abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113496916
Ik dacht, misschien leuk topic voor de filmliefhebber.
Je kent ze wel, die briljante meesterwerken. De magnum opus van één of andere obscure franse-congolese regisseur, de film waar de hele wereld lovend over was. Die films die niet lager dan een 8 scoren op iedere filmrecensie-site die er toe doet. Zelfs Rotten Tomatoes kon er niks slechts in vinden.

Die films waar je vrienden je constant op wezen. "Die MOET je zien." "Heb je die nog niet gezien? :o"

En dat jij die film gewoon compleet ruk vond, om wat voor een reden dan ook.

Vertel (biecht) hier, en dan ook maar meteen een motivatie, voordat dit zo'n opsomtopic word. Oja, en geen elitaire scheldpartijen natuurlijk, zo goed is the Shawshank Redemption nou ook weer niet. Commentaar leveren is oké, maar een drie pagina lange discussie dat iemand knettergek is dat ie Pulp Fiction maar zo-zo vond, is natuurlijk niet leuk.

Als bonus mag je ook best een rukfilm noemen die jij dan wél weer briljant vond.

Anyway, de mijne is...

Ik vond het verhaal net iets te standaard, het acteerwerk van Marlon Brando over the top, en had al gauw het 'de mythe is groter dan de film' idee. Sowieso vond ik de spanningsboog in de film... matig. Mafia films zijn op zich niet mijn ding, en the Godfather deed er niks aan om dat te veranderen. Heb hem het eerst gezien in 1995, misschien is het een tijds-dingetje. Scarface is overigens een goede tweede. Wat een schijtfilm.

Ik vond daarentegen Road House met Patrick Swayze best leuk, en dat waren weinig mensen met mij eens. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsenal op 28-06-2012 03:23:58 ]
-nee-
  donderdag 28 juni 2012 @ 03:15:01 #2
345491 Zaiks93
Wie klopt daar?
pi_113496927
Dit topic kan nog leuk worden, lange discussies wordt het sowieso :')

Je zei Vond, dus ik zeg Star Wars de oude delen, maar ben ze eerlijk gezegd later wel gaan waarderen.
Ik had niet zo met het verhaallijn en pratende robots.

De prequels zoals The Phantom Menace wil ik niet eens aan denken, maar die waren ook niet briljant.

[ Bericht 24% gewijzigd door Zaiks93 op 28-06-2012 03:21:31 (typfoutje) ]
pi_113496956
Scarface, duurt veels te lang, is saai en compleet overhyped door de gangstarappah's
The Green Mile, veilig, goedkoop inspelend op vals sentiment, oer-Hollywood
Shawshank Redemption, weer een film van Frank Darabont, zelfde mankementen als The Green Mile
Braveheart, Mel Gibson :'), veldslagen in films hebben me nooit geboeid, wederom te veel inspelend op het sentiment, Mel Gibson :')
Lord of the Rings (Two towers/return of the king, Fellowship vond ik nog best te pruimen), veldslagen, veldslagen, elfjes, veldslagen, hyperdehype, afgekauwde fantasy.
The Dark Knight, veel te serieus voor een superheldenfilm, matig geacteerd, Jack Nicholson is en blijft de leukste Joker.
Once upon a time in America. Traaaag, saaaai, leeelijk

Rukfilm die ik leuk vind: Street Fighter :@ Heerlijk cheesy filmpje is dat.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_113496963
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:29 schreef ValHallen het volgende:
Jack Nicholson is en blijft de leukste Joker.

Damn right.
-nee-
  donderdag 28 juni 2012 @ 03:33:25 #5
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113496966
Requiem for a Dream.

Waardeloze anti-verslaving propaganda, dusdanig zwaar overdreven qua extremiteit en verschrikkelijke over-acting, dat het gewoon beschamend slecht is.

De boodschap wordt keer op keer op keer zeer eenzijdig en ongenuanceerd door je strot GERAMD, dat het als speelfilm eigenlijk geen waarde meer heeft, en je het meer kunt zien als een 'after school special' dat volstaat met overdreven bangmakerij, gericht op een naief en/of compleet achterlijk publiek.

Het enige positieve aan de hele film was de soundtrack. De rest was pretentieuze bagger. Verschrikkelijke film.
  Forum Admin donderdag 28 juni 2012 @ 03:33:55 #6
35723 crew  GGMM
pi_113496967
Big Fish Waar sloeg die hele film op joh. Sowieso ben ik een van de weinige blijkbaar die TIm Burton-films vrijwel altijd kut vindt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_113496969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.

Waardeloze anti-verslaving propaganda, dusdanig zwaar overdreven qua extremiteit en verschrikkelijke over-acting, dat het gewoon beschamend slecht is.

De boodschap wordt keer op keer op keer zeer eenzijdig en ongenuanceerd door je strot GERAMD, dat het als speelfilm eigenlijk geen waarde meer heeft, en je het meer kunt zien als een 'after school special' dat volstaat met overdreven bangmakerij, gericht op een naief en/of compleet achterlijk publiek.

Het enige positieve aan de hele film was de soundtrack. De rest was pretentieuze bagger. Verschrikkelijke film.
Wauw, zelden zo oneens geweest over een film. Requiem for a Dream is toch overduidelijk een gevalletje 'style over substance'. Verhaal wordt juist heel neutraal verteld vond ik, het laat gewoon een paar junks zien, zonder boodschap. Het is juist het camerawerk, de soundtrack en de editing die belangrijk zijn, niet het verhaal.
pi_113496970
quote:
Requiem for a Dream.

Ik vond deze film juist wel oké, hoewel het einde bijzonder deprimerend is. Maar toen ik opeens die hoofdrolspeler in één of ander emo-bandje zag zingen, hoefde ik hem ook niet meer te zien, nee. :')

En Tim Burton is echt zo'n regisseur die één trucje onder de knie heeft, en verder.... mwah. Ook zijn mancrush op Johnny Depp word genant.

Overigens heb ik thuis een prentenboekje van Burton liggen, die is wel erg oké.
-nee-
pi_113496973
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef GGMM het volgende:
Big Fish Waar sloeg die hele film op joh. Sowieso ben ik een van de weinige blijkbaar die TIm Burton-films vrijwel altijd kut vindt.
Nee, maar Big Fish vond ik juist wel tof. Mars Attacks! is ook gaaf en Batman kan er ook mee door. De rest is kut met peertjes.
pi_113496990
Was ik gewoon Memento vergeten. Eigenlijk alle films wel van Christopher Nolan, snap niet dat de hele wereld zo lyrisch is over zijn werk.
  donderdag 28 juni 2012 @ 03:46:00 #11
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113496993
quote:
11s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:35 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Wauw, zelden zo oneens geweest over een film. Requiem for a Dream is toch overduidelijk een gevalletje 'style over substance'. Verhaal wordt juist heel neutraal verteld vond ik, het laat gewoon een paar junks zien, zonder boodschap. Het is juist het camerawerk, de soundtrack en de editing die belangrijk zijn, niet het verhaal.
Ik vond juist het camerawerk, de muziek, en de MTV-editing een 'truukje' om het allemaal te verhullen als een 'hippe' moderne film, terwijl de boodschap natuurlijk uitgekauwde rotzooi was...

Als je dat eenmaal doorhebt, en in mijn geval was dat verdomd vroeg in de film, dan zit je je daar dus juist de hele film kapot aan te ergeren. Het feit dat ik de film heb uitgekeken wil wel zeggen dat ik het vanwege al die positieve reacties een eerlijke kans wilde geven, maar ik vond het echt verschrikkelijk slecht allemaal.

Ik heb niets tegen films met een boodschap, of met morele toon, of whatever, maar dit was zo ongelooflijk over-the-top, dat het gewoon genant was. Alsof de makers het gericht hebben op een doelgroep die compleet debiel is ofzo, dat die boodschap er op deze manier zo eenzijdig een ongenuanceerd INGESTAMPT moest worden, waarbij het iedere vorm van realisme al vrij snel compleet uit het oog verloor.
pi_113496995
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:45 schreef ValHallen het volgende:
Was ik gewoon Memento vergeten. Eigenlijk alle films wel van Christopher Nolan, snap niet dat de hele wereld zo lyrisch is over zijn werk.

Memento heb ik net binnengehaald. :')
-nee-
pi_113497000
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:46 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik vond juist het camerawerk, de muziek, en de MTV-editing een 'truukje' om het allemaal te verhullen als een 'hippe' moderne film, terwijl de boodschap natuurlijk uitgekauwde rotzooi was...

Als je dat eenmaal doorhebt, en in mijn geval was dat verdomd vroeg in de film, dan zit je je daar dus juist de hele film kapot aan te ergeren. Het feit dat ik de film heb uitgekeken wil wel zeggen dat ik het vanwege al die positieve reacties een eerlijke kans wilde geven, maar ik vond het echt verschrikkelijk slecht allemaal.

Ik heb niets tegen films met een boodschap, of met morele toon, of whatever, maar dit was zo ongelooflijk over-the-top, dat het gewoon genant was. Alsof de makers het gericht hebben op een doelgroep die compleet debiel is ofzo, dat die boodschap er op deze manier zo eenzijdig een ongenuanceerd INGESTAMPT moest worden, waarbij het iedere vorm van realisme al vrij snel compleet uit het oog verloor.
Over je eerste alinea, als de stijl je niet ligt is het logisch dat je het een kutfilm vond. Maar de regisseur heeft er allesbehalve een film met een morele ondertoon van gemaakt. Heb ooit ergens gelezen dat hij een tragedy wilde maken, de verslaafden zijn een onderdeel daarvan. Niks anti-drugs, het zijn simpelweg personages in een film, een soort kapstok voor de visuele trucjes en het tragedie verhaal. Het is geen anti-drugs film en dat is het nooit geweest.
pi_113497006
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:48 schreef Marsenal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Memento heb ik net binnengehaald. :')
Veel plezier ermee :7.
pi_113497087
Avatar, wat een langdradige emotieloze kutfilm. Ik kon er werkelijk niks mee, in de bioscoop én op tv gezien, de tweede keer ben ik in slaap gevallen. De zoveelste science fiction bullshit.

American History X, geniet van wat meer status bij mij dan Avatar, want jeugdsentiment. Maar na de herziening vond ik het vreselijk tegen vallen. De boodschap van de film is ook gelijk duidelijk, en die ruzie met zijn Joodse stiefpa vond ik ontzettend zwak en irritant voorspelbaar.
Ook het moment van 'de stoeprand' stond nog vers in mijn geheugen en was ook zeer schokkend dacht ik. Nadat ik de film dus heb herzien vond ik het allemaal wel meevallen, ik heb wel schokkender dingen gezien.
pi_113497348
Tarantino's Inglorious Bastards, zo ontzettend gehyped waarna niemand meer een slechte kritiek durft te geven. Slecht acteerwerk (op Waltz na dan) een een onsmakelijke basis voor actiecomedy.
Dit is mogelijk een cultuur verschil met een regiseur waarvoor de holocaust een ontastbaar concept is. En ik ben echt niet kleinzielig!

Ik heb de film laatst nog een keer geprobeerd hopende dat ik het zou begrijpen en toch echt uitgezet na een uur ofzo.

Als je de trailer van die nieuwe van hem (bladiebla chains) ziet dan lijkt het erop dat Tarantino een blanco cheque krijgt iedere keer als hij met een script zwaait maar dat niemand hem durft te zeggen dat ie middelmatig aan het worden is. Hij is een Uwe Boll in wording.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam_Raimi op 28-06-2012 10:54:50 ]
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_113501013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 05:05 schreef NooitGenoeg het volgende:
Avatar, wat een langdradige emotieloze kutfilm. Ik kon er werkelijk niks mee, in de bioscoop én op tv gezien, de tweede keer ben ik in slaap gevallen. De zoveelste science fiction bullshit.

Dit idd! Vond er werkelijk niet aan.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_113501537
Tree of life, vreselijk.
had doorlopend het gevoel te kijken naar een afstudeer project van een filmstudentje met een veel te groot ego, echt zo pretentieus en de cliché symboliek lag er zo dicht bovenop, wat mij betreft een regisseur die zichzelf veel te serieus nam op een puberteitsniveau.
vond de beelden verdacht veel in de buurt komen van die zwaar aangezette dramatische gedichten die elke puber altijd maakt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_113501869
Ik ga ook voor Once Upon a Time in America. Ik moest deze film verplicht zijn van mijn pa omdat hij zo geweldig zou zijn. Ik vond het maar een saaie langdradige bout film!

Overigens haat ik The Matrix ook.. Maar die moet ik denk ik weer eens een kans geven.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_113501870
Drive: Verschrikkelijke film. Leek of hij niet af was. Trailer is misleidend.
Tree of life: Bah.. geen woorden voor.
Requim of a dream: Ook geen kut aan
Donnie Darko: Verschikkelijk
District 9: ook verschrikkelijk
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:12:32 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_113501941
Geen film maar serie: Game of Thrones.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 11:14:12 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_113502003
2001 A Space Odessey, het begin ging nog wel, maar daarna werd het supervaag en ik kreeg de zenuwen van de muziek.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_113502118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:10 schreef Pro_Shifty het volgende:
Die van district 9 mag je me uitleggen als je tijd/zin hebt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_113502175
Pulp Fiction
Inception
LOTR
Forrest Gump

Er zijn wel meer films waarvan ik niet begrijp dat ze "briljant" worden gevonden maar die ik niet vreselijk vind. Maar bovenstaande 4 dus wel.
pi_113502416
ja sorrie. ik ben dol op chearleaderfilms, dirty dancing, grease, hairspray, cry baby, legally blond (1 en 2) en mean girls.

de meeste oscarwinnende films kunnen me echt niet boeien :@

mijn man mekkert geregeld over mijn wansmaak, om er dan vervolgens bij te komen zitten als ik een filmpje naar mijn smaak kijk :P :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113502541
Ik heb ooit de Starwars 4,5 & 6 box gekocht. Een week lang geprobeerd maar steeds in slaap gevallen. Nooit gezien dus.
pi_113502578
quote:
Requiem for a Dream.

Hier sta ik helemaal achter; wat verschikkelijk doorzichtig overduidelijk gesponsorde film was dit zeg; continu onderschatting van het zelfdenkend vermogen van de kijker; ik voelde me echt beledigd toen ik die film zat te kijken. Elke nuance ontbrak waar dan ook. een van de slechtste films die ik ooit heb gezien.
  Trouwste user 2022 donderdag 28 juni 2012 @ 11:31:43 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_113502638
Usual Suspects.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_113502810
quote:
13s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:19 schreef Lyza666 het volgende:
Pulp Fiction
Inception
LOTR
Forrest Gump

Er zijn wel meer films waarvan ik niet begrijp dat ze "briljant" worden gevonden maar die ik niet vreselijk vind. Maar bovenstaande 4 dus wel.
Meen je nou serieus dat je naast dat je het zelf rukfilms vind niet kan begrijpen/inzin waarom andere mensen deze wél goed vinden?
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:42:01 #30
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_113503047
Titanic. :')
11 oscars. _O-
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
pi_113503072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:36 schreef CutCake het volgende:

[..]

Meen je nou serieus dat je naast dat je het zelf rukfilms vind niet kan begrijpen/inzin waarom andere mensen deze wél goed vinden?
Hmm oke. Ietwat verkeerde formulering. Dat verschilt per film. Bij de één kan ik nog wel begrijpen waarom de film goed gevonden wordt, bij de ander niet.
pi_113504037
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:42 schreef AartBakkebaard het volgende:
11 oscars. _O-
ik speol altijd door naar het laatste half uurtje :P
die's wel leuk. de rest zal me echt aan mijn kont roesten :D
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113504518
quote:
11 oscars. _O-
ik vind Titanic een heerlijke film omdat hij naar mijn mening lekker wegkijkt, romantisch verhaaltje van niets enzo. maar die 11 oscars... echt belachelijk voor een film die best leuk gefilmd is maar het bouquette reeks niveau nauwelijks ontstijgt.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_113504982
Drive
Had er hoge verwachtingen van maar vond het eigenlijk maar een saaie film. FLinke tegenvaller voro mij persoonlijk.
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:29:18 #35
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_113508125
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:14 schreef Karina het volgende:
2001 A Space Odessey, het begin ging nog wel, maar daarna werd het supervaag en ik kreeg de zenuwen van de muziek.
Lees er wat meer over en kijk de film nogmaals over een aantal jaar!
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:10 schreef Pro_Shifty het volgende:
Wat vondt jij niet goed aan District 9? District 9 is mijn ogen de verrassing van de laatste aantal jaren.
quote:
11 oscars. _O-
Amen! Wat een bout film en zo langdradig.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:35:25 #36
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_113508397
American Beauty. Ik vond het saai, traag, met karakters die me niets zeiden of zodanig onsympahthiek zijn dat ik geen zin had er naar te kijken. Je kan nog beter het gras gaan knippen met een nagelschaartje, veel opwindender.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 28 juni 2012 @ 13:37:42 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_113508494
Watchmen: In de bios zitten kijken, maar vond het zonde van m'n geld.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  † In Memoriam † donderdag 28 juni 2012 @ 13:42:13 #38
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_113508718
The Matrix: Dit is de echte wereld, NEE DIT IS DE ECHTE WERELD, nee toch niet neem de blauwe pil, dit is geen lepel hurr hurr
LOTR: Gewoon kut.
Amelie: Zelden zo een vervelend hoofdpersonage gezien.
Clockwork orange: Doet te erg zijn best om interessant/arthouse te zijn
:')
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:50:38 #39
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113509123
Star Wars: Echt, hoe kun je er als persoon boven de 12 serieus naar kijken? Heb er 5 minuten van gezien, maar was het toen al zat...
The Curious Case of Benjamin Button: wat een vreselijke, saaie, langdradige kutfilm. Elke keer als je hoopt dat 'ie bijna is afgelopen, komt er weer een plotwending. Heb het laatste uur niet meer bewust gekeken omdat ik de spelletjes op mijn telefoon interessanter begon te vinden dan die film...
Don't let my username fool you...
pi_113509213
The Green Mile en Muholland Drive (of hoe je het schrijft), vond ik beiden verschrikkelijk.
ijs_beer fan!
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:54:59 #41
378241 AeneasII
Omdat het kan
pi_113509326
Persoonlijk vind ik de hype rondom de Kill Bill serie zwaar overdreven.

Hoewel de film veel humor heeft en artistiek goed in elkaar zit vind ik de hoeveelheid actie/geweld/bloedfonteinen over-the-top. Het verhaal is te simpel en (bewust) onrealistisch.

Helaas niet mijn smaak, en dat terwijl Tarantino ook een paar meesterwerken heeft voortgebracht.
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:09:03 #42
114460 Muzzie
Klein zijn lijkt me reuzefijn
pi_113509891
Ik heb bijna mijn hele favoriete top 10 langs zien komen, geloof ik.

Casablanca, waarom men zo'n doorsnee film als 1 der beste aller tijden beschouwt, heb ik nooit begrepen.
the Wizard of Oz, ook zo'n klassieker die op mij als zijnde grote Hollywoodproductie nogal een kneuterige indruk maakt.
1900, bekende acteurs met rare italiaanse stemmen, niet te harden.

Een neergesabelde film die ik wel geweldig vond is Sucker Punch.
Mens sana in corpore sano
  Forum Admin donderdag 28 juni 2012 @ 14:12:34 #43
35723 crew  GGMM
pi_113510037
quote:
99s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:14 schreef Karina het volgende:
Die was ik vergeten. Wat een enorm slechte film is dat idd. ^O^
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_113510130
The Hangover, echt gewoon :')10000

The Curious Case of Benjamin Button, slaapwekkender dan Bob Ross op 50% snelheid

The Shawshank Redemption, echt wtf dit de beste film ooit? Is zeker geen slechte film hoor maar bo-o-oring....

Good Will Hunting, denk dat dit de enige film is uit de IMDB top 250 die ik voortijdig heb afgezet. Totaal geen binding geen enkel onderdeel..
pi_113510244
quote:
Requiem for a Dream.

quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:29 schreef ValHallen het volgende:

The Green Mile, veilig, goedkoop inspelend op vals sentiment, oer-Hollywood
Shawshank Redemption, weer een film van Frank Darabont, zelfde mankementen als The Green Mile
Lord of the Rings (Two towers/return of the king, Fellowship vond ik nog best te pruimen), veldslagen, veldslagen, elfjes, veldslagen, hyperdehype, afgekauwde fantasy.

Dit.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:19:03 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113510304
quote:
Requiem for a Dream.

Ha! Eerste film die me te binnen schoot nadat ik de TT had gelezen.
pi_113515373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Amelie: Zelden zo een vervelend hoofdpersonage gezien.
Clockwork orange: Doet te erg zijn best om interessant/arthouse te zijn
:Y

Overigens vond ik 2001 a space odyssey geweldig. :P
-nee-
pi_113516606
Inglorious Bastards is het eerste wat mij te binnen schiet. Slecht verhaal, slecht geacteerd, tien keer niks.
pi_113517189
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Nemephis het volgende:
Inglorious Bastards is het eerste wat mij te binnen schiet. Slecht verhaal, slecht geacteerd, tien keer niks.
Één van de betere acteerprestaties van het vorig decennium.

Daarnaast is het treurig dat Memento en American Beauty worden afgekraakt.
pi_113517232
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:44 schreef Sjappel het volgende:

[..]

Één van de betere acteerprestaties van het vorig decennium.

Daarnaast is het treurig dat Memento en American Beauty worden afgekraakt.
Wat is er zo speciaal aan Memento dan?
pi_113517253
Ik heb Memento net gekeken.

Mwah.

En Inglorious Bastards deed me denken aan een Disney film, de manier waarop het gecast is en de karakters uitgewerkt.
-nee-
  donderdag 28 juni 2012 @ 16:48:01 #52
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_113517374
quote:
Inglorious Bastards ... slecht geacteerd
Ik kan begrijpen dat het je smaak niet is, maar de acteerprestaties van met name Christoph Waltz zijn natuurlijk briljant. Die Oscar is zeer terecht.
pi_113518720
Ik vind ook dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen goede en leuke films. Een film als Memento kan als saai worden ervaren, maar niet als slecht.
pi_113518734
Inception wat een slappe hap was die film, toffe effecten maar daar houdt het dan verder ook wel mee op. En iedereen maar roepen dat het zo moeilijk te volgen was.... Nee Nolan sloeg voor mij de plank mis.

Verder meeste werk van Tarantino aangezien het copy paste werk blijft vooral Kill Bill v1
pi_113521872
quote:
Idd 1 van de meest gehypte maar ontzettend suffe film...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_113522407
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:20 schreef Sjappel het volgende:
Ik vind ook dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen goede en leuke films. Een film als Memento kan als saai worden ervaren, maar niet als slecht.
Ohnee? Lelijk geschoten, simpel verhaaltje maar dan achterstevoren, slecht geacteerd. De hele film leunt op een gimmick.
pi_113525670
Inception :O
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:28:21 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_113526597
Best grappig. Kom allemaal films tegen die ik goed vind :D
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_113526754
quote:
Memento heeft mij juist weer positief verrast, vind het een topper.
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:31:46 #60
112737 Sgele
The Innovator of Violence
pi_113526764
Drive... man man man, wat was me dat een emotieloze baggerfilm zeg :')
Ik zag iemand Memento noemen. Ik word daar ook niet warm of koud van.
Tot slot ben ik het met Yi-Long eens. Requiem for a dream... kon mij ook niet boeien. Heel vervelend gemaakt.
Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
Sterf een pijnlijke dood, trut :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:36:14 #61
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_113526971
De meeste animatiefilms. Ratatouille, bijvoorbeeld. Goed, die broer ("Emile") van de hoofdrolrat is nog wel geestig en ja, ik weet dat dit soort films in belangrijke mate mede voor kinderen bedoeld is, maar lieve moeder van Jezus, wat een zielloze aaneenschakeling van cliches.

Kung Fu Panda, nog zo een. En dat zeg ik als fan van Jack Black.

En ook allemaal hetzelfde basispatroon: unlikely-hero-overcomes-all-odds-and/or-gets-the-girl.
  Donald Duck held donderdag 28 juni 2012 @ 20:36:35 #62
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_113526992
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 17:21 schreef maniace het volgende:
Inception wat een slappe hap was die film, toffe effecten maar daar houdt het dan verder ook wel mee op. En iedereen maar roepen dat het zo moeilijk te volgen was.... Nee Nolan sloeg voor mij de plank mis.
Een aantal van die effecten waren niet eens CGI, maar gewoon het echte werk:
http://www.cracked.com/ar(...)lieve-arent-cgi.html
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_113527522
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:31 schreef Sgele het volgende:
Tot slot ben ik het met Yi-Long eens. Requiem for a dream... kon mij ook niet boeien. Heel vervelend gemaakt.
Drive _O_
Goede film, goede sfeer, perfecte soundtrack voor de film.

Maar da's mijn mening :)
pi_113527536
Requiem for a dream. Kan me helemaal aansluiten bij de eerdere posts wat dat betreft.
Mulholland Drive vond ik ook een vreselijke pretentieuze film.
pi_113527744
Requiem for a Dream moet ik nog kijken, maar verder vind ik het erg bizar dat men hier allemaal films afkraken die daadwerkelijk goed zijn. Dat je ze niet leuk vond is iets anders, maar ik kan me bij letterlijk elke film niet voorstellen dat mensen m hebben afgezet :{

Met de Godfather heb ik ook minder feeling, vond hem ook niet zo geweldig, maar ik kan de film wel op waarde schatten. Ik zit dit echt met onbegrip te lezen :D _O-
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_113528607
Vanilla sky. Ik weet niet of iemand die briljant vindt, maar ik vond het echt kut.
Verder idd ook Tree of life (what the..??!), mulholland dr (heb geen zin om 2 uur iets te kijken en daarna op internet te moeten zoeken waar de fuck ik net naar gekeken heb) en requiem for a dream ook teveel drama, 30x die ogen in close up waarvan de pupillen groot worden, heb je na 2x al wel gezien.
pi_113529225
Kill Bill en vervolg enzo.
pi_113530597
misschien is het nuttig dat iedereen eens aangeeft wat hij/zij dan wel een topfilm noemt
sommige films zijn gewoon kunst, andere zijn gewoon popcornfilms
een briljante film hoort, naar mijn mening, bij de eerste soort

neem nu Memento, een zeer eenvoudig verhaaltje, niets speciaals, de vertelwijze en uitvoering ervan zijn echter subliem
als je dit als "saai" ervaart, tja, jouw probleem zou ik zo zeggen
pi_113532570
Shrek verschrikkelijk vond ik die film echt niks aan
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 juni 2012 @ 00:28:54 #70
862 Arcee
Look closer
pi_113541055
Casablanca, Blade Runner, Det sjunde inseglet, Lord of the Rings (de hele spanningsloze trilogie), Star Wars.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juni 2012 @ 03:31:54 #71
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_113543926
Ik ben absluut geen liefhebber van arthouse. Tree Of Life was voor mij niet meer dan een zooi elitair geneuzel met mooi vormgegeven beelden die echter geen enkel verhaal bieden. Ook bij de handtascowboys van Brokeback Mountain had ik de afstandsbediening snel te pakken. Bij cowboys denk ik namelijk aan stoere mannen en niet aan de types die we in dit wanproduct uit Hollywood voorgeschoteld kregen. Arthouse is mij over het algemeen te elitair en snobistisch. Doe mij maar een heerlijke B-film.

Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die wel kan genieten van bijvoorbeeld John Carter. Nee, niet in 3D!
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
pi_113543941
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 03:31 schreef dekatophetspek het volgende:
Ik ben absluut geen liefhebber van arthouse. Tree Of Life was voor mij niet meer dan een zooi elitair geneuzel met mooi vormgegeven beelden die echter geen enkel verhaal bieden. Ook bij de handtascowboys van Brokeback Mountain had ik de afstandsbediening snel te pakken. Bij cowboys denk ik namelijk aan stoere mannen en niet aan de types die we in dit wanproduct uit Hollywood voorgeschoteld kregen. Arthouse is mij over het algemeen te elitair en snobistisch. Doe mij maar een heerlijke B-film.

Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die wel kan genieten van bijvoorbeeld John Carter. Nee, niet in 3D!
Grappig wel, je klinkt zelf als een gigantische snob.
pi_113544555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 21:28 schreef catfish het volgende:

als je dit als "saai" ervaart, tja, jouw probleem zou ik zo zeggen
Lekker makkelijk, da's met alles zo. :P

Ik vond Memento niet zo briljant, maar wel oké, meer niet.

Wat betreft 'arthouse'... Tja. Ik houd van troosteloze scandinavische films, dat word nog wel eens arthouse genoemd. Films waarbij de cameraman bij uitstek het plafond en de vloer tegelijk in een shot wil verwerken, met een slecht behangen muur ertussen. Heerlijk deprimerend. Maar de term word vaak nog wel eens heen en weer geslingerd tussen 'goedkoop' en 'elitair'. Derhalve vind ik deze benoeming van het genre waardeloos. Helemaal omdat iedere film volgens de meest primaire uitleg van de term onder kunst valt. Zelfs Freddy got fingered is een soort van kunst, die discussie kunnen we het best een andere keer voeren, kom je nooit uit. :P
-nee-
pi_113547421
Ohja ik heb er nog eentje (en hiermee zal ik op wel heel veel tenen trappen:

Into the wild

Ik vond de film kwa setting en beelden erg mooi; maar god wat heb ik me kapot ge-ergerd aan de hoofdpersoon de hele tijd. Alleen maar verkeerde beslissingen nemen waardoor het leek alsof ie bewus koos voor zijn lot. Het enige wat ik van tevoren van de film had meegekregen waren de vele facebookposts over hoe mooi dit verhaal was en hoe bijzonder de keuze van de hoofdpersoon, en ik had dus ook geen flauw idee van de afloop, maar man wat een ergelijke persoon (en ik weet het, het is waar gebeurd, maar Darwin award is op de hoofdpersoon wel van toepassing zeg...).
pi_113556402
Memento vond ik oersaai. Typisch zo'n film die als 'geweldig' wordt ervaren door échte die-hards, maarja... Iets kan wel uniek zijn, maar dat maakt het niet per definitie leuk.

Daarmee zeg ik niet dat iets leuk moet zijn om goed te zijn.
pi_113556829
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 07:26 schreef Sam_Raimi het volgende:
Tarantino's Inglorious Bastards, zo ontzettend gehyped waarna niemand meer een slechte kritiek durft te geven.
Ik zat gewoon in een bioscoopzaal waarin men na afloop ging applaudisseren...
pi_113556937
Ik noemde Vanilla sky, maar ik bedoelde eigenlijk Magnolia. Kikkers die uit de lucht vallen, tja, ik zal de diepere reden wel niet snappen ofzo.... verder ook saai verhaal.
pi_113557284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:13 schreef Fargo het volgende:

[..]

Ik zat gewoon in een bioscoopzaal waarin men na afloop ging applaudisseren...
Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt. Ik werk 3 keer per week in een bioscoop en ga er ook 3 keer peer week als bezoeker naartoe.

Off Topic:
Mensen die voor de piloot gaan klappen... Net zo sneu :')
pi_113557465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:23 schreef Mijtthas het volgende:

[..]

Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt. Ik werk 3 keer per week in een bioscoop en ga er ook 3 keer peer week als bezoeker naartoe.

Off Topic:
Ik moest er met de vriend met wie ik heen was dan ook gewoon hard om lachen. Vonden ze naast me niet zo leuk, maar ja, so be it...

Overigens had ik het van de week weer. Zag The Raid Redemption in de sneak preview, en na het 'finalegevecht' begonnen er weer een paar. Blijkbaar zijn ze weinig gewend in Breda...
  † In Memoriam † vrijdag 29 juni 2012 @ 14:49:53 #80
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_113558470
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 03:34 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Grappig wel, je klinkt zelf als een gigantische snob.
Mooi zo, dan is mijn missie geslaagd.
Het feit dat ik aangeef dat IK niet van arthouse houdt zegt verder niks dan dat IK er niet van houdt en niet dat de films per definitie slecht zijn.
Dictators free themselves but they enslave the people. Let us fight to free the world!
pi_113558557
The godfather inderdaad. Na een half uur was ik die eindeloze dialogen zat en heb ik hem afgezet.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:15:02 #82
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_113562354
Inception: Dit vond ik dus totaal niks. Veel mensen vonden de film briljant en ingenieus. Ik vond het op zich wel een origineel bedachte script, maar de film kon mij geen moment boeien. Te weinig spanning en het onderwerp dat ze een hersenspinsel bij iemand kunnen implementeren boeide te weinig.

Ninja Assasin: Heel slechte verhaal, maar wat een mooie actie. Gewoon een ketting met aan beide kanten een schuine mes. De lichaamsdelen en bloed vliegen in het rond dat het een lieve lust is. Je wordt als kijker getrakteerd op zoveel bloed dat je bijna je eigen aderen gaat doorsnijden om te testen of mensen echt zoveel bloed in hun aderen hebben stromen. Verder een prima popcornfilm. Gedachten op nul en genieten. Probeer je vrouw en kinderen wel te lozen door ze bijvoorbeeld geld mee te geven voor het shoppen. En daarna op de bank springen voor heerlijke actie.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 20:32:00 #83
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_113571268
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vond deze film juist wel oké, hoewel het einde bijzonder deprimerend is. Maar toen ik opeens die hoofdrolspeler in één of ander emo-bandje zag zingen, hoefde ik hem ook niet meer te zien, nee. :')

En Tim Burton is echt zo'n regisseur die één trucje onder de knie heeft, en verder.... mwah. Ook zijn mancrush op Johnny Depp word genant.

Overigens heb ik thuis een prentenboekje van Burton liggen, die is wel erg oké.
Al die :') emoticons die hier gepost worden zijn door deze kortzichtigheid tenietgedaan.
pi_113572039
Nou, nou.
-nee-
pi_113572173
500 days of summer. Wat een bij elkaar geraapt zootje clichés zeg. Met als dieptepunt de scene dat ze in een bed in Ikea liggen en er ineens een Chinees gezinnetje naar ze aan het kijken is :r
pi_113574691
Elke Charlie Chaplin film ooit gemaakt :{.

In mijn streven alle films uit de IMDB top 250 te zien heb ik er een aantal moeten doorstaan, maar zelfs met de beste welwillendheid die ik op kan brengen zie ik niet in hoe ook maar iemand deze trage, saaie, a-subtiele, oversentimentele, kleurloze tijdsverspilling met plezier kan bekijken.
pi_113578547
TS: misschien moet je er ook bij zeggen wat dan precies een briljante film is in jouw ogen? Is dat de top 250 op imdb of de top 100? Of heb je er een mooie definitie van?

Shawshank redemption bijvoorbeeld vind ik een prima film maar briljant? Neuh. Op nummer 1 in die top 250, ik zie het niet zo eerlijk gezegd. Ergens in het topic noemt iemand ook de film ratatouille, sinds wanneer vindt 'men' die film briljant dan? Het is allemaal vrij subjectief.
pi_113581372
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:19 schreef Lyza666 het volgende:
TS: misschien moet je er ook bij zeggen wat dan precies een briljante film is in jouw ogen? Is dat de top 250 op imdb of de top 100? Of heb je er een mooie definitie van?

Shawshank redemption bijvoorbeeld vind ik een prima film maar briljant? Neuh. Op nummer 1 in die top 250, ik zie het niet zo eerlijk gezegd. Ergens in het topic noemt iemand ook de film ratatouille, sinds wanneer vindt 'men' die film briljant dan? Het is allemaal vrij subjectief.
Nee, snap ik, maar in ieder geval, toen ik de OP maakte, bedoelde ik met die briljante films, films waarvan het meerendeel van de recensies lovend waren en de film met prijzen is overladen. De term is inderdaad behoorlijk subjectief, maar we hebben allemaal vrienden die de term wel heel stellig duren te gebruiken bij de top 50 van IMDB :P

Overigens vind ik the Shawshank Redemption ondertussen wel verplichte kost voor iedere filmliefhebber, al is het maar vanwege de status die de film ondertussen heeft, maar briljant zou ik het nooit noemen. Maar ik heb vaak genoeg anderen dat wel horen doen.

Ik vond Starship Troopers briljant. Maar ben geloof ik één van de weinigen.
-nee-
  † In Memoriam † zaterdag 30 juni 2012 @ 04:36:04 #89
344020 dekatophetspek
Totally Freaked Out
pi_113585505
Starship Troopers is en blijft subliem goed. Heerlijke spiegel recht in de bakkes van al die arrogante Amerikanen die denken dat de aarde om hun heen draait.
pi_113585678
Starship troopers vind ik ook briljant, daarnaast blijft die film ook leuk om naar te kijken.
pi_113594451
Leuk topic!

Into the Wild vond ik slecht, maar ik kan wel het standpunt begrijpen dat velen de film goed vinden omdat ze een zelfde soort wens en drift hebben als het hoofdpersonage. Persoonlijk kon ik me totaal niet sympathiseren en vond ik een platte film.

Bij Children of Men stoorde ik mij ontzettend aan het acteren van de donkere vrouw, daardoor viel voor mij de hele film in duigen. Wel schitterende cameravoering, heb ook twee keer de film afgezet voordat ik hem helemaal heb gezien.

Lost in Translation wist mij totaal niet te raken, kon me niet vinden in de karakters.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 15:49:59 #92
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_113595408
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 00:23 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vond Starship Troopers briljant. Maar ben geloof ik één van de weinigen.
Als ik het nieuwsbericht over de remake van Starship Troopers moet geloven, was ik juist één van de weinigen die het maar een matige film vond. Ik werd voor gek verklaard dat ik die niet meer dan matig noemde...
pi_113595710
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juni 2012 03:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]

30 seconds to mars een of ander emobandje noemen. :')
pi_113595752
Lost in translation ook voor mij. Ik wilde em zo graag goed vinden, maar het deed me gewoon niks. En ik verveelde me tijdens het kijken.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:24:12 #95
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_113604501
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:23 schreef Mijtthas het volgende:

[..]

Off Topic:
Ook nadat hij bijvoorbeeld het vliegtuig veilig op de grond heeft gekregen nadat de motors zijn uitgevallen? :P
On: Star Wars, heb ik niks mee.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:28:28 #96
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_113604666
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 23:04:43 #97
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_113610354
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 16:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Lost in translation ook voor mij. Ik wilde em zo graag goed vinden, maar het deed me gewoon niks. En ik verveelde me tijdens het kijken.
Mjah, ik vond dat wel een prima film, alleen de 'hype' was nogal overdreven.
pi_113611026
Alles van Star Wars/Star Trek.
Drive
Godfather
50/50
pi_113611453
Vreselijk/matig:

Saw, langdradig, musicaal erg stilletjes sommige dingen ongeloofwaardig en veelste lang uitgekauwd.

The day after tomorrow, een vrachtschip door de starten van NY :')

Harry Potter, fantasy maarja dat is een kwestie van smaak.

Geweldig/redelijk goed:

300, verhaal mooi verfilmd, mooie effecten en de muziek past er goedvbij om de sfeer te versterken.

Into the wild, toch een verhaal waar iedereen wel stiekem over fantaseerd... En het feit dat het waar gebeurd is, is toch wel bijzonder.

Ladder 49, hier zijn de meningen over verdeeld maar ik vind hem er goed.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zondag 1 juli 2012 @ 00:10:07 #100
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_113613521
Het meeste werk van Tarantino en de Coen broers, vind er gewoon niets aan die stijl.
LOTR 2+3

Waar Big Fish over gaat (wat mij betreft): een moeilijke vader-zoon relatie, met een vader die alleen aandacht lijkt te hebben voor zijn eigen verhalen, en nooit voor zijn zoon, en een zoon die daar de charme van leert accepteren. Is een van m'n favorieten, maar begrijp dat het niet voor iedereen is (vind Burton verder ook niet bijster goed).

Ik vond The Village best goed, maar ik schijn de enige te zijn.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_113614561
Welke vond ik echt waardeloos: bij 300 & The curious case of Benjamin Button heb ik moeite gehad om te blijven zitten in de bios. Avatar niet in de bios gezien maar als je hem gewoon op TV ziet is het toch wel erg mager allemaal.
The Deerhunter & taxidriver heb ik na een half uur afgezet. OokScarface kon me niet boeien.

Welke film vond ik wel geweldig.. Weet niet of deze film heel slecht bekend staat maar Predator vind ik nog steeds de beste actiefilm ooit. Keiharde testostorn actie film die ik al talloze keren heb gezien en kan blijven kijken.
  zondag 1 juli 2012 @ 00:41:33 #102
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_113614974
Ik vond LOTR 1 dan weer geweldig, 2 was het net niet en 3 vond ik wel weer goed.
Maar goed dat ben ik he.
pi_113615049
Sixth sense omdat ik gelijk door had dat ie dood was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_113629551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:31 schreef Sgele het volgende:
Drive emotieloos noemen. _O-

Sorry, maar dan heb je het niet begrepen. :s)

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:42 schreef raptorix het volgende:
_O-
pi_113639022
Inception is KUTTTTT de rest van de films hier zijn tof dus stil.
Behalve reguiem for a dream, ook kut. En alles van Tim Burton.
  zondag 1 juli 2012 @ 21:30:52 #106
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_113645609
Drive idd, wat een saaie, koele film.

En... There's something about Mary. Iedereen vond het een hilarische comedy en ze hadden nog nooit zo gelachen. Ik heb werkelijk geen een keer moeten lachen. Totaal niet mijn humor.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 1 juli 2012 @ 21:45:43 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113646602
Titanic, wat een draak
Pearl Harbor, Snij alle scenes met een vrouw er in er uit en het zou wellicht aardig zijn, maar nu drie keer niets, Tora Tora Tora is honderden keren beter,
LOTR, boooooring
The piano, de muziek was mooi, maar de film niet
WALL-E, snurk, wat een prutverhaal
Eternal Sunshine of the Spotless Mind, kan er helemaal niets mee
On the Waterfront, hoe vreselijk, waarom moet ik dit goed vinden
The Prestige, mis ik iets, wtf is dit zo hoog gewaardeert?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 1 juli 2012 @ 21:56:12 #108
9859 crew  Karina
Woman
pi_113647311
Titanic vond ik ook vreselijk, maar ik zou dat nou niet bepaald een briljante film noemen eigenlijk. Het is een tranentrekker.
niet zo tof doen
pi_113649452
Drive: Wat een saaie kutfilm
The Shawshank Redemption: Wat is er nu precies zo briljant aan?? Ik zie het echt niet!
Amelie: ik zal wel gevoelloos zijn ofzo maar het deed me werkelijk niets.

En voor mij ook LOTR/Starwars/Startrek, maar dat komt gewoon omdat ik niet van fantasy/SF e.d. hou, dus dat telt niet.

Ik vind Clerks dan bijvoorbeeld wel weer briljant.
  zondag 1 juli 2012 @ 22:34:22 #110
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_113650047
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mja, toch geëvolueerd van een leuk spacey rockbandje naar puberaal teenage angst gezeik.

Maar OK, ontopic ga ik voor La Vita è Bella.

Er zijn wel meer klassiekers die ik zwak vind, maar echt vreselijk eigenlijk alleen La Vita è Bella. OK, ook Irréversible, maar die heeft sowieso nauwelijks een status als zijnde briljant.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † maandag 2 juli 2012 @ 00:58:26 #111
pi_113657800
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Mee eens, wat een vergezochte onzin
  maandag 2 juli 2012 @ 01:07:38 #112
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113658138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:50 schreef Metalfreak het volgende:
The Curious Case of Benjamin Button: wat een vreselijke, saaie, langdradige kutfilm. Elke keer als je hoopt dat 'ie bijna is afgelopen, komt er weer een plotwending. Heb het laatste uur niet meer bewust gekeken omdat ik de spelletjes op mijn telefoon interessanter begon te vinden dan die film...
Deze idd. Omg die had ik na nog geen uur afgezet.
All she wants and needs is just a little taste..
  maandag 2 juli 2012 @ 08:39:21 #113
282714 Sovjet
CCCP ☭
pi_113662143
Kill Bill en The Blair Witch Project.
Iedereen in mijn omgeving was er zo positief over, daarnaast schreven ook de media positieve reviews. Beiden, naar mijn mening, kut films!
☭ Да здравствует коммунизма! ☭
  maandag 2 juli 2012 @ 08:50:20 #114
45206 Pietverdriet
pi_113662236
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 08:39 schreef Sovjet het volgende:
Kill Bill en The Blair Witch Project.

Jep, dat vond ik ook niets, Natural Born Killers was ook zo een film waar iedereen lof van sprak, echt drie keer niets.
  maandag 2 juli 2012 @ 09:07:48 #115
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_113662453
Ik merk toch dat een boel films die hier genoemd worden zich kenmerken door een vorm van filmen die niet conventioneel is.

Natural Born Killers (Oliver Stone trekt al zijn psychedelische trucjes uit de kast)
Kill Bill (Deels gefilmd als een jaren 70 film)
Memento (is achterstevoren)
The Blair Witch Project (eerste zgn found footage film. Ziet er uit als een home video)
Requiem for a Dream (Maakt gebruik van hypercuts. De film heeft ongeveer 10x zoveel cuts als een gemiddelde film)
[..]
  maandag 2 juli 2012 @ 09:20:33 #116
67640 SaintOfKillers
pi_113662615
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 09:07 schreef MikeyMo het volgende:
The Blair Witch Project (eerste zgn found footage film. Ziet er uit als een home video)
Tweede found footage film, de eerste was The Last Broadcast.

Al zou je Cannibal Holocaust ook kunnen noemen, maar die had niet die typische stijl van Blair Witch, die The Last Broadcast wel had, ik denk dan ook dat Blair Witch zwaar werd geïnspireerd door TLB (wat trouwens ook geen al te beste film is).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_113662833
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:42 schreef raptorix het volgende:
Deze film moest ik nog zien :{ ;(
Binnenkort zelf even mijn lijstje posten, goed topic TS!
pi_113671326
Ik heb Trainspotting na een half uur afgezet, iets wat ik zelden tot nooit doe, vond het heeeelemaal niks.

Clockwork Orange vond ik persoonlijk ook maar matig.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:30:33 #119
45206 Pietverdriet
pi_113671601
quote:
Ik merk toch dat een boel films die hier genoemd worden zich kenmerken door een vorm van filmen die niet conventioneel is.

Natural Born Killers (Oliver Stone trekt al zijn psychedelische trucjes uit de kast)
Requiem for a Dream (Maakt gebruik van hypercuts. De film heeft ongeveer 10x zoveel cuts als een gemiddelde film)
En je punt is?
pi_113673302
7 samuraï vond ik vervelend. Acteren van een niveau schooltoneel, duurt ook veel te lang.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  maandag 2 juli 2012 @ 20:45:37 #121
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_113688118
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je punt is?
dat zodra het unaniem geprezen wordt, maar het toch meer arthouse is het moeilijker is voor jan modaal om te slikken. Dan zijn een paar robots die chicago in elkaar trappen toch een stuk makkelijker te behappen :P
[..]
pi_113689472
Memento: kwam nooit in de film, had geen flauw idee waar het over ging en het interesseerde me ook niet meer.
Inception: zelfde verhaal als Memento, maar misschien dat ik deze ooit nog een nieuwe kans ga geven.
The Godfather: na een uur afgezet, vond het verschrikkelijk saai.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:14:23 #123
282714 Sovjet
CCCP ☭
pi_113689788
quote:

Ik hou best van een film die erg 'arty' gefilmd is.

- Natural Born Killers vond ik een zeer goede film. Chemie tussen Harrolson en Lewis is perfect.

- Kill Bill, zoals je zelf al zegt, gefilmd als een low-budget jaren 70 film. Totaal mijn smaak niet.

- Momento vond ik ook briljant. Soms echter wel erg lastig te volgen.

- The Blair Witch Project is niet de eerste found-footage-film... er zijn er enkele honderden aan vooraf gegaan. Eén van de bekendste, en naar mijn mening één van de betere, is 'Cannibal Holocaust'. De Blair Witch Project kon me gewoon niet boeien. Vond het erg saai, en iedereen (inclusief de media) zeiden dat hij zo eng was. Vind echter dat er amper spanning in zit, en je ziet echt helemaal niets engs.

- Requiem for a Dream heb ik nooit gezien. Maar als de film echt 10x zoveel cuts heeft als een gemiddelde film sla ik hem sowieso al over denk ik. Word je beetje hyperactief van... niet mijn ding.
☭ Да здравствует коммунизма! ☭
  maandag 2 juli 2012 @ 21:18:14 #124
67640 SaintOfKillers
pi_113690029
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:14 schreef Sovjet het volgende:
- Requiem for a Dream heb ik nooit gezien. Maar als de film echt 10x zoveel cuts heeft als een gemiddelde film sla ik hem sowieso al over denk ik. Word je beetje hyperactief van... niet mijn ding.
Het is geen film die van begin tot einde hyperactief is, er zitten ook een hoop gewone scenes in. Je hebt gewoon een aantal "drugs"-scenes die stampvol cuts zitten. Ik kan ook niet goed tegen dat zenuwachtig gedoe, maar bij RfaD had ik er geen last van.

Bij een film als Domino kreeg ik dan weer gewoon hoofdpijn van, vreselijke film.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:25:32 #125
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_113690461
10x was wat overdreven
quote:
Most movies contain 600 to 700 cuts. Requiem for a Dream contains over 2,000.
[..]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 juli 2012 @ 21:26:57 #126
862 Arcee
Look closer
pi_113690538
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:14 schreef Sovjet het volgende:
Een van de meest intense films die ik ooit gezien heb.

Hartverscheurend mooie muziek ook.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_113692871
Ook nog iets van requiem for a dream, die scène als iemand drugs neem wordt tientallen keren herhaald, echt makkelijk één film vullen hoor...
pi_113693047
Titanic en amelie. Ik kan me van allebei niet herinneren hoe ze gaan maar wel dat ik me de tyfus verveelde.

Inglorious basterds. Iedereen zei dat die geweldig was dus ik verwachtte er veel van maar heb me de hele film zitten ergeren aan de characters.

127 hours. Vreselijk camerawerk.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  maandag 2 juli 2012 @ 22:12:46 #129
45206 Pietverdriet
pi_113693318
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:45 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat zodra het unaniem geprezen wordt, maar het toch meer arthouse is het moeilijker is voor jan modaal om te slikken. Dan zijn een paar robots die chicago in elkaar trappen toch een stuk makkelijker te behappen :P
Suuuure, als men van je arty farty flutfilms dat het arty farty flutfilms zijn dan ligt het aan het plebs dat te dom is...
Sure.
pi_113694471
Pulp Fiction
Inglorious Bastards

Je moet er van houden zeg ik maar.
Quentin Tarantino.
pi_113698762
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 20:45 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Je observatie sloeg ergens op, je uitleg erbij echter niet.

Je spreekt jezelfs tegen met 'unaniem geprezen' vs 'moeilijker voor jan modaal om te slikken'. 'Jan modaal' (pretentieuze term die ik zelf niet graag bezig) is degene die voor de hoge rating zorgt bij bv een IMDB.

Een uitleg die beter bij je observatie past is dat bij dat soort films je eerder kans hebt dat je het óf geweldig vind óf meteen helemaal niets, want het concept moet je maar net aanstaan. Kan dan prima dat je 9 van de 10 andere 'arthouse' films wel geweldig vind, maar die niet.
  maandag 2 juli 2012 @ 23:45:36 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_113698887
Deel 1 van Lord of the rings (in 2001 denk ik), na de pauze niet meer teruggegaan de bioscoopzaal in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 02:30:43 #133
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_113703167
Eternal Sunshine of the Spotless Mind vond ik werkelijk te saai om af te kijken :
<hr>
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:53:59 #134
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_113709389
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Suuuure, als men van je arty farty flutfilms dat het arty farty flutfilms zijn dan ligt het aan het plebs dat te dom is...
Sure.
Dat zijn jouw woorden... feit blijft dat de ene film een wat hogere drempel heeft dan de andere. Mijn hoofd staat ook niet altijd naar een 3,5 uur durend kankerdrama als Magnolia... Maar daarom is het nog geen slechte film. Ik snap ook wel dat iemand The Godfather saai vond... toen ik hem voor het eerst in mijn puberteit een keer zag volgde ik die film ook niet helemaal, later als volwassene krijg je wel alles mee, de nuances en bepaalde volwassen situaties en taal. Nu vind ik het gewoon een goede film.

Maar ja: ik vind ook the Wire en Breaking bad geweldig terwijl ik toch genoeg mensen om me heen hoor klagen dat die series saai en langdradig zijn.
[..]
pi_113716713
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:08 schreef LookAtMe het volgende:
Titanic en amelie. Ik kan me van allebei niet herinneren hoe ze gaan maar wel dat ik me de tyfus verveelde.

Inglorious basterds. Iedereen zei dat die geweldig was dus ik verwachtte er veel van maar heb me de hele film zitten ergeren aan de characters.

127 hours. Vreselijk camerawerk.
Titanic vond ik alleen leuk toen het ding daadwerkelijk flink aan het zinken was :')

Amelie heeft een verhaal voor quirky meisjes, maar vanwege de geweldige shots van Parijs en schitterende muziek kan ik die film wel heel erg waarderen.
pi_113749918
Tokyo monogatari, een film waarbij je de snobs kunt onderscheiden van de rest. Ik heb ook nooit iemand een geloofwaardig verhaal horen houden waarom hij het wel een goede film zou vinden.

Op moviemeter staan reacties als: "Hier worden dingen beschouwd die direct betrekking lijken te hebben op mijn persoonsleven en/maar toch hun 'abstracte' kracht blijven behouden."

"Een film die me alle tijd geeft om eens na te denken over familierelaties en ze te relativeren."

Het mooiste was toen een knul van zestien zei: "Traag? Absoluut niet, maar je moet wel weten hoe je ernaar moet kijken."
Graag op anoniem
pi_113750071
Crash vond iedereen geweldig toen, ik vond het niks..

http://www.imdb.com/title/tt0375679/
pi_113750370
No Country for Old men of zoiets, vreselijk saaie langdradige film die overal bejubelt werd.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:29:15 #139
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_113750564
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:57 schreef Mainport het volgende:
Tokyo monogatari, een film waarbij je de snobs kunt onderscheiden van de rest. Ik heb ook nooit iemand een geloofwaardig verhaal horen houden waarom hij het wel een goede film zou vinden.

Op moviemeter staan reacties als: "Hier worden dingen beschouwd die direct betrekking lijken te hebben op mijn persoonsleven en/maar toch hun 'abstracte' kracht blijven behouden."

"Een film die me alle tijd geeft om eens na te denken over familierelaties en ze te relativeren."

Het mooiste was toen een knul van zestien zei: "Traag? Absoluut niet, maar je moet wel weten hoe je ernaar moet kijken."
Ik vond hem goed - niet geweldig - omdat het sommige omgangsvormen in Japan tegen het licht houdt. Waarom de film als meesterwerk wordt weggezet is mij een raadsel.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:30:58 #140
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_113750598
Irreversible was briljant en tegelijk ook vreselijk.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:43:26 #141
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_113750833
Sommige films moet je ook niet willen kijken om het verhaal. Maar juist om de technieken en het camerawerk wat wordt toegepast. Voorbeelden:
Matrix Reloaded, verhaal kut maar special effects goed

Juist andere films kijk ik voor het verhaal omdat je er geen special effects in hoeft te verwachten en daarvoor moet je je wel in kunnen leven in de situatie van de personages, wat niet iedereen even makkelijk af zal gaan. Zoals bijvoorbeeld Eternal sunshine of the spotless mind.
pi_113752245
Alexander, ik hoopte 3,5 naar het verhaal van een grootheerser te kunnen kijken maar het werd 3,5 uur kijken naar een homofiel die moeite had om uit de kast te komen...

Shrek 1 t/m 33 + kerst, lente en chanoeka -specials, afschuwelijke films, kan er niet om lachen.

Alien, overigens moet ik hierbij zeggen dat ik de film an sich niet slecht vind alleen als ik hem nu kijk kan ik gewoon niet meer wennen aan het trage tempo :p
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:42:07 #143
305022 benx
Siktigit
pi_113752272
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_113752297
Shawshank Redemption: zeikfilm.
Green Mile: wijvenfilm.
Lord of the Rings: kinderfilm.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:44:58 #145
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113752354
Bij de meeste films die ik hier zie denk ik zelf "wat een onzin" :'). Maar ik heb het dus bij Tinker Tailor, Soldier Spy, ik kon geen seconde mijn aandacht erbij houden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113752445
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 08:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, dat vond ik ook niets, Natural Born Killers was ook zo een film waar iedereen lof van sprak, echt drie keer niets.
NBK is dan ook alleen leuk als je in je drugs-fase zit. Dan is hij wel geniaal nml.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113752453
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:44 schreef HeatWave het volgende:
Bij de meeste films die ik hier zie denk ik zelf "wat een onzin" :'). Maar ik heb het dus bij Tinker Tailor, Soldier Spy, ik kon geen seconde mijn aandacht erbij houden :').
Oh ja die heb ik ook gezien. Ergens heb je wel t idee dat het verhaal ok is maar pfff wat een saaaaaaaaaaaaaaie film.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:48:49 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113752483
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:48 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Oh ja die heb ik ook gezien. Ergens heb je wel t idee dat het verhaal ok is maar pfff wat een saaaaaaaaaaaaaaie film.
Ja, en al die oude Engelse knarren lijken op elkaar, ik hield ze echt niet meer uit elkaar :P.
Get woke, go broke!
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:02:41 #149
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_113752924
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, en al die oude Engelse knarren lijken op elkaar, ik hield ze echt niet meer uit elkaar :P.
Ik vond hem briljant, sterk verhaal, perfecte cast, gezonde spanning door de film heen.
pi_113753078
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 09:20 schreef DarkElf het volgende:
No Country for Old men of zoiets, vreselijk saaie langdradige film die overal bejubelt werd.

Ik neem aan dat je hem nooit een tweede keer hebt gezien?
pi_113753126
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:57 schreef Mainport het volgende:
Traag hoeft natuurlijk niet negatief te zijn, het kan heel veel toevoegen; het kan een film heel sfeervol maken. Overigens heb ik deze film niet gezien, maar ik moet bij mensen die klagen over traagheid altijd denken aan deze scene die ik het allerbeste vind, juist door de traagheid:

pi_113753132
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Shawshank Redemption: zeikfilm.
Ik vind het geen zeikfilm, maar dat hij op nummer 1 staat in de IMDB top 250 is echt ongelofelijk.

Gewoon een middelmatige film.
pi_113753540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:06 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je hem nooit een tweede keer hebt gezien?
nee? en als ik ergens een hekel aan heb zijn het mensen die zeggen: ja maar pas als je écht kijkt/ Ja maar als je hem de tweede keer kijkt... dán is het wel mooi/leuk/duidelijk etc...

}:|
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:21:56 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113753618
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:19 schreef DarkElf het volgende:

[..]

nee? en als ik ergens een hekel aan heb zijn het mensen die zeggen: ja maar pas als je écht kijkt/ Ja maar als je hem de tweede keer kijkt... dán is het wel mooi/leuk/duidelijk etc...

}:|
Kusje op je boze mooie bolletje :*.
Get woke, go broke!
pi_113753680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kusje op je boze mooie bolletje :*.
:D O+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:33:08 #156
45206 Pietverdriet
pi_113753980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

NBK is dan ook alleen leuk als je in je drugs-fase zit. Dan is hij wel geniaal nml.
Oh, je moet stoned zijn om het te begrijpen, sure
pi_113754124
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, je moet stoned zijn om het te begrijpen, sure
Nee, niet om het te begrijpen, om het leuk te vinden.

En wiet is te soft ervoor. Het is een uitstekende paddo/LSD film :Y
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:41:15 #158
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_113754222
quote:
Was ik gewoon Memento vergeten.
Ben ik echt serieus de enige die dit een grappige post vond? :7

Maar ontopic: Avatar is wat mij betreft een van de lelijkste overtrokken kutfilms aller tijden, zo'n beetje hetzelfde verhaal als Pocahontas maar dan heel houterig.

Geen idee als het eerste deel van Rambo: First Blood trouwens als een meesterwerk gezien wordt (vermoed het zo van niet), maar die film vind ik stiekem eigenlijk wel heel sterk. Kan ook voor een groot deel jeugdsentiment zijn, maar ik heb hem 2 jaar geleden nog eens bekeken en vond hem nog steeds erg goed.
pi_113757431
Lost in Translation: erg saai en geen binding met de personages
There will be blood: wel 6x in slaap gevallen tijdens de film
Amelie: de humor trekt me niet en vond het hoofdpersonage erg storend
Eternal Sunshine of the Spotless Mind: uitgangspunt van het verhaal vind ik wel oke, maar de uitvoering helaas niet. Jim Carrey staat me ook vaak tegen in films.

Waar ik Requiem for a Dream hier vaak genoemd zie worden, vond ik die film echt briljant. Geen fijne kijkervaring, maar was vooral na het laatste half uur helemaal overdonderd. Gebeurt niet vaak bij een film.
pi_113765125
Ik vond juist Tailor Tinker Soldier Spy een dijk van een film. :D Oké, je mag geen moment verslappen in die film, maar uiteindelijk vond ik het wel een sterke spionage-thriller of whatever je het wil noemen. :P

Als ze niet die androgyne nicht van dat puberale emobandje als acteur hadden gecast, dan had ik Requiem for a dream zo nog eens gekeken. Ik vind het einde ook indrukwekkend, net als de stijl.
-nee-
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:40:53 #161
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_113766158
Wat een bazentopic
pi_113766545
Fight Club
Lord of the Rings
Beide vond ik kut waarschijnlijk omdat ik een vrouw ben.
pi_113769314
Monthy Python's The Holy Grail Ik vind deze film echt geen ene flikker aan. Ik hou best wel van Engelse humor maar op een of andere manier kan ik hier gewoon niet om lachen. Twee keer geprobeerd.

Inglorious Basterds Smakeloos.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_113776466
Ohja, American Psycho was ook best wel kut.
pi_113778000
The day after tomorrow: klimaat verandering propaganda en bangmakerij. Natuurlijk word weer een grote stad onder water gezet met herkenningunten zoals het vrijheidsbeeld. te vaak gedaan in rampenfilms.

armageddon... : het regent op een komeet.. enough said..

pulp fiction

elke james bond film
Ze smelten de kazen!
pi_113787621
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:09 schreef Stickertje het volgende:

Wait, whut? Is dat echt waar, van die regen?
-nee-
pi_113787953
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:39 schreef Modus het volgende:
Ohja, American Psycho was ook best wel kut.
Absoluut!

T boek daarentegen vond ik wél goed.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_113791000
quote:
The day after tomorrow: klimaat verandering propaganda en bangmakerij. Natuurlijk word weer een grote stad onder water gezet met herkenningunten zoals het vrijheidsbeeld. te vaak gedaan in rampenfilms.

pulp fiction

elke james bond film
sinds wanneer zijn die eerste twee briljante films :')?
pi_113795668
pulp fiction vind ik echt vreselijk. Al 8 keer aan begonnen maar ik kom er gewoon niet doorheen. Ben nu gestopt met proberen.

titanic en the green mile vind ik ook allebei niets, dat dramatische gedoe is dus echt neits voor mij.

van het weekend the reader gezien, weet neit of die als briljant te boek staat maar dat vond ik ook echt niets.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 10:21:18 #170
18653 crew  D.
pi_113796701
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:18 schreef Kabolter het volgende:
Alles van Star Wars/Star Trek.

Die / doet 't 'm :')
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 10:23:49 #171
18653 crew  D.
pi_113796766
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:49 schreef zazii het volgende:
Fight Club
Lord of the Rings
Ik vind LotR best een vrouwenfilm anders :P
pi_113796779
quote:

pulp fiction

elke james bond film
Die eerste twee worden door niemand (althans niemand die ooit andere films heeft gezien) als briljant beschouwd.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_113797065
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Titanic, wat een draak
Pearl Harbor, Snij alle scenes met een vrouw er in er uit en het zou wellicht aardig zijn, maar nu drie keer niets, Tora Tora Tora is honderden keren beter,
LOTR, boooooring
The piano, de muziek was mooi, maar de film niet
WALL-E, snurk, wat een prutverhaal
On the Waterfront, hoe vreselijk, waarom moet ik dit goed vinden
The Prestige, mis ik iets, wtf is dit zo hoog gewaardeert?
Hoeveel mensen heb ik dat al niet horen zeggen? Wss heb je pocahontas niet eens gezien en las je dit ergens op 9gag ofzo. :')

Mensen die de mening van anderen overnemen. :')

LOTR saai vinden :')

Requiem for a Dream was dan ook echt niks aan. Alleen die soundtrack. _O_
pi_113797091
quote:
15s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:24 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Die eerste twee worden door niemand (althans niemand die ooit andere films heeft gezien) als briljant beschouwd.
Oh ik vond hem toen ik hem 5 jaar geleden zag best leuk. Alleen ik denk niet dat ik hem nog moet gaan terugzien. :')
pi_113799309
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:18 schreef Nelson90 het volgende:
There will be blood:
Amelie:
Eens is, ben ook meerdere malen in slaap gevallen bij There will be :O :z
Get it and Bet it
pi_113808524
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:35 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Hoeveel mensen heb ik dat al niet horen zeggen? Wss heb je pocahontas niet eens gezien en las je dit ergens op 9gag ofzo. :')

Ferngully is een betere vergelijking vind ik zelf.
  Moderator zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:33:12 #177
9859 crew  Karina
Woman
pi_173251480
Superkick
niet zo tof doen
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:46:57 #178
45206 Pietverdriet
pi_173251654
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:35 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Mensen die de mening van anderen overnemen. :')

LOTR saai vinden :')

Requiem for a Dream was dan ook echt niks aan. Alleen die soundtrack. _O_
Pocahontas in groen gaat niet over de Disney film waar jij Pocahontas van kent, maar over de prinses Pocahontas
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pocahontas_(prinses)
  † In Memoriam † zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:40:01 #179
pi_173253673
Als animéliefhebber ben ik volgens mij de enige die Ghibli films niet zoveel aan vind. Super animatie, maar voor de rest?
Spirited Away, meh. Waar gaat het nou eigenlijk over? Howls moving castle, matig sprookje. Mononoke-Hime vond ik wel goed maar ik ben eigenlijk al vergeten waar die over ging wat ook geen goed teken is.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:11:22 #180
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173254126
Casino vind ik een gedrocht van een film.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_173254215
Apocalypse Now ;(
  † In Memoriam † zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:37:03 #182
pi_173256476
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:11 schreef Quotidien het volgende:
Ik heb hem op de helft afgezet. Alleen de scene van de valsspelers in het casino staat me bij, voor de rest gebeurde er bijna niks en het sleepte maar voort...
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:21:49 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_173257189
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:11 schreef Quotidien het volgende:
Vond hem apart. iets te veel over de relatie wel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:23:00 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_173257205
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 13:17 schreef Cikx het volgende:
Apocalypse Now ;(
Daar moet je voor in de stemming zijn denk ik. Heb je de documentaire over het opnameproces gezien ? Heart of darkness. Misschien vind je die wel wat.

pi_173257233
Inside out is ook zo'n bagger film waar ik teveel mensen positief over hoor praten.

[ Bericht 4% gewijzigd door potjecreme op 19-08-2017 21:21:28 ]
pi_173257379
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Daar moet je voor in de stemming zijn denk ik. Heb je de documentaire over het opnameproces gezien ? Heart of darkness. Misschien vind je die wel wat.

Zou kunnen inderdaad. Docu heb ik niet gezien nee. Ik heb sowieso niet veel met oorlogsfilms en ik vond het destijds een vervelende zit, maar ik zal de film in de toekomst vast nog wel eens een kans geven.
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:35:55 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_173257398
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 16:35 schreef Cikx het volgende:

[..]

Zou kunnen inderdaad. Docu heb ik niet gezien nee. Ik heb sowieso niet veel met oorlogsfilms en ik vond het destijds een vervelende zit, maar ik zal de film in de toekomst vast nog wel eens een kans geven.
Het is een a-typische oorlogsfilm. Daarom vond ik hem zo boeiend.

zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:25:02 #188
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173263186
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 15:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik heb hem op de helft afgezet. Alleen de scene van de valsspelers in het casino staat me bij, voor de rest gebeurde er bijna niks en het sleepte maar voort...
De stukken dat ze het over het casino hebben waren idd leuk, maar daarna wordt het een soap gebeuren.
  Donald Duck held zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:40:04 #189
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_173263563
Ik heb nog nooit Pulp Fiction kunnen afkijken, paar keer geprobeerd op tv.
En ik heb de film zelfs op bluray, maar alleen omdat ie gratis was.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_173266136
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Haha, wilde het net typen, eerste keer vond ik het zo ontzettend saai, tweede keer kon ik hem beter pruimen, maar nog steeds niet zo geweldig als iedereen roept.
pi_173266207
quote:
Ik vond daarentegen Road House met Patrick Swayze best leuk, en dat waren weinig mensen met mij eens. :D

Hehe.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeParo op 19-08-2017 22:51:37 ]
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:30:22 #192
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173266627
Bij Pulp Fiction (meesterlijke film) gaat het om het dialoog. Als je een actiefilm verwacht word je teleurgesteld. Alleen al die openingsscène in die auto is toch geweldig :D
pi_173266810
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:30 schreef Quotidien het volgende:
Bij Pulp Fiction (meesterlijke film) gaat het om het dialoog. Als je een actiefilm verwacht word je teleurgesteld. Alleen al die openingsscène in die auto is toch geweldig :D
De openingsscène is toch in die diner?
Dit, dus.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:36:46 #194
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_173266837
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De openingsscène is toch in die diner?
Inderdaad :') Die scene dat die twee gangsters in de auto zitten bedoel ik. Volgens mij is die scene chronologisch de eerste, vandaar de verwarring.
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:47:58 #195
319979 Fok-it
All is well
pi_173269017
Tree of Life. Kon daar niet naar kijken, vooral die hele
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A Clockwork Orange. Heb hem vanavond voor de tweede keer proberen te kijken, en voor de tweede keer heb ik hem uitgezet, dit keer wat langer volgehouden dan de eerste keer. Ik heb geen idee wat Kubrick hier nou mee wilde bereiken, de muziek is zeer irritant, en de hoofdpersoon echt weerzinwekkend.

Les Miserables: Geef me alsjeblieft 1!! dialoog

The Prestige: Het scenario is zo warrig en ronduit saai in het eerste stuk. En dat met geweldige acteurs

Irreversible: Met een veel te grote nadruk op de verkrachting die ik niet zo schokkend vond als verwacht. Een verkrachting is natuurlijk altijd schokkend, begrijp me niet verkeerd, maar dat is in andere films/series intenser in beeld gebracht dan hier.

Een paar ongelooflijke keuzes hier in het topic trouwens. Maar ja. Smaak smaak..
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 19 augustus 2017 @ 23:49:49 #196
319979 Fok-it
All is well
pi_173269064
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 22:30 schreef Quotidien het volgende:

_O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_173271042
Met me even zo te binnen schiet:

Vrijwel alle Tarentino films, gewoon niet mijn ding
Alles van Star Wars
Requiem for a Dream
Lost in Translation
Magnolia
he Big Lebowski
2001: A Space Odyssey
't meeste van James Bond, volledig uitgemolken zo slecht

Ik heb daarnaast een echte haat-liefde verhouding met oude films. Vaak vind ik ze stiekem super interessant, maar ze zijn vaak zó lang(dradig) dat ik er echt t geduld niet voor kan opbrengen. Bijv. Once upon a time in the west. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 20-08-2017 01:44:37 ]
  Forum Admin zondag 20 augustus 2017 @ 01:41:42 #198
35723 crew  GGMM
pi_173271238
Alles van Kubrick.

Wat een kutfilms maakte die gast.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_173271549
2001 A Space Oddyssey.

Vreselijk, de muziek, het verhaal, een film die zich veel te serieus neemt.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_173272407
Once upon a time in the West, al heel lang geleden dat ik die film heb gezien maar wat ik mij herinner was ie saai en er werd weinig gesproken. Snapte er ook niks van. En ik hou toch van cowboy films
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_173272422
Donnie Darko

Net ff de top250 van IMDB gespiekt en er zaten wat tegenvallers tussen, maar 2001 en deze waren echt ruk.

Dat terwijl ik wel van dat soort mysterieuze films hou (David Lynch O+ ) maar DD kon ik niks mee.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
  zondag 20 augustus 2017 @ 05:02:27 #202
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_173272437
Zo veel films die ik echt te gek vind in dit topic. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 20 augustus 2017 @ 05:08:42 #203
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173272440
Saving Private Ryan: Heb gewoon heel weinig met dat soort oorlogsfilms (in WWII vind ik eerder verhalen over onderduikers of mensen in het verzet boeiender dan de legers zelf), en die openingsscène die iedereen blijkbaar zo geweldig vond viel ik bijna in slaap.

Big Lebowski: Kon er niet om lachen, vond het gewoon extreem saai

Mulholland Drive: Dat was echt pure aids, investeer je eerst twee uur in een film waarin je hoopt op een afronding gaat het gewoon nergens heen en de makers snapten het niet eens meer. Dat kan toch niet

Requiem for a Dream: Ooit gekeken met mijn broer die hem echt geweldig vond, ik vond het echt vreselijk saai met telkens dezelfde shots als iemand weer onder de drugs zat. Maar goed ik heb daar verder ook niet zoveel mee, dus kan me er minder mee identificeren.

Kill Bill films: Alleen maar van die zogenaamd hyperige vechtscènes dat me ook maar weinig kon boeien en de sfeer voelde ik me ook niet echt gemakkelijk bij. Kon me niet echt inleven in die wereld

En vast nog wel meer films om aan dit rijtje toe te voegen
Oh.
  zondag 20 augustus 2017 @ 05:10:21 #204
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173272442
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 05:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Het zijn dan ook films die in de algehele opinie vrij populair zijn.
Oh.
  zondag 20 augustus 2017 @ 07:35:31 #205
45206 Pietverdriet
pi_173272762
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 05:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja, dat is ook de zin van dit topic, films die veel mensen top vonden maar jij niet.
pi_173272983
Ongeveer alle Indiase films die in de imdb top 250 staan.. Volgens mij stemmen alle Indiase mensen standaard 10* als de film uit India komt, en ja omdat ze met zo veel zijn stijgen die gauw naar de top250. Het is alleen echt altijd bagger
Veni, vidi, vodka.
  zondag 20 augustus 2017 @ 08:55:47 #207
45206 Pietverdriet
pi_173273004
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 08:50 schreef dumble het volgende:
Ongeveer alle Indiase films die in de imdb top 250 staan.. Volgens mij stemmen alle Indiase mensen standaard 10* als de film uit India komt, en ja omdat ze met zo veel zijn stijgen die gauw naar de top250. Het is alleen echt altijd bagger
Enthiran was een erg leuke bollywood variant van Terminator
pi_173273020
Edit oud topic, zelfde reactie willen plaatsen als eerder :')
pi_173273028
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:49 schreef zazii het volgende:
Fight Club
Lord of the Rings
Nou nee hoor, dat heeft niks met je geslacht te maken.
pi_173273193
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enthiran was een erg leuke bollywood variant van Terminator
Niet gezien, maar het lijkt me vreselijk
Veni, vidi, vodka.
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 10:44:52 #211
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173274117
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:31 schreef tong80 het volgende:
Usual Suspects.

:{

Wij zijn vanaf nu geen vrienden meer.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_173274285
The Shining, vond het niks
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:10:40 #213
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173274504
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 05:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

Mulholland Drive: Dat was echt pure aids, investeer je eerst twee uur in een film waarin je hoopt op een afronding gaat het gewoon nergens heen en de makers snapten het niet eens meer. Dat kan toch niet

Lynch houdt er gewoon niet van om zijn films uit te leggen en laat de waarheid graag in het midden. - Maar die film is veel consistenter dan je aanvankelijk zou vermoeden. Deze uitleg maakt korte metten met bovenstaande denkwijzes:

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  Trouwste user 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 11:19:47 #214
7889 tong80
Spleenheup
pi_173274671
quote:
15s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:{

Wij zijn vanaf nu geen vrienden meer.
Je zit twee uur naar een fantasie te kijken. Deed me denken aan Dallas. Waar na een jaar blijkt dat alle afleveringen gedroomd waren door JR Ewing.

Trouwste user 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 11:20:46 #215
7889 tong80
Spleenheup
pi_173274690
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 10:55 schreef Xan21 het volgende:
The Shining, vond het niks
Vond ik de tweede keer pas ok. Probeerde de verhaallijn, die er niet was, niet meer te volgen maar van de scenes te genieten.

Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 11:21:25 #216
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173274699
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Je zit twee uur naar een fantasie te kijken. Deed me denken aan Dallas. Waar na een jaar blijkt dat alle afleveringen gedroomd waren door JR Ewing.

Ik vind het één van de allerbeste films die ik heb gezien. Dat einde :9~

Schitterend _O_
4045
onlogisch
  Trouwste user 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 11:23:21 #217
7889 tong80
Spleenheup
pi_173274737
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik vind het één van de allerbeste films die ik heb gezien. Dat einde :9~

Schitterend _O_
Einde is geweldig. Wat er aan vooraf ging is bagger.

zondag 20 augustus 2017 @ 11:27:59 #218
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173274813
The Usual Suspects is veel groter gemaakt dan ie is. - Geldt ook voor films als Fight Club en Shawshank Redemption. Aardige films. Maar zeker geen meesterwerken. Deze scene is wel erg vermakelijk. Zeker wanneer je weet dat ie nooit zo bedoeld was:

Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 11:32:42 #219
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173274883
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:27 schreef EP3 het volgende:
The Usual Suspects is veel groter gemaakt dan ie is. - Geldt ook voor films als Fight Club en Shawshank Redemption. Aardige films. Maar zeker geen meesterwerken. Deze scene is wel erg vermakelijk. Zeker wanneer je weet dat ie nooit zo bedoeld was:

Wat was er niet bedoeld aan deze scene?
4045
onlogisch
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:42:40 #220
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_173275045
The curious case about Benjamin Button, mijn god, wat een vreselijke film is dat. Die duurt maar en duurt maar en de ene plotwending na de andere volgt zich op. Op een gegeven moment denk je echt: brei er nu eens een eind aan... :{

Edit: ow wacht, dit is een oud topic waar ik dat al eens gezegd had :')
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:48:48 #221
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173275123
quote:
5s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat was er niet bedoeld aan deze scene?
Hier wordt het keurig uitgelegd: http://www.cracked.com/ar(...)ned-by-accident.html
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:50:33 #222
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_173275142
Alle films met Steven Seagal :')
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 20 augustus 2017 @ 11:50:47 #223
459912 FlippingCoin
pi_173275147
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 07:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, dat is ook de zin van dit topic, films die veel mensen top vonden maar jij niet.
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 05:10 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het zijn dan ook films die in de algehele opinie vrij populair zijn.
Ja dat snap ik, maar het is toch grappig. Verder is het meest gehoorde argument dat de films saai zouden zijn, en ik begrijp wel dat sommige mensen dat vinden. Verbaasd mij nog dat 12 Angry Men nog niet is genoemd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 11:50:48 #224
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173275148
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:48 schreef EP3 het volgende:

[..]

Hier wordt het keurig uitgelegd: http://www.cracked.com/ar(...)ned-by-accident.html
Nooit geweten :)
4045
onlogisch
pi_173275448
Wat meteen in mij op komt: Lord of the Rings. Vreselijk. Werd er zwaar geirriteerd van. Een eindelose reeks van vechten met vreemde wezens, stukjes gezeik over een ring en superslecht geacteerd.
En ben ik de enige op de hele wereld die niks heeft met Harry Potter? Eerste film leuk, maar de volgende 6 herhaling van steeds hetzelfde?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 12:21:45 #226
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173275603
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:13 schreef Injetta het volgende:
Wat meteen in mij op komt: Lord of the Rings. Vreselijk. Werd er zwaar geirriteerd van. Een eindelose reeks van vechten met vreemde wezens, stukjes gezeik over een ring en superslecht geacteerd.
En ben ik de enige op de hele wereld die niks heeft met Harry Potter? Eerste film leuk, maar de volgende 6 herhaling van steeds hetzelfde?
Oneens met LOTR.

Volledig eens met Harry Potter. Nooit gezien.
4045
onlogisch
  zondag 20 augustus 2017 @ 12:24:07 #227
319979 Fok-it
All is well
pi_173275654
quote:
18s.gif Op zondag 20 augustus 2017 04:52 schreef De_cameraman_uit_Colombia het volgende:
Donnie Darko

Net ff de top250 van IMDB gespiekt en er zaten wat tegenvallers tussen, maar 2001 en deze waren echt ruk.

Dat terwijl ik wel van dat soort mysterieuze films hou (David Lynch O+ ) maar DD kon ik niks mee.
Prima filmpje maar de mensen die Donnie Darko zwaar adoreren hebben nog niet veel films gezien.
  zondag 20 augustus 2017 @ 13:30:44 #228
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173277154
quote:
De films van Harry Potter konden wel een stuk beter, maar de boeken waren wel heel erg tof.
Oh.
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:10:42 #229
459912 FlippingCoin
pi_173278153
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 12:21 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Oneens met LOTR.

Volledig eens met Harry Potter. Nooit gezien.
Huh nooit gezien?
  Moderator zondag 20 augustus 2017 @ 14:19:57 #230
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_173278340
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Huh nooit gezien?
30 minuten ongeveer. Toen wist ik wel hoe laat het was.
4045
onlogisch
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:20:38 #231
459912 FlippingCoin
pi_173278363
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:19 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ah oké. :)
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:25:17 #232
319979 Fok-it
All is well
pi_173278471
quote:
14s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:19 schreef onlogisch het volgende:

[..]

De eerste film is dan ook meer een kinderfilm nog. De verdere delen wordt het wel wat duisterder en grimmiger. Boeken ook nooit gelezen?
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:33:13 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173278612
Wat als eerste bij me opkomt:

LOTR. Visueel erg mooi maar het is mij nog nooit gelukt om zo'n film uit te kijken zonder in slaap te vallen (inclusief in de bioscoop). En ik heb dat toch al zeker een stuk of 5 keer geprobeerd.

Kill Bill. Is gewoon veel te lang. Ook al een paar keer geprobeerd en nog nooit wakkker het einde gehaald.

Mulholland Drive. Snapte ik geen reet van en volgens mij klopte die film ook gewoon niet. Maar misschien ga ik die nog eens een tweede kans geven

Star Wars. Ik ben een nerd en zou dat dus leuk moeten vinden maar ik begrijp niets van de hype
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2017 @ 14:41:05 #234
137949 Disana
pi_173278782

Wat een vreselijke verhaallijn.
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2017 @ 14:42:33 #235
137949 Disana
pi_173278810
quote:
Ik heb ook niets met Harry Potter. Geen enkele film gezien, geen boek gelezen. Louter omdat iedereen er zo hoog over opgeeft.
  zondag 20 augustus 2017 @ 14:58:25 #236
319979 Fok-it
All is well
pi_173279157
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb ook niets met Harry Potter. Geen enkele film gezien, geen boek gelezen. Louter omdat iedereen er zo hoog over opgeeft.
Dus omdat mensen enthousiast zijn over iets denk jij: Laat ik het dan maar niet volgen :)

Vreemde redenatie
  zondag 20 augustus 2017 @ 15:02:22 #237
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_173279259
Eerste die mij te binnen schiet: Das leben der anderen.

Vond 't zo'n dodelijk saaie film. :Z

En ik heb dat bij nog meer films wel gehad. Maar weet 't effe niet meer..... als het me te binnen schiet meld ik het.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2017 @ 15:09:33 #238
137949 Disana
pi_173279494
quote:
10s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dus omdat mensen enthousiast zijn over iets denk jij: Laat ik het dan maar niet volgen :)

Vreemde redenatie
Zodra ze gaan zeggen 'dat moet je zien' heb ik het gehad ja. Twin Peaks idem: nooit gezien. GOTH, geen idee. Ooit ga ik ze wel kijken. In mijn eigen tijd.
  zondag 20 augustus 2017 @ 15:12:56 #239
459912 FlippingCoin
pi_173279603
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Zodra ze gaan zeggen 'dat moet je zien' heb ik het gehad ja. Twin Peaks idem: nooit gezien. GOTH, geen idee. Ooit ga ik ze wel kijken. In mijn eigen tijd.
Waarom dan?
pi_173279707
quote:
10s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Vreemde redenatie
Dat heb ik met Breaking Bad, dat moet ik zien volgens bepaalde vrienden.

Ik moet helemaal niks :{w
daarnaast heb ik nu ook niet echt de tijd om een x aantal seizoenen te gaan kijken
  zondag 20 augustus 2017 @ 15:19:43 #241
319979 Fok-it
All is well
pi_173279805
quote:

[..]

Het komt gewoon beetje quasi rebels over :+

Sommige series/films zijn ook echt gewoon super natuurlijk en daarom krijgen ze terechte hype. Zou dan juist nieuwsgierig zijn
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2017 @ 15:30:17 #242
137949 Disana
pi_173280012
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:12 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom dan?
Geen idee.
  Trouwste user 2022 zondag 20 augustus 2017 @ 15:56:20 #243
7889 tong80
Spleenheup
pi_173280619
quote:

[..]

Zodra ze gaan zeggen 'dat moet je zien' heb ik het gehad ja. Twin Peaks idem:
Dat was 27 jaar geleden. Ik zal het nooit gaan herkijken. Was destijds een terechte hype rond. Zonder de hype zal het nooit meer hetzelfde zijn. Denk ook dat je er niks aan vindt als tegenwoordige nieuwe kijker.

zondag 20 augustus 2017 @ 16:25:24 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173281430
quote:
Twin Peaks idem: nooit gezien. GOTH, geen idee.
Wat is GOTH? Twin Peaks heb ik ook nooit gezien
Mijn reisverslagen
pi_173283803
Games of thrones.... ziet er goed gemaakt uit, toch boeit het me niet...
Nu ik het zo bekijk hou ik dus niet van de eindeloze fantasy-achtige films en series;
LOTR, Harry Potter, GOTH.
Het is in mijn optiek steeds hetzelfde. Goed tegen kwaad, zg. wijze mannen of vrouwen die vaak ook nog iets helderziends hebben. Hoofdpersoon is soort van uitverkorene die,zwaar op de proef wordt gesteld, maar uiteindelijk toch alles overwint. Er wordt mysterieus gesproken, gevochten met veel bloed vergieten.
Alsof ik naar een verhaaltje kijk,dat zich eindeloos herhaald. Alleen het decor, de acteurs en de kostuums wisselen.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2017 @ 17:50:34 #246
137949 Disana
pi_173283856
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 15:56 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat was 27 jaar geleden. Ik zal het nooit gaan herkijken. Was destijds een terechte hype rond. Zonder de hype zal het nooit meer hetzelfde zijn. Denk ook dat je er niks aan vindt als tegenwoordige nieuwe kijker.

Nou ja, dat merk ik dan vanzelf wel.
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2017 @ 17:51:13 #247
137949 Disana
pi_173283872
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 16:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wat is GOTH? Twin Peaks heb ik ook nooit gezien
Aha, dan ben ik dus niet de enige.

GOTH of GOT is Game of Thrones.
  † In Memoriam † zondag 20 augustus 2017 @ 17:52:30 #248
137949 Disana
pi_173283895
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:48 schreef Injetta het volgende:
Nu ik het zo bekijk hou ik dus niet van de eindeloze fantasy-achtige films en series;
Het is in mijn optiek steeds hetzelfde. Goed tegen kwaad, zg. wijze mannen of vrouwen die vaak ook nog iets helderziends hebben. Hoofdpersoon is soort van uitverkorene die,zwaar op de proef wordt gesteld, maar uiteindelijk toch alles overwint. Er wordt mysterieus gesproken, gevochten met veel bloed vergieten.
Alsof ik naar een verhaaltje kijk,dat zich eindeloos herhaald. Alleen het decor, de acteurs en de kostuums wisselen.
Goede beschrijving, en ik kan me er helemaal in vinden: verhaaltjes die zich herhalen. Fantasy is niets voor mij.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:54:41 #249
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_173283939
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:48 schreef Injetta het volgende:
Tussen die delen zitten anders genoeg verschillen.

Maar van wat voor films hou je dan wel?
Oh.
  zondag 20 augustus 2017 @ 17:55:13 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_173283943
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Aha, dan ben ik dus niet de enige.

GOTH of GOT is Game of Thrones.
OK, GOTH heb ik ook nog nooit gezien
Mijn reisverslagen
pi_173300414
La La Land, wat een doodsaaie film was dat zeg. Er gebeurde echt werkelijk niets interessants.
Built for Speed
pi_173300666
Is 'Gone with the wind' al genoemd?
Legendarische film hoor, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar veeeeeeeel te lang en die intermezzo's waar je alleen maar wat tekst zag voorbijschuiven met (on)toepasselijke muziek erbij.
Overigens, voor Tong80 een leuk weetje over deze film: Vivien griezelde als zij weer eens moest kussen met Clark, want zijn kunstgebit zat los in zijn mond en dat schijnt niet prettig te zijn bij het zoenen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_173302152
Forrest Gump, jezus wat een irritante film is dat.
pi_173304697
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 17:54 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Tussen die delen zitten anders genoeg verschillen.

Maar van wat voor films hou je dan wel?
Mmm, eigenlijk bijna alles behalve van die Amerikaanse puberfilms met hele flauwe sexhumor, kotsen, taartgooien, e.d.
Voor de rest kan ik veel hebben.... :)
  maandag 21 augustus 2017 @ 18:24:26 #255
319979 Fok-it
All is well
pi_173305275
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:19 schreef HansvanOchten het volgende:
La La Land, wat een doodsaaie film was dat zeg. Er gebeurde echt werkelijk niets interessants.
Als je denkt dat La La Land het van het ijzersterke script moet hebben dan begrijp je de reden ook niet waarom hij zoveel Oscars heeft gewonnen
pi_173305435
Pulp Fiction, ik vond er niks aan
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 19:41:45 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_173306717
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 14:31 schreef Hiddendoe het volgende:
Is 'Gone with the wind' al genoemd?
Legendarische film hoor, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar veeeeeeeel te lang en die intermezzo's waar je alleen maar wat tekst zag voorbijschuiven met (on)toepasselijke muziek erbij.
Overigens, voor Tong80 een leuk weetje over deze film: Vivien griezelde als zij weer eens moest kussen met Clark, want zijn kunstgebit zat los in zijn mond en dat schijnt niet prettig te zijn bij het zoenen.
SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 15:55 schreef ChickenMan het volgende:
Forrest Gump, jezus wat een irritante film is dat.
Vind ik ook overgewaardeerd.

Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 19:42:16 #258
7889 tong80
Spleenheup
pi_173306726
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 18:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Als je denkt dat La La Land het van het ijzersterke script moet hebben dan begrijp je de reden ook niet waarom hij zoveel Oscars heeft gewonnen
Waarom dan ? Heb hem niet gezien.

maandag 21 augustus 2017 @ 19:59:00 #259
319979 Fok-it
All is well
pi_173307095
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:42 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarom dan ? Heb hem niet gezien.

De muziek, de cinematografie, het decor, de locatie, de chemie tussen de hoofdrolspelers. Alles is verbonden met elkaar tot 1 perfect plaatje en echt een ode aan de cinema. Dat is mooi. Natuurlijk is het verhaal dan niet zo complex als de gemiddelde arthouse. Je loopt blij de bios uit.
pi_173307321
Moonlight. Vreselijk veel open deuren en een niet verrassend plot.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_173307497
Inception.
  maandag 21 augustus 2017 @ 20:24:41 #262
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173307728
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 20:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
Moonlight. Vreselijk veel open deuren en een niet verrassend plot.
O, dit is ook een goede, ja. En ik zou daar ook meteen Boyhood aan toe willen voegen. Beide films worden door alles en iedereen bewierookt, en beide films vond ik ronduit saai.
pi_173307813
Alles van Tarantino vind ik pulp
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2017 @ 20:41:14 #264
7889 tong80
Spleenheup
pi_173308281
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 19:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]

De muziek, de cinematografie, het decor, de locatie, de chemie tussen de hoofdrolspelers. Alles is verbonden met elkaar tot 1 perfect plaatje en echt een ode aan de cinema. Dat is mooi. Natuurlijk is het verhaal dan niet zo complex als de gemiddelde arthouse. Je loopt blij de bios uit.
Ok, moet je wel voor in de stemming zijn. Heb wel een idee van wat je bedoelt. Apocalyps Now maar dan anders.

pi_173343752
Interstellar.

Als groot fan van de werken als 2001: A Space Odyssey kon ik Interstellar niet anders zien dan een matige rip-off. Eentje waarbij meer aandacht werd geschonken aan drama, liefde en pseudo-science, terwijl 2001 juist wetenschap voorop had staan. Waar de wereld in het verhaal onlogisch was gemaakt, puur om gebeurtenissen te creeeren en dit verhaal te vertellen.

Ook Inception lag me niet. Weet dat ik Nolan zijn films goed kan waarderen, maar deze twee staan me erg tegen.
1 + 1 = blauw
  woensdag 23 augustus 2017 @ 15:22:56 #266
45206 Pietverdriet
pi_173343846
Zo vond ik Gravity ook tenenkrommend. Klopte geen fuck van de fysica.
Sowieso alle SF films waar ruimteschepen als vliegtuigen vliegen en bochten maken.
  † In Memoriam † woensdag 23 augustus 2017 @ 16:04:00 #267
pi_173344571
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 20:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Mee eens, blijkbaar is het dialoog interessant maar ik vond het doodsaai, eindeloos vaag gelul en er komt maar geen vaart in. Nooit afgezien.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 16:10:48 #268
7889 tong80
Spleenheup
pi_173344681
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 16:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Mee eens, blijkbaar is het dialoog interessant maar ik vond het doodsaai, eindeloos vaag gelul en er komt maar geen vaart in. Nooit afgezien.
Zit juist erg veel vaart in. De lijntjes zijn bijna niet bij te houden.

pi_173346085
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat was Bobby :)
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 17:57:41 #270
7889 tong80
Spleenheup
pi_173346424
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:38 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Dat was Bobby :)
Ah. Heb er dan ook alleen over gelezen. :)

pi_173346434
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ah. Heb er dan ook alleen over gelezen. :)

Jaja zeker nooit Dallas gekeken
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 18:01:42 #272
7889 tong80
Spleenheup
pi_173346483
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 17:58 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Jaja zeker nooit Dallas gekeken
Klopt.

pi_173346496
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:01 schreef tong80 het volgende:

[..]

Klopt.

Mmm ik geloof je niet :)
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2017 @ 18:07:47 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_173346583
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:02 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Mmm ik geloof je niet :)
Dat mag, en interesseert me niet.

pi_173346590
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat mag, en interesseert me niet.

:'(
pi_173356786
Avatar... Niet afgekeken. Wat een zoetsappige meuk...
Hij kwam, zag en dronk een pilsje
pi_173369175
Die met die hond en dat ze dan gaan varen naar een schat.
  Trouwste user 2022 donderdag 24 augustus 2017 @ 21:37:55 #278
7889 tong80
Spleenheup
pi_173372621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:35 schreef Deckard het volgende:
Die met die hond en dat ze dan gaan varen naar een schat.
:?

† In Memoriam † donderdag 24 augustus 2017 @ 23:33:25 #279
pi_173376926
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Bassie en adriaan
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 24 augustus 2017 @ 23:40:30 #280
39237 crew  H_T
2733
pi_173377078
Silver Linings Playbook. Ooit in de sneak gezien en vond het een stomvervelende film. Toen ik thuis kwam en de gemiddelde recensie zag en voor hoeveel prijzen die was genomineerd heb ik eerst nog twee andere sites bezocht om te kijken of dat wel klopte. Wat een stomvervelende film
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:08:51 #281
39237 crew  H_T
2733
pi_173377518
quote:
1s.gif Op zondag 20 augustus 2017 11:50 schreef Luxuria het volgende:
Alle films met Steven Seagal :')
Van alle Steven Seagal-films hebben er maar 4 een fresh gekregen bij Rotten Tomatoes, en dat is inclusief films waarin hij niet de hoofdrol speelt. Er zijn dus weinig mensen die zijn films als goede films zien ;)

Seagal-films zijn prima als je zin hebt om een dikke menselijke plank slechteriken in elkaar te zien slaan, bijvoorbeeld met bier en chips er bij. En ze pretenderen ook niet veel meer te zijn dan dat.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:36:25 #282
7889 tong80
Spleenheup
pi_173377806
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:33 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Bassie en adriaan
Ah ha :)

vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:34:25 #283
45206 Pietverdriet
pi_173378934
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:37 schreef tong80 het volgende:

[..]

Kuifje en het geheim van de eenhoorn
pi_173378971
Shawshank redenption, Schindler's list, Forrest Gump, green mile.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2017 07:43:56 ]
pi_173378977
Geen van alle vreselijk trouwens.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:30:41 #286
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_173379354
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 07:44 schreef Drug het volgende:
Geen van alle vreselijk trouwens.
Ik zag je naam en bedacht me dat ik The holy mountain echt heel moeilijk vond om door te komen terwijl dat in stonerkringen wel een ultieme klassieker is.
pi_173390619
The lion king en alle andere films uit de Disneystal.
Titanic omdat het teveel lijkt op een Disneyfilm.
The silene of the lambs, totaal ongeloofwaardig en kijken naar gnuivende Jodie Foster met vreselijk accent.
The terminal, wat een vreselijke schijtfilm. De hoofdpersoon die Catherina ZJ speelde, wat een vat vol persoonlijkheidsstoornissen.
Alle pirates of the caribbean films. Leuk karakter die Jack Sparrow, films zelf zijn vreselijk, verhaallijnen voor -12 jaar.
Alle LOTR films, al die fantasy shit, bekruipt me het sprookjesboseffect. Niet doorheen te komen en totaal niet boeiend. Hetzelfde geldt voor die Harry Potter films, ik kom er niet doorheen.
The Matrix mede dankzij het houterige acteerwerk van Keanu, hadden ze nu werkelijk niet een beter iemand kunnen casten?
Al verfilmingen van Dan Brown's boeken, ok, het zijn geen blockbusters maar ik noem ze toch maar even. Stiekem kijk ik alleen om het gezicht dan Tom Hanks. In elk shot kijkt hij als een verschrikte hamster.
Er zijn ook wel leuke films, maar dat is een ander topic :-)
pi_173390968
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar One flew over the cuckoo's nest.
Goed geacteerd en ik heb me laten vertellen dat er echte patiënten 'meespeelden'.
De beste rol was toch wel weggelegd voor Louise Fletcher die voor mij het meest herkenbaar was door het boek. Dezelfde krankzinnige ogen en bezeten gedrag.

Maar het boek is zo veel beter. Want werd verteld vanuit het perspectief van Chief Bromden met alle psychedelische nachtmerries die bij dit tijdperk hoorde.
McMurphy was gewoon Jan Cremer. Grote bek en uiteindelijk de grote loser.
pi_173391056
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 18:45 schreef HalsjeFemkema het volgende:
The lion king en alle andere films uit de Disneystal.
Titanic omdat het teveel lijkt op een Disneyfilm.
The silene of the lambs, totaal ongeloofwaardig en kijken naar gnuivende Jodie Foster met vreselijk accent.
The terminal, wat een vreselijke schijtfilm. De hoofdpersoon die Catherina ZJ speelde, wat een vat vol persoonlijkheidsstoornissen.
Alle pirates of the caribbean films. Leuk karakter die Jack Sparrow, films zelf zijn vreselijk, verhaallijnen voor -12 jaar.
Alle LOTR films, al die fantasy shit, bekruipt me het sprookjesboseffect. Niet doorheen te komen en totaal niet boeiend. Hetzelfde geldt voor die Harry Potter films, ik kom er niet doorheen.
The Matrix mede dankzij het houterige acteerwerk van Keanu, hadden ze nu werkelijk niet een beter iemand kunnen casten?
Al verfilmingen van Dan Brown's boeken, ok, het zijn geen blockbusters maar ik noem ze toch maar even. Stiekem kijk ik alleen om het gezicht dan Tom Hanks. In elk shot kijkt hij als een verschrikte hamster.
Er zijn ook wel leuke films, maar dat is een ander topic :-)
Euhm, volgens mij was Tom Hanks de hoofdpersoon in 'The terminal'. Ik vond hem briljant. En ik maakte toen pas kennis met Stanley Tucci, ook een acteur om U tegen te zeggen.
Zo onsympathiek als hij hier is, zo sympathiek is hij bijv. in 'The devil wears Prada', en dan weer zo monsterachtig in 'Lovely Bones".
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:44:44 #290
7889 tong80
Spleenheup
pi_173393186
Louise Fletcher won dan ook een Oscar voor deze rol.

pi_173393559
Pulp Fiction.
Een keer of 3 geprobeerd te kijken maar na een uurtje ofzo val ik gewoon in slaap. :')
pi_173395790
The Godfather - aardige film, maar echt niet zo legendarisch goed als men zegt.
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:53:54 #293
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173395930
Harry Potter films. Al krijg ik geld toe. Zo totaal ver van de dagelijkse realiteit :{w
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:07:02 #294
7889 tong80
Spleenheup
pi_173396145
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:45 schreef TechTraveler het volgende:
The Godfather - aardige film, maar echt niet zo legendarisch goed als men zegt.
Ik vond hem geweldig. Deel 2 ook. Deel 3 viel tegen. Maar nog steeds een 8. :)

Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:07:37 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_173396159
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 22:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Harry Potter films. Al krijg ik geld toe. Zo totaal ver van de dagelijkse realiteit :{w
Dat hoeft niets uit te maken. De Alien-films zijn ook goed.

vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:09:00 #296
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173396188
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:07 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat hoeft niets uit te maken. De Alien-films zijn ook goed.

Dat is heel persoonlijk. Ik hou niet van fictie.
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:11:20 #297
7889 tong80
Spleenheup
pi_173396240
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat is heel persoonlijk. Ik hou niet van fictie.
Dan blijft er weinig voor je over als filmliefhebber.

vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:16:16 #298
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173396338
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dan blijft er weinig voor je over als filmliefhebber.

:D Ik hou niet van tekenfilms, niet van science fiction, niet van aliens, Harry Potter, Star Wars, Roboflop etc. etc. Ik denk binnen 2 seconden: dat en dat kan helemaal niet.
  Trouwste user 2022 vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:26:49 #299
7889 tong80
Spleenheup
pi_173396574
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:16 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

:D Ik hou niet van tekenfilms, niet van science fiction, niet van aliens, Harry Potter, Star Wars, Roboflop etc. etc. Ik denk binnen 2 seconden: dat en dat kan helemaal niet.
Geen idee van welk genre je wél houdt.

vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:33:06 #300
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_173396703
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Geen idee van welk genre je wél houdt.

Geschiedenis. Romantische komedies. Kostuumdrama's. Documentaires. En voor humor Chevy Chase en Frank Drebin. En jij?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 00:50:16 #301
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_173397890
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:16 schreef Boca_Raton het volgende:

... dat en dat kan helemaal niet.
Dat geldt serieus voor 99% van de films. - Of zijn hallucinaties, mijmeringen, bespiegelingen, dagdromen, opzettelijke dwalingen, unieke commentaren en/of filosofische benaderingen in een film wel toegelaten? - In dat geval: que?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')