abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:27:54 #61
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120344579
Ik heb ze ook weleens, vroeger veel beter toen kon ik echt gaan paardrijden en een stukje vliegen of als ik door zapte naar een andere droom weer terug de vorige droom in.

Nu zijn het kleine dingetjes. Bijvoorbeeld dat ik bij een feest naar binnen wil waarbij de entree een jurk is, die ik dan eerder in de droom wel had gekregen maar bij de balie opeens kwijt ben. Dan denk ik van ahja ik ben toch aan het dromen en kan ik gewoon naar binnen toe. Simpele stomme dingetjes.

Wat wel vervelend is is als ik dat dan (iemand op de eerste pagina ook) heb gehad en ik word wakker en val weer in slaap dat ik denk dat ik op ben gestaan en gewoon ga douchen, ontbijten, aankleden en denk op tijd het huis uit te gaan om naar school te gaan. Kom ik er toch ff achter dat ik me flink verslaap. }:| OF inderdaad dat er terwijl ik die dingen doe er opeens iemand in de woonkamer staat waarop ik weer de slaapkamer in ga om aan mijn vriend te vragen wie dat is en hij denk wtf waar heb je het over. :')
Bay of Plenty
  zaterdag 15 december 2012 @ 17:29:34 #62
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120344627
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Jongens ik heb hem dan eindelijk binnen! Vanavond eens configureren en de aankomende tijd eens kijken of het werkt. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ehm, ik kan me niet voorstellen dat zoiets werkt? Leg eens uit.
Bay of Plenty
pi_120345358
quote:
Jongens ik heb hem dan eindelijk binnen! Vanavond eens configureren en de aankomende tijd eens kijken of het werkt. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd of het werkt! Laat je het ons weten? :P
  maandag 17 december 2012 @ 09:19:51 #64
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120406072
Volgens mij is dat ding hem fataal geworden of wordt die nu nooit meer wakker, zit die vast in Scary Dream Limbo of zo
Mijn nieuwe ondertitel
pi_120411202
Ben ook benieuwd of het werkt!
  donderdag 3 januari 2013 @ 08:53:14 #66
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_121101168
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je ban is verlopen en nu wil ik het GVD weten ook!

Hoe was het?
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 4 januari 2013 @ 14:49:47 #67
385453 VDSN
Thank you
pi_121152461
hij wordt niet meer wakker :')
pi_121350239
quote:
99s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:23 schreef summer2bird het volgende:
Van punt 1 heb ik ook last.
Dan word je wakker omdat je doorhebt dat je aan het dromen bent.
Reuze irritant is dat :P
Dat is inderdaad zwaar irritant, ik had vandaag een goede droom..en wilde nog helemaal niet wakker worden. Zo stom :( Maar het was sowieso tijd om uit best te gaan dusja.
pi_121359763
Moeilijk interessant dit topic, ga het ook proberen. Heb het voordeel dat ik mijn dromen altijd super goed onthoud dus zal die gaan opschrijven en de reality checks overdag gaan doen.
  maandag 14 januari 2013 @ 09:49:27 #70
385100 Psychotomimetic
Always hallucinating.....
pi_121537199
Ik had een tijd dat ik bijna elke weekend een lucide droom had. Reden was dat mijn wekker om 7 uur afging en ik wist dat ik nog verder kon slapen. Dus met mijn ogen dicht wekker afzetten en verder slapen. Meestal ging ik met de trap ergens naar boven en vielen de treden eraf en zweefde ik ergens heen. Had ook een keer dat ik een jongen ontmoette waarvan ik hem nooit gezien had en dat ik echt zijn hand voelde en de warmte ervan. Ook nog toen ik wakker werd. Jammer genoeg zie ik nooit mijn eigen gezicht maar bijvoorbeeld wel mijn lichaam en haar etc.

Lucide dromen kunnen ook freaky zijn, omdat je dingen doet waarvan je miss in het echte leven van zou walgen. Ik kreeg ook makkelijker een lucide droom toen ik morfine kreeg toegedient na een operatie.
Bad trip or good trip, take me on the trip, and find out...
pi_121551786
Ik heb wel eens een slaapverlamming gehad maar dat was voordat ik wist wat lucide dromen en slaapverlamming was. Ik lag op de bank te slapen en deed midden in de nacht mij ogen open. Ik voelde me wakker (wel brak zelfde gevoel als in de ochtend wakker worden) maar kon niks bewegen. ik gebruikte al mijn kracht om mijn arm op te tillen maar het lukte gewoon niet.
Het was de eerste keer dat ik zoiets meemaakte, wel angstig in het begin (net na het wakker worden) maar met een relativeren vond ik het wel kicken.
pi_121844379
Ik heb ook een remee Lucid Dream Mask besteld. Ik heb al wat ervaring met lucide dromen. Ik zal het melden wanneer ik hem heb en m'n ervaringen delen :).
pi_122033439
Remee is inmiddels binnen, ik zal eens testen vanavond en zeggen hoe t was. :)
pi_122041285
Pas op, straks word jij ook niet meer wakker.
Hallo
pi_122041480
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 08:53 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Je ban is verlopen en nu wil ik het GVD weten ook!

Hoe was het?
Hij is nog gewoon actief op t forum, waarom reageert ie niet?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_122041494
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En?
pi_122041557
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:34 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
Ik heb ook een remee Lucid Dream Mask besteld. Ik heb al wat ervaring met lucide dromen. Ik zal het melden wanneer ik hem heb en m'n ervaringen delen :).
^O^
pi_122041661
Hier een heel goed boek over Lucid Dreaming (wel voor mensen die snappen wat het is en het minimaal 1 keer hebben gedaan):

Bijna alleen maar 5-sterren beoordelingen:

http://www.amazon.com/Luc(...)id+dreaming+waggoner
pi_122056042
Hey jongens! Sorry dat ik niks gepost had. Destijds was ik geband en kon dus niet posten en ondertussen was ik het vergeten. Om eerlijk te zijn heb ik hem de afgelopen weken ook niet meer gebruikt. Ik heb in ieder geval nog geen lucide dromen gehad. Het is dan ook niet zo dat zodra je het masker opzet je lucide gaat dromen, je moet het oefenen.

Even heel kort aangezien ik geen tijd heb.

Later kan ik er wel meer over vertellen.
If not now, then when.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 10:31:33 #80
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122062350
Ik geloof sowieso niet in een masker dat je helpt om lucide te dromen, dat is net zoiets als een ketting waardoor je opeens beter kan sporten ofzo. Je doet het of je doet het niet.

Ik beperk mijn lucide gedeelte de laatste tijd alleen tot het veranderen van een ongewenst einde van een droom in een wel gewenst resultaat alvorens het opstaan. :')
Bay of Plenty
pi_122073293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:31 schreef oLexie het volgende:
Ik geloof sowieso niet in een masker dat je helpt om lucide te dromen, dat is net zoiets als een ketting waardoor je opeens beter kan sporten ofzo. Je doet het of je doet het niet.

Ik beperk mijn lucide gedeelte de laatste tijd alleen tot het veranderen van een ongewenst einde van een droom in een wel gewenst resultaat alvorens het opstaan. :')
Placebo werkt soms ook voor mensen, dus als het masker hen een beter gevoel geeft en het hen lukt, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet werk?

En met de instelling ergens niet in geloven, dan zal het nooit werken.
Menselijke geest en onderbewustzijn is voor velen nog sprookjes en niet te vatten, terwijl de geest, onderbewustzijn heel veel kan bereiken.
En daar heb je geen pilletjes voor nodig.

Placebo effect, pilletje waar niets in zit, dus werkt het niet?
Toch werkt het soms voor mensen, If you put your mind to it, you can accomplish anything.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:54:37 #82
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122073356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:52 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Placebo werkt soms ook voor mensen, dus als het masker hen een beter gevoel geeft en het hen lukt, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet werk?

En met de instelling ergens niet in geloven, dan zal het nooit werken.
Menselijke geest en onderbewustzijn is voor velen nog sprookjes en niet te vatten, terwijl de geest, onderbewustzijn heel veel kan bereiken.
En daar heb je geen pilletjes voor nodig.

Placebo effect, pilletje waar niets in zit, dus werkt het niet?
Toch werkt het soms voor mensen, If you put your mind to it, you can accomplish anything.
Okay, maar in dat geval kun jw dus net zo goed een theemuts op je hoofd zetten voor hetzelfde effect, zolang je het maar gelooft. Stuk goedkoper wel. ;)

Gat in de markt?
Bay of Plenty
pi_122073513
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:54 schreef oLexie het volgende:

[..]

Okay, maar in dat geval kun jw dus net zo goed een theemuts op je hoofd zetten voor hetzelfde effect, zolang je het maar gelooft. Stuk goedkoper wel. ;)

Gat in de markt?
Dat is wel heel erg simpel gebracht natuurlijk, maar als je er echt in gelooft, gewoon doen.

Mensen in India zien een koe als een heilig dier, kunnen wij heel raar vinden, maar zij geloven er toch in.
Maar is ik nou geloof in een boom als heilig iets, dan verklaren ze mij voor gek.
pi_122073660
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:54 schreef oLexie het volgende:

[..]

Gat in de markt?
In wezen is dat zo.. Als jij echt gelooft dat die 'slaapmuts' je van je dromen bewust laat zijn, dan zal het zo werken omdat je dat idee als een soort post-hypnotische suggestie mee je nachtrust in neemt.
pi_122073861
Een mooi voorbeeld van wat ook hielp en geen koste had.

Ik had als kind wel eens enge dromen net als elk ieder ander kind, mijn moeder loste dat heel creatief op.

Als wij niet konden slapen, pakte ze met haar handen de dromen uit ons hoofd en gooide die dan uit het raam.
En dat werkte, omdat wij als kinderen daar in geloofde, nu doet mijn oudere zus precies het zelfde bij haar zoontje, en daar werkt het ook bij.

Ik vind het een prachtige oplossing.
pi_122079271
quote:
Wat een onzin. Zo'n masker kan je zeker wel helpen, zolang je het maar op de goeie manier gebruikt.

Als je nog nooit een lucide droom hebt gehad, dan zal zo'n masker weinig effect hebben omdat de lichtflitsen en geluiden niet herkend worden in de droom door de dromer omdat de dromer gewoon het benodigde bewustzijnsniveau nog niet heeft.

Wanneer iemand al wel lucide dromen heeft gehad en een bepaald bewustzijnsniveau heeft bereikt, dan kunnen de lichtflitsen en geluiden van het masker veel sneller herkend worden door de dromer en daardoor dienen als queue voor een realitycheck in de droom.
pi_122079642
quote:

:')
If not now, then when.
pi_122081497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

:')
Ja ze snapt het hele concept van het masker geen eens _O-
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:14:42 #89
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122090178
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe het hele realitycheck gebeuren in een lucide droom werkt. Ik besef me gewoon op een bepaald punt van 'ohja wacht, ik droom dus care ik ga het nu zo en zo doen'.
Bay of Plenty
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:28:44 #90
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122091057
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zo'n masker kan je zeker wel helpen, zolang je het maar op de goeie manier gebruikt.

Als je nog nooit een lucide droom hebt gehad, dan zal zo'n masker weinig effect hebben omdat de lichtflitsen en geluiden niet herkend worden in de droom door de dromer omdat de dromer gewoon het benodigde bewustzijnsniveau nog niet heeft.

Wanneer iemand al wel lucide dromen heeft gehad en een bepaald bewustzijnsniveau heeft bereikt, dan kunnen de lichtflitsen en geluiden van het masker veel sneller herkend worden door de dromer en daardoor dienen als queue voor een realitycheck in de droom.
Hoe het hier staat klinkt het gewoon als een hinderlijke wekker. :D

Werkt het niet gewoon om voordat je gaat slapen 100 keer te herhalen dat je 'wakker' wordt wanneer je gaat dromen? Die dingen werken bij mij altijd (echter ik doe dat als ik juist niet bewust wil dromen en m'n dromen vergeet op het moment dat ik wakker word. Bewust dromen kost veel te veel energie :') ).
Bay of Plenty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')