abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122041494
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Jongens ik heb hem dan eindelijk binnen! Vanavond eens configureren en de aankomende tijd eens kijken of het werkt. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_122041557
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 14:34 schreef GezwelOpTeenMan het volgende:
Ik heb ook een remee Lucid Dream Mask besteld. Ik heb al wat ervaring met lucide dromen. Ik zal het melden wanneer ik hem heb en m'n ervaringen delen :).
^O^
pi_122041661
Hier een heel goed boek over Lucid Dreaming (wel voor mensen die snappen wat het is en het minimaal 1 keer hebben gedaan):

Bijna alleen maar 5-sterren beoordelingen:

http://www.amazon.com/Luc(...)id+dreaming+waggoner
pi_122056042
Hey jongens! Sorry dat ik niks gepost had. Destijds was ik geband en kon dus niet posten en ondertussen was ik het vergeten. Om eerlijk te zijn heb ik hem de afgelopen weken ook niet meer gebruikt. Ik heb in ieder geval nog geen lucide dromen gehad. Het is dan ook niet zo dat zodra je het masker opzet je lucide gaat dromen, je moet het oefenen.

Even heel kort aangezien ik geen tijd heb.

Later kan ik er wel meer over vertellen.
If not now, then when.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 10:31:33 #80
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122062350
Ik geloof sowieso niet in een masker dat je helpt om lucide te dromen, dat is net zoiets als een ketting waardoor je opeens beter kan sporten ofzo. Je doet het of je doet het niet.

Ik beperk mijn lucide gedeelte de laatste tijd alleen tot het veranderen van een ongewenst einde van een droom in een wel gewenst resultaat alvorens het opstaan. :')
Bay of Plenty
pi_122073293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 10:31 schreef oLexie het volgende:
Ik geloof sowieso niet in een masker dat je helpt om lucide te dromen, dat is net zoiets als een ketting waardoor je opeens beter kan sporten ofzo. Je doet het of je doet het niet.

Ik beperk mijn lucide gedeelte de laatste tijd alleen tot het veranderen van een ongewenst einde van een droom in een wel gewenst resultaat alvorens het opstaan. :')
Placebo werkt soms ook voor mensen, dus als het masker hen een beter gevoel geeft en het hen lukt, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet werk?

En met de instelling ergens niet in geloven, dan zal het nooit werken.
Menselijke geest en onderbewustzijn is voor velen nog sprookjes en niet te vatten, terwijl de geest, onderbewustzijn heel veel kan bereiken.
En daar heb je geen pilletjes voor nodig.

Placebo effect, pilletje waar niets in zit, dus werkt het niet?
Toch werkt het soms voor mensen, If you put your mind to it, you can accomplish anything.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 26 januari 2013 @ 15:54:37 #82
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122073356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:52 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Placebo werkt soms ook voor mensen, dus als het masker hen een beter gevoel geeft en het hen lukt, wie ben jij dan om te zeggen dat het niet werk?

En met de instelling ergens niet in geloven, dan zal het nooit werken.
Menselijke geest en onderbewustzijn is voor velen nog sprookjes en niet te vatten, terwijl de geest, onderbewustzijn heel veel kan bereiken.
En daar heb je geen pilletjes voor nodig.

Placebo effect, pilletje waar niets in zit, dus werkt het niet?
Toch werkt het soms voor mensen, If you put your mind to it, you can accomplish anything.
Okay, maar in dat geval kun jw dus net zo goed een theemuts op je hoofd zetten voor hetzelfde effect, zolang je het maar gelooft. Stuk goedkoper wel. ;)

Gat in de markt?
Bay of Plenty
pi_122073513
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:54 schreef oLexie het volgende:

[..]

Okay, maar in dat geval kun jw dus net zo goed een theemuts op je hoofd zetten voor hetzelfde effect, zolang je het maar gelooft. Stuk goedkoper wel. ;)

Gat in de markt?
Dat is wel heel erg simpel gebracht natuurlijk, maar als je er echt in gelooft, gewoon doen.

Mensen in India zien een koe als een heilig dier, kunnen wij heel raar vinden, maar zij geloven er toch in.
Maar is ik nou geloof in een boom als heilig iets, dan verklaren ze mij voor gek.
pi_122073660
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:54 schreef oLexie het volgende:

[..]

Gat in de markt?
In wezen is dat zo.. Als jij echt gelooft dat die 'slaapmuts' je van je dromen bewust laat zijn, dan zal het zo werken omdat je dat idee als een soort post-hypnotische suggestie mee je nachtrust in neemt.
pi_122073861
Een mooi voorbeeld van wat ook hielp en geen koste had.

Ik had als kind wel eens enge dromen net als elk ieder ander kind, mijn moeder loste dat heel creatief op.

Als wij niet konden slapen, pakte ze met haar handen de dromen uit ons hoofd en gooide die dan uit het raam.
En dat werkte, omdat wij als kinderen daar in geloofde, nu doet mijn oudere zus precies het zelfde bij haar zoontje, en daar werkt het ook bij.

Ik vind het een prachtige oplossing.
pi_122079271
quote:
Wat een onzin. Zo'n masker kan je zeker wel helpen, zolang je het maar op de goeie manier gebruikt.

Als je nog nooit een lucide droom hebt gehad, dan zal zo'n masker weinig effect hebben omdat de lichtflitsen en geluiden niet herkend worden in de droom door de dromer omdat de dromer gewoon het benodigde bewustzijnsniveau nog niet heeft.

Wanneer iemand al wel lucide dromen heeft gehad en een bepaald bewustzijnsniveau heeft bereikt, dan kunnen de lichtflitsen en geluiden van het masker veel sneller herkend worden door de dromer en daardoor dienen als queue voor een realitycheck in de droom.
pi_122079642
quote:

:')
If not now, then when.
pi_122081497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

:')
Ja ze snapt het hele concept van het masker geen eens _O-
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:14:42 #89
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122090178
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe het hele realitycheck gebeuren in een lucide droom werkt. Ik besef me gewoon op een bepaald punt van 'ohja wacht, ik droom dus care ik ga het nu zo en zo doen'.
Bay of Plenty
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:28:44 #90
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122091057
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zo'n masker kan je zeker wel helpen, zolang je het maar op de goeie manier gebruikt.

Als je nog nooit een lucide droom hebt gehad, dan zal zo'n masker weinig effect hebben omdat de lichtflitsen en geluiden niet herkend worden in de droom door de dromer omdat de dromer gewoon het benodigde bewustzijnsniveau nog niet heeft.

Wanneer iemand al wel lucide dromen heeft gehad en een bepaald bewustzijnsniveau heeft bereikt, dan kunnen de lichtflitsen en geluiden van het masker veel sneller herkend worden door de dromer en daardoor dienen als queue voor een realitycheck in de droom.
Hoe het hier staat klinkt het gewoon als een hinderlijke wekker. :D

Werkt het niet gewoon om voordat je gaat slapen 100 keer te herhalen dat je 'wakker' wordt wanneer je gaat dromen? Die dingen werken bij mij altijd (echter ik doe dat als ik juist niet bewust wil dromen en m'n dromen vergeet op het moment dat ik wakker word. Bewust dromen kost veel te veel energie :') ).
Bay of Plenty
pi_122091602
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:28 schreef oLexie het volgende:

[..]

Hoe het hier staat klinkt het gewoon als een hinderlijke wekker. :D

Werkt het niet gewoon om voordat je gaat slapen 100 keer te herhalen dat je 'wakker' wordt wanneer je gaat dromen? Die dingen werken bij mij altijd (echter ik doe dat als ik juist niet bewust wil dromen en m'n dromen vergeet op het moment dat ik wakker word. Bewust dromen kost veel te veel energie :') ).
De Novadreamer (ook een slaapmasker) gaf rode lichtflitsen af als iemand in zn REM slaap zat. Deze rode lichtflitsen komen in de droom naar voren doordat er bijv. een ambulance met zn sirenes aan langsrijdt of dat de lucht plotseling rood kleurt een paar keer. Er komt dus een signaal van de buitenwereld de droom binnen.

Als iemand niet het juiste bewustzijnsniveau heeft, dan zullen deze signalen genegeerd worden en zal men onbewust verder gaan met de droom. Wanneer iemand wel bewust genoeg is dan zal hij of zij deze ambulance en roodkleurende lucht in de droom, linken aan het droommasker en zich beseffen dat het waarschijnlijk een droom is en dan kan je een check doen om zeker te weten of het een droom is.

Het kan dus zeker wel een nuttig hulpmiddel zijn.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:41:59 #92
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122091868
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De Novadreamer (ook een slaapmasker) gaf rode lichtflitsen af als iemand in zn REM slaap zat. Deze rode lichtflitsen komen in de droom naar voren doordat er bijv. een ambulance met zn sirenes aan langsrijdt of dat de lucht plotseling rood kleurt een paar keer. Er komt dus een signaal van de buitenwereld de droom binnen.

Als iemand niet het juiste bewustzijnsniveau heeft, dan zullen deze signalen genegeerd worden en zal men onbewust verder gaan met de droom. Wanneer iemand wel bewust genoeg is dan zal hij of zij deze ambulance en roodkleurende lucht in de droom, linken aan het droommasker en zich beseffen dat het waarschijnlijk een droom is en dan kan je een check doen om zeker te weten of het een droom is.

Het kan dus zeker wel een nuttig hulpmiddel zijn.
Aha, zo begrijp ik het iets beter. Weet je ook hoe het dan werkt bij mensen die dat niet nodig hebben? Dat ze gewoon opeens ergens in hun droom staan en denken 'ik ben aan het dromen'. Ik heb dat meestal bij dingen die op een gegeven moment nergens meer op slaan, bijvoorbeeld dat ik bij de ingang van een club sta en de entreekaart een zwart jurkje is o.i.d. wat nergens op slaat en dan besef ik me ineens dat ik droom.

Vind het hele fenomeen wel heel gaaf en heb altijd hele interessante 'gesprekken' in die dromen.
Bay of Plenty
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:44:01 #93
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122091970
Als kind had ik het ook standaard, zonder te weten dat dat lucide dromen was (heerlijke naïviteit der kinderzieltjes). Dan kwam ik nadat ik in slaap was gevallen in een kamer met een gigantisch beeldscherm waar allemaal pictogrammen op stonden met plaatjes en dan kon ik er enkele kiezen waar ik dan over ging dromen. _O_
Bay of Plenty
pi_122092980
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:41 schreef oLexie het volgende:

[..]

Aha, zo begrijp ik het iets beter. Weet je ook hoe het dan werkt bij mensen die dat niet nodig hebben? Dat ze gewoon opeens ergens in hun droom staan en denken 'ik ben aan het dromen'. Ik heb dat meestal bij dingen die op een gegeven moment nergens meer op slaan, bijvoorbeeld dat ik bij de ingang van een club sta en de entreekaart een zwart jurkje is o.i.d. wat nergens op slaat en dan besef ik me ineens dat ik droom.

Vind het hele fenomeen wel heel gaaf en heb altijd hele interessante 'gesprekken' in die dromen.
Een ervaren lucide dromer kan natuurlijk nog steeds los van de signalen van het masker, er achter komen dat ze in een droom zitten. Naast de lichtsignalen van een masker, zijn er natuurlijk nog een heleboel andere zaken waardoor je je kunt beseffen dat je droomt. Zo'n masker voegt alleen nog wat extra impulsen toe waardoor je je bewust kunt worden van het feit dat je droomt.
pi_122112807
Heb het masker nu 2 nachten opgehad, maar op de een of andere manier zie ik niet eens de lichten in mijn dromen tevoorschijn komen. Ik blijf proberen en t zal vast lukken.
pi_122118422
Even gebezemd..
pi_122166444
Ik had een paar dagen terug 1 vd ergste nachtmerries die ik ooit heb gehad. Mensen werden voor mijn ogen doodgeschoten, ik moest vluchten en voelde constant gigantische angst omdat ze vlak achter mij zaten. Ik schrok ook wakker en had een kwartier nodig om weer een beetje normaal te worden. Wat was het toch mooi geweest als ik in deze droom lucide was geworden.
pi_122168793
ik word me vaak bewust in mijn dromen maar ik kan dan niet sturen..

sterker nog ik kan ook niet wakker worden en ik word overmand door angst... als ik dan eindelijk wakker word baad ik t zweet...
pi_122305759
Ik kan nooit herinneren hoe ik wakker wordt. Ik ben dan zo verlamd.

Het gekke is, is dat ik in mijn slaap heel veel praat, en dat ik, 's ochtends echt wel door 10 wekkers heenslaap. Ik zet mijn wakker om 6:00, maar ik wordt pas om 7:30 wakker omdat ik 'weet' dat ik er dan uit moet (snel,snel,snel). maar hoe komt dat?

Ik wil ook graag lucide dromen, maar hoe moet dat dan? ik onthou maar 30 % lijkt het.

maar de dromen zijn wel heel apart. die ik meemaak.

O ja, call me crazy. Maar ik heb me iets raars ingepraat. Dat als je droomt, dat je je dan in een andere wereld bevindt, misschien bestaat zoiets? :D
  vrijdag 1 februari 2013 @ 11:27:36 #100
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_122334698
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 17:25 schreef Fokjee het volgende:

O ja, call me crazy. Maar ik heb me iets raars ingepraat. Dat als je droomt, dat je je dan in een andere wereld bevindt, misschien bestaat zoiets? :D
Zie antwoord van mij in jouw andere topic

Lucide dromen zijn altijd erg leuk maar eigenlijk slechts een opstapje naar daadwerkelijke uittreding en vervolgens astrale projectie. Dát is eng maar ook erg interessant. Vooral als je slaapt, je de kamer ziet dwars door je oogleden heen en je jezelf steeds lichter voelt worden en omhoog zweeft en allerlei dingen in de kamer ziet die er normaal echt niet zijn zoals origami slangen ( :')! ) kattenhoofden en wezens die je proberen te pakken.
Wie wel eens een 3D film gezien heeft :Zo ziet het er ongeveer uit. Het is er maar je weet dat het er niet is en een klein beetje doorzichtig.

Erg interessant en ik heb met zowel lucide dromen als astrale projectie ervaring, soms eng , soms leuk maar altijd interessant. Vooral voor de kijk op leven en dood is het een openbaring als je het overkomt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')