Ze draait overal omheen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kamerbrief over de blikseminslag op Utrecht van 18 juni (pdf).
http://www.rijksoverheid.(...)p-i-m-0000002234.pdf
Op RolandRail stond er ook nog een stuk over:quote:Op vrijdag 29 juni 2012 00:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Overigens mogen we niet meer G-2000 losse loc rijden ivm detectieproblemen. Dit geldt ook voor de 1206. Vandaag hele dag lopen kloten met schutwagen er achter. Wel leuk, maar ook vervelend.
quote:Annie MG
De laatste tijd gebeurde het een paar keer kort achter elkaar dat een llt G1206 op de havenlijn spontaan verdween van het scherm. Daarop is de G1206 als 'loco non grata' bestempeld totdat ook de G2000 bij een dergelijke actie betrokken raakte. Toen trok ILT de volledige toelating in voor beide loks maar dan hebben diverse vervoerders opeens geen tractie meer op een nogal ongefundeerde actie van ILT hangende het onderzoek. Toen gebeurde het dat spontaan 2 lege containerdraagwagens 'verdwenen' op de Mvtw terwijl een trein veilig kreeg naar dat spoor en toen was het hek van de dam. Men is druk bezig met meten geweest op oa de Mvt en de uitslagen komen nog. Er was zelfs sprake dat een kolentrein verdwenen zou zijn maar dat heb ik niet bevestigd gekregen. De infra krijgt nu toch opeens de welverdiende aandacht maar de lokken blijven 'tijdelijk' verdachte totdat meer bekend is.
Detectie heeft weinig met asdruk te maken maar met de frequentie van berijden. 1x per 24 uur roestrijden dient ook te gebeuren met minimaal 20 assen.
Verplicht. Zonder dat mag je niet rijden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef dennistd het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met materieelbekendheid bij goederenvervoerders?
Ik zit op mobiel dus ik kan zo gauw geen bron erbij zoeken, maar ik heb eens een onderzoek gezien waarin dit voor merrdere landen was uitgezocht en in Nederland bleek het meer dan kostendekkend te zijn. Was wel een ouder onderzoek, van een jaar of 15 - 20 geleden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 08:12 schreef Duvel het volgende:
Heeft iemand cijfers over de kosten van de aanleg en het onderhoud van wegen in Nederland? Niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale en eigenlijk ook gemeentelijke wegen? Ik kan me niet voorstellen dat de autobelastingen (wegenbelasting, accijnzen) de kosten van de bouw en het onderhoud van wegen dekt.
Daar ben ik het wel helemaal mee eens.quote:En ik vind ook niet dat dat moet, eigenlijk. Net als ik van mening ben dat spoorwegen niet 100% kostendekkend moeten zijn. Als land, als maatschappij, is mobiliteit een gezamenlijk goed, daar mag dus best geld bij uit de algemene middelen.
Het is inderdaad volkomen van de zotten.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...
Vooruitgang.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 10:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is inderdaad volkomen van de zotten.
Dat niet alleen. Om 15:33 reden nog altijd niet alle treinen. Vijf uur om op te starten is daarnaast stukken langer dan hoe lang het 's ochtends vroeg duurt om de boel volledig op te starten. Ook logisch omdat voor 's ochtends vroeg een plan klaar ligt en voor deze situatie niet. Maar het geeft wel aan dat de logistiek wellicht te lastig is om de boel snel op te starten. Dan kan je drie dingen doen:quote:
Is altijd korting voor trein én BTM een alternatief?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...
Dat klinkt als een zeer ernstige veiligheidsfout ...quote:Op vrijdag 29 juni 2012 09:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op RolandRail stond er ook nog een stuk over:
[..]
De spanningen die door het spoor lopen mogen niet te hoog of te laag zijn. Moet eerst gecontroleerd worden.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:11 schreef computergirl het volgende:
Nav storing bij Schiphol: 'als de spanning van de leidingen gaat kunnen we vanwege de veiligheid niet zomaar weer rijden als de stroom terug is' aldus woordvoerder Prorail.
Waarom dan niet? Iemand een idee?
Contrarail, dat een trein ook als deze ontspoort niet zomaar van de brug stort / tegen een steunpilaar rijdt etc.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:27 schreef guitarist het volgende:
Waar zijn die middelste rails eigenlijk voor? [ afbeelding ]
Wat ben je toch wijs.quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:17 schreef b2py het volgende:
[..]
De spanningen die door het spoor lopen mogen niet te hoog of te laag zijn. Moet eerst gecontroleerd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |