Dat is een geruststellende gedachtequote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met die fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.
Ook onderzoekers als Stephen LaBerge heb ik daar nooit over gehoord. Lijkt wel alsof mensen elkaar bang maken en waarschuwen en dat juist daardoor rare effecten optreden.
Ik heb echt alleen maar goeie en mooie dingen te melden over dromen en lucide dromen.
Ik heb juist vaak als ik onverwachts wakker word in een lucide droom (door een harde klap ofzo ergens), dat er dan slaapverlamming optreed. Misschien dat ze theoretisch niets met elkaar te maken hebben, maar wel opvallend dat juist dan ik last heb van slaapverlamming.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met die fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.
Ook onderzoekers als Stephen LaBerge heb ik daar nooit over gehoord. Lijkt wel alsof mensen elkaar bang maken en waarschuwen en dat juist daardoor rare effecten optreden.
Ik heb echt alleen maar goeie en mooie dingen te melden over dromen en lucide dromen.
Dat is wel opvallend idd. Blow je ook of drink je veel?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:19 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
[..]
Ik heb juist vaak als ik onverwachts wakker word in een lucide droom (door een harde klap ofzo ergens), dat er dan slaapverlamming optreed. Misschien dat ze theoretisch niets met elkaar te maken hebben, maar wel opvallend dat juist dan ik last heb van slaapverlamming.
Ik had er nog nooit van gehoord en geloofde haast dat er geesten in mijn huis waren ofzo, zie de symptonen van slaapverlamming. Hoe toevallig is het dat het precies in de periode is geweest dat ik met lucide dromen bezig was en het ook gestopt is sinds ik niet meer lucide droom.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met dit fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.
Dit klinkt aannemelijkquote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hebben ze ook feitelijk niet, maar beide zijn symptomen van een verstoring in je slaap. Dus als je die verstoring probeert te veroorzaken om lucide te dromen, kun je ook slaapverlammingen krijgen.
Geloof me, ik heb het meermalen na een lucide droom meegemaakt.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik hoor hier veel mensen over slaapverlammingen wat ik vreemd vind. Ben al zo'n 15 jaar met dit fenomeen bezig en heb nog nooit iemand gehoord over een link tussen lucide dromen en slaapverlamming.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteindelijk is je droomwereld een variabele sandbox environment. De verschillende trucjes om uberhaupt een lucide droom te krijgen werken niet allemaal evengoed voor iedereen, en wanneer je dan in je droomwereld terecht komt zijn er weer allemaal andere regeltjes die niet overeen hoeven te komen met de ervaringen van anderen. Het is vooral een kwestie van experimenteren.
Overigens is het me een keer bijna gelukt om een WILD uit te voeren. Dat was echt een heel vage ervaring.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door -0mega- op 01-07-2012 17:34:36 ]
Heb ik een keer gehad, viel ook wel mee bij mij, had het gevoel alsof er een klein kind op mijn borst zat en ik me niet kon bewegen daardoor, ik moest en zou er onderuit, wel fascinerend.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:38 schreef CantFazeMe het volgende:
Is topic van. Was altijd actief maar zwakte af.
Maar je kunt ook in slaapverlammingen komen en die kunnen beyond horror zijn. Niet prettig.
Onder het controle krijgen van de dromen is het lastigst.
sjees wat een geld voor een slaapmasker met wat ledjesquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Waarom staat dit in TRU?
Trouwens, op Kickstarter kwam ik dit tegen: http://sleepwithremee.com/
Is een masker die je opzet als je gaat slapen en zodra je in de REM-slaap komt dan gaan er 6 ledjes aan waardoor je in je droom weet dat je aan het dromen bent en daardoor zonder moeite en veel training kan lucide dromen.
Ik heb hem besteld en hij is nu nog in de maak, eind augustus krijg ik hem. Dan kan ik eindelijk lucide dromen.![]()
Ik wil mijn dromen niet opschrijven omdat ze echt te vaag zijn, daarnaast zijn het vaak nachtmerries.
Mijn doel is om d.m.v. lucide dromen op geniale ideeën te komen (ondernemer) maar ook om veel lol te hebben en mijn dromen (mijn doelen) na te spelen zodat ik ze nog beter in mijn onderbewustzijn heb zitten waardoor ze beter te behalen zijn in de echte wereld.
Verder wil ik ook mijn technieken gaan verbeteren zodat ik zo dadelijk de ziekste dingen kan doen in mijn dromen en natuurlijk alles wat in Inception gebeurt.
Mooi verwoord. Voor sommige mensen kost het jaren om te kunnen, sommige anderen (zoals ik) hebben geluk of een gave zoals iemand het ooit noemde. Ok het werkt niet altijd dat moet ik toegeven, maar ik kan ook in herhaling of vervolg dromen. Mijn eigen soap. En alles is mogelijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 01:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En verder is het zeker vet. We dragen allemaal een holodeck mee in onze hoofden en bijna niemand die ernaar om kijkt. Onze tv's moeten groter, 3D of zelfs met geur erbij, maar blijkbaar weet niemand dat je de meest realistische virtuele ervaring ooit, gewoon in je eigen hoofd kunt hebben tijdens het slapen.
Wel solidair van die demonenquote:Op donderdag 2 augustus 2012 15:22 schreef QEX het volgende:
* als je slaapverlamming hebt rustig blijven, het gaat vaak heel snel weer over en als je het idee hebt dat er een wezen of demon of wat dan ook is; ze vragen weg te gaan. Klinkt heel simpel, is het ook.
Raar, ik kwam juist in aanraking met lucide dromen door slaapverlammingen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Je kan ook zo'n masker overwegen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:12 schreef Faux. het volgende:
We zijn ondertussen dik een maand verder en nog geen resultaat geboekt. Nu heb ik er laatste tijd ook vrij weinig aan gedaan door vakantie en zo, maar vanaf nu ga ik het gewoon weer oppakken en die-hard reality checks doen en dromen opschrijven
Wel iedereen bedankt voor alle reacties
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |