quote:Hoe lang heb ik garantie ?
Het Nederlands recht kent geen concrete termijn, maar de huidige regelgeving in Titel 1 van Boek 7 van het BW is gebaseerd op een EU richtlijn. In deze richtlijn staat dat de garantie altijd minimaal 2 jaar moet bedragen. Tevens is er bepaald dat wanneer iets binnen 6 maanden stuk gaat, dit behandeld moet worden alsof het artikel al stuk was op het moment van kopen.
Ja, dit heb ik inderdaad al gevonden.quote:
Je kunt een rits weldegelijk verkeerd gebruiken door hem bijv. scheef dicht te ritsen (dus dat je het lipje niet recht boven de rits houdt), en ook doordat er bijv. iets tussen komt. Als je even zoekt op google dan zie je dat heel vaak geen garantie zit op ritsen bij laarzen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Van laarzen van 90 euro per paar mag je inderdaad verwachten dat die dingen wat langer meegaan dan een paar weekjes lijkt me zo! En 'op de ritsen zit geen garantie' is bullshit - die ritsen zijn onderdeel van de laarzen, gaat de rits stuk, dan is de laars stuk, easy as that.
En hoe kun je een rits nou 'verkeerd gebruiken'? In principe heb je gewoon recht op een deugdelijk product.
Onzin. het product meot nog steeds deugdlijk zijn, daar doet een hoge of lage prijs niets aan af.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
NB: je zegt dat je de laarzen in de uitverkoop hebt gekocht, heb je dan wel 90 euro betaald of (veel) minder? Dat kan natuurlijk wel uitmaken voor het verhaal. Als je minder hebt betaald dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je dan ook minder kunt verwachten van de kwaliteit van het product.
Okee, dat begrijp ik, dat is uiteraard mogelijk.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt een rits weldegelijk verkeerd gebruiken door hem bijv. scheef dicht te ritsen (dus dat je het lipje niet recht boven de rits houdt), en ook doordat er bijv. iets tussen komt. Als je even zoekt op google dan zie je dat heel vaak geen garantie zit op ritsen bij laarzen.
Dan zullen ze moeten bewijzen dat je dochters de ritsen verkeerd gebruikt hebben, niet op voorhand elke garantie uitsluiten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:26 schreef mainedoll het volgende:
Echter, ze geven aan dat er op de ritsen geen garantie zit. Als ritsen verkeerd gebruikt worden gaan ze stuk.
Mijn punt is dat als je ze voor een habbekrats hebt kunnen krijgen in de uitverkoop, dat dat wel degelijk een indicatie is dat je er wellicht wat minder van had kunnen verwachten. Heel vaak geven winkeliers op uitverkoopproducten dan ook minder of geen garantie (zie bijvoorbeeld Koopjeshoek Ikea). Je uitgangspunt is natuurlijk correct, je houdt recht op een deugdelijk product, maar wel in relatie tot wat je tegen die prijs mocht verwachten van dat product.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:39 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Onzin. het product meot nog steeds deugdlijk zijn, daar doet een hoge of lage prijs niets aan af.
Tja dan had TS maar laarzen moeten kopen met een grotere kinderrits? Je kunt niet verwachten dat je een delicate rits koopt en die dan ondeskundig gaan gebruiken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Okee, dat begrijp ik, dat is uiteraard mogelijk.
Maar dan nog. Ik ga ervan uit dat de dochters van TS kinderen zijn. Van ritsen in laarzen voor kinderen mag je toch verwachten dat die niet bij het eerste het beste ongelukje stuk gaan lijkt me zo, die moeten tegen een stootje kunnen, zeker als ze 90 euro hebben gekost.
Je vergelijkt nu appels met peren.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mijn punt is dat als je ze voor een habbekrats hebt kunnen krijgen in de uitverkoop, dat dat wel degelijk een indicatie is dat je er wellicht wat minder van had kunnen verwachten. Heel vaak geven winkeliers op uitverkoopproducten dan ook minder of geen garantie (zie bijvoorbeeld Koopjeshoek Ikea). Je uitgangspunt is natuurlijk correct, je houdt recht op een deugdelijk product, maar wel in relatie tot wat je tegen die prijs mocht verwachten van dat product.
Tuurlijk niet, dat is onzin.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Mijn punt is dat als je ze voor een habbekrats hebt kunnen krijgen in de uitverkoop, dat dat wel degelijk een indicatie is dat je er wellicht wat minder van had kunnen verwachten. Heel vaak geven winkeliers op uitverkoopproducten dan ook minder of geen garantie (zie bijvoorbeeld Koopjeshoek Ikea). Je uitgangspunt is natuurlijk correct, je houdt recht op een deugdelijk product, maar wel in relatie tot wat je tegen die prijs mocht verwachten van dat product.
De medewerkster van de winkel zegt niet voor niets dat ze met de laarzen terug moet gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan zullen ze moeten bewijzen dat je dochters de ritsen verkeerd gebruikt hebben, niet op voorhand elke garantie uitsluiten.
Niet de tandjes zijn stuk maar, de stof van de rits zeg maar. Dus de tandjes zijn van de stof af, zeg maar.quote:
Mij lijkt het ook dat het makkelijk gezegd is, dat er op ritsen geen garantie zitten.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Van laarzen van 90 euro per paar mag je inderdaad verwachten dat die dingen wat langer meegaan dan een paar weekjes lijkt me zo! En 'op de ritsen zit geen garantie' is bullshit - die ritsen zijn onderdeel van de laarzen, gaat de rits stuk, dan is de laars stuk, easy as that.
En hoe kun je een rits nou 'verkeerd gebruiken'? In principe heb je gewoon recht op een deugdelijk product.
NB: je zegt dat je de laarzen in de uitverkoop hebt gekocht, heb je dan wel 90 euro betaald of (veel) minder? Dat kan natuurlijk wel uitmaken voor het verhaal. Als je minder hebt betaald dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je dan ook minder kunt verwachten van de kwaliteit van het product.
NB2: tsja, je had natuurlijk beter méteen met die laarzen naar de winkel kunnen gaan, nu wordt het een beetje moeilijk om aan te tonen dat ze inderdaad al na x weken stuk waren.
Toch, veel succes, hopelijk beseft de winkel dat er ook nog zoiets bestaat als 'service' en 'coulance'.
Ze zijn 6 en bijna 8. En ook ik vind dat kinderschoenen daarop berekend moeten zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Okee, dat begrijp ik, dat is uiteraard mogelijk.
Maar dan nog. Ik ga ervan uit dat de dochters van TS kinderen zijn. Van ritsen in laarzen voor kinderen mag je toch verwachten dat die niet bij het eerste het beste ongelukje stuk gaan lijkt me zo, die moeten tegen een stootje kunnen, zeker als ze 90 euro hebben gekost.
Opdat?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De medewerkster van de winkel zegt niet voor niets dat ze met de laarzen terug moet gaan.
Uhm nee dus - ik vind dat TS gewoon recht heeft op een deugdelijk product of haar geld terug. Je kunt immers van kinderen niet verwachten dat ze alles meteen 'goed' doen, op kinderlaarzen hoort gewoon een meer 'kinderbestendige' rits te zitten, zeker voor die prijs.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja dan had TS maar laarzen moeten kopen met een grotere kinderrits? Je kunt niet verwachten dat je een delicate rits koopt en die dan ondeskundig gaan gebruiken.
Weleens gehoord van Advocaatje van de Duivel spelen?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, dat is onzin.
Als ik een product verkoop met adviesprijs van 100 euro en dit over 2 maanden afprijs naar 50 euro, moet jij ineens minder kwaliteit verwachten van het product?
Nee hoor, dat kun je zien als je het koopt. Dus niet iets waar je pas na de schade achter komt. Als er dus een delicate rits op een kinderlaars zit dan gaat de fabrikant er vanuit dat de ouders de rits dichtmaken voor de kinderen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Uhm nee dus - ik vind dat TS gewoon recht heeft op een deugdelijk product of haar geld terug. Je kunt immers van kinderen niet verwachten dat ze alles meteen 'goed' doen, op kinderlaarzen hoort gewoon een meer 'kinderbestendige' rits te zitten, zeker voor die prijs.
dan is het waarschijnlijk idd een ondeugdelijke rits geweest.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Niet de tandjes zijn stuk maar, de stof van de rits zeg maar. Dus de tandjes zijn van de stof af, zeg maar.
Geloof je 't zelfquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kun je zien als je het koopt. Dus niet iets waar je pas na de schade achter komt. Als er dus een delicate rits op een kinderlaars zit dan gaat de fabrikant er vanuit dat de ouders de rits dichtmaken voor de kinderen.
Of iemand heeft er veels te hard aan getrokken waardoor het los is gaan raken.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan is het waarschijnlijk idd een ondeugdelijke rits geweest.
Als ik het met m'n 30 jaar nog nooit voor elkaar heb gekregen dan zal een kind van 9 dat ook niet kunnen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Of iemand heeft er veels te hard aan getrokken waardoor het los is gaan raken.
Dat lijkt mij dus duidelijk nu - ondeugdelijke rits, ondeugdelijke laarzen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef mainedoll het volgende:
[..]
Niet de tandjes zijn stuk maar, de stof van de rits zeg maar. Dus de tandjes zijn van de stof af, zeg maar.
Dat heb je dus wél. BW.quote:Maar ik kan zoveel vinden, maar als ik juridisch geen poot heb om op te staan, hoef ik ook niet terug tegaan
Als herstel of vervanging niet gaat lukken, hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef mainedoll het volgende:
Oke, ik lees dus dat ik wel degelijk recht op iets. Ik weet niet of vervanging gaat lukken (aangezien het 'oude' collectie was). Mag ik dan geld terug verwachten? Of moet ik ook genoegen nemen met een tegoedbon?
Helemaal juist.quote:Het zou overigens best kunnen dat mijn dochters niet volgens de regels de ritsen hebben gehandeld, het zijn tenslotte kinderen. En ik sta er niet continue bovenop als ze hun schoenen aandoen. Maar de winkelier moet bewijzen dat dat het geval is, begrijp ik?
Als vervanging niet gaat lukken dan heb je in principe recht op je geld terug.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef mainedoll het volgende:
Oke, ik lees dus dat ik wel degelijk recht op iets. Ik weet niet of vervanging gaat lukken (aangezien het 'oude' collectie was). Mag ik dan geld terug verwachten? Of moet ik ook genoegen nemen met een tegoedbon?
Yep.quote:Het zou overigens best kunnen dat mijn dochters niet volgens de regels de ritsen hebben gehandeld, het zijn tenslotte kinderen. En ik sta er niet continue bovenop als ze hun schoenen aandoen. Maar de winkelier moet bewijzen dat dat het geval is, begrijp ik?
bottom line is dat je het kunt zien bij aankoop dus er achteraf niet over kunt klagen.quote:
Wat een vergelijkingquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bottom line is dat je het kunt zien bij aankoop dus er achteraf niet over kunt klagen.
Als je een glazen bol koopt en een kind gooit die kapot dan is dat ook geen garantie terwijl je weet dat een kind ermee kan gooien.
Feit blijft dat je het kunt zien bij aankoop. Koop je iets delicaats voor een kind dan moet je zorgen dat er rustig aan mee gedaan wordt. Koop je iets stevigs voor een kind dan mag je er vanuit gaan dat het lang meegaat ook al doe je er onrustig mee.quote:
Als je dat al niet kan zien in een glazen bol voldoet hij sowieso niet aan de verwachtingen die je van het product redelijkerwijs mag hebben...quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bottom line is dat je het kunt zien bij aankoop dus er achteraf niet over kunt klagen.
Als je een glazen bol koopt en een kind gooit die kapot dan is dat ook geen garantie terwijl je weet dat een kind ermee kan gooien.
Over het algemeen valt rukken niet onder correct gebruik van ritssluitingen, dus niet per definitie nee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ van KINDERlaarzen mag je toch wel gewoon verwachten dat die dingen een beetje stevig zijn en niet al meteen bij een verkeerd rukje aan de rits stukgaan?
Geen idee of het kinderlaarzen zijn hoor, zo te horen zijn het volwassenen laarzen in een hele kleine maat?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ van KINDERlaarzen mag je toch wel gewoon verwachten dat die dingen een beetje stevig zijn en niet al meteen bij een verkeerd rukje aan de rits stukgaan?
Feit blijft dat TS twee paar kinderlaarzen heeft gekocht, daarvan mag je verwachten dat kinderen die zelfstandig kunnen aan- en uitdoen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Feit blijft dat je het kunt zien bij aankoop. Koop je iets delicaats voor een kind dan moet je zorgen dat er rustig aan mee gedaan wordt. Koop je iets stevigs voor een kind dan mag je er vanuit gaan dat het lang meegaat ook al doe je er onrustig mee.
ja sorry ik bedoelde zo'n glazen bol met sneeuw hèquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef CutCake het volgende:
[..]
Als je dat al niet kan zien in een glazen bol voldoet hij sowieso niet aan de verwachtingen die je van het product redelijkerwijs mag hebben...
Een glazen bol is niet om mee te gooien, ritsen in kinderlaarzen zijn wel bedoeld om door kinderen open en dicht gedaan te worden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maargoed, in dit geval is de rits gewoon ondeugdelijk. Gewoon teruggaan dus en de volgende keer bij de kinderen zelf de rits dichtdoen (want kinderen denken niet na over het recht of scheef dichtdoen van een rits, die rukken gewoon net zo lang totdat ie dicht is)
Ja vastquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen idee of het kinderlaarzen zijn hoor, zo te horen zijn het volwassenen laarzen in een hele kleine maat?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef mainedoll het volgende:
Ze zijn 6 en bijna 8. En ook ik vind dat kinderschoenen daarop berekend moeten zijn.
R-one was pas de eerste die kwam met het woord kinderlaars hoor..quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een glazen bol is niet om mee te gooien, ritsen in kinderlaarzen zijn wel bedoeld om door kinderen open en dicht gedaan te worden.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
R-one was pas de eerste die kwam met het woord kinderlaars hoor..
Kinderlaarzen = laarzen voor kinderenquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Van ritsen in laarzen voor kinderen mag je toch verwachten dat die niet bij het eerste het beste ongelukje stuk gaan lijkt me zo, die moeten tegen een stootje kunnen, zeker als ze 90 euro hebben gekost.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
Dit is bijvoorbeeld een volwassenen laars in een kindermaat: klik
en dit is een kinderlaars klik
Rits? Welke rits? Ik zie heul geen ritsquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
en dit is een kinderlaars klik
Van de 2e mag je verwachten dat de rits niet kapot gaat als het kind ze zelf aan en uit doet, bij de 1e moet het kind wat voorzichtiger zijn óf de ouders moeten de rits dichtdoen.
Inderdaad... @vis, ga buitenspelen!quote:
Ik lees toch echt:quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
Je faalt hard.quote:Bruine kinderlaars van Koel4kids met ritssluiting aan de binnenzijde. De schoen heeft witte stiksels is van opgeruwd leer. De zool is van rubber.
Klopt. Succes. En vergeet je bonnetje niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:08 schreef mainedoll het volgende:
Bedankt allen!
Ik ga morgen terug naar de winkel mét de laarzen en ik zal ze mededelen dat ze:
1. de bewijslast de eerste 6 maanden bij de verkoper ligt, dus
2. dat ik daarom recht heb op kosteloos herstel of vervanging
3. indien 2. niet mogelijk is, ik recht heb op geld terug.
4. dat er op ritsen geen uitzondering gemaakt wordt qua garantie
Dit klopt toch?
nu hopen dat ik ook zo standvastig ben in de winkel morgen![]()
Dat zijn we wel gewend van Maanvis.quote:
Ja duh, stel dat er een rits in zat dan!quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Rits? Welke rits? Ik zie heul geen rits
een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.quote:Dit is een rits klik
Met andere woorden, ik zou de hele dag achter mijn dochter aan moeten lopen om de rits te bedienen? Tieft toch op man... Ga ergens anders lopen etteren, maar niet in WGR vandaag. Ik ben echt niet in de stemming...quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja duh, stel dat er een rits in zat dan!
[..]
een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.
Links een rits die je door kinderen dicht kunt laten doen (zie je bij aankoop) rechts een rits waarbij kinderen voorzichtig moeten zijn óf de ouders de rits dicht moeten doen (zie je ook bij aankoop al)
[ afbeelding ]
Nee hoor, kinderlaars in deze betekent dat een kind 'm past. Niet dat een kind 'm aan en uit moet kunnen trekken. Da's gewoon een modepopjeslaars, volwassenkleding voor kinderen. Dat ziet toch iedereen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik lees toch echt:
[..]
Je faalt hard.
Je kunt ook in de winkel staan en denken 'die ritsen zijn te delicaat voor m'n kinderen en ik heb geen zin om er de hele dag achteraan te rennen' en het product niet kopen. Het gaat er om dat het bij aankoop zichtbaar is. Nogmaals.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Met andere woorden, ik zou de hele dag achter mijn dochter aan moeten lopen om de rits te bedienen?
Die rechter (volwassen)rits is toch echt een stuk duurzamer dan de linker (kinder)rits.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja duh, stel dat er een rits in zat dan!
[..]
een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.
Links een rits die je door kinderen dicht kunt laten doen (zie je bij aankoop) rechts een rits waarbij kinderen voorzichtig moeten zijn óf de ouders de rits dicht moeten doen (zie je ook bij aankoop al)
[ afbeelding ]
Nee... Als je een product verkoopt voor een doelgroep, moet dit ook geschikt zijn voor de doelgroep. En anders moet je tijdens het verkoopgebied duidelijk aangeven dat het weliswaar in de maat van de doelgroep is, maar dat de bediening toch echt door iemand anders uitgevoerd dient te worden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt ook in de winkel staan en denken 'die ritsen zijn te delicaat voor m'n kinderen en ik heb geen zin om er de hele dag achteraan te rennen' en het product niet kopen. Het gaat er om dat het bij aankoop zichtbaar is. Nogmaals.
Leuke bron gebruik je voor je onzin: http://wikikids.wiki.kennisnet.nl/Ritsquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:12 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Waar lees jij iets over kinderritsen en volwassenenritsen?quote:Rits
Een rits (ritssluiting) bestaat uit twee rijen metalen of kunststof plaatjes met aan de ene kant tanden en aan de andere kant inkepingen. Deze plaatjes kunnen worden samengevoegd of gescheiden door aan een lipje te trekken aan een sluitplaatje.
--------------------------------------------------------------------------------
Bij het sluiten van de rits worden telkens de tandjes over de bovenkant van de tegenoverliggende plaatjes gehaakt.
De inkepingen in de volgende plaatjes houden de rits dicht.
De ritssluiting werd uitgevonden door Whitcomb Judson in 1893. Hij noemde zijn uitvinding de ’shoe fastener’. Jammer genoeg was het papier waarop hij zijn prototypes tekende, gewilliger dan de werkelijkheid, want eerlijk gezegd er viel nauwelijks mee te ritsen.
Het zou tot 1913 duren voor de Zweedse ingenieur Gideon Sundback een soepel werkend systeem ontwikkelde door de tandjes op een lap stof te bevestigen. En door een machine uit te vinden waar de ritssluitingen op gemaakt konden worden.
De fabrikant kan toch ook denken "die ritsen zijn te delicaat voor kinderen en ik heb geen zin om de hele dag garantieclaims te moeten afhandelen' en het product niet met zo'n rits te produceren. Het gaat erom dat als de rits op het product zit deze goed moet werken. Nogmaals.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt ook in de winkel staan en denken 'die ritsen zijn te delicaat voor m'n kinderen en ik heb geen zin om er de hele dag achteraan te rennen' en het product niet kopen. Het gaat er om dat het bij aankoop zichtbaar is. Nogmaals.
het zou een goed verkoopadvies zijn bij verkoop van zulke laarzen, idd.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee... Als je een product verkoopt voor een doelgroep, moet dit ook geschikt zijn voor de doelgroep. En anders moet je tijdens het verkoopgebied duidelijk aangeven dat het weliswaar in de maat van de doelgroep is, maar dat de bediening toch echt door iemand anders uitgevoerd dient te worden.
Ik vond het idee dat je een bepaalde vorm van humor probeerde toe te passen aantrekkelijker dan dat je bewust een vergelijking maakte die nergens op slaat.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja sorry ik bedoelde zo'n glazen bol met sneeuw hè
Je zegt in zin 1 dat je het als advies zou geven, en de rest impliceert dat het bij de onderzoeksplicht/redelijke verwachting hoort en dus dat advies totaal niet hoeft te geven.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het zou een goed verkoopadvies zijn bij verkoop van zulke laarzen, idd.
Maar bij mijn weten is het zo bij garantie dat je bij aankoop een verwachting van een product hebt en het product moet daaraan voldoen. Koop je iets delicaats dan moet je verwachten dat er niet ruig mee omgegaan mag worden. Koop je iets stevigs dan moet je verwachten dat er ruig mee omgegaan mag worden.
Impliceer je nou dat verkoopadvies als service een plicht is?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:26 schreef CutCake het volgende:
Je zegt in zin 1 dat je het als advies zou geven, en de rest impliceert dat het bij de onderzoeksplicht/redelijke verwachting hoort en dus dat advies totaal niet hoeft te geven.
Nee dat je totaal ongeschikt bent als verkoopmedewerker.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Impliceer je nou dat verkoopadvies als service een plicht is?
Dit is iets delicaats klikquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het zou een goed verkoopadvies zijn bij verkoop van zulke laarzen, idd.
Maar bij mijn weten is het zo bij garantie dat je bij aankoop een verwachting van een product hebt en het product moet daaraan voldoen. Koop je iets delicaats dan moet je verwachten dat er niet ruig mee omgegaan mag worden. Koop je iets stevigs dan moet je verwachten dat er ruig mee omgegaan mag worden.
Dus jij doet als verkoopmedewerker alleen wat wettelijk gezien van je verwacht mag worden, en tips over het gebruik van je producten geef je niet, als dat wettelijk gezien niet hoeft?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:29 schreef CutCake het volgende:
[..]
Nee dat je totaal ongeschikt bent als verkoopmedewerker.
en forumgebruiker
Absoluut!quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Dit is iets delicaats klik
En dit is iets stevigs klik
Niet als ze er mee gaan gooien hequote:Op woensdag 27 juni 2012 11:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Absoluut!
Dus als ze het glazen muiltje in maatje 24 zouden maken zou je dan recht op garantie hebben als het stuk is, omdat het een kindermuiltje is?
Ander voorbeeld. Als kind had ik een ledikantje maar toen mijn tandjes begonnen te groeien at ik de verf van de spijltjes op.quote:
Ja. Een fabrikant moet er rekening mee houden dat kinderen op spullen bijten. Zo zou de verf niet giftig mogen zijn en ook een speciale coating moeten hebben zodat het er niet direct af kan gaan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ander voorbeeld. Als kind had ik een ledikantje maar toen mijn tandjes begonnen te groeien at ik de verf van de spijltjes op.
Hadden m'n ouders recht op garantie omdat de fabrikant van een kinderledikant er rekening mee hadden moeten houden dat kinderen dit doen?
Ah, dus daar is het misgegaan.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ander voorbeeld. Als kind had ik een ledikantje maar toen mijn tandjes begonnen te groeien at ik de verf van de spijltjes op.
Haha, dat was precies ook mijn gedachte.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ah, dus daar is het misgegaan.
Ik heb geen idee of zo'n coating überhaupt bestaat voor houten ledikantjes?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:37 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja. Een fabrikant moet er rekening mee houden dat kinderen op spullen bijten. Zo zou de verf niet giftig mogen zijn en ook een speciale coating moeten hebben zodat het er niet direct af kan gaan.
Als kind had ik behang met van die autootjes en vliegtuigjes erop enzo maar toen mijn fijne motoriek zich begon te ontwikkelen, trok ik hele flarden behang van de muur af.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hadden m'n ouders recht op garantie omdat de fabrikant van een kinderledikant er rekening mee hadden moeten houden dat kinderen dit doen?
?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus jij doet als verkoopmedewerker alleen wat wettelijk gezien van je verwacht mag worden, en tips over het gebruik van je producten geef je niet, als dat wettelijk gezien niet hoeft?
Verf voor kinderledikantjes is aangepast op dit soort situaties om evidente redenen: http://forum.fok.nl/user/history/19440quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bijten in spijlen valt buiten normaal gebruik.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of zo'n coating überhaupt bestaat voor houten ledikantjes?
lijkt me niet he, is ondeugdelijk gebruik.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Als kind had ik behang met van die autootjes en vliegtuigjes erop enzo maar toen mijn fijne motoriek zich begon te ontwikkelen, trok ik hele flarden behang van de muur af.
Hadden m'n ouders recht op garantie omdat de fabrikant van kinderbehang er rekening mee had moeten houden dat kinderen dit doen?
En bedanktquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ah, dus daar is het misgegaan.
Ook als ze eraan rukken terwijl er iets tussen zit of als ze de rits scheef dicht trekken?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:41 schreef BrandX het volgende:
[..]
bijten in spijlen valt buiten normaal gebruik.
ritsen die kinderen zelf dicht doen van hun eigen laarsjes valt binnen normaal gebruik
Joh ...quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
lijkt me niet he, is ondeugdelijk gebruik.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ook als ze eraan rukken terwijl er iets tussen zit of als ze de rits scheef dicht trekken?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:41 schreef BrandX het volgende:
Kut, nu deed ik net zo dom als de rest door op je in te gaan
Ik wil gewoon weten of je garantie hebt als een kind een laarsrits ondeugdelijk gebruikt (ondeugdelijk als in: Het kind gebruikt de rits op een manier waarop ie kapot gaat)quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:44 schreef BrandX het volgende:
maanvis heeft zijn uurjte aandacht echt weer nodig geloof ik
Bij ondeugdelijk gebruik heb je nooit garantie.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil gewoon weten of je garantie hebt als een kind een laarsrits ondeugdelijk gebruikt (ondeugdelijk als in: Het kind gebruikt de rits op een manier waarop ie kapot gaat)
Ben je nieuw hier ofzo?quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik wil gewoon weten of je garantie hebt als een kind een laarsrits ondeugdelijk gebruikt (ondeugdelijk als in: Het kind gebruikt de rits op een manier waarop ie kapot gaat)
Dat valt heel erg mee, hier werd alleen de suggestie gewekt dat doordat de rits in een kinderlaars zit dat kinderen 'm dan scheef dicht mogen maken en dat die rits daar maar tegen moet kunnen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bij ondeugdelijk gebruik heb je nooit garantie.
Was dat nou zo moeilijk?
Ik stel voor dat je dit topic uitprint, naar de w.c. gaat, daar het topic nogmaals doorleest, en dan nogmaals (eenmalig graag) reageert.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat valt heel erg mee, hier werd alleen de suggestie gewekt dat doordat de rits in een kinderlaars zit dat kinderen 'm dan scheef dicht mogen maken en dat die rits daar maar tegen moet kunnen.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik stel voor dat je dit topic uitprint, naar de w.c. gaat, daar het topic nogmaals doorleest, en dan nogmaals (eenmalig graag) reageert.
daarom deze discussie dusquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
quote:
Nee, die discussie was met de post van rinus al klaar.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan zullen ze moeten bewijzen dat je dochters de ritsen verkeerd gebruikt hebben, niet op voorhand elke garantie uitsluiten.
*proest, daar ging mijn koffie over mn beeldschermquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar ik wou toch nog even alle what ifs uitkristalliserenquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
[..]
Nee, die discussie was met de post van rinus al klaar.
Storneer je reacties maar gewoon.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar ik wou toch nog even alle what ifs uitkristalliseren.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
bij een verkeerd rukje aan de rits
Ja, is ook echt hetzelfdequote:
Je weet dat kristal erg delicaat is ?!quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar ik wou toch nog even alle what ifs uitkristalliseren.
ik zal het ook zeker niet kopen en dan aan een kind geven en garantie claimen als ie het pottemaakt heeft!quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Je weet dat kristal erg delicaat is ?!
En wie gaat er dan over? Want zo te lezen laat je je nog steeds van het kastje de manager naar de muur de supervisor (quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:16 schreef mainedoll het volgende:
Update:
Vandaag naar de winkel geweest en de medewerkers gaven aan dat degene die erover ging 'net even de deur uit was'.
De medewerkers gaven aan dat de manager erover ging, en de manager gaf aan dat zij dingen 'die buiten hun garantie vallen altijd overlegt met haar supervisor'. Omdat ritsen lastige gevallen zijn, ze 'moeten wel recht worden dicht gedaan'.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef r_one het volgende:
[..]
En wie gaat er dan over? Want zo te lezen laat je je nog steeds van het kastje de manager naar de muur de supervisor () sturen.
Was mijn plan vandaag ook, maar zie mijn vorige post..quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:59 schreef DroogDok het volgende:
volgende keer: weigeren weg te gaan zonder oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |