abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:18:05 #26
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_113564821
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met die fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.

Ook onderzoekers als Stephen LaBerge heb ik daar nooit over gehoord. Lijkt wel alsof mensen elkaar bang maken en waarschuwen en dat juist daardoor rare effecten optreden.

Ik heb echt alleen maar goeie en mooie dingen te melden over dromen en lucide dromen.
Dat is een geruststellende gedachte :)
Ik zit ondertussen volop reality checks te doen, ik hoop dat ik het doorzettingsvermogen heb om dat te blijven doen :)
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_113564882
quote:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met die fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.

Ook onderzoekers als Stephen LaBerge heb ik daar nooit over gehoord. Lijkt wel alsof mensen elkaar bang maken en waarschuwen en dat juist daardoor rare effecten optreden.

Ik heb echt alleen maar goeie en mooie dingen te melden over dromen en lucide dromen.
Ik heb juist vaak als ik onverwachts wakker word in een lucide droom (door een harde klap ofzo ergens), dat er dan slaapverlamming optreed. Misschien dat ze theoretisch niets met elkaar te maken hebben, maar wel opvallend dat juist dan ik last heb van slaapverlamming.
pi_113565216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:19 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:

[..]

Ik heb juist vaak als ik onverwachts wakker word in een lucide droom (door een harde klap ofzo ergens), dat er dan slaapverlamming optreed. Misschien dat ze theoretisch niets met elkaar te maken hebben, maar wel opvallend dat juist dan ik last heb van slaapverlamming.
Dat is wel opvallend idd. Blow je ook of drink je veel?

En in het dagelijks leven, hoe bewust leef je dan? Verdiep je je in zaken als psychologie en bewustzijn?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:31:50 #29
370039 Morera
more more more
pi_113565262
quote:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met dit fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.

Ik had er nog nooit van gehoord en geloofde haast dat er geesten in mijn huis waren ofzo, zie de symptonen van slaapverlamming. Hoe toevallig is het dat het precies in de periode is geweest dat ik met lucide dromen bezig was en het ook gestopt is sinds ik niet meer lucide droom.

Jij hebt dan de mazzel dat je er geen last van krijgt, lijkt me heerlijk, maar het lijkt me wel handig dat TS weet dat er mensen zijn die er last van hebben. Mocht TS er toch last van krijgen dan is het al minder eng omdat hij dan weet wat het is. Ik wist het namelijk niet en dat is echt geen pretje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hebben ze ook feitelijk niet, maar beide zijn symptomen van een verstoring in je slaap. Dus als je die verstoring probeert te veroorzaken om lucide te dromen, kun je ook slaapverlammingen krijgen.
Dit klinkt aannemelijk
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:00:51 #30
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_113566064
quote:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met dit fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.

Geloof me, ik heb het meermalen na een lucide droom meegemaakt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 1 juli 2012 @ 17:22:19 #31
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_113634788
Slaapverlammingen:
Ik heb ze zelf heel weinig meegemaakt, ongeacht het feit dat ik redelijk veel lucide dromen heb gehad, en ook gigantisch veel dromen onthou. Wat ik zelf vaker heb meegemaakt is dat iets mij aantastte in de droomwereld, wat zich voortzette in de echte wereld. Zo heb ik bijv. een keer tijdens een hittegolf in de zomer, een windvlaag tegen me aan gekregen in mijn droom die koel aanvoelde, en het gevoel van die koele bries is me toen de hele dag bijgebleven, zelfs op school. Die windvlaag was trouwens niet door ''mijzelf'' bewust opgeroepen en het vasthouden van het gevoel was ook niet mijn doel, dat kwam volledig willekeurig over me heen. (De inhoud van de droom zelf had ook niks met hitte of wind te maken :'))

Qua slaapverlammingen heb ik 1x meegemaakt dat m'n hele lichaam lichtjes prikkelde en verlamd was zonder hallucinaties of illusies. (Na een droom waarin ik werd doodgeschoten)
Een andere keer werd ik wakker na een droom met grimmige sfeer, waarbij ik het gevoel had dat er iemand op mn borst drukte en het leek alsof er een donkere schim boven me zat. Dat gaf wel even een hartsprongetje :') maar echt 2 tellen later zag ik dat het een illusie was van schaduwen en verdween het gevoel.

Voor zover ik me kan herinneren zijn dat de enige 2 gevallen in 20 jaar waarin ik heel veel dromen heb gehad waaronder ook veel lucide dromen.

OP's Vragenlijst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk is je droomwereld een variabele sandbox environment. De verschillende trucjes om uberhaupt een lucide droom te krijgen werken niet allemaal evengoed voor iedereen, en wanneer je dan in je droomwereld terecht komt zijn er weer allemaal andere regeltjes die niet overeen hoeven te komen met de ervaringen van anderen. Het is vooral een kwestie van experimenteren.

Overigens is het me een keer bijna gelukt om een WILD uit te voeren. Dat was echt een heel vage ervaring. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door -0mega- op 01-07-2012 17:34:36 ]
pi_113679075
Van punt 1 heb ik ook last.
Dan word je wakker omdat je doorhebt dat je aan het dromen bent.
Reuze irritant is dat :P
Twiddel
pi_113683966
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Is topic van. Was altijd actief maar zwakte af.

Maar je kunt ook in slaapverlammingen komen en die kunnen beyond horror zijn. Niet prettig.

Onder het controle krijgen van de dromen is het lastigst.
Heb ik een keer gehad, viel ook wel mee bij mij, had het gevoel alsof er een klein kind op mijn borst zat en ik me niet kon bewegen daardoor, ik moest en zou er onderuit, wel fascinerend.
pi_114690466
Waarom staat dit in TRU?

Trouwens, op Kickstarter kwam ik dit tegen: http://sleepwithremee.com/

Is een masker die je opzet als je gaat slapen en zodra je in de REM-slaap komt dan gaan er 6 ledjes aan waardoor je in je droom weet dat je aan het dromen bent en daardoor zonder moeite en veel training kan lucide dromen.

Ik heb hem besteld en hij is nu nog in de maak, eind augustus krijg ik hem. Dan kan ik eindelijk lucide dromen. *O*

Ik wil mijn dromen niet opschrijven omdat ze echt te vaag zijn, daarnaast zijn het vaak nachtmerries.

Mijn doel is om d.m.v. lucide dromen op geniale ideeën te komen (ondernemer) maar ook om veel lol te hebben en mijn dromen (mijn doelen) na te spelen zodat ik ze nog beter in mijn onderbewustzijn heb zitten waardoor ze beter te behalen zijn in de echte wereld.

Verder wil ik ook mijn technieken gaan verbeteren zodat ik zo dadelijk de ziekste dingen kan doen in mijn dromen en natuurlijk alles wat in Inception gebeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yuri_Boyka op 26-07-2012 19:56:27 ]
If not now, then when.
  zondag 29 juli 2012 @ 17:10:05 #35
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114809848
Ik heb dat slaapverlamming een keer gehad op vakantie op wintersport in Oostenrijk. ;( Ik lag op m'n buik en ik was wakker maar kon me niet bewegen en werd de hele tijd in m'n rug geprikt keihard door een gedaante die achter me stond en zat te grijnzen. :'( Probeerde om hulp te roepen en kwam heel zachtjes een hijg uit whehe. Best eng als ik er zo aan terugdenk, was best jong. Ook de enige keer dat ik zoiets heb meegemaakt though. Lucide dromen lijken me wel vet om te proberen maar die slaapverlamming is alleen kut.
Mijn nieuwe ondertitel
  zondag 29 juli 2012 @ 17:26:28 #36
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_114810635
Hoe staat het ermee ts?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 29 juli 2012 @ 17:27:30 #37
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_114810683
quote:
14s.gif Op donderdag 26 juli 2012 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waarom staat dit in TRU?

Trouwens, op Kickstarter kwam ik dit tegen: http://sleepwithremee.com/

Is een masker die je opzet als je gaat slapen en zodra je in de REM-slaap komt dan gaan er 6 ledjes aan waardoor je in je droom weet dat je aan het dromen bent en daardoor zonder moeite en veel training kan lucide dromen.

Ik heb hem besteld en hij is nu nog in de maak, eind augustus krijg ik hem. Dan kan ik eindelijk lucide dromen. *O*

Ik wil mijn dromen niet opschrijven omdat ze echt te vaag zijn, daarnaast zijn het vaak nachtmerries.

Mijn doel is om d.m.v. lucide dromen op geniale ideeën te komen (ondernemer) maar ook om veel lol te hebben en mijn dromen (mijn doelen) na te spelen zodat ik ze nog beter in mijn onderbewustzijn heb zitten waardoor ze beter te behalen zijn in de echte wereld.

Verder wil ik ook mijn technieken gaan verbeteren zodat ik zo dadelijk de ziekste dingen kan doen in mijn dromen en natuurlijk alles wat in Inception gebeurt.

sjees wat een geld voor een slaapmasker met wat ledjes -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 30 juli 2012 @ 08:51:45 #38
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_114836126
Weer niet gelukt :(

Potverdikkeme.

Ik val echt in slaap met lucidedromen lucidedromen lucidedromen maar daarna lijk ik het gewoon te vergeten en wordt je de volgende ochtendwakker. Probeerde het ook te onthouden toen ik wakker werd maar dat ook zonder enig succes.

Misschien maar eens zo'n online training volgen. Tenminste zolang het gratis is dan. Zag op die site dat je het hebt voor 150 euro maar volgens mij is dat oplichterij of ze vertellen je dingen die je zelf ook gewoon kan lezen.

Niet eens die enge slaapverlamming gehad ;( Die keer dat ik dat had was echt halverwege de nacht of zo
Mijn nieuwe ondertitel
pi_114998792
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 01:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En verder is het zeker vet. We dragen allemaal een holodeck mee in onze hoofden en bijna niemand die ernaar om kijkt. Onze tv's moeten groter, 3D of zelfs met geur erbij, maar blijkbaar weet niemand dat je de meest realistische virtuele ervaring ooit, gewoon in je eigen hoofd kunt hebben tijdens het slapen.
Mooi verwoord. Voor sommige mensen kost het jaren om te kunnen, sommige anderen (zoals ik) hebben geluk of een gave zoals iemand het ooit noemde. Ok het werkt niet altijd dat moet ik toegeven, maar ik kan ook in herhaling of vervolg dromen. Mijn eigen soap. En alles is mogelijk.

Ik onthoud mijn dromen ook meestal, word er onrustig van als het niet zo is, he
t hoort gewoon bij me. Heb soms last van slaapverlamming en de bijbehorende hallucinaties, ik weet inmiddels dat het voor kan komen en ik raak er niet meer van in paniek.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_114999227
* ontspanningsoefeningen doen voor je gaat slapen.
* bedenken wat je wil gaan dromen
* een teken met jezelf afspreken waardoor je weet dat je droomt (iets wat echt niet kan, een blauwe zon of een ezel met vleugels.)
* dagelijks je dromen opschrijven
* als je slaapverlamming hebt rustig blijven, het gaat vaak heel snel weer over en als je het idee hebt dat er een wezen of demon of wat dan ook is; ze vragen weg te gaan. Klinkt heel simpel, is het ook.

[ Bericht 42% gewijzigd door QEX op 02-08-2012 15:34:34 ]
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_115018899
Hier ben ik ook mee bezig. Ik heb al een paar goede plannen voor dromen.. Rijden op een T-Rex, avontuurtje met Sophia Bush, naar de kern van de planeet als mechanische mol. Jammer dat ik mijn dromen altijd vergeet, dus probeer ik wakker te blijven terwijl mijn lichaam gaat slapen.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 08:56:37 #42
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_115037686
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2012 15:22 schreef QEX het volgende:
* als je slaapverlamming hebt rustig blijven, het gaat vaak heel snel weer over en als je het idee hebt dat er een wezen of demon of wat dan ook is; ze vragen weg te gaan. Klinkt heel simpel, is het ook.
Wel solidair van die demonen
Mijn nieuwe ondertitel
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 01:20:15 #43
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_115082390
quote:

Raar, ik kwam juist in aanraking met lucide dromen door slaapverlammingen. :) Eerst had ik een slaapverlamming, en dat vloeide dan uit in een lucide droom.

1) Zodra ik bewust wordt in mijn eigen dromen en besef dat het een droom is, ontwaak ik direct. Hoe kan ik dat voorkomen?
Door rustig te blijven, voor zover dat lukt.
2) Is het niet erg spritueel? Ik geloof niet in geesten en zo, dus is het dan nog wel de moeite om uit te proberen?
Nee, het is niet spiritueel, het is bewezen dat het bestaat, dus je kan er gewoon mee aan de gang gaan.
3) Kom je niet vast te zitten in je eigen dromen als je erg goed bent? Het lijkt me namelijk erg gaaf om bewust te zijn in mijn eigen dromen, maar ik wil wel graag nog wakker worden.
Je kan je bijvoorbeeld laten wekken door een wekker of iemand anders. :)
4) Duren dromen langer als je bewust bent in je droom?
Nee, de duur blijft even lang. :P Je onthoudt er alleen meer van.
5) Werkt het? Kan ik, als ik serieus m'n best doe, straks vliegen in m'n dromen?
Ja.
Kaleidoscopiklimax
pi_115096093
Slaapverlammingen zijn aan de ene kant gaaf, aan de andere kant kut. Toen ik nog in het leger zat dook ik ik na appèl nog wel eens mijn bed in, en had dan zeker een keer per week een slaapverlamming. Bij mij ontstaat het als ik heb geslapen, kort wakker ben, en dan weer ga slapen. Je bent je bewust van je omgeving maar kan je gewoon echt niet bewegen, hoe hard je het ook probeert. De eerste keer wel een benauwende situatie, die keren daarna was ik me ervan bewust dat het slaapverlamming was. Dit wetende maakte het een stuk minder vervelend. Ik heb inderdaad ook het idee gehad dat er iets aanwezig in mijn kamer. Zodra je bewust bent van je slaapverlamming wordt dit een stuk fascinerender.

Ik heb een enkele keer een lucide droom gehad; ik werd me ervan bewust, en besloot een sprint te trekken en te gaan vliegen. Werd er meteen wakker van zo gaaf was het.
pi_115098162
fooooooo O+
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:12:59 #46
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_115115961
We zijn ondertussen dik een maand verder en nog geen resultaat geboekt. Nu heb ik er laatste tijd ook vrij weinig aan gedaan door vakantie en zo, maar vanaf nu ga ik het gewoon weer oppakken en die-hard reality checks doen en dromen opschrijven :7

Wel iedereen bedankt voor alle reacties O+
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_115116247
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:12 schreef Faux. het volgende:
We zijn ondertussen dik een maand verder en nog geen resultaat geboekt. Nu heb ik er laatste tijd ook vrij weinig aan gedaan door vakantie en zo, maar vanaf nu ga ik het gewoon weer oppakken en die-hard reality checks doen en dromen opschrijven :7

Wel iedereen bedankt voor alle reacties O+
Je kan ook zo'n masker overwegen.

Ik droomde laatst toevallig dat ik aan het vliegen was en een superheld was. Ik moest er ineens aan denken hoe het mij gelukt was om te vliegen, gewoon heel hoog springen en dan denken dat je vliegt. Jammer genoeg was het onbewust.
If not now, then when.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:42:05 #48
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_115117831
Masker ga ik niet doen, ik vind het juist mooi dat we uit onszelf lucide kunnen dromen. Maar je hebt er wel veel geduld voor nodig ;(
  zondag 5 augustus 2012 @ 11:40:41 #49
370039 Morera
more more more
pi_115130868
Ik had eergisteren een echte kut droom. Als ik lucide droom is het altijd een nachtmerrie met mensen die acher mij aanzitten om me iets naars aan te doen. Het lukt me nog niet om die mensen gewoon "weg" te denken ofzoiets.

Ik was dus heel erg aan het vluchten en besloot opeens dat ik als spiderman een gebouw op kon kruipen en toen deed ik dat. Ik rende naar de andere kant en besloot dat de grond even veel dichterbij moest komen zodat ik zo van het gebouw af kon lopen en een zelfverzonnen auto in kon stappen en er vandoor ging.

Wel jammer dat het altijd nachtmerries zijn bij mij. Ik ben trouwens allang gestopt met lucide willen dromen, toch komt het nu opeens weer terug. Misschien omdat ik dit topic volg. Wel vreemd eigenlijk want het hoeft van mij niet meer.
pi_115444375
Ik heb het gevoel dat ik best makkelijk lucide kan dromen, ik begon me een beetje te verdiepen in lucide drom een paar weken geleden. Alleen kan ik niet consequent met die reality checks bezig zijn terwijl ik wel graag lucide droom.
Heb ze ong 1x per 1/1.5 week, ben ook steeds meer in die dromen bewust ervan dat ik droom, en durf steeds meer te doen. Ik denk dat het de meeste jongens en mannen in lucide dromen om seks gaat, dingen als vliegen heb ik nog niet eens geprobeerd :').
Mijn lucide dromen duren ook niet erg lang, al merk ik wel dat ze steeds langer duren door tricks die ik in de dromen toepas, namelijk schreeuwen: ''IK DROOM NU LUCIDE MENSEN!!"'' en in je handen wrijven. Wat ook kut is is dat ik seks wil hebben in lucide dromen, maar op de een of andere manier willen zij niet, verdomme :D.
Las of in dit topic, of in een andere dat je ook een cijfer op je hand kunt tekenen en daar een aantal x per dag naar kijken. Best een simpele reality check, denk dat ik die maar even moet proberen.
Ook vannacht weer een aparte lucide droom gehad.
Ik liep op straat, en wist dat ik lucide was, weet niet meer hoe ik dat wist, maar mijn lucide dromen zijn kort, dus nam ik aan of deed ik alsof het geen lucide droom was maar een gewone maar wel alles zelf kan bepalen, echt vreemd. Ook wist ik dat mensen echt totale onzin uitkramen in lucide dromen, dus testte ik of mijn theorie zoals net beschreven werkte door aan een man te vragen of die een random woord kon zeggen. Slaat nergens op, was ook niet een 100 procent lucide droom.
Uiteindelijk zag ik een mooi meisje en rende op haar af en beukte haar met een worstel aanval naar de grond. Ze ontsnapte en begon me voor klootzak uit te schelden :').
Zal in het vervolg ook andere lucide dromen hier opschrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')