abonnement Unibet Coolblue
pi_113546072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kamerbrief over de blikseminslag op Utrecht van 18 juni (pdf).

http://www.rijksoverheid.(...)p-i-m-0000002234.pdf
Ze draait overal omheen.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:11:48 #202
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_113546076
De enige manier waarbij concurrentie op het spoor zin heeft, is als we het hele concessiegedoe overboord gooien en elke vervoerder toelaten op elke lijn. Voorwaarde is wel dat er een onbeperkte capaciteit op het spoor is. Dat is zoals concurrentie in een normale markt werkt.

Natuurlijk het onmogelijk om een onbeperkte capaciteit te bieden. Maar zolang die onbeperkte capaciteit er niet is, is het hele concurrentiegedoe op het spoor gerommel in de marge. OV-bedrijven 'beconcurreren' elkaar kapot met aanbiedingen die niet kostendekkend zijn en gaan besparen op techniek en veiligheid, want dat zijn de dingen die de gemiddelde reiziger niet ziet. Ondertussen wordt je als reiziger doodgegooid met digitale schermen, reisinfo en enquêtes...
pi_113546146
Je kan nooit onbeperkte capaciteit bieden. Kan op de weg ook niet.
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 09:24:45 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113546320
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 00:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]
Overigens mogen we niet meer G-2000 losse loc rijden ivm detectieproblemen. Dit geldt ook voor de 1206. Vandaag hele dag lopen kloten met schutwagen er achter. Wel leuk, maar ook vervelend.
Op RolandRail stond er ook nog een stuk over:
quote:
Annie MG
De laatste tijd gebeurde het een paar keer kort achter elkaar dat een llt G1206 op de havenlijn spontaan verdween van het scherm. Daarop is de G1206 als 'loco non grata' bestempeld totdat ook de G2000 bij een dergelijke actie betrokken raakte. Toen trok ILT de volledige toelating in voor beide loks maar dan hebben diverse vervoerders opeens geen tractie meer op een nogal ongefundeerde actie van ILT hangende het onderzoek. Toen gebeurde het dat spontaan 2 lege containerdraagwagens 'verdwenen' op de Mvtw terwijl een trein veilig kreeg naar dat spoor en toen was het hek van de dam. Men is druk bezig met meten geweest op oa de Mvt en de uitslagen komen nog. Er was zelfs sprake dat een kolentrein verdwenen zou zijn maar dat heb ik niet bevestigd gekregen. De infra krijgt nu toch opeens de welverdiende aandacht maar de lokken blijven 'tijdelijk' verdachte totdat meer bekend is.
Detectie heeft weinig met asdruk te maken maar met de frequentie van berijden. 1x per 24 uur roestrijden dient ook te gebeuren met minimaal 20 assen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 09:27:02 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_113546361
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen :( nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...

Homo's :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_113546377
Er is vandaag een "spoed"vergadering bij Keyrail hoorde ik op de zaak. Mocht daar wat uit komen, dan hoor ik dat vandaag nog (hoop ik).
pi_113546506
Leuke dienst vandaag.

Emmerich - Kijfhoek - Emmerich. Mentor en ik zijn uitgehuurd aan RRF vandaag :)
E-lok, hopen op een storingvrije rit :P
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 09:39:05 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113546634
Hoe zit het eigenlijk met materieelbekendheid bij goederenvervoerders?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113546712
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:39 schreef dennistd het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met materieelbekendheid bij goederenvervoerders?
Verplicht. Zonder dat mag je niet rijden.
En op zich is het ook wel prettig om een loc door-en-door te kennen. Een storing dien je immers zelf te verhelpen als je op de Betuweroute stil staat. Daar waar NS de storingsdienst belt, doen wij het (kleine) werk zelf. Niet dat we onderstellen uit elkaar aan het schroeven zijn, maar meer de elektronische storingen en qua pneumatische storingen luchtrubbers plaatsen bij luchtlekkage etc, maar dat is meer wagenwerk tegenover materieelbekendheid.
pi_113547299
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:12 schreef Duvel het volgende:
Heeft iemand cijfers over de kosten van de aanleg en het onderhoud van wegen in Nederland? Niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale en eigenlijk ook gemeentelijke wegen? Ik kan me niet voorstellen dat de autobelastingen (wegenbelasting, accijnzen) de kosten van de bouw en het onderhoud van wegen dekt.
Ik zit op mobiel dus ik kan zo gauw geen bron erbij zoeken, maar ik heb eens een onderzoek gezien waarin dit voor merrdere landen was uitgezocht en in Nederland bleek het meer dan kostendekkend te zijn. Was wel een ouder onderzoek, van een jaar of 15 - 20 geleden.
quote:
En ik vind ook niet dat dat moet, eigenlijk. Net als ik van mening ben dat spoorwegen niet 100% kostendekkend moeten zijn. Als land, als maatschappij, is mobiliteit een gezamenlijk goed, daar mag dus best geld bij uit de algemene middelen.
Daar ben ik het wel helemaal mee eens.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:10:00 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113547493
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen :( nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...
Het is inderdaad volkomen van de zotten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:14:32 #212
141482 Q.
JurassiQ
pi_113547602
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is inderdaad volkomen van de zotten.
Vooruitgang.
For great justice!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:15:12 #213
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_113547616
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Ze draait overal omheen.
Dat niet alleen. Om 15:33 reden nog altijd niet alle treinen. Vijf uur om op te starten is daarnaast stukken langer dan hoe lang het 's ochtends vroeg duurt om de boel volledig op te starten. Ook logisch omdat voor 's ochtends vroeg een plan klaar ligt en voor deze situatie niet. Maar het geeft wel aan dat de logistiek wellicht te lastig is om de boel snel op te starten. Dan kan je drie dingen doen:
1. Je doet niets.
2. Je zorgt dat een lastig logistiek plan snel in elkaar gezet kan worden. (Computers!)
3. Je zorgt dat je geen lastig logistiek plan nodig hebt omdat de logistiek versimpeld wordt.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 10:16:17 #214
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_113547639
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ontdek nu net dat er geen stad/streeksuplementen meer worden verkocht bij maandtrajectabonnementen :( nu moet ik een apart sterabonnement kopen bij de busvervoerder, en dat is anderhalf keer zo duur en dan krijg ik maar bussen aan een kant van m'n traject...
Is altijd korting voor trein én BTM een alternatief?
pi_113547927
Voor het laatste deel van de treinen hebben ze gewacht op personeel van de middagshift. Die begint om 15:00.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 10:35:49 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113548159
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:24 schreef dennistd het volgende:

[..]

Op RolandRail stond er ook nog een stuk over:

[..]

Dat klinkt als een zeer ernstige veiligheidsfout ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113549460
Nav storing bij Schiphol: 'als de spanning van de leidingen gaat kunnen we vanwege de veiligheid niet zomaar weer rijden als de stroom terug is' aldus woordvoerder Prorail.

Waarom dan niet? Iemand een idee?
pi_113549509
Als ik in regio Den Haag-A'dam ben zie ik de Nieuwe Intercity Dubbeldekker best vaak rijden. Maar in de rest van het land (m.n. regio Utrecht) rijden vooralsnog uitsluitend de oude dubbeldekkers (DD-AR/mDDM). Worden deze eigenlijk allemaal omgebouwd, of blijft een gedeelte in reizigersdienst zonder gereviseerd te worden?
pi_113549671
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:11 schreef computergirl het volgende:
Nav storing bij Schiphol: 'als de spanning van de leidingen gaat kunnen we vanwege de veiligheid niet zomaar weer rijden als de stroom terug is' aldus woordvoerder Prorail.

Waarom dan niet? Iemand een idee?
De spanningen die door het spoor lopen mogen niet te hoog of te laag zijn. Moet eerst gecontroleerd worden.
pi_113550040
Waar zijn die middelste rails eigenlijk voor?
PS4 online: micro_nl
pi_113550146
quote:
11s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:27 schreef guitarist het volgende:
Waar zijn die middelste rails eigenlijk voor? [ afbeelding ]
Contrarail, dat een trein ook als deze ontspoort niet zomaar van de brug stort / tegen een steunpilaar rijdt etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2012 11:31:01 ]
pi_113550197
Als je de foto omdraait kunnen we het beter zien.
Gelukkig weet ik wat je bedoelt.
Dat zijn extra verstevigings staven die je vooral zit rond bruggen, duikers en soms ook rond overwegen. Het zorgt ervoor dat het spoor er beter bij blijft liggen. Dit omdat duikers/bruggen andere soort zetting hebben en het spoor dus als het waar scheef kan liggen. Dit voorkomt dat.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:33:40 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113550271
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:31 schreef b2py het volgende:
Gelukkig weet ik wat je bedoelt.
Wat ben je toch wijs.

Helaas niet altijd:
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:17 schreef b2py het volgende:

[..]

De spanningen die door het spoor lopen mogen niet te hoog of te laag zijn. Moet eerst gecontroleerd worden.
:')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_113550326
Klote dropbox gooit hem op z'n kop. (vanaf de iPhone is hij wel recht). Thanks voor de info! :)
PS4 online: micro_nl
pi_113550351
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:33 schreef Duvel het volgende:

Helaas niet altijd:

[..]

:')
Toch is het zo ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')