Damn right.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:29 schreef ValHallen het volgende:
Jack Nicholson is en blijft de leukste Joker.
Wauw, zelden zo oneens geweest over een film. Requiem for a Dream is toch overduidelijk een gevalletje 'style over substance'. Verhaal wordt juist heel neutraal verteld vond ik, het laat gewoon een paar junks zien, zonder boodschap. Het is juist het camerawerk, de soundtrack en de editing die belangrijk zijn, niet het verhaal.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
Waardeloze anti-verslaving propaganda, dusdanig zwaar overdreven qua extremiteit en verschrikkelijke over-acting, dat het gewoon beschamend slecht is.
De boodschap wordt keer op keer op keer zeer eenzijdig en ongenuanceerd door je strot GERAMD, dat het als speelfilm eigenlijk geen waarde meer heeft, en je het meer kunt zien als een 'after school special' dat volstaat met overdreven bangmakerij, gericht op een naief en/of compleet achterlijk publiek.
Het enige positieve aan de hele film was de soundtrack. De rest was pretentieuze bagger. Verschrikkelijke film.
Ik vond deze film juist wel oké, hoewel het einde bijzonder deprimerend is. Maar toen ik opeens die hoofdrolspeler in één of ander emo-bandje zag zingen, hoefde ik hem ook niet meer te zien, nee.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
Waardeloze anti-verslaving propaganda, dusdanig zwaar overdreven qua extremiteit en verschrikkelijke over-acting, dat het gewoon beschamend slecht is.
De boodschap wordt keer op keer op keer zeer eenzijdig en ongenuanceerd door je strot GERAMD, dat het als speelfilm eigenlijk geen waarde meer heeft, en je het meer kunt zien als een 'after school special' dat volstaat met overdreven bangmakerij, gericht op een naief en/of compleet achterlijk publiek.
Het enige positieve aan de hele film was de soundtrack. De rest was pretentieuze bagger. Verschrikkelijke film.
Nee, maar Big Fish vond ik juist wel tof. Mars Attacks! is ook gaaf en Batman kan er ook mee door. De rest is kut met peertjes.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef GGMM het volgende:
Big Fish Waar sloeg die hele film op joh. Sowieso ben ik een van de weinige blijkbaar die TIm Burton-films vrijwel altijd kut vindt.
Ik vond juist het camerawerk, de muziek, en de MTV-editing een 'truukje' om het allemaal te verhullen als een 'hippe' moderne film, terwijl de boodschap natuurlijk uitgekauwde rotzooi was...quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:35 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Wauw, zelden zo oneens geweest over een film. Requiem for a Dream is toch overduidelijk een gevalletje 'style over substance'. Verhaal wordt juist heel neutraal verteld vond ik, het laat gewoon een paar junks zien, zonder boodschap. Het is juist het camerawerk, de soundtrack en de editing die belangrijk zijn, niet het verhaal.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:45 schreef ValHallen het volgende:
Was ik gewoon Memento vergeten. Eigenlijk alle films wel van Christopher Nolan, snap niet dat de hele wereld zo lyrisch is over zijn werk.
Over je eerste alinea, als de stijl je niet ligt is het logisch dat je het een kutfilm vond. Maar de regisseur heeft er allesbehalve een film met een morele ondertoon van gemaakt. Heb ooit ergens gelezen dat hij een tragedy wilde maken, de verslaafden zijn een onderdeel daarvan. Niks anti-drugs, het zijn simpelweg personages in een film, een soort kapstok voor de visuele trucjes en het tragedie verhaal. Het is geen anti-drugs film en dat is het nooit geweest.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vond juist het camerawerk, de muziek, en de MTV-editing een 'truukje' om het allemaal te verhullen als een 'hippe' moderne film, terwijl de boodschap natuurlijk uitgekauwde rotzooi was...
Als je dat eenmaal doorhebt, en in mijn geval was dat verdomd vroeg in de film, dan zit je je daar dus juist de hele film kapot aan te ergeren. Het feit dat ik de film heb uitgekeken wil wel zeggen dat ik het vanwege al die positieve reacties een eerlijke kans wilde geven, maar ik vond het echt verschrikkelijk slecht allemaal.
Ik heb niets tegen films met een boodschap, of met morele toon, of whatever, maar dit was zo ongelooflijk over-the-top, dat het gewoon genant was. Alsof de makers het gericht hebben op een doelgroep die compleet debiel is ofzo, dat die boodschap er op deze manier zo eenzijdig een ongenuanceerd INGESTAMPT moest worden, waarbij het iedere vorm van realisme al vrij snel compleet uit het oog verloor.
Veel plezier ermeequote:Op donderdag 28 juni 2012 03:48 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Memento heb ik net binnengehaald.
Dit idd! Vond er werkelijk niet aan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 05:05 schreef NooitGenoeg het volgende:
Avatar, wat een langdradige emotieloze kutfilm. Ik kon er werkelijk niks mee, in de bioscoop én op tv gezien, de tweede keer ben ik in slaap gevallen. De zoveelste science fiction bullshit.
Die van district 9 mag je me uitleggen als je tijd/zin hebt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:10 schreef Pro_Shifty het volgende:
Drive: Verschrikkelijke film. Leek of hij niet af was. Trailer is misleidend.
Tree of life: Bah.. geen woorden voor.
Requim of a dream: Ook geen kut aan
Donnie Darko: Verschikkelijk
District 9: ook verschrikkelijk
Hier sta ik helemaal achter; wat verschikkelijk doorzichtig overduidelijk gesponsorde film was dit zeg; continu onderschatting van het zelfdenkend vermogen van de kijker; ik voelde me echt beledigd toen ik die film zat te kijken. Elke nuance ontbrak waar dan ook. een van de slechtste films die ik ooit heb gezien.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
Meen je nou serieus dat je naast dat je het zelf rukfilms vind niet kan begrijpen/inzin waarom andere mensen deze wél goed vinden?quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:19 schreef Lyza666 het volgende:
Pulp Fiction
Inception
LOTR
Forrest Gump
Er zijn wel meer films waarvan ik niet begrijp dat ze "briljant" worden gevonden maar die ik niet vreselijk vind. Maar bovenstaande 4 dus wel.
Hmm oke. Ietwat verkeerde formulering. Dat verschilt per film. Bij de één kan ik nog wel begrijpen waarom de film goed gevonden wordt, bij de ander niet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:36 schreef CutCake het volgende:
[..]
Meen je nou serieus dat je naast dat je het zelf rukfilms vind niet kan begrijpen/inzin waarom andere mensen deze wél goed vinden?
ik speol altijd door naar het laatste half uurtjequote:
ik vind Titanic een heerlijke film omdat hij naar mijn mening lekker wegkijkt, romantisch verhaaltje van niets enzo. maar die 11 oscars... echt belachelijk voor een film die best leuk gefilmd is maar het bouquette reeks niveau nauwelijks ontstijgt.quote:
Lees er wat meer over en kijk de film nogmaals over een aantal jaar!quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:14 schreef Karina het volgende:
2001 A Space Odessey, het begin ging nog wel, maar daarna werd het supervaag en ik kreeg de zenuwen van de muziek.
Wat vondt jij niet goed aan District 9? District 9 is mijn ogen de verrassing van de laatste aantal jaren.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:10 schreef Pro_Shifty het volgende:
Drive: Verschrikkelijke film. Leek of hij niet af was. Trailer is misleidend.
Tree of life: Bah.. geen woorden voor.
Requim of a dream: Ook geen kut aan
Donnie Darko: Verschikkelijk
District 9: ook verschrikkelijk
Amen! Wat een bout film en zo langdradig.quote:
Die was ik vergeten. Wat een enorm slechte film is dat idd.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:14 schreef Karina het volgende:
2001 A Space Odessey, het begin ging nog wel, maar daarna werd het supervaag en ik kreeg de zenuwen van de muziek.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
Dit.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:29 schreef ValHallen het volgende:
The Green Mile, veilig, goedkoop inspelend op vals sentiment, oer-Hollywood
Shawshank Redemption, weer een film van Frank Darabont, zelfde mankementen als The Green Mile
Lord of the Rings (Two towers/return of the king, Fellowship vond ik nog best te pruimen), veldslagen, veldslagen, elfjes, veldslagen, hyperdehype, afgekauwde fantasy.
Ha! Eerste film die me te binnen schoot nadat ik de TT had gelezen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Amelie: Zelden zo een vervelend hoofdpersonage gezien.
Clockwork orange: Doet te erg zijn best om interessant/arthouse te zijn
Één van de betere acteerprestaties van het vorig decennium.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Nemephis het volgende:
Inglorious Bastards is het eerste wat mij te binnen schiet. Slecht verhaal, slecht geacteerd, tien keer niks.
Wat is er zo speciaal aan Memento dan?quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:44 schreef Sjappel het volgende:
[..]
Één van de betere acteerprestaties van het vorig decennium.
Daarnaast is het treurig dat Memento en American Beauty worden afgekraakt.
Ik kan begrijpen dat het je smaak niet is, maar de acteerprestaties van met name Christoph Waltz zijn natuurlijk briljant. Die Oscar is zeer terecht.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Nemephis het volgende:
Inglorious Bastards ... slecht geacteerd
Idd 1 van de meest gehypte maar ontzettend suffe film...quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Nemephis het volgende:
Inglorious Bastards is het eerste wat mij te binnen schiet. Slecht verhaal, slecht geacteerd, tien keer niks.
Ohnee? Lelijk geschoten, simpel verhaaltje maar dan achterstevoren, slecht geacteerd. De hele film leunt op een gimmick.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:20 schreef Sjappel het volgende:
Ik vind ook dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen goede en leuke films. Een film als Memento kan als saai worden ervaren, maar niet als slecht.
Memento heeft mij juist weer positief verrast, vind het een topper.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:45 schreef ValHallen het volgende:
Was ik gewoon Memento vergeten. Eigenlijk alle films wel van Christopher Nolan, snap niet dat de hele wereld zo lyrisch is over zijn werk.
Een aantal van die effecten waren niet eens CGI, maar gewoon het echte werk:quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:21 schreef maniace het volgende:
Inception wat een slappe hap was die film, toffe effecten maar daar houdt het dan verder ook wel mee op. En iedereen maar roepen dat het zo moeilijk te volgen was.... Nee Nolan sloeg voor mij de plank mis.
Drivequote:Op donderdag 28 juni 2012 20:31 schreef Sgele het volgende:
Drive... man man man, wat was me dat een emotieloze baggerfilm zeg![]()
Ik zag iemand Memento noemen. Ik word daar ook niet warm of koud van.
Tot slot ben ik het met Yi-Long eens. Requiem for a dream... kon mij ook niet boeien. Heel vervelend gemaakt.
Grappig wel, je klinkt zelf als een gigantische snob.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 03:31 schreef dekatophetspek het volgende:
Ik ben absluut geen liefhebber van arthouse. Tree Of Life was voor mij niet meer dan een zooi elitair geneuzel met mooi vormgegeven beelden die echter geen enkel verhaal bieden. Ook bij de handtascowboys van Brokeback Mountain had ik de afstandsbediening snel te pakken. Bij cowboys denk ik namelijk aan stoere mannen en niet aan de types die we in dit wanproduct uit Hollywood voorgeschoteld kregen. Arthouse is mij over het algemeen te elitair en snobistisch. Doe mij maar een heerlijke B-film.
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die wel kan genieten van bijvoorbeeld John Carter. Nee, niet in 3D!
Lekker makkelijk, da's met alles zo.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:28 schreef catfish het volgende:
als je dit als "saai" ervaart, tja, jouw probleem zou ik zo zeggen
Ik zat gewoon in een bioscoopzaal waarin men na afloop ging applaudisseren...quote:Op donderdag 28 juni 2012 07:26 schreef Sam_Raimi het volgende:
Tarantino's Inglorious Bastards, zo ontzettend gehyped waarna niemand meer een slechte kritiek durft te geven.
Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt. Ik werk 3 keer per week in een bioscoop en ga er ook 3 keer peer week als bezoeker naartoe.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:13 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik zat gewoon in een bioscoopzaal waarin men na afloop ging applaudisseren...
Ik moest er met de vriend met wie ik heen was dan ook gewoon hard om lachen. Vonden ze naast me niet zo leuk, maar ja, so be it...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:23 schreef Mijtthas het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt. Ik werk 3 keer per week in een bioscoop en ga er ook 3 keer peer week als bezoeker naartoe.
Off Topic:
Mensen die voor de piloot gaan klappen... Net zo sneu
Mooi zo, dan is mijn missie geslaagd.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 03:34 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Grappig wel, je klinkt zelf als een gigantische snob.
Al diequote:Op donderdag 28 juni 2012 03:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vond deze film juist wel oké, hoewel het einde bijzonder deprimerend is. Maar toen ik opeens die hoofdrolspeler in één of ander emo-bandje zag zingen, hoefde ik hem ook niet meer te zien, nee.
En Tim Burton is echt zo'n regisseur die één trucje onder de knie heeft, en verder.... mwah. Ook zijn mancrush op Johnny Depp word genant.
Overigens heb ik thuis een prentenboekje van Burton liggen, die is wel erg oké.
Nee, snap ik, maar in ieder geval, toen ik de OP maakte, bedoelde ik met die briljante films, films waarvan het meerendeel van de recensies lovend waren en de film met prijzen is overladen. De term is inderdaad behoorlijk subjectief, maar we hebben allemaal vrienden die de term wel heel stellig duren te gebruiken bij de top 50 van IMDBquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:19 schreef Lyza666 het volgende:
TS: misschien moet je er ook bij zeggen wat dan precies een briljante film is in jouw ogen? Is dat de top 250 op imdb of de top 100? Of heb je er een mooie definitie van?
Shawshank redemption bijvoorbeeld vind ik een prima film maar briljant? Neuh. Op nummer 1 in die top 250, ik zie het niet zo eerlijk gezegd. Ergens in het topic noemt iemand ook de film ratatouille, sinds wanneer vindt 'men' die film briljant dan? Het is allemaal vrij subjectief.
Als ik het nieuwsbericht over de remake van Starship Troopers moet geloven, was ik juist één van de weinigen die het maar een matige film vond. Ik werd voor gek verklaard dat ik die niet meer dan matig noemde...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vond Starship Troopers briljant. Maar ben geloof ik één van de weinigen.
30 seconds to mars een of ander emobandje noemen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vond deze film juist wel oké, hoewel het einde bijzonder deprimerend is. Maar toen ik opeens die hoofdrolspeler in één of ander emo-bandje zag zingen, hoefde ik hem ook niet meer te zien, nee.
Ook nadat hij bijvoorbeeld het vliegtuig veilig op de grond heeft gekregen nadat de motors zijn uitgevallen?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:23 schreef Mijtthas het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt. Ik werk 3 keer per week in een bioscoop en ga er ook 3 keer peer week als bezoeker naartoe.
Off Topic:
Mensen die voor de piloot gaan klappen... Net zo sneu
Dit.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
30 seconds to mars een of ander emobandje noemen.
Mjah, ik vond dat wel een prima film, alleen de 'hype' was nogal overdreven.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Lost in translation ook voor mij. Ik wilde em zo graag goed vinden, maar het deed me gewoon niks. En ik verveelde me tijdens het kijken.
Drive emotieloos noemen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:31 schreef Sgele het volgende:
Drive... man man man, wat was me dat een emotieloze baggerfilm zeg![]()
Ik zag iemand Memento noemen. Ik word daar ook niet warm of koud van.
Tot slot ben ik het met Yi-Long eens. Requiem for a dream... kon mij ook niet boeien. Heel vervelend gemaakt.
quote:Op zondag 1 juli 2012 00:42 schreef raptorix het volgende:
Sixth sense omdat ik gelijk door had dat ie dood was.
Mja, toch geëvolueerd van een leuk spacey rockbandje naar puberaal teenage angst gezeik.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
30 seconds to mars een of ander emobandje noemen.
Mee eens, wat een vergezochte onzinquote:Op zondag 1 juli 2012 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Eternal Sunshine of the Spotless Mind, kan er helemaal niets mee
Deze idd. Omg die had ik na nog geen uur afgezet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:50 schreef Metalfreak het volgende:
The Curious Case of Benjamin Button: wat een vreselijke, saaie, langdradige kutfilm. Elke keer als je hoopt dat 'ie bijna is afgelopen, komt er weer een plotwending. Heb het laatste uur niet meer bewust gekeken omdat ik de spelletjes op mijn telefoon interessanter begon te vinden dan die film...
Jep, dat vond ik ook niets, Natural Born Killers was ook zo een film waar iedereen lof van sprak, echt drie keer niets.quote:
Tweede found footage film, de eerste was The Last Broadcast.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:07 schreef MikeyMo het volgende:
The Blair Witch Project (eerste zgn found footage film. Ziet er uit als een home video)
Deze film moest ik nog zienquote:Op zondag 1 juli 2012 00:42 schreef raptorix het volgende:
Sixth sense omdat ik gelijk door had dat ie dood was.
En je punt is?quote:Op maandag 2 juli 2012 09:07 schreef MikeyMo het volgende:
Ik merk toch dat een boel films die hier genoemd worden zich kenmerken door een vorm van filmen die niet conventioneel is.
Natural Born Killers (Oliver Stone trekt al zijn psychedelische trucjes uit de kast)
Kill Bill (Deels gefilmd als een jaren 70 film)
Memento (is achterstevoren)
The Blair Witch Project (eerste zgn found footage film. Ziet er uit als een home video)
Requiem for a Dream (Maakt gebruik van hypercuts. De film heeft ongeveer 10x zoveel cuts als een gemiddelde film)
dat zodra het unaniem geprezen wordt, maar het toch meer arthouse is het moeilijker is voor jan modaal om te slikken. Dan zijn een paar robots die chicago in elkaar trappen toch een stuk makkelijker te behappenquote:
Ik hou best van een film die erg 'arty' gefilmd is.quote:Op maandag 2 juli 2012 09:07 schreef MikeyMo het volgende:
Ik merk toch dat een boel films die hier genoemd worden zich kenmerken door een vorm van filmen die niet conventioneel is.
Natural Born Killers (Oliver Stone trekt al zijn psychedelische trucjes uit de kast)
Kill Bill (Deels gefilmd als een jaren 70 film)
Memento (is achterstevoren)
Requiem for a Dream (Maakt gebruik van hypercuts. De film heeft ongeveer 10x zoveel cuts als een gemiddelde film)
Het is geen film die van begin tot einde hyperactief is, er zitten ook een hoop gewone scenes in. Je hebt gewoon een aantal "drugs"-scenes die stampvol cuts zitten. Ik kan ook niet goed tegen dat zenuwachtig gedoe, maar bij RfaD had ik er geen last van.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:14 schreef Sovjet het volgende:
- Requiem for a Dream heb ik nooit gezien. Maar als de film echt 10x zoveel cuts heeft als een gemiddelde film sla ik hem sowieso al over denk ik. Word je beetje hyperactief van... niet mijn ding.
quote:Most movies contain 600 to 700 cuts. Requiem for a Dream contains over 2,000.
Een van de meest intense films die ik ooit gezien heb.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:14 schreef Sovjet het volgende:
- Requiem for a Dream heb ik nooit gezien. Maar als de film echt 10x zoveel cuts heeft als een gemiddelde film sla ik hem sowieso al over denk ik. Word je beetje hyperactief van... niet mijn ding.
Suuuure, als men van je arty farty flutfilms dat het arty farty flutfilms zijn dan ligt het aan het plebs dat te dom is...quote:Op maandag 2 juli 2012 20:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat zodra het unaniem geprezen wordt, maar het toch meer arthouse is het moeilijker is voor jan modaal om te slikken. Dan zijn een paar robots die chicago in elkaar trappen toch een stuk makkelijker te behappen
Je observatie sloeg ergens op, je uitleg erbij echter niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 20:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat zodra het unaniem geprezen wordt, maar het toch meer arthouse is het moeilijker is voor jan modaal om te slikken. Dan zijn een paar robots die chicago in elkaar trappen toch een stuk makkelijker te behappen
Dat zijn jouw woorden... feit blijft dat de ene film een wat hogere drempel heeft dan de andere. Mijn hoofd staat ook niet altijd naar een 3,5 uur durend kankerdrama als Magnolia... Maar daarom is het nog geen slechte film. Ik snap ook wel dat iemand The Godfather saai vond... toen ik hem voor het eerst in mijn puberteit een keer zag volgde ik die film ook niet helemaal, later als volwassene krijg je wel alles mee, de nuances en bepaalde volwassen situaties en taal. Nu vind ik het gewoon een goede film.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suuuure, als men van je arty farty flutfilms dat het arty farty flutfilms zijn dan ligt het aan het plebs dat te dom is...
Sure.
Titanic vond ik alleen leuk toen het ding daadwerkelijk flink aan het zinken wasquote:Op maandag 2 juli 2012 22:08 schreef LookAtMe het volgende:
Titanic en amelie. Ik kan me van allebei niet herinneren hoe ze gaan maar wel dat ik me de tyfus verveelde.
Inglorious basterds. Iedereen zei dat die geweldig was dus ik verwachtte er veel van maar heb me de hele film zitten ergeren aan de characters.
127 hours. Vreselijk camerawerk.
Ik vond hem goed - niet geweldig - omdat het sommige omgangsvormen in Japan tegen het licht houdt. Waarom de film als meesterwerk wordt weggezet is mij een raadsel.quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:57 schreef Mainport het volgende:
Tokyo monogatari, een film waarbij je de snobs kunt onderscheiden van de rest. Ik heb ook nooit iemand een geloofwaardig verhaal horen houden waarom hij het wel een goede film zou vinden.
Op moviemeter staan reacties als: "Hier worden dingen beschouwd die direct betrekking lijken te hebben op mijn persoonsleven en/maar toch hun 'abstracte' kracht blijven behouden."
"Een film die me alle tijd geeft om eens na te denken over familierelaties en ze te relativeren."
Het mooiste was toen een knul van zestien zei: "Traag? Absoluut niet, maar je moet wel weten hoe je ernaar moet kijken."
NBK is dan ook alleen leuk als je in je drugs-fase zit. Dan is hij wel geniaal nml.quote:Op maandag 2 juli 2012 08:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, dat vond ik ook niets, Natural Born Killers was ook zo een film waar iedereen lof van sprak, echt drie keer niets.
Oh ja die heb ik ook gezien. Ergens heb je wel t idee dat het verhaal ok is maar pfff wat een saaaaaaaaaaaaaaie film.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:44 schreef HeatWave het volgende:
Bij de meeste films die ik hier zie denk ik zelf "wat een onzin". Maar ik heb het dus bij Tinker Tailor, Soldier Spy, ik kon geen seconde mijn aandacht erbij houden
.
Ja, en al die oude Engelse knarren lijken op elkaar, ik hield ze echt niet meer uit elkaarquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Oh ja die heb ik ook gezien. Ergens heb je wel t idee dat het verhaal ok is maar pfff wat een saaaaaaaaaaaaaaie film.
Ik vond hem briljant, sterk verhaal, perfecte cast, gezonde spanning door de film heen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en al die oude Engelse knarren lijken op elkaar, ik hield ze echt niet meer uit elkaar.
Ik neem aan dat je hem nooit een tweede keer hebt gezien?quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:20 schreef DarkElf het volgende:
No Country for Old men of zoiets, vreselijk saaie langdradige film die overal bejubelt werd.
Traag hoeft natuurlijk niet negatief te zijn, het kan heel veel toevoegen; het kan een film heel sfeervol maken. Overigens heb ik deze film niet gezien, maar ik moet bij mensen die klagen over traagheid altijd denken aan deze scene die ik het allerbeste vind, juist door de traagheid:quote:Op woensdag 4 juli 2012 08:57 schreef Mainport het volgende:
Het mooiste was toen een knul van zestien zei: "Traag? Absoluut niet, maar je moet wel weten hoe je ernaar moet kijken."
Ik vind het geen zeikfilm, maar dat hij op nummer 1 staat in de IMDB top 250 is echt ongelofelijk.quote:Op woensdag 4 juli 2012 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Shawshank Redemption: zeikfilm.
nee? en als ik ergens een hekel aan heb zijn het mensen die zeggen: ja maar pas als je écht kijkt/ Ja maar als je hem de tweede keer kijkt... dán is het wel mooi/leuk/duidelijk etc...quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:06 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hem nooit een tweede keer hebt gezien?
Kusje op je boze mooie bolletjequote:Op woensdag 4 juli 2012 11:19 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nee? en als ik ergens een hekel aan heb zijn het mensen die zeggen: ja maar pas als je écht kijkt/ Ja maar als je hem de tweede keer kijkt... dán is het wel mooi/leuk/duidelijk etc...
Oh, je moet stoned zijn om het te begrijpen, surequote:Op woensdag 4 juli 2012 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
NBK is dan ook alleen leuk als je in je drugs-fase zit. Dan is hij wel geniaal nml.
Nee, niet om het te begrijpen, om het leuk te vinden.quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, je moet stoned zijn om het te begrijpen, sure
Ben ik echt serieus de enige die dit een grappige post vond?quote:
Wait, whut? Is dat echt waar, van die regen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:09 schreef Stickertje het volgende:
armageddon... : het regent op een komeet.. enough said..
Absoluut!quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:39 schreef Modus het volgende:
Ohja, American Psycho was ook best wel kut.
sinds wanneer zijn die eerste twee briljante filmsquote:Op woensdag 4 juli 2012 21:09 schreef Stickertje het volgende:
The day after tomorrow: klimaat verandering propaganda en bangmakerij. Natuurlijk word weer een grote stad onder water gezet met herkenningunten zoals het vrijheidsbeeld. te vaak gedaan in rampenfilms.
pulp fiction
elke james bond film
Ik vind LotR best een vrouwenfilm andersquote:Op woensdag 4 juli 2012 16:49 schreef zazii het volgende:
Fight Club
Lord of the Rings
Beide vond ik kut waarschijnlijk omdat ik een vrouw ben.
Die eerste twee worden door niemand (althans niemand die ooit andere films heeft gezien) als briljant beschouwd.quote:Op woensdag 4 juli 2012 21:09 schreef Stickertje het volgende:
The day after tomorrow: klimaat verandering propaganda en bangmakerij. Natuurlijk word weer een grote stad onder water gezet met herkenningunten zoals het vrijheidsbeeld. te vaak gedaan in rampenfilms.
pulp fiction
elke james bond film
Hoeveel mensen heb ik dat al niet horen zeggen? Wss heb je pocahontas niet eens gezien en las je dit ergens op 9gag ofzo.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Titanic, wat een draak
Pearl Harbor, Snij alle scenes met een vrouw er in er uit en het zou wellicht aardig zijn, maar nu drie keer niets, Tora Tora Tora is honderden keren beter,
LOTR, boooooring
The piano, de muziek was mooi, maar de film niet
WALL-E, snurk, wat een prutverhaal
Eternal Sunshine of the Spotless Mind, kan er helemaal niets mee
On the Waterfront, hoe vreselijk, waarom moet ik dit goed vinden
The Prestige, mis ik iets, wtf is dit zo hoog gewaardeert?
Oh ik vond hem toen ik hem 5 jaar geleden zag best leuk. Alleen ik denk niet dat ik hem nog moet gaan terugzien.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Die eerste twee worden door niemand (althans niemand die ooit andere films heeft gezien) als briljant beschouwd.
Ferngully is een betere vergelijking vind ik zelf.quote:Op donderdag 5 juli 2012 10:35 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Hoeveel mensen heb ik dat al niet horen zeggen? Wss heb je pocahontas niet eens gezien en las je dit ergens op 9gag ofzo.
Pocahontas in groen gaat niet over de Disney film waar jij Pocahontas van kent, maar over de prinses Pocahontasquote:Op donderdag 5 juli 2012 10:35 schreef maurisioo het volgende:
[..]
Hoeveel mensen heb ik dat al niet horen zeggen? Wss heb je pocahontas niet eens gezien en las je dit ergens op 9gag ofzo.
Mensen die de mening van anderen overnemen.
LOTR saai vinden
Requiem for a Dream was dan ook echt niks aan. Alleen die soundtrack.
Ik heb hem op de helft afgezet. Alleen de scene van de valsspelers in het casino staat me bij, voor de rest gebeurde er bijna niks en het sleepte maar voort...quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 13:11 schreef Quotidien het volgende:
Casino vind ik een gedrocht van een film.
Vond hem apart. iets te veel over de relatie wel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 13:11 schreef Quotidien het volgende:
Casino vind ik een gedrocht van een film.
Daar moet je voor in de stemming zijn denk ik. Heb je de documentaire over het opnameproces gezien ? Heart of darkness. Misschien vind je die wel wat.quote:
Zou kunnen inderdaad. Docu heb ik niet gezien nee. Ik heb sowieso niet veel met oorlogsfilms en ik vond het destijds een vervelende zit, maar ik zal de film in de toekomst vast nog wel eens een kans geven.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 16:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar moet je voor in de stemming zijn denk ik. Heb je de documentaire over het opnameproces gezien ? Heart of darkness. Misschien vind je die wel wat.
Het is een a-typische oorlogsfilm. Daarom vond ik hem zo boeiend.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 16:35 schreef Cikx het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad. Docu heb ik niet gezien nee. Ik heb sowieso niet veel met oorlogsfilms en ik vond het destijds een vervelende zit, maar ik zal de film in de toekomst vast nog wel eens een kans geven.
De stukken dat ze het over het casino hebben waren idd leuk, maar daarna wordt het een soap gebeuren.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 15:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb hem op de helft afgezet. Alleen de scene van de valsspelers in het casino staat me bij, voor de rest gebeurde er bijna niks en het sleepte maar voort...
Haha, wilde het net typen, eerste keer vond ik het zo ontzettend saai, tweede keer kon ik hem beter pruimen, maar nog steeds niet zo geweldig als iedereen roept.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 20:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb nog nooit Pulp Fiction kunnen afkijken, paar keer geprobeerd op tv.
En ik heb de film zelfs op bluray, maar alleen omdat ie gratis was.
quote:Ik vond daarentegen Road House met Patrick Swayze best leuk, en dat waren weinig mensen met mij eens.
De openingsscène is toch in die diner?quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 22:30 schreef Quotidien het volgende:
Bij Pulp Fiction (meesterlijke film) gaat het om het dialoog. Als je een actiefilm verwacht word je teleurgesteld. Alleen al die openingsscène in die auto is toch geweldig
Inderdaadquote:Op zaterdag 19 augustus 2017 22:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De openingsscène is toch in die diner?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Clockwork Orange. Heb hem vanavond voor de tweede keer proberen te kijken, en voor de tweede keer heb ik hem uitgezet, dit keer wat langer volgehouden dan de eerste keer. Ik heb geen idee wat Kubrick hier nou mee wilde bereiken, de muziek is zeer irritant, en de hoofdpersoon echt weerzinwekkend.
Les Miserables: Geef me alsjeblieft 1!! dialoog
The Prestige: Het scenario is zo warrig en ronduit saai in het eerste stuk. En dat met geweldige acteurs
Irreversible: Met een veel te grote nadruk op de verkrachting die ik niet zo schokkend vond als verwacht. Een verkrachting is natuurlijk altijd schokkend, begrijp me niet verkeerd, maar dat is in andere films/series intenser in beeld gebracht dan hier.
Een paar ongelooflijke keuzes hier in het topic trouwens. Maar ja. Smaak smaak..“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 22:30 schreef Quotidien het volgende:
Bij Pulp Fiction (meesterlijke film) gaat het om het dialoog. Als je een actiefilm verwacht word je teleurgesteld. Alleen al die openingsscène in die auto is toch geweldig
Het zijn dan ook films die in de algehele opinie vrij populair zijn.quote:Op zondag 20 augustus 2017 05:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Zo veel films die ik echt te gek vind in dit topic.
Tja, dat is ook de zin van dit topic, films die veel mensen top vonden maar jij niet.quote:Op zondag 20 augustus 2017 05:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Zo veel films die ik echt te gek vind in dit topic.
Enthiran was een erg leuke bollywood variant van Terminatorquote:Op zondag 20 augustus 2017 08:50 schreef dumble het volgende:
Ongeveer alle Indiase films die in de imdb top 250 staan.. Volgens mij stemmen alle Indiase mensen standaard 10* als de film uit India komt, en ja omdat ze met zo veel zijn stijgen die gauw naar de top250. Het is alleen echt altijd bagger
Nou nee hoor, dat heeft niks met je geslacht te maken.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:49 schreef zazii het volgende:
Fight Club
Lord of the Rings
Beide vond ik kut waarschijnlijk omdat ik een vrouw ben.
Niet gezien, maar het lijkt me vreselijkquote:Op zondag 20 augustus 2017 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enthiran was een erg leuke bollywood variant van Terminator
Lynch houdt er gewoon niet van om zijn films uit te leggen en laat de waarheid graag in het midden. - Maar die film is veel consistenter dan je aanvankelijk zou vermoeden. Deze uitleg maakt korte metten met bovenstaande denkwijzes:quote:Op zondag 20 augustus 2017 05:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
Mulholland Drive: Dat was echt pure aids, investeer je eerst twee uur in een film waarin je hoopt op een afronding gaat het gewoon nergens heen en de makers snapten het niet eens meer. Dat kan toch niet
Je zit twee uur naar een fantasie te kijken. Deed me denken aan Dallas. Waar na een jaar blijkt dat alle afleveringen gedroomd waren door JR Ewing.quote:Op zondag 20 augustus 2017 10:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wij zijn vanaf nu geen vrienden meer.
Vond ik de tweede keer pas ok. Probeerde de verhaallijn, die er niet was, niet meer te volgen maar van de scenes te genieten.quote:
Ik vind het één van de allerbeste films die ik heb gezien. Dat eindequote:Op zondag 20 augustus 2017 11:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je zit twee uur naar een fantasie te kijken. Deed me denken aan Dallas. Waar na een jaar blijkt dat alle afleveringen gedroomd waren door JR Ewing.
Einde is geweldig. Wat er aan vooraf ging is bagger.quote:Op zondag 20 augustus 2017 11:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind het één van de allerbeste films die ik heb gezien. Dat einde![]()
Schitterend
Wat was er niet bedoeld aan deze scene?quote:Op zondag 20 augustus 2017 11:27 schreef EP3 het volgende:
The Usual Suspects is veel groter gemaakt dan ie is. - Geldt ook voor films als Fight Club en Shawshank Redemption. Aardige films. Maar zeker geen meesterwerken. Deze scene is wel erg vermakelijk. Zeker wanneer je weet dat ie nooit zo bedoeld was:
Hier wordt het keurig uitgelegd: http://www.cracked.com/ar(...)ned-by-accident.htmlquote:Op zondag 20 augustus 2017 11:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat was er niet bedoeld aan deze scene?
quote:Op zondag 20 augustus 2017 07:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, dat is ook de zin van dit topic, films die veel mensen top vonden maar jij niet.
Ja dat snap ik, maar het is toch grappig. Verder is het meest gehoorde argument dat de films saai zouden zijn, en ik begrijp wel dat sommige mensen dat vinden. Verbaasd mij nog dat 12 Angry Men nog niet is genoemd.quote:Op zondag 20 augustus 2017 05:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het zijn dan ook films die in de algehele opinie vrij populair zijn.
Nooit gewetenquote:Op zondag 20 augustus 2017 11:48 schreef EP3 het volgende:
[..]
Hier wordt het keurig uitgelegd: http://www.cracked.com/ar(...)ned-by-accident.html
Oneens met LOTR.quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:13 schreef Injetta het volgende:
Wat meteen in mij op komt: Lord of the Rings. Vreselijk. Werd er zwaar geirriteerd van. Een eindelose reeks van vechten met vreemde wezens, stukjes gezeik over een ring en superslecht geacteerd.
En ben ik de enige op de hele wereld die niks heeft met Harry Potter? Eerste film leuk, maar de volgende 6 herhaling van steeds hetzelfde?
Prima filmpje maar de mensen die Donnie Darko zwaar adoreren hebben nog niet veel films gezien.quote:Op zondag 20 augustus 2017 04:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Donnie Darko
Net ff de top250 van IMDB gespiekt en er zaten wat tegenvallers tussen, maar 2001 en deze waren echt ruk.
Dat terwijl ik wel van dat soort mysterieuze films hou (David Lynch) maar DD kon ik niks mee.
De films van Harry Potter konden wel een stuk beter, maar de boeken waren wel heel erg tof.quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:13 schreef Injetta het volgende:
Wat meteen in mij op komt: Lord of the Rings. Vreselijk. Werd er zwaar geirriteerd van. Een eindelose reeks van vechten met vreemde wezens, stukjes gezeik over een ring en superslecht geacteerd.
En ben ik de enige op de hele wereld die niks heeft met Harry Potter? Eerste film leuk, maar de volgende 6 herhaling van steeds hetzelfde?
Huh nooit gezien?quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oneens met LOTR.
Volledig eens met Harry Potter. Nooit gezien.
Ah oké.quote:Op zondag 20 augustus 2017 14:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
30 minuten ongeveer. Toen wist ik wel hoe laat het was.
De eerste film is dan ook meer een kinderfilm nog. De verdere delen wordt het wel wat duisterder en grimmiger. Boeken ook nooit gelezen?quote:Op zondag 20 augustus 2017 14:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
30 minuten ongeveer. Toen wist ik wel hoe laat het was.
Ik heb ook niets met Harry Potter. Geen enkele film gezien, geen boek gelezen. Louter omdat iedereen er zo hoog over opgeeft.quote:Op zondag 20 augustus 2017 12:13 schreef Injetta het volgende:
Dus omdat mensen enthousiast zijn over iets denk jij: Laat ik het dan maar niet volgenquote:Op zondag 20 augustus 2017 14:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb ook niets met Harry Potter. Geen enkele film gezien, geen boek gelezen. Louter omdat iedereen er zo hoog over opgeeft.
Zodra ze gaan zeggen 'dat moet je zien' heb ik het gehad ja. Twin Peaks idem: nooit gezien. GOTH, geen idee. Ooit ga ik ze wel kijken. In mijn eigen tijd.quote:Op zondag 20 augustus 2017 14:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus omdat mensen enthousiast zijn over iets denk jij: Laat ik het dan maar niet volgen
Vreemde redenatie
Waarom dan?quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Zodra ze gaan zeggen 'dat moet je zien' heb ik het gehad ja. Twin Peaks idem: nooit gezien. GOTH, geen idee. Ooit ga ik ze wel kijken. In mijn eigen tijd.
Dat heb ik met Breaking Bad, dat moet ik zien volgens bepaalde vrienden.quote:Op zondag 20 augustus 2017 14:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dus omdat mensen enthousiast zijn over iets denk jij: Laat ik het dan maar niet volgen
Vreemde redenatie
Het komt gewoon beetje quasi rebels overquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Zodra ze gaan zeggen 'dat moet je zien' heb ik het gehad ja. Twin Peaks idem: nooit gezien. GOTH, geen idee. Ooit ga ik ze wel kijken. In mijn eigen tijd.
Dat was 27 jaar geleden. Ik zal het nooit gaan herkijken. Was destijds een terechte hype rond. Zonder de hype zal het nooit meer hetzelfde zijn. Denk ook dat je er niks aan vindt als tegenwoordige nieuwe kijker.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Zodra ze gaan zeggen 'dat moet je zien' heb ik het gehad ja. Twin Peaks idem:
Wat is GOTH? Twin Peaks heb ik ook nooit gezienquote:Op zondag 20 augustus 2017 15:09 schreef Disana het volgende:
Twin Peaks idem: nooit gezien. GOTH, geen idee.
Nou ja, dat merk ik dan vanzelf wel.quote:Op zondag 20 augustus 2017 15:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat was 27 jaar geleden. Ik zal het nooit gaan herkijken. Was destijds een terechte hype rond. Zonder de hype zal het nooit meer hetzelfde zijn. Denk ook dat je er niks aan vindt als tegenwoordige nieuwe kijker.
Aha, dan ben ik dus niet de enige.quote:Op zondag 20 augustus 2017 16:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat is GOTH? Twin Peaks heb ik ook nooit gezien
Goede beschrijving, en ik kan me er helemaal in vinden: verhaaltjes die zich herhalen. Fantasy is niets voor mij.quote:Op zondag 20 augustus 2017 17:48 schreef Injetta het volgende:
Games of thrones.... ziet er goed gemaakt uit, toch boeit het me niet...
Nu ik het zo bekijk hou ik dus niet van de eindeloze fantasy-achtige films en series;
LOTR, Harry Potter, GOTH.
Het is in mijn optiek steeds hetzelfde. Goed tegen kwaad, zg. wijze mannen of vrouwen die vaak ook nog iets helderziends hebben. Hoofdpersoon is soort van uitverkorene die,zwaar op de proef wordt gesteld, maar uiteindelijk toch alles overwint. Er wordt mysterieus gesproken, gevochten met veel bloed vergieten.
Alsof ik naar een verhaaltje kijk,dat zich eindeloos herhaald. Alleen het decor, de acteurs en de kostuums wisselen.
Tussen die delen zitten anders genoeg verschillen.quote:Op zondag 20 augustus 2017 17:48 schreef Injetta het volgende:
Games of thrones.... ziet er goed gemaakt uit, toch boeit het me niet...
Nu ik het zo bekijk hou ik dus niet van de eindeloze fantasy-achtige films en series;
LOTR, Harry Potter, GOTH.
Het is in mijn optiek steeds hetzelfde. Goed tegen kwaad, zg. wijze mannen of vrouwen die vaak ook nog iets helderziends hebben. Hoofdpersoon is soort van uitverkorene die,zwaar op de proef wordt gesteld, maar uiteindelijk toch alles overwint. Er wordt mysterieus gesproken, gevochten met veel bloed vergieten.
Alsof ik naar een verhaaltje kijk,dat zich eindeloos herhaald. Alleen het decor, de acteurs en de kostuums wisselen.
OK, GOTH heb ik ook nog nooit gezienquote:Op zondag 20 augustus 2017 17:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Aha, dan ben ik dus niet de enige.
GOTH of GOT is Game of Thrones.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mmm, eigenlijk bijna alles behalve van die Amerikaanse puberfilms met hele flauwe sexhumor, kotsen, taartgooien, e.d.quote:Op zondag 20 augustus 2017 17:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Tussen die delen zitten anders genoeg verschillen.
Maar van wat voor films hou je dan wel?
Als je denkt dat La La Land het van het ijzersterke script moet hebben dan begrijp je de reden ook niet waarom hij zoveel Oscars heeft gewonnenquote:Op maandag 21 augustus 2017 14:19 schreef HansvanOchten het volgende:
La La Land, wat een doodsaaie film was dat zeg. Er gebeurde echt werkelijk niets interessants.
quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Is 'Gone with the wind' al genoemd?
Legendarische film hoor, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar veeeeeeeel te lang en die intermezzo's waar je alleen maar wat tekst zag voorbijschuiven met (on)toepasselijke muziek erbij.
Overigens, voor Tong80 een leuk weetje over deze film: Vivien griezelde als zij weer eens moest kussen met Clark, want zijn kunstgebit zat los in zijn mond en dat schijnt niet prettig te zijn bij het zoenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind ik ook overgewaardeerd.quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:55 schreef ChickenMan het volgende:
Forrest Gump, jezus wat een irritante film is dat.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Waarom dan ? Heb hem niet gezien.quote:Op maandag 21 augustus 2017 18:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je denkt dat La La Land het van het ijzersterke script moet hebben dan begrijp je de reden ook niet waarom hij zoveel Oscars heeft gewonnen
De muziek, de cinematografie, het decor, de locatie, de chemie tussen de hoofdrolspelers. Alles is verbonden met elkaar tot 1 perfect plaatje en echt een ode aan de cinema. Dat is mooi. Natuurlijk is het verhaal dan niet zo complex als de gemiddelde arthouse. Je loopt blij de bios uit.quote:
O, dit is ook een goede, ja. En ik zou daar ook meteen Boyhood aan toe willen voegen. Beide films worden door alles en iedereen bewierookt, en beide films vond ik ronduit saai.quote:Op maandag 21 augustus 2017 20:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
Moonlight. Vreselijk veel open deuren en een niet verrassend plot.
Ok, moet je wel voor in de stemming zijn. Heb wel een idee van wat je bedoelt. Apocalyps Now maar dan anders.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
De muziek, de cinematografie, het decor, de locatie, de chemie tussen de hoofdrolspelers. Alles is verbonden met elkaar tot 1 perfect plaatje en echt een ode aan de cinema. Dat is mooi. Natuurlijk is het verhaal dan niet zo complex als de gemiddelde arthouse. Je loopt blij de bios uit.
Mee eens, blijkbaar is het dialoog interessant maar ik vond het doodsaai, eindeloos vaag gelul en er komt maar geen vaart in. Nooit afgezien.quote:Op zaterdag 19 augustus 2017 20:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb nog nooit Pulp Fiction kunnen afkijken, paar keer geprobeerd op tv.
En ik heb de film zelfs op bluray, maar alleen omdat ie gratis was.
Zit juist erg veel vaart in. De lijntjes zijn bijna niet bij te houden.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Mee eens, blijkbaar is het dialoog interessant maar ik vond het doodsaai, eindeloos vaag gelul en er komt maar geen vaart in. Nooit afgezien.
Dat was Bobbyquote:Op zondag 20 augustus 2017 11:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je zit twee uur naar een fantasie te kijken. Deed me denken aan Dallas. Waar na een jaar blijkt dat alle afleveringen gedroomd waren door JR Ewing.
Ah. Heb er dan ook alleen over gelezen.quote:
Jaja zeker nooit Dallas gekekenquote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ah. Heb er dan ook alleen over gelezen.
Klopt.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:58 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Jaja zeker nooit Dallas gekeken
Mmm ik geloof je nietquote:
Dat mag, en interesseert me niet.quote:
quote:Op woensdag 23 augustus 2017 18:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat mag, en interesseert me niet.
quote:Op donderdag 24 augustus 2017 19:35 schreef Deckard het volgende:
Die met die hond en dat ze dan gaan varen naar een schat.
Van alle Steven Seagal-films hebben er maar 4 een fresh gekregen bij Rotten Tomatoes, en dat is inclusief films waarin hij niet de hoofdrol speelt. Er zijn dus weinig mensen die zijn films als goede films zienquote:
Ah haquote:
Kuifje en het geheim van de eenhoornquote:
Ik zag je naam en bedacht me dat ik The holy mountain echt heel moeilijk vond om door te komen terwijl dat in stonerkringen wel een ultieme klassieker is.quote:
Euhm, volgens mij was Tom Hanks de hoofdpersoon in 'The terminal'. Ik vond hem briljant. En ik maakte toen pas kennis met Stanley Tucci, ook een acteur om U tegen te zeggen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 18:45 schreef HalsjeFemkema het volgende:
The lion king en alle andere films uit de Disneystal.
Titanic omdat het teveel lijkt op een Disneyfilm.
The silene of the lambs, totaal ongeloofwaardig en kijken naar gnuivende Jodie Foster met vreselijk accent.
The terminal, wat een vreselijke schijtfilm. De hoofdpersoon die Catherina ZJ speelde, wat een vat vol persoonlijkheidsstoornissen.
Alle pirates of the caribbean films. Leuk karakter die Jack Sparrow, films zelf zijn vreselijk, verhaallijnen voor -12 jaar.
Alle LOTR films, al die fantasy shit, bekruipt me het sprookjesboseffect. Niet doorheen te komen en totaal niet boeiend. Hetzelfde geldt voor die Harry Potter films, ik kom er niet doorheen.
The Matrix mede dankzij het houterige acteerwerk van Keanu, hadden ze nu werkelijk niet een beter iemand kunnen casten?
Al verfilmingen van Dan Brown's boeken, ok, het zijn geen blockbusters maar ik noem ze toch maar even. Stiekem kijk ik alleen om het gezicht dan Tom Hanks. In elk shot kijkt hij als een verschrikte hamster.
Er zijn ook wel leuke films, maar dat is een ander topic :-)
Ik vond hem geweldig. Deel 2 ook. Deel 3 viel tegen. Maar nog steeds een 8.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 22:45 schreef TechTraveler het volgende:
The Godfather - aardige film, maar echt niet zo legendarisch goed als men zegt.
Dat hoeft niets uit te maken. De Alien-films zijn ook goed.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 22:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Harry Potter films. Al krijg ik geld toe. Zo totaal ver van de dagelijkse realiteit
Dat is heel persoonlijk. Ik hou niet van fictie.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 23:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat hoeft niets uit te maken. De Alien-films zijn ook goed.
Dan blijft er weinig voor je over als filmliefhebber.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 23:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is heel persoonlijk. Ik hou niet van fictie.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 23:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan blijft er weinig voor je over als filmliefhebber.
Geen idee van welk genre je wél houdt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 23:16 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]Ik hou niet van tekenfilms, niet van science fiction, niet van aliens, Harry Potter, Star Wars, Roboflop etc. etc. Ik denk binnen 2 seconden: dat en dat kan helemaal niet.
Geschiedenis. Romantische komedies. Kostuumdrama's. Documentaires. En voor humor Chevy Chase en Frank Drebin. En jij?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 23:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geen idee van welk genre je wél houdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |