abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:36:08 #1
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_113541295
Ik las net dit Wikipedia-artikel en weet nu ongeveer wat lucide dromen zijn. Het lijkt me ook gaaf om eens te proberen. Daarom wat vraagjes:

1) Zodra ik bewust wordt in mijn eigen dromen en besef dat het een droom is, ontwaak ik direct. Hoe kan ik dat voorkomen?
2) Is het niet erg spritueel? Ik geloof niet in geesten en zo, dus is het dan nog wel de moeite om uit te proberen?
3) Kom je niet vast te zitten in je eigen dromen als je erg goed bent? Het lijkt me namelijk erg gaaf om bewust te zijn in mijn eigen dromen, maar ik wil wel graag nog wakker worden.
4) Duren dromen langer als je bewust bent in je droom?
5) Werkt het? Kan ik, als ik serieus m'n best doe, straks vliegen in m'n dromen?

Alvast bedankt :)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:38:51 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113541402
Is topic van. Was altijd actief maar zwakte af.

Maar je kunt ook in slaapverlammingen komen en die kunnen beyond horror zijn. Niet prettig.

Onder het controle krijgen van de dromen is het lastigst.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:39:43 #3
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113541435
Zoek topic maar op. Boordevol informatie.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:44:08 #4
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_113541595
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:39 schreef CantFazeMe het volgende:
Zoek topic maar op. Boordevol informatie.
Heb je een link? :@ Ik zie wel een topic over lucide dromen staan maar ik denk niet dat je die bedoelt, aangezien die maar 5 reacties of zo heeft :P
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 00:45:51 #5
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113541639
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_113542245
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:36 schreef Faux. het volgende:
Ik las net dit Wikipedia-artikel en weet nu ongeveer wat lucide dromen zijn. Het lijkt me ook gaaf om eens te proberen. Daarom wat vraagjes:

1) Zodra ik bewust wordt in mijn eigen dromen en besef dat het een droom is, ontwaak ik direct. Hoe kan ik dat voorkomen?
2) Is het niet erg spritueel? Ik geloof niet in geesten en zo, dus is het dan nog wel de moeite om uit te proberen?
3) Kom je niet vast te zitten in je eigen dromen als je erg goed bent? Het lijkt me namelijk erg gaaf om bewust te zijn in mijn eigen dromen, maar ik wil wel graag nog wakker worden.
5) Werkt het? Kan ik, als ik serieus m'n best doe, straks vliegen in m'n dromen?

Ten eerste, ja het werkt. En dat is zelfs wetenschappelijk bewezen. Wetenschappers hadden afgesproken met de proefpersoon dat hij een signaal moest geven met zijn ogen om hen te laten weten dat hij bewust was in zijn droom.

Als je in je droom opzij kijkt, dan gaan je echte ogen achter je dichte oogleden ook die kant op. Zo konden de wetenschappers een signaal krijgen, door bijv. 2 keer naar rechts te kijken en 1 keer naar links.

En verder is het zeker vet. We dragen allemaal een holodeck mee in onze hoofden en bijna niemand die ernaar om kijkt. Onze tv's moeten groter, 3D of zelfs met geur erbij, maar blijkbaar weet niemand dat je de meest realistische virtuele ervaring ooit, gewoon in je eigen hoofd kunt hebben tijdens het slapen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 29 juni 2012 @ 01:16:11 #7
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113542298
Heb 2 maanden elke dag 50 reality checks gedaan, maar het mocht niet baten. :')
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_113542404
Heel vaak knipperen helpt bij mij soms om wakker te worden. Alleen val ik daarna binnen seconden weer in slaap zonder ik er erg in heb dat ik weer droom. Dan ben ik dus op mn kamer in die droom en zie ik gare mense op mn kamer shit ia fucked up.
pi_113543391
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar je kunt ook in slaapverlammingen komen en die kunnen beyond horror zijn. Niet prettig.
Die slaapverlammingen zijn echt héél eng. Meerdere malen gehad, geen pretje. Ik raak toch altijd een beetje in paniek.

Verder vind ik lucide dromen heel vet, ik kan ze niet echt opwekken (probeer ik ook niet). Maar heb ze gewoon af en toe(steeds vaker). Meestal echt toffe dromen, en ik kan ze altijd herinneren. Ik heb het mezelf ook niet aangeleerd, ik werd me steeds bewuster van mijn dromen ; En kan ze op een keer zelf aansturen.
Daarna ben ik erop gaan zoeken op google, en kwam hierop uit.
pi_113543427
quote:

1. Weet ik niet, soms als ik wakker word slaap ik weer in. En dan vervolgt de droom.
2. Ik vind er niks spiritueels aan, mijn dromen zijn over het algemeen "redelijk" realistisch. En zouden zomaar kunnen gebeuren in het echt. Ook wel eens dat ik bijvoorbeeld vette dingen zo herbeleef maar dan geef ik er zelf net een andere wending aan.
3. Weet ik niet, maar de genoemde slaapverlammingen zijn kut.
4. Voor mijn gevoel wel.
5. Weet ik niet, nooit geprobeerd. Zoals gezegd zijn mijn dromen redelijk realistisch.
pi_113543440
Ik heb een periode toen ik een jaar of 8 was iedere nacht dezelfde lucide droom gehad, dat ik kon vliegen in mijn plaatselijke overdekte zwembad O+ Wat vet was dat. Lijkt me gaaf om nog een keer te kunnen, even volgen dit dus :@
pi_113543559
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 01:16 schreef Quotidien het volgende:
Heb 2 maanden elke dag 50 reality checks gedaan, maar het mocht niet baten. :')
Het gaat om de kwaliteit van de check, niet de kwantiteit. Als je een check doet, moet je even helemaal relaxen en je echt even focussen op het moment.
pi_113543572
Ik heb trouwens nog nooit een slaapverlamming gehad. Lijkt misschien eng, maar is gewoon een deel van je hersenen dat iets later wakker wordt.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 03:21:22 #14
370039 Morera
more more more
pi_113543839
Ik kan het, aangeleerd en vanwege de slaapverlammingen mee gekapt. Hoop dat ik het nooit meer kan. :) Hoewel het af en toe echt heel tof was. *O*
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:03:17 #15
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_113547302
Vandaag begonnen met zo vaak mogelijk de tijd te controleren. Hopen dat het niet te lang duurt voordat de dromen komen :)

Wat ik me trouwens afvroeg: kan je ook een "bad trip" hebben bij lucide dromen? En dan bedoel ik dat je een nachtmerrie hebt, die je heel intens beleeft omdat je er bewust bij bent.
pi_113547545
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:03 schreef Faux. het volgende:
Vandaag begonnen met zo vaak mogelijk de tijd te controleren. Hopen dat het niet te lang duurt voordat de dromen komen :)

Wat ik me trouwens afvroeg: kan je ook een "bad trip" hebben bij lucide dromen? En dan bedoel ik dat je een nachtmerrie hebt, die je heel intens beleeft omdat je er bewust bij bent.
Je kan juist beter met nachtmerries omgaan omdat je nu wel zelf kunt sturen.
Meen me te herinneren dat lucide dromen gebruikt wordt bij mensen met repeterende nachtmerries die daar graag vanaf willen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:16:00 #17
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_113547633
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je kan juist beter met nachtmerries omgaan omdat je nu wel zelf kunt sturen.
Meen me te herinneren dat lucide dromen gebruikt wordt bij mensen met repeterende nachtmerries die daar graag vanaf willen.
Top. Dank je voor je antwoord ^O^
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:45:28 #18
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113552964
TS, denk je serieus dat je door af en toe de tijd te checken lucide wordt in je dromen?

Als je dat echt wilt moet je maandenlang investeren. Elke dag uitvoerig in je dream journal schrijven, kwalitatieve reality checks. En dat is nog het minimum. V
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:46:57 #19
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_113553040
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:45 schreef Quotidien het volgende:
TS, denk je serieus dat je door af en toe de tijd te checken lucide wordt in je dromen?

Als je dat echt wilt moet je maandenlang investeren. Elke dag uitvoerig in je dream journal schrijven, kwalitatieve reality checks. En dat is nog het minimum. V
Ik ben bereid alles er voor te doen. Droom van vannacht heb ik opgeschreven, en ik concentreer me vaak op de tijd. Weet je nog tips? :)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:01:46 #20
370039 Morera
more more more
pi_113553627
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:46 schreef Faux. het volgende:

[..]

Ik ben bereid alles er voor te doen. Droom van vannacht heb ik opgeschreven, en ik concentreer me vaak op de tijd. Weet je nog tips? :)
Hoeft helemaal niet zo moeilijk hoor.
Bij mij werkte het door:

- Een paar keer per dag naar je handen te kijken ( voor je uit strekken )
- Een paar keer per dag het lichtknopje te zoeken en even aan en uit te doen ( controle )

Na ongeveer twee weken had ik een moment in een droom dat ik licht bewust was, dat was best eng want ik heb vaak slechte dromen en met licht bewust kon ik niet zoveel. :+
Ik zocht toen naar mijn handen en zodra ik daar naar keek werd alles haarscherp en kon ik opeens met mijn armen vliegen :+ Net alsof ik in een film zat. Op commando had ik een auto en kon ik heel goed rijden terwijl ik niet eens een rijbewijs heb enz. enz. :D

Ik ging het steeds vaker doen en een paar weken later werkte het ook als ik iets ging proberen te lezen in een droom. Echt tof, alleen die slaapverlammingen zijn echt zo ontiegelijk eng. :r
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:06:20 #21
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_113553786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:01 schreef Morera het volgende:

[..]

Hoeft helemaal niet zo moeilijk hoor.
Bij mij werkte het door:

- Een paar keer per dag naar je handen te kijken ( voor je uit strekken )
- Een paar keer per dag het lichtknopje te zoeken en even aan en uit te doen ( controle )

Na ongeveer twee weken had ik een moment in een droom dat ik licht bewust was, dat was best eng want ik heb vaak slechte dromen en met licht bewust kon ik niet zoveel. :+
Ik zocht toen naar mijn handen en zodra ik daar naar keek werd alles haarscherp en kon ik opeens met mijn armen vliegen :+ Net alsof ik in een film zat. Op commando had ik een auto en kon ik heel goed rijden terwijl ik niet eens een rijbewijs heb enz. enz. :D

Ik ging het steeds vaker doen en een paar weken later werkte het ook als ik iets ging proberen te lezen in een droom. Echt tof, alleen die slaapverlammingen zijn echt zo ontiegelijk eng. :r
Die slaapverlammingen lijken me ook doodeng inderdaad :{ Hoelang duren ze ongeveer en zijn ze te voorkomen?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:09:08 #22
370039 Morera
more more more
pi_113553903
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:06 schreef Faux. het volgende:

[..]

Die slaapverlammingen lijken me ook doodeng inderdaad :{ Hoelang duren ze ongeveer en zijn ze te voorkomen?
Ik had echt alles wat wikipedia noemt, in het begin niet maar toen ik het heel vaak had gedaan had ik echt bijna elke dag last van deze verschijnselen :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet verder niet hoe je het voorkomt, ik weet alleen dat je best snel lucide kan gaan dromen. Ik zou het zo weer kunnen met de manier die ik je verteld heb. Maar ik doe het liever niet, na een tijdje zijn die slaapverlammingen dan ook opgehouden en begin ik er niet meer aan :P
pi_113557548
Ik wist niet dat lucide dromen en slaapverlammingen met elkaar te maken hebben?
pi_113557645
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:28 schreef perpetual_change het volgende:
Ik wist niet dat lucide dromen en slaapverlammingen met elkaar te maken hebben?
Hebben ze ook feitelijk niet, maar beide zijn symptomen van een verstoring in je slaap. Dus als je die verstoring probeert te veroorzaken om lucide te dromen, kun je ook slaapverlammingen krijgen.
pi_113564353
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met dit fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.

Ook onderzoekers als Stephen LaBerge heb ik daar nooit over gehoord. Lijkt wel alsof mensen elkaar bang maken en waarschuwen en dat juist daardoor rare effecten optreden.

Ik heb echt alleen maar goeie en mooie dingen te melden over dromen en lucide dromen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 29-06-2012 17:28:18 ]
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:18:05 #26
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_113564821
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met die fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.

Ook onderzoekers als Stephen LaBerge heb ik daar nooit over gehoord. Lijkt wel alsof mensen elkaar bang maken en waarschuwen en dat juist daardoor rare effecten optreden.

Ik heb echt alleen maar goeie en mooie dingen te melden over dromen en lucide dromen.
Dat is een geruststellende gedachte :)
Ik zit ondertussen volop reality checks te doen, ik hoop dat ik het doorzettingsvermogen heb om dat te blijven doen :)
pi_113564882
quote:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met die fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.

Ik heb juist vaak als ik onverwachts wakker word in een lucide droom (door een harde klap ofzo ergens), dat er dan slaapverlamming optreed. Misschien dat ze theoretisch niets met elkaar te maken hebben, maar wel opvallend dat juist dan ik last heb van slaapverlamming.
pi_113565216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:19 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Ik heb juist vaak als ik onverwachts wakker word in een lucide droom (door een harde klap ofzo ergens), dat er dan slaapverlamming optreed. Misschien dat ze theoretisch niets met elkaar te maken hebben, maar wel opvallend dat juist dan ik last heb van slaapverlamming.
Dat is wel opvallend idd. Blow je ook of drink je veel?

En in het dagelijks leven, hoe bewust leef je dan? Verdiep je je in zaken als psychologie en bewustzijn?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:31:50 #29
370039 Morera
more more more
pi_113565262
quote:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met dit fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.

Ik had er nog nooit van gehoord en geloofde haast dat er geesten in mijn huis waren ofzo, zie de symptonen van slaapverlamming. Hoe toevallig is het dat het precies in de periode is geweest dat ik met lucide dromen bezig was en het ook gestopt is sinds ik niet meer lucide droom.

Jij hebt dan de mazzel dat je er geen last van krijgt, lijkt me heerlijk, maar het lijkt me wel handig dat TS weet dat er mensen zijn die er last van hebben. Mocht TS er toch last van krijgen dan is het al minder eng omdat hij dan weet wat het is. Ik wist het namelijk niet en dat is echt geen pretje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hebben ze ook feitelijk niet, maar beide zijn symptomen van een verstoring in je slaap. Dus als je die verstoring probeert te veroorzaken om lucide te dromen, kun je ook slaapverlammingen krijgen.
Dit klinkt aannemelijk
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:00:51 #30
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113566064
quote:

Geloof me, ik heb het meermalen na een lucide droom meegemaakt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 1 juli 2012 @ 17:22:19 #31
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_113634788
Slaapverlammingen:
Ik heb ze zelf heel weinig meegemaakt, ongeacht het feit dat ik redelijk veel lucide dromen heb gehad, en ook gigantisch veel dromen onthou. Wat ik zelf vaker heb meegemaakt is dat iets mij aantastte in de droomwereld, wat zich voortzette in de echte wereld. Zo heb ik bijv. een keer tijdens een hittegolf in de zomer, een windvlaag tegen me aan gekregen in mijn droom die koel aanvoelde, en het gevoel van die koele bries is me toen de hele dag bijgebleven, zelfs op school. Die windvlaag was trouwens niet door ''mijzelf'' bewust opgeroepen en het vasthouden van het gevoel was ook niet mijn doel, dat kwam volledig willekeurig over me heen. (De inhoud van de droom zelf had ook niks met hitte of wind te maken :'))

Qua slaapverlammingen heb ik 1x meegemaakt dat m'n hele lichaam lichtjes prikkelde en verlamd was zonder hallucinaties of illusies. (Na een droom waarin ik werd doodgeschoten)
Een andere keer werd ik wakker na een droom met grimmige sfeer, waarbij ik het gevoel had dat er iemand op mn borst drukte en het leek alsof er een donkere schim boven me zat. Dat gaf wel even een hartsprongetje :') maar echt 2 tellen later zag ik dat het een illusie was van schaduwen en verdween het gevoel.

Voor zover ik me kan herinneren zijn dat de enige 2 gevallen in 20 jaar waarin ik heel veel dromen heb gehad waaronder ook veel lucide dromen.

OP's Vragenlijst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk is je droomwereld een variabele sandbox environment. De verschillende trucjes om uberhaupt een lucide droom te krijgen werken niet allemaal evengoed voor iedereen, en wanneer je dan in je droomwereld terecht komt zijn er weer allemaal andere regeltjes die niet overeen hoeven te komen met de ervaringen van anderen. Het is vooral een kwestie van experimenteren.

Overigens is het me een keer bijna gelukt om een WILD uit te voeren. Dat was echt een heel vage ervaring. :D

SPOILER

[ Bericht 11% gewijzigd door -0mega- op 01-07-2012 17:34:36 ]
pi_113679075
Van punt 1 heb ik ook last.
Dan word je wakker omdat je doorhebt dat je aan het dromen bent.
Reuze irritant is dat :P
Twiddel
pi_113683966
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Is topic van. Was altijd actief maar zwakte af.

Heb ik een keer gehad, viel ook wel mee bij mij, had het gevoel alsof er een klein kind op mijn borst zat en ik me niet kon bewegen daardoor, ik moest en zou er onderuit, wel fascinerend.
pi_114690466
Waarom staat dit in TRU?

Trouwens, op Kickstarter kwam ik dit tegen: http://sleepwithremee.com/

Is een masker die je opzet als je gaat slapen en zodra je in de REM-slaap komt dan gaan er 6 ledjes aan waardoor je in je droom weet dat je aan het dromen bent en daardoor zonder moeite en veel training kan lucide dromen.

Ik heb hem besteld en hij is nu nog in de maak, eind augustus krijg ik hem. Dan kan ik eindelijk lucide dromen. *O*

Ik wil mijn dromen niet opschrijven omdat ze echt te vaag zijn, daarnaast zijn het vaak nachtmerries.

Mijn doel is om d.m.v. lucide dromen op geniale ideeën te komen (ondernemer) maar ook om veel lol te hebben en mijn dromen (mijn doelen) na te spelen zodat ik ze nog beter in mijn onderbewustzijn heb zitten waardoor ze beter te behalen zijn in de echte wereld.

Verder wil ik ook mijn technieken gaan verbeteren zodat ik zo dadelijk de ziekste dingen kan doen in mijn dromen en natuurlijk alles wat in Inception gebeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yuri_Boyka op 26-07-2012 19:56:27 ]
If not now, then when.
  zondag 29 juli 2012 @ 17:10:05 #35
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114809848
Ik heb dat slaapverlamming een keer gehad op vakantie op wintersport in Oostenrijk. ;( Ik lag op m'n buik en ik was wakker maar kon me niet bewegen en werd de hele tijd in m'n rug geprikt keihard door een gedaante die achter me stond en zat te grijnzen. :'( Probeerde om hulp te roepen en kwam heel zachtjes een hijg uit whehe. Best eng als ik er zo aan terugdenk, was best jong. Ook de enige keer dat ik zoiets heb meegemaakt though. Lucide dromen lijken me wel vet om te proberen maar die slaapverlamming is alleen kut.
Mijn nieuwe ondertitel
  zondag 29 juli 2012 @ 17:26:28 #36
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114810635
Hoe staat het ermee ts?
  zondag 29 juli 2012 @ 17:27:30 #37
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114810683
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waarom staat dit in TRU?

Trouwens, op Kickstarter kwam ik dit tegen: http://sleepwithremee.com/

Is een masker die je opzet als je gaat slapen en zodra je in de REM-slaap komt dan gaan er 6 ledjes aan waardoor je in je droom weet dat je aan het dromen bent en daardoor zonder moeite en veel training kan lucide dromen.

Ik heb hem besteld en hij is nu nog in de maak, eind augustus krijg ik hem. Dan kan ik eindelijk lucide dromen. *O*

Ik wil mijn dromen niet opschrijven omdat ze echt te vaag zijn, daarnaast zijn het vaak nachtmerries.

Mijn doel is om d.m.v. lucide dromen op geniale ideeën te komen (ondernemer) maar ook om veel lol te hebben en mijn dromen (mijn doelen) na te spelen zodat ik ze nog beter in mijn onderbewustzijn heb zitten waardoor ze beter te behalen zijn in de echte wereld.

Verder wil ik ook mijn technieken gaan verbeteren zodat ik zo dadelijk de ziekste dingen kan doen in mijn dromen en natuurlijk alles wat in Inception gebeurt.

sjees wat een geld voor een slaapmasker met wat ledjes -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 30 juli 2012 @ 08:51:45 #38
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114836126
Weer niet gelukt :(

Potverdikkeme.

Ik val echt in slaap met lucidedromen lucidedromen lucidedromen maar daarna lijk ik het gewoon te vergeten en wordt je de volgende ochtendwakker. Probeerde het ook te onthouden toen ik wakker werd maar dat ook zonder enig succes.

Misschien maar eens zo'n online training volgen. Tenminste zolang het gratis is dan. Zag op die site dat je het hebt voor 150 euro maar volgens mij is dat oplichterij of ze vertellen je dingen die je zelf ook gewoon kan lezen.

Niet eens die enge slaapverlamming gehad ;( Die keer dat ik dat had was echt halverwege de nacht of zo
Mijn nieuwe ondertitel
pi_114998792
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 01:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En verder is het zeker vet. We dragen allemaal een holodeck mee in onze hoofden en bijna niemand die ernaar om kijkt. Onze tv's moeten groter, 3D of zelfs met geur erbij, maar blijkbaar weet niemand dat je de meest realistische virtuele ervaring ooit, gewoon in je eigen hoofd kunt hebben tijdens het slapen.
Mooi verwoord. Voor sommige mensen kost het jaren om te kunnen, sommige anderen (zoals ik) hebben geluk of een gave zoals iemand het ooit noemde. Ok het werkt niet altijd dat moet ik toegeven, maar ik kan ook in herhaling of vervolg dromen. Mijn eigen soap. En alles is mogelijk.

Ik onthoud mijn dromen ook meestal, word er onrustig van als het niet zo is, he
t hoort gewoon bij me. Heb soms last van slaapverlamming en de bijbehorende hallucinaties, ik weet inmiddels dat het voor kan komen en ik raak er niet meer van in paniek.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_114999227
* ontspanningsoefeningen doen voor je gaat slapen.
* bedenken wat je wil gaan dromen
* een teken met jezelf afspreken waardoor je weet dat je droomt (iets wat echt niet kan, een blauwe zon of een ezel met vleugels.)
* dagelijks je dromen opschrijven
* als je slaapverlamming hebt rustig blijven, het gaat vaak heel snel weer over en als je het idee hebt dat er een wezen of demon of wat dan ook is; ze vragen weg te gaan. Klinkt heel simpel, is het ook.

[ Bericht 42% gewijzigd door QEX op 02-08-2012 15:34:34 ]
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_115018899
Hier ben ik ook mee bezig. Ik heb al een paar goede plannen voor dromen.. Rijden op een T-Rex, avontuurtje met Sophia Bush, naar de kern van de planeet als mechanische mol. Jammer dat ik mijn dromen altijd vergeet, dus probeer ik wakker te blijven terwijl mijn lichaam gaat slapen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:56:37 #42
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_115037686
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:22 schreef QEX het volgende:
* als je slaapverlamming hebt rustig blijven, het gaat vaak heel snel weer over en als je het idee hebt dat er een wezen of demon of wat dan ook is; ze vragen weg te gaan. Klinkt heel simpel, is het ook.
Wel solidair van die demonen
Mijn nieuwe ondertitel
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 01:20:15 #43
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_115082390
quote:

Raar, ik kwam juist in aanraking met lucide dromen door slaapverlammingen. :) Eerst had ik een slaapverlamming, en dat vloeide dan uit in een lucide droom.

Door rustig te blijven, voor zover dat lukt.
Nee, het is niet spiritueel, het is bewezen dat het bestaat, dus je kan er gewoon mee aan de gang gaan.
Je kan je bijvoorbeeld laten wekken door een wekker of iemand anders. :)
Nee, de duur blijft even lang. :P Je onthoudt er alleen meer van.
Ja.
Kaleidoscopiklimax
pi_115096093
Slaapverlammingen zijn aan de ene kant gaaf, aan de andere kant kut. Toen ik nog in het leger zat dook ik ik na appèl nog wel eens mijn bed in, en had dan zeker een keer per week een slaapverlamming. Bij mij ontstaat het als ik heb geslapen, kort wakker ben, en dan weer ga slapen. Je bent je bewust van je omgeving maar kan je gewoon echt niet bewegen, hoe hard je het ook probeert. De eerste keer wel een benauwende situatie, die keren daarna was ik me ervan bewust dat het slaapverlamming was. Dit wetende maakte het een stuk minder vervelend. Ik heb inderdaad ook het idee gehad dat er iets aanwezig in mijn kamer. Zodra je bewust bent van je slaapverlamming wordt dit een stuk fascinerender.

Ik heb een enkele keer een lucide droom gehad; ik werd me ervan bewust, en besloot een sprint te trekken en te gaan vliegen. Werd er meteen wakker van zo gaaf was het.
pi_115098162
fooooooo O+
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:12:59 #46
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_115115961
We zijn ondertussen dik een maand verder en nog geen resultaat geboekt. Nu heb ik er laatste tijd ook vrij weinig aan gedaan door vakantie en zo, maar vanaf nu ga ik het gewoon weer oppakken en die-hard reality checks doen en dromen opschrijven :7

Wel iedereen bedankt voor alle reacties O+
pi_115116247
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:12 schreef Faux. het volgende:
We zijn ondertussen dik een maand verder en nog geen resultaat geboekt. Nu heb ik er laatste tijd ook vrij weinig aan gedaan door vakantie en zo, maar vanaf nu ga ik het gewoon weer oppakken en die-hard reality checks doen en dromen opschrijven :7

Wel iedereen bedankt voor alle reacties O+
Je kan ook zo'n masker overwegen.

Ik droomde laatst toevallig dat ik aan het vliegen was en een superheld was. Ik moest er ineens aan denken hoe het mij gelukt was om te vliegen, gewoon heel hoog springen en dan denken dat je vliegt. Jammer genoeg was het onbewust.
If not now, then when.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:42:05 #48
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_115117831
Masker ga ik niet doen, ik vind het juist mooi dat we uit onszelf lucide kunnen dromen. Maar je hebt er wel veel geduld voor nodig ;(
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:40:41 #49
370039 Morera
more more more
pi_115130868
Ik had eergisteren een echte kut droom. Als ik lucide droom is het altijd een nachtmerrie met mensen die acher mij aanzitten om me iets naars aan te doen. Het lukt me nog niet om die mensen gewoon "weg" te denken ofzoiets.

Ik was dus heel erg aan het vluchten en besloot opeens dat ik als spiderman een gebouw op kon kruipen en toen deed ik dat. Ik rende naar de andere kant en besloot dat de grond even veel dichterbij moest komen zodat ik zo van het gebouw af kon lopen en een zelfverzonnen auto in kon stappen en er vandoor ging.

Wel jammer dat het altijd nachtmerries zijn bij mij. Ik ben trouwens allang gestopt met lucide willen dromen, toch komt het nu opeens weer terug. Misschien omdat ik dit topic volg. Wel vreemd eigenlijk want het hoeft van mij niet meer.
pi_115444375
Ik heb het gevoel dat ik best makkelijk lucide kan dromen, ik begon me een beetje te verdiepen in lucide drom een paar weken geleden. Alleen kan ik niet consequent met die reality checks bezig zijn terwijl ik wel graag lucide droom.
Heb ze ong 1x per 1/1.5 week, ben ook steeds meer in die dromen bewust ervan dat ik droom, en durf steeds meer te doen. Ik denk dat het de meeste jongens en mannen in lucide dromen om seks gaat, dingen als vliegen heb ik nog niet eens geprobeerd :').
Mijn lucide dromen duren ook niet erg lang, al merk ik wel dat ze steeds langer duren door tricks die ik in de dromen toepas, namelijk schreeuwen: ''IK DROOM NU LUCIDE MENSEN!!"'' en in je handen wrijven. Wat ook kut is is dat ik seks wil hebben in lucide dromen, maar op de een of andere manier willen zij niet, verdomme :D.
Las of in dit topic, of in een andere dat je ook een cijfer op je hand kunt tekenen en daar een aantal x per dag naar kijken. Best een simpele reality check, denk dat ik die maar even moet proberen.
Ook vannacht weer een aparte lucide droom gehad.
Ik liep op straat, en wist dat ik lucide was, weet niet meer hoe ik dat wist, maar mijn lucide dromen zijn kort, dus nam ik aan of deed ik alsof het geen lucide droom was maar een gewone maar wel alles zelf kan bepalen, echt vreemd. Ook wist ik dat mensen echt totale onzin uitkramen in lucide dromen, dus testte ik of mijn theorie zoals net beschreven werkte door aan een man te vragen of die een random woord kon zeggen. Slaat nergens op, was ook niet een 100 procent lucide droom.
Uiteindelijk zag ik een mooi meisje en rende op haar af en beukte haar met een worstel aanval naar de grond. Ze ontsnapte en begon me voor klootzak uit te schelden :').
Zal in het vervolg ook andere lucide dromen hier opschrijven.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:48:43 #51
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_115444964
quote:

1) Omdat je te opgewonden raakt dat het gelukt is. Ontspanning, en eigenlijk een soort van onverschillige houding is het beste om wakker worden te voorkomen.

2) Het heeft op zich niks met iets spiritueels te maken. Het lijkt iets spiritueels te hebben omdat dat er vaak van gemaakt wordt. De ervaring op zich is niks spiritueels.

3) Je moet een referentiepunt voor jezelf maken om jezelf terug te halen. Maar voor je zover bent dat je dat nodig hebt ben je jaren verder en leer je vanzelf dat referentiepunt te maken. Het beste is om als je daadwerkelijk lucide begint te worden een touwtje naar je lichaam te blijven voorstellen. Via dat touwtje kan je dan altijd weer terug naar je lichaam.

4) Doordat je zelf kan sturen wordt het voor je beleving langer. Of het echt langer wordt weet ik niet.

5) Ja. Het is ook handig om een dag/droomboek bij te gaan houden. Heel veel dromen zijn een weerspiegeling van je dagleven. Als je jezelf daar bewust van maakt herken je je dagleven in je droom en weet je dat je je droom een wending kan geven.
pi_115447094
quote:
Spiritualiteit heeft in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten, maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring.
Dus je zou kunnen zeggen dat interesse in lucide dromen wel degelijk spiritualiteit betreft. ;)
  zondag 19 augustus 2012 @ 15:44:07 #53
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_115747835
Nogmaals dank voor alle uitgebreide reacties :) Ik heb een code in mijn hand opgeschreven en draag nu een horloge en probeer zo vaak mogelijk de tijd of die code te controleren als reality check. Ook pak ik, zodra ik wakker wordt, mijn iPod/mobiel/ander apparaat om mijn droom direct op te schrijven.
pi_115773432
Een paar jaar geleden actief geprobeerd om lucide te dromen (?), en dat werkte prima. Overdag een aantal keren naar m'n arm gekeken, en toen ik dat tijdens een droom deed, zag die arm er zo vreemd uit, dat ik wist dat ik in een droom zat. Mijn hersens hadden blijkbaar moeite om een arm te "tekenen". Het lezen van dit topic een paar dagen geleden was voldoende om weer lucide te dromen.

Waar ik me wel eens over verbaas in een (gewone) droom (de mijne dan he, geen idee hoe jullie dromen), is hoe complex de verhalen zijn. Net als in Inception ben ik zelf de designer van m'n dromen, en ik sta iedere keer weer versteld van het plot van een droom. Dat verzin ik allemaal zelf, maar in de droom ben ik mezelf, maar heb ik geen idee waar het allemaal naar toe gaat, terwijl ik het toch echt allemaal zelf verzin.

Wat ook wel geinig is om te doen, is om zo lang mogelijk tussen werkelijkheid en droom te blijven zweven. Net nadat je je armen, handen en benen niet meer voelt. Het vraagt een bepaalde ontspanning en in mijn geval helpt 't ook om erg moe te zijn. Ik kan dan een tijdje in die toestand blijven, zonder in slaap te vallen. Eigenlijk net als in een lucide droom, maar dan zit je net aan de andere kant van de droom. In een lucide droom weet je dat je in een droom zit, maar je droomt wel. In dit geval weet je dat je nog niet in een droom zit, maar toch droom je.

Als je dat lukt, dan moet je voor de lol eens over iets heel moeilijks gaan nadenken. Hoe je bijvoorbeeld een kernfusiecentrale zou kunnen bouwen, of zou kunnen tijdreizen.

Ik dacht dus over een kernfusiecentrale na, en toen zag ik allemaal technische tekeningen. Ik zit niet te geinen of zo, ik heb ze gezien. In die droom he. De vraag is nu of die tekeningen vol met BS stonden, ik ben immers de designer van al dat spul, of dat het echt is.

Stel nu even dat het echt is. De kans daarop mag je wat mij betreft op ongeveer 0 zetten, maar stel nu eens dat het echt is. Hoe kan het dat die tekeningen daar zijn?

Heb ik wel eens eerder een topic over geopend, maar het zou mij niks verbazen als het onderbewustzijn een hele creatieve en nauwkeurige processor heeft. Die kan veel beter rekenen dan het bewustzijn. Haalt alle informatie op z'n gemakje binnen, filtert de zin van de onzin, legt verbanden, komt met nieuwe theorieen, en graaft in je geheugen naar belangrijke informatie die van dienst kan zijn. Op die manier bouwt het onderbewustzijn aan kennis. Het eerste wat in me opkwam was een kernfusiecentrale, blijkbaar iets dat me fascineert. U vraagt, het onderbewustzijn draait. Mijn onderbewustzijn had misschien al jaren aan zo'n kernfusiereactor gewerkt.

Als ik jou vraag wat "kunt u mij vertellen hoe ik het beste van hier naar het station kan lopen?" in het Frans is, dan gaat je brein door een moeizaam proces om die vertaling te maken. Maar een beetje Fransman in mijn droom doet 't zonder accent, terwijl het meer dan 20 jaar is geleden dat ik Frans op school had, en ik m'n actieve Frans nu bijna helemaal kwijt ben. Let wel, dat ervaar ik zo, maar of ik in die dromen ook echt zo'n accentloos Frans hoor, durf ik niet voor 100% te garanderen.

Wij hebben nooit geleerd hoe we ons brein moeten gebruiken. We zijn met 't ding geboren, maar hoe we op de meest effectieve manier data moeten processen? Geen hond die 't weet.

Zelf laat ik nieuwe informatie een tijdje indikken, voordat ik er actief over nadenk. Ik heb dan het idee dat het onderbewustzijn al het een en ander gedaan heeft, zodat ik er actief minder hard over hoef na te denken.

Maar om even op die kernfusiecentrale terug te komen. Stel nou dat die tekeningen er echt zijn. Hoe kan ik ze hier naar toe halen? Het vraagt om hele speciale condities om zo ver te komen, om ze te zien, en het is maar een half minuutje of zo dat ik er kan zijn. Niet genoeg tijd om het allemaal op te nemen, te onthouden en mee terug te nemen naar hier.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_115806961
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 01:22 schreef dikkedaniel het volgende:
zie ik gare mense op mn kamer shit ia fucked up.
_O-
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:58:11 #56
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_115844462
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 11:40 schreef Morera het volgende:
Ik had eergisteren een echte kut droom. Als ik lucide droom is het altijd een nachtmerrie met mensen die acher mij aanzitten om me iets naars aan te doen. Het lukt me nog niet om die mensen gewoon "weg" te denken ofzoiets.

Ik was dus heel erg aan het vluchten en besloot opeens dat ik als spiderman een gebouw op kon kruipen en toen deed ik dat. Ik rende naar de andere kant en besloot dat de grond even veel dichterbij moest komen zodat ik zo van het gebouw af kon lopen en een zelfverzonnen auto in kon stappen en er vandoor ging.

Wel jammer dat het altijd nachtmerries zijn bij mij. Ik ben trouwens allang gestopt met lucide willen dromen, toch komt het nu opeens weer terug. Misschien omdat ik dit topic volg. Wel vreemd eigenlijk want het hoeft van mij niet meer.
Je moet eigenlijk in zo'n geval je gewoon omdraaien en tegen je achtervolger in gaan. Je droomt tenslotte lucide en je zou gewoon met je gedachte dat beeld weg moeten denken.

Ik ben ook altijd vrij bewust aan het dromen. Nu heb ik de laatste tijd veel minder last van nachtmerries, maar ik kan mijzelf er altijd uit wakker maken. Zodra er wat engs dreigt te gebeuren kan ik mijzelf wakker maken ook als ik niet lucide droom.
Ik kan merk vaak aan de raarste dingen dat ik lucide droom. Er werd mij in een droom een keer een telefoon overhandigd, waarop ik vroeg is dat mijn telefoon? Diegene zij ja dat klopt. En dan ineens dacht ik, dat klopt heus niet en bam. Totale vrijheid :D

Ook een aantal keer slaapverlamming gehad. Paar keer vrij naar.. Stijf op bed hoofd naar het plafond en er verscheen een soort schim boven me. Stak zijn hand in mijn borst en voelde een soort tintelend gevoel en werd wakker. Ook eens een meisje aan mijn voeteneind die me aanvloog, zelfde tintelende gevoel. Ik probeer dan altijd er tegenin te gaan, en dan word je ineens rechtop wakker. Maar ook wel eens een droge. Kijk ik opzij zie ik een maat van me staan. Dus ik zo: "joh" doe jij hier nou? Droog antwoord terug: Nou kwam gewoon effies buurten. En loopt zo weer weg!

Ik oefen niet bewust, maar het overkomt me zo nu en dan en dan is het weer genieten :)
pi_115850585
Vandaag ook weer een lucide droom gehad. Ik weet niet meer zeker hoe het begon maar volgens mij zat er buiten ons huis een enorme alligator. Ik was echt bang en ging snel naar binnen, toen realiseerde ik me dat ik droomde, volgens mij, zoals bijna altijd, door naar m'n handen te kijken. Ik liep naar buiten omdat ik realiseerde dat de alligator mijn niks kon doen, en dat was ook zo, hij bleef roerloos liggen.
Ik liep langs mijn huis de straat op en terwijl ik dat deed keek ik nog even naar mijn handen, volgens mij was een duim heel dik , en zat 2 vingers heel vaag ik elkaar gevouwen. Ik liep naar het huis van een lekker wijf bij ons in de buurt terwijl ik hardop ''Ik droom lucide'' zei, de hele tijd achter elkaar, om zo lucide mogelijk te blijven. Ik kwam bij haar huis aan en het was donker binnen, op de een of andere manier was het opeens nacht. Ik sloeg het raam kapot en ging naar binnen. Ik wou net de trap op lopen toen ik iemand naar beneden hoorde komen. Op dit moment verloor ik de controle over de lucide droom, en werd wakker. Net zoals in vele andere lucide dromen van mij, verlies ik de controle als het donker wordt/is of juist heel licht. Dan voel ik alles vervagen en word ik wakker.
Mijn lucide dromen duren dan meestal ook niet erg lang en zijn tot nu toe niet echt spectaculair.
pi_120192261
Jongens ik heb hem dan eindelijk binnen! Vanavond eens configureren en de aankomende tijd eens kijken of het werkt. :)

If not now, then when.
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:39:18 #59
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120192923
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Jongens ik heb hem dan eindelijk binnen! Vanavond eens configureren en de aankomende tijd eens kijken of het werkt. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tof :D

Ben benieuwd of je er wat aan hebt _O_
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:17:56 #60
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120295066
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hoe waren de 3 nachten?
Mijn nieuwe ondertitel
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:27:54 #61
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120344579
Ik heb ze ook weleens, vroeger veel beter toen kon ik echt gaan paardrijden en een stukje vliegen of als ik door zapte naar een andere droom weer terug de vorige droom in.

Nu zijn het kleine dingetjes. Bijvoorbeeld dat ik bij een feest naar binnen wil waarbij de entree een jurk is, die ik dan eerder in de droom wel had gekregen maar bij de balie opeens kwijt ben. Dan denk ik van ahja ik ben toch aan het dromen en kan ik gewoon naar binnen toe. Simpele stomme dingetjes.

Wat wel vervelend is is als ik dat dan (iemand op de eerste pagina ook) heb gehad en ik word wakker en val weer in slaap dat ik denk dat ik op ben gestaan en gewoon ga douchen, ontbijten, aankleden en denk op tijd het huis uit te gaan om naar school te gaan. Kom ik er toch ff achter dat ik me flink verslaap. }:| OF inderdaad dat er terwijl ik die dingen doe er opeens iemand in de woonkamer staat waarop ik weer de slaapkamer in ga om aan mijn vriend te vragen wie dat is en hij denk wtf waar heb je het over. :')
Bay of Plenty
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:29:34 #62
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120344627
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ehm, ik kan me niet voorstellen dat zoiets werkt? Leg eens uit.
Bay of Plenty
pi_120345358
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd of het werkt! Laat je het ons weten? :P
  maandag 17 december 2012 @ 09:19:51 #64
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120406072
Volgens mij is dat ding hem fataal geworden of wordt die nu nooit meer wakker, zit die vast in Scary Dream Limbo of zo
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120411202
Ben ook benieuwd of het werkt!
  donderdag 3 januari 2013 @ 08:53:14 #66
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121101168
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je ban is verlopen en nu wil ik het GVD weten ook!

Hoe was het?
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:49:47 #67
385453 VDSN
Thank you
pi_121152461
hij wordt niet meer wakker :')
pi_121350239
quote:
99s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:23 schreef summer2bird het volgende:
Van punt 1 heb ik ook last.
Dan word je wakker omdat je doorhebt dat je aan het dromen bent.
Reuze irritant is dat :P
Dat is inderdaad zwaar irritant, ik had vandaag een goede droom..en wilde nog helemaal niet wakker worden. Zo stom :( Maar het was sowieso tijd om uit best te gaan dusja.
pi_121359763
Moeilijk interessant dit topic, ga het ook proberen. Heb het voordeel dat ik mijn dromen altijd super goed onthoud dus zal die gaan opschrijven en de reality checks overdag gaan doen.
  maandag 14 januari 2013 @ 09:49:27 #70
385100 Psychotomimetic
Always hallucinating.....
pi_121537199
Ik had een tijd dat ik bijna elke weekend een lucide droom had. Reden was dat mijn wekker om 7 uur afging en ik wist dat ik nog verder kon slapen. Dus met mijn ogen dicht wekker afzetten en verder slapen. Meestal ging ik met de trap ergens naar boven en vielen de treden eraf en zweefde ik ergens heen. Had ook een keer dat ik een jongen ontmoette waarvan ik hem nooit gezien had en dat ik echt zijn hand voelde en de warmte ervan. Ook nog toen ik wakker werd. Jammer genoeg zie ik nooit mijn eigen gezicht maar bijvoorbeeld wel mijn lichaam en haar etc.

Lucide dromen kunnen ook freaky zijn, omdat je dingen doet waarvan je miss in het echte leven van zou walgen. Ik kreeg ook makkelijker een lucide droom toen ik morfine kreeg toegedient na een operatie.
Bad trip or good trip, take me on the trip, and find out...
pi_121551786
Ik heb wel eens een slaapverlamming gehad maar dat was voordat ik wist wat lucide dromen en slaapverlamming was. Ik lag op de bank te slapen en deed midden in de nacht mij ogen open. Ik voelde me wakker (wel brak zelfde gevoel als in de ochtend wakker worden) maar kon niks bewegen. ik gebruikte al mijn kracht om mijn arm op te tillen maar het lukte gewoon niet.
Het was de eerste keer dat ik zoiets meemaakte, wel angstig in het begin (net na het wakker worden) maar met een relativeren vond ik het wel kicken.
pi_121844379
Ik heb ook een remee Lucid Dream Mask besteld. Ik heb al wat ervaring met lucide dromen. Ik zal het melden wanneer ik hem heb en m'n ervaringen delen :).
pi_122033439
Remee is inmiddels binnen, ik zal eens testen vanavond en zeggen hoe t was. :)
pi_122041285
Pas op, straks word jij ook niet meer wakker.
Hallo
pi_122041480
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 08:53 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Je ban is verlopen en nu wil ik het GVD weten ook!

Hoe was het?
Hij is nog gewoon actief op t forum, waarom reageert ie niet?
pi_122041494
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En?
pi_122041557
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:34 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
Ik heb ook een remee Lucid Dream Mask besteld. Ik heb al wat ervaring met lucide dromen. Ik zal het melden wanneer ik hem heb en m'n ervaringen delen :).
^O^
pi_122041661
Hier een heel goed boek over Lucid Dreaming (wel voor mensen die snappen wat het is en het minimaal 1 keer hebben gedaan):

Bijna alleen maar 5-sterren beoordelingen:

http://www.amazon.com/Luc(...)id+dreaming+waggoner
pi_122056042
Hey jongens! Sorry dat ik niks gepost had. Destijds was ik geband en kon dus niet posten en ondertussen was ik het vergeten. Om eerlijk te zijn heb ik hem de afgelopen weken ook niet meer gebruikt. Ik heb in ieder geval nog geen lucide dromen gehad. Het is dan ook niet zo dat zodra je het masker opzet je lucide gaat dromen, je moet het oefenen.

Even heel kort aangezien ik geen tijd heb.

Later kan ik er wel meer over vertellen.
If not now, then when.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 10:31:33 #80
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122062350
Ik geloof sowieso niet in een masker dat je helpt om lucide te dromen, dat is net zoiets als een ketting waardoor je opeens beter kan sporten ofzo. Je doet het of je doet het niet.

Ik beperk mijn lucide gedeelte de laatste tijd alleen tot het veranderen van een ongewenst einde van een droom in een wel gewenst resultaat alvorens het opstaan. :')
Bay of Plenty
pi_122073293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:31 schreef oLexie het volgende:
Ik geloof sowieso niet in een masker dat je helpt om lucide te dromen, dat is net zoiets als een ketting waardoor je opeens beter kan sporten ofzo. Je doet het of je doet het niet.

Ik beperk mijn lucide gedeelte de laatste tijd alleen tot het veranderen van een ongewenst einde van een droom in een wel gewenst resultaat alvorens het opstaan. :')
Placebo werkt soms ook voor mensen, dus als het masker hen een beter gevoel geeft en het hen lukt, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet werk?

En met de instelling ergens niet in geloven, dan zal het nooit werken.
Menselijke geest en onderbewustzijn is voor velen nog sprookjes en niet te vatten, terwijl de geest, onderbewustzijn heel veel kan bereiken.
En daar heb je geen pilletjes voor nodig.

Placebo effect, pilletje waar niets in zit, dus werkt het niet?
Toch werkt het soms voor mensen, If you put your mind to it, you can accomplish anything.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:54:37 #82
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122073356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:52 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Placebo werkt soms ook voor mensen, dus als het masker hen een beter gevoel geeft en het hen lukt, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet werk?

En met de instelling ergens niet in geloven, dan zal het nooit werken.
Menselijke geest en onderbewustzijn is voor velen nog sprookjes en niet te vatten, terwijl de geest, onderbewustzijn heel veel kan bereiken.
En daar heb je geen pilletjes voor nodig.

Placebo effect, pilletje waar niets in zit, dus werkt het niet?
Toch werkt het soms voor mensen, If you put your mind to it, you can accomplish anything.
Okay, maar in dat geval kun jw dus net zo goed een theemuts op je hoofd zetten voor hetzelfde effect, zolang je het maar gelooft. Stuk goedkoper wel. ;)

Gat in de markt?
Bay of Plenty
pi_122073513
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:54 schreef oLexie het volgende:

[..]

Okay, maar in dat geval kun jw dus net zo goed een theemuts op je hoofd zetten voor hetzelfde effect, zolang je het maar gelooft. Stuk goedkoper wel. ;)

Gat in de markt?
Dat is wel heel erg simpel gebracht natuurlijk, maar als je er echt in gelooft, gewoon doen.

Mensen in India zien een koe als een heilig dier, kunnen wij heel raar vinden, maar zij geloven er toch in.
Maar is ik nou geloof in een boom als heilig iets, dan verklaren ze mij voor gek.
pi_122073660
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:54 schreef oLexie het volgende:

[..]

Gat in de markt?
In wezen is dat zo.. Als jij echt gelooft dat die 'slaapmuts' je van je dromen bewust laat zijn, dan zal het zo werken omdat je dat idee als een soort post-hypnotische suggestie mee je nachtrust in neemt.
pi_122073861
Een mooi voorbeeld van wat ook hielp en geen koste had.

Ik had als kind wel eens enge dromen net als elk ieder ander kind, mijn moeder loste dat heel creatief op.

Als wij niet konden slapen, pakte ze met haar handen de dromen uit ons hoofd en gooide die dan uit het raam.
En dat werkte, omdat wij als kinderen daar in geloofde, nu doet mijn oudere zus precies het zelfde bij haar zoontje, en daar werkt het ook bij.

Ik vind het een prachtige oplossing.
pi_122079271
quote:
Wat een onzin. Zo'n masker kan je zeker wel helpen, zolang je het maar op de goeie manier gebruikt.

Als je nog nooit een lucide droom hebt gehad, dan zal zo'n masker weinig effect hebben omdat de lichtflitsen en geluiden niet herkend worden in de droom door de dromer omdat de dromer gewoon het benodigde bewustzijnsniveau nog niet heeft.

Wanneer iemand al wel lucide dromen heeft gehad en een bepaald bewustzijnsniveau heeft bereikt, dan kunnen de lichtflitsen en geluiden van het masker veel sneller herkend worden door de dromer en daardoor dienen als queue voor een realitycheck in de droom.
pi_122079642
quote:

:')
If not now, then when.
pi_122081497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

:')
Ja ze snapt het hele concept van het masker geen eens _O-
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:14:42 #89
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122090178
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe het hele realitycheck gebeuren in een lucide droom werkt. Ik besef me gewoon op een bepaald punt van 'ohja wacht, ik droom dus care ik ga het nu zo en zo doen'.
Bay of Plenty
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:28:44 #90
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122091057
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zo'n masker kan je zeker wel helpen, zolang je het maar op de goeie manier gebruikt.

Als je nog nooit een lucide droom hebt gehad, dan zal zo'n masker weinig effect hebben omdat de lichtflitsen en geluiden niet herkend worden in de droom door de dromer omdat de dromer gewoon het benodigde bewustzijnsniveau nog niet heeft.

Wanneer iemand al wel lucide dromen heeft gehad en een bepaald bewustzijnsniveau heeft bereikt, dan kunnen de lichtflitsen en geluiden van het masker veel sneller herkend worden door de dromer en daardoor dienen als queue voor een realitycheck in de droom.
Hoe het hier staat klinkt het gewoon als een hinderlijke wekker. :D

Werkt het niet gewoon om voordat je gaat slapen 100 keer te herhalen dat je 'wakker' wordt wanneer je gaat dromen? Die dingen werken bij mij altijd (echter ik doe dat als ik juist niet bewust wil dromen en m'n dromen vergeet op het moment dat ik wakker word. Bewust dromen kost veel te veel energie :') ).
Bay of Plenty
pi_122091602
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:28 schreef oLexie het volgende:

[..]

Hoe het hier staat klinkt het gewoon als een hinderlijke wekker. :D

Werkt het niet gewoon om voordat je gaat slapen 100 keer te herhalen dat je 'wakker' wordt wanneer je gaat dromen? Die dingen werken bij mij altijd (echter ik doe dat als ik juist niet bewust wil dromen en m'n dromen vergeet op het moment dat ik wakker word. Bewust dromen kost veel te veel energie :') ).
De Novadreamer (ook een slaapmasker) gaf rode lichtflitsen af als iemand in zn REM slaap zat. Deze rode lichtflitsen komen in de droom naar voren doordat er bijv. een ambulance met zn sirenes aan langsrijdt of dat de lucht plotseling rood kleurt een paar keer. Er komt dus een signaal van de buitenwereld de droom binnen.

Als iemand niet het juiste bewustzijnsniveau heeft, dan zullen deze signalen genegeerd worden en zal men onbewust verder gaan met de droom. Wanneer iemand wel bewust genoeg is dan zal hij of zij deze ambulance en roodkleurende lucht in de droom, linken aan het droommasker en zich beseffen dat het waarschijnlijk een droom is en dan kan je een check doen om zeker te weten of het een droom is.

Het kan dus zeker wel een nuttig hulpmiddel zijn.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:41:59 #92
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122091868
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De Novadreamer (ook een slaapmasker) gaf rode lichtflitsen af als iemand in zn REM slaap zat. Deze rode lichtflitsen komen in de droom naar voren doordat er bijv. een ambulance met zn sirenes aan langsrijdt of dat de lucht plotseling rood kleurt een paar keer. Er komt dus een signaal van de buitenwereld de droom binnen.

Als iemand niet het juiste bewustzijnsniveau heeft, dan zullen deze signalen genegeerd worden en zal men onbewust verder gaan met de droom. Wanneer iemand wel bewust genoeg is dan zal hij of zij deze ambulance en roodkleurende lucht in de droom, linken aan het droommasker en zich beseffen dat het waarschijnlijk een droom is en dan kan je een check doen om zeker te weten of het een droom is.

Het kan dus zeker wel een nuttig hulpmiddel zijn.
Aha, zo begrijp ik het iets beter. Weet je ook hoe het dan werkt bij mensen die dat niet nodig hebben? Dat ze gewoon opeens ergens in hun droom staan en denken 'ik ben aan het dromen'. Ik heb dat meestal bij dingen die op een gegeven moment nergens meer op slaan, bijvoorbeeld dat ik bij de ingang van een club sta en de entreekaart een zwart jurkje is o.i.d. wat nergens op slaat en dan besef ik me ineens dat ik droom.

Vind het hele fenomeen wel heel gaaf en heb altijd hele interessante 'gesprekken' in die dromen.
Bay of Plenty
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:44:01 #93
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122091970
Als kind had ik het ook standaard, zonder te weten dat dat lucide dromen was (heerlijke naïviteit der kinderzieltjes). Dan kwam ik nadat ik in slaap was gevallen in een kamer met een gigantisch beeldscherm waar allemaal pictogrammen op stonden met plaatjes en dan kon ik er enkele kiezen waar ik dan over ging dromen. _O_
Bay of Plenty
pi_122092980
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:41 schreef oLexie het volgende:

[..]

Aha, zo begrijp ik het iets beter. Weet je ook hoe het dan werkt bij mensen die dat niet nodig hebben? Dat ze gewoon opeens ergens in hun droom staan en denken 'ik ben aan het dromen'. Ik heb dat meestal bij dingen die op een gegeven moment nergens meer op slaan, bijvoorbeeld dat ik bij de ingang van een club sta en de entreekaart een zwart jurkje is o.i.d. wat nergens op slaat en dan besef ik me ineens dat ik droom.

Vind het hele fenomeen wel heel gaaf en heb altijd hele interessante 'gesprekken' in die dromen.
Een ervaren lucide dromer kan natuurlijk nog steeds los van de signalen van het masker, er achter komen dat ze in een droom zitten. Naast de lichtsignalen van een masker, zijn er natuurlijk nog een heleboel andere zaken waardoor je je kunt beseffen dat je droomt. Zo'n masker voegt alleen nog wat extra impulsen toe waardoor je je bewust kunt worden van het feit dat je droomt.
pi_122112807
Heb het masker nu 2 nachten opgehad, maar op de een of andere manier zie ik niet eens de lichten in mijn dromen tevoorschijn komen. Ik blijf proberen en t zal vast lukken.
pi_122118422
Even gebezemd..
pi_122166444
Ik had een paar dagen terug 1 vd ergste nachtmerries die ik ooit heb gehad. Mensen werden voor mijn ogen doodgeschoten, ik moest vluchten en voelde constant gigantische angst omdat ze vlak achter mij zaten. Ik schrok ook wakker en had een kwartier nodig om weer een beetje normaal te worden. Wat was het toch mooi geweest als ik in deze droom lucide was geworden.
pi_122168793
ik word me vaak bewust in mijn dromen maar ik kan dan niet sturen..

sterker nog ik kan ook niet wakker worden en ik word overmand door angst... als ik dan eindelijk wakker word baad ik t zweet...
pi_122305759
Ik kan nooit herinneren hoe ik wakker wordt. Ik ben dan zo verlamd.

Het gekke is, is dat ik in mijn slaap heel veel praat, en dat ik, 's ochtends echt wel door 10 wekkers heenslaap. Ik zet mijn wakker om 6:00, maar ik wordt pas om 7:30 wakker omdat ik 'weet' dat ik er dan uit moet (snel,snel,snel). maar hoe komt dat?

Ik wil ook graag lucide dromen, maar hoe moet dat dan? ik onthou maar 30 % lijkt het.

maar de dromen zijn wel heel apart. die ik meemaak.

O ja, call me crazy. Maar ik heb me iets raars ingepraat. Dat als je droomt, dat je je dan in een andere wereld bevindt, misschien bestaat zoiets? :D
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:27:36 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_122334698
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:25 schreef Fokjee het volgende:

O ja, call me crazy. Maar ik heb me iets raars ingepraat. Dat als je droomt, dat je je dan in een andere wereld bevindt, misschien bestaat zoiets? :D
Zie antwoord van mij in jouw andere topic

Lucide dromen zijn altijd erg leuk maar eigenlijk slechts een opstapje naar daadwerkelijke uittreding en vervolgens astrale projectie. Dát is eng maar ook erg interessant. Vooral als je slaapt, je de kamer ziet dwars door je oogleden heen en je jezelf steeds lichter voelt worden en omhoog zweeft en allerlei dingen in de kamer ziet die er normaal echt niet zijn zoals origami slangen ( :')! ) kattenhoofden en wezens die je proberen te pakken.
Wie wel eens een 3D film gezien heeft :Zo ziet het er ongeveer uit. Het is er maar je weet dat het er niet is en een klein beetje doorzichtig.

Erg interessant en ik heb met zowel lucide dromen als astrale projectie ervaring, soms eng , soms leuk maar altijd interessant. Vooral voor de kijk op leven en dood is het een openbaring als je het overkomt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')