Damn right.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:29 schreef ValHallen het volgende:
Jack Nicholson is en blijft de leukste Joker.
Wauw, zelden zo oneens geweest over een film. Requiem for a Dream is toch overduidelijk een gevalletje 'style over substance'. Verhaal wordt juist heel neutraal verteld vond ik, het laat gewoon een paar junks zien, zonder boodschap. Het is juist het camerawerk, de soundtrack en de editing die belangrijk zijn, niet het verhaal.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
Waardeloze anti-verslaving propaganda, dusdanig zwaar overdreven qua extremiteit en verschrikkelijke over-acting, dat het gewoon beschamend slecht is.
De boodschap wordt keer op keer op keer zeer eenzijdig en ongenuanceerd door je strot GERAMD, dat het als speelfilm eigenlijk geen waarde meer heeft, en je het meer kunt zien als een 'after school special' dat volstaat met overdreven bangmakerij, gericht op een naief en/of compleet achterlijk publiek.
Het enige positieve aan de hele film was de soundtrack. De rest was pretentieuze bagger. Verschrikkelijke film.
Ik vond deze film juist wel oké, hoewel het einde bijzonder deprimerend is. Maar toen ik opeens die hoofdrolspeler in één of ander emo-bandje zag zingen, hoefde ik hem ook niet meer te zien, nee.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
Waardeloze anti-verslaving propaganda, dusdanig zwaar overdreven qua extremiteit en verschrikkelijke over-acting, dat het gewoon beschamend slecht is.
De boodschap wordt keer op keer op keer zeer eenzijdig en ongenuanceerd door je strot GERAMD, dat het als speelfilm eigenlijk geen waarde meer heeft, en je het meer kunt zien als een 'after school special' dat volstaat met overdreven bangmakerij, gericht op een naief en/of compleet achterlijk publiek.
Het enige positieve aan de hele film was de soundtrack. De rest was pretentieuze bagger. Verschrikkelijke film.
Nee, maar Big Fish vond ik juist wel tof. Mars Attacks! is ook gaaf en Batman kan er ook mee door. De rest is kut met peertjes.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef GGMM het volgende:
Big Fish Waar sloeg die hele film op joh. Sowieso ben ik een van de weinige blijkbaar die TIm Burton-films vrijwel altijd kut vindt.
Ik vond juist het camerawerk, de muziek, en de MTV-editing een 'truukje' om het allemaal te verhullen als een 'hippe' moderne film, terwijl de boodschap natuurlijk uitgekauwde rotzooi was...quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:35 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Wauw, zelden zo oneens geweest over een film. Requiem for a Dream is toch overduidelijk een gevalletje 'style over substance'. Verhaal wordt juist heel neutraal verteld vond ik, het laat gewoon een paar junks zien, zonder boodschap. Het is juist het camerawerk, de soundtrack en de editing die belangrijk zijn, niet het verhaal.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:45 schreef ValHallen het volgende:
Was ik gewoon Memento vergeten. Eigenlijk alle films wel van Christopher Nolan, snap niet dat de hele wereld zo lyrisch is over zijn werk.
Over je eerste alinea, als de stijl je niet ligt is het logisch dat je het een kutfilm vond. Maar de regisseur heeft er allesbehalve een film met een morele ondertoon van gemaakt. Heb ooit ergens gelezen dat hij een tragedy wilde maken, de verslaafden zijn een onderdeel daarvan. Niks anti-drugs, het zijn simpelweg personages in een film, een soort kapstok voor de visuele trucjes en het tragedie verhaal. Het is geen anti-drugs film en dat is het nooit geweest.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik vond juist het camerawerk, de muziek, en de MTV-editing een 'truukje' om het allemaal te verhullen als een 'hippe' moderne film, terwijl de boodschap natuurlijk uitgekauwde rotzooi was...
Als je dat eenmaal doorhebt, en in mijn geval was dat verdomd vroeg in de film, dan zit je je daar dus juist de hele film kapot aan te ergeren. Het feit dat ik de film heb uitgekeken wil wel zeggen dat ik het vanwege al die positieve reacties een eerlijke kans wilde geven, maar ik vond het echt verschrikkelijk slecht allemaal.
Ik heb niets tegen films met een boodschap, of met morele toon, of whatever, maar dit was zo ongelooflijk over-the-top, dat het gewoon genant was. Alsof de makers het gericht hebben op een doelgroep die compleet debiel is ofzo, dat die boodschap er op deze manier zo eenzijdig een ongenuanceerd INGESTAMPT moest worden, waarbij het iedere vorm van realisme al vrij snel compleet uit het oog verloor.
Veel plezier ermeequote:Op donderdag 28 juni 2012 03:48 schreef Marsenal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Memento heb ik net binnengehaald.
Dit idd! Vond er werkelijk niet aan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 05:05 schreef NooitGenoeg het volgende:
Avatar, wat een langdradige emotieloze kutfilm. Ik kon er werkelijk niks mee, in de bioscoop én op tv gezien, de tweede keer ben ik in slaap gevallen. De zoveelste science fiction bullshit.
Die van district 9 mag je me uitleggen als je tijd/zin hebt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:10 schreef Pro_Shifty het volgende:
Drive: Verschrikkelijke film. Leek of hij niet af was. Trailer is misleidend.
Tree of life: Bah.. geen woorden voor.
Requim of a dream: Ook geen kut aan
Donnie Darko: Verschikkelijk
District 9: ook verschrikkelijk
Hier sta ik helemaal achter; wat verschikkelijk doorzichtig overduidelijk gesponsorde film was dit zeg; continu onderschatting van het zelfdenkend vermogen van de kijker; ik voelde me echt beledigd toen ik die film zat te kijken. Elke nuance ontbrak waar dan ook. een van de slechtste films die ik ooit heb gezien.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
Meen je nou serieus dat je naast dat je het zelf rukfilms vind niet kan begrijpen/inzin waarom andere mensen deze wél goed vinden?quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:19 schreef Lyza666 het volgende:
Pulp Fiction
Inception
LOTR
Forrest Gump
Er zijn wel meer films waarvan ik niet begrijp dat ze "briljant" worden gevonden maar die ik niet vreselijk vind. Maar bovenstaande 4 dus wel.
Hmm oke. Ietwat verkeerde formulering. Dat verschilt per film. Bij de één kan ik nog wel begrijpen waarom de film goed gevonden wordt, bij de ander niet.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:36 schreef CutCake het volgende:
[..]
Meen je nou serieus dat je naast dat je het zelf rukfilms vind niet kan begrijpen/inzin waarom andere mensen deze wél goed vinden?
ik speol altijd door naar het laatste half uurtjequote:
ik vind Titanic een heerlijke film omdat hij naar mijn mening lekker wegkijkt, romantisch verhaaltje van niets enzo. maar die 11 oscars... echt belachelijk voor een film die best leuk gefilmd is maar het bouquette reeks niveau nauwelijks ontstijgt.quote:
Lees er wat meer over en kijk de film nogmaals over een aantal jaar!quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:14 schreef Karina het volgende:
2001 A Space Odessey, het begin ging nog wel, maar daarna werd het supervaag en ik kreeg de zenuwen van de muziek.
Wat vondt jij niet goed aan District 9? District 9 is mijn ogen de verrassing van de laatste aantal jaren.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:10 schreef Pro_Shifty het volgende:
Drive: Verschrikkelijke film. Leek of hij niet af was. Trailer is misleidend.
Tree of life: Bah.. geen woorden voor.
Requim of a dream: Ook geen kut aan
Donnie Darko: Verschikkelijk
District 9: ook verschrikkelijk
Amen! Wat een bout film en zo langdradig.quote:
Die was ik vergeten. Wat een enorm slechte film is dat idd.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:14 schreef Karina het volgende:
2001 A Space Odessey, het begin ging nog wel, maar daarna werd het supervaag en ik kreeg de zenuwen van de muziek.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
Dit.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:29 schreef ValHallen het volgende:
The Green Mile, veilig, goedkoop inspelend op vals sentiment, oer-Hollywood
Shawshank Redemption, weer een film van Frank Darabont, zelfde mankementen als The Green Mile
Lord of the Rings (Two towers/return of the king, Fellowship vond ik nog best te pruimen), veldslagen, veldslagen, elfjes, veldslagen, hyperdehype, afgekauwde fantasy.
Ha! Eerste film die me te binnen schoot nadat ik de TT had gelezen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:33 schreef Yi-Long het volgende:
Requiem for a Dream.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Amelie: Zelden zo een vervelend hoofdpersonage gezien.
Clockwork orange: Doet te erg zijn best om interessant/arthouse te zijn
Één van de betere acteerprestaties van het vorig decennium.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Nemephis het volgende:
Inglorious Bastards is het eerste wat mij te binnen schiet. Slecht verhaal, slecht geacteerd, tien keer niks.
Wat is er zo speciaal aan Memento dan?quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:44 schreef Sjappel het volgende:
[..]
Één van de betere acteerprestaties van het vorig decennium.
Daarnaast is het treurig dat Memento en American Beauty worden afgekraakt.
Ik kan begrijpen dat het je smaak niet is, maar de acteerprestaties van met name Christoph Waltz zijn natuurlijk briljant. Die Oscar is zeer terecht.quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Nemephis het volgende:
Inglorious Bastards ... slecht geacteerd
Idd 1 van de meest gehypte maar ontzettend suffe film...quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:31 schreef Nemephis het volgende:
Inglorious Bastards is het eerste wat mij te binnen schiet. Slecht verhaal, slecht geacteerd, tien keer niks.
Ohnee? Lelijk geschoten, simpel verhaaltje maar dan achterstevoren, slecht geacteerd. De hele film leunt op een gimmick.quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:20 schreef Sjappel het volgende:
Ik vind ook dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen goede en leuke films. Een film als Memento kan als saai worden ervaren, maar niet als slecht.
Memento heeft mij juist weer positief verrast, vind het een topper.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:45 schreef ValHallen het volgende:
Was ik gewoon Memento vergeten. Eigenlijk alle films wel van Christopher Nolan, snap niet dat de hele wereld zo lyrisch is over zijn werk.
Een aantal van die effecten waren niet eens CGI, maar gewoon het echte werk:quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:21 schreef maniace het volgende:
Inception wat een slappe hap was die film, toffe effecten maar daar houdt het dan verder ook wel mee op. En iedereen maar roepen dat het zo moeilijk te volgen was.... Nee Nolan sloeg voor mij de plank mis.
Drivequote:Op donderdag 28 juni 2012 20:31 schreef Sgele het volgende:
Drive... man man man, wat was me dat een emotieloze baggerfilm zeg![]()
Ik zag iemand Memento noemen. Ik word daar ook niet warm of koud van.
Tot slot ben ik het met Yi-Long eens. Requiem for a dream... kon mij ook niet boeien. Heel vervelend gemaakt.
Grappig wel, je klinkt zelf als een gigantische snob.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 03:31 schreef dekatophetspek het volgende:
Ik ben absluut geen liefhebber van arthouse. Tree Of Life was voor mij niet meer dan een zooi elitair geneuzel met mooi vormgegeven beelden die echter geen enkel verhaal bieden. Ook bij de handtascowboys van Brokeback Mountain had ik de afstandsbediening snel te pakken. Bij cowboys denk ik namelijk aan stoere mannen en niet aan de types die we in dit wanproduct uit Hollywood voorgeschoteld kregen. Arthouse is mij over het algemeen te elitair en snobistisch. Doe mij maar een heerlijke B-film.
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die wel kan genieten van bijvoorbeeld John Carter. Nee, niet in 3D!
Lekker makkelijk, da's met alles zo.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:28 schreef catfish het volgende:
als je dit als "saai" ervaart, tja, jouw probleem zou ik zo zeggen
Ik zat gewoon in een bioscoopzaal waarin men na afloop ging applaudisseren...quote:Op donderdag 28 juni 2012 07:26 schreef Sam_Raimi het volgende:
Tarantino's Inglorious Bastards, zo ontzettend gehyped waarna niemand meer een slechte kritiek durft te geven.
Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt. Ik werk 3 keer per week in een bioscoop en ga er ook 3 keer peer week als bezoeker naartoe.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:13 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik zat gewoon in een bioscoopzaal waarin men na afloop ging applaudisseren...
Ik moest er met de vriend met wie ik heen was dan ook gewoon hard om lachen. Vonden ze naast me niet zo leuk, maar ja, so be it...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:23 schreef Mijtthas het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt. Ik werk 3 keer per week in een bioscoop en ga er ook 3 keer peer week als bezoeker naartoe.
Off Topic:
Mensen die voor de piloot gaan klappen... Net zo sneu
Mooi zo, dan is mijn missie geslaagd.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 03:34 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Grappig wel, je klinkt zelf als een gigantische snob.
Al diequote:Op donderdag 28 juni 2012 03:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vond deze film juist wel oké, hoewel het einde bijzonder deprimerend is. Maar toen ik opeens die hoofdrolspeler in één of ander emo-bandje zag zingen, hoefde ik hem ook niet meer te zien, nee.
En Tim Burton is echt zo'n regisseur die één trucje onder de knie heeft, en verder.... mwah. Ook zijn mancrush op Johnny Depp word genant.
Overigens heb ik thuis een prentenboekje van Burton liggen, die is wel erg oké.
Nee, snap ik, maar in ieder geval, toen ik de OP maakte, bedoelde ik met die briljante films, films waarvan het meerendeel van de recensies lovend waren en de film met prijzen is overladen. De term is inderdaad behoorlijk subjectief, maar we hebben allemaal vrienden die de term wel heel stellig duren te gebruiken bij de top 50 van IMDBquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:19 schreef Lyza666 het volgende:
TS: misschien moet je er ook bij zeggen wat dan precies een briljante film is in jouw ogen? Is dat de top 250 op imdb of de top 100? Of heb je er een mooie definitie van?
Shawshank redemption bijvoorbeeld vind ik een prima film maar briljant? Neuh. Op nummer 1 in die top 250, ik zie het niet zo eerlijk gezegd. Ergens in het topic noemt iemand ook de film ratatouille, sinds wanneer vindt 'men' die film briljant dan? Het is allemaal vrij subjectief.
Als ik het nieuwsbericht over de remake van Starship Troopers moet geloven, was ik juist één van de weinigen die het maar een matige film vond. Ik werd voor gek verklaard dat ik die niet meer dan matig noemde...quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vond Starship Troopers briljant. Maar ben geloof ik één van de weinigen.
30 seconds to mars een of ander emobandje noemen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 03:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vond deze film juist wel oké, hoewel het einde bijzonder deprimerend is. Maar toen ik opeens die hoofdrolspeler in één of ander emo-bandje zag zingen, hoefde ik hem ook niet meer te zien, nee.
Ook nadat hij bijvoorbeeld het vliegtuig veilig op de grond heeft gekregen nadat de motors zijn uitgevallen?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:23 schreef Mijtthas het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt. Ik werk 3 keer per week in een bioscoop en ga er ook 3 keer peer week als bezoeker naartoe.
Off Topic:
Mensen die voor de piloot gaan klappen... Net zo sneu
Dit.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
30 seconds to mars een of ander emobandje noemen.
Mjah, ik vond dat wel een prima film, alleen de 'hype' was nogal overdreven.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Lost in translation ook voor mij. Ik wilde em zo graag goed vinden, maar het deed me gewoon niks. En ik verveelde me tijdens het kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |