Hoe zit dat met de wachttijden? Ik sta ingeschreven en ik maak opzich wel kans, maar kan ik dan mijn moeder bij mij inschrijven zodat we een fatsoenlijke woning kunnen krijgen of mag dat niet? Ik kan in mijn eentje geen fatsoenlijke woning huren, daar ik nog studeer en te weinig verdien.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:38 schreef rood_wit_blauw het volgende:
Als hij echt zo gestoord is als hoe hij overkomt, dan proberen met de woningbouw een nieuw huurhuis te vinden voor jezelf, zus en moeder. en jullie dan uitschrijven op dat adres, dan kan hij alles zelf gaan betalen
van de gas/water/licht standen foto's maken met de dagkrant / timestamp op de foto zelf op de datum dat jullie andere huurhuis inkunnen. alles van jullie naam /je moeders naam staat afhalen wat daar zit.
Je kunt natuurlijk WEL wat doen. En dat is je moeder steunen. Samen plannen maken om bewijs te krijgen dat hij tegen jou andere dingen zegt dan tegen je moeder. Samen bewijs verzamelen dat hij jullie misschien tegen elkaar probeert uit te spelen. Stop een voicerecorder in je zak en zet die aan als je hem tegen komt. Als je moeder dat ook doet, dan kun je elke dag vergelijken wat hij tegen haar zegt en wat hij tegen jou zegt. Etc. etc. etc.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:45 schreef trigt013 het volgende:
Op zich heel simpel maar frustrerend antwoord:
Jij kan niets doen alleen je moeder kan wat doen, maar als zij bij hem blijft is het einde verhaal. Jij kan hoogstens besluiten om bij familie weg te gaan. Je moeder moet kiezen om bij hem weg te gaan, spullen en het huis zijn totaal niet belangrijk als het om geweld en intimidatie gaat.
Je moeder moet als volwassene haar verantwoordelijkheid nemen, jij zit helaas vast met zeer veel goede bedoelingen.
Leuk detail maar bewijs is alleen nuttig bij rechtzaak dus niet realistischquote:Op donderdag 28 juni 2012 13:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk WEL wat doen. En dat is je moeder steunen. Samen plannen maken om bewijs te krijgen dat hij tegen jou andere dingen zegt dan tegen je moeder. Samen bewijs verzamelen dat hij jullie misschien tegen elkaar probeert uit te spelen. Stop een voicerecorder in je zak en zet die aan als je hem tegen komt. Als je moeder dat ook doet, dan kun je elke dag vergelijken wat hij tegen haar zegt en wat hij tegen jou zegt. Etc. etc. etc.
Hij is in zijn eentje. Zo lang jij in je eentje en je moeder in haar eentje is, ben je allebei ook in je eentje. Daar kan hij wel tegen op. Maar zo gauw jullie gaan samenwerken, dan zal het voor hem niet meer mogelijk zijn jullie te manipuleren.
Op dit moment is het jouw woord tegen zijn woord. En je moeder's woord tegen zijn woord.
Iemand die de situatie niet kent maar wel moet beoordelen kan niet zomaar ruiken wiens woord de waarheid is. Dus die kan er alleen maar van uit gaan dat iedereen gelijk heeft, of iedereen ongelijk heeft. En daar kun je geen actie op baseren.
Tuurlijk kan je moeder zich bij jou inschrijven.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:40 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Hoe zit dat met de wachttijden? Ik sta ingeschreven en ik maak opzich wel kans, maar kan ik dan mijn moeder bij mij inschrijven zodat we een fatsoenlijke woning kunnen krijgen of mag dat niet? Ik kan in mijn eentje geen fatsoenlijke woning huren, daar ik nog studeer en te weinig verdien.
Ik geloof dat mijn moeder nu wacht tot de zaak voorkomt maar dit is dan iets waar we uiteindelijk wel naartoe gaan, ja. Dan ben ik maar mijn inschrijfpunten kwijt.. dat is zoveel minder belangrijk dan onze gezondheid die nu gewoon hieronder lijdt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:20 schreef nikky het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je moeder zich bij jou inschrijven.. Je bent alleen wel je inschrijfpunten kwijt wanneer je een huis accepteert. Maar denk niet dat je daar rouwig om kan/moet zijn.
Laat je moeder in elk geval contact opnemen met de politie. De zaak uitleggen. Ook al bij de woningbouw aangegeven wat er aan de hand is? Ik zie dat jullie hoorden dat er gedacht wordt dat hij slachtoffer is, maar wat hebben jullie daar gedaan/verteld?
Kan het geen probleem opleveren dat hij ons hierbij al voor is gegaan? Dan komen wij straks zeggen dat de boel ondraagelijk is terwijl hij al bij verschillende personen heeft neergelegd dat mijn moeder zo gewelddadig is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:06 schreef Hicham. het volgende:
Misschien kan je moeder urgentie voor een huis krijgen als ze vertelt tegen een huisarts of andere helper hoe stressvol de situatie thuis is. Dan kun je versnelt een nieuw huis krijgen.
Ik geloof niet (als hij niet de vader is) dat hij zomaar je zusje kan toe eigenen. In Nederland heeft zelfs de biologische vader minder rechten dan een moeder. Laat staan als het slechts om een vriend gaat die geen biologische binding heeft. Ik geloof dat hij eerder probeert om jullie bang te maken.
Misschien is het huist wel handig om het tot een rechtszaak te laten komen. In jouw verhaal krijg ik het idee dat hij daar juist bang voor is en probeert te voorkomen. Zo'n rechtszaak kan misschien ook leiden tot de scheiden van hun beiden. Dan kan het afgehandeld worden door rechters en advocaten.
Ik ken de situatie niet, maar kwam hij van een datingssite af? Daar zitten namelijk vaker van zulke losers die maar al te graag snel ergens bij in willen trekken en profiteren ervan. Meestal hebben ze hun vrienden en familie dan al verlaten. Uitkijken dus voor zulke gasten.
Hij zal vast in zijn opnames moeten knippen. Als jij het opneemt laat je het bandje gewoon meelopen. Lijkt me dan dat jouw bewijslast (continu-opname) zwaarder weegt dan dat van hem (knipwerk)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 20:27 schreef Fiorellino het volgende:
Ik ga het de volgende keer proberen, maar het is vaak zo dat als ik naar beneden kom ze stoppen. Hij neemt alles ook zelf op, dus hoe hij dat wil doen weet ik niet, je hoort hem immers ook praten. Ik vraag me af in hoeverre hij dit mag/kan doen. Haar uitlokken en vervolgens lekker opnemen.
Oh, kom jij me nu ook vertellen dat ik dit aan mezelf heb te danken? Ik ben als kind in deze situatie gezet en nu stabiel genoeg om weg te gaan maar dat doe ik niet omdat ik mijn moeder blijf steunen en het even doorbijten is. Ik kan hem inderdaad niet wegsturen, maar hopelijk gaat dat via de rechtbank welquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:38 schreef Hallmark het volgende:
Wat een bullshit allemaal. Volgens mij is er weinig aan de hand behalve dat wat niet in een slecht huwelijk plaatsvindt.
Het is heel simpel: mensen zijn geen robots dus je kunt je stiefvader niet wegsturen.
Wat je wel kunt doen, is zelf weggaan. En dat had je allang, maar dan ook allang moeten doen. Je hebt deze situatie uitsluitend en alleen aan jezelf te danken. Er zijn genoeg mogelijkheden om vrije sector te huren, dan ga je maar piepklein huren en wat extra werken.
Ik? Ik ben een vrouw.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:44 schreef HostiMeister het volgende:
Als een of andere fucko in mijn moeders huis ineens de boel ging terroriseren terwijl het niet zijn huis is had ik hem toch even piekfijn uitgelegd dat ie op moest bokken binnen een redelijke termijn of zijn lichaam zou nooit gevonden worden.
Mediation, politie, sociale hulpverlening. Ja dag, gewoon zelf oplossen, wat voor vent ben je eigenlijk?
Even tussendoor, het lijkt volgens mij erg op schizofrenie.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:40 schreef Fiorellino het volgende:
Nee, hij heeft geen borderline. Wij denken aan een narcistische persoonlijkheidsstoornis, maar dat kunnen wij niet hardmaken of vaststellen. Hij past echter wel in dat plaatje!
Hij is komen inwonen nadat jij en je gezin er toch woonden?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:44 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Ik? Ik ben een vrouw.
En hij heeft evenveel recht op dit huis aangezien beiden staan ingeschreven.
Wat het ook is, hij is niet echt in orde.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:46 schreef Murdera het volgende:
[..]
Even tussendoor, het lijkt volgens mij erg op schizofrenie.
Nee, tegelijkertijd maar de woning stond eerst op mijn moeder haar naam en hij is daarbij ingeschreven. Het is dus op haar punten gegaan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hij is komen inwonen nadat jij en je gezin er toch woonden?
En jij hebt niet een paar grote neven die aan die mafketel duidelijk kunnen maken dat dit gedrag niet getolereerd wordt?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:49 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Wat het ook is, hij is niet echt in orde.
[..]
Nee, tegelijkertijd maar de woning stond eerst op mijn moeder haar naam en hij is daarbij ingeschreven. Het is dus op haar punten gegaan.
Goed idee, geef hem echt een manier om haar het huis uit te laten zetten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
En jij hebt niet een paar grote neven die aan die mafketel duidelijk kunnen maken dat dit gedrag niet getolereerd wordt?
Alsof die wat kan bewijzen? Het is zijn woord tegen 3/4/5 andere mensen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:51 schreef Murdera het volgende:
[..]
Goed idee, geef hem echt een manier om haar het huis uit te laten zetten.
Hij neemt toch alles op?quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Alsof die wat kan bewijzen? Het is zijn woord tegen 3/4/5 andere mensen.
Je moet het ook wel een beetje slim aanpakken, kom op zegquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hij neemt toch alles op?
Paranoide mensen moet je nooit onderschatten.
Waarom heeft een volwassen moeder voor haar relatieproblemen de steun nodig van haar net meerderjarige kind? Ik vind dat jouw moeder zich beter kan opstellen als een volwassene, en niet zo moet leunen op jou.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:42 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Oh, kom jij me nu ook vertellen dat ik dit aan mezelf heb te danken? Ik ben als kind in deze situatie gezet en nu stabiel genoeg om weg te gaan maar dat doe ik niet omdat ik mijn moeder blijf steunen en het even doorbijten is. Ik kan hem inderdaad niet wegsturen, maar hopelijk gaat dat via de rechtbank wel.
En nee, ik kan nu geen woning huren.. kijk al elke week of er wat betaalbaars bij zit.
Enige optie is bij iemand anders logeren.
Want iemand mag uit zijn eigen huis gezet worden om grond van observatie's van een meerderjarig stiefkind.quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Jezus, als zo iets bij mijn moeder gebeurde had hij allang buiten gestaan met zijn hele hebben en houden.
Ik krijg echt zo'n mission impossible deuntje in mijn hoofdquote:Op woensdag 4 juli 2012 11:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je moet het ook wel een beetje slim aanpakken, kom op zeg
Als ie net onder de douche staat, dan is hij naakt (en voelt hij zich sowieso kwetsbaar), je pakt m als het totaaaal niet verwacht EN hij kan dan geen opname apparatuur bij zich hebben. Effe nadenken.
Ondanks hij paranoïde is betekend het niet dat er geen mensen achter hem aanzitten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:53 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hij neemt toch alles op?
Paranoide mensen moet je nooit onderschatten.
Niet getrouwd, geen samenlevingscontract. Procedure gaat opgestart worden waarbij tijdelijk de woning zullen verlaten voor onze veiligheid. De slagingskans wordt vrij groot geacht maar zekerheid is er nooit.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 19:46 schreef Sandersson het volgende:
Heb niet het hele topic gelezen en weet ook niet wat de relatie is tussen jouw stiefvader en jouw moeder (getrouwd / samen etc).
Maar indien je samen een woning huurt en de situatie in huis loopt echt uit de hand kan de rechter beslissen wie uiteindelijk de huur zal voortzetten (kan ook in kort geding). Jouw moeder zal een dergelijke procedure dan moeten starten. Het is wel een belangenafweging, dus zekerheid of je moeder dan uiteindelijk in de woning mag blijven, is er allerminst.
(kan even het wetsartikel niet vinden)
Soortgelijke zaak is mij bekend. Belangenafweging is het dan natuurlijk. Kan hij gemakkelijk ergens anders wonen? Financieel etc. etc. Daarbij moet ook de verhuurder het eens zijn als een verhuurder verdwijnt. Dit betekent een aanspreekpunt minder natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:22 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Niet getrouwd, geen samenlevingscontract. Procedure gaat opgestart worden waarbij tijdelijk de woning zullen verlaten voor onze veiligheid. De slagingskans wordt vrij groot geacht maar zekerheid is er nooit.
Hij verdient meer dan mijn moeder en betaalt nu eigenlijk te weinig. Er zijn mogelijkheden om ergens anders te wonen maar hij wil alleen ergens anders wonen als de woning via de woningbouw wordt toegewezen. De woningbouw gaat mee in wat de rechter zal beslissen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:53 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Soortgelijke zaak is mij bekend. Belangenafweging is het dan natuurlijk. Kan hij gemakkelijk ergens anders wonen? Financieel etc. etc. Daarbij moet ook de verhuurder het eens zijn als een verhuurder verdwijnt. Dit betekent een aanspreekpunt minder natuurlijk.
akkoord. Is het een sociale huurwoning?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:55 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Hij verdient meer dan mijn moeder en betaalt nu eigenlijk te weinig. Er zijn mogelijkheden om ergens anders te wonen maar hij wil alleen ergens anders wonen als de woning via de woningbouw wordt toegewezen. De woningbouw gaat mee in wat de rechter zal beslissen.
Yes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:57 schreef Sandersson het volgende:
[..]
akkoord. Is het een sociale huurwoning?
Dan zal in de meeste gevallen degene die het minste verdient in de woning kunnen blijven, althans dat is wel een zwaarwegend belang. Je bent dan tenslotte gebonden aan de sociale huursector (ga er even vanuit dat je ma niet particulier kan huren gezien). Goede kans heeft ze dus wel imoquote:
Ik heb geen ervaring met zo'n situatie, maar je hoort vaak genoeg verhalen van instanties die te laat ingrijpen... Is het geen idee om voor alles, echt alles, de politie te bellen. Doel: dat ze er uiteindelijk zo gek van worden dat ze wel wat moeten doen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:31 schreef Fiorellino het volgende:
Ik ben op dit moment eigenlijk gewoon bang. Hij heeft mijn moeder vandaag het huis buitengesloten. Ook weigert hij om haar sleutels van de auto terug te geven die op haar naam staat (hij rijdt hier zonder rijbewijs in). Moeder heeft melding gemaakt maar de politie zegt dat we het onderling uit moeten zoeken.
Als laatste poging heeft mijn moeder zijn macbook gepakt en uit het raam gehangen om zo toch de sleutels te krijgen maar hij heeft haar heel hard geknepen om vervolgens de politie te bellen en te zeggen dat zij zijn spullen kapot wil maken en hem gaat vermoorden. Hij beweert ook 2 dagen geleden de huur contant te hebben betaald aan mijn moeder (wederom een leugen) en ze krijgt nu dus niks meer. Mijn fietsband heeft hij lek gestoken. Ik weet niet meer wat ik moet doen, vrees dat ie ons wat aan zal doen en niet stopt voor dat gelukt is.
Wij slapen al niet meer thuis en dat werpt nog echt niet zijn vruchten af. Ondertussen ben ik bang dat ie al mijn post onderscheept en die van mijn moeder.
Wat ik het ergste vind is dat alle instanties waar we aankloppen niks kunnen doen. Moet er eerst iemand schijnbaar doodvallen voor ze dit serieus nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |