewoon bij een stad als Amsterdam.
Dat bedoel ik, Amstelveel, Abcoudequote:Op zondag 5 augustus 2012 11:15 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Mja maar als ik bij een vriend van me in de pijp een peuk sta te roken op het balkon hoor je de vogeltjes fluiten, en op de kinkerstraat hoor je sirenes, tramgebulder en geschreeuw..
Kom toch uit een dorp he![]()
Vind het overigens niet verschrikkelijk hoor, maar na 2 jaar aan de kinkerstraat wil ik eigenlijk wel weer eens wat anders proberen.
quote:
quote:Zeven gewonden door steigerend politiepaard
Bij een incident met een politiepaard zijn zaterdagavond in Amsterdam zeven gewonden gevallen. Een omstander had het beest een klap gegeven waarna het begon te steigeren, meldt de politie.
Het incident gebeurde op de Amstel ter hoogte van de Halvemaansteeg. Zowel het paard als de berijder vielen op de grond. Zeven omstanders liepen verwondingen op. Vijf van hen zijn voor controle naar een ziekenhuis in de buurt gebracht. De ruiter bleef ongedeerd, het paard liep een kreupel been op.
Ah, okee. Maar dat is eigenlijk geen Oost. Valt onder Centrum. Ik woon zelf op de Kadijken, dat is fijn en redelijk rustig wonen. Sowieso is het hele centrum ten oosten van de Amstel een heel stuk rustiger dan het gedeelte ten westen ervan. De Plantage en de Kadijken kan ik je van harte aanbevelen. Alleen de Roetersstraat is nogal druk, veel studenten en gedoe rondom Kriterion. Wel erg gezellig en vaak een goeie sfeer, maar niet fijn om pal in de buurt te wonen. Niet als je van enige rust houdt althans.quote:Op zondag 5 augustus 2012 01:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik woon vlakbij de ring, dat is pas herrie.quote:Op zondag 5 augustus 2012 11:12 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij beter lekker in Amstelveen gaan wonen![]()
Verkeersgeluiden, 'hoofddoekjes', uitgaansgeluiden, het hoort gewoon bij een stad als Amsterdam.
Een hele late reactie weliswaar maar je hoeft toch niet te betalen tussen 12 uur 's nachts en 9 uur 's morgens? Met een beetje geluk een plekje vinden op de Amstel, voor een uurtje geld in de parkeer automaat en klaar ben jequote:Op donderdag 19 juli 2012 19:11 schreef Geckoo het volgende:
Ik ga vanavond naar een trilogie in de Tuschinski maar waar kan ik een beetje parkeren zonder dat het >¤30 kost? (zit ongeveer 9 uur in de bios (van 23:30 tot denk 8:30)
Parkeer garage heb ik al gevonden Stopera is idd de goedkoopste (¤ 3.75 p/u = ¤ 33.-
Jullie nog ideeen?
eventueel tram vanuit ander gedeelte.
Te laat dusquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:47 schreef bl_henkie2 het volgende:
[..]
Een hele late reactie weliswaar maar je hoeft toch niet te betalen tussen 12 uur 's nachts en 9 uur 's morgens? Met een beetje geluk een plekje vinden op de Amstel, voor een uurtje geld in de parkeer automaat en klaar ben je
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |