De bovenste foto heb ik van internet geplukt. Heb geen foto gemaakt van de loc zelf vandaagquote:Op donderdag 28 juni 2012 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
Nice.
De loc stond zo te zien eerst bij Shunter?
Cool. In hun grote pand ben ik nog niet geweest. Wel de kleine werkplaats op de Albert Plesmanweg. Moesten we een keer een 1206 ophalen na klein onderhoud.quote:Op donderdag 28 juni 2012 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
oh
Maar die was dus bij Shunter in de Waalhaven gemaakt
De Class rijdt lekkerder vind ik. Tenzij je losse loc rijdt. De Class is vrij "eng". Die schommelt alle kanten op, ende G-2000 trekt een stuk fijner op als losse loc.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:31 schreef Anno1982 het volgende:
Bedankt voor de foto's, Mono. Ziet er allemaal een stuk strakker uit dan een Class 66. Wat vind je fijner rijden?
Het ATB-display dat je gefotografeerd hebt is overigens ATB-NG...
Verdiep je nu eerst eens hoe het in het buitenland gaat. Het zal mij worst wezen wie er op het net rijd. Maar wel maar een vervoerder. Hoe meer vervoerders op het net hoe meer belangenverstrengeling. En goederenvervoer kun je niet vergelijken met reizigersvervoer. Talloze overstappen, diverse tarieven, en aansluitingen. Want aansluitingen worden dan juist vermeden. Je gaat natuurlijk niet de concurrentie in de kaart spelen. De UK bv is geprivatiseerd. Kijk eens hoe duur daar een kaartje is. Dan schrik je. In NL is het al duur. Tov de de UK is de prijs hier in NL een lachertje. In Belgie is het nog geheel van de staat. Wat blijkt: het is erg goedkoop. Logisch want als iedere inwoner betaalt aan het spoor worden de kosten verdeeld.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Twee monopolisten één gedachte. En de reiziger mag kiezen tussen ...
[..]
De NS laat je zeiken totdat je een ons weegt, de centjes komen heus wel binnen, want de concurrent ontbreekt.
Hoelaat was jij daar dan? Ik was rond 10:50 op de Europoort, vertrok daar tegen 13u weer ri Pernis, en toen rond 15u weer naar huis.quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:23 schreef Monopoly het volgende:
Ik maak zometeen een lange post met wat foto's uit de cabine van de G-2000. Ik stond immers één uur stil voor de Callandbrug eind van de middag, er was een storing ofzo. Overigens ook al de 3e keer in 3 weken dat ik dat mee maak. Vraag me af hoe vaak dat is gebeurd in de tijden dat ik er niet langs kwam.
Klopt ja. Ziet er wel idioot uit moet ik eigenlijk zeggenquote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
De Class rijdt lekkerder vind ik. Tenzij je losse loc rijdt. De Class is vrij "eng". Die schommelt alle kanten op, ende G-2000 trekt een stuk fijner op als losse loc. Hebben die wagen zo snel mogelijk afgelost, hoewel voor het gemak dat niet zo gedaan was ... Wel leuk, de bediening van Heezik op de Lage Weide.
Overigens mogen we niet meer G-2000 losse loc rijden ivm detectieproblemen. Dit geldt ook voor de 1206. Vandaag hele dag lopen kloten met schutwagen er achter. Wel leuk, maar ook vervelend.
Dat zou kunnen. Maar vergis je niet. Rondom Aken is de AVV aan zet. Die huurt dan de DB in. Daar rijden de talenten. Het is dus privaat. Om kosten te besparen word er nauwelijks onderhoud gepleegd. Storingen in het ubergabebuch staan er al maanden in. Het gevolg is het onderstaande artikel.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 02:35 schreef James1988 het volgende:
Aan de andere kant, je kunt in Engeland wel een kaartje London - Manchester (een rit van ruim 2 uur) krijgen voor £ 12. Met treinbinding en vroegboekkorting, maar het kan. De optimale situatie verschilt van land tot land, van regio tot regio. Dit hangt samen met de vorm van het netwerk, reizigersstromen, verwachtingspatronen, enzovoorts.
Het Engelse model (alles opknippen in kleine concessies en aanbesteden) zou in Nederland niet werken vanwege de opzet van het netwerk. Het Britse netwerk is - net als het Franse - stervormig. Met Londen en Parijs als middelpunt. Dat kun je makkelijker opknippen dan het Nederlandse met intercities die van Rotterdam naar Leeuwarden rijden, van Maastricht naar Alkmaar, van Nijmegen naar Den Helder.
Én donker.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 02:55 schreef James1988 het volgende:
In Nederland loopt het ook niet altijd soepel hoor, qua onderhoud. Stap maar eens in een Fyra en ga het aantal gebreken tellen. Doe het een paar weken later nog eens, en wees niet verbaasd als je dezelfde gebreken nog steeds tegenkomt.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat - in hartje winter - er een rijtuig meereed waarvan airco en verlichting het niet deed. Dat rijtuig was echt steen- en steenkoud. En dat heeft zo weken rondgereden...
Dat vind ik als zeer incidentele treinreiziger een goede zaak.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 02:27 schreef Cherna het volgende:
Als het compleet de markt opgaat betaalt alleen de gebruiker.
Ze draait overal omheen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kamerbrief over de blikseminslag op Utrecht van 18 juni (pdf).
http://www.rijksoverheid.(...)p-i-m-0000002234.pdf
Op RolandRail stond er ook nog een stuk over:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Overigens mogen we niet meer G-2000 losse loc rijden ivm detectieproblemen. Dit geldt ook voor de 1206. Vandaag hele dag lopen kloten met schutwagen er achter. Wel leuk, maar ook vervelend.
quote:Annie MG
De laatste tijd gebeurde het een paar keer kort achter elkaar dat een llt G1206 op de havenlijn spontaan verdween van het scherm. Daarop is de G1206 als 'loco non grata' bestempeld totdat ook de G2000 bij een dergelijke actie betrokken raakte. Toen trok ILT de volledige toelating in voor beide loks maar dan hebben diverse vervoerders opeens geen tractie meer op een nogal ongefundeerde actie van ILT hangende het onderzoek. Toen gebeurde het dat spontaan 2 lege containerdraagwagens 'verdwenen' op de Mvtw terwijl een trein veilig kreeg naar dat spoor en toen was het hek van de dam. Men is druk bezig met meten geweest op oa de Mvt en de uitslagen komen nog. Er was zelfs sprake dat een kolentrein verdwenen zou zijn maar dat heb ik niet bevestigd gekregen. De infra krijgt nu toch opeens de welverdiende aandacht maar de lokken blijven 'tijdelijk' verdachte totdat meer bekend is.
Detectie heeft weinig met asdruk te maken maar met de frequentie van berijden. 1x per 24 uur roestrijden dient ook te gebeuren met minimaal 20 assen.
Verplicht. Zonder dat mag je niet rijden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef dennistd het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met materieelbekendheid bij goederenvervoerders?
Ik zit op mobiel dus ik kan zo gauw geen bron erbij zoeken, maar ik heb eens een onderzoek gezien waarin dit voor merrdere landen was uitgezocht en in Nederland bleek het meer dan kostendekkend te zijn. Was wel een ouder onderzoek, van een jaar of 15 - 20 geleden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:12 schreef Duvel het volgende:
Heeft iemand cijfers over de kosten van de aanleg en het onderhoud van wegen in Nederland? Niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale en eigenlijk ook gemeentelijke wegen? Ik kan me niet voorstellen dat de autobelastingen (wegenbelasting, accijnzen) de kosten van de bouw en het onderhoud van wegen dekt.
Daar ben ik het wel helemaal mee eens.quote:En ik vind ook niet dat dat moet, eigenlijk. Net als ik van mening ben dat spoorwegen niet 100% kostendekkend moeten zijn. Als land, als maatschappij, is mobiliteit een gezamenlijk goed, daar mag dus best geld bij uit de algemene middelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |