abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:36:18 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113550377
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:35 schreef b2py het volgende:

[..]

Toch is het zo ;)
Nee. Het is, op zijn minst fysisch, onzin.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_113550413
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee. Het is, op zijn minst fysisch, onzin.
Wat is het dan wel?
  vrijdag 29 juni 2012 @ 11:54:00 #228
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113551047
quote:
NS voor geschillencommissie gedaagd
AMSTERDAM - De website Treinreiziger.nl sleept de NS voor de geschillencommissie openbaar vervoer, omdat het spoorwegbedrijf de toeslag niet terugbetaalt voor Fyra's die vorige week uitvielen.

Dat schrijft het dagblad Trouw vrijdagochtend. Vorige week maandag reed de Fyra minder vaak, vanwege een defecte spoorbrug bij Amsterdam. Tussen Amsterdam en Schiphol reed de snelle trein helemaal niet.

Iedereen die op maandag 18 juni een toeslagkaartje heeft gekocht en vertraging had, krijgt zijn geld terug. De mensen die donderdag een toeslagkaartje hebben gekocht, kunnen niet rekenen op compensatie, stelt een woordvoerder van de NS in Trouw.

Zij hadden inmiddels van de vertraging moeten weten. ''Wij hameren er al een tijd op dat mensen voor ze op reis gaan moeten checken of er vertragingen zijn'', aldus de woordvoerder.

Hildebrand van Kuyeren van Treinreiziger.nl, stelt dat de redenering van de NS alleen op kan gaan bij bijvoorbeeld werkzaamheden die van tevoren zijn gepland. ''Dan kondig je aan: van dan tot dan rijdt de trein niet. Maar in dit geval wisten de NS zelf ook niet wanneer de trein weer normaal zou rijden. En als zij het niet weten, hoe moet de reiziger het dan weten?'', aldus Van Kuyeren.

De NS krijgen al sinds de invoering van de Fyra in 2009 kritiek op de snelle trein. Veel reizigers claimen dat ze het gevoel hebben in de toeslagtrein te worden gejaagd, omdat de intercity's tussen Rotterdam en Amsterdam sinds vorig jaar tien minuten langer onderweg zijn
pi_113551947
Ik denk dat het komt omdat er anders een piekbelasting wordt gevraagd als alles gelijk weer gaat rijden. Kijk maar bij een stroomstoring in je huis. Dan gaan netbeheerders ook gefaseerd inschakelen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 12:20:11 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113552061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:17 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik denk dat het komt omdat er anders een piekbelasting wordt gevraagd als alles gelijk weer gaat rijden. Kijk maar bij een stroomstoring in je huis. Dan gaan netbeheerders ook gefaseerd inschakelen.
Klopt. daarom gaan de treinen één voor één ook weer rijden ipv allemaal tegelijk. Anders is er een mogelijkheid dat er een onderstation uitvliegt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 12:22:37 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113552159
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:12 schreef TheSalesman het volgende:
Als ik in regio Den Haag-A'dam ben zie ik de Nieuwe Intercity Dubbeldekker best vaak rijden. Maar in de rest van het land (m.n. regio Utrecht) rijden vooralsnog uitsluitend de oude dubbeldekkers (DD-AR/mDDM). Worden deze eigenlijk allemaal omgebouwd, of blijft een gedeelte in reizigersdienst zonder gereviseerd te worden?
Volgens mij wordt alles omgebouwd, waarbij er uiteindelijk 30 viertjes en 20 zesjes moeten komen, waarbij die laatsten eerst als viertje worden afgeleverd en op het laatst er twee rijtuigen aan toegevoegd worden.

Er blijven wel een aantal bakken en stuurstanden over, maar wat daarmee moet gebeuren weet men zelf ook niet volgens mij :P
Ik zou zeggen: gebruik ze als winterreserve, samen met DDM-1.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113553204
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens mij wordt alles omgebouwd, waarbij er uiteindelijk 30 viertjes en 20 zesjes moeten komen, waarbij die laatsten eerst als viertje worden afgeleverd en op het laatst er twee rijtuigen aan toegevoegd worden.

Er blijven wel een aantal bakken en stuurstanden over, maar wat daarmee moet gebeuren weet men zelf ook niet volgens mij :P
Ik zou zeggen: gebruik ze als winterreserve, samen met DDM-1.
Bedankt! Dat laatste lijkt me een goed plan. Ook de Mat '64 kan trouwens prima als winterreserve worden gebruikt nadat ze uit de planmatige reizigersdienst zijn gewipt. 't Zijn toch betrouwbare oude rotten in mijn ervaring.
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 12:55:58 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_113553402
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 10:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Is altijd korting voor trein én BTM een alternatief?
Niet echt, ik heb het MTA nodig om per maand te declareren bij mn werkgever. Het stad/streeksuplement kon daar altijd makkelijk bij. Nu moet ik dus of een sterabonnement erbij nemen, of losse ritjes op de OV chipkaart declareren. Meer gedoe en duurder ook nog :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:04:04 #234
321876 Cherna
Fuck the System
pi_113553708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:51 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

Bedankt! Dat laatste lijkt me een goed plan. Ook de Mat '64 kan trouwens prima als winterreserve worden gebruikt nadat ze uit de planmatige reizigersdienst zijn gewipt. 't Zijn toch betrouwbare oude rotten in mijn ervaring.
mat 64. De ontwerper verdient een standbeeld. Heerlijk mat. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Het comfort voor de reiziger is belabberd. Dat dan weer wel. Maar door de eenvoudige techniek kom je altijd van de baan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:14:27 #235
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_113554145
2 en half miljoenste bezoeker (sinds heropening 2005) bij NSM vandaag, http://twitgoo.com/5ydbw3
gratis ijs jongens! (en meisje). *O* *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:25:27 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113554648
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:54 schreef greavy het volgende:

[..]

Klopt niet, Treinreiziger daagt niemand voor de geschillencommissie. Treinreiziger heeft slechts een paar brieven geschreven die gedupeerde reizigers kunnen gebruiken.
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 13:41:34 #237
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113555377
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

mat 64. De ontwerper verdient een standbeeld. Heerlijk mat. Het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Het comfort voor de reiziger is belabberd. Dat dan weer wel. Maar door de eenvoudige techniek kom je altijd van de baan.
Gewoon een nieuw interieur inbouwen, kunnen ze zo weer 30 jaar mee :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:28:42 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113557549
Aanrijding tussen Breda en GilzeRijen. Waren vrij snel bussen.
SSN heeft hierdoor 2 uur gestaan te Breda, en mocht als tweede trein uit Breda vertrekken. Eerst Strukton met een werktreintje. Vertraging: 90 minuten. Getracht wordt vanaf Eindhoven +60 te gaan.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:31:59 #239
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_113557688
Iemand, al dan niet "vrijwillig", van z'n scooter gereden inderdaad.

http://www.bndestem.nl/re(...)jk-ongeluk-Dorst.ece
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:52:56 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113558627
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat is het dan wel?
Spanning staat, stroom loopt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:54:04 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113558687
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 09:34 schreef Monopoly het volgende:
Leuke dienst vandaag.

Emmerich - Kijfhoek - Emmerich. Mentor en ik zijn uitgehuurd aan RRF vandaag :)
E-lok, hopen op een storingvrije rit :P
Ik hoop niet voor je dat je nu stilstaat bij Dorst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:59:04 #242
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_113558918
Voor E-loks tussen Emmerich en Kijfhoek is toch zo'n prachtige spoorlijn aangelegd langs de A15?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:00:07 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113558948
Je weet maar nooit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:58:15 #244
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113564042
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 08:12 schreef Duvel het volgende:
Heeft iemand cijfers over de kosten van de aanleg en het onderhoud van wegen in Nederland? Niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale en eigenlijk ook gemeentelijke wegen? Ik kan me niet voorstellen dat de autobelastingen (wegenbelasting, accijnzen) de kosten van de bouw en het onderhoud van wegen dekt. En ik vind ook niet dat dat moet, eigenlijk. Net als ik van mening ben dat spoorwegen niet 100% kostendekkend moeten zijn. Als land, als maatschappij, is mobiliteit een gezamenlijk goed, daar mag dus best geld bij uit de algemene middelen.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/dome/?LA=NL

Ik kan je verzekeren dat de auto melkkoe numero uno is. Maar liefst 13 miljard wordt er jaarlijks aan verdiend op een begroting van 130 miljard. Oftewel 10% van alle belastingen wordt door het wegverkeer opgehoest. OV kost juist geld. Om het OV rendabel te maken zonder overheidssteun zouden de kaartjes ruim in prijs verdubbeld moeten worden.

Overigens is het OV voor reizigers sinds de jaren '50 niet meer rendabel. Voor het goederenvervoer sinds de jaren '60, mede door de afname van kolentransporten door de vondst van aardgas.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Sport vrijdag 29 juni 2012 @ 17:07:44 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113564402
Hij is weer fijn hoor:
quote:
Seinstoring Zutphen-Lochem
Tussen Zutphen en Oldenzaal moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Hengelo en Oldenzaal geen treinen maar bussen.
8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door dennistd op 29-06-2012 17:17:39 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113564448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:07 schreef dennistd het volgende:
Hij is weer fijn hoor:

[..]

8)7
heel fijn
quote:
De beperkingen tussen Hengelo en Oldenzaal als gevolg van een seinstoring zijn voorbij.
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:45:04 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113565637
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:58 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat de auto melkkoe numero uno is. Maar liefst 13 miljard wordt er jaarlijks aan verdiend op een begroting van 130 miljard. Oftewel 10% van alle belastingen wordt door het wegverkeer opgehoest. OV kost juist geld. Om het OV rendabel te maken zonder overheidssteun zouden de kaartjes ruim in prijs verdubbeld moeten worden.
Maar doordat mensen met het OV gaan, hoef je minder te investeren in het wegennet. Overigens: waar vind ik concreet de bronnen van jouw bewering, en waar vind ik dan wat per jaar uitgegeven wordt aan voorzieningen voor het wegverkeer? Dus niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale wegen e.d.
quote:
Overigens is het OV voor reizigers sinds de jaren '50 niet meer rendabel. Voor het goederenvervoer sinds de jaren '60, mede door de afname van kolentransporten door de vondst van aardgas.
En toch is het goederenvervoer per spoor gegroeid (ok, nu met de crisis niet), maar in het algemeen is railgoederenvervoer een succes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:00:55 #248
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_113566067
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 17:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Maar doordat mensen met het OV gaan, hoef je minder te investeren in het wegennet. Overigens: waar vind ik concreet de bronnen van jouw bewering, en waar vind ik dan wat per jaar uitgegeven wordt aan voorzieningen voor het wegverkeer? Dus niet alleen rijkswegen, maar ook provinciale wegen e.d.

[..]

En toch is het goederenvervoer per spoor gegroeid (ok, nu met de crisis niet), maar in het algemeen is railgoederenvervoer een succes.
Klik op de link die ik je gaf. Het is even leren hoe je moet navigeren op de site, maar je kunt er aardige lijsten samenstellen.

De groei van het railvervoer is te danken aan het kunstmatig laag houden van de kilometerprijs die vervoerders moeten betalen. De inkomsten uit die gelden zijn bij lange na niet genoeg om de kosten van aanleg en onderhoud te dekken. Misschien dat je op die site van het CBS daar meer over kunt vinden. Mijn bronnen zijn deels mensen die bij RWS werken, dus die heb ik niet online.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_113569354
Weet toevallig iemand of je ook ergens kan zien welke nummers de P-seinen op een bepaald traject hebben?

(En dan bedoel ik niet "kijk uit het raam" ;) )

Heb zelf ook al even gegoogled en kwam uit bij de zgn. 'wegwijzers' van ProRail, maar dat is weer een officieel document dat je volgens de netverklaring alleen krijgt als je een treinpad aanvraagt.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 19:45:47 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113569460
De detailkaarten van www.sporenplan.nl?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')