Ze draait overal omheen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kamerbrief over de blikseminslag op Utrecht van 18 juni (pdf).
http://www.rijksoverheid.(...)p-i-m-0000002234.pdf
Op RolandRail stond er ook nog een stuk over:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Overigens mogen we niet meer G-2000 losse loc rijden ivm detectieproblemen. Dit geldt ook voor de 1206. Vandaag hele dag lopen kloten met schutwagen er achter. Wel leuk, maar ook vervelend.
quote:Annie MG
De laatste tijd gebeurde het een paar keer kort achter elkaar dat een llt G1206 op de havenlijn spontaan verdween van het scherm. Daarop is de G1206 als 'loco non grata' bestempeld totdat ook de G2000 bij een dergelijke actie betrokken raakte. Toen trok ILT de volledige toelating in voor beide loks maar dan hebben diverse vervoerders opeens geen tractie meer op een nogal ongefundeerde actie van ILT hangende het onderzoek. Toen gebeurde het dat spontaan 2 lege containerdraagwagens 'verdwenen' op de Mvtw terwijl een trein veilig kreeg naar dat spoor en toen was het hek van de dam. Men is druk bezig met meten geweest op oa de Mvt en de uitslagen komen nog. Er was zelfs sprake dat een kolentrein verdwenen zou zijn maar dat heb ik niet bevestigd gekregen. De infra krijgt nu toch opeens de welverdiende aandacht maar de lokken blijven 'tijdelijk' verdachte totdat meer bekend is.
Detectie heeft weinig met asdruk te maken maar met de frequentie van berijden. 1x per 24 uur roestrijden dient ook te gebeuren met minimaal 20 assen.
Verplicht. Zonder dat mag je niet rijden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef dennistd het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met materieelbekendheid bij goederenvervoerders?
Ik zit op mobiel dus ik kan zo gauw geen bron erbij zoeken, maar ik heb eens een onderzoek gezien waarin dit voor merrdere landen was uitgezocht en in Nederland bleek het meer dan kostendekkend te zijn. Was wel een ouder onderzoek, van een jaar of 15 - 20 geleden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:12 schreef Duvel het volgende:
Heeft iemand cijfers over de kosten van de aanleg en het onderhoud van wegen in Nederland? Niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale en eigenlijk ook gemeentelijke wegen? Ik kan me niet voorstellen dat de autobelastingen (wegenbelasting, accijnzen) de kosten van de bouw en het onderhoud van wegen dekt.
Daar ben ik het wel helemaal mee eens.quote:En ik vind ook niet dat dat moet, eigenlijk. Net als ik van mening ben dat spoorwegen niet 100% kostendekkend moeten zijn. Als land, als maatschappij, is mobiliteit een gezamenlijk goed, daar mag dus best geld bij uit de algemene middelen.
Het is inderdaad volkomen van de zotten.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...
Vooruitgang.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is inderdaad volkomen van de zotten.
Dat niet alleen. Om 15:33 reden nog altijd niet alle treinen. Vijf uur om op te starten is daarnaast stukken langer dan hoe lang het 's ochtends vroeg duurt om de boel volledig op te starten. Ook logisch omdat voor 's ochtends vroeg een plan klaar ligt en voor deze situatie niet. Maar het geeft wel aan dat de logistiek wellicht te lastig is om de boel snel op te starten. Dan kan je drie dingen doen:quote:
Is altijd korting voor trein én BTM een alternatief?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...
Dat klinkt als een zeer ernstige veiligheidsfout ...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op RolandRail stond er ook nog een stuk over:
[..]
De spanningen die door het spoor lopen mogen niet te hoog of te laag zijn. Moet eerst gecontroleerd worden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:11 schreef computergirl het volgende:
Nav storing bij Schiphol: 'als de spanning van de leidingen gaat kunnen we vanwege de veiligheid niet zomaar weer rijden als de stroom terug is' aldus woordvoerder Prorail.
Waarom dan niet? Iemand een idee?
Contrarail, dat een trein ook als deze ontspoort niet zomaar van de brug stort / tegen een steunpilaar rijdt etc.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:27 schreef guitarist het volgende:
Waar zijn die middelste rails eigenlijk voor? [ afbeelding ]
Wat ben je toch wijs.quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:17 schreef b2py het volgende:
[..]
De spanningen die door het spoor lopen mogen niet te hoog of te laag zijn. Moet eerst gecontroleerd worden.
Nee. Het is, op zijn minst fysisch, onzin.quote:
Wat is het dan wel?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee. Het is, op zijn minst fysisch, onzin.
quote:NS voor geschillencommissie gedaagd
AMSTERDAM - De website Treinreiziger.nl sleept de NS voor de geschillencommissie openbaar vervoer, omdat het spoorwegbedrijf de toeslag niet terugbetaalt voor Fyra's die vorige week uitvielen.
Dat schrijft het dagblad Trouw vrijdagochtend. Vorige week maandag reed de Fyra minder vaak, vanwege een defecte spoorbrug bij Amsterdam. Tussen Amsterdam en Schiphol reed de snelle trein helemaal niet.
Iedereen die op maandag 18 juni een toeslagkaartje heeft gekocht en vertraging had, krijgt zijn geld terug. De mensen die donderdag een toeslagkaartje hebben gekocht, kunnen niet rekenen op compensatie, stelt een woordvoerder van de NS in Trouw.
Zij hadden inmiddels van de vertraging moeten weten. ''Wij hameren er al een tijd op dat mensen voor ze op reis gaan moeten checken of er vertragingen zijn'', aldus de woordvoerder.
Hildebrand van Kuyeren van Treinreiziger.nl, stelt dat de redenering van de NS alleen op kan gaan bij bijvoorbeeld werkzaamheden die van tevoren zijn gepland. ''Dan kondig je aan: van dan tot dan rijdt de trein niet. Maar in dit geval wisten de NS zelf ook niet wanneer de trein weer normaal zou rijden. En als zij het niet weten, hoe moet de reiziger het dan weten?'', aldus Van Kuyeren.
De NS krijgen al sinds de invoering van de Fyra in 2009 kritiek op de snelle trein. Veel reizigers claimen dat ze het gevoel hebben in de toeslagtrein te worden gejaagd, omdat de intercity's tussen Rotterdam en Amsterdam sinds vorig jaar tien minuten langer onderweg zijn
Klopt. daarom gaan de treinen één voor één ook weer rijden ipv allemaal tegelijk. Anders is er een mogelijkheid dat er een onderstation uitvliegtquote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:17 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik denk dat het komt omdat er anders een piekbelasting wordt gevraagd als alles gelijk weer gaat rijden. Kijk maar bij een stroomstoring in je huis. Dan gaan netbeheerders ook gefaseerd inschakelen.
Volgens mij wordt alles omgebouwd, waarbij er uiteindelijk 30 viertjes en 20 zesjes moeten komen, waarbij die laatsten eerst als viertje worden afgeleverd en op het laatst er twee rijtuigen aan toegevoegd worden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:12 schreef TheSalesman het volgende:
Als ik in regio Den Haag-A'dam ben zie ik de Nieuwe Intercity Dubbeldekker best vaak rijden. Maar in de rest van het land (m.n. regio Utrecht) rijden vooralsnog uitsluitend de oude dubbeldekkers (DD-AR/mDDM). Worden deze eigenlijk allemaal omgebouwd, of blijft een gedeelte in reizigersdienst zonder gereviseerd te worden?
Bedankt! Dat laatste lijkt me een goed plan. Ook de Mat '64 kan trouwens prima als winterreserve worden gebruikt nadat ze uit de planmatige reizigersdienst zijn gewipt. 't Zijn toch betrouwbare oude rotten in mijn ervaring.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij wordt alles omgebouwd, waarbij er uiteindelijk 30 viertjes en 20 zesjes moeten komen, waarbij die laatsten eerst als viertje worden afgeleverd en op het laatst er twee rijtuigen aan toegevoegd worden.
Er blijven wel een aantal bakken en stuurstanden over, maar wat daarmee moet gebeuren weet men zelf ook niet volgens mij
Ik zou zeggen: gebruik ze als winterreserve, samen met DDM-1.
Niet echt, ik heb het MTA nodig om per maand te declareren bij mn werkgever. Het stad/streeksuplement kon daar altijd makkelijk bij. Nu moet ik dus of een sterabonnement erbij nemen, of losse ritjes op de OV chipkaart declareren. Meer gedoe en duurder ook nogquote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Is altijd korting voor trein én BTM een alternatief?
mat 64. De ontwerper verdient een standbeeld. Heerlijk mat. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Het comfort voor de reiziger is belabberd. Dat dan weer wel. Maar door de eenvoudige techniek kom je altijd van de baan.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:51 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Bedankt! Dat laatste lijkt me een goed plan. Ook de Mat '64 kan trouwens prima als winterreserve worden gebruikt nadat ze uit de planmatige reizigersdienst zijn gewipt. 't Zijn toch betrouwbare oude rotten in mijn ervaring.
Klopt niet, Treinreiziger daagt niemand voor de geschillencommissie. Treinreiziger heeft slechts een paar brieven geschreven die gedupeerde reizigers kunnen gebruiken.quote:
Gewoon een nieuw interieur inbouwen, kunnen ze zo weer 30 jaar meequote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
mat 64. De ontwerper verdient een standbeeld. Heerlijk mat. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Het comfort voor de reiziger is belabberd. Dat dan weer wel. Maar door de eenvoudige techniek kom je altijd van de baan.
Spanning staat, stroom loopt.quote:
Ik hoop niet voor je dat je nu stilstaat bij Dorst.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:34 schreef Monopoly het volgende:
Leuke dienst vandaag.
Emmerich - Kijfhoek - Emmerich. Mentor en ik zijn uitgehuurd aan RRF vandaag
E-lok, hopen op een storingvrije rit
http://statline.cbs.nl/StatWeb/dome/?LA=NLquote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:12 schreef Duvel het volgende:
Heeft iemand cijfers over de kosten van de aanleg en het onderhoud van wegen in Nederland? Niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale en eigenlijk ook gemeentelijke wegen? Ik kan me niet voorstellen dat de autobelastingen (wegenbelasting, accijnzen) de kosten van de bouw en het onderhoud van wegen dekt. En ik vind ook niet dat dat moet, eigenlijk. Net als ik van mening ben dat spoorwegen niet 100% kostendekkend moeten zijn. Als land, als maatschappij, is mobiliteit een gezamenlijk goed, daar mag dus best geld bij uit de algemene middelen.
quote:Seinstoring Zutphen-Lochem
Tussen Zutphen en Oldenzaal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Hengelo en Oldenzaal geen treinen maar bussen.
heel fijnquote:
quote:De beperkingen tussen Hengelo en Oldenzaal als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
Maar doordat mensen met het OV gaan, hoef je minder te investeren in het wegennet. Overigens: waar vind ik concreet de bronnen van jouw bewering, en waar vind ik dan wat per jaar uitgegeven wordt aan voorzieningen voor het wegverkeer? Dus niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale wegen e.d.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 16:58 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat de auto melkkoe numero uno is. Maar liefst 13 miljard wordt er jaarlijks aan verdiend op een begroting van 130 miljard. Oftewel 10% van alle belastingen wordt door het wegverkeer opgehoest. OV kost juist geld. Om het OV rendabel te maken zonder overheidssteun zouden de kaartjes ruim in prijs verdubbeld moeten worden.
En toch is het goederenvervoer per spoor gegroeid (ok, nu met de crisis niet), maar in het algemeen is railgoederenvervoer een succes.quote:Overigens is het OV voor reizigers sinds de jaren '50 niet meer rendabel. Voor het goederenvervoer sinds de jaren '60, mede door de afname van kolentransporten door de vondst van aardgas.
Klik op de link die ik je gaf. Het is even leren hoe je moet navigeren op de site, maar je kunt er aardige lijsten samenstellen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 17:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar doordat mensen met het OV gaan, hoef je minder te investeren in het wegennet. Overigens: waar vind ik concreet de bronnen van jouw bewering, en waar vind ik dan wat per jaar uitgegeven wordt aan voorzieningen voor het wegverkeer? Dus niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale wegen e.d.
[..]
En toch is het goederenvervoer per spoor gegroeid (ok, nu met de crisis niet), maar in het algemeen is railgoederenvervoer een succes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |