abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:00:22 #1
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_113453441
PEARL JAM



Pearl Jam is een Amerikaanse rockband uit Seattle die in 1990 gevormd werd. In die tijd werd de muziek van de band als 'grunge' bestempeld, zoals ook andere bands uit Seattle als Nirvana, Alice in Chains en Soundgarden aan grunge werden gekoppeld. Later werd Pearl Jam steeds vaker geassocieerd met alternatieve en mainstream rock. Geschat wordt dat Pearl Jam wereldwijd meer dan 60 miljoen albums heeft verkocht. Hiermee behoort Pearl Jam tot de bestverkopende rockbands ter wereld allertijden. Pearl Jam is de best verkopende rock band van bands die na 1990 zijn opgericht. Andere goed verkopende bands in deze lijst zijn Nirvana, Coldplay, Linkin Park en Oasis.[1]

De bekendste musicus van Pearl Jam is zanger en gitarist Eddie Vedder. Hij was er vanaf het begin in 1990 bij, net als bassist Jeff Ament en de gitaristen Stone Gossard en Mike McCready. Drummer Matt Cameron (ex-Soundgarden) sloot zich in 1998 bij de band aan. Sinds 2002 is Pearl Jam uitgebreid met een toetsenist, bekend onder zijn bijnaam Kenneth 'Boom' Gaspar.

De band werd vooral bekend door de eerste drie albums. Ten (1991) (dat meer dan dertien miljoen keer in de Verenigde Staten werd verkocht) bevat nummers als "Alive", "Jeremy", "Even Flow" en "Black". Het tweede album Vs. (1993) was destijds het snelstverkopende album in de Verenigde Staten met een miljoen verkopen binnen de eerste week, zeven miljoen verkopen in totaal en vijf weken bovenaan de charts, met daarop nummers als "Daughter", "Go", "Animal" en "Dissident". De bekendste nummers van het derde album Vitalogy (1994) (op dat moment, op Vs. na, het snelst verkopende album in de Amerikaanse geschiedenis) zijn "Spin the Black Circle", "Corduroy", "Better Man" en "Immortality".

De albums ná Vitalogy hebben minder publiciteit gekregen en werden ook minder verkocht. De meest bekende nummers uit deze periode zijn "Off He Goes", "Given To Fly", "Love Boat Captain", "I Am Mine", "Save You", "Life Wasted", "World Wide Suicide", "The Fixer" en "Just Breathe". Met name de laatste albums van de band (Riot Act, Pearl Jam, Backspacer bevatten een samenstelling van harde en rustige (soms akoestische) nummers waarmee de band in de jaren'90 beroemd werd. Het album Pearl Jam behaalde als hoogste notering een tweede plaats in Nederland en Backspacer een derde plaats.

In Nederland en België heeft de band een grote reputatie en veel fans. Het album Ten staat al zeven jaar lang bovenaan aan de Hemelse Honderd lijst van 3FM. In juli 2011 wordt het album door de lezers van het blad OOR op plek drie gezet in de lijst van de beste 40 albums van 40 jaar OOR. Het nummer Black staat al jaren op #2 in de Top 90s Request van 3FM en het nummer was het allerlaatste op radiostation Kink FM. Voor de VPRO was Alive de Song van het jaar in 1992. Het optreden van Pearl Jam op Pinkpop in 1992 is door het publiek en de organisator uitgeroepen tot beste optreden uit de geschiedenis van het festival. In december 2009 vond de benefietactie Serious Request ('het Glazen Huis') van Radio 3FM in Groningen plaats. Op twee nummers na was Just Breathe het meest aangevraagde nummer en belande daarom in de lijst Top Serious Request.

bron: Wikipedia

Europese tour

Op 20 juni 2012 gaat de Europese tour van Pearl Jam van start, en ze komen naar Nederland!
Op 26 en 27 juni zijn de heren te zien en horen in de Ziggo Dome te Amsterdam (naast de Arena).
De Ziggo Dome is speciaal voor dit soort doeleinden ontwikkeld en zal naar verwachting begin 2012
worden opgeleverd. Meer info over de Ziggo Dome vind je hier

Naast dat alles wat Pearl Jam te maken heeft in dit topic besproken kan worden zullen we in dit deel
van de reeks vooral aftellen naar 26 en 27 juni.

Vorig deel: Pearl Jam #12: Ziggo Dome-ination on June 26 and 27
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 12:00:46 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113453460
mooie titel :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_113453479
_O-
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:02:33 #4
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_113453539
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
mooie titel :')
Je bent zelf een mooie titel of moest ik nog wat nieuws bedenken ook
pi_113453656
Damn ik wil vanavond weer :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:09:01 #6
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_113453799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Damn ik wil vanavond weer :)
wat let je *O*
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 12:14:04 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113453980
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:02 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Je bent zelf een mooie titel of moest ik nog wat nieuws bedenken ook
Ik heb er wel één maar dit is wel prima zo hoor :D alleen dan zit je weer een jaar ofzo vast aan deze titel :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:20:05 #8
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113454162
MEMBERSHIP BENEFITS
Per lidmaatschap heeft u onder andere de volgende voordelen:
• Gegarandeerde toegang tot alle evenementen in Ziggo Dome
• Altijd de beste stoelen
• Inclusief 12 toegangsrechten per jaar
• Altijd een gereserveerde parkeerplaats
• Entree via de speciale Member’s ingang
• Toegang tot de Member Lounge
• Exclusieve toegang tot de Live Avenue
Een lidmaatschap van de Ziggo Dome Member Club kost ¤ 3.900,- per jaar
(excl.btw, minimale afname 2 lidmaatschappen).

Slechts 3900 euro *O*.

* HeatWave trekt CC :9.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113454197
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:20 schreef HeatWave het volgende:
MEMBERSHIP BENEFITS
Per lidmaatschap heeft u onder andere de volgende voordelen:
• Gegarandeerde toegang tot alle evenementen in Ziggo Dome
• Altijd de beste stoelen
• Inclusief 12 toegangsrechten per jaar
• Altijd een gereserveerde parkeerplaats
• Entree via de speciale Member’s ingang
• Toegang tot de Member Lounge
• Exclusieve toegang tot de Live Avenue
Een lidmaatschap van de Ziggo Dome Member Club kost ¤ 3.900,- per jaar
(excl.btw, minimale afname 2 lidmaatschappen).

Slechts 3900 euro *O*.

* HeatWave trekt CC :9.
7800
Minimaal 2
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 12:21:52 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113454218
oh das ja niks :X
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:22:08 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113454228
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

7800
Minimaal 2
Ja ok :P.

Nou ja, geen geld natuurlijk om overal altijd bij te kunnen zijn O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113454384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja ok :P.

Nou ja, geen geld natuurlijk om overal altijd bij te kunnen zijn O+.
madonna altijd leuk.
pi_113454423
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:09 schreef Elusive het volgende:
[..]
wat let je *O*
Moet ff leren voor een toelatingstoets voor mijn nieuwe opleiding. Toets is morgen. Stelt niet veel voor, maar moet wel even gebeuren. Man wat heb ik op het gymnasium het verkeerde profiel
gekozen zeg :+

Oja: en ik heb geen kaartje voor vanavond :+
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 juni 2012 @ 12:28:54 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_113454458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja ok :P.

Nou ja, geen geld natuurlijk om overal altijd bij te kunnen zijn O+.
12 stuks toch maar?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_113454496
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:28 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

12 stuks toch maar?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113454503
Dan ga je naar concerten om je kaart vol te maken :P

Al hoewel ik nu ook al naar 5 concerten ga in het Ziggo Dome.

maar goed even verder na genieten van Pearl Jam
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:31:26 #17
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_113454542
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb er wel één maar dit is wel prima zo hoor :D alleen dan zit je weer een jaar ofzo vast aan deze titel :P
Ohja. Nou jij bent Mod, dus leef je uit zou ik zeggen :P
  FOK!fotograaf woensdag 27 juni 2012 @ 12:34:15 #18
159915 -Menn0-
MNO
pi_113454651
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:20 schreef HeatWave het volgende:
MEMBERSHIP BENEFITS
Per lidmaatschap heeft u onder andere de volgende voordelen:
• Gegarandeerde toegang tot alle evenementen in Ziggo Dome
• Altijd de beste stoelen
• Inclusief 12 toegangsrechten per jaar
• Altijd een gereserveerde parkeerplaats
• Entree via de speciale Member’s ingang
• Toegang tot de Member Lounge
• Exclusieve toegang tot de Live Avenue
Een lidmaatschap van de Ziggo Dome Member Club kost ¤ 3.900,- per jaar
(excl.btw, minimale afname 2 lidmaatschappen).

Slechts 3900 euro *O*.

* HeatWave trekt CC :9.
En je mag aan mijn bar staan ;)
,,/
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:35:29 #19
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_113454705
Wat zal een kaartje gemiddeld gaan kosten daar? Toch wel 50 euro denk ik. Moet je 78 keer heen om het er uit te hebben :D 50 euro is wel laag ingeschat
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 juni 2012 @ 12:38:23 #20
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_113454808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:29 schreef Godtje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan ook onder vallen:

Je kan buiten die 12 toegangsbewijzen altijd kaartjes kopen omdat je zo'n hippe kaart hebt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_113454875
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:38 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Daar kan ook onder vallen:

Je kan buiten die 12 toegangsbewijzen altijd kaartjes kopen omdat je zo'n hippe kaart hebt.
Dat is het ook en dus kan je altijd overal bij zijn.
Je mag voor de massa kopen.
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 13:07:30 #22
18653 crew  D.
pi_113455822
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 12:34 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

En je mag aan mijn bar staan ;)
Is dat gratis drank? 8-)
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 13:23:03 #23
5428 crew  miss_sly
pi_113456416
Wij gaan vanavond ook *O*
Aftellen!

Laatste keer in Arnhem gezien, keer daarvoor in Toronto O+

Ik kan niet wachten!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_113457156
Oooh wat was het weer cool gister! Heb nog een zere keel en zere voeten van het meezingen en dansen! Vond de setlist geweldig, Last Kiss wilde ik zooo graag een keer horen! En vanavond mogen we weer, moet nog even opladen want ben bekaf van gister.

Vond de Ziggodome erg ok! Vriendelijke mensen, logistiek alles goed geregeld, lekker die catering van La Place en het geluid vond ik in het begin wat minder maar bij het 2e PJ nummer hadden ze dat gefixt volgens mij. Het enige kleine minpuntje vond ik de toegang tot het voorste vak, daar stonden wij maar er was op een gegeven moment geen doorkomen meer aan als je drank wilde halen of naar de wc wilden, vond het bijna eng hoe opgepropt iedereen daar stond. En als enige wenspuntje zou ik een open air rookruimte willen indienen ;). Ook zijn de wasbakken bij de wc's niet echt handig, zo ondiep dat ze onwijs spetteren en het dus een natte bende wordt...Voor de rest prima zaal!

Wat mij wel opviel: ik heb zeker 3 stelletjes gezien die volgens mij Just Breathe als hun liedje hebben ofzo, en verder nog nooit van PJ gehoord hebben. Voor mij stond een typisch geval makelaar (strak in het pak) met zijn liefje. Hebben het hele concert geen woord meegezongen, niet geklapt of wat dan ook, keken elkaar steeds aan van "waar zijn we nu weer terechtgekomen??", alleen bij Just Breathe lieten ze iets van enthousiasme zien. Maar toch zijn ze het hele concert gebleven, wie weet zijn ze toch aangestoken met het virus. :D
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:44:35 #25
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_113457221
Wat een setlist gisteren; moet geweldig geweest zijn!

Ik ga vanavond; zin in!!! :)
pi_113457316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 13:42 schreef Grunsfan het volgende:
Oooh wat was het weer cool gister! Heb nog een zere keel en zere voeten van het meezingen en dansen! Vond de setlist geweldig, Last Kiss wilde ik zooo graag een keer horen! En vanavond mogen we weer, moet nog even opladen want ben bekaf van gister.

Vond de Ziggodome erg ok! Vriendelijke mensen, logistiek alles goed geregeld, lekker die catering van La Place en het geluid vond ik in het begin wat minder maar bij het 2e PJ nummer hadden ze dat gefixt volgens mij. Het enige kleine minpuntje vond ik de toegang tot het voorste vak, daar stonden wij maar er was op een gegeven moment geen doorkomen meer aan als je drank wilde halen of naar de wc wilden, vond het bijna eng hoe opgepropt iedereen daar stond. En als enige wenspuntje zou ik een open air rookruimte willen indienen ;). Ook zijn de wasbakken bij de wc's niet echt handig, zo ondiep dat ze onwijs spetteren en het dus een natte bende wordt...Voor de rest prima zaal!

Wat mij wel opviel: ik heb zeker 3 stelletjes gezien die volgens mij Just Breathe als hun liedje hebben ofzo, en verder nog nooit van PJ gehoord hebben. Voor mij stond een typisch geval makelaar (strak in het pak) met zijn liefje. Hebben het hele concert geen woord meegezongen, niet geklapt of wat dan ook, keken elkaar steeds aan van "waar zijn we nu weer terechtgekomen??", alleen bij Just Breathe lieten ze iets van enthousiasme zien. Maar toch zijn ze het hele concert gebleven, wie weet zijn ze toch aangestoken met het virus. :D
_O-
pi_113460625
Helaas ben ik ziek en kan ik vanavond niet gaan. Ik heb 2 zitkaarten. Ingang 105, rij11. Kaarten tegen kostprijs. Ik heb ze digitaal, maar woon in Amsterdam, dus ze kunnen ook opgehaald worden.
pi_113462842
}:| zeg dat nou niet.. gaat ons niet lukken maar oh wat zou ik ze graag van je over willen nemen }:|
pi_113465124
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:35 schreef Sunnythesun het volgende:
}:| zeg dat nou niet.. gaat ons niet lukken maar oh wat zou ik ze graag van je over willen nemen }:|
}:I Indeed }:I
pi_113465449
Nog maar een paar uurtjes!!!
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  woensdag 27 juni 2012 @ 17:37:14 #31
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_113468890
ticketmaster heeft ook weer kaarten beschikbaar :P
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:36:59 #33
52513 whosvegas
The Trickster
pi_113471904
Ben benieuwd naar de setlist van vanavond
Voor de mensen, die vanavond gaan, veel plezier *O*
Are you nuts??
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:42:24 #34
52513 whosvegas
The Trickster
pi_113472189
quote:
Het enige kleine minpuntje vond ik de toegang tot het voorste vak, daar stonden wij maar er was op een gegeven moment geen doorkomen meer aan als je drank wilde halen of naar de wc wilden,
Moest al bij het eerste nummer naar de wc, toch maar wat minder drinken voor een concert.
Maar moest me echt door het publiek heen beuken, volgens mij niet echt vrienden gemaakt :) Het hele concert maar in het voor vak gebleven :)
Are you nuts??
pi_113474156
quote:
Wat zitten hier een paar ontzettend slecht geschreven recensies bij zeg!
Ik bedoel: je hoeft het niet met de schrijver eens te zijn, maar de Volkskrant maakt het toch wel érg bont:

Het concert van Pearl Jam had twee gezichten. Enigszins vermoeid, soms, bij liedjes als World Wide Suicide en Not For You. Het heilige vuur ontbrak daar, zowel bij zanger Eddie Vedder als zijn gitaarvrienden: er stak geen venijn achter de toch ook vrij eenvormige rock, al was het zaalgeluid aangenaam hard en redelijk galmvrij.

Behalve dat er weer een aantal standaard cliché's uit de kast komen (Het heilige vuur...) klopt het gewoon niet. Wat was er nou zo sinister aan deze uitvoering van Why Go?

Verder: Oor, als muziekblad, schrijft een 'recensie' waarbij het hoofdonderwerp (PJ) een bijrol heeft en 't enkel gaat over de Ziggodome. Schrijf dan een recensie puur en alleen over de ZD.

Daarnaast vind ik 't ook van inspiratieloos schrijfwerk getuigen als je, net als bij alle andere optredens van Pearl Jam na '92, het constant maar weer vergelijkt met het optreden op Pinkpop. Het is nu 20 jaar later, waarom moet er telkens een referentiekader komen?
pi_113475501
Niet iedereen heeft schrijftalent :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:15:29 #37
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_113477173
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 19:20 schreef WesCAddle het volgende:
Wat zitten hier een paar ontzettend slecht geschreven recensies bij zeg!
Ik bedoel: je hoeft het niet met de schrijver eens te zijn, maar de Volkskrant maakt het toch wel érg bont:

Het concert van Pearl Jam had twee gezichten. Enigszins vermoeid, soms, bij liedjes als World Wide Suicide en Not For You. Het heilige vuur ontbrak daar, zowel bij zanger Eddie Vedder als zijn gitaarvrienden: er stak geen venijn achter de toch ook vrij eenvormige rock, al was het zaalgeluid aangenaam hard en redelijk galmvrij.

Behalve dat er weer een aantal standaard cliché's uit de kast komen (Het heilige vuur...) klopt het gewoon niet. Wat was er nou zo sinister aan deze uitvoering van Why Go?

Verder: Oor, als muziekblad, schrijft een 'recensie' waarbij het hoofdonderwerp (PJ) een bijrol heeft en 't enkel gaat over de Ziggodome. Schrijf dan een recensie puur en alleen over de ZD.

Daarnaast vind ik 't ook van inspiratieloos schrijfwerk getuigen als je, net als bij alle andere optredens van Pearl Jam na '92, het constant maar weer vergelijkt met het optreden op Pinkpop. Het is nu 20 jaar later, waarom moet er telkens een referentiekader komen?
Helemaal mee eens en als klap op de vuurpijl : Een fotoserie in het AD met alleen Eddie Vedder ??? Met als titel "Pearl Jam in Ziggo Dome" ??? Dat is is toch echt meer dan alleen Vedder, maar niks van te zien ... terwijl de hele band toch wel de pluim verdient lijkt me.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:16:03 #38
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_113477209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 19:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Niet iedereen heeft schrijftalent :)
Tijd voor een passende baan dan.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_113477972
Nee dat blijkt. Zou wel wat voor mij zijn denk ik :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:43:14 #40
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113482639
Eerder vandaag nog geen tijd gehad om te posten, dus:
[spuit 11 modus] Het was GE-WEL-DIG gisteren!!!van begin tot einde genoten. Het was een heerlijke setlist, ze speelden ook een paar onbekendere nummers (waaronder Smile!!!)
Hét hoogtepunt van de avond was natuurlijk dat ze een ruim 8 minuten durende versie van Black speelden. Kippenvel tot in de kleine teen nagel...

Op naar vrijdag, naar Rock Werchter. Hopelijk spelen ze dan ook Alive en Betterman, die gisteravond ontbraken.[/spuit 11 modus]

Mooie venue ook, die Ziggo Dome. In het begin waren er wel wat problemen met `t geluid maar dat werd al snel verholpen. Verder niets dan lof, al mocht de parkeerplaats die onder de Dome ligt wel beter staan aangegeven...
pi_113483047
Was die er dan? Dat wist ik niet eens :+
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:50:23 #42
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113483203
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 19:45 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Niet iedereen heeft schrijftalent :)
Wordt dan geen recensent :P
toch morgen eens de recensies lezen. Maar hey, wat verwacht je dan? je hebt t wel over de Volkskrant he :')
En schrijven dat "het heilige vuur" (wat dat ook moge betekenen) ontbrak, juist bij die 2 nummers, is pure onzin. Dan kun je de muziek of de show niets vinden maar als je dat schrijft dan heb je er duidelijk geen verstand van :') :X :X
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:51:28 #43
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113483251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:47 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Was die er dan? Dat wist ik niet eens :+
Die parkeerplaats? tis dat ik `t eergisteren op de site van 3voor12 had gelezen anders had ik ook niet geweten. Nu maar een rondje gereden bij de Villa Woonmall (of hoe t daar ook heet :P) geparkeerd...
pi_113483350
Ik moest wel lachen om de VK recensie. Schrijven "Maar de overtuiging leek langzaam weg te vloeien, al hield het publiek er tot bovenin de tribunes de moed in." en dan niet kunnen bedenken dat je het misschien zelf wel als enige zo ervaart en het misschien erg subjectief is :+ :7
pi_113483655
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:51 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Die parkeerplaats? tis dat ik `t eergisteren op de site van 3voor12 had gelezen anders had ik ook niet geweten. Nu maar een rondje gereden bij de Villa Woonmall (of hoe t daar ook heet :P) geparkeerd...
Daar stond ik ook, P4/P5. Is ook heel dichtbij :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 22:39:06 #46
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113486872
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:57 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Daar stond ik ook, P4/P5. Is ook heel dichtbij :)
Zeker dicht blij, lekker makkelijk ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:53 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik moest wel lachen om de VK recensie. Schrijven "Maar de overtuiging leek langzaam weg te vloeien, al hield het publiek er tot bovenin de tribunes de moed in." en dan niet kunnen bedenken dat je het misschien zelf wel als enige zo ervaart en het misschien erg subjectief is :+ :7
:D! echt he. "hield er de moed in." Als dat al zo zou zijn: waarin dan? dat die blijkbaar weggevloeide overtuiging terug zou komen? wat een BULLSHIT!! :')
en waar zou die overtuiging dan weg zijn gevloeid, bij welk nummer?
pi_113491902
Holy Shit... enkel Corduroy en The Fixer in de herhaling

Wash
Last Exit
Animal
State Of Love And Trust
Severed Hand
Corduroy
I Got Id
Daughter (w/ W.M.A. snippet)
Nothing As It Seems
Got Some
Dissident
Once
Glorified G
Deep
The Fixer
Bugs
Better Man

Encore:
Release
Hail Hail
Alone
Footsteps
Rearviewmirror

Encore 2:
Crown Of Thorns (Mother Love Bone cover)
Sonic Reducer (Dead Boys cover)
Alive
Baba O' Riley
(The Who cover)
Yellow Ledbetter

Crown of Thorns... Sonic Reducer... Bugs... Footsteps... En dan baal je dat je enkel voor dag 1 kaarten kon krijgen... :(
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 23:52:17 #48
18653 crew  D.
pi_113493043
Avond geslaagd 8-)
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:06:33 #49
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_113493794
Rearviewmirror. _O_

Maar bugs? (zonder Harmonica) :{

;)

Tussen haakjes... Loopt die zaalvloer schuin af? Ik stond achteraan, maar kon het podium erg goed zien, net alsof de mensen voor me ietwat lager stonden.

edit: the who cover. ^O^

[ Bericht 14% gewijzigd door thedeedster op 28-06-2012 00:16:14 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_113494073


Hier overigens een beeld van de 'originele' lijst van gisteren. Jeremy en Alive stonden er officieel wel op.
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:33:53 #51
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_113494957
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:35 schreef WesCAddle het volgende:
Holy Shit... enkel Corduroy en The Fixer in de herhaling

<knip>

Crown of Thorns... Sonic Reducer... Bugs... Footsteps... En dan baal je dat je enkel voor dag 1 kaarten kon krijgen... :(
Was echt super! Wat een performance en wat een setlist; veel nummers echt niet verwacht!

Pearl Jam _O_
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:55:01 #52
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_113495622
godsklere wat waren ze weer goed zeg, maar de helft van de nummers kende ik heul niet joh, voelde alsof ik de enige was die ze niet mee kon zingen :D gelukkig kon ik nog helemaal los op teeeeeeeenaaage wasteland *O* *O*
ze hebben met mij iig een die hard fan erbij :+ :@

oh... en half volle heineken bekers komen best hard aan als ze van de 2de ring worden gegooit :( :(
gelukkig zat er telkens bier in...(ik ben Oasis gigs gewend en meestal zitten die bekers dan vol met pis :') )
maar moet dat nou... :(
  donderdag 28 juni 2012 @ 01:14:16 #53
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113495995
Het duurde even maar hier is t eerste van de 2 filmpjes die ik maakte, van Black:

pi_113496203
Dat zijn van die recensies die voor 22 uur ingeleverd moeten worden omdat de krant dan gedrukt moet, algemeen verhaal en dan iets over de nieuwe zaal, gaat nergens over! Hopelijk morgen wat betere verhalen.

Vanavond was weer geweldig. Twee keer ruim 2 uur spelen en dan maar 2 dezelfde nummers, en dan nog niet eens de grote hits...briljant! Mooie verrassingen vanavond! Zo blij dat we twee keer gegaan zijn!

En kuddos voor Ziggo Dome, de problemen met de ingang van het vak waren super opgelost vanavond!

Het is weer voorbij...en volgens Eddie duurt het nog even voordat ze weer komen :'(
pi_113496221
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 00:55 schreef Elusive het volgende:
godsklere wat waren ze weer goed zeg, maar de helft van de nummers kende ik heul niet joh, voelde alsof ik de enige was die ze niet mee kon zingen :D gelukkig kon ik nog helemaal los op teeeeeeeenaaage wasteland *O* *O*
ze hebben met mij iig een die hard fan erbij :+ :@

oh... en half volle heineken bekers komen best hard aan als ze van de 2de ring worden gegooit :( :(
gelukkig zat er telkens bier in...(ik ben Oasis gigs gewend en meestal zitten die bekers dan vol met pis :') )
maar moet dat nou... :(
Welkom als PJ fan! ;) En ik vond het publiek sowieso wat meer aso vanavond. Inderdaad met drank gooien en wat werd er veel gerookt en geblowd!! Rook zelf ook maar doe dat uit principe niet waar het niet mag, vond het vrij irritant.
pi_113496234
Ach Eddie steekt er toch ook lekker een op!
  donderdag 28 juni 2012 @ 01:29:56 #57
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113496246
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:35 schreef WesCAddle het volgende:
Holy Shit... enkel Corduroy en The Fixer in de herhaling

Wash
Last Exit
Animal
State Of Love And Trust
Severed Hand
Corduroy
I Got Id
Daughter (w/ W.M.A. snippet)
Nothing As It Seems
Got Some
Dissident
Once
Glorified G
Deep
The Fixer
Bugs
Better Man

Encore:
Release
Hail Hail
Alone
Footsteps
Rearviewmirror

Encore 2:
Crown Of Thorns (Mother Love Bone cover)
Sonic Reducer (Dead Boys cover)
Alive
Baba O' Riley
(The Who cover)
Yellow Ledbetter

Crown of Thorns... Sonic Reducer... Bugs... Footsteps... En dan baal je dat je enkel voor dag 1 kaarten kon krijgen... :(
:o :o :D! :D! :D! De tering wat een set list _O_ _O_ _O_ _O_ prachtig: Betterman, Yellow Ledbetter, Release, State of Love and Trust en ook nog Crown of Thorns!!! was ik nou toch maar 2 keer gegaan :X :X hoop dat ze ook wat van die tracks vrijdag spelen *O* *O* *O*
  donderdag 28 juni 2012 @ 01:34:27 #58
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_113496313
Ah mèn wat was het vet vanavond!!
Die setlist, wauw!! Heel wat verrassende nummers gehoord! *O*
Nu lekker nagenieten en dan mogen we ze vrijdag nóg een keer gaan zien!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  FOK!fotograaf donderdag 28 juni 2012 @ 01:36:49 #59
159915 -Menn0-
MNO
pi_113496349
Waren 2 heerlijke avonden om te werken :D
,,/
pi_113496359
Werk jij in Ziggo Dome dus Menno? Complimenten, vond al het personeel super vriendelijk!
  FOK!fotograaf donderdag 28 juni 2012 @ 01:41:58 #61
159915 -Menn0-
MNO
pi_113496408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 01:37 schreef Grunsfan het volgende:
Werk jij in Ziggo Dome dus Menno? Complimenten, vond al het personeel super vriendelijk!
Ja ik sta achter de bar in het Member's gebied :)

Thanks :D
,,/
pi_113496448
Leuk, lijkt me een prima baan! Waar is dat members gebied dan eigenlijk? Ik kon ook niet echt een VIP area ofzo ontdekken?
  FOK!fotograaf donderdag 28 juni 2012 @ 01:57:21 #63
159915 -Menn0-
MNO
pi_113496589
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 01:44 schreef Grunsfan het volgende:
Leuk, lijkt me een prima baan! Waar is dat members gebied dan eigenlijk? Ik kon ook niet echt een VIP area ofzo ontdekken?
Dat is de ring die je kon zien boven het eerste vak met stoelen, daar kan je alleen komen als je VIP bent (tenzij je over de stoelen heen omhoog klimt maar dan stuurt security weer weg ;) ). Ze hebben het zo gemaakt dat het (zoals je zelf al gemerkt hebt) niet opvalt dat het een apart gebied is.
,,/
pi_113496780
Was er een bar in het VIP gedeelte? Dat gedeelte waar je alleen met die armbandjes in mocht?

Snapte niet helemaal hoe je aan die bandjes kwam maarja.

Qua setlist had ik beter de tweede avond kunnen pakken denk ik. Helaas maar jammer, dan maar over één of twee jaar weer gaan en hopelijk een setlist die mij persoonlijk meer trekt. Al was gisteravond ook tof, maar persoonlijk wel State of Love, Rearviewmirror, Alive en Ledbetter gemist. En Baba O Riley stiekem ook wel.

Aan de ene kant wel tof dat ze elke avond iets volledigs anders doen, aan de andere kant jammer voor sommige fans. Meeste bands hebben één setlist met de meestgewilde nummers voor de hele tour en wisselen af en toe wat af met volgorde of verschillende beginners of encores, maar bij PJ is het dus volledig anders. Leuk, maar soms mis je wel bepaalde nummers.
pi_113496861
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juni 2012 02:27 schreef RacerDKB het volgende:
Aan de ene kant wel tof dat ze elke avond iets volledigs anders doen, aan de andere kant jammer voor sommige fans. Meeste bands hebben één setlist met de meestgewilde nummers voor de hele tour en wisselen af en toe wat af met volgorde of verschillende beginners of encores, maar bij PJ is het dus volledig anders. Leuk, maar soms mis je wel bepaalde nummers.
Dit zorgt er wel voor dat het leuk blijft, of je ze nu voor de eerste of tiende keer gaat zien, het zal nooit saai worden.
  donderdag 28 juni 2012 @ 05:33:32 #66
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_113497102
Baba O' Riley ??? Ik kan wel janken, wat had ik dat graag meegekregen ... Mooi alternatief voor Black die ik dan weer niet heb hoeven missen.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_113497240
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juni 2012 02:27 schreef RacerDKB het volgende:
Was er een bar in het VIP gedeelte? Dat gedeelte waar je alleen met die armbandjes in mocht?
Snapte niet helemaal hoe je aan die bandjes kwam maarja.
Dinsdag toen ik er stond was die er niet iig...

Edit: nvm, dacht dat je het voorste gedeelte op de vloer bedoelde :)
pi_113497504
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juni 2012 02:27 schreef RacerDKB het volgende:
Qua setlist had ik beter de tweede avond kunnen pakken denk ik. Helaas maar jammer, dan maar over één of twee jaar weer gaan en hopelijk een setlist die mij persoonlijk meer trekt. Al was gisteravond ook tof, maar persoonlijk wel State of Love, Rearviewmirror, Alive en Ledbetter gemist. En Baba O Riley stiekem ook wel.

Aan de ene kant wel tof dat ze elke avond iets volledigs anders doen, aan de andere kant jammer voor sommige fans. Meeste bands hebben één setlist met de meestgewilde nummers voor de hele tour en wisselen af en toe wat af met volgorde of verschillende beginners of encores, maar bij PJ is het dus volledig anders. Leuk, maar soms mis je wel bepaalde nummers.
Dat snap ik nooit zo goed. Mij maakt het echt geen fluit uit wát ze spelen en hoe de setlist is. Ik hoop vaak wel op bepaalde nummers en het is een cadeautje als ze die dan ook spelen (zoals Black en Indifference dinsdag). Maar zo niet: alle andere nummers zijn gewoon ook zó te gek en ze spelen zó veel dat er altijd wel iets bijzonders langs komt. Dan wordt ik zomaar verrast door weer iets heel anders. Ik vind dat juist de charme van de PJ-aanpak :Y En de ervaring leert dat ik altijd meer dan tevreden naar huis ga. :)
Al had ik het uiteraard helemaal niet erg gevonden als ik er gister ook bij was geweest zodat ik meer dan 40 nummers live had kunnen horen in 2 avonden :D
pi_113497592
Het was echt geweldig inderdaad...met Betterman als absolute top voor mij..... *O* *O* w/
  donderdag 28 juni 2012 @ 08:08:00 #70
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_113497648
Vette setlist weer, had idd wel twee keer gewild (maar ja, stom gewerk altijd...). Blijft geweldig dat je gewoon twee totaal verschillende setlists krijgt en niet twee keer een greatest hits show.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 09:57:22 #71
5428 crew  miss_sly
pi_113499701
Wat waren ze weer geweldig O+
Er zaten voor mij wel wat onbekende nummers bij, maar dat vond ik juist top. Ik heb genoten van Mike Mccready, wow! Dissident en Rearviewmirror, top!

Ik zou zoo weer gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:12:37 #72
138448 PeZu
Suspended animation
pi_113501943
wat een set, wat een optreden, wat een energie ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:32:18 #73
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_113502654
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 23:35 schreef WesCAddle het volgende:
Holy Shit... enkel Corduroy en The Fixer in de herhaling

Wash
Last Exit
Animal
State Of Love And Trust
Severed Hand
Corduroy
I Got Id
Daughter (w/ W.M.A. snippet)
Nothing As It Seems
Got Some
Dissident
Once
Glorified G
Deep
The Fixer
Bugs
Better Man

Encore:
Release
Hail Hail
Alone
Footsteps
Rearviewmirror

Encore 2:
Crown Of Thorns (Mother Love Bone cover)
Sonic Reducer (Dead Boys cover)
Alive
Baba O' Riley
(The Who cover)
Yellow Ledbetter

Crown of Thorns... Sonic Reducer... Bugs... Footsteps... En dan baal je dat je enkel voor dag 1 kaarten kon krijgen... :(
Het was niet vervelend gisteren... ;)

Veel buitenlandse fans trouwens in de zaal gisteren.
Als PJ fan moet je er soms wat voor over hebben om je favoriete bandje te zien...
  donderdag 28 juni 2012 @ 11:50:33 #74
138448 PeZu
Suspended animation
pi_113503396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:32 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Het was niet vervelend gisteren... ;)

Veel buitenlandse fans trouwens in de zaal gisteren.
Als PJ fan moet je er soms wat voor over hebben om je favoriete bandje te zien...
sommige gaan ook gewoon om zoveel mogelijk verschllende sets te zien ^O^
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_113504083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 11:32 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Het was niet vervelend gisteren... ;)

Veel buitenlandse fans trouwens in de zaal gisteren.
Als PJ fan moet je er soms wat voor over hebben om je favoriete bandje te zien...
Dinsdag ook veel buitenlanders, zag meerdere portugeze, canadese, poolse, italiaanse, spaanse en franse vlaggen en vast nog wel meer.
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:14:27 #76
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_113504564
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:04 schreef Rearviewmirror het volgende:

[..]

Dinsdag ook veel buitenlanders, zag meerdere portugeze, canadese, poolse, italiaanse, spaanse en franse vlaggen en vast nog wel meer.
ik stond gisteren tussen 3 Tsjechen en een Slowaak die die hier vanaf Duitsland al liftend naar toe zijn gekomen (de motor van hun bus was vastgelopen) _O_ 8)7
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:17:12 #77
138448 PeZu
Suspended animation
pi_113504688
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:14 schreef Elusive het volgende:

[..]

ik stond gisteren tussen 3 Tsjechen en een Slowaak die die hier vanaf Duitsland al liftend naar toe zijn gekomen (de motor van hun bus was vastgelopen) _O_ 8)7
dafuq wat een toewijding, lijkt wel bijna religieus :o
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:34:27 #78
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113505434
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 07:53 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat snap ik nooit zo goed. Mij maakt het echt geen fluit uit wát ze spelen en hoe de setlist is. Ik hoop vaak wel op bepaalde nummers en het is een cadeautje als ze die dan ook spelen (zoals Black en Indifference dinsdag). Maar zo niet: alle andere nummers zijn gewoon ook zó te gek en ze spelen zó veel dat er altijd wel iets bijzonders langs komt. Dan wordt ik zomaar verrast door weer iets heel anders. Ik vind dat juist de charme van de PJ-aanpak :Y En de ervaring leert dat ik altijd meer dan tevreden naar huis ga. :)
Al had ik het uiteraard helemaal niet erg gevonden als ik er gister ook bij was geweest zodat ik meer dan 40 nummers live had kunnen horen in 2 avonden :D
Dit dus. Vind het juist super dat ze altijd een compleet andere set list spelen. Ja, dan wordt je soms "teleurgesteld" als je bepaalde nummers niet hoort (zoals ik dat was bij Rockin` Park: "spelen ze Alive niet? damn...") die je graag erbij had gehad maar daardoor blijft het altijd een verrassing wat je nu weer te horen krijgt. zo hoop ik dat ze vrijdag weer een hoop nummers spelen die ze de afgelopen 2 avonden niet gedaan hebben *O*
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:44:54 #79
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113506006
Ben nu de recensies van dinsdag aan t lezen die op de vorige pagina geplaatst werden. Die van muziek.nl:

quote:
In het de afsluiting werd voorbij gegaan aan Alive ...
als je dit schrijft weet je IMHO al niet waar je t over hebt wanneer je een PJ concert recenseert...

quote:
Het was het eindsalvo van een onderhoudend avondje Pearl Jam dat natuurlijk geen moment kon tippen aan het legendarische concert dat de band in 1992 op Pinkpop gaf.
Waarom O Waarom altijd refereren aan t Pinkpop optreden? ja dat was een legendarisch optreden. 1 dat nooit meer zal voor komen (daarvoor is t legendarisch) dus waarom altijd daar op terug grijpen? :X :X
  donderdag 28 juni 2012 @ 12:47:03 #80
138448 PeZu
Suspended animation
pi_113506096
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:44 schreef Timo20 het volgende:
Ben nu de recensies van dinsdag aan t lezen die op de vorige pagina geplaatst werden. Die van muziek.nl:

[..]

als je dit schrijft weet je IMHO al niet waar je t over hebt wanneer je een PJ concert recenseert...

[..]

Waarom O Waarom altijd refereren aan t Pinkpop optreden? ja dat was een legendarisch optreden. 1 dat nooit meer zal voor komen (daarvoor is t legendarisch) dus waarom altijd daar op terug grijpen? :X :X
omdat dat het enige is wat die recensent waarschijnlijk echt kent, en dat is dan hun zogenaamde muziekkenner :')_!
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_113506185
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:44 schreef Timo20 het volgende:
Ben nu de recensies van dinsdag aan t lezen die op de vorige pagina geplaatst werden. Die van muziek.nl:

[..]

als je dit schrijft weet je IMHO al niet waar je t over hebt wanneer je een PJ concert recenseert...

Er werd letterlijk voorbij gegaan aan Alive want die stond voor avond 1 in eerste instantie gewoon op de setlist.
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:26:01 #82
32622 Elusive
Mad Fer It!!
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:29:49 #83
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113508150
quote:
17s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:47 schreef PeZu het volgende:

[..]

omdat dat het enige is wat die recensent waarschijnlijk echt kent, en dat is dan hun zogenaamde muziekkenner :')_!
haha ja waarschijnlijk wel ja :') triest dat zo iemand recensies schrijft...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:48 schreef Godtje het volgende:

[..]

Er werd letterlijk voorbij gegaan aan Alive want die stond voor avond 1 in eerste instantie gewoon op de setlist.
haha ja da`s waar maar gegarandeerd dat ie dat niet weet en zeker dat ie dat ook niet bedoeld ;)

Net als de Volkskrant recensie:

quote:
Een fraai drieluik, dat wegens de uitloop moest worden gespeeld in het volle zaallicht: het onvermijdelijke Black
Iets dat, buiten dat t onzin is (onvermijdelijke Black?serieus? :') ), gewoon pertinent onjuist is. Black werd niet gespeeld in het volle zaallicht en Rockin` In A Free World spelen ze altijd in het zaallicht, daar heeft de uitloop helemaal niets mee te maken :X :X :X
echt gasten: schrijf dan niks _O-
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:33:03 #84
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_113508279
daarom koop ik ook geen kranten of tijdschriften, die lui snappen er niks van. ik weet het zelf wel beter :P
pi_113508406
Dit dan: :X

quote:
Eddie heeft zijn papieren erbij gepakt en spreekt ons in charmant half-Hollands toe: ‘Laten we vanavond geschiedenis schrijven.’ En: ‘Mijn Nederlands is klote!’ Geeft niet Ed, dat valt in Amsterdam Zuidoost niet zo op.
bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:37:49 #86
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113508505
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:35 schreef Felixa het volgende:
Dit dan: :X

[..]

bron
haha, dat vind ik dan wel weer een goede :P ;)
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:38:15 #87
138448 PeZu
Suspended animation
pi_113508524
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:35 schreef Felixa het volgende:
Dit dan: :X

[..]

bron
:D _O-

is er al een "pro" recensie van dag 2 ergens?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:38:34 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113508542
Daar lijkt me weinig aan gelogen :').

Het is maar goed dat je daar weer snel wegkan, want buiten de concertzalen en de ArenA wil je daar niet dood gevonden worden :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_113509083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:35 schreef Felixa het volgende:
Dit dan: :X

[..]

bron
Dat was wel stoer toen hij dat deed hoor :) Bandleden lagen ook in een deuk om zijn Nederlands.
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:50:35 #90
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113509122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:38 schreef HeatWave het volgende:
Daar lijkt me weinig aan gelogen :').

Het is maar goed dat je daar weer snel wegkan, want buiten de concertzalen en de ArenA wil je daar niet dood gevonden worden :').
:D! My thoughts exactly. Om met Theo Maassen vrij te quoten: "het beste van Amsterdam is de autoweg naar Eindhoven." Of in mijn geval, Heerlen :P
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:51:32 #91
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113509166
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Dat was wel stoer toen hij dat deed hoor :) Bandleden lagen ook in een deuk om zijn Nederlands.
hahaha ja idd. Stone Gossard ook op dit filmpje :') _O-

  donderdag 28 juni 2012 @ 13:51:33 #92
138448 PeZu
Suspended animation
pi_113509169
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Dat was wel stoer toen hij dat deed hoor :) Bandleden lagen ook in een deuk om zijn Nederlands.
zo moet ik ook weer steeds lachen om zijn stukje nederlands op rockin park 2010 :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:52:08 #93
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113509191
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:50 schreef Timo20 het volgende:

[..]

:D! My thoughts exactly. Om met Theo Maassen vrij te quoten: "het beste van Amsterdam is de autoweg naar Eindhoven." Of in mijn geval, Heerlen :P
Niet helemaal wat ik als geboren en getogen Amsterdammer bedoelde :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:53:37 #94
138448 PeZu
Suspended animation
pi_113509268
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niet helemaal wat ik als geboren en getogen Amsterdammer bedoelde :').
die weg is wel het beste want dan kunnen die kut toeristen steeds weer gauw oprotten :P
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:55:48 #95
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113509354
quote:
17s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:53 schreef PeZu het volgende:

[..]

die weg is wel het beste want dan kunnen die kut toeristen steeds weer gauw oprotten :P
Ik hou van toeristes O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:10:11 #96
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_113509936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:44 schreef Timo20 het volgende:
Ben nu de recensies van dinsdag aan t lezen die op de vorige pagina geplaatst werden. Die van muziek.nl:

[..]

als je dit schrijft weet je IMHO al niet waar je t over hebt wanneer je een PJ concert recenseert...

[..]

Waarom O Waarom altijd refereren aan t Pinkpop optreden? ja dat was een legendarisch optreden. 1 dat nooit meer zal voor komen (daarvoor is t legendarisch) dus waarom altijd daar op terug grijpen? :X :X
1992 Pinkpop aanhalen is zo waanzinnig slecht als je jezelf serieus wilt nemen als journalist. Dat was een band in een totaal andere fase van haar bestaan. Het is juist zo ongelofelijk hoe PJ volwassen geworden is en hoe ze nu live echt bij de absolute top horen.

Het is anders, beide geweldig, beide een brok energie.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:11:27 #97
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113509986
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niet helemaal wat ik als geboren en getogen Amsterdammer bedoelde :').
haha ok :P

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 14:10 schreef TAV74 het volgende:

[..]

1992 Pinkpop aanhalen is zo waanzinnig slecht als je jezelf serieus wilt nemen als journalist.
en toch leren 9 van de 10 t niet....
pi_113510519
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:51 schreef Timo20 het volgende:

[..]

hahaha ja idd. Stone Gossard ook op dit filmpje :') _O-

Dat huppeltje van Ed _O- O+
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:24:30 #99
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_113510539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 12:44 schreef Timo20 het volgende:
Ben nu de recensies van dinsdag aan t lezen die op de vorige pagina geplaatst werden. Die van muziek.nl:

[..]

Waarom O Waarom altijd refereren aan t Pinkpop optreden? ja dat was een legendarisch optreden. 1 dat nooit meer zal voor komen (daarvoor is t legendarisch) dus waarom altijd daar op terug grijpen? :X :X
Gisteren stonden er op de 1e ring, vlak bij het podium, ook al 7 of 8 mensen naast elkaar die steeds met bordjes de tekst "REMEMBER 1992 PINKPOP" toonden. Kennelijk leeft dit optreden bij sommige fans ook nog steeds... :P
  donderdag 28 juni 2012 @ 15:48:20 #100
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_113514563
ik ben gisteren geweest, ik vond het een bijzondere en mooie avond! Ik heb zoveel relatief onbekende liedjes gehoord, favorietjes Dissident en Release kwamen voorbij, en de band was goed op dreef. Ik ben geen diehard-fan, maar deze band blijft toch voor mij de beste die er is. De Foo Fighters zijn ook een superband, maar Pearl Jam raakt mij op een zo veel dieper niveau dan alle anderen. En de zaal heeft zijn zaakjes ook nog eens prima op orde, geluid, zaalplan (ook in vak 212 meer dan prima zicht), horecaprijzen en bereikbaarheid.

O, wat heb ik weer genoten gisteren. :D
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 28 juni 2012 @ 15:55:02 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_113514839
Sowieso aan enorme aanwinst de Ziggo Dome, met afstand de beste grote zaal in NL. :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 28 juni 2012 @ 16:01:18 #102
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_113515115
Klopt het trouwens dat ik de drummer van RHCP een nummer zag drummen of zie ik ze vliegen ? ik weet zeker dat ik 'm voorbij zag huppelen :@

..en zijn van deze concerten al goede bootleg gesignaleerd ? al die filmpjes op youtube hebben een groot gebrek aan fatsoenlijk geluid, ik mis overal de bass


quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:55 schreef HeatWave het volgende:
Sowieso aan enorme aanwinst de Ziggo Dome, met afstand de beste grote zaal in NL. :).
absoluut :Y
nog veldkaarten kunnen fixen ?

[ Bericht 21% gewijzigd door Elusive op 28-06-2012 16:50:15 ]
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 20:12:10 #103
18653 crew  D.
pi_113525854
Uiteraard zo gek als een deur, maar toch respect voor its211me

Ik bedoel, die jongen (ga er vanuit dat het een jongen is) staat 2 avonden lang 2,5 uur met zijn arm omhoog, en zodra ie thuis is gaat ie filmpjes zitten uploaden :P
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:13:24 #104
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_113525921
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:01 schreef Elusive het volgende:
Klopt het trouwens dat ik de drummer van RHCP een nummer zag drummen of zie ik ze vliegen ? ik weet zeker dat ik 'm voorbij zag huppelen :@

..en zijn van deze concerten al goede bootleg gesignaleerd ? al die filmpjes op youtube hebben een groot gebrek aan fatsoenlijk geluid, ik mis overal de bass

Nee nog niet. Na de tour zullen er via de site van Pearl Jam vast weer officieele bootlegs (blijft een rare term trouwens :')) verschijnen die te downloaden en op cd te krijgen zijn...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 14:24 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat huppeltje van Ed _O- O+
:D! ja geweldig _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:12 schreef D. het volgende:
Uiteraard zo gek als een deur, maar toch respect voor its211me

Ik bedoel, die jongen (ga er vanuit dat het een jongen is) staat 2 avonden lang 2,5 uur met zijn arm omhoog, en zodra ie thuis is gaat ie filmpjes zitten uploaden :P
Respect _O_ _O_
pi_113525958
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:12 schreef D. het volgende:
Uiteraard zo gek als een deur, maar toch respect voor its211me

Ik bedoel, die jongen (ga er vanuit dat het een jongen is) staat 2 avonden lang 2,5 uur met zijn arm omhoog, en zodra ie thuis is gaat ie filmpjes zitten uploaden :P
Respect voor welk gedeelte? :?
  FOK!fotograaf donderdag 28 juni 2012 @ 20:19:33 #106
159915 -Menn0-
MNO
pi_113526198
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 16:01 schreef Elusive het volgende:
Klopt het trouwens dat ik de drummer van RHCP een nummer zag drummen of zie ik ze vliegen ? ik weet zeker dat ik 'm voorbij zag huppelen :@

Ik weet dat er lui van de Peppers binnen waren, alleen niet wie..

Hingen namelijk van die blaadjes waarop stond wat je mag met welke pas en er stonden ook Peppers passen tussen ;)
,,/
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 20:24:50 #107
18653 crew  D.
pi_113526417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:14 schreef Godtje het volgende:

[..]

Respect voor welk gedeelte? :?
Alle moeite, voor ons plezier :Y
pi_113527116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:24 schreef D. het volgende:

[..]

Alle moeite, voor ons plezier :Y
Voor de zelfbeheersing om gewoon stokstijfstil te blijven staan......ik zou het niet kunnen hoor :-)
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:35:58 #109
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_113531156
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:38 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Voor de zelfbeheersing om gewoon stokstijfstil te blijven staan......ik zou het niet kunnen hoor :-)
Idd.... Zou hij echt overal dure kaarten voor kopen om vervolgens in het belang van zijn filmpjes vooral niet mee te doen :?

Zat me ook nog af te vragen of hij nu de hele tijd met zijn arm omhoog staat?? :?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_113534534
Weet iemand of er nog bootlegs komen van afgelopen concerten??
  Moderator donderdag 28 juni 2012 @ 22:32:38 #111
18653 crew  D.
pi_113534857
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Weet iemand of er nog bootlegs komen van afgelopen concerten??
Ik denk dat niemand dat weet, maar iedereen het hoopt :P
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:26:16 #112
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_113538348
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Weet iemand of er nog bootlegs komen van afgelopen concerten??
Ja, niet officiële in ieder geval...
pi_113538475
Ik dacht dat Pearl Jam altijd ieder concert opnam?
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:59:06 #114
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_113539921
jammer dat er geen officiële video opnamens zijn gemaakt want dit had me een DVDtje kunnen worden zeg...

zag wel een pipo met een groot camera ding af en toe filmen vanaf het roadie-hoekje dus goede opnames zijn er wel :Y


quote:
by vedder_soup » Thu Jun 28, 2012 9:30 am
Am I the only one who saw Chad Smith come out and give stone a guitar? Stone did not expect it!
He was side stage for a bit and then dissspeared!
ah, had ik het toch goed gezien :P

en die gozer die de 1ste dag tambourine speelde tijdens rockin in the free world was Jerry Harrison van de Talking Heads *O*
pi_113551716
quote:
17s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:38 schreef PeZu het volgende:

[..]

:D _O-

is er al een "pro" recensie van dag 2 ergens?
bron

quote:
PEARL JAM DEEL II: DE FANS ZIJN DE BAAS
28 JUNI 2012

Het is toch wat. De Ziggo Dome is nog maar net open, of Pearl Jam probeert ‘m resoluut weer af te breken. Vanavond is de laatste van hun twee shows in het hoofdstedelijke poppaleis en waar de lat op avond één al erg hoog werd gelegd, springt de band er vanavond zonder aanloop met gemak overheen. Twee back-to-back optredens in één zaal betekent steevast een totaal andere setlist, met misschien een heel kleine overlap, maar vooral veel verrassingen tussen de publieksfavorieten die een dag eerder niet gespeeld werden. Zo verwachten we nu wél Alive, Better Man, Daughter en Jeremy. Waarschijnlijk ook Once, Rearviewmirror en State Of Love And Trust. Release wellicht als opener. Yellow Ledbetter natuurlijk als afsluiter. Er zal ook wel weer een handvol covers tussen zitten. En wat er tussen de pijlers door aan zeldzaamheden en albumtracks in het hoofd van Eddie Vedder opborrelt? Dat is van te voren altijd de grote vraag. Joost mag het weten.

Al heet de man van de setlist van vanavond geen Joost, maar Brian F. Hij is lid van de Ten Club en uitverkoren om vanuit Amerika naar de beide Amsterdam-shows te vliegen en ze van achter de schermen mee te maken. Brian F. mocht voor de gelegenheid een droomsetlist samenstellen en Pearl Jam volgt vanavond zijn wensen, dwars door hun eigen heden en verleden heen, in een twee uur durende viering van hun bestaan. Wat knap is van Brian F. – en goed aangevoeld door de band zelf – is dat hij zeventienduizend man, van velerlei allooi, op hun wenken bedient. Want voor zowel de gewone als de die-hard fan komen vanavond dromen uit.

Allereerst bekijken we het vanuit onszelf, de liefhebber die Pearl Jam nooit overslaat als ze in Nederland zijn en nog wel eens een Werchtertje of Ruhrgebied meepikt. Alle bovengenoemde songs, behalve Jeremy, komen inderdaad langs, met ook nog Dissident, Glorified G, Deep, Animal, Hail Hail, Last Exit en Corduroy (samen met The Fixer de enige dubbel van de Amsterdam-reeks) voor de mensen met stevige trek. Wie er op avond één ook bij was, heeft alle songs die je van Pearl Jam moét zien, ook daadwerkelijk gehad – behalve Jeremy dan. Bovendien lijkt er vanavond minder ter plekke in de lijst geschrapt en gewisseld te worden en is Pearl Jam gefocust en constanter van energie. De frisse wind door het selectieproces doet de band zicht- en hoorbaar wonderen, Pearl Jam schiet met scherp vanavond.

Dit tot groot genoegen van ook die andere doelgroep van de droomsetlist: de trouwe harde kern, de Ten Club. Van Australië tot Brazilië zijn ze gekomen, we zien Poolse, Spaanse en Portugese vlaggen op de vloer en horen Frans, Duits, Engels en Italiaans om ons heen. Het lijkt wel of de tweede avond nog meer rarities-jagers heeft getrokken dan de eerste. Ze zijn niet voor niets naar de Ziggo Dome afgereisd, want de verzamelwaarde van Amsterdam II is aanzienlijk. Openen met Wash gebeurt bijvoorbeeld zelden – het b-kantje van Alive is in Europa sowieso al vijftien jaar niet meer gespeeld. We krijgen State Of Love And Trust al vroeg in de set voor de kiezen, terwijl Release, een van de vaste openingssongs, juist de eerste toegift aftrapt. Niet alleen Alive en Once, maar ook Footsteps komt voorbij, waarmee de gehele Momma-Son-trilogie (naar het tapeje met deze drie songs dat Vedder in 1990 als introductie naar de band stuurde) in één show vertegenwoordigd is. Duizenden mensen vinken Bugs, dat aparte accordeonliedje van Vitalogy, af van hun verlanglijstje – Vedder speelt het vanavond solo op gitaar, volgens de statistieken voor de tweede keer ever.

En verroest, beginnen ze de tweede encore nou met een liedje van Mother Love Bone, de legendarische voorganger van Pearl Jam met Jeff Ament en Stone Gossard in de gelederen? Jawel, het is Crown Of Thorns, een nummer dat voor de die-hards als code geldt dat het een bijzondere avond is. De band leeft zich tot slot nog uit in Sonic Reducer van de Dead Boys, Alive en The Who’s Baba O’Riley, waarbij Vedder zich meermalen over de monitorboxen heen katapulteert, alsof de eindsprint nog gewonnen moet worden. En dan is er de finish, vertrouwd, met Yellow Ledbetter. De jongens verlaten een voor een het podium totdat Mike McCready overblijft en op z’n knieën het licht uit doet – of liever gezegd áán doet, want ook vanavond staat tijdens de laatste minuten het zaallicht gewoon vol open.

We lopen nog even een klein rondje door de Ziggo Dome en bekijken zaal en publiek na twee uur Pearl Jam; ze maken het goed. Het knelpunt bij de toegang naar de front-of-stage is opgelost door ingangen aan de zijkant toe te voegen, plus schermen die de zichtlijn belemmeren zodat er niemand in die hoeken gaat staan. Jammer voor wie gisteravond zo prettig bij het voorbarretje stonden te kijken, maar het helpt de doorstroming absoluut. De zijkanten van de zaal blijven begaanbaar, van voor naar achteren, en het is te hopen dat de organisatoren in de toekomst de vloercapaciteit zo houden: dit is een zeer prettige bezettingsgraad. De enige tegenvaller van twee avonden Pearl Jam in deze nieuwe zaal spreekt boekdelen: de broodjes kroket voor 1,5 munt (3,75) ogen als luxe ‘croquetten’ van een van de bekende merken, maar zijn gewoon vermomd draadjesvlees. En o ja, pas als we weer naar buiten lopen floept het bereik op de mobiele telefoon weer aan. Maar tijdens een show als deze hebben we dat onding geen seconde gemist. Het kan even duren eerdat Pearl Jam weer terugkomt naar onze contreien, zo merkte Vedder eerder vanavond nog op. Dat zou jammer zijn. Maar zijn andere mededeling vanaf het podium stemt tot grote vreugd: gisteravond heeft iemand in de zaal bij de uitgang flink staan overgeven, en het niet zelf opgeruimd. De Ziggo Dome is vanaf nu een officiële rock & rollzaal. Aldus Eddie Vedder. We respectfully agree.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_113558373
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:11 schreef Felixa het volgende:

[..]

bron

[..]

Mooie recensie!!!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:51:43 #117
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_113561226
Wát een show, wat een setlist. Geweldig!
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:55:08 #118
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_113561424
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 14:24 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Gisteren stonden er op de 1e ring, vlak bij het podium, ook al 7 of 8 mensen naast elkaar die steeds met bordjes de tekst "REMEMBER 1992 PINKPOP" toonden. Kennelijk leeft dit optreden bij sommige fans ook nog steeds... :P
Eddie zag het nog wel, begon te lachen en deed net of ie in het publiek ging springen. Dat was dan wel weer grappig.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 16:56:07 #119
378893 VesperLynd
The boxer or the bag
pi_113563966
Neem ik m'n date mee naar Pearl Jam, de 27e, staat-ie als een droogstoppel toe te kijken, wat 'n chagrijn! Maar des te meer heb ik genoten van die prachtige, rockende heren. Geen chagrijnige date kon mij weerhouden van springen, dansen, meezingen, juichen, bier drinken en rocken. Arme droogstoppel, hij waardeert de goeie dingen in 't leven niet..;-)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:11:54 #120
52513 whosvegas
The Trickster
pi_113566357
quote:
12s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:56 schreef VesperLynd het volgende:
Neem ik m'n date mee naar Pearl Jam, de 27e, staat-ie als een droogstoppel toe te kijken, wat 'n chagrijn! Maar des te meer heb ik genoten van die prachtige, rockende heren. Geen chagrijnige date kon mij weerhouden van springen, dansen, meezingen, juichen, bier drinken en rocken. Arme droogstoppel, hij waardeert de goeie dingen in 't leven niet..;-)
Dus een vervolg date zit er niet in, neem ik aan :)
Are you nuts??
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 18:14:09 #121
18653 crew  D.
pi_113566411
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:11 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Dus een vervolg date zit er niet in, neem ik aan :)
Misschien dat ie bij Madonna wel springt :P
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 18:14:47 #122
18653 crew  D.
pi_113566427
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:55 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Eddie zag het nog wel, begon te lachen en deed net of ie in het publiek ging springen. Dat was dan wel weer grappig.
Dat was niet helemaal de volgorde, maar dat deed ie idd :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 18:16:35 #123
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_113566481
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:14 schreef D. het volgende:

[..]

Dat was niet helemaal de volgorde, maar dat deed ie idd :P
Hoe ging het dan :P
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 18:25:26 #124
18653 crew  D.
pi_113566736
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:16 schreef ralfseltje het volgende:

[..]

Hoe ging het dan :P
Hij stond eerst links van het podium net te doen alsof ie zou springen. Toen wees ie op het verboden-te-crowdsurfen bord. Daarna deed ie het rechts ook waarna ie lachte en (ook) keek naar die lui met de bordjes :Y

Dat was tenminste in mijn beleving wat er gebeurde :P
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 18:28:19 #125
18653 crew  D.
pi_113566818
Ik zie trouwens net dat op het PJ forum een petitie is gestart voor een PJ in Ziggo Dome I+II DVD/CD box.

Nou hebben ze daar kennelijk een (dikke) vinger in de pap, die wie weet... 8-)

Nouja, een CD box dan waarschijnlijk :P
  FOK!fotograaf vrijdag 29 juni 2012 @ 18:32:58 #126
245494 Peter_Aragorn
pi_113566976
Linkje ;)?!
  Moderator vrijdag 29 juni 2012 @ 20:35:36 #127
18653 crew  D.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 02:44:30 #128
378893 VesperLynd
The boxer or the bag
pi_113584882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:11 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Dus een vervolg date zit er niet in, neem ik aan :)
Mmm, neuhhh... liefde voor PJ is toch wel vrij essentieel, soort van selectie aan de poort zeg maar..;-)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 08:29:58 #129
138448 PeZu
Suspended animation
pi_113586029
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 02:44 schreef VesperLynd het volgende:

[..]

Mmm, neuhhh... liefde voor PJ is toch wel vrij essentieel, soort van selectie aan de poort zeg maar..;-)
:|W

dan zit er meer niet goed
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_113601936
De 27e ben ik naar Pearl Jam gegaan met de gedachte om wat hits te horen. Ik vind hun album Ten en Yield wel goed en hoopte deze nummers te horen. Uiteindelijk zijn er wel wat nummers langs gekomen, maar het merendeel van de nummers waren voor mij onbekend.

Toch is het een briljante avond geworden! Ik heb van elk nummer genoten, de 1 was nog beter dan de andere. Better Man, Severed Hand, Bugs, Rearviewmirror, Alone waren van de nummers die ik niet kende mijn hoogtepunten. (Al moest ik wel even lachen toen ik Bugs op de cd terugluisterde later.) Door dit concert ben ik de volgende dag maar eens naar de platenzaak gegaan om 3 albums van ze te halen: Pearl Jam selftitled en Backspacer en Yield. Alle 3 hele goede platen.

Voor mij persoonlijk bewijst het dat Pearl Jam een wereldband is. Ze hebben de ballen om een setlist te spelen met nummers die voor de meeste mensen die daar aanwezig zijn onbekend zijn en toch hebben ze er een wereldconcert van gemaakt. Dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik ze live zie.

Toch was het was wel erg gaaf om Alive, Yellow Ledbetter en Nothing as it seems live te horen!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:18:31 #131
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_113602035
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:15 schreef MK84 het volgende:
Ze hebben de ballen om een setlist te spelen met nummers die voor de meeste mensen die daar aanwezig zijn onbekend zijn en toch hebben ze er een wereldconcert van gemaakt
Denk dat je hier ernstig onderschat hoeveel mensen hun volledige catalogus kennen :)

Wel erg gaaf dat het je zo gepakt heeft ^O^
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_113602292
quote:
knip
:D goed man!! Ze hebben er dus weer een zieltje bij gewonnen ;) ^O^
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:11:56 #133
378893 VesperLynd
The boxer or the bag
pi_113604034
Volgens mij waren er idd wel aardig wat mensen die vooral voor de naam Pearl Jam kwamen zonder veel nummers te kennen, tenminste op de tweede ring wel. Tis geweldig om die grote hits te horen natuurlijk, maar niet minder geweldig om de minder bekende (laten we 't zo maar noemen:-)) nummers te horen.
Zit er zelf aan te denken om te kijken of ik kaarten kan krijgen voor 'n PJ-concert in Zweden, Denemarken of Noorwegen (volgens mij spelen ze daar ergens in het najaar). Tips zijn welkom;-).
  Moderator zaterdag 30 juni 2012 @ 20:25:12 #134
18653 crew  D.
pi_113604534
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:26 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:D goed man!! Ze hebben er dus weer een zieltje bij gewonnen ;) ^O^
Waarom quote je als je niets meeneemt? :P
pi_113607732
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:25 schreef D. het volgende:

[..]

Waarom quote je als je niets meeneemt? :P
Nja was de bedoeling dat de naam er nog stond, iets te enthousiast gedelete :+
pi_114062515
Wow wat een setlists zeg! Erg jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ik zag in het vorige deel van dit topic dat iemand zei dat er geen officiele bootleg uitkomt. Waar heb je dat vandaan, want daar zijn ze toch niet mee gestopt, hoop ik?
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:22:53 #137
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_114063906
quote:
5s.gif Op woensdag 11 juli 2012 14:55 schreef Roolio het volgende:
Wow wat een setlists zeg! Erg jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ik zag in het vorige deel van dit topic dat iemand zei dat er geen officiele bootleg uitkomt. Waar heb je dat vandaan, want daar zijn ze toch niet mee gestopt, hoop ik?
Volgens mij zijn ze daar de vorige tour al mee gestopt. Is niet de eerste keer in ieder geval.
  zondag 15 juli 2012 @ 01:28:10 #138
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_114217140
Deze week de 2cd box "Live at the house of blues" aangeschaft *O* *O* *O*
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:15:38 #139
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_114620020
ik moet moet moet morgen naar eddie in caré! wie heeft er nog een kaartje over ? :D
  vrijdag 27 juli 2012 @ 00:30:04 #140
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_114704209
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:15 schreef Elusive het volgende:
ik moet moet moet morgen naar eddie in caré! wie heeft er nog een kaartje over ? :D
ben vandaag geweest, in de middag carre gebeld en ze hadden ons op de wachtlijst gezet voor het geval de bobo's niet op kwamen dagen voor hun geserveerde stoeltje... nou in de avond lagen de kaarten klaar _O_
wie is nog meer geweest?
één woord voor nu,

legendarisch.

[edit]
das snel
die kwaliteit _O_

[ Bericht 14% gewijzigd door Elusive op 27-07-2012 01:15:52 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 27 juli 2012 @ 08:06:30 #141
245494 Peter_Aragorn
pi_114709387
Wooow, prachtig! Ik kon helaas niet, anders had ik ook wel kaarten gekocht denk ik... Eddie speelde niet alleen ukelele-songs toch?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 10:53:11 #142
9960 Hawkeye
Very dry...
pi_114712360
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 08:06 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Wooow, prachtig! Ik kon helaas niet, anders had ik ook wel kaarten gekocht denk ik... Eddie speelde niet alleen ukelele-songs toch?
Ik ben de eerste avond geweest; het was erg indrukwekkend!
Nee, hij speelde naast Ukulele songs/Into The Wild ook nummers van Pearl Jam en covers van oa Sprinsteen, The Beatles.
Ik was ook aangenaam verrast door Glen Hansard!; gelijk kaarten gekocht voor Paradiso later dit jaar...
  FOK!fotograaf vrijdag 27 juli 2012 @ 10:56:06 #143
245494 Peter_Aragorn
pi_114712446
Bah, baal ik nog meer dat ik niet kon...
  vrijdag 27 juli 2012 @ 20:45:42 #144
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_114955563
Komen er toch wel officiële bootlegs?

Vandaag zou de eerste avond van Manchester in de shop moeten komen (http://pearljam.com/news/0/1/21464/2012_eurotour_bootlegs), dat was 20 juni. Dus binnenkort Ziggo Dome ook?
pi_114958917
Dan komen die van Ziggodome ook wel :) _O_ Jeeeeej :D
pi_114977263
Nice!
pi_115174931
Nog niet meer bekend?
pi_115364028
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 09:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nog niet meer bekend?
20/06 en 21/06 zijn te koop op de PJ-website, en Isle Of Wright 23/06 is uitgezonden op SiriusXM (Amerikaanse satellietradio, zit ook in auto's e.d.). Dus lang kan het niet meer duren *O*.
pi_115370031
Can't wait
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:16:46 #151
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_115383897
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_115609855
En 23 juli staat in de PJ-shop, next up Amsterdam 1! *O*

Koop hem sowieso als CD, alleen denk niet dat ik kan wachten tot ik die binnen heb :')
pi_115610083
Hoelang zal dat duren denk je? Ik wil hem ook best als CD, maar in de tussentijd wil ik wel al kunnen luisteren :+
pi_115646865
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 20:00 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Hoelang zal dat duren denk je? Ik wil hem ook best als CD, maar in de tussentijd wil ik wel al kunnen luisteren :+
Geen idee, zal wel een tijdje duren aangezien het uit Amerika komt.

Overigens is Amsterdam 1 al uitgezonden op SiriusXM, niet aangekondigd op de PJ-website :?
quote:
2012 Euro Tour Concert Premiere: Amsterdam

Hear the official world broadcast premiere of Pearl Jam’s 2012 European tour opening concert from June 26, 2012 in Amsterdam.

Airs August 15 at 6 pm ET. Rebroadcasts August 16 at 12 am ET; August 17 at 7 am ET; August 18 at 7 pm ET; August 19 at 2 pm ET; August 20 at 12 am ET; and August 21 at 7 am ET.
Als ik het goed heb begint ie dus weer over 21 minuten. Inschrijven voor trial (geen creditcard of adresgegevens nodig, postcode voer je gewoon ''12345'' in o.i.d.): http://www.siriusxm.com/freetrial
en dan luisteren op: http://www.siriusxm.com/player

edit: Fuck het is nu natuurlijk August 16, 12 PM en niet AM |:( Eerstvolgende uitzending dus vrijdag 12:00 's middags. Zat al helemaal klaar met opname programma en de rest van alle programma's gemute :P

[ Bericht 5% gewijzigd door pfefferkatze op 16-08-2012 17:04:07 ]
pi_115646919
Geen tijd voor nu :) Maar wist al dat dat op de radio was geweest, volg SiriusXM op Facebook namelijk :)
pi_115648657
De vooruitgang van het nieuwe album zit momenteel op een laag pitje wegens Matt's verplichtingen met soundgarden.
pi_115875085
http://pearljam.com/goods/index.php?cPath=11_13

Amsterdam staat er in *O* Eigenlijk niet zo'n zin om CD én digital te kopen, maar het moet maar :P

Zijn er nog promocodes? Eerst kon je ''iambroke'' doen en had je geen verzendkosten of een bepaald percentage korting.
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 19:45:26 #158
18653 crew  D.
pi_115877727
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:29 schreef RacerDKB het volgende:
http://pearljam.com/goods/index.php?cPath=11_13

Amsterdam staat er in *O* Eigenlijk niet zo'n zin om CD én digital te kopen, maar het moet maar :P

Zijn er nog promocodes? Eerst kon je ''iambroke'' doen en had je geen verzendkosten of een bepaald percentage korting.
27/7 komt ook nog, of had ie er dan al bij moeten staan?
pi_115877930
Vandaag wordt 27/7 voor het eerst uitgezonden, dus die zal volgende week ook wel te koop zijn neem ik aan.
pi_115877946
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:45 schreef D. het volgende:

[..]

27/7 komt ook nog, of had ie er dan al bij moeten staan?
Die komt vast nog wel, tussen de vier concerten die nu in de shop staan zat telkens vijf tot zeven dagen.

Eerst de premiere op SiriusXM:
Airs August 22 at 6 pm ET. Rebroadcasts August 23 at 12 am ET; August 24 at 7 am ET; August 25 at 7 pm ET; August 26 at 2 pm ET; August 27 at 12 am ET; and August 28 at 7 am ET.

En dan een dag of twee dagen later staat ie in de shop. Dus 29 of 30 augustus.
  Moderator woensdag 22 augustus 2012 @ 20:10:17 #161
18653 crew  D.
pi_115878632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 19:50 schreef MK84 het volgende:
Vandaag wordt 27/7 voor het eerst uitgezonden, dus die zal volgende week ook wel te koop zijn neem ik aan.
Huh, uitgezonden? :o
pi_115878731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 20:10 schreef D. het volgende:

[..]

Huh, uitgezonden? :o
quote:
10s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:40 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Inschrijven voor trial (geen creditcard of adresgegevens nodig, postcode voer je gewoon ''12345'' in o.i.d.): http://www.siriusxm.com/freetrial
en dan luisteren op: http://www.siriusxm.com/player

edit: Fuck het is nu natuurlijk August 16, 12 PM en niet AM |:( Eerstvolgende uitzending dus vrijdag 12:00 's middags. Zat al helemaal klaar met opname programma en de rest van alle programma's gemute :P
Dus als je nu een trial maakt, het begint 06:00 PM vandaag. Als ik het goed heb is dat 22:00.
pi_115882725
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:29 schreef RacerDKB het volgende:
http://pearljam.com/goods/index.php?cPath=11_13

Amsterdam staat er in *O* Eigenlijk niet zo'n zin om CD én digital te kopen, maar het moet maar :P

Zijn er nog promocodes? Eerst kon je ''iambroke'' doen en had je geen verzendkosten of een bepaald percentage korting.
26e ben ik geweest, dus daar wil ik sowieso een cd van. Ben alleen bang dat ik niet kan wachten en hem ook meteen digitaal koop :+
pi_115943211
CD besteld...

[ Bericht 84% gewijzigd door Bosbeetle op 24-08-2012 22:18:28 ]
pi_115948365
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 10:23 schreef Peter_Aragorn het volgende:
CD besteld... Iemand die hem vast digitaal heeft voor me :+?!
Mja ik zit met hetzelfde, als het nog lang gaat duren koop ik wel de FLAC-HD. Beetje jammer wel dat je niet op z'n minst ook de MP3 mag downloaden als je de CD koopt.
pi_115949546
Idd! Weet niet of je zo'n digitale aankoop dan ook weer kunt delen?? Anders kopen we er gewoon samen een?
pi_115949975
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 13:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Idd! Weet niet of je zo'n digitale aankoop dan ook weer kunt delen?? Anders kopen we er gewoon samen een?
Je kan altijd gewoon de bestanden uitwisselen met FTP/Dropbox/whatever :P Gebeurt best actief, zelfs op het forum van pearljam.com worden links gepost naar downloads van bootlegs :') En op pearljamonline.nl ruilen ze ook altijd bootlegs.
pi_115951729
Interesse in dan??
  Moderator vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:22:09 #169
18653 crew  D.
pi_115956435
Is de cd nog 'aangekleed' met label en hoesje?
pi_115956654
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:22 schreef D. het volgende:
Is de cd nog 'aangekleed' met label en hoesje?
Gewoon deze coverart:


In een papieren CD case met als je hem open slaat twee CD's. Niet zomaar een lelijk blanco CD'tje in een folietje, wel wat extra. Zijn ook mensen die de bootlegs verzamelen, en aan het einde van een tour geven ze vaak ook een boxset uit met alle 2012-bootlegs bijvoorbeeld dan.

Voor de mensen die de bootleg alleen digitaal hebben kwam ik dit enorm toffe hoesje tegen gemaakt door een fan:



Kan 27 juni er ook nog even bijzoeken als iemand wilt.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:33:34 #171
18653 crew  D.
pi_115956869
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:27 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Gewoon deze coverart:
[ afbeelding ]

In een papieren CD case met als je hem open slaat twee CD's. Niet zomaar een lelijk blanco CD'tje in een folietje, wel wat extra. Zijn ook mensen die de bootlegs verzamelen, en aan het einde van een tour geven ze vaak ook een boxset uit met alle 2012-bootlegs bijvoorbeeld dan.

Voor de mensen die de bootleg alleen digitaal hebben kwam ik dit enorm toffe hoesje tegen gemaakt door een fan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kan 27 juni er ook nog even bijzoeken als iemand wilt.
2 cd's?

Op de site staat gewoon cd, al is 2 cd's wel logischer :Y
pi_115957082
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:33 schreef D. het volgende:

[..]

2 cd's?

Op de site staat gewoon cd, al is 2 cd's wel logischer :Y
Zeker weten twee, het past simpelweg niet op één cd. De CD's komen van nugs.net/livedownloads.com; daar kan je de uitgebreide setlist zien en heb je meer formaten (ALAC en ALAC-HD):

Bij Evolution begint CD2 dus, zoals je daar kan zien.

Mijn CD die gisteren is besteld is overigens al verzonden!
pi_115958359
Las al wat ervaringen dat de 2012-bootlegs de bestklinkende zijn tot nu toe van alle bootlegs, en hier kan ik het alleen maar mee eens zijn :D

Beter dan de meeste bands hun studiokwaliteit man.

Valt me nu pas op dat Eddie bij Given To Fly in plaats van:
He made it to the ocean, had a smoke in a tree
dit zegt:
He made it out to Holland, smoked a joint in a tree :')
pi_115958527
Het zal mij benieuwen :)
pi_115967425
Donders wat een kwaliteit is die FLAC HD zeg :D Nu wil ik de tweede dag sowieso ook, ook al was ik daar niet bij :+

[ Bericht 36% gewijzigd door Peter_Aragorn op 25-08-2012 10:47:58 ]
pi_116157058


6 dagen, vanuit Noord-Amerika. Netjes.
pi_116157093
Nice! Is de 27e eigenlijk ook al te downloaden? Die wil ik ook wel in FLAC-HD eigenlijk :D
  woensdag 29 augustus 2012 @ 18:52:33 #178
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_116157919
kun je dat alleen maar kopen als ten club lid?
pi_116158465
Nee hoor.

27e staat er ook op zie ik :) Meer mensen interesse in de download? (Hoogste kwaliteit uiteraard)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:16:19 #180
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_116158777
ja ik!!
pi_116158935
we bieden hier geen warez aan....

[ Bericht 86% gewijzigd door Bosbeetle op 05-09-2012 23:36:27 ]
pi_116159013
Ik ga voor de CD van dag 1 heb alleen geen VISA of iets dergelijks :P toch maar eens doen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:22:27 #183
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_116159037
jee wat een termen..wat is een FTP? En FLAC-HD? :@
pi_116159181
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:22 schreef scrub_nurse het volgende:
jee wat een termen..wat is een FTP? En FLAC-HD? :@
FLAC-HD is de hoogst mogelijke kwaliteit, maar omgezet naar MP3 kan je ook gewoon krijgen :P Of beide. FTP is slechts de manier van het versturen van de bestanden van mij naar jou, het werkt heel simpel. Gewoon vanuit je internetbrowser, geen ervaring nodig.
pi_116159208
CD van dag 1 heb ik ook al besteld, net als dat ik daar de FLAC-HD van heb. Die laatste wil ik van dag 2 ook... CD hoef ik daar niet perse van, maar wil de muziek wel hebben

@ scrub_nurse: FLAC-HD is de hoogste kwaliteit muziek en FTP is een manier om bestanden uit te wisselen :)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:28:06 #186
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_116159268
ah ok,nou ik wil ze graag digitaal hebben dus zeg maar wat ik moet doen!
pi_116159425
Racer, koop jij de 27e dan ook weer in FLAC-HD? Maak ik weer wat geld over :)
pi_116159487
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:27 schreef RacerDKB het volgende:
Voor de mensen die de bootleg alleen digitaal hebben kwam ik dit enorm toffe hoesje tegen gemaakt door een fan:
[ afbeelding ]
Beter things :X
I feel kinda Locrian today
  woensdag 29 augustus 2012 @ 19:55:35 #189
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_116160364
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:33 schreef starla het volgende:

[..]

Beter things :X
Wat is daarmee?
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_116160391
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:55 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Wat is daarmee?
Seriously? _O-
  woensdag 29 augustus 2012 @ 20:03:08 #191
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_116160683
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:56 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Seriously? _O-
Ja, zo ver ik weet heet dat nummer gewoon zo (voor mij het enige onbekende nummer in de set overigens). En nee, het was niet better man.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_116160720
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:03 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ja, zo ver ik weet heet dat nummer gewoon zo. En nee, het was niet better man.
Het nummer heet inderdaad better things. Met twee t'tjes ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 20:04:38 #193
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_116160741
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 20:04 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Het nummer heet inderdaad better things. Met twee t'tjes ;)
Ah, daar las ik overheen :+
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_116160755
Dat dacht ik al :+
pi_116161306
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 19:07 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nee hoor.

27e staat er ook op zie ik :) Meer mensen interesse in de download? (Hoogste kwaliteit uiteraard)
Ik ook wel! Ik wil eigenlijk beide dagen wel hebben, samen zijn ze een fantastische collectie nummers.
pi_116161544
Dan moet je RacerDKB ff een DM/PM sturen. Dan kunnen we de aanschafprijs door vier delen :) Is het voor ons allemaal wat goedkoper :)
pi_116163765
Zie jullie DM-box. Ik adviseer om 1 bestand tegelijk te downloaden.
pi_116164420
Wederom top!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:22:18 #199
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_116249262
quote:
10s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 18:23 schreef RacerDKB het volgende:
[ afbeelding ]

6 dagen, vanuit Noord-Amerika. Netjes.
Ah,kijk. Goed nieuws! vorige week toen ik op de site keek stonden alleen pas de cd`s van de Manchester gigs er op. Kan ik deze gelijk bestellen, samen met die van Rock Werchter *O* *O*

-edit- net besteld. Die van Werchter staat er nog niet op -O-

[ Bericht 8% gewijzigd door Timo20 op 31-08-2012 21:35:56 ]
pi_116249367
Mijne is nog niet binnen helaas, maar ik heb geen haast :)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:03:29 #201
52513 whosvegas
The Trickster
pi_116251377
quote:
Ook maar eens bestellen, digitaal dan :)
Are you nuts??
  woensdag 5 september 2012 @ 23:03:27 #202
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_116442158
Ook de Werchter bootleg net besteld :9 *O* *O* *O* *O*

check dit trouwens, afgelopen zondag opgenomen op het Made In America festival


:D!
pi_116442578
Shit hey, elke setlist is supergaaf en met toffe covers. Wil elke bootleg van 2012 wel, maar dat gaat te duur worden :P

Mother van Pink Floyd, die wil ik echt op goede kwaliteit horen. Eddies stem leent zicht perfect voor dat nummer.
  donderdag 6 september 2012 @ 00:10:22 #204
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_116444884
Kan iemand me vertellen of dit "echt" is? en met echt bedoel ik dan een officieeele uitgave/officieeele bootleg

Black is m`n favoriete track allertijden en ben `m nl. nog nooit ergens op een vinyl single tegen gekomen...
pi_116447921
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 00:10 schreef Timo20 het volgende:
Kan iemand me vertellen of dit "echt" is? en met echt bedoel ik dan een officieeele uitgave/officieeele bootleg

Black is m`n favoriete track allertijden en ben `m nl. nog nooit ergens op een vinyl single tegen gekomen...
Echt als in het zijn de nummers van Pearl Jam, dan ja.

Maar echt als in hier staat het Pearl Jam copyright op, of het valt onder hun officiële collectie, nee absoluut niet. Volgens de bronnen op Discogs is het een onofficiële promovinyl, niks bijzonders dus. Staat er ook op, promotional copy not for sale.

Black als single op vinyl lijkt niet te bestaan.
pi_116448009
quote:
Haha wat was daar het praktisch nut van? :')
  donderdag 6 september 2012 @ 22:34:00 #207
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_116481662
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2012 02:44 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Echt als in het zijn de nummers van Pearl Jam, dan ja.

Maar echt als in hier staat het Pearl Jam copyright op, of het valt onder hun officiële collectie, nee absoluut niet. Volgens de bronnen op Discogs is het een onofficiële promovinyl, niks bijzonders dus. Staat er ook op, promotional copy not for sale.

Black als single op vinyl lijkt niet te bestaan.
Ok bedankt voor de info. Bedoelde dus of het officiele promo was ;)

Heb wel de UK cd single van Jeremy en de 7" vinyl van Little Sister :P
  donderdag 6 september 2012 @ 22:35:02 #208
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_116481712
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 03:12 schreef Roolio het volgende:

[..]

Haha wat was daar het praktisch nut van? :')
Van dat Jay-Z mee deed?
Geen nut, gewoon: omdat t kan
pi_116490607
Zijn er nog mensen die samen de Werchter bootleg in Flac of Flac-HD willen kopen?
pi_116491111
Geen idee nog eigenlijk :) Heb beide ZiggoDome's ook al :+
pi_116492463
Heeft een van jullie eigenlijk weleens zo'n bootleg CD besteld? is dat de extra euro''s waard? of is het een simpel hoesje?
@Peter
Werchter was mijn eerste Pearl Jam concert, dus die moet er zeker komen :P
pi_116492767
ZiggoDome was mijn eerste :)
pi_116510710
Ik heb ook een FLAC RHCP Werchter 2012 te ruil als iemand geïnteresseerd is.
  maandag 10 september 2012 @ 23:30:36 #214
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_116628333
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:11 schreef triesvan het volgende:
Heeft een van jullie eigenlijk weleens zo'n bootleg CD besteld? is dat de extra euro''s waard? of is het een simpel hoesje?
@Peter
Werchter was mijn eerste Pearl Jam concert, dus die moet er zeker komen :P
Van `t eerste Ziggo Dome concert is de tweede bootleg cd die ik heb (de eerste was van Rockin Park, Nijmegen 2010) en ik vind het wel de extra`s waard. Mooi digipack, bedrukte cd`s en natuurlijk de tracklists achterop. Ik vind het zeker `t geld waard.
Heb vandaag trouwens van de eerste show van de Ziggo Dome binnen gekregen, zo even opzetten :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:17:23 #215
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_116670237
Vandaag ook de Werchter bootleg binnen gekregen, samen met de "Little Sister" vinyl single *O* *O* *O*

En ook via Marktplaats de 7" rode vinyl single van Daughter gekocht *)
pi_116672375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:17 schreef Timo20 het volgende:
Vandaag ook de Werchter bootleg binnen gekregen, samen met de "Little Sister" vinyl single *O* *O* *O*

En ook via Marktplaats de 7" rode vinyl single van Daughter gekocht *)
Pearl Jam vinyl, moet ik ook maar eens gaan sparen :P Nu alleen geen geld/ruimte voor whehe.

Hoe is Werchter? Vond Amsterdam 2 toch wat minder qua geluidskwaliteit dan Amsterdam 1, wat doffer en de drums staan hoorbaar anders afgesteld. Amsterdam 1 had wat meer pit!
Ben benieuwd naar Werchter en de rest.
  woensdag 12 september 2012 @ 02:09:10 #217
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_116674467
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:59 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Pearl Jam vinyl, moet ik ook maar eens gaan sparen :P Nu alleen geen geld/ruimte voor whehe.

Er is zoveel :P Zag net dat ik op ebay weer een veiling had gewonnen voor de witte vinyl single van Jeremy *O* :9

quote:
Hoe is Werchter? Vond Amsterdam 2 toch wat minder qua geluidskwaliteit dan Amsterdam 1, wat doffer en de drums staan hoorbaar anders afgesteld. Amsterdam 1 had wat meer pit!
Ben benieuwd naar Werchter en de rest.
Tot nu toe (ben pas bij cd 1) vind ik het geluid erg goed, toch wat beter dan t geluid van Amsterdam 1
pi_116674869
Edit:dubbel.
pi_116674870
Ik ga trouwens mijn holiday singles (en wat ander spul) van de hand doen ;(
PM/DM me als je interesse hebt.
  donderdag 13 september 2012 @ 00:29:34 #220
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_116723911
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 04:45 schreef Roolio het volgende:
Ik ga trouwens mijn holiday singles (en wat ander spul) van de hand doen ;(
PM/DM me als je interesse hebt.
PM sent ;)

Vandaag ook de cd single van Jeremy binnen gekregen :s)
pi_117356603
Ik kom net dit tegen:

http://blinkeyeprojects.b(...)26062012-dl-dvd.html

Dat is iemand die met professionele software de goede crowdvideo's aan elkaar plakt, de official bootleg eronder zet, en er een DVD van maakt. Dat heeft hij nu van Amsterdam dag 1 gedaan, maar er staan er nog wel meer op.

Alleen ik krijg die torrent niet gedownload. Jullie wel? Hopelijk is het een tijdelijk probleempje.

Oh en Timo, was de lijst helemaal vergeten te sturen, zal het zo even doen!
Als andere mensen geinteresseerd zijn in (oa) Pearl Jam holiday singles (op vinyl dus) stuur ook even een PM/DM.
pi_117357769
Jammer dat ie geen 720p uitbrengt dan, de videobron is 1080i. En het werkt hier ook niet :P

Werkt wel, je moet eerst een account maken op Jam River.

[ Bericht 19% gewijzigd door pfefferkatze op 28-09-2012 17:07:31 ]
  Moderator vrijdag 28 september 2012 @ 17:18:55 #223
18653 crew  D.
pi_117359103
Ik ga er vanuit dat iedereen op de hoogte is van de her-uitgave van de PJ20 deluxe set 8-)
pi_117359225
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:45 schreef RacerDKB het volgende:
Jammer dat ie geen 720p uitbrengt dan, de videobron is 1080i. En het werkt hier ook niet :P

Werkt wel, je moet eerst een account maken op Jam River.
Die site werkt voor geen meter hier. Ik probeer het later wel even, krijg nu de hele tijd time-outs.
pi_117359770
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:45 schreef RacerDKB het volgende:
Jammer dat ie geen 720p uitbrengt dan, de videobron is 1080i. En het werkt hier ook niet :P

Werkt wel, je moet eerst een account maken op Jam River.
Leg uit? Ik zie alleen de Torrent?
pi_117360173
Ja het is echt een kutsite :') Tijdens registreren kreeg ik allerlei fouten en inloggen werkte ook niet echt lekker:
Hier rechts in het midden kan je registreren, dan later inloggen daar ook, en dan als je ingelogd bent hier de zwarte tekst download klikken of die blauwe knop.

Gewoon blijven proberen met inloggen en registreren, moest hier ook paar keer F5'en enzo, maar heb hem nu binnen.

Diegene (of het team?) die dit maken weten wel wat ze doen zeg, de tering. Kreeg al kippenvel van het menu. Bedankt voor de tip Roolio!
pi_117360628
Mooie tip ja, maar zou nog mooier zijn als ik het zelf ook kon downloaden :')

Als ik probeer in te loggen blijft het java-achtige cirkeltje draaien, maar er gebeurt niks. Twee verschillenede browsers.

Kun jij dat .torrent-bestandje niet even hosten op dropbox ofzo RacerDKB? Of werkt dat niet? Het lijkt me niet illegaal aangezien het gewoon crowdvideo's zijn en geen commerciele uitgave.
pi_117360667
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:58 schreef Roolio het volgende:
Mooie tip ja, maar zou nog mooier zijn als ik het zelf ook kon downloaden :')

Als ik probeer in te loggen blijft het java-achtige cirkeltje draaien, maar er gebeurt niks. Twee verschillenede browsers.

Kun jij dat .torrent-bestandje niet even hosten op dropbox ofzo RacerDKB? Of werkt dat niet? Het lijkt me niet illegaal aangezien het gewoon crowdvideo's zijn en geen commerciele uitgave.
We kunnen het proberen, maar weet niet of je dan kan verbinden met de tracker in je torrentprogramma.
pi_117360708
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 17:58 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

We kunnen het proberen, maar weet niet of je dan kan verbinden met de tracker in je torrentprogramma.
De trackers staan er ook op op die pagina:

http://jam-river.com/pjtorrent/announce.php
http://tracker.jam-river.com/announce.php

Misschien dat ik ze handmatig kan toevoegen mocht het niet werken.
pi_117364398
Aaaargh, rotsite inderdaad zeg!

Jeej, ben ingelogd. Enkel 1080i toch?!

[ Bericht 44% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-09-2012 19:44:23 ]
pi_117365429
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:33 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Aaaargh, rotsite inderdaad zeg!

Jeej, ben ingelogd. Enkel 1080i toch?!
Nee de bronvideo's zijn 1080i, het is opgeslagen als dual-layer DVD, uit m'n hoofd is de resolutie 720x480. Daarom hoop ik op een 720p uitgave, maar dan mis je dat briljante menu.
pi_117365571
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:57 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nee de bronvideo's zijn 1080i, het is opgeslagen als dual-layer DVD, uit m'n hoofd is de resolutie 720x480. Daarom hoop ik op een 720p uitgave, maar dan mis je dat briljante menu.
Oh op die manier. Nja ik zag maar een torrent staan en die heb ik aangezet :+ Sneldheid is redelijk met 3.6 MBps.
pi_117378834
Hier doet-ie het ook nu!
pi_117581634
Of je nou wilt beginnen met een PJ vinylverzameling of je al wat hebt, hier heb ik mooie en betrekkelijk unieke spullen te koop:
Pearl Jam (en anderen) vinyl, incl holiday singles!
pi_117581674
Nice! Gaan we even tussen kijken.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2012 @ 16:45:03 #236
18653 crew  D.
pi_117632091
Mijn weekend begint goed :Y

De postbode bracht mij de cd's van Ziggo Dome show 1 en 2 *O*
pi_117834760
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 11:27 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nice! Gaan we even tussen kijken.
Al iets gevonden? :P
pi_118416323
PC gecrasht, moet die video van bovenaan de pagina opnieuw downloaden... Wat is dat toch een rotsite...
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 23:40:50 #239
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118481802
vandaag deze 7" single van Pearl Jam binnen gekregen, gekocht via ebay:


quote:
This 7"" picture sleeve single was put out in 2002 in conjunction with the Riot Act Release as a promotion available to independent record stores.
nice *O* *O*
pi_118544324
Kostte dat? :P Ik heb 'm ook te koop staan namelijk.. ;)
pi_118760753
Heren, ik heb net de FLAC versie van Werchter binnen gehaald. Iemand die die wil ruilen voor een andere FLAC bootleg?
pi_118761427
ik heb alle Ziggos en Manchester
pi_118761990
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:37 schreef Peter_Aragorn het volgende:
ik heb alle Ziggos en Manchester
Ik kan niet kiezen tussen beide Ziggo's :/ Beiden hebben veel nummers die ik waardeer.
Waar zouden jullie voor gaan?
  Moderator zaterdag 3 november 2012 @ 00:05:53 #244
18653 crew  D.
pi_118762575
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:48 schreef triesvan het volgende:

[..]

Ik kan niet kiezen tussen beide Ziggo's :/ Beiden hebben veel nummers die ik waardeer.
Waar zouden jullie voor gaan?
2

Maar da's persoonlijk :P
pi_118762794
1+2 is bijna een volwaardig best-of album. Alleen staat In My Tree er volgens mij niet tussen..
pi_118766696
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 23:48 schreef triesvan het volgende:

[..]

Ik kan niet kiezen tussen beide Ziggo's :/ Beiden hebben veel nummers die ik waardeer.
Waar zouden jullie voor gaan?
ik zou voor 1 gaan. kan ook komen doordat ik daar bij aanwezig was
pi_118773474
Mja eigenlijk moet je ze allebei hebben :P

Berlijn 2 (5 juli) is ook erg gaaf. Moet nog meer naar de andere bootlegs luisteren, tot nu toe vooral naar Amsterdam 1 en Berlijn 2 geluisterd.
pi_118783090
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 november 2012 14:28 schreef RacerDKB het volgende:
Mja eigenlijk moet je ze allebei hebben :P

Berlijn 2 (5 juli) is ook erg gaaf. Moet nog meer naar de andere bootlegs luisteren, tot nu toe vooral naar Amsterdam 1 en Berlijn 2 geluisterd.
Maar ik vind 15 dollar veel voor een show waar ik niet bij ben geweest :P
pi_118824444
Ik luister nu de Amsterdam 1 boot, die is toch wel heel lekker. De energie is echt goed, en Black+Brain of J+Last Kiss is altijd geweldig.

EDIT: Als dit waar is geen EU tour in 2013? :(

Pearl Jam Europa 2013

[ Bericht 36% gewijzigd door triesvan op 04-11-2012 21:24:33 ]
pi_118825832
hij staat op de dropbox dus? nog bedankt voor de ruil!
pi_118826043
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:40 schreef Peter_Aragorn het volgende:
hij staat op de dropbox dus? nog bedankt voor de ruil!
Ik heb de MP3 versie eerst gedownload, FLAC is nog niet helemaal klaar dacht ik.
En inderdaad een extra boot is altijd fijn
pi_118826336
was ook wel erg groot he, de flac. Pc staat nu uit, maar komt wel goed
pi_118933633
Weet iemand waarom de bootleg van 21 september wel beschikbaar is, maar die van 2 september niet?

Is die niet opgenomen? -O-
  donderdag 8 november 2012 @ 23:13:18 #254
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119001426
quote:
2s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:11 schreef Roolio het volgende:
Kostte dat? :P Ik heb 'm ook te koop staan namelijk.. ;)
sorry voor `t late antwoord :P
dollar of $ 25,- incl. verzenden
  donderdag 8 november 2012 @ 23:14:51 #255
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119001496
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 21:19 schreef triesvan het volgende:

EDIT: Als dit waar is geen EU tour in 2013? :(

Pearl Jam Europa 2013
Dat zal wel waar zijn: ze zijn nu aan `t werken aan een nieuwe plaat dus denk dat ze die eerst afmaken en daarna weer gaan touren. Maar dat is persoonlijk :P
pi_119002327
Ik ben wel weer toe aan een nieuwe plaat!
pi_119069638
Een nieuwe plaat zie ik ook wel zitten!
Na Backspacer hebben ze alleen Ole uitgebracht als nieuw materiaal toch?
pi_119088267
O
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:34 schreef triesvan het volgende:
Een nieuwe plaat zie ik ook wel zitten!
Na Backspacer hebben ze alleen Ole uitgebracht als nieuw materiaal toch?
Dat was me toch een schijtnummer. Volgens mij hebben ze dat zelf ook ingezien, want ze spelen 'm gelukkig nooit meer.

Of the earth en Chinese komen verder nog bij me op.
pi_119088575
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 16:07 schreef Roolio het volgende:
O

[..]

Dat was me toch een schijtnummer. Volgens mij hebben ze dat zelf ook ingezien, want ze spelen 'm gelukkig nooit meer.

Of the earth en Chinese komen verder nog bij me op.
Ze speelden het nog op Werchter toen ik daar was :P
Ik hoop eigenlijk dat er niet teveel nummers als Just Breathe op staan.

EDIT: Ik vind On The earth een best lekker nummertje
pi_119098200
Ik denk het niet, Eddie Vedder heeft nu behoorlijk wat solo-werk, dus het is niet echt 'nodig' dat soort nummers op een Pearl Jam album te zetten.

Ik vind het wel een mooi nummer trouwens.
  maandag 12 november 2012 @ 23:43:48 #261
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119150698
Gisteren op een platenbeurs weer 2 nieuwe lp`s gekocht:

Monkey Business en de 2LP van The Broadcasts 1992, op rood vinyl *O* :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 12-11-2012 23:55:50 ]
pi_121079136
Iemand die al iets gehoord heeft over een nieuw Album?
pi_121196865
Verdorie kan maar niet op de titel komen van een PJ-nummer.

Erg rustig nummer, in het nummer zit een bepaald couplet waar je alleen Vedder hoort zingen/praten en op de achtergrond alleen maar zachtjes de drum en hi-hat dacht ik.
Tekst is iets van ''Got to beee, got to beee'' en Vedder praatzingt een stuk. En dan later heel hoog stemomslaand ''take it here take it nowww'' of iets dergelijks.

Iemand? Ze spelen hem soms live.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:12:06 #264
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_121201484
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:27 schreef triesvan het volgende:
Iemand die al iets gehoord heeft over een nieuw Album?
Ze zitten qua materiaal op de helft. Zal voortaan wel altijd wat langzamer verlopen wegens Matt's verplichtingen bij soundgarden.
Beter dat PJ Dave A. of Jack Irons weer terughaald! Matt is een geweldige drummer maar hij past beter bij SG dan bij PJ.
pi_121206027
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:21 schreef CompanionCube het volgende:
r, in het nummer zit een bepaald couplet waar je alleen Vedder hoort zingen/praten en op de achtergrond alleen maar zachtjes de drum en hi-hat dacht ik.Tekst is iets van ''Got to beee, got to beee'' en Vedder praatzingt een stuk. En dan later heel hoog stemomslaand ''take it here take it nowww'' of iets dergelijks.
Deze?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:56:37 #266
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_121206131
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:12 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Ze zitten qua materiaal op de helft. Zal voortaan wel altijd wat langzamer verlopen wegens Matt's verplichtingen bij soundgarden.
Beter dat PJ Dave A. of Jack Irons weer terughaald! Matt is een geweldige drummer maar hij past beter bij SG dan bij PJ.
Zo niet met je eens :N Matt is voor mij de ultieme PJ drummer.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_121206175
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:56 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Zo niet met je eens :N Matt is voor mij de ultieme PJ drummer.
Ik ben ook wel fan van Matt, het enige nummer wat niet bij hem past is Even Flow, maar zijn backing vocals zijn zo goed.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:58:39 #268
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_121206225
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:57 schreef triesvan het volgende:

[..]

het enige nummer wat niet bij hem past is Even Flow
:? hoezo past dat niet bij hem. Of bedoel je dat je de manier waarop hij het drumt niet geweldig vindt? Dat laatste heb ik bij State of love and trust en Matt. Maar meer klachten heb ik niet over hem, erg goede muzikant. :P En hij is belangrijk voor de sfeer in de band volgens mij.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_121206353
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:58 schreef TAV74 het volgende:
and trust en Matt. Maar meer klachten heb ik ni
Hij drumt het anders veel sneller. Dat idee heb ik in ieder geval ;)

  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:34:20 #270
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_121207755
Hij is een technische drummer die vooral veel buiten de normale lijntjes kleurt. Dit pas beter bij Soundgarden. Pearl jam is wat meer recht toe recht aan en daarom zie ik bij PJ een drummer met iets meer power.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:41:14 #271
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_121208060
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:34 schreef Ziewoarut het volgende:
Hij is een technische drummer die vooral veel buiten de normale lijntjes kleurt. Dit pas beter bij Soundgarden. Pearl jam is wat meer recht toe recht aan en daarom zie ik bij PJ een drummer met iets meer power.
Snap je punt, en hij past zeker erg goed bij Soundgarden. Maar ik vind zijn stijl vooral live een toevoeging aan het PJ geluid..Ik vond Jack Irons ook geweldig trouwens, maar bij Matt grooven met name de jam-delen veel meer .
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_121208829
Ik denk ook dat een drummer zoals Dave niet echt meer past bij de band anno 2013.
Jack Irons heb ik geen enkel probleem mee, die is ook geweldig :)
pi_121220326
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:21 schreef CompanionCube het volgende:
Verdorie kan maar niet op de titel komen van een PJ-nummer.

Erg rustig nummer, in het nummer zit een bepaald couplet waar je alleen Vedder hoort zingen/praten en op de achtergrond alleen maar zachtjes de drum en hi-hat dacht ik.
Tekst is iets van ''Got to beee, got to beee'' en Vedder praatzingt een stuk. En dan later heel hoog stemomslaand ''take it here take it nowww'' of iets dergelijks.

Iemand? Ze spelen hem soms live.
Deze voldoet qua drum en hi hat op de achtergrond wel aan je beschrijving:

En qua Matt Cameron:
Zo lekker nummer, die drums! Soms spelen ze 'm ook dat ze de intro met gitaar doen maar dan is ie gelijk een stuk minder.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:31:53 #274
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_121291244
Op de site van PJ is, t/m vandaag, een sale gaande.

Heb deze besteld:


Op vinyl (had de cd al uiteraard, maar nu ook op vinyl aangeschaft :9) voor $14,41

En deze voor $ 110,-


Vs. and Vitalogy Super Deluxe Box Set
Pearl Jam

3 Compact Discs
Remastered version of VS featuring 3 bonus tracks
Remastered version of Vitalogy featuring 3 bonus tracks
The legendary live show from the Orpheum Theater show

5 180-gram audiophile vinyl LPs
Remastered Single LP version of Vs.
Remastered Double LP version of Vitalogy
Double LP version of The Orpheum Theater show

Hour-plus mix tape cassette from the January 1995 Self Pollution Radio Broadcast

80-page Composition Book filled with photos, drawings and artwork by EV and Jeff

A glassine envelope containing a collection of VS- and Vitalogy- era memorabilia including beautiful lithographs of each band member, postcards, posters and much more.

:9~ :9~
pi_121291562
Jammer dat ik daar nu pas achter kom :) Mooie aankopen!
pi_121291735
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:38 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Jammer dat ik daar nu pas achter kom :) Mooie aankopen!
Sale is nog gaande
http://pearljam.com/goods/product_info.php?products_id=789
http://pearljam.com/goods(...)1_21&products_id=456

Heb zelf Backspacer op vinyl gekocht, leuk prijsje. $14.41 of iets dergelijks inclusief verzending naar Nederland, dat is top. Die Vs. and Vitalogy box vond ik toch te duur, en als ik die zou hebben zou ik hem niet afspelen omdat het een verzamelitem is en dan is het ook weer zonde :P
pi_121293239
Ach ik heb niks om Vinyl op af te spelen helaas. Staat natuurlijk best mooi op de schouw.
pi_121319485
Erg mooie set Timo20! Ben jaloers :P
pi_121320416
Nu ga ik nog twijfelen om voor die $14 de vinyl van Backspacer aan te schaffen
pi_121320441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 18:21 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Nu ga ik nog twijfelen om voor die $14 de vinyl van Backspacer aan te schaffen
Heb ik ook... Geen geld voor een goed album alleen heb geen platenspeler...
En heb de CD versie ook al.
pi_121320500
CD ben ik kwijt helaas... Net als mijn Ten album (de opnieuw opgenomen versie). Geen idee waar die zijn gebleven zeg
pi_121321506
http://www.wowhd.nl/search?q=pearl+jam&t=music

Hier op Backspacer na lekker goedkoop te krijgen.

Zie zelf Backspacer weleens liggen in de 2 voor 15 acties in Groningen, ook wel lekker prijsje.
pi_121321620
Backspacer ook maar ¤5,99 daar hoor ;)
pi_121323163
Zag hem net voor 16 staan 0.o Nouja destebeter zou ik zeggen!
Heb nog best wat albums nodig zie ik zo :/
-Pearl Jam
-Riot Act
-Live on two Legs
-Binuaral
-Vitalogy
-Pearl jam 20

[ Bericht 55% gewijzigd door triesvan op 08-01-2013 23:19:33 ]
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:40:11 #285
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_121945595
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:41 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Sale is nog gaande
http://pearljam.com/goods/product_info.php?products_id=789
http://pearljam.com/goods(...)1_21&products_id=456

Heb zelf Backspacer op vinyl gekocht, leuk prijsje. $14.41 of iets dergelijks inclusief verzending naar Nederland, dat is top. Die Vs. and Vitalogy box vond ik toch te duur, en als ik die zou hebben zou ik hem niet afspelen omdat het een verzamelitem is en dan is het ook weer zonde :P
Heb vandaag de Backspacer LP ontvangen *O* *O* *O*

En uit de Ten Club nieuwsbrief:

quote:
We are excited to announce two special Pearl Jam live performances to take place in London, Ontario and at Chicago’s Wrigley Field in July 2013. Both evenings will be An Evening with Pearl Jam; there will not be an opening band for either performance date.

The two show dates are:
Tues, July 16 - London, Ontario Budweiser Gardens
Fri, July 19 - Chicago, Illinois at Wrigley Field

*Fall Tour dates in the US will be announced in the coming months.
pi_123191534
Voor de mensen die ervaring hebben met het bestellen van bootlegs op de PJ website: Wat is de kwaliteit van die opnames? Ik wil graag een keer de Amsterdam shows bestellen en die van Ahoy 2009, omdat ik ze toen gezien heb (van Amsterdam alleen de eerste avond gezien), maar dan moet de kwaliteit wel goed zijn. :)
pi_123193950
Kwaliteit van afgelopen concertreeks is echt ongelofelijk goed. Oudere heb ik geen ervaring mee
  Moderator vrijdag 22 februari 2013 @ 12:09:12 #288
18653 crew  D.
pi_123200125
Voor de liefhebber, morgen is Twenty weer op de buis (Nld3, 20:55)
pi_123201620
Nice :)
pi_123232162
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 08:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kwaliteit van afgelopen concertreeks is echt ongelofelijk goed. Oudere heb ik geen ervaring mee
Helder, bedankt :Y

Meer PJ nieuws: dit jaar een nieuw album! *O*
Kladblok teletekst van de publieke omroep meldt dit op basis van een interview in Rolling Stone :)
pi_127324455
Officiële bootlegs van 31 maart 2013 (Lollapalooza, Brazilië) en 3 april 2013 (Buenos Aires, Argentinië) zijn ook uitgekomen zie ik net.

21 mei, 28 mei zijn ze verschenen en 4 juni komt Lollapalooza Chili.

Binnenkort even de twee die al uit zijn beluisteren.
  zondag 2 juni 2013 @ 23:10:47 #293
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127341159
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 02:26 schreef Operc het volgende:

[..]

Helder, bedankt :Y

Meer PJ nieuws: dit jaar een nieuw album! *O*
Kladblok teletekst van de publieke omroep meldt dit op basis van een interview in Rolling Stone :)
Dat is al een tijdje bekend. Het zou meer de richting van Pink Floyd op gaan... Ben benieuwd hoe `t gaat worden...

Ondertussen meld grunge report dat op 16 juli de nieuwe single moet verschijnen :D :D
  maandag 3 juni 2013 @ 09:14:55 #294
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_127349127
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:30 schreef RacerDKB het volgende:
Officiële bootlegs van 31 maart 2013 (Lollapalooza, Brazilië) en 3 april 2013 (Buenos Aires, Argentinië) zijn ook uitgekomen zie ik net.

21 mei, 28 mei zijn ze verschenen en 4 juni komt Lollapalooza Chili.

Binnenkort even de twee die al uit zijn beluisteren.
Op Youtube staan er al goede opnames. :)

Sao Paulo bijvoorbeeld.


Wel even een zitje... ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:54:58 #295
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128853552
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
NEW PEARL JAM ALBUM “LIGHTNING BOLT” AVAILABLE OCTOBER 15
July 11 2013

LIGHTNING BOLT

Pearl Jam will release their much-anticipated tenth studio album, Lightning Bolt, on Monkeywrench Records/Republic Records on October 15, 2013 in the US. Internationally, the album will be released on October 14, 2013 and distributed by Universal Music Group International. Produced by Brendan O’Brien, Lightning Bolt marks Pearl Jam’s first studio album since the highly acclaimed Backspacer, which was released nearly four years ago in September of 2009.

Lightning Bolt is available for pre-order today at pearljam.com/lightningbolt and at iTunes. The first track off of the album, “Mind Your Manners” will be released today worldwide on radio.



*O* *O* *O* *O* *O*

  Moderator donderdag 11 juli 2013 @ 23:06:45 #296
18653 crew  D.
pi_128854170
He, dat mailtje had ik ook :P
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:20:52 #297
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_128854752
Hmm. Geen slecht nummer, maar zeker niet een van de beteren imo. Ben wel heel benieuwd naar de rest van het album.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator vrijdag 12 juli 2013 @ 00:01:44 #298
332671 crew  indiaantje89
pi_128856404
Nieuwe track is niet bijzonder. Een zesje imo.

[ Bericht 2% gewijzigd door indiaantje89 op 12-07-2013 00:08:20 ]
pi_128856575
Ik vind het een lekker nummer, lekker gas er op!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 07:37:15 #300
52513 whosvegas
The Trickster
pi_128860610
10e album alweer :)
Wel een goed nummer, rockt lekker *O*

Ze mogen wel weer naar het Ziggo komen *O*
Are you nuts??
  vrijdag 12 juli 2013 @ 07:37:32 #301
52513 whosvegas
The Trickster
pi_128860611
vol :)
Are you nuts??
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')