abonnement Unibet Coolblue
pi_113546072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kamerbrief over de blikseminslag op Utrecht van 18 juni (pdf).

http://www.rijksoverheid.(...)p-i-m-0000002234.pdf
Ze draait overal omheen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:11:48 #202
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113546076
De enige manier waarbij concurrentie op het spoor zin heeft, is als we het hele concessiegedoe overboord gooien en elke vervoerder toelaten op elke lijn. Voorwaarde is wel dat er een onbeperkte capaciteit op het spoor is. Dat is zoals concurrentie in een normale markt werkt.

Natuurlijk het onmogelijk om een onbeperkte capaciteit te bieden. Maar zolang die onbeperkte capaciteit er niet is, is het hele concurrentiegedoe op het spoor gerommel in de marge. OV-bedrijven 'beconcurreren' elkaar kapot met aanbiedingen die niet kostendekkend zijn en gaan besparen op techniek en veiligheid, want dat zijn de dingen die de gemiddelde reiziger niet ziet. Ondertussen wordt je als reiziger doodgegooid met digitale schermen, reisinfo en enquêtes...
pi_113546146
Je kan nooit onbeperkte capaciteit bieden. Kan op de weg ook niet.
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 09:24:45 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113546320
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]
Overigens mogen we niet meer G-2000 losse loc rijden ivm detectieproblemen. Dit geldt ook voor de 1206. Vandaag hele dag lopen kloten met schutwagen er achter. Wel leuk, maar ook vervelend.
Op RolandRail stond er ook nog een stuk over:
quote:
Annie MG
De laatste tijd gebeurde het een paar keer kort achter elkaar dat een llt G1206 op de havenlijn spontaan verdween van het scherm. Daarop is de G1206 als 'loco non grata' bestempeld totdat ook de G2000 bij een dergelijke actie betrokken raakte. Toen trok ILT de volledige toelating in voor beide loks maar dan hebben diverse vervoerders opeens geen tractie meer op een nogal ongefundeerde actie van ILT hangende het onderzoek. Toen gebeurde het dat spontaan 2 lege containerdraagwagens 'verdwenen' op de Mvtw terwijl een trein veilig kreeg naar dat spoor en toen was het hek van de dam. Men is druk bezig met meten geweest op oa de Mvt en de uitslagen komen nog. Er was zelfs sprake dat een kolentrein verdwenen zou zijn maar dat heb ik niet bevestigd gekregen. De infra krijgt nu toch opeens de welverdiende aandacht maar de lokken blijven 'tijdelijk' verdachte totdat meer bekend is.
Detectie heeft weinig met asdruk te maken maar met de frequentie van berijden. 1x per 24 uur roestrijden dient ook te gebeuren met minimaal 20 assen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 09:27:02 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_113546361
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen :( nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...

Homo's :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113546377
Er is vandaag een "spoed"vergadering bij Keyrail hoorde ik op de zaak. Mocht daar wat uit komen, dan hoor ik dat vandaag nog (hoop ik).
pi_113546506
Leuke dienst vandaag.

Emmerich - Kijfhoek - Emmerich. Mentor en ik zijn uitgehuurd aan RRF vandaag :)
E-lok, hopen op een storingvrije rit :P
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 09:39:05 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113546634
Hoe zit het eigenlijk met materieelbekendheid bij goederenvervoerders?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113546712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef dennistd het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met materieelbekendheid bij goederenvervoerders?
Verplicht. Zonder dat mag je niet rijden.
En op zich is het ook wel prettig om een loc door-en-door te kennen. Een storing dien je immers zelf te verhelpen als je op de Betuweroute stil staat. Daar waar NS de storingsdienst belt, doen wij het (kleine) werk zelf. Niet dat we onderstellen uit elkaar aan het schroeven zijn, maar meer de elektronische storingen en qua pneumatische storingen luchtrubbers plaatsen bij luchtlekkage etc, maar dat is meer wagenwerk tegenover materieelbekendheid.
pi_113547299
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:12 schreef Duvel het volgende:
Heeft iemand cijfers over de kosten van de aanleg en het onderhoud van wegen in Nederland? Niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale en eigenlijk ook gemeentelijke wegen? Ik kan me niet voorstellen dat de autobelastingen (wegenbelasting, accijnzen) de kosten van de bouw en het onderhoud van wegen dekt.
Ik zit op mobiel dus ik kan zo gauw geen bron erbij zoeken, maar ik heb eens een onderzoek gezien waarin dit voor merrdere landen was uitgezocht en in Nederland bleek het meer dan kostendekkend te zijn. Was wel een ouder onderzoek, van een jaar of 15 - 20 geleden.
quote:
En ik vind ook niet dat dat moet, eigenlijk. Net als ik van mening ben dat spoorwegen niet 100% kostendekkend moeten zijn. Als land, als maatschappij, is mobiliteit een gezamenlijk goed, daar mag dus best geld bij uit de algemene middelen.
Daar ben ik het wel helemaal mee eens.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:10:00 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113547493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen :( nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...
Het is inderdaad volkomen van de zotten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:14:32 #212
141482 Q.
JurassiQ
pi_113547602
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is inderdaad volkomen van de zotten.
Vooruitgang.
For great justice!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:15:12 #213
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_113547616
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze draait overal omheen.
Dat niet alleen. Om 15:33 reden nog altijd niet alle treinen. Vijf uur om op te starten is daarnaast stukken langer dan hoe lang het 's ochtends vroeg duurt om de boel volledig op te starten. Ook logisch omdat voor 's ochtends vroeg een plan klaar ligt en voor deze situatie niet. Maar het geeft wel aan dat de logistiek wellicht te lastig is om de boel snel op te starten. Dan kan je drie dingen doen:
1. Je doet niets.
2. Je zorgt dat een lastig logistiek plan snel in elkaar gezet kan worden. (Computers!)
3. Je zorgt dat je geen lastig logistiek plan nodig hebt omdat de logistiek versimpeld wordt.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:16:17 #214
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_113547639
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen :( nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...
Is altijd korting voor trein én BTM een alternatief?
pi_113547927
Voor het laatste deel van de treinen hebben ze gewacht op personeel van de middagshift. Die begint om 15:00.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 10:35:49 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113548159
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Op RolandRail stond er ook nog een stuk over:

[..]

Dat klinkt als een zeer ernstige veiligheidsfout ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113549460
Nav storing bij Schiphol: 'als de spanning van de leidingen gaat kunnen we vanwege de veiligheid niet zomaar weer rijden als de stroom terug is' aldus woordvoerder Prorail.

Waarom dan niet? Iemand een idee?
pi_113549509
Als ik in regio Den Haag-A'dam ben zie ik de Nieuwe Intercity Dubbeldekker best vaak rijden. Maar in de rest van het land (m.n. regio Utrecht) rijden vooralsnog uitsluitend de oude dubbeldekkers (DD-AR/mDDM). Worden deze eigenlijk allemaal omgebouwd, of blijft een gedeelte in reizigersdienst zonder gereviseerd te worden?
pi_113549671
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:11 schreef computergirl het volgende:
Nav storing bij Schiphol: 'als de spanning van de leidingen gaat kunnen we vanwege de veiligheid niet zomaar weer rijden als de stroom terug is' aldus woordvoerder Prorail.

Waarom dan niet? Iemand een idee?
De spanningen die door het spoor lopen mogen niet te hoog of te laag zijn. Moet eerst gecontroleerd worden.
pi_113550040
Waar zijn die middelste rails eigenlijk voor?
PS4 online: micro_nl
pi_113550146
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:27 schreef guitarist het volgende:
Waar zijn die middelste rails eigenlijk voor? [ afbeelding ]
Contrarail, dat een trein ook als deze ontspoort niet zomaar van de brug stort / tegen een steunpilaar rijdt etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2012 11:31:01 ]
pi_113550197
Als je de foto omdraait kunnen we het beter zien.
Gelukkig weet ik wat je bedoelt.
Dat zijn extra verstevigings staven die je vooral zit rond bruggen, duikers en soms ook rond overwegen. Het zorgt ervoor dat het spoor er beter bij blijft liggen. Dit omdat duikers/bruggen andere soort zetting hebben en het spoor dus als het waar scheef kan liggen. Dit voorkomt dat.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:33:40 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113550271
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:31 schreef b2py het volgende:
Gelukkig weet ik wat je bedoelt.
Wat ben je toch wijs.

Helaas niet altijd:
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:17 schreef b2py het volgende:

[..]

De spanningen die door het spoor lopen mogen niet te hoog of te laag zijn. Moet eerst gecontroleerd worden.
:')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_113550326
Klote dropbox gooit hem op z'n kop. (vanaf de iPhone is hij wel recht). Thanks voor de info! :)
PS4 online: micro_nl
pi_113550351
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:33 schreef Duvel het volgende:

Helaas niet altijd:

[..]

:')
Toch is het zo ;)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:36:18 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113550377
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Toch is het zo ;)
Nee. Het is, op zijn minst fysisch, onzin.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_113550413
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee. Het is, op zijn minst fysisch, onzin.
Wat is het dan wel?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:54:00 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113551047
quote:
NS voor geschillencommissie gedaagd
AMSTERDAM - De website Treinreiziger.nl sleept de NS voor de geschillencommissie openbaar vervoer, omdat het spoorwegbedrijf de toeslag niet terugbetaalt voor Fyra's die vorige week uitvielen.

Dat schrijft het dagblad Trouw vrijdagochtend. Vorige week maandag reed de Fyra minder vaak, vanwege een defecte spoorbrug bij Amsterdam. Tussen Amsterdam en Schiphol reed de snelle trein helemaal niet.

Iedereen die op maandag 18 juni een toeslagkaartje heeft gekocht en vertraging had, krijgt zijn geld terug. De mensen die donderdag een toeslagkaartje hebben gekocht, kunnen niet rekenen op compensatie, stelt een woordvoerder van de NS in Trouw.

Zij hadden inmiddels van de vertraging moeten weten. ''Wij hameren er al een tijd op dat mensen voor ze op reis gaan moeten checken of er vertragingen zijn'', aldus de woordvoerder.

Hildebrand van Kuyeren van Treinreiziger.nl, stelt dat de redenering van de NS alleen op kan gaan bij bijvoorbeeld werkzaamheden die van tevoren zijn gepland. ''Dan kondig je aan: van dan tot dan rijdt de trein niet. Maar in dit geval wisten de NS zelf ook niet wanneer de trein weer normaal zou rijden. En als zij het niet weten, hoe moet de reiziger het dan weten?'', aldus Van Kuyeren.

De NS krijgen al sinds de invoering van de Fyra in 2009 kritiek op de snelle trein. Veel reizigers claimen dat ze het gevoel hebben in de toeslagtrein te worden gejaagd, omdat de intercity's tussen Rotterdam en Amsterdam sinds vorig jaar tien minuten langer onderweg zijn
pi_113551947
Ik denk dat het komt omdat er anders een piekbelasting wordt gevraagd als alles gelijk weer gaat rijden. Kijk maar bij een stroomstoring in je huis. Dan gaan netbeheerders ook gefaseerd inschakelen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 12:20:11 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113552061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:17 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik denk dat het komt omdat er anders een piekbelasting wordt gevraagd als alles gelijk weer gaat rijden. Kijk maar bij een stroomstoring in je huis. Dan gaan netbeheerders ook gefaseerd inschakelen.
Klopt. daarom gaan de treinen één voor één ook weer rijden ipv allemaal tegelijk. Anders is er een mogelijkheid dat er een onderstation uitvliegt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 12:22:37 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113552159
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:12 schreef TheSalesman het volgende:
Als ik in regio Den Haag-A'dam ben zie ik de Nieuwe Intercity Dubbeldekker best vaak rijden. Maar in de rest van het land (m.n. regio Utrecht) rijden vooralsnog uitsluitend de oude dubbeldekkers (DD-AR/mDDM). Worden deze eigenlijk allemaal omgebouwd, of blijft een gedeelte in reizigersdienst zonder gereviseerd te worden?
Volgens mij wordt alles omgebouwd, waarbij er uiteindelijk 30 viertjes en 20 zesjes moeten komen, waarbij die laatsten eerst als viertje worden afgeleverd en op het laatst er twee rijtuigen aan toegevoegd worden.

Er blijven wel een aantal bakken en stuurstanden over, maar wat daarmee moet gebeuren weet men zelf ook niet volgens mij :P
Ik zou zeggen: gebruik ze als winterreserve, samen met DDM-1.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113553204
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij wordt alles omgebouwd, waarbij er uiteindelijk 30 viertjes en 20 zesjes moeten komen, waarbij die laatsten eerst als viertje worden afgeleverd en op het laatst er twee rijtuigen aan toegevoegd worden.

Er blijven wel een aantal bakken en stuurstanden over, maar wat daarmee moet gebeuren weet men zelf ook niet volgens mij :P
Ik zou zeggen: gebruik ze als winterreserve, samen met DDM-1.
Bedankt! Dat laatste lijkt me een goed plan. Ook de Mat '64 kan trouwens prima als winterreserve worden gebruikt nadat ze uit de planmatige reizigersdienst zijn gewipt. 't Zijn toch betrouwbare oude rotten in mijn ervaring.
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 12:55:58 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_113553402
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Is altijd korting voor trein én BTM een alternatief?
Niet echt, ik heb het MTA nodig om per maand te declareren bij mn werkgever. Het stad/streeksuplement kon daar altijd makkelijk bij. Nu moet ik dus of een sterabonnement erbij nemen, of losse ritjes op de OV chipkaart declareren. Meer gedoe en duurder ook nog :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:04:04 #234
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113553708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:51 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

Bedankt! Dat laatste lijkt me een goed plan. Ook de Mat '64 kan trouwens prima als winterreserve worden gebruikt nadat ze uit de planmatige reizigersdienst zijn gewipt. 't Zijn toch betrouwbare oude rotten in mijn ervaring.
mat 64. De ontwerper verdient een standbeeld. Heerlijk mat. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Het comfort voor de reiziger is belabberd. Dat dan weer wel. Maar door de eenvoudige techniek kom je altijd van de baan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:14:27 #235
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113554145
2 en half miljoenste bezoeker (sinds heropening 2005) bij NSM vandaag, http://twitgoo.com/5ydbw3
gratis ijs jongens! (en meisje). *O* *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:25:27 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113554648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:54 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt niet, Treinreiziger daagt niemand voor de geschillencommissie. Treinreiziger heeft slechts een paar brieven geschreven die gedupeerde reizigers kunnen gebruiken.
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 13:41:34 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113555377
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

mat 64. De ontwerper verdient een standbeeld. Heerlijk mat. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Het comfort voor de reiziger is belabberd. Dat dan weer wel. Maar door de eenvoudige techniek kom je altijd van de baan.
Gewoon een nieuw interieur inbouwen, kunnen ze zo weer 30 jaar mee :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:28:42 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113557549
Aanrijding tussen Breda en GilzeRijen. Waren vrij snel bussen.
SSN heeft hierdoor 2 uur gestaan te Breda, en mocht als tweede trein uit Breda vertrekken. Eerst Strukton met een werktreintje. Vertraging: 90 minuten. Getracht wordt vanaf Eindhoven +60 te gaan.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:31:59 #239
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_113557688
Iemand, al dan niet "vrijwillig", van z'n scooter gereden inderdaad.

http://www.bndestem.nl/re(...)jk-ongeluk-Dorst.ece
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:52:56 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113558627
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is het dan wel?
Spanning staat, stroom loopt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:54:04 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113558687
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:34 schreef Monopoly het volgende:
Leuke dienst vandaag.

Emmerich - Kijfhoek - Emmerich. Mentor en ik zijn uitgehuurd aan RRF vandaag :)
E-lok, hopen op een storingvrije rit :P
Ik hoop niet voor je dat je nu stilstaat bij Dorst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:59:04 #242
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_113558918
Voor E-loks tussen Emmerich en Kijfhoek is toch zo'n prachtige spoorlijn aangelegd langs de A15?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:00:07 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113558948
Je weet maar nooit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:58:15 #244
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113564042
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:12 schreef Duvel het volgende:
Heeft iemand cijfers over de kosten van de aanleg en het onderhoud van wegen in Nederland? Niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale en eigenlijk ook gemeentelijke wegen? Ik kan me niet voorstellen dat de autobelastingen (wegenbelasting, accijnzen) de kosten van de bouw en het onderhoud van wegen dekt. En ik vind ook niet dat dat moet, eigenlijk. Net als ik van mening ben dat spoorwegen niet 100% kostendekkend moeten zijn. Als land, als maatschappij, is mobiliteit een gezamenlijk goed, daar mag dus best geld bij uit de algemene middelen.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/dome/?LA=NL

Ik kan je verzekeren dat de auto melkkoe numero uno is. Maar liefst 13 miljard wordt er jaarlijks aan verdiend op een begroting van 130 miljard. Oftewel 10% van alle belastingen wordt door het wegverkeer opgehoest. OV kost juist geld. Om het OV rendabel te maken zonder overheidssteun zouden de kaartjes ruim in prijs verdubbeld moeten worden.

Overigens is het OV voor reizigers sinds de jaren '50 niet meer rendabel. Voor het goederenvervoer sinds de jaren '60, mede door de afname van kolentransporten door de vondst van aardgas.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 17:07:44 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113564402
Hij is weer fijn hoor:
quote:
Seinstoring Zutphen-Lochem
Tussen Zutphen en Oldenzaal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Hengelo en Oldenzaal geen treinen maar bussen.
8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 29-06-2012 17:17:39 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113564448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:07 schreef dennistd het volgende:
Hij is weer fijn hoor:

[..]

8)7
heel fijn
quote:
De beperkingen tussen Hengelo en Oldenzaal als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:45:04 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113565637
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat de auto melkkoe numero uno is. Maar liefst 13 miljard wordt er jaarlijks aan verdiend op een begroting van 130 miljard. Oftewel 10% van alle belastingen wordt door het wegverkeer opgehoest. OV kost juist geld. Om het OV rendabel te maken zonder overheidssteun zouden de kaartjes ruim in prijs verdubbeld moeten worden.
Maar doordat mensen met het OV gaan, hoef je minder te investeren in het wegennet. Overigens: waar vind ik concreet de bronnen van jouw bewering, en waar vind ik dan wat per jaar uitgegeven wordt aan voorzieningen voor het wegverkeer? Dus niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale wegen e.d.
quote:
Overigens is het OV voor reizigers sinds de jaren '50 niet meer rendabel. Voor het goederenvervoer sinds de jaren '60, mede door de afname van kolentransporten door de vondst van aardgas.
En toch is het goederenvervoer per spoor gegroeid (ok, nu met de crisis niet), maar in het algemeen is railgoederenvervoer een succes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:00:55 #248
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113566067
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar doordat mensen met het OV gaan, hoef je minder te investeren in het wegennet. Overigens: waar vind ik concreet de bronnen van jouw bewering, en waar vind ik dan wat per jaar uitgegeven wordt aan voorzieningen voor het wegverkeer? Dus niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale wegen e.d.

[..]

En toch is het goederenvervoer per spoor gegroeid (ok, nu met de crisis niet), maar in het algemeen is railgoederenvervoer een succes.
Klik op de link die ik je gaf. Het is even leren hoe je moet navigeren op de site, maar je kunt er aardige lijsten samenstellen.

De groei van het railvervoer is te danken aan het kunstmatig laag houden van de kilometerprijs die vervoerders moeten betalen. De inkomsten uit die gelden zijn bij lange na niet genoeg om de kosten van aanleg en onderhoud te dekken. Misschien dat je op die site van het CBS daar meer over kunt vinden. Mijn bronnen zijn deels mensen die bij RWS werken, dus die heb ik niet online.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_113569354
Weet toevallig iemand of je ook ergens kan zien welke nummers de P-seinen op een bepaald traject hebben?

(En dan bedoel ik niet "kijk uit het raam" ;) )

Heb zelf ook al even gegoogled en kwam uit bij de zgn. 'wegwijzers' van ProRail, maar dat is weer een officieel document dat je volgens de netverklaring alleen krijgt als je een treinpad aanvraagt.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:45:47 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113569460
De detailkaarten van www.sporenplan.nl?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')