Hoe zit dat met de wachttijden? Ik sta ingeschreven en ik maak opzich wel kans, maar kan ik dan mijn moeder bij mij inschrijven zodat we een fatsoenlijke woning kunnen krijgen of mag dat niet? Ik kan in mijn eentje geen fatsoenlijke woning huren, daar ik nog studeer en te weinig verdien.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:38 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Als hij echt zo gestoord is als hoe hij overkomt, dan proberen met de woningbouw een nieuw huurhuis te vinden voor jezelf, zus en moeder. en jullie dan uitschrijven op dat adres, dan kan hij alles zelf gaan betalen
van de gas/water/licht standen foto's maken met de dagkrant / timestamp op de foto zelf op de datum dat jullie andere huurhuis inkunnen. alles van jullie naam /je moeders naam staat afhalen wat daar zit.
Je kunt natuurlijk WEL wat doen. En dat is je moeder steunen. Samen plannen maken om bewijs te krijgen dat hij tegen jou andere dingen zegt dan tegen je moeder. Samen bewijs verzamelen dat hij jullie misschien tegen elkaar probeert uit te spelen. Stop een voicerecorder in je zak en zet die aan als je hem tegen komt. Als je moeder dat ook doet, dan kun je elke dag vergelijken wat hij tegen haar zegt en wat hij tegen jou zegt. Etc. etc. etc.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:45 schreef trigt013 het volgende:
Op zich heel simpel maar frustrerend antwoord:
Jij kan niets doen alleen je moeder kan wat doen, maar als zij bij hem blijft is het einde verhaal. Jij kan hoogstens besluiten om bij familie weg te gaan. Je moeder moet kiezen om bij hem weg te gaan, spullen en het huis zijn totaal niet belangrijk als het om geweld en intimidatie gaat.
Je moeder moet als volwassene haar verantwoordelijkheid nemen, jij zit helaas vast met zeer veel goede bedoelingen.
Leuk detail maar bewijs is alleen nuttig bij rechtzaak dus niet realistischquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk WEL wat doen. En dat is je moeder steunen. Samen plannen maken om bewijs te krijgen dat hij tegen jou andere dingen zegt dan tegen je moeder. Samen bewijs verzamelen dat hij jullie misschien tegen elkaar probeert uit te spelen. Stop een voicerecorder in je zak en zet die aan als je hem tegen komt. Als je moeder dat ook doet, dan kun je elke dag vergelijken wat hij tegen haar zegt en wat hij tegen jou zegt. Etc. etc. etc.
Hij is in zijn eentje. Zo lang jij in je eentje en je moeder in haar eentje is, ben je allebei ook in je eentje. Daar kan hij wel tegen op. Maar zo gauw jullie gaan samenwerken, dan zal het voor hem niet meer mogelijk zijn jullie te manipuleren.
Op dit moment is het jouw woord tegen zijn woord. En je moeder's woord tegen zijn woord.
Iemand die de situatie niet kent maar wel moet beoordelen kan niet zomaar ruiken wiens woord de waarheid is. Dus die kan er alleen maar van uit gaan dat iedereen gelijk heeft, of iedereen ongelijk heeft. En daar kun je geen actie op baseren.
Tuurlijk kan je moeder zich bij jou inschrijven.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:40 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de wachttijden? Ik sta ingeschreven en ik maak opzich wel kans, maar kan ik dan mijn moeder bij mij inschrijven zodat we een fatsoenlijke woning kunnen krijgen of mag dat niet? Ik kan in mijn eentje geen fatsoenlijke woning huren, daar ik nog studeer en te weinig verdien.
Ik geloof dat mijn moeder nu wacht tot de zaak voorkomt maar dit is dan iets waar we uiteindelijk wel naartoe gaan, ja. Dan ben ik maar mijn inschrijfpunten kwijt.. dat is zoveel minder belangrijk dan onze gezondheid die nu gewoon hieronder lijdt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:20 schreef nikky het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je moeder zich bij jou inschrijven.. Je bent alleen wel je inschrijfpunten kwijt wanneer je een huis accepteert. Maar denk niet dat je daar rouwig om kan/moet zijn.
Laat je moeder in elk geval contact opnemen met de politie. De zaak uitleggen. Ook al bij de woningbouw aangegeven wat er aan de hand is? Ik zie dat jullie hoorden dat er gedacht wordt dat hij slachtoffer is, maar wat hebben jullie daar gedaan/verteld?
Kan het geen probleem opleveren dat hij ons hierbij al voor is gegaan? Dan komen wij straks zeggen dat de boel ondraagelijk is terwijl hij al bij verschillende personen heeft neergelegd dat mijn moeder zo gewelddadig is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:06 schreef Hicham. het volgende:
Misschien kan je moeder urgentie voor een huis krijgen als ze vertelt tegen een huisarts of andere helper hoe stressvol de situatie thuis is. Dan kun je versnelt een nieuw huis krijgen.
Ik geloof niet (als hij niet de vader is) dat hij zomaar je zusje kan toe eigenen. In Nederland heeft zelfs de biologische vader minder rechten dan een moeder. Laat staan als het slechts om een vriend gaat die geen biologische binding heeft. Ik geloof dat hij eerder probeert om jullie bang te maken.
Misschien is het huist wel handig om het tot een rechtszaak te laten komen. In jouw verhaal krijg ik het idee dat hij daar juist bang voor is en probeert te voorkomen. Zo'n rechtszaak kan misschien ook leiden tot de scheiden van hun beiden. Dan kan het afgehandeld worden door rechters en advocaten.
Ik ken de situatie niet, maar kwam hij van een datingssite af? Daar zitten namelijk vaker van zulke losers die maar al te graag snel ergens bij in willen trekken en profiteren ervan. Meestal hebben ze hun vrienden en familie dan al verlaten. Uitkijken dus voor zulke gasten.
Hij zal vast in zijn opnames moeten knippen. Als jij het opneemt laat je het bandje gewoon meelopen. Lijkt me dan dat jouw bewijslast (continu-opname) zwaarder weegt dan dat van hem (knipwerk)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:27 schreef Fiorellino het volgende:
Ik ga het de volgende keer proberen, maar het is vaak zo dat als ik naar beneden kom ze stoppen. Hij neemt alles ook zelf op, dus hoe hij dat wil doen weet ik niet, je hoort hem immers ook praten. Ik vraag me af in hoeverre hij dit mag/kan doen. Haar uitlokken en vervolgens lekker opnemen.
Oh, kom jij me nu ook vertellen dat ik dit aan mezelf heb te danken? Ik ben als kind in deze situatie gezet en nu stabiel genoeg om weg te gaan maar dat doe ik niet omdat ik mijn moeder blijf steunen en het even doorbijten is. Ik kan hem inderdaad niet wegsturen, maar hopelijk gaat dat via de rechtbank welquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:38 schreef Hallmark het volgende:
Wat een bullshit allemaal. Volgens mij is er weinig aan de hand behalve dat wat niet in een slecht huwelijk plaatsvindt.
Het is heel simpel: mensen zijn geen robots dus je kunt je stiefvader niet wegsturen.
Wat je wel kunt doen, is zelf weggaan. En dat had je allang, maar dan ook allang moeten doen. Je hebt deze situatie uitsluitend en alleen aan jezelf te danken. Er zijn genoeg mogelijkheden om vrije sector te huren, dan ga je maar piepklein huren en wat extra werken.
Ik? Ik ben een vrouw.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:44 schreef HostiMeister het volgende:
Als een of andere fucko in mijn moeders huis ineens de boel ging terroriseren terwijl het niet zijn huis is had ik hem toch even piekfijn uitgelegd dat ie op moest bokken binnen een redelijke termijn of zijn lichaam zou nooit gevonden worden.
Mediation, politie, sociale hulpverlening. Ja dag, gewoon zelf oplossen, wat voor vent ben je eigenlijk?
Even tussendoor, het lijkt volgens mij erg op schizofrenie.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:40 schreef Fiorellino het volgende:
Nee, hij heeft geen borderline. Wij denken aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis, maar dat kunnen wij niet hardmaken of vaststellen. Hij past echter wel in dat plaatje!
Hij is komen inwonen nadat jij en je gezin er toch woonden?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:44 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Ik? Ik ben een vrouw.
En hij heeft evenveel recht op dit huis aangezien beiden staan ingeschreven.
Wat het ook is, hij is niet echt in orde.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:46 schreef Murdera het volgende:
[..]
Even tussendoor, het lijkt volgens mij erg op schizofrenie.
Nee, tegelijkertijd maar de woning stond eerst op mijn moeder haar naam en hij is daarbij ingeschreven. Het is dus op haar punten gegaan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hij is komen inwonen nadat jij en je gezin er toch woonden?
En jij hebt niet een paar grote neven die aan die mafketel duidelijk kunnen maken dat dit gedrag niet getolereerd wordt?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:49 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Wat het ook is, hij is niet echt in orde.
[..]
Nee, tegelijkertijd maar de woning stond eerst op mijn moeder haar naam en hij is daarbij ingeschreven. Het is dus op haar punten gegaan.
Goed idee, geef hem echt een manier om haar het huis uit te laten zetten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En jij hebt niet een paar grote neven die aan die mafketel duidelijk kunnen maken dat dit gedrag niet getolereerd wordt?
Alsof die wat kan bewijzen? Het is zijn woord tegen 3/4/5 andere mensen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:51 schreef Murdera het volgende:
[..]
Goed idee, geef hem echt een manier om haar het huis uit te laten zetten.
Hij neemt toch alles op?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Alsof die wat kan bewijzen? Het is zijn woord tegen 3/4/5 andere mensen.
Je moet het ook wel een beetje slim aanpakken, kom op zegquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hij neemt toch alles op?
Paranoide mensen moet je nooit onderschatten.
Waarom heeft een volwassen moeder voor haar relatieproblemen de steun nodig van haar net meerderjarige kind? Ik vind dat jouw moeder zich beter kan opstellen als een volwassene, en niet zo moet leunen op jou.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:42 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Oh, kom jij me nu ook vertellen dat ik dit aan mezelf heb te danken? Ik ben als kind in deze situatie gezet en nu stabiel genoeg om weg te gaan maar dat doe ik niet omdat ik mijn moeder blijf steunen en het even doorbijten is. Ik kan hem inderdaad niet wegsturen, maar hopelijk gaat dat via de rechtbank wel.
En nee, ik kan nu geen woning huren.. kijk al elke week of er wat betaalbaars bij zit.
Enige optie is bij iemand anders logeren.
Want iemand mag uit zijn eigen huis gezet worden om grond van observatie's van een meerderjarig stiefkind.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Jezus, als zo iets bij mijn moeder gebeurde had hij allang buiten gestaan met zijn hele hebben en houden.
Ik krijg echt zo'n mission impossible deuntje in mijn hoofdquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je moet het ook wel een beetje slim aanpakken, kom op zeg
Als ie net onder de douche staat, dan is hij naakt (en voelt hij zich sowieso kwetsbaar), je pakt m als het totaaaal niet verwacht EN hij kan dan geen opname apparatuur bij zich hebben. Effe nadenken.
Ondanks hij paranoïde is betekend het niet dat er geen mensen achter hem aanzitten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hij neemt toch alles op?
Paranoide mensen moet je nooit onderschatten.
Niet getrouwd, geen samenlevingscontract. Procedure gaat opgestart worden waarbij tijdelijk de woning zullen verlaten voor onze veiligheid. De slagingskans wordt vrij groot geacht maar zekerheid is er nooit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:46 schreef Sandersson het volgende:
Heb niet het hele topic gelezen en weet ook niet wat de relatie is tussen jouw stiefvader en jouw moeder (getrouwd / samen etc).
Maar indien je samen een woning huurt en de situatie in huis loopt echt uit de hand kan de rechter beslissen wie uiteindelijk de huur zal voortzetten (kan ook in kort geding). Jouw moeder zal een dergelijke procedure dan moeten starten. Het is wel een belangenafweging, dus zekerheid of je moeder dan uiteindelijk in de woning mag blijven, is er allerminst.
(kan even het wetsartikel niet vinden)
Soortgelijke zaak is mij bekend. Belangenafweging is het dan natuurlijk. Kan hij gemakkelijk ergens anders wonen? Financieel etc. etc. Daarbij moet ook de verhuurder het eens zijn als een verhuurder verdwijnt. Dit betekent een aanspreekpunt minder natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:22 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Niet getrouwd, geen samenlevingscontract. Procedure gaat opgestart worden waarbij tijdelijk de woning zullen verlaten voor onze veiligheid. De slagingskans wordt vrij groot geacht maar zekerheid is er nooit.
Hij verdient meer dan mijn moeder en betaalt nu eigenlijk te weinig. Er zijn mogelijkheden om ergens anders te wonen maar hij wil alleen ergens anders wonen als de woning via de woningbouw wordt toegewezen. De woningbouw gaat mee in wat de rechter zal beslissen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:53 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Soortgelijke zaak is mij bekend. Belangenafweging is het dan natuurlijk. Kan hij gemakkelijk ergens anders wonen? Financieel etc. etc. Daarbij moet ook de verhuurder het eens zijn als een verhuurder verdwijnt. Dit betekent een aanspreekpunt minder natuurlijk.
akkoord. Is het een sociale huurwoning?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:55 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Hij verdient meer dan mijn moeder en betaalt nu eigenlijk te weinig. Er zijn mogelijkheden om ergens anders te wonen maar hij wil alleen ergens anders wonen als de woning via de woningbouw wordt toegewezen. De woningbouw gaat mee in wat de rechter zal beslissen.
Yes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:57 schreef Sandersson het volgende:
[..]
akkoord. Is het een sociale huurwoning?
Dan zal in de meeste gevallen degene die het minste verdient in de woning kunnen blijven, althans dat is wel een zwaarwegend belang. Je bent dan tenslotte gebonden aan de sociale huursector (ga er even vanuit dat je ma niet particulier kan huren gezien). Goede kans heeft ze dus wel imoquote:
Ik heb geen ervaring met zo'n situatie, maar je hoort vaak genoeg verhalen van instanties die te laat ingrijpen... Is het geen idee om voor alles, echt alles, de politie te bellen. Doel: dat ze er uiteindelijk zo gek van worden dat ze wel wat moeten doen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:31 schreef Fiorellino het volgende:
Ik ben op dit moment eigenlijk gewoon bang. Hij heeft mijn moeder vandaag het huis buitengesloten. Ook weigert hij om haar sleutels van de auto terug te geven die op haar naam staat (hij rijdt hier zonder rijbewijs in). Moeder heeft melding gemaakt maar de politie zegt dat we het onderling uit moeten zoeken.
Als laatste poging heeft mijn moeder zijn macbook gepakt en uit het raam gehangen om zo toch de sleutels te krijgen maar hij heeft haar heel hard geknepen om vervolgens de politie te bellen en te zeggen dat zij zijn spullen kapot wil maken en hem gaat vermoorden. Hij beweert ook 2 dagen geleden de huur contant te hebben betaald aan mijn moeder (wederom een leugen) en ze krijgt nu dus niks meer. Mijn fietsband heeft hij lek gestoken. Ik weet niet meer wat ik moet doen, vrees dat ie ons wat aan zal doen en niet stopt voor dat gelukt is.
Wij slapen al niet meer thuis en dat werpt nog echt niet zijn vruchten af. Ondertussen ben ik bang dat ie al mijn post onderscheept en die van mijn moeder.
Wat ik het ergste vind is dat alle instanties waar we aankloppen niks kunnen doen. Moet er eerst iemand schijnbaar doodvallen voor ze dit serieus nemen.
Hier moeten ze gewoon aangifte van opnemen bij het bureau.quote:Ook weigert hij om haar sleutels van de auto terug te geven die op haar naam staat (hij rijdt hier zonder rijbewijs in). Moeder heeft melding gemaakt maar de politie zegt dat we het onderling uit moeten zoeken.
Nee, jullie kloppen bij de verkeerde instanties aan. Blijf-van-mijn-lijf-huizen zijn al genoemd. Jouw moeder moet haar verantwoordelijkheid nemen en haarzelf en jullie in veiligheid brengen. Al dat geneuzel met de juridische kant van wie krijgt het huurhuis, daar heb je niks aan als je overhoop gestoken wordt!quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:31 schreef Fiorellino het volgende:
Wat ik het ergste vind is dat alle instanties waar we aankloppen niks kunnen doen. Moet er eerst iemand schijnbaar doodvallen voor ze dit serieus nemen.
Met een risico van een gelijkluidende vordering in reconventie; ik weet zo net nog niet, wiens belang dan prevaleert: degene die roept geslagen te worden, of degene die oorspronkelijk hoofdhuurder was...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:48 schreef Sandersson het volgende:
Kort geding lijkt me hier wel op zijn plaats om hem 't huis uit te krijgen
Heb eerlijk gezegd niet heel je verhaal gelezen, maar mbt het prevaleren van wiens belang; tsja dit is een risico. Mijn ervaring is dat lager inkomen / uitwijkmogelijkheden / etc etc toch wel belangen zijn die meewegen en dus wellicht in het voordeel van TS kunnen zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:04 schreef Sessy het volgende:
[..]
Met een risico van een gelijkluidende vordering in reconventie; ik weet zo net nog niet, wiens belang dan prevaleert: degene die roept geslagen te worden, of degene die oorspronkelijk hoofdhuurder was...
Uit je verhaal, TS, maak ik op dat er sprake is van contractueel medehuurderschap, niet wettelijk. Als je moeder vertrekt, en de woningstichting zorgt niet voor omzetting van het huurcontract, blijft je moeder hoofdelijk hangen voor de huurpenningen. Hij kan dan achteroverleunen en niet betalen, en zij moet dan dokken, naast de eigen vaste lasten. Als de woningstichting niet meewerkt, zal verdeling van de gemeenschap - inhoudende de huurrechten, eigenlijk - gevorderd moeten worden via de rechtbank met een advocaat. Dat kan wel een jaar duren. Ondertussen heb je een probleem. Zelfs weggaan is dan niet noodzakelijkerwijs een oplossing. Overigens zou je moeder wellicht ook contact kunnen zoeken met het woonzorg-team van je verhuurder en háár verhaal kunnen doen.
Daarnaast heb je het probleem dat er tegen je moeder nu waarschijnlijk een strafrechtelijk onderzoek zal worden begonnen en er redelijk grote kans is dat bijvoorbeeld jeugdzorg erbij wordt gehaald; heel vervelend allemaal.
In dit geval zou het zo kunnen zijn dat voor de vraag, of je moeder voor een soort pro-deo advocaat in aanmerking komt (officieel heet dat een toevoeging en moet je wel een kleine eigen bijdrage betalen dat inkomstenafhankelijk is), beoordeeld dient te worden aan de hand van alleen het inkomen van je moeder. Waar ik uit je verhaal meen op te maken dat je moeder minder verdient dan hij, zou ze nog wel eens in aanmerking kunnen komen (sowieso komt meer dan een derde van de nederlanders voor een toevoeging in aanmerking) en in dat geval kan ze heel goedkoop één en ander door een advocaat laten afhandelen. Het lijkt er niet op dat het conflict veel verder kan escaleren, en met name voor wat betreft de eventuele strafrechtelijke kant lijkt tijdig en deugdelijk juridisch advies mij wel heel belangrijk. Bovendien heeft je moeder zo te horen alle belang bij een goede familierechtadvocaat (ivm situatie zusje; iemand die wettelijk als ouder is geregistreerd, kan namelijk - ook als je moeder oorspronkelijk meer rechten had, bijv. omdat je zusje hoofdverblijf had bij je moeder - altijd via de rechter vorderen om zelf meer omgang te krijgen, of zelfs het kind hoofdverblijf bij hem te laten hebben) en wel zo snel mogelijk, nog daargelaten dat iemand met verstand van het huurrecht wellicht ook niet helemaal weg is.
Je kan zoeken naar de dichtsbijzijnde vestiging van het juridisch loket; daar weten ze je wel door te verwijzen.
Eventueel prijsafspraakje niet mogelijk met de advocaat? Raar trouwens dat die kerel geen advocaat 'kan' vinden. Denk eerder dat het ligt aan de eisen die hij zelf stelt dan aan de eisen van de advocaat tbh. Ik zie geen reden voor een advocaat om dergelijke zaken niet aan te nemen, aangezien het juridisch niet heel ingewikkeld is.quote:Op donderdag 19 juli 2012 00:15 schreef Fiorellino het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Zij zijn samen gaan wonen in dat huis, beiden evenveel rechten en het is dus niet zo dat mijn moeder daar eerst zat. Moeder heeft veel contact met de advocaat welke ons goed van advies voorziet. De zaak is op 25 juli al en mijn moeder heeft van haar ex begrepen dat geen enkele advocaat hem kan/wil helpen omdat het op zo'n korte termijn is (daar is ie dus boos over). Enige die wel wil kost 500 euro per uur, en aangezien hij de advocaat van het JL heeft afgewezen omdat dat 150 euro per uur kost denken we niet dat hij akkoord zal gaan. Mijn moeder zag een lijst met allemaal advocaten liggen in huis die door zijn gestreept wat de indruk wekt dat het bij hem niet lekker loopt. Maar ik weet het er fijne niet van, heb nu meer voor mezelf gekozen en heb een paar dagen bij mijn vriend geslapen om tot rust te komen en op te laden.
Ondertussen hebben we meer bewijs opgebouwd: alles wordt nu ook door mijn moeder genoteerd (begreigingen over de maffia, lichamelijk en geestelijk kapot maken.. moet ze nu aangifte van doen) maar ook de bloeduitstortingen en blauwe plekken doordat hij haar heel hard heeft geknepen.
Ik ben erg benieuwd naar wat er 25 juli uit zal komen. Toevoeging komt mijn moeder niet in aanmerking voor denk ik, alhoewel de aanvraag is gedaan. Zij zat in 2010 namelijk net boven de grens en zit er nu dus wel onder. Dan gaan we kijken of verlegging van het peiljaar mogelijk is, tot nu toe moet ze in ieder geval wel de hoogste eigen bijdrage al betalen aan de advocaat en da's ook niet niks.
Is al. Moeder betaalt hoogste eigen bijdrage en in termijnen. Daarna zien ze wat voor extra kosten er bij zijn gekomen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 18:21 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Eventueel prijsafspraakje niet mogelijk met de advocaat? Raar trouwens dat die kerel geen advocaat 'kan' vinden. Denk eerder dat het ligt aan de eisen die hij zelf stelt dan aan de eisen van de advocaat tbh. Ik zie geen reden voor een advocaat om dergelijke zaken niet aan te nemen, aangezien het juridisch niet heel ingewikkeld is.
Bedankt! Ik doe mijn best en probeer er ook maar het beste van te maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Heel veel sterkte en succes, TS (en je moeder natuurlijk)!
Wat betreft dat geen advocaat kunnen vinden door die vent - vreemd. Mijn ervaring is dat advocaten zowat alle zaken aannemen, op één voorwaarde: als de cliënt maar betaalt.
Wellicht zit dáár het 'probleem'?
Of misschien 'eist' die kerel 'succes' bij de advocaten die hij zoekt. Nou dat gaat 'em niet lukken, want een advocaat heeft een zogenaamde inspanningsverplichting, maar geen resultaatverplichting. Oftwel - geen advocaat die hem gaat garanderen dat hij gaat winnen.
Wat volgens mij ook volstrekt logisch is, want hij lijkt inderdaad vrij kansloos.
Dat is de beste instelling inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:38 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Bedankt! Ik doe mijn best en probeer er ook maar het beste van te maken.
Tsja... echt shit inderdaad, maar ik ga ervan uit dat de rechter dat ook wel zal begrijpen.quote:En ach, hij roept maar wat hé. Het is nu al bekend dat 99,9% van alles wat uit zijn strot komt is gelogen. Hij is vandaag hier geweest om nu mijn opa en oma te vertellen dat ik alles heb veroorzaakt, zeer pijnlijk om aan te horen en te zien hoe zij zich daar boos over kunnen maken. Hierna is ie vertrokken met mijn zusje en ik weet zeker dat zij die verhalen ook wel hoort. Ze is 6, het is niet echt eerlijk dit.
Ik heb niet alle details gelezen in dit topic, maar ik neem aan dat er een 'spoedeisend belang' in deze kwestie is, gezien het (dreigen met en ook uitvoeren van) geweld. Dus ga ik ervan uit dat jullie advocaat hier in ieder geval een voorlopige voorziening zal hebben aangevraagd, inhoudende dat die vent zo snel mogelijk het huis uit moet, gezien wat hij al heeft aangericht.quote:Ik leef in ieder geval echt naar woensdag toe, voor mij kan het niet snel genoeg gaan. Vraag me alleen af hoe snel een partij het huis uit moet.
Bedanktquote:
Ik denk dat het inderdaad dan aan hem zelf ligt. Volgens mijn moeder wil hij maandag naar de woningbouw om afstand te doen van het huis maar hij wil dan wel wachten op urgentie. Zelf heb ik hier geen goed gevoel bij en heb gezegd dat ze dit eerst met de advocaat moet bespreken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat is de beste instelling inderdaad.
[..]
Tsja... echt shit inderdaad, maar ik ga ervan uit dat de rechter dat ook wel zal begrijpen.
Meneer spoort niet helemaal, zoveel is wel duidelijk.
[..]
Ik heb niet alle details gelezen in dit topic, maar ik neem aan dat er een 'spoedeisend belang' in deze kwestie is, gezien het (dreigen met en ook uitvoeren van) geweld. Dus ga ik ervan uit dat jullie advocaat hier in ieder geval een voorlopige voorziening zal hebben aangevraagd, inhoudende dat die vent zo snel mogelijk het huis uit moet, gezien wat hij al heeft aangericht.
Dat zou toch wel spoedig moeten gebeuren dan... maar hoe dat in de praktijk uitpakt, ik weet het niet. Hopelijk toch maximaal binnen een week of twee (na de uitspraak van de rechter bedoel ik)!
sessy weet hier waarschijnlijk een stuk meer en beter over te vertellen dan ik...
Overigens: dat meneer 'geen advocaat kan vinden' is volledig zijn eigen probleem en staat de rechtsgang niet in de weg - het gaat hier immers om een civiele zaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:34 schreef GizartFRL het volgende:
Hoop dat dit nog enigzins "goed" afloopt.
Sterkte TS.Als papa en mama niet zijn getrouwd, moet papa het kind nog steeds erkennen, alvorens hij ook wettelijk papa is. Erkennen wil niet zeggen dat het kind van een ander is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan je toch aangifte van doen? En van die auto toch ook? En ondertussen heb je toch GB's aan materiaal opgenomen met een voicerecorder ofzo? En foto's gemaakt van lichamelijke schade? En notities gemaakt van wat er allemaal gedaan en gezegd is?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:46 schreef Fiorellino het volgende:
We kwamen net thuis: tv weg - heeft ie ws verkocht.
Nutteloos. Die zeggen: civiele kwestie. En daar hebben ze nog een punt ook.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:29 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Daar kan je toch aangifte van doen? En van die auto toch ook?
Per OMMEGAANDE de tenaamstelling laten vervallen bij de RDW. Bel RDW, leg situatie kort (!) en zakelijk uit zonder in te gaan op de juicy details en ze helpen je verder en leggen uit wat je moet doen. Neemt niet weg dat er dan alsnog problemen van kunnen komen, maar je beperkt je risico's enorm. Hoef je deel 3 niet eens voor in je bezit te hebben.quote:Op woensdag 25 juli 2012 20:37 schreef Fiorellino het volgende:
Autodiefstal werd niks mee gedaan bij de politie. Mijn moeder heeft hem alles gegeven om de auto op zijn naam te kunnen laten overschrijven maar dit doet hij niet. Kortom: ze is nog steeds de pineut als ie een ongeluk veroorzaakt.
Bedankt. Ik zal haar deze info morgen even geven!quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:53 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nutteloos. Die zeggen: civiele kwestie. En daar hebben ze nog een punt ook.
[..]
Per OMMEGAANDE de tenaamstelling laten vervallen bij de RDW. Bel RDW, leg situatie kort (!) en zakelijk uit zonder in te gaan op de juicy details en ze helpen je verder en leggen uit wat je moet doen. Neemt niet weg dat er dan alsnog problemen van kunnen komen, maar je beperkt je risico's enorm. Hoef je deel 3 niet eens voor in je bezit te hebben.
Verder heb je er een recht op om aangifte te doen, ook als ze er niks mee doen, gewoon aangifte laten opnemen en kopie procesverbaal ervan mee. Met die aangifte kan je de tenaamstelling volgens mij ook gewoon laten vervallen. En het mooie is, die aangifte vormt weer bewijs in een civiele procedure. En ook als hij met dat ding iemand aanrijdt en doorrijdt bijvoorbeeld.
Ik ken 't en dat is de cultuur. Gewoon bij 't nekvel pakken en haar overal heen sleuren (desnoods zelf voor haar regelen; als jij met je buitenlandse naam belt naar bijv. RDW en zegt dat jij voor je moeder - mevrouw huppeldepup met de al even buitenlandse naam - belt, rijzen er bij geen enkele telefoniste vragen. Als die al rijzen kalmeer je die door de BSN, geboortedatum, adres, kenteken, enzovoort van je ma bij de hand te hebben en zo op te kunnen dreunen en door geen rare dingen te vragen (je krijgt meestal documenten thuisgezonden en kan niet direct aan de telefoon alles regelen en je ma moet nog even tekenen). Het enige waar het niet werkt is de bank en de politie.)quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:18 schreef Fiorellino het volgende:
Het punt is: mijn moeder weet gewoon niet veel. Ze weet niet waar ze terecht kan, zoekt uit schaamte te weinig hulp imho (niet eens ondersteuning van maatschappelijk werk terwijl dit geen kwaad zou kunnen).
Ehh... wat voor onverantwoordelijk persoon heeft besloten dat die man überhaupt nog contact kan hebben met jouw kleine zusje?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:34 schreef Fiorellino het volgende:
Hij betrekt mijn zusje hier namelijk bij en vertelt haar allemaal dingen over mij. Dat ik dom ben, dat ik lelijk ben, dat ik gemeen ben etc. Hij is namelijk ontzettend boos op mij omdat hij denkt dat mijn moeder om mij bij hem weg gaat maar dat is niet zo. Mijn zusje is 6 en loopt nu vast omdat ze tussen 2 vuren staat. Is heel triest om te zien, dus mijn moeder heeft gezegd dat dat moet stoppen en dat ze voor haar normaal moeten gaan doen. Hij was het daarmee eens, maar ik weet niet hoe hij vandaag is of hoe dat morgen zal zijn.
Wat voor gronden zijn er om contact met zijn kind te verbieden?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 14:51 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ehh... wat voor onverantwoordelijk persoon heeft besloten dat die man überhaupt nog contact kan hebben met jouw kleine zusje?
Oh, ik had nergens gelezen dat het zijn echte dochter was.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:05 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Wat voor gronden zijn er om contact met zijn kind te verbieden?
Zolangs die vent niet bij GGZ loopt en jeugdzorg er niet bij betrokken is heeft vader gewoon recht op omgang met zn kind. En terecht!
Staat wel ergens. TS is niet zijn dochter, maar haar zusje wel. Is dus eigenlijk haar halfzus.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:06 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Oh, ik had nergens gelezen dat het zijn echte dochter was.
Wie heeft die melding gedaan? Wordt je moeder beschuldigd van kindermishandeling?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:14 schreef Fiorellino het volgende:
27 aug zal er uitspraak worden gedaan. Inmiddels is er bij de GGD een melding gemaakt van kindermishandeling dus moet mijn moeder een gesprek voeren met iemand die woensdag thuis komt kijken. Ze willen mijn zusje dan ook spreken. Dit komt vrij onverwachts en we vermoeden dat haar ex verhalen heeft opehangen. Ws om urentie te krijgen gezien hij ook zogenaamd slachtoffer is van huiselijk geweld en zo is er een belletje gaan rinkelen bij de HA. Of haar ex heeft haar gewoon direct beschuldigd van kindermishandeling.
Ik zit nu in Maleisie dus kan niet veel doen behalve me verschrikkelijk ongerus voelen en zorgen maken. Had zo graag de rust terug gewild.
Zou je in dat geval niet ook onderwerpen kunnen aanbrengen die negatief zijn voor de vader, zoals het niet maken van eten, een puinhoop van het huis maken, mogelijk verbaal misbruik, driftbuien en aggressie?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 16:14 schreef Fiorellino het volgende:
27 aug zal er uitspraak worden gedaan. Inmiddels is er bij de GGD een melding gemaakt van kindermishandeling dus moet mijn moeder een gesprek voeren met iemand die woensdag thuis komt kijken. Ze willen mijn zusje dan ook spreken. Dit komt vrij onverwachts en we vermoeden dat haar ex verhalen heeft opehangen. Ws om urentie te krijgen gezien hij ook zogenaamd slachtoffer is van huiselijk geweld en zo is er een belletje gaan rinkelen bij de HA. Of haar ex heeft haar gewoon direct beschuldigd van kindermishandeling.
Ik zit nu in Maleisie dus kan niet veel doen behalve me verschrikkelijk ongerus voelen en zorgen maken. Had zo graag de rust terug gewild.
Huisarts. Hij is zelf ook op gesprek geweest. Met foto's en al als ''bewijs'', dat wil zeggen: waarschijnlijk een rommelige slaapkamer van mij, maandverband dat niet opgeruimd was in de badkamer etc. En hij wil niet dat zijn dochter zo moet opgroeien. Dit kwam naar voren in met maatschappelijk werk - zo blijkt mijn moeder daar eerst een gesprek te hebben gehad. De man vroeg of de foto's in scene zijn gezet, wat ons heel sterk lijkt aangezien het maandverbandverhaal niet rijmt met de realiteitquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie heeft die melding gedaan? Wordt je moeder beschuldigd van kindermishandeling?
Ja precies, advocaat zegt dit ook maar vandaag heeft ze hem gesproken en heeft ie gezegd toch te gaan tekenen maar dat zijn advocaat ermee bezig is. Nou, hopen dat die advocaat hem ook duidelijk maakt dat daar regels voor zijn. De 27e is de rechtzaak weer en dan zou het rond moeten zijn. Ik ga er maar niet vanuit want ik had ook zo'n hoop dat ik mijn verjaardag vandaag in mijn huis zou kunnen vieren wat ook niet is gebeurd. Al die teleurstellingen blijven zich maar opstapelen zo en ik probeer het positief te benaderen maar dat wordt moeilijker..quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 11:00 schreef Gia het volgende:
Die verhaaltjes van hem worden waarschijnlijk afgedaan als scheidingsgerelateerde wraak. Inderdaad niet terug gaan doen, maar proberen om zo objectief mogelijk jullie kant te vertellen.
Goed dat je meegaat.
Wat betreft de alimentatie zijn daar wettelikke regels voor, waar jullie gewoon aan vast moeten houden. Niets toegeven, het is ook zijn kind dus heel normaal dat hij meebetaalt. Meestal is dit tot de 18, maar als je zus straks nog volledig dagonderwijs volgt kan dit verlengd worden tot 21. Hoe die regels precies zijn, weet ik niet, maar een maatschappelijk werker waarschijnlijk wel.
Indien nodig schakel je een advocaat in om je recht te halen.
Nogmaals sterkte.
Toch even feliciteren dan maar. Met je verjaardag...quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 19:46 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Ja precies, advocaat zegt dit ook maar vandaag heeft ze hem gesproken en heeft ie gezegd toch te gaan tekenen maar dat zijn advocaat ermee bezig is. Nou, hopen dat die advocaat hem ook duidelijk maakt dat daar regels voor zijn. De 27e is de rechtzaak weer en dan zou het rond moeten zijn. Ik ga er maar niet vanuit want ik had ook zo'n hoop dat ik mijn verjaardag vandaag in mijn huis zou kunnen vieren wat ook niet is gebeurd. Al die teleurstellingen blijven zich maar opstapelen zo en ik probeer het positief te benaderen maar dat wordt moeilijker..
Wellicht, maar is dat het soort getouwtrek waar jullie nu in terecht willen komen?quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:11 schreef Fiorellino het volgende:
Bedankt voor de felicitaties!
Maatschappelijk werker + man van kinderbescherming zijn beiden op de hoogte van de schorsing. Welke wel als verrassing kwam, want dat had meneer niet gezegd natuurlijk. Wat ik zat te denken.. al die beschuldigingen over huishoudelijk geweld en kindermishandeling, valt dat niet onder laster? Aan de ene kant hebben ze elkaar beiden lichamelijk pijn gedaan dus op dat punt kunnen we niet veel denk ik, maar kindermishandeling?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |