Tropenjaren zullen in 89 wel afgeschaft zijn...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:23 schreef Rave_NL het volgende:
Ik gok mijn complete wedde erop dat dit uit de koker van één of andere dikke stafneuspleun komt...
Ben benieuwd naar de medaille en status die de vele mariniers en vlootbalen krijgen die voor een 3-jaar term gingen vóór 1990...
0906 1700.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:17 schreef Rave_NL het volgende:
DEFENSIE DEELT HERINNERINGSSPELD UIT AAN WESTGANGERS.
Defensie werk met terugwerkende kracht een herineringsspeld uit aan Nederlandse militairen die paraat zijn geweest in de Nederlandse Antillen.Deze speld zal voor iedere militair en oud gediende die vanaf 1990 gedient heeft in de Nederlandse Antillen.De kamer zal eind oktober na de verkiezingen een beslising nemen of de militairen in kwestie ook de veteranenstatus krijgen Deze uitgezonde militairen kunnen zich melden bij Bur. uitzendingen op nummer 0906 1700
De Latijnse tekst op de herinneringsspeld luidt: ‘Semper Paratis Insulis’ en betekent ‘Altijd paraat voor de eilanden’. De zes afgebeelde sterren staan voor de zes eilanden van de voormalige Nederlandse Antillen: Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustasius, Sint Maarten.
Goed nieuws voor de collega's die daar 3 jaar hebben gezetenquote:
Hoho, niet alleen de mariniers en vlootbalen hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:23 schreef Rave_NL het volgende:
Ik gok mijn complete wedde erop dat dit uit de koker van één of andere dikke stafneuspleun komt...
Ben benieuwd naar de medaille en status die de vele mariniers en vlootbalen krijgen die voor een 3-jaar term gingen vóór 1990...
Geplaatst zijn op Saba, zwaarder dan 20 bermbommenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 11:17 schreef Rave_NL het volgende:
DEFENSIE DEELT HERINNERINGSSPELD UIT AAN WESTGANGERS.
Defensie werk met terugwerkende kracht een herineringsspeld uit aan Nederlandse militairen die paraat zijn geweest in de Nederlandse Antillen.Deze speld zal voor iedere militair en oud gediende die vanaf 1990 gedient heeft in de Nederlandse Antillen. De kamer zal eind oktober na de verkiezingen een beslising nemen of de militairen in kwestie ook de veteranenstatus krijgen.Deze uitgezonde militairen kunnen zich melden bij Bur. uitzendingen op nummer 0906 1700
De Latijnse tekst op de herinneringsspeld luidt: ‘Semper Paratis Insulis’ en betekent ‘Altijd paraat voor de eilanden’. De zes afgebeelde sterren staan voor de zes eilanden van de voormalige Nederlandse Antillen: Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustasius, Sint Maarten.
[ afbeelding ]
ow ok, dan terug naar mijn oude comment:quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nah, gedeeltelijk. Die pleurisspeld bestaat dus wel degelijk...
Pst, klik eens op het telefoonnummer.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:34 schreef 026Remco het volgende:
Dat wij hier een herinneringsspeld voor krijgen was al bekend bij ons, daar is niks nieuws aan, maar ik mag toch hopen dat daar geen veteranenstatus aan gebonden wordt en zeker niet voor Compagnie in de West. Ik bedoel we zijn hier 4 maanden aanwezig, draaien wat oefeningen, helpen de lokale bevolking hier en daar met wat CIMIC projecten en nog wat kleine zaakjes, maar daar houdt het wel mee op.
Je nieuwe standplaatsquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:48 schreef jankaas020 het volgende:
Ze hebben in Vlis toch ook een Ro-Ro haven? Dan heb ik zo'n vermoeden dat de LPD's daar ook regelmatig heen gaan...
Als ik überhaupt over 5 jaar nog bij de baas zit..quote:
Ik moet er nog maar 5quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:17 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Als ik überhaupt over 5 jaar nog bij de baas zit..
Nu heeft rechts dit natuurlijk afgelopen jaren ook al gedaan, maar zie het toch maar als een stemadvies...quote:Denktank: links draait defensie de nek om
Nederland • Geplaatst door timmmmm op 01-09-2012 @ 10:32
De linkse partijen willen zo veel op defensie bezuinigen dat de krijgsmacht feitelijk niet meer inzetbaar zal zijn. Dat concludeert het The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS) na een analyse van de defensieplannen in de verkiezingsprogramma's van de politieke partijen.
De Haagse denktank onder leiding van deskundige op het gebied van internationale betrekkingen Rob de Wijk constateert dat de progressieve partijen met hun geplande bezuinigingen de komende jaren goed zijn voor het vertrek van ruim twintigduizend defensiemedewerkers. De partijen benoemen dat effect niet.
De SP wil anderhalf miljard euro bezuinigen op defensie, de PvdA en GroenLinks ieder een miljard en D66 500 miljoen. De veelzijdig inzetbare krijgsmacht die ze nastreven zou daarmee onmogelijk worden.
De partijen op de rechterflank willen de internationale ambities wél handhaven, maar reserveren daar volgens het HCSS te weinig geld voor. Ook noemen de VVD en het CDA de onderwerpen Afghanistan en JSF niet in hun verkiezingsprogramma terwijl ze die in de Tweede Kamer wel steunen. "Deze partijen lijken in verkiezingstijd niet met deze controversiële onderwerpen geassocieerd te willen worden", stelt het HCSS.
SGP of CUquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:54 schreef Amootje het volgende:
[..]
Nu heeft rechts dit natuurlijk afgelopen jaren ook al gedaan, maar zie het toch maar als een stemadvies...
VBMquote:Verbijstering over kledingvoorschrift
Een tiental leden meldt de Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV dat er sinds afgelopen woensdag (29 augustus) een nieuw kledingvoorschrift voor militairen van de landmacht is uitgevaardigd (Wijziging VS 2-1593). De VBM|NOV wil graag meer reacties.
Men is verbijsterd over het vervallen van de mogelijkheid om bij extreme hitte het gevechtstenue te mogen aanpassen aan de omstandigheden. De Commandant Landstrijdkrachten heeft de maatregel per direct van kracht verklaard. Dat houdt in dat het niet meer toegestaan is om bij hoge temperaturen het (woodland) t-shirt zichtbaar te dragen. Ook mogen de broekspijpen niet meer over de zwarte laarzen worden gedragen.
Ter toelichting stelt de commandant dat ‘derden’ het zomerse gevechtstenue veelal ervaren als een niet correct geklede militair. Dat past volgens hem niet in het beeld van de ‘professionele’ militair.
‘Eigenlijk domweg ongelooflijk’ is een nog redelijk gematigde reactie van één van de VBM|NOV-leden. Niet alleen bij uitzendingen, maar ook in Nederland, doen militairen hun werk regelmatig in zeer ‘tropische’ omstandigheden. Het kledingvoorschrift beperkt velen in hun operationele inzetbaarheid, juist omdat men dan niet meer in staat is om de kleding aan te passen aan de omstandigheden.
De Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV is van plan om vragen te stellen over de wijziging van het tenue-voorschrift. Daarom roepen wij leden op om te reageren. Dat kan bij voorkeur per e-mail, via kleding@vbmnov.nl.
Vindt u dat de wijziging van het tenuevoorschrift bij de landmacht teruggedraaid moet worden? Of bent u het er mee eens? Geef uw mening via kleding@vbmnov.nl
Nooit vangen we wat, en nu ligt er en LCF en meteen 2x achter elkaar. Ik geloof er echt helemaal niets van!quote:Op maandag 3 september 2012 18:58 schreef Cobra4 het volgende:
Marine pikt cocaïne op in Caribisch gebied
DEN HAAG - Het marineschip Hr. Ms. Tromp heeft afgelopen zaterdag tijdens een patrouille in het Caribisch gebied 135 kilo cocaïne onderschept. De verdovende middelen, die in balen in het water dreven, zijn volgens Defensie vermoedelijk afkomstig van een zeiljacht.
De twee opvarenden zijn aangehouden en voor verder onderzoek overgedragen aan de autoriteiten van het eiland Saint Kitts, aldus een woordvoerster van de marine. Eind juli was de Tromp ook al betrokken bij een drugsvangst. Toen onderschepte het fregat 2000 kilo cocaïne. De marine werkt bij de inspecties samen met de Kustwacht in het Caribisch gebied.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)__135_kg_coke__.html
"Nooit vangen we wat"quote:Op maandag 3 september 2012 19:04 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Nooit vangen we wat, en nu ligt er en LCF en meteen 2x achter elkaar. Ik geloof er echt helemaal niets van!
Ik bedoel sowieso de acties van de kustwacht of onder leiding van generaal Huppelduif niet.quote:Op maandag 3 september 2012 19:06 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
"Nooit vangen we wat"![]()
Er komen de laatste jaren zeer regelmatig berichten over vangsten, en niet zulke kleintjes ook, in het nieuws.
En is het de KMar is het ook nooit nieuwsquote:Op maandag 3 september 2012 19:06 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
"Nooit vangen we wat"![]()
Er komen de laatste jaren zeer regelmatig berichten over vangsten, en niet zulke kleintjes ook, in het nieuws.
Goed dat je dat even aangeeft. Ik moet de nieuwsberichten over de KMar weer eens even deleten.quote:Op maandag 3 september 2012 20:02 schreef Esses het volgende:
[..]
En is het de KMar is het ook nooit nieuwsDan is het hier niet welkom
quote:Op maandag 3 september 2012 20:04 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Goed dat je dat even aangeeft. Ik moet de nieuwsberichten over de KMar weer eens even deleten.
Waren die cougars niet wegbezuinigdquote:Op donderdag 6 september 2012 15:32 schreef Cobra4 het volgende:
Einde in zicht voor Lynx-helikopter
DEN HAAG - Het einde is in zicht voor de Lynx-helikopter. Defensie stopt dinsdag na 36 jaar met het gebruik van het toestel. Vanaf vliegbasis De Kooy in Den Helder zal een laatste vlucht worden gemaakt.
De Lynx vloog vanaf marineschepen, maar ook vanaf de wal. In totaal zijn er sinds 1976 door de Lynx ruim 1300 zoek- en reddingsacties uitgevoerd in Nederland. Tevens werd in 1995 humanitaire hulp geboden door de heli's tijdens de overstromingen in Limburg.
Ook in het buitenland werd de Lynx veel ingezet. Nadat orkaan Katrina in 2005 de Verenigde Staten trof kwam de Lynx in actie, maar ook in Liberia, Eritrea en Kosovo werd de heli ingezet. De lynx was ook betrokken bij de onderschepping van 4200 kilogram cocaïne door de Hr. Ms. Van Speijk in 2008.
De Lynx kwam tevens in het nieuws na een mislukte evacuatiepoging van Nederlanders uit de Libische stad Sirte in 2011. Het toestel bleef achter op het strand en werd compleet gestript. In juli dit jaar werd het vernielde toestel teruggehaald naar Nederland.
De zogeheten NH-90 transporthelikopters nemen de taken van de Lynx over. Dat zal in 2015 volledig gebeuren, omdat dan alle 20 NH-90's kunnen worden ingezet. In de tussentijd is er ondersteuning van de AB-412 SAR-helikopters, die op vliegbasis Leeuwarden zijn gestationeerd. Voor de antipiraterijmissie, waaraan de Lynx ook een bijdrage heeft geleverd, worden voorlopig Cougars ingezet.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)nx-helikopter__.html
Men heeft er nog 3(?) tijdelijk behouden voor o.a. bosbrandbestrijding.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waren die cougars niet wegbezuinigd
Aha dus die gaan en bosbranden blussen in NL en piraten tegenhouden in Somalie.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Men heeft er nog 3(?) tijdelijk behouden voor o.a. bosbrandbestrijding.
Veel extra's valt er niet te doen met dat aantal.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Aha dus die gaan en bosbranden blussen in NL en piraten tegenhouden in Somalie.
Nog andere taken die ze met die 3 heli's gaan doen.
Kom op ze zullen best creatief zijn in Den Haag.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Veel extra's valt er niet te doen met dat aantal.
8 Cougars vliegen nog rond. De rest is buiten dienst gesteld.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:13 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Men heeft er nog 3(?) tijdelijk behouden voor o.a. bosbrandbestrijding.
8?quote:
Het waren er ooit 17. Ook de resterende 8 gaan een keer aan de kant gezet worden. Bij mijn weten zodra alle CH-47F's en NH-90's geleverd zijn.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
8?Wow, echt meer dan ik voor ogen had.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |