Dus gewoon naar Roosendaal en het stukje van Roosendaal naar de grens is gratis? Vanaf de Belgische grens heb ik een geldig ticket.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:44 schreef dennistd het volgende:
Gewoon Roosendaal gebruiken en dan NL-traject gratis.
Ga je naar Rock Werchter? Dan is je kaartje pas geldig vanaf Essen en niet vanaf de grens...quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus gewoon naar Roosendaal en het stukje van Roosendaal naar de grens is gratis? Vanaf de Belgische grens heb ik een geldig ticket.
Dat was vroeger zo ja, maar volgens de website van de NMBS is het nu geldig vanaf de Belgische grens.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:57 schreef MCH het volgende:
[..]
Ga je naar Rock Werchter? Dan is je kaartje pas geldig vanaf Essen en niet vanaf de grens...
quote:De festivalgangers uit het buitenland kunnen hun klassiek toegangsticket of e-treinticket combineren met een vervoerbewijs (heen-en-terugreis) dat geldig is op de vreemde spoorwegnetten tot de Belgische grens. De klassieke toegangstickets en e-treintickets zijn op het NMBS-spoorwegnet ook geldig tussen de Belgische grens en het eerste Belgische station.
De eerste Belgische stations zijn:
- vanuit Nederland: Essen en Visé;
- vanuit Duitsland: Hergenrath;
- vanuit het Groothertogdom Luxemburg: Arlon, Athus en Gouvy;
- vanuit Frankrijk: Mouscron, Froyennes, Quiévrain, Quévy en Erquelinnes.
Werchter doe ik gewoon niet meer .quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Werchter doe ik altijd gewoon met de auto.
Mijn vriendin, nooit meer reizende met de trein, kreeg een mail van NS, ik niet. En ook geen folder. Mooi klote.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:03 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kreeg ik vanochtend in de IC. Wel goed dat ze het uitdelen! Ik kom de 10e terug van vakantie en moet dan naar alexander toe.
Zeik niet zoquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:36 schreef James1988 het volgende:
Schultz vindt dat treinreizigers teveel klagen.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:36 schreef James1988 het volgende:
Schultz vindt dat treinreizigers teveel klagen.
Mijn vriendin is vandaag al met de auto gegaan. Ik kan morgen pas.quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Werchter doe ik altijd gewoon met de auto.
Maar wat houdt dat dan in?quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:44 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft een lijstje opgesteld met plekken waar wel wat aan het spoor geklust zou moeten worden.
Hier te vinden
dat zijn trajecten waar in de toekomst in potentie uitbreiding van het spoor zou moeten plaatsvindenquote:
eensquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:36 schreef James1988 het volgende:
Schultz vindt dat treinreizigers teveel klagen.
Ook automobilisten klagen als er 900 kilometer file staat. Maar dat Schultz - nota bene eindverantwoordelijke voor het spoor - zegt dat reizigers teveel klagen als de dienstregeling 2 weken lang in elkaar zakt omdat er "strenge vorst" is (-5 graden, gemiddeld) en "hevige sneeuwval" (5 centimeter), dan vind ik het mijn goed recht om te zeggen dat dat mens volledig losgeslagen is.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
eens
Vergelijk het treinpubliek eens met automobilisten
Dat het korter had gekund.quote:
Dan heb je ook flink geluk zeg...quote:Een dronken man uit het Duitse Schüttorf heeft ternauwernood een overrijdende trein overleefd.
De feestvierder had behoorlijk wat gedronken en dacht een stukje af te kunnen snijden, door over het spoor bij Schüttorf te lopen. Maar hij struikelde en belandde tussen de rails. De machinist van een naderende goederentrein zag de man tussen het spoor liggen en probeerde te remmen. Ondanks het gebruik van de noodrem kreeg hij de trein niet op tijd tot stilstand en reed over de man heen. Die overleefde het wonder boven wonder. Wel hield hij enkele schaafwonden, blauwe plekken en vooral grote schrik over aan het voorval. De ambulance heeft de 48-jarige man naar het ziekenhuis gebracht. De machinist was door de schrik niet meer in staat verder te rijden. Pas nadat een vervanger de trein had bereikt, kon het treinverkeer weer hervat worden. De spoorlijn is bijna een uur afgesloten geweest.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=146691
quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zijn trajecten waar in de toekomst in potentie uitbreiding van het spoor zou moeten plaatsvinden
Verdubbeling en elektrificatie van de Maaslijnquote:Op donderdag 28 juni 2012 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zijn trajecten waar in de toekomst in potentie uitbreiding van het spoor zou moeten plaatsvinden
Dat gaat dus nog wel even durentwitter:railwaygazette twitterde op donderdag 28-06-2012 om 15:48:58 Siemens Rail Systems CEO Hans Jorg Grundmann confirms that DB has yet to order the Velaro D trainsets for Channel Tunnel operation reageer retweet
quote:Aktuell liegen uns folgende Meldungen für den Fernverkehr vor:
Teilausfall von ICE- und CNL-Zügen zwischen Utrecht und Amsterdam
Einschränkung bis voraussichtlich 03. Juli 2012
Wegen eines Brückenanfahrschadens in Amsterdam müssen die folgenden ICE-Züge bis einschließlich 03. Juli 2012 in Utrecht statt Amsterdam enden. Es handelt sich um
ICE 122 Frankfurt Hbf ab 16:29 - Köln - Utrecht C an 19:58 (- Amsterdam C an 20:26) - Einschränkung gilt nur montags bis donnerstags und samstags -
ICE 120 Frankfurt Hbf ab 19:29 - Köln - Utrecht C an 22:58 (- Amsterdam C an 23:26) - Einschränkung gilt an allen Verkehrstagen -
Zwischen Utrecht C und Amsterdam C können alternativ inländische IC-Züge benutzt werden, die im 15-Minuten-Takt verkehren. Die Gesamtreisezeit verlängert sich dadurch entsprechend.
Die Nachtzüge
CNL 446/447 Warschau - Amsterdam - Warschau
CNL 418/419 München - Amsterdam - München
enden/beginnen ebenfalls in Utrecht C statt Amsterdam C. Im nicht befahrenen Teilabschnitt können inländische Züge benutzt werden; Richtung Warschau und München ist in Utrecht C Anschluss vorgesehen.
Ab dem 04. Juli 2012 verkehren alle Züge voraussichtlich wieder planmäßig.
Als Melanietje niet alle incompetentie maar met de mantel der liefde zou bedekken, zou dat wellicht ook minder gebeuren.quote:Op donderdag 28 juni 2012 14:36 schreef James1988 het volgende:
Schultz vindt dat treinreizigers teveel klagen.
Witheet!!!quote:Op donderdag 28 juni 2012 17:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als Melanietje niet alle incompetentie maar met de mantel der liefde zou bedekken, zou dat wellicht ook minder gebeuren.
Wel interessant dat ze het woord "bevreemd" gebruikt, dat komt me regelmatig bekend voor bij haar capriolen .
Terecht.quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Witheet!!!
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Goed stukje!quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Witheet!!!
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Iedere minister heeft een leger aan persvoorlichters, en er is er niet eentje die is opgestaan en heeft gezegd: dit is misschien niet zo handig... Zou dat iets zeggen?quote:Op donderdag 28 juni 2012 18:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Witheet!!!
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Hm, ben ik toch niet met je eens. Zie o.a. de punten in het stukje van MVBOV in relatie tot afgelopen kwakkelwinter. Gewoon wekenlang een teringzooi bij rustig weer.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:15 schreef Nielsch het volgende:
Hoewel het verder een compleet incompetent persoon is, heeft de Minister nu gewoon gelijk.
Kan de reiziger (zonder hoofdletter R) minder klagen? Zeker. Heeft de reiziger enige reden tot klagen, al was het maar ten aanzien van beloftes die gedaan en niet nagekomen zijn? Lijkt me niet onredelijk.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:15 schreef Nielsch het volgende:
Hoewel het verder een compleet incompetent persoon is, heeft de Minister nu gewoon gelijk.
Een uur voordat we dit publiceerden heb ik mijn contactpersoon bij IenM een mailtje gestuurd. Geen reactie...quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Iedere minister heeft een leger aan persvoorlichters, en er is er niet eentje die is opgestaan en heeft gezegd: dit is misschien niet zo handig... Zou dat iets zeggen?
Intercity's. En de treinreiziger moet niet zeiken Toen ik voor de privatisering veelvuldig met de trein reisde was het echt niet veel beter. Ook toen werd je in de kou gelaten. Een keer anderhalf uur letterlijk in de vrieskou, terwijl de wachthokjes op slot waren gedraaid En de reden waarom? Geen idee, er werd niets omgeroepenquote:Op donderdag 28 juni 2012 18:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Goed stukje!
Klein detail, zou je IC's niet voluitspellen als intercitys?
Die zijn zich allemaal aan het bezatten voordat de pleuris morgen echt losbreekt.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Een uur voordat we dit publiceerden heb ik mijn contactpersoon bij IenM een mailtje gestuurd. Geen reactie...
Natuurlijk moeten reizigers niet over ieder wissewasje klagen. Maar in veruit de meeste gevallen heeft de klagende passagier gewoon gelijk.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:15 schreef Nielsch het volgende:
Hoewel het verder een compleet incompetent persoon is, heeft de Minister nu gewoon gelijk.
Dat kun je doen, maar het lijkt me handiger dat er concurrentie op het spoor komt. Want als ik van Utrecht naar Amsterdam wil reizen kan ik kiezen uit NS, NS en NS.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:44 schreef James1988 het volgende:
Kunnen we haar niet met brandende fakkels, hooivorken, pek en veren Den Haag uitjagen?
ik denk dat ze een gigolo blindelings zou volgen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:44 schreef James1988 het volgende:
Kunnen we haar niet met brandende fakkels, hooivorken, pek en veren Den Haag uitjagen?
En wat zou dat voor de gemiddelde forens voor voordeel hebben dan?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat kun je doen, maar het lijkt me handiger dat er concurrentie op het spoor komt. Want als ik van Utrecht naar Amsterdam wil reizen kan ik kiezen uit NS, NS en NS.
Dat je maar met de helft van de treinen mee mag...quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
En wat zou dat voor de gemiddelde forens voor voordeel hebben dan?
Welke trein zou jij pakken, de goedkope of de dure?quote:Op donderdag 28 juni 2012 19:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
En wat zou dat voor de gemiddelde forens voor voordeel hebben dan?
de goedkoopste die betrouwbaar isquote:Op donderdag 28 juni 2012 20:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Welke trein zou jij pakken, de goedkope of de dure?
Kwaliteit heeft z'n prijs hèquote:Op donderdag 28 juni 2012 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de goedkoopste die betrouwbaar is
Tijd speelt geen rol, alhoewel, het verschil tussen een wel of niet rijdende trein kan behoorlijk groot zijn Het gaat om kwaliteit, dat kan bv. personele of organisatorische kwaliteit zijn. Het op gang krijgen van een dienstregeling na een verstoring is iets waar verschil in kan zijn tussen maatschappijen. Ga je niet liever voor een maatschappij die zijn zaken beter voor elkaar heeft?quote:Op donderdag 28 juni 2012 20:48 schreef b2py het volgende:
Alsof je op Utrecht - Amsterdam veel verschil kan hebben? Wat verschilt de normale IC van de ICE? 2-3 minuten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |