Dus waarom klagen over die 2%? Heeft Melanie niet gelijk?quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:55 schreef b2py het volgende:
Er van uitgaande dat 98% van de tijd wel goed gaat, zeker op Utrecht - Amsterdam wordt er al heel snel omgeleidt via Hilversum.
je moet toch van A naar B, dus je hebt dan weinig keusquote:Op donderdag 28 juni 2012 20:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Kwaliteit heeft z'n prijs hè
Maar als je moest kiezen uit een goedkope maatschappij die momenteel niet rijdt en de dure die wel rijdt. Wat doe je dan?
Dus toch fijn als er concurrentie is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet toch van A naar B, dus je hebt dan weinig keus
Twee euro.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:48 schreef b2py het volgende:
Wat verschilt de normale IC van de ICE? 2-3 minuten?
Ik ben het eens met Melanie, toen (met die winterchaos) ook al eens betoogd.quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dus waarom klagen over die 2%? Heeft Melanie niet gelijk?
Wiens schuld is het dan? Juist, de NS. Dus is het niet fijn als er concurrentie is van een maatschappij waarvan de treinen wel weerbestendig zijn?quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben het eens met Melanie, toen (met die winterchaos) ook al eens betoogd.
Dat houdt overigens niet in dat ik het goed vindt dat er 2 weken aangepast gereden wordt. Dat is te bizar voor woorden. Dat weekend had ik me nog wel iets bij voor kunnen stellen, maar de rest niet.
Ze hadden die zaterdag al terug moeten schalen. Even kijken waar de potentiële probleempunten liggen, kijken hoe ze opgelost kunnen worden en dan maandag of uiterlijk dinsdag weer voluit karren. Had prima gekund.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben het eens met Melanie, toen (met die winterchaos) ook al eens betoogd.
Dat houdt overigens niet in dat ik het goed vindt dat er 2 weken aangepast gereden wordt. Dat is te bizar voor woorden. Dat weekend had ik me nog wel iets bij voor kunnen stellen, maar de rest niet.
Concurrentie op het spoor is mijns inziens zonde van de capaciteit.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wiens schuld is het dan? Juist, de NS. Dus is het niet fijn als er concurrentie is van een maatschappij waarvan de treinen wel weerbestendig zijn?
Het zijn NS & ProRail die samen zo'n beslissing nemen. Ik had het DB niet beter zien doen. Zij zullen ook niet een hele schuur machinisten reserve hebben. Zeker als de concessie zuinig is ingeschreven.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wiens schuld is het dan? Juist, de NS. Dus is het niet fijn als er concurrentie is van een maatschappij waarvan de treinen wel weerbestendig zijn?
Prima, maar dan heb je de grillen van de NS te accepteren.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Concurrentie op het spoor is mijns inziens zonde van de capaciteit.
Nee, natuurlijk niet. Dat zou een laffe opstelling zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Prima, maar dan heb je de grillen van de NS te accepteren.
Twee monopolisten één gedachte. En de reiziger mag kiezen tussen ...quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:11 schreef b2py het volgende:
Het zijn NS & ProRail die samen zo'n beslissing nemen. Ik had het DB niet beter zien doen. Zij zullen ook niet een hele schuur machinisten reserve hebben. Zeker als de concessie zuinig is ingeschreven.
De NS laat je zeiken totdat je een ons weegt, de centjes komen heus wel binnen, want de concurrent ontbreekt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Dat zou een laffe opstelling zijn.
Dus het goederenvervoer is inefficiënt omdat het allemaal verschillende maatschappijen zijn?quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:13 schreef Duvel het volgende:
Je kunt best regionaal of lijnsgewijs aanbesteden als NS het verkloot. Maar moeten kiezen tussen twee aanbieders op hetzelfde traject is wat mij betreft verspilling van schaarse spoorcapaciteit.
Dienstregeling natuurlijk, dat is de afspraak.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:15 schreef b2py het volgende:
Want wie laat je als eerste rijden na een verstoring? Degene die als eerste in dienstregeling staat of die al zijn materieel en personeel klaar heeft?
Daar zal dus de reiziger van firma B die zijn materieel + personeel al klaar heeft staan het niet mee eens zijn.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dienstregeling natuurlijk, dat is de afspraak.
Ze moeten wel, want ze zijn zelf akkoord gegaan met de dienstregeling wat elk jaar vastgeld wordt. Tenzij het traject toch leeg is, dan zie ik wel mogelijkheden voor een uitzondering.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar zal dus de reiziger van firma B die zijn materieel + personeel al klaar heeft staan het niet mee eens zijn.
Maar ik denk niet dat de Nederlandse reizigers gebaat zijn bij concurrentie op een traject als Amsterdam - Utrecht. Je krijgt dan zaken als een tarievenoerwoud, andere voorwaarden, moeilijk gedoe met geld-terug-bij-vertragingsregelingen, treinbinding, enzovoorts. Wil je dat voorkomen, dan zul je vanuit de gunnende instanties enorm veel moeten sturen, wat vaak duurder zal blijken te zijn dan één maatschappij de boel laten runnen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wiens schuld is het dan? Juist, de NS. Dus is het niet fijn als er concurrentie is van een maatschappij waarvan de treinen wel weerbestendig zijn?
En dan als je als reiziger van Alkmaar naar Maastricht wil? Overstap en kaartjes/incheck ellende.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:13 schreef Duvel het volgende:
Je kunt best regionaal of lijnsgewijs aanbesteden als NS het verkloot. Maar moeten kiezen tussen twee aanbieders op hetzelfde traject is wat mij betreft verspilling van schaarse spoorcapaciteit.
"We moeten nu ook wel" als de trein niet rijdt, dus in principe zelfde probleem.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ze moeten wel, want ze zijn zelf akkoord gegaan met de dienstregeling wat elk jaar vastgeld wordt. Tenzij het traject toch leeg is, dan zie ik wel mogelijkheden voor een uitzondering.
Geen concurrentie? Prima, maar accepteer dan de grillen van de NS, want die gaat jou echt geen pleziertje doen als het zijn geld toch wel krijgt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:21 schreef James1988 het volgende:
Maar ik denk niet dat de Nederlandse reizigers gebaat zijn bij concurrentie op een traject als Amsterdam - Utrecht. Je krijgt dan zaken als een tarievenoerwoud, andere voorwaarden, moeilijk gedoe met geld-terug-bij-vertragingsregelingen, treinbinding, enzovoorts. Wil je dat voorkomen, dan zul je vanuit de gunnende instanties enorm veel moeten sturen, wat vaak duurder zal blijken te zijn dan één maatschappij de boel laten runnen.
Op regionaal en interregionaal vervoer zijn reizigers meer gebaat bij een hoge frequentie, korte aansluitingen (maximaal 10 minuten wachten) en voldoende capaciteit. Op het langeafstandsvervoer (denk aan internationaal) zie ik concurrentie beter werken, omdat er daar meer mogelijkheden zijn om het product te differentiëren van dat van de concurrent.
Je ziet dat in de luchtvaart: je kunt met meerdere maatschappijen vliegen, maar bij KLM krijg je meer service dan bij easyJet. EasyJet is dan wel weer goedkoper, maar vliegt weer naar andere luchthavens.
Niet dat het in Nederland met de OV-chipkaart beter is nu. Zoals Fles gisteren al zei: als je van Beesd naar Nijmegen Heyendaal wilt en je reist via Tiel, dan moet je in totaal tien keer in- en uitcheckenquote:Op donderdag 28 juni 2012 21:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
En dan als je als reiziger van Alkmaar naar Maastricht wil? Overstap en kaartjes/incheck ellende.
In de UK moest ik paar jaar terug bij krappe overstap van 1x pu op een klein stationnetje racen naar boven om daar weer kaartje te kopen bij andere maatschappij
De regel is dat je uitgaat van de dienstregeling (whats in the name). Maar in je vorige post heb je ook niet genoemd of er ruimte op het spoor was.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:23 schreef b2py het volgende:
[..]
"We moeten nu ook wel" als de trein niet rijdt, dus in principe zelfde probleem.
En in je vorige post was er nog geen ruimte voor uitzonderingen..
Gelukkig is die verbinding rechtstreeks.quote:Op donderdag 28 juni 2012 21:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
En dan als je als reiziger van Alkmaar naar Maastricht wil? Overstap en kaartjes/incheck ellende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |