Mijn moeder is 9 jaar samen met haar vriend. Gedurende die jaren is hij niet een al te beste partner en (stief)vader geweest voor ons. Met ons bedoel ik: mijn moeder, zusje van 6 en voor mij. Hij heeft nooit echt interesse getoond in mij en met mijn zusje doet hij alleen maar leuke dingen, de rest laat hij aan mijn moeder over. Afgelopen jaar is er een laatste druppel geweest en wil mijn moeder graag dat hij het huis uit gaat. Dit weigert hij echter (huurhuis, staat op naam van beiden hoewel moeder hoofdhuurder was in het begin, hij is er later bij gekomen) en is bezig met ons steeds dwars liggen. Ik moet vermelden dat wij beiden geloven dat deze man psychisch niet in orde is omdat zijn belevingswereld totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. Hij verdraait dingen en beweert dat hij bepaalde dingen nooit heeft gedaan of gezegd, al is het dan een kwartier eerder gebeurd... Hij kampt ook met allerlei angsten en kan agressief worden als hij boos is. Zo heeft hij mijn deur kapot geslagen toen hij dacht dat mijn muziek te hard stond (dit was niet het geval, de buren draaiden de muziek maar door zijn gehoorprobleem kon hij dit niet vaststellen).
Nu heeft hij eergisteren de politie gebeld nadat hij mijn moeder zo uit de tent heeft gelokt dat ze hem (zacht) met haar tas heeft gemept op zijn schouder. Mij heeft hij gezegd dat ik van de brug moest springen. Hij zei tegen de agenten dat hij bang is en zich bedreigd voelt en beweert dat hij niet agressief is... Hij heeft zogenaamd ook niks gedaan om de uitbarsting uit te lokken. Het enige wat hij wil is dat wij hem met rust laten... maar niemand valt hem lastig van ons.
Politie liet blijken dit niet serieus te nemen aan ons maar konden niks doen. Advies: medation inschakkelen. Meneer wil dit echter niet en staat er niet voor open. Ondertussen blijft hij mijn moeder lastig vallen en haar zeggen dat ''ze hier nog spijt van zal krijgen'' als ze dit doorzet. Volgende stap is de rechtbank. Hij dreigt nu echter dat mijn moeder geen cent krijgt van hem als ze het op die manier doet.. Mijn moeder probeert al die tijd niet op hem in te gaan en hem die genoegen niet te geven. Hij blijft maar hameren op dat hij alle rechten wil wat betreft mijn zusje en dat hij niet weg gaat zonder haar (kind is erkend, ondertekend dat mijn moeder meer rechten heeft dan hij (zoiets, weet het er fijne niet van). En dan wil hij weer niet weg omdat hij hier geen familie heeft en dus nergens heen kan... Wij moeten het huis maar uit, want wij kunnen naar oma is dan het antwoord (oma is ziek, liever geen optie).
Vandaag is hij naar de huisarts geweest om te vertellen dat hij overspannen is, naar eigen zeggen (ivm urgentie oid). Mijn moeder en ik gingen naar de woningbouw om te vragen of we enigszins kans maken om hem uit huis te krijgen. Daar komen we hem tegen: vertelt de vrouw dat hij thuis wordt mishandeld en krijgt een noodnummer mee van de mevrouw die daar werkt. Zij benoemd nog hoe belangrijk ze het vindt dat hij hulp krijgt... "meestal wordt de vrouw mishandeld maar in uw geval is het dus andersom...''
Mijn vraag is wat we nu kunnen doen? Wat kan ik doen? Het is een valse beschuldiging. Ja, ze heeft hem een zachte mep gegeven met haar handtas, hij moest er om lachen en speelt nu slachtoffer. Buiten dat om heeft niemand hem ooit aangeraakt en is HIJ de agressieve persoon (slikt ook medicatie om die buien te onderdrukken). Het is een grote en sterke man die zijn eigen krachten niet kent en ik slaap met mijn deur op slot omdat ik me onveilig voel. Kan hij ons iets maken op deze manier? Kunnen ze mijn zusje hier straks weghalen? Politie maakt hier melding van en als ze nog een keer moeten komen dan kan wellicht jeugdzorg ingeschakeld worden zeggen ze. Dit is het laatste wat we willen natuurlijk.
Alle tips zijn welkom. Ik hoop dat mijn verhaal zo duidelijk is en anders hoor ik het wel.
Update: hij beweert nu nooit te hebben gezegd dat er sprake is van mishandeling thuis

. Leugens gaan maar door.
[ Bericht 1% gewijzigd door Fiorellino op 28-06-2012 12:35:46 ]