True. Ik heb wel een route gezien tussen Leer en Venlo waarbij je met handig schuiven met tijden even snel bent als wanneer je halverwege een IC zou kiezen ipv een REquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat hangt maar net van het traject af.
Op Münster - Wanne-Eickel (daar kom je langs bij Leer-Venlo) slaat de RE geloof ik welgeteld één station over.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:22 schreef Monopoly het volgende:
Zo, beginnen aan een lange post met veel foto's van de cabine van een G-2000
Denemarken en Zweden niet te vergeten. In laatstgenoemde land mogen privévervoerders ook op hoofdtrajecten rijden.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:44 schreef b2py het volgende:
Zijn er voorbeelden in het buitenland waarbij het spoor geprivatiseerd is?
Tsja... Is dat een compliment? Zelfs een gedresseerde aap doet het beter dan Melanie.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:54 schreef James1988 het volgende:
DriekOplopers
Minister van Spoorweg- en OV-zaken
Ik vind 'm wel leuk eigenlijk. En hij doet het ongetwijfeld beter dan Melanie
De bovenste foto heb ik van internet geplukt. Heb geen foto gemaakt van de loc zelf vandaagquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Nice.
De loc stond zo te zien eerst bij Shunter?
Cool. In hun grote pand ben ik nog niet geweest. Wel de kleine werkplaats op de Albert Plesmanweg. Moesten we een keer een 1206 ophalen na klein onderhoud.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
oh
Maar die was dus bij Shunter in de Waalhaven gemaakt
De Class rijdt lekkerder vind ik. Tenzij je losse loc rijdt. De Class is vrij "eng". Die schommelt alle kanten op, ende G-2000 trekt een stuk fijner op als losse loc.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:31 schreef Anno1982 het volgende:
Bedankt voor de foto's, Mono. Ziet er allemaal een stuk strakker uit dan een Class 66. Wat vind je fijner rijden?
Het ATB-display dat je gefotografeerd hebt is overigens ATB-NG...
Verdiep je nu eerst eens hoe het in het buitenland gaat. Het zal mij worst wezen wie er op het net rijd. Maar wel maar een vervoerder. Hoe meer vervoerders op het net hoe meer belangenverstrengeling. En goederenvervoer kun je niet vergelijken met reizigersvervoer. Talloze overstappen, diverse tarieven, en aansluitingen. Want aansluitingen worden dan juist vermeden. Je gaat natuurlijk niet de concurrentie in de kaart spelen. De UK bv is geprivatiseerd. Kijk eens hoe duur daar een kaartje is. Dan schrik je. In NL is het al duur. Tov de de UK is de prijs hier in NL een lachertje. In Belgie is het nog geheel van de staat. Wat blijkt: het is erg goedkoop. Logisch want als iedere inwoner betaalt aan het spoor worden de kosten verdeeld.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Twee monopolisten één gedachte. En de reiziger mag kiezen tussen ...
[..]
De NS laat je zeiken totdat je een ons weegt, de centjes komen heus wel binnen, want de concurrent ontbreekt.
Hoelaat was jij daar dan? Ik was rond 10:50 op de Europoort, vertrok daar tegen 13u weer ri Pernis, en toen rond 15u weer naar huis.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:23 schreef Monopoly het volgende:
Ik maak zometeen een lange post met wat foto's uit de cabine van de G-2000. Ik stond immers één uur stil voor de Callandbrug eind van de middag, er was een storing ofzo. Overigens ook al de 3e keer in 3 weken dat ik dat mee maak. Vraag me af hoe vaak dat is gebeurd in de tijden dat ik er niet langs kwam.
Klopt ja. Ziet er wel idioot uit moet ik eigenlijk zeggenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
De Class rijdt lekkerder vind ik. Tenzij je losse loc rijdt. De Class is vrij "eng". Die schommelt alle kanten op, ende G-2000 trekt een stuk fijner op als losse loc. Hebben die wagen zo snel mogelijk afgelost, hoewel voor het gemak dat niet zo gedaan was ... Wel leuk, de bediening van Heezik op de Lage Weide.
Overigens mogen we niet meer G-2000 losse loc rijden ivm detectieproblemen. Dit geldt ook voor de 1206. Vandaag hele dag lopen kloten met schutwagen er achter. Wel leuk, maar ook vervelend.
Dat zou kunnen. Maar vergis je niet. Rondom Aken is de AVV aan zet. Die huurt dan de DB in. Daar rijden de talenten. Het is dus privaat. Om kosten te besparen word er nauwelijks onderhoud gepleegd. Storingen in het ubergabebuch staan er al maanden in. Het gevolg is het onderstaande artikel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 02:35 schreef James1988 het volgende:
Aan de andere kant, je kunt in Engeland wel een kaartje London - Manchester (een rit van ruim 2 uur) krijgen voor £ 12. Met treinbinding en vroegboekkorting, maar het kan. De optimale situatie verschilt van land tot land, van regio tot regio. Dit hangt samen met de vorm van het netwerk, reizigersstromen, verwachtingspatronen, enzovoorts.
Het Engelse model (alles opknippen in kleine concessies en aanbesteden) zou in Nederland niet werken vanwege de opzet van het netwerk. Het Britse netwerk is - net als het Franse - stervormig. Met Londen en Parijs als middelpunt. Dat kun je makkelijker opknippen dan het Nederlandse met intercities die van Rotterdam naar Leeuwarden rijden, van Maastricht naar Alkmaar, van Nijmegen naar Den Helder.
Én donker.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 02:55 schreef James1988 het volgende:
In Nederland loopt het ook niet altijd soepel hoor, qua onderhoud. Stap maar eens in een Fyra en ga het aantal gebreken tellen. Doe het een paar weken later nog eens, en wees niet verbaasd als je dezelfde gebreken nog steeds tegenkomt.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat - in hartje winter - er een rijtuig meereed waarvan airco en verlichting het niet deed. Dat rijtuig was echt steen- en steenkoud. En dat heeft zo weken rondgereden...
Dat vind ik als zeer incidentele treinreiziger een goede zaak.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 02:27 schreef Cherna het volgende:
Als het compleet de markt opgaat betaalt alleen de gebruiker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |