Engeland, en in tegenstelling tot wat vaak wordt beweert werkt dat eigenlijk heel erg goed.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:44 schreef b2py het volgende:
Zijn er voorbeelden in het buitenland waarbij het spoor geprivatiseerd is?
Eindelijk, de kern van het probleem Hier wilde ik namelijk naar toe.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is er. De Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland (FMN, bestaande uit Arriva, Veolia, Connexxion en Syntus) willen maar dolgraag het reizigersvervoer in heel Nederland overnemen. Maar ze worden niet serieus genomen door de politiek.
Zie www.beterspoor.nl
Die partij is er, de VVD. Charlie Aptroot voelde (namens de VVD-fractie) wel wat voor het plan van de FMN. En ook binnen de VVD beseft men zich inmiddels wel dat alles privatiseren en verder geen toezicht houden, niet altijd goed uitpakt. Zie ook: de zorg, de post, verzekeringen, de banken.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:49 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zou het uitmaken of de politicus Piet, Klaas of Melanie heet? Nee, het gaat er om dat er een politieke partij is die vaart maakt met echte concurrentie. Maar als jij als stemgerechtigde geen partij hebt die jouw belangen behartigt ben je nergens. Dus zorg ervoor dat Piet, Klaas of Melanie de andere maatschappijen gelijktijdig toelaat op het spoor, i.p.v. de politici aan de lopende band weg te wieberen, want dan ben je over 100 jaar nog bezig met wieberen. Begin maar een politieke partij als het er niet van komt.
Laat ik nou net op die man gestemd hebben Privatiseren moet gepaard gaan met concurrentie, daar zit het hele probleem. Een monopolie moet je bij de staat houden.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die partij is er, de VVD. Charlie Aptroot voelde (namens de VVD-fractie) wel wat voor het plan van de FMN. En ook binnen de VVD beseft men zich inmiddels wel dat alles privatiseren en verder geen toezicht houden, niet altijd goed uitpakt. Zie ook: de zorg, de post, verzekeringen, de banken.
Liberalisering heet dat, politiek-technisch.
Tjezus, een hele avond betoog in één zin de prullenbak in. Ik moet toegeven, het is een kunst.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Laat ik nou net op die man gestemd hebben
quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tjezus, een hele avond betoog in één zin de prullenbak in. Ik moet toegeven, het is een kunst.
Het zit me soms wel tegen ja. Seinen die niet uit de stand stop komen, loc-storingen, bruggen in storing etc etcquote:
Het is gewoon jouw aura.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:28 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het zit me soms wel tegen ja. Seinen die niet uit de stand stop komen, loc-storingen, bruggen in storing etc etc
MVBOV bestaat nog maar twee jaar. We zullen in ons tweejaarverslag ook ingaan op wat we bereikt hebben. Maar in zo'n korte tijd moet je geen wonderen verwachten. Het spoor is niet de wereld van de snelle succesjes.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hameren? Is dat alles? Kunnen ze ook iets afdwingen? Het treinproduct van vandaag is nog steeds niet geweldig en dat terwijl er een clubje als MVBOV bestaat.
Bij opstarten moet de norm natuurlijk zijn, dat je de grootste winst aan beperking van reizigersvertragingsminuten hebt. Dus ene trein voor 1000 man mag voor een trein van 100 man. Ook een beetje wat maakbaar is. Dus IC's vooruit zodat ze niet alsnog achter een stopper terecht komen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus het goederenvervoer is inefficiënt omdat het allemaal verschillende maatschappijen zijn?
[..]
Dienstregeling natuurlijk, dat is de afspraak.
Kun je niet beter een politieke partij beginnen, ook al is het maar een one-issuepartij? Aan potentiële stemmers, de treinreiziger, geen gebrek lijkt me.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:44 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
MVBOV bestaat nog maar twee jaar. We zullen in ons tweejaarverslag ook ingaan op wat we bereikt hebben. Maar in zo'n korte tijd moet je geen wonderen verwachten. Het spoor is niet de wereld van de snelle succesjes.
ik denk het wel ja. Mag je natuurlijk ook alleen met RB, RE en dat soort treinenquote:Op donderdag 28 juni 2012 22:51 schreef James1988 het volgende:
Wat is de goedkoopste manier om van Leer naar Venlo te reizen, op een zaterdag, met twee personen? Ik denk een SWT?
Dat is geen bezwaar. Die zijn toch gelijkwaardig aan NL'se intercitiesquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk het wel ja. Mag je natuurlijk ook alleen met RB, RE en dat soort treinen
klopt. Veel trager dan de IC's zijn ze op zich nietquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is geen bezwaar. Die zijn toch gelijkwaardig aan NL'se intercities
Dat hangt maar net van het traject af.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Veel trager dan de IC's zijn ze op zich niet
Jaaaaa, nu.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig is die verbinding rechtstreeks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |