abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 augustus 2012 @ 11:23:41 #202
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_116181215
Ik gok mijn complete wedde erop dat dit uit de koker van één of andere dikke stafneuspleun komt...

Ben benieuwd naar de medaille en status die de vele mariniers en vlootbalen krijgen die voor een 3-jaar term gingen vóór 1990...
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_116181273
quote:
13s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:23 schreef Rave_NL het volgende:
Ik gok mijn complete wedde erop dat dit uit de koker van één of andere dikke stafneuspleun komt...

Ben benieuwd naar de medaille en status die de vele mariniers en vlootbalen krijgen die voor een 3-jaar term gingen vóór 1990...
Tropenjaren zullen in 89 wel afgeschaft zijn... :')

Ennuh, hoe zou dat rechtspositioneel zitten? Veteraan maar geen uitzendtoelage genoten?
  donderdag 30 augustus 2012 @ 11:29:44 #204
168777 Rave_NL
pi_116181355
Doekje tegen het bloeden..

Nooit, maar dan ook nooit, hoorde je er iemand over praaien, je ging die kant op, voor 9/12 maanden of voor 36 maanden. Je deed je ding, je genoot van het eiland en je ging weer naar huis.

Nu zitten er sinds 2 jaar pleunen op curacao, en in één keer komt dit om de hoek kijken??? Rara, politiepet... :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 augustus 2012 @ 11:32:13 #205
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116181415
Wtf?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator donderdag 30 augustus 2012 @ 11:36:45 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116181539
whehehehehahahahahaha _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 12:00:54 #207
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_116182241
:')
pi_116183406
:')!
pi_116183501
Goede zaak dit, deze jongens verdienen meer respect voor hun inzet dan Afghanistan of Irakgangers. De constante dreiging van Venezuela kan geestelijk zwaar op je drukken i.t.t. de constante dreiging van IED's en suiciders :{w

Trouwens, zitten die lui daar alleen maar op de basis te pilsen? Ik dacht dat ze ook meededen met de Amerikaanse war on drugs net als de Marine daar.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_116184143
quote:
13s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:17 schreef Rave_NL het volgende:
DEFENSIE DEELT HERINNERINGSSPELD UIT AAN WESTGANGERS.

Defensie werk met terugwerkende kracht een herineringsspeld uit aan Nederlandse militairen die paraat zijn geweest in de Nederlandse Antillen.Deze speld zal voor iedere militair en oud gediende die vanaf 1990 gedient heeft in de Nederlandse Antillen.De kamer zal eind oktober na de verkiezingen een beslising nemen of de militairen in kwestie ook de veteranenstatus krijgen Deze uitgezonde militairen kunnen zich melden bij Bur. uitzendingen op nummer 0906 1700
De Latijnse tekst op de herinneringsspeld luidt: ‘Semper Paratis Insulis’ en betekent ‘Altijd paraat voor de eilanden’. De zes afgebeelde sterren staan voor de zes eilanden van de voormalige Nederlandse Antillen: Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustasius, Sint Maarten.

0906 1700.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:13:17 #211
168777 Rave_NL
pi_116184389
Sssssssssssssst...
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:46:01 #212
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116185411
quote:
14s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 13:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

0906 1700.
Goed nieuws voor de collega's die daar 3 jaar hebben gezeten :P Belanden ze weer onderop de lijst, levert het toch nog iets op.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:48:48 #213
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116185499
quote:
13s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:23 schreef Rave_NL het volgende:

Hoho, niet alleen de mariniers en vlootbalen hoor ;)
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 13:54:41 #214
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116185685
quote:
13s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 11:17 schreef Rave_NL het volgende:
DEFENSIE DEELT HERINNERINGSSPELD UIT AAN WESTGANGERS.

Defensie werk met terugwerkende kracht een herineringsspeld uit aan Nederlandse militairen die paraat zijn geweest in de Nederlandse Antillen.Deze speld zal voor iedere militair en oud gediende die vanaf 1990 gedient heeft in de Nederlandse Antillen. De kamer zal eind oktober na de verkiezingen een beslising nemen of de militairen in kwestie ook de veteranenstatus krijgen.Deze uitgezonde militairen kunnen zich melden bij Bur. uitzendingen op nummer 0906 1700
De Latijnse tekst op de herinneringsspeld luidt: ‘Semper Paratis Insulis’ en betekent ‘Altijd paraat voor de eilanden’. De zes afgebeelde sterren staan voor de zes eilanden van de voormalige Nederlandse Antillen: Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustasius, Sint Maarten.

[ afbeelding ]
Geplaatst zijn op Saba, zwaarder dan 20 bermbommen :P
pi_116191880
Doe mij dat apparaat ff drie keer toekomen! :7
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_116192685
Knip
Beetgenomen

[ Bericht 85% gewijzigd door paintmeester op 30-08-2012 17:04:58 (uggghhh) ]
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_116192745
Worden russische praktijken zo
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_116195996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nah, gedeeltelijk. Die pleurisspeld bestaat dus wel degelijk... -O-
ow ok, dan terug naar mijn oude comment:

Landmacht had zeker een nieuw speld nodig :')
pi_116196462
Dat wij hier een herinneringsspeld voor krijgen was al bekend bij ons, daar is niks nieuws aan, maar ik mag toch hopen dat daar geen veteranenstatus aan gebonden wordt en zeker niet voor Compagnie in de West. Ik bedoel we zijn hier 4 maanden aanwezig, draaien wat oefeningen, helpen de lokale bevolking hier en daar met wat CIMIC projecten en nog wat kleine zaakjes, maar daar houdt het wel mee op.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 19:46:29 #221
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116199651
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 18:34 schreef 026Remco het volgende:
Dat wij hier een herinneringsspeld voor krijgen was al bekend bij ons, daar is niks nieuws aan, maar ik mag toch hopen dat daar geen veteranenstatus aan gebonden wordt en zeker niet voor Compagnie in de West. Ik bedoel we zijn hier 4 maanden aanwezig, draaien wat oefeningen, helpen de lokale bevolking hier en daar met wat CIMIC projecten en nog wat kleine zaakjes, maar daar houdt het wel mee op.
Pst, klik eens op het telefoonnummer.
pi_116204780
Hmm ok

Forumhumor ontgaat mij meestal, maar ben in ieder geval goed beetgenomen :P
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:36:56 #223
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_116236015
Marinierskazerne komt naar Vlissingen

VLISSINGEN - De marinierskazerne komt naar Vlissingen. Dat heeft de ministerraad vrijdagmiddag besloten. Uiteindelijk is de verhuizing naar Zeeland goedkoper dan in de huidige plaats Doorn te blijven.

Demissionair minister Hans Hillen had al eerder zijn voorkeur voor Vlissingen uitgesproken, maar nu staat ook een meerderheid van zijn collega-ministers achter de verhuizing. De kazerne wordt over 5 jaar, in 2017, in gebruik genomen.

De besparingen bedragen uiteindelijk 2,7 miljoen euro per jaar. Naast het feit dat Vlissingen op den duur goedkoper is, spelen nog een aantal factoren mee.

Munitiedepot
Dat zijn de nabijheid van het munitiedepot in Ritthem, de goede bereikbaarheid, de ligging aan de haven en het bestaande trainingscentrum voor de brandweer in Vlissingen. Het gaat in het totaal om 1788 personeelsleden die in Vlissingen in de Marinierskazerne komen werken.

Arbeidsplaatsen
Verwacht wordt dat zo'n 90 procent van de arbeidsplaatsen in eerste instantie van buiten Zeeland wordt ingevuld. Naar verloop van tijd zullen er steeds meer Zeeuwen in de Marinierskazerne komen werken.

Investering
De totale investering voor de nieuwe kazerne bedraagt 100 tot 250 miljoen euro.

Omroep Zeeland
pi_116236960
Zoals verwacht :)
Snel een beslissing voor 12 september.
pi_116245037
Ze hebben in Vlis toch ook een Ro-Ro haven? Dan heb ik zo'n vermoeden dat de LPD's daar ook regelmatig heen gaan... :')
pi_116246064
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:48 schreef jankaas020 het volgende:
Ze hebben in Vlis toch ook een Ro-Ro haven? Dan heb ik zo'n vermoeden dat de LPD's daar ook regelmatig heen gaan... :')
Je nieuwe standplaats _O_
pi_116246248
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:13 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Je nieuwe standplaats _O_
Als ik überhaupt over 5 jaar nog bij de baas zit.. ;)
pi_116246836
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 20:17 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Als ik überhaupt over 5 jaar nog bij de baas zit.. ;)
Ik moet er nog maar 5 *O*
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:54:01 #229
118523 Amootje
Fearless. Blameless
pi_116265266
quote:
Denktank: links draait defensie de nek om
Nederland • Geplaatst door timmmmm op 01-09-2012 @ 10:32

De linkse partijen willen zo veel op defensie bezuinigen dat de krijgsmacht feitelijk niet meer inzetbaar zal zijn. Dat concludeert het The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS) na een analyse van de defensieplannen in de verkiezingsprogramma's van de politieke partijen.

De Haagse denktank onder leiding van deskundige op het gebied van internationale betrekkingen Rob de Wijk constateert dat de progressieve partijen met hun geplande bezuinigingen de komende jaren goed zijn voor het vertrek van ruim twintigduizend defensiemedewerkers. De partijen benoemen dat effect niet.

De SP wil anderhalf miljard euro bezuinigen op defensie, de PvdA en GroenLinks ieder een miljard en D66 500 miljoen. De veelzijdig inzetbare krijgsmacht die ze nastreven zou daarmee onmogelijk worden.

De partijen op de rechterflank willen de internationale ambities wél handhaven, maar reserveren daar volgens het HCSS te weinig geld voor. Ook noemen de VVD en het CDA de onderwerpen Afghanistan en JSF niet in hun verkiezingsprogramma terwijl ze die in de Tweede Kamer wel steunen. "Deze partijen lijken in verkiezingstijd niet met deze controversiële onderwerpen geassocieerd te willen worden", stelt het HCSS.
Nu heeft rechts dit natuurlijk afgelopen jaren ook al gedaan, maar zie het toch maar als een stemadvies...
Curiousity is a curse...
  zaterdag 1 september 2012 @ 13:33:18 #230
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116267984
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:54 schreef Amootje het volgende:

[..]

Nu heeft rechts dit natuurlijk afgelopen jaren ook al gedaan, maar zie het toch maar als een stemadvies...
SGP of CU :P
pi_116268201
Of je nu door een kat of door een hond gebeten wordt. :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 september 2012 @ 18:55:31 #232
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116354417
VERBETERING: 1900 stemgerechtigde militairen in buitenland

DEN HAAG - Nederland telt bij de komende Tweede Kamerverkiezingen op 12 september ongeveer 1900 militairen die in het buitenland verblijven en stemgerechtigd zijn. Dat liet het ministerie van Defensie weten.

Van die 1900 militairen zijn er 1000 op missie. De anderen verblijven voor andere taken buiten Nederland. Militairen kunnen stemmen door volmacht of per brief. In Afghanistan zijn twee briefstembureaus, in Kunduz en in Mazar-e-Sharif.

Volgens een woordvoerder van Defensie hebben de militairen inmiddels gestemd. De stembiljetten zijn ingeleverd bij hun commandant. Op 12 september, de dag van de verkiezingen, telt de commandant samen met de leden van de stemcommissie de stemmen. Het resultaat wordt in een proces-verbaal gezet dat op de avond van de verkiezingen naar de gemeente Den Haag wordt verstuurd die ze bij de einduitslag meetelt.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)temgerechtigd__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 3 september 2012 @ 18:57:49 #233
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_116354526
quote:
Verbijstering over kledingvoorschrift

Een tiental leden meldt de Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV dat er sinds afgelopen woensdag (29 augustus) een nieuw kledingvoorschrift voor militairen van de landmacht is uitgevaardigd (Wijziging VS 2-1593). De VBM|NOV wil graag meer reacties.

Men is verbijsterd over het vervallen van de mogelijkheid om bij extreme hitte het gevechtstenue te mogen aanpassen aan de omstandigheden. De Commandant Landstrijdkrachten heeft de maatregel per direct van kracht verklaard. Dat houdt in dat het niet meer toegestaan is om bij hoge temperaturen het (woodland) t-shirt zichtbaar te dragen. Ook mogen de broekspijpen niet meer over de zwarte laarzen worden gedragen.

Ter toelichting stelt de commandant dat ‘derden’ het zomerse gevechtstenue veelal ervaren als een niet correct geklede militair. Dat past volgens hem niet in het beeld van de ‘professionele’ militair.

‘Eigenlijk domweg ongelooflijk’ is een nog redelijk gematigde reactie van één van de VBM|NOV-leden. Niet alleen bij uitzendingen, maar ook in Nederland, doen militairen hun werk regelmatig in zeer ‘tropische’ omstandigheden. Het kledingvoorschrift beperkt velen in hun operationele inzetbaarheid, juist omdat men dan niet meer in staat is om de kleding aan te passen aan de omstandigheden.

De Vakbond voor Defensiepersoneel VBM|NOV is van plan om vragen te stellen over de wijziging van het tenue-voorschrift. Daarom roepen wij leden op om te reageren. Dat kan bij voorkeur per e-mail, via kleding@vbmnov.nl.

Vindt u dat de wijziging van het tenuevoorschrift bij de landmacht teruggedraaid moet worden? Of bent u het er mee eens? Geef uw mening via kleding@vbmnov.nl
VBM

In de vlindertuin zeker... :')
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 september 2012 @ 18:58:14 #234
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116354545
Marine pikt cocaïne op in Caribisch gebied

DEN HAAG - Het marineschip Hr. Ms. Tromp heeft afgelopen zaterdag tijdens een patrouille in het Caribisch gebied 135 kilo cocaïne onderschept. De verdovende middelen, die in balen in het water dreven, zijn volgens Defensie vermoedelijk afkomstig van een zeiljacht.

De twee opvarenden zijn aangehouden en voor verder onderzoek overgedragen aan de autoriteiten van het eiland Saint Kitts, aldus een woordvoerster van de marine. Eind juli was de Tromp ook al betrokken bij een drugsvangst. Toen onderschepte het fregat 2000 kilo cocaïne. De marine werkt bij de inspecties samen met de Kustwacht in het Caribisch gebied.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)__135_kg_coke__.html
pi_116354868
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 18:58 schreef Cobra4 het volgende:
Marine pikt cocaïne op in Caribisch gebied

DEN HAAG - Het marineschip Hr. Ms. Tromp heeft afgelopen zaterdag tijdens een patrouille in het Caribisch gebied 135 kilo cocaïne onderschept. De verdovende middelen, die in balen in het water dreven, zijn volgens Defensie vermoedelijk afkomstig van een zeiljacht.

De twee opvarenden zijn aangehouden en voor verder onderzoek overgedragen aan de autoriteiten van het eiland Saint Kitts, aldus een woordvoerster van de marine. Eind juli was de Tromp ook al betrokken bij een drugsvangst. Toen onderschepte het fregat 2000 kilo cocaïne. De marine werkt bij de inspecties samen met de Kustwacht in het Caribisch gebied.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)__135_kg_coke__.html
Nooit vangen we wat, en nu ligt er en LCF en meteen 2x achter elkaar. Ik geloof er echt helemaal niets van! :W
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 september 2012 @ 19:06:29 #236
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116354966
quote:
8s.gif Op maandag 3 september 2012 19:04 schreef jankaas020 het volgende:

[..]

Nooit vangen we wat, en nu ligt er en LCF en meteen 2x achter elkaar. Ik geloof er echt helemaal niets van! :W
"Nooit vangen we wat" :?

Er komen de laatste jaren zeer regelmatig berichten over vangsten, en niet zulke kleintjes ook, in het nieuws.
pi_116357501
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:06 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Er komen de laatste jaren zeer regelmatig berichten over vangsten, en niet zulke kleintjes ook, in het nieuws.
Ik bedoel sowieso de acties van de kustwacht of onder leiding van generaal Huppelduif niet. ;)
De laatste keer (wat ik kan vinden) is door de Van Speijk in Mei 2010 geweest. Daar hebben dus nog een stuk of 6 stationschepen tussen gezeten die niets hebben gevangen. ;)
  maandag 3 september 2012 @ 20:02:08 #238
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116357731
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 19:06 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

En is het de KMar is het ook nooit nieuws :'( Dan is het hier niet welkom :'(
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 3 september 2012 @ 20:04:52 #239
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116357899
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 20:02 schreef Esses het volgende:

[..]

En is het de KMar is het ook nooit nieuws :'( Dan is het hier niet welkom :'(
Goed dat je dat even aangeeft. Ik moet de nieuwsberichten over de KMar weer eens even deleten. :P
  maandag 3 september 2012 @ 20:10:49 #240
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116358279
quote:
12s.gif Op maandag 3 september 2012 20:04 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Goed dat je dat even aangeeft. Ik moet de nieuwsberichten over de KMar weer eens even deleten. :P

Marechaussee verricht aanhoudingen voor witwassen op Schiphol

De Koninklijke Marechaussee heeft gisteren een 39-jarige Spanjaard aangehouden op verdenking van witwassen.

De man stond op het punt uit te reizen naar Spanje toen hij gecontr
oleerd werd door beveiligingspersoneel van de luchthaven.
Beveiligers troffen een enveloppe aan onder zijn kleding met daarin mogelijk een groot geldbedrag.
Nadat marechaussees ter plaatse waren gekomen stelden zij een onderzoek in. Hieruit bleek dat de man geen aannemelijke verklaring kon geven voor de aanwezigheid van 38.000 euro, die in de enveloppe zat.

De man is aangehouden op verdenking van witwassen.
Het bureau vervolgonderzoeken van de Marechaussee zal samen met financieel rechercheurs onderzoek doen naar de aangehouden verdachte.

Het team doet op dit moment ook onderzoek naar een aangehouden verdachte, die twee weken geleden werd aangehouden. De vrouw, een 30-jarige Amsterdamse had in haar bagage zo’n 40.000 euro aan contanten en kon daar geen aannemelijke verklaring voor geven.

Het Openbaar Ministerie Haarlem, locatie Schiphol en de Koninklijke Marechaussee maakt komende jaren extra werk van het vorderen van crimineel verkregen kapitaal, het afpakken van geld verkregen door criminelen activiteiten. Dat is één van de speerpunten.

gezichtboek.
  maandag 3 september 2012 @ 20:12:20 #241
211797 Esses
Splendide mendax
pi_116358362
CargoHarc-team treft half miljoen euro aan bij aanhoudingen verdachten van cocaïnesmokkel

Aanhoudingen in onderzoek CargoHarc-team naar invoer van 65 kilo cocaïne.

Het CargoHarc team, een samenwerkingsverband van de Koninklijke Marech
aussee, FIOD en de Douane ter bestrijding van drugssmokkel via Schiphol heeft in een onderzoek naar de invoer van ruim 65 kilogram cocaïne drie verdachten aangehouden en doorzoekingen in woningen verricht.

Eind december 2011 werd door leden van het CargoHarc-team op Schiphol 65 kilogram cocaïne aangetroffen en in beslag genomen die was verstopt in een zending bloemen afkomstig uit Bogota, Colombia. Na aantreffen van de bloemenzending met cocaïne heeft dit team onder leiding van het Openbaar Ministerie Haarlem onderzoek verricht naar deze smokkel.

In het onderzoek van het CargoHarc-team zijn vandaag en vorige week een 52 jarige man uit Badhoevedorp en twee mannen van 38 en 37 jaar uit Amsterdam aangehouden. De 37-jarige verdachte uit Amsterdam is werkzaam bij een bedrijf op de luchthaven Schiphol. Bij de doorzoekingen is een groot geldbedrag van bijna een half miljoen euro aangetroffen en in beslag genomen. Tevens zijn bij één van de verdachten twee vuurwapens en softdrugs gevonden.

Het CargoHarc-team zal verder onderzoek verrichten naar de aangehouden verdachten en hun betrokkenheid bij de cocaïnesmokkel.Het onderzoek vindt plaats onder leiding van het Openbaar Ministerie Haarlem, locatie Schiphol.

FB
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 6 september 2012 @ 15:32:26 #242
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116461129
Einde in zicht voor Lynx-helikopter

DEN HAAG - Het einde is in zicht voor de Lynx-helikopter. Defensie stopt dinsdag na 36 jaar met het gebruik van het toestel. Vanaf vliegbasis De Kooy in Den Helder zal een laatste vlucht worden gemaakt.

De Lynx vloog vanaf marineschepen, maar ook vanaf de wal. In totaal zijn er sinds 1976 door de Lynx ruim 1300 zoek- en reddingsacties uitgevoerd in Nederland. Tevens werd in 1995 humanitaire hulp geboden door de heli's tijdens de overstromingen in Limburg.

Ook in het buitenland werd de Lynx veel ingezet. Nadat orkaan Katrina in 2005 de Verenigde Staten trof kwam de Lynx in actie, maar ook in Liberia, Eritrea en Kosovo werd de heli ingezet. De lynx was ook betrokken bij de onderschepping van 4200 kilogram cocaïne door de Hr. Ms. Van Speijk in 2008.

De Lynx kwam tevens in het nieuws na een mislukte evacuatiepoging van Nederlanders uit de Libische stad Sirte in 2011. Het toestel bleef achter op het strand en werd compleet gestript. In juli dit jaar werd het vernielde toestel teruggehaald naar Nederland.

De zogeheten NH-90 transporthelikopters nemen de taken van de Lynx over. Dat zal in 2015 volledig gebeuren, omdat dan alle 20 NH-90's kunnen worden ingezet. In de tussentijd is er ondersteuning van de AB-412 SAR-helikopters, die op vliegbasis Leeuwarden zijn gestationeerd. Voor de antipiraterijmissie, waaraan de Lynx ook een bijdrage heeft geleverd, worden voorlopig Cougars ingezet.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)nx-helikopter__.html
pi_116473343
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:32 schreef Cobra4 het volgende:
Einde in zicht voor Lynx-helikopter

DEN HAAG - Het einde is in zicht voor de Lynx-helikopter. Defensie stopt dinsdag na 36 jaar met het gebruik van het toestel. Vanaf vliegbasis De Kooy in Den Helder zal een laatste vlucht worden gemaakt.

De Lynx vloog vanaf marineschepen, maar ook vanaf de wal. In totaal zijn er sinds 1976 door de Lynx ruim 1300 zoek- en reddingsacties uitgevoerd in Nederland. Tevens werd in 1995 humanitaire hulp geboden door de heli's tijdens de overstromingen in Limburg.

Ook in het buitenland werd de Lynx veel ingezet. Nadat orkaan Katrina in 2005 de Verenigde Staten trof kwam de Lynx in actie, maar ook in Liberia, Eritrea en Kosovo werd de heli ingezet. De lynx was ook betrokken bij de onderschepping van 4200 kilogram cocaïne door de Hr. Ms. Van Speijk in 2008.

De Lynx kwam tevens in het nieuws na een mislukte evacuatiepoging van Nederlanders uit de Libische stad Sirte in 2011. Het toestel bleef achter op het strand en werd compleet gestript. In juli dit jaar werd het vernielde toestel teruggehaald naar Nederland.

De zogeheten NH-90 transporthelikopters nemen de taken van de Lynx over. Dat zal in 2015 volledig gebeuren, omdat dan alle 20 NH-90's kunnen worden ingezet. In de tussentijd is er ondersteuning van de AB-412 SAR-helikopters, die op vliegbasis Leeuwarden zijn gestationeerd. Voor de antipiraterijmissie, waaraan de Lynx ook een bijdrage heeft geleverd, worden voorlopig Cougars ingezet.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)nx-helikopter__.html
Waren die cougars niet wegbezuinigd :?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 6 september 2012 @ 20:13:36 #244
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116473394
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Waren die cougars niet wegbezuinigd :?
Men heeft er nog 3(?) tijdelijk behouden voor o.a. bosbrandbestrijding.
pi_116473691
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:13 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Aha dus die gaan en bosbranden blussen in NL en piraten tegenhouden in Somalie.
Nog andere taken die ze met die 3 heli's gaan doen :') .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 6 september 2012 @ 20:25:13 #246
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116474036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Aha dus die gaan en bosbranden blussen in NL en piraten tegenhouden in Somalie.
Nog andere taken die ze met die 3 heli's gaan doen :') .
Veel extra's valt er niet te doen met dat aantal. :')
pi_116474094
quote:
12s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:25 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Veel extra's valt er niet te doen met dat aantal. :')
Kom op ze zullen best creatief zijn in Den Haag.
2 taken en 3 heli's, 1 is er dus over om geld te strooien over de zuid europese landen.
pi_116474161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:13 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

8 Cougars vliegen nog rond. De rest is buiten dienst gesteld.
V10
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 6 september 2012 @ 20:28:16 #249
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_116474218
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:27 schreef M5 het volgende:

[..]

8 Cougars vliegen nog rond.
8? :o Wow, echt meer dan ik voor ogen had.
pi_116474373
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:28 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

8? :o Wow, echt meer dan ik voor ogen had.
Het waren er ooit 17. Ook de resterende 8 gaan een keer aan de kant gezet worden. Bij mijn weten zodra alle CH-47F's en NH-90's geleverd zijn.
V10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')