abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:29:11 #1
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_113557570
Vanochtend reed mijn man naar zijn werk met de auto. Halverwege de rit rijdt hij over een rotonde en hoort ineens een raar geluid en de auto trekt naar rechts. Meteen gestopt natuurlijk om te kijken wat er aan de hand was. Blijkt er een balk met spijkers op de weg te hebben gelegen die dus nu in 1 van de voorbanden zit :( Resultaat: flink gat in de band. Van dat reparatiespul in de band gespoten en voorzichtig doorgereden naar de garage/dealer. Moet dus een nieuwe band op en kost weer ¤ 50,- voor een nieuw flesje van dat reparatiespul. Totaal dus meer dan ¤ 200,-

Kunnen die kosten op iemand verhaalt worden? Wegbeheerder/gemeente of iemand/iets anders? Zou het aan de ene kant belachelijk vinden als je daar zelf voor moet opdraaien terwijl jij er niets aan kan doen. Aan de andere kant: wegbeheerder/gemeente kan er natuurlijk ook vrij weinig aan doen als iemand dit soort dingen op de weg gooit...

[ Bericht 0% gewijzigd door dutchdevil op 29-06-2012 14:38:37 ]
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:30:39 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113557634
Zoals je zelf al zegt: Tenzij je weet wie die balk is verloren / daar heeft neergelegd, nee. De wegbeheerder is alleen aansprakelijk voor schade die door hun nalatigheid is ontstaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_113557824
Gevalletje helaas pindakaas.

Jammer ook dat die auto's niet meer geleverd worden met normale reserve wielen, dan had het je een schijntje gekost in plaats van een nieuwe band.
pi_113557977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:35 schreef Wokkel het volgende:
Gevalletje helaas pindakaas.

Jammer ook dat die auto's niet meer geleverd worden met normale reserve wielen, dan had het je een schijntje gekost in plaats van een nieuwe band.
Een reservewiel is maar een tijdelijke oplossing, uiteindelijk moet je ook weer een nieuwe gaan halen
pi_113558003
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:38 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Een reservewiel is maar een tijdelijke oplossing, uiteindelijk moet je ook weer een nieuwe gaan halen
Vaak schieten ze er toch een prop in voor een paar euro?
pi_113558342
Nee, tenzij je kan aantonen dat de gemeente redelijkerwijs had kunnen weten dat die balk daar lag. Dat kan je waarschijnlijk niet en derhalve is het pech. (of je moet de eigenaar kennen van de balk natuurlijk).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_113558614
Typische gierige Hollanders :')
Lekke band kan altijd gebeuren.
5 Ferrari's op videoband!
pi_113558758
moet je vriend maar beter uitkijken, een balk zie je toch niet zo snel over het hoofd lijkt me
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:56:06 #9
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_113558785
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Typische gierige Hollanders :')
Lekke band kan altijd gebeuren.
Gierig? Meer dan ¤ 200,- schade door andermans fout. Maar ik hoor het al, jij hebt een geldboom? Mag je wel even ¤ 200,- naar me overmaken hoor })
pi_113558851
Tja je betaald wel wegenbelasting, maar het is praktisch onmogelijk om de weg beheerder aansprakelijk te stellen.

Er bestaat overigens wel een speciaal fonds waaruit geld wordt uitgekeerd aan schadegevallen waarbij er geen tegenpartij bekend is. Misschien kan je dit eens nazoeken.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_113558913
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Vaak schieten ze er toch een prop in voor een paar euro?
Ja, mijn oom heeft een garage en die doet dat gewoon voor niets :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:59:03 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113558917
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:57 schreef AlfredJKwak5 het volgende:
Tja je betaald wel wegenbelasting, maar het is praktisch onmogelijk om de weg beheerder aansprakelijk te stellen.

Er bestaat overigens wel een speciaal fonds waaruit geld wordt uitgekeerd aan schadegevallen waarbij er geen tegenpartij bekend is. Misschien kan je dit eens nazoeken.
Je betaalT wegenbelasting, net als ik belasting betaal om jou naar school te laten gaan en werkwoordsvervoegingen te leren.

En het Waarborgfonds keert alleen uit als er schade is, veroorzaakt door een ander motorvoertuig.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_113558979
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je betaalT wegenbelasting, net als ik belasting betaal om jou naar school te laten gaan en werkwoordsvervoegingen te leren.

En het Waarborgfonds keert alleen uit als er schade is, veroorzaakt door een ander motorvoertuig.
Offtopic:
Tjonge, dan had je toch meer moeten betalen dan had ik nu niet de d en de t door elkaar gehaald. :D

Je brengt me nu wel heel er in de war hoor met die t en d. Ik ben toch echt in de veronderstelling dat het gewoon +d is ipv +t. De betaling heeft immers al plaatsgevonden (vvt).

[ Bericht 10% gewijzigd door AlfredJKwak5 op 29-06-2012 15:09:51 ]
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_113558981
Als ik trouwens ergens aan het rijden ben en ik zie een balk liggen dan rij ik daar niet overheen hoor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:02:09 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113559024
Als je weet wie de balk heeft verloren dan kun je de schade op die persoon/bedrijf verhalen. Dat is geen enkel probleem!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:03:59 #16
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_113559094
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:01 schreef bijdehand het volgende:
Als ik trouwens ergens aan het rijden ben en ik zie een balk liggen dan rij ik daar niet overheen hoor.
Nou ja, balk? 15 cm lange lat met 6cm lange spijkers erin. En om een bocht kijken is wat lastig op een rotonde met bosjes om de rotonde heen...
pi_113559185
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:56 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Gierig? Meer dan ¤ 200,- schade door andermans fout. Maar ik hoor het al, jij hebt een geldboom? Mag je wel even ¤ 200,- naar me overmaken hoor })
:')
Je hebt gewoon pech. Daar is niemand schuldig aan.
Hoe groot is de kans dat je suffe man nog een keer over een lat met spijkers rijdt?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:21:20 #18
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_113559820
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:01 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Offtopic:
Tjonge, dan had je toch meer moeten betalen dan had ik nu niet de d en de t door elkaar gehaald. :D

Je brengt me nu wel heel er in de war hoor met die t en d. Ik ben toch echt in de veronderstelling dat het gewoon +d is ipv +t. De betaling heeft immers al plaatsgevonden (vvt).

Dan zou het 'je hebt wegenbelasting betaald' moeten zijn. 'Je betaald' is per definitie altijd fout.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_113559864
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:03 schreef dutchdevil het volgende:

En om een bocht kijken is wat lastig op een rotonde met bosjes om de rotonde heen...
Laat je vent zijn rijbewijs maar inleveren dan, als dat hem niet lukt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:49:45 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_113561123
Misschien kun je het verhalen op je eigen verzekering, als je volledig casco verzekerd bent.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_113561662
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:01 schreef AlfredJKwak5 het volgende:

[..]

Offtopic:

o|O
Taaltip: als je twijfelt of het werkwoord met een "t" of "d" is, schrijf het met een "t". Dat is namelijk veel vaker goed dan met een "d".
pi_113562500
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zoals je zelf al zegt: Tenzij je weet wie die balk is verloren / daar heeft neergelegd, nee. De wegbeheerder is alleen aansprakelijk voor schade die door hun nalatigheid is ontstaan.
Dat is niet altijd zo, volgens mij had je als dit op de snelweg was gebeurd Rijkswaterstaat aansprakelijk kunnen stellen.

quote:
Als er schade ontstaat aan een voertuig/vaartuig doordat de rijksweg/rijksvaarweg niet voldoet aan de eisen die de gebruiker daar aan mag stellen, kan aansprakelijkheid van de (vaar)wegbeheerder aan de orde zijn. Op Rijkswaterstaat rust een zorg- en onderhoudsplicht. Deze is bedoeld om gevaarscheppende situaties die schade aan derden kunnen veroorzaken te voorkomen.
Geen idee though of er iets soortgelijks geldt voor een weg binnen de bebouwde kom.
pi_113562754
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:49 schreef sanger het volgende:
Misschien kun je het verhalen op je eigen verzekering, als je volledig casco verzekerd bent.
Tenzij de verzekering dit onder vandalisme vindt vallen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:31:12 #24
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_113562971
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:03 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Nou ja, balk? 15 cm lange lat met 6cm lange spijkers erin. En om een bocht kijken is wat lastig op een rotonde met bosjes om de rotonde heen...
ja ik rijd af en toe over een peuter heen maar ja ze zijn ook moeilijk te zien met al die bosjes. Eigenlijk kan ik ook gewoon niet rijden en ben ik een beetje blind. Nu was het een balk volgende keer een kind of huisdier. Dat jij zo onverantwoord bent om auto te gaan rijden als je dingen als een fucking balk op de weg over het hoofd ziet. En dan gaan zeiken over de schade. Echt belachelijk. En geen smoesjes je kan altijd de weg vlak voor je wagen zien. Is gewoon echt je eigen fout als je over een spijkerbalk heen rijdt!
pi_113563100
Je hebt gewoon pech TS.
pi_113563205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:18 schreef hvdbr het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo, volgens mij had je als dit op de snelweg was gebeurd Rijkswaterstaat aansprakelijk kunnen stellen.

[..]

Geen idee though of er iets soortgelijks geldt voor een weg binnen de bebouwde kom.
Hoezo zou de weg niet voldoen aan de eisen die de gebruiken kan stellen? De lekke band is ontstaan door een lat met spijkers, niet door een gat in de weg ofzo.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:43:28 #27
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113563466
Dit heet dus gewoon 'pech', en nee, de kosten zijn niet te verhalen op een onbekende.
Typisch geval van het "pech-moet-weg" denken. :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:48:49 #28
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_113563703
Bedankt voor alle nuttige reacties. Antwoord is duidelijk.
pi_113564840
ik snap er niets van, je band kost 50 euro, en dan nog een setje en je moet 200 euro betalen? Ik zou de garagehouder aanklagen wegen oplichterij
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 17:25:00 #30
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_113565069
misschien kan TS beter langs de opticien rijden, want waarom zie een balk niet op de weg liggen?

Wat zie je dan nog meer niet onderweg?
pi_113568067
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:18 schreef RanTheMan het volgende:
ik snap er niets van, je band kost 50 euro, en dan nog een setje en je moet 200 euro betalen?
Begrijpend lezen, de OP, probeer het nog eens, je kund het ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:12:07 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113568318
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Begrijpend lezen, de OP, probeer het nog eens, je kund het ^O^
subtiel, subtiel!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113568392
Je hebt pech. Jammer maar niets aan te doen dus niet zo zeuren en gewoon betalen.
pi_113569773
Wie betaalt de wegbeheer.. Jij toch zelf?? Belasting jeweetz
pi_113655358
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:59 schreef DonJames het volgende:

[..]

o|O
Taaltip: als je twijfelt of het werkwoord met een "t" of "d" is, schrijf het met een "t". Dat is namelijk veel vaker goed dan met een "d".
Aardige vondst, maar nog net zo goed gokken.
Je kunt de regel gewoon leren, zo moeilijk is die niet.
Of je kunt het woord even vervangen door een werkwoord zoals komen en lopen, waar je het gewoon kunt horen. (Er even van uitgaande dat je normaal Nederlands spreekt.)
Helpt ook als je de gebiedende wijs gebruikt: "Vindt de aanwijzing en volg die op" is een veel voorkomende fout die zo vermeden kan worden.

Overigens is je betaalt belasting natuurlijk nooit verleden tijd.
Je betaalde of je hebt betaald wel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_113665258
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:48 schreef dutchdevil het volgende:
Bedankt voor alle nuttige reacties. Antwoord is duidelijk.
Je had ons nodig om te beseffen dat dit gewoon domme pech is?
pi_113665720
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:00 schreef Kees22 het volgende:
Aardige vondst, maar nog net zo goed gokken.
Eens, maar dan met een grotere kans dat het goed is. Verder vind ik op de één of andere manier "je hebt betaalt" net iets minder storend dan "je betaald", maar dat is natuurlijk mijn geheel persoonlijke en niet-onderbouwde mening.
quote:
Je kunt de regel gewoon leren, zo moeilijk is die niet.
...
Voor veel mensen toch te moeilijk, kennelijk. Helaas.
  maandag 2 juli 2012 @ 12:57:01 #38
214697 The_Dean
Ebut Riggs
pi_113667809
Zo'n busje reparatiespul kost echt geen 50 euro mens _O-

Verder moet je gewoon goed uitkijken, en is het dus deels je man zijn eigen schuld. De gemeente/provincie kan er niks aan doen dat die balk er lag, en jij komt er toch niet achter wie het daar verloren is.

Jammer voor je. Zelf betalen en volgende keer beter uitkijken.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_113791281
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eens, maar dan met een grotere kans dat het goed is. Verder vind ik op de één of andere manier "je hebt betaalt" net iets minder storend dan "je betaald", maar dat is natuurlijk mijn geheel persoonlijke en niet-onderbouwde mening.

[..]

Voor veel mensen toch te moeilijk, kennelijk. Helaas.
Ik vind het even storend. Ook niet onderbouwd.

Te moeilijk, of te lui, of te dom. Breek me de bek niet open.
Het probleem is niet zozeer dat domme/luie/gebrekkige mensen het Nederlands niet beheersen. Dat valt hen niet te verwijten. Aan een laag IQ, slechte leraren of een falende bedrading in de hersens kun je weinig doen.

Het probleem is dat uitingen van deze mensen gaandeweg de norm worden. Beschaafd taalgebruik is niet meer de standaard, zeggen wat je denkt is de norm.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')