abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:26:46 #1
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_113449857
Zoveelste topic over garantie, sorry :@

Op 21 april heb ik voor allebei mijn dochters 1 paar laarzen gekocht. Leren laarzen met een rits. De rits van de laarzen van mijn jongste dochter was met 3 weken kapot. En ongeveer 6 weken na aankoop ging de rits van de laarzen van mijn oudste kapot.

Ik ben niet meteen teruggegaan naar de winkel (zit niet heel dichtbij), maar zaterdag was ik in de buurt en heb het probleem uitgelegd. Echter, ze geven aan dat er op de ritsen geen garantie zit. Als ritsen verkeerd gebruikt worden gaan ze stuk.
Toch vind ik het raar dat laarzen van zo'n ¤ 90 per paar zo snel stuk gaan. De medewerkster van de winkel gaf wel aan dat ik toch even met de laarzen terug mocht komen (was ze vergeten mee te nemen uit de auto :') ), dan zou ze met haar supervisor overleggen.

Ik begrijp dat ik meteen terug had moeten gaan. Ik kan niet aantonen dat de laarzen met 3 en 6 weken al kapot zijn gegaan. Hoe dan ook zijn ze binnen 2,5 maand stuk gegaan.

Ik ga binnenkort terug mét de laarzen, maar wil een beetje goed beslagen ten ijs komen.
Mag ik garantie verwachten op ritsen? (verwachte levensduur etc.)
Maakt het uit dat de laarzen in de uitverkoop zijn verkocht? (volgens mij niet)

Alvast bedankt :)
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_113450062
quote:
Hoe lang heb ik garantie ?

Het Nederlands recht kent geen concrete termijn, maar de huidige regelgeving in Titel 1 van Boek 7 van het BW is gebaseerd op een EU richtlijn. In deze richtlijn staat dat de garantie altijd minimaal 2 jaar moet bedragen. Tevens is er bepaald dat wanneer iets binnen 6 maanden stuk gaat, dit behandeld moet worden alsof het artikel al stuk was op het moment van kopen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:35:45 #3
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_113450200
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:32 schreef CutCake het volgende:

[..]

Ja, dit heb ik inderdaad al gevonden.
Maar ik kan daar dus uit opmaken dat er géén uitzonderingen zijn voor ritsen e.d.? Zoals deze winkel het wel wil doen voorkomen?
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:36:16 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450220
Hoe zijn de ritsen kapot?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:36:59 #5
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113450243
Van laarzen van 90 euro per paar mag je inderdaad verwachten dat die dingen wat langer meegaan dan een paar weekjes lijkt me zo! En 'op de ritsen zit geen garantie' is bullshit - die ritsen zijn onderdeel van de laarzen, gaat de rits stuk, dan is de laars stuk, easy as that.
En hoe kun je een rits nou 'verkeerd gebruiken'? In principe heb je gewoon recht op een deugdelijk product.

NB: je zegt dat je de laarzen in de uitverkoop hebt gekocht, heb je dan wel 90 euro betaald of (veel) minder? Dat kan natuurlijk wel uitmaken voor het verhaal. Als je minder hebt betaald dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je dan ook minder kunt verwachten van de kwaliteit van het product.

NB2: tsja, je had natuurlijk beter méteen met die laarzen naar de winkel kunnen gaan, nu wordt het een beetje moeilijk om aan te tonen dat ze inderdaad al na x weken stuk waren.

Toch, veel succes, hopelijk beseft de winkel dat er ook nog zoiets bestaat als 'service' en 'coulance'. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:38:42 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450296
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Van laarzen van 90 euro per paar mag je inderdaad verwachten dat die dingen wat langer meegaan dan een paar weekjes lijkt me zo! En 'op de ritsen zit geen garantie' is bullshit - die ritsen zijn onderdeel van de laarzen, gaat de rits stuk, dan is de laars stuk, easy as that.
En hoe kun je een rits nou 'verkeerd gebruiken'? In principe heb je gewoon recht op een deugdelijk product.
Je kunt een rits weldegelijk verkeerd gebruiken door hem bijv. scheef dicht te ritsen (dus dat je het lipje niet recht boven de rits houdt), en ook doordat er bijv. iets tussen komt. Als je even zoekt op google dan zie je dat heel vaak geen garantie zit op ritsen bij laarzen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113450316
Als je te lang wacht met het melden van het gebrek dan heb je geen recht op garantie. Je hebt dan te lang het gebrek verzwegen waardoor de verkoper je geen garantie hoeft te geven.

Als iets na 3 weken kapot gaat en jij meldt het 2.5 maand later, dan kan ik indenken dat hier niet aan voldaan is en je dus peg hebt.

Daarnaast heb je recht op een deugdelijk product, los van het hierboven genoemde. En je mag inderdaad verwachten dat de rits langer dan 3 weken meegaat bij normaal gebruik.
Passen de laarzen wel, zijn ze niet te klein waardoor de rits wellicht kapot is gegaan?
pi_113450320
quote:

NB: je zegt dat je de laarzen in de uitverkoop hebt gekocht, heb je dan wel 90 euro betaald of (veel) minder? Dat kan natuurlijk wel uitmaken voor het verhaal. Als je minder hebt betaald dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat je dan ook minder kunt verwachten van de kwaliteit van het product.

Onzin. het product meot nog steeds deugdlijk zijn, daar doet een hoge of lage prijs niets aan af.
pi_113450337
Uitverkoop heeft niets te maken met dit verhaal. Of de laarzen van 100 euro voor 1 euro waren afgeprijsd of niet, de garantie is bij beide gevallen hetzelfde.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:42:19 #10
323439 HetKlusKonijn
pi_113450401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je kunt een rits weldegelijk verkeerd gebruiken door hem bijv. scheef dicht te ritsen (dus dat je het lipje niet recht boven de rits houdt), en ook doordat er bijv. iets tussen komt. Als je even zoekt op google dan zie je dat heel vaak geen garantie zit op ritsen bij laarzen.
Okee, dat begrijp ik, dat is uiteraard mogelijk.
Maar dan nog. Ik ga ervan uit dat de dochters van TS kinderen zijn. Van ritsen in laarzen voor kinderen mag je toch verwachten dat die niet bij het eerste het beste ongelukje stuk gaan lijkt me zo, die moeten tegen een stootje kunnen, zeker als ze 90 euro hebben gekost.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_113450417
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:26 schreef mainedoll het volgende:
Echter, ze geven aan dat er op de ritsen geen garantie zit. Als ritsen verkeerd gebruikt worden gaan ze stuk.
Dan zullen ze moeten bewijzen dat je dochters de ritsen verkeerd gebruikt hebben, niet op voorhand elke garantie uitsluiten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:44:20 #12
323439 HetKlusKonijn
pi_113450458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:39 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

Onzin. het product meot nog steeds deugdlijk zijn, daar doet een hoge of lage prijs niets aan af.
Mijn punt is dat als je ze voor een habbekrats hebt kunnen krijgen in de uitverkoop, dat dat wel degelijk een indicatie is dat je er wellicht wat minder van had kunnen verwachten. Heel vaak geven winkeliers op uitverkoopproducten dan ook minder of geen garantie (zie bijvoorbeeld Koopjeshoek Ikea). Je uitgangspunt is natuurlijk correct, je houdt recht op een deugdelijk product, maar wel in relatie tot wat je tegen die prijs mocht verwachten van dat product.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:45:01 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450483
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Maar dan nog. Ik ga ervan uit dat de dochters van TS kinderen zijn. Van ritsen in laarzen voor kinderen mag je toch verwachten dat die niet bij het eerste het beste ongelukje stuk gaan lijkt me zo, die moeten tegen een stootje kunnen, zeker als ze 90 euro hebben gekost.
Tja dan had TS maar laarzen moeten kopen met een grotere kinderrits? Je kunt niet verwachten dat je een delicate rits koopt en die dan ondeskundig gaan gebruiken.
Maargoed, het is vaak wel zichtbaar hoe de rits gebruikt is aan de hand van de schade.
Vuistregel bij het dichtmaken is dat als je er hard aan moet trekken dat je het dan verkeerd doet ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_113450491
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Mijn punt is dat als je ze voor een habbekrats hebt kunnen krijgen in de uitverkoop, dat dat wel degelijk een indicatie is dat je er wellicht wat minder van had kunnen verwachten. Heel vaak geven winkeliers op uitverkoopproducten dan ook minder of geen garantie (zie bijvoorbeeld Koopjeshoek Ikea). Je uitgangspunt is natuurlijk correct, je houdt recht op een deugdelijk product, maar wel in relatie tot wat je tegen die prijs mocht verwachten van dat product.
Je vergelijkt nu appels met peren.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_113450493
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dat is onzin.

Als ik een product verkoop met adviesprijs van 100 euro en dit over 2 maanden afprijs naar 50 euro, moet jij ineens minder kwaliteit verwachten van het product? :N
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:45:33 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450500
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan zullen ze moeten bewijzen dat je dochters de ritsen verkeerd gebruikt hebben, niet op voorhand elke garantie uitsluiten.
De medewerkster van de winkel zegt niet voor niets dat ze met de laarzen terug moet gaan.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:45:48 #17
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_113450507
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:36 schreef Maanvis het volgende:
Hoe zijn de ritsen kapot?
Niet de tandjes zijn stuk maar, de stof van de rits zeg maar. Dus de tandjes zijn van de stof af, zeg maar.

quote:

NB2: tsja, je had natuurlijk beter méteen met die laarzen naar de winkel kunnen gaan, nu wordt het een beetje moeilijk om aan te tonen dat ze inderdaad al na x weken stuk waren.

Toch, veel succes, hopelijk beseft de winkel dat er ook nog zoiets bestaat als 'service' en 'coulance'. :)
Mij lijkt het ook dat het makkelijk gezegd is, dat er op ritsen geen garantie zitten.
Ik gaf al aan dat ik eerder had moeten gaan, maar nog steeds (stel dat ze *nu* stuk gaan..) zijn ze zeer snel stuk, nl. binnen 2,5 maand.

Het lijkt mij niet dat als een laars afgeprijsd is vanwege een nieuwe collectie die binnenkomt, dat dan de kwaliteit ook opeens minder wordt ;). Ik heb trouwens voor 2 paar bij elkaar 88 euro betaald. Ze waren beiden ongeveer de helft van de prijs.

quote:

[..]

Ze zijn 6 en bijna 8. En ook ik vind dat kinderschoenen daarop berekend moeten zijn.

Maar ik kan zoveel vinden :P, maar als ik juridisch geen poot heb om op te staan, hoef ik ook niet terug tegaan ;)
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_113450533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De medewerkster van de winkel zegt niet voor niets dat ze met de laarzen terug moet gaan.
Opdat?
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:46:49 #19
323439 HetKlusKonijn
pi_113450540
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tja dan had TS maar laarzen moeten kopen met een grotere kinderrits? Je kunt niet verwachten dat je een delicate rits koopt en die dan ondeskundig gaan gebruiken.
Uhm nee dus - ik vind dat TS gewoon recht heeft op een deugdelijk product of haar geld terug. Je kunt immers van kinderen niet verwachten dat ze alles meteen 'goed' doen, op kinderlaarzen hoort gewoon een meer 'kinderbestendige' rits te zitten, zeker voor die prijs.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:47:49 #20
323439 HetKlusKonijn
pi_113450583
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dat is onzin.

Als ik een product verkoop met adviesprijs van 100 euro en dit over 2 maanden afprijs naar 50 euro, moet jij ineens minder kwaliteit verwachten van het product? :N
Weleens gehoord van Advocaatje van de Duivel spelen? ;)
Ik fiets gewoon door wat argumenten heen die hier wellicht een rol kunnen spelen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:47:56 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:46 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Uhm nee dus - ik vind dat TS gewoon recht heeft op een deugdelijk product of haar geld terug. Je kunt immers van kinderen niet verwachten dat ze alles meteen 'goed' doen, op kinderlaarzen hoort gewoon een meer 'kinderbestendige' rits te zitten, zeker voor die prijs.
Nee hoor, dat kun je zien als je het koopt. Dus niet iets waar je pas na de schade achter komt. Als er dus een delicate rits op een kinderlaars zit dan gaat de fabrikant er vanuit dat de ouders de rits dichtmaken voor de kinderen.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:49:18 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450634
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef mainedoll het volgende:

[..]

Niet de tandjes zijn stuk maar, de stof van de rits zeg maar. Dus de tandjes zijn van de stof af, zeg maar.
dan is het waarschijnlijk idd een ondeugdelijke rits geweest.
Een gedicht over Maanvis
pi_113450644
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee hoor, dat kun je zien als je het koopt. Dus niet iets waar je pas na de schade achter komt. Als er dus een delicate rits op een kinderlaars zit dan gaat de fabrikant er vanuit dat de ouders de rits dichtmaken voor de kinderen.
Geloof je 't zelf :')
.
pi_113450649
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan is het waarschijnlijk idd een ondeugdelijke rits geweest.
Of iemand heeft er veels te hard aan getrokken waardoor het los is gaan raken.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:50:33 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Of iemand heeft er veels te hard aan getrokken waardoor het los is gaan raken.
Als ik het met m'n 30 jaar nog nooit voor elkaar heb gekregen dan zal een kind van 9 dat ook niet kunnen.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:51:07 #26
323439 HetKlusKonijn
pi_113450707
quote:

[..]

Dat lijkt mij dus duidelijk nu - ondeugdelijke rits, ondeugdelijke laarzen.
Je hebt gewoon recht op reparatie dan wel vervanging dan wel geld terug.

quote:
Maar ik kan zoveel vinden :P, maar als ik juridisch geen poot heb om op te staan, hoef ik ook niet terug tegaan ;)
Dat heb je dus wél. BW. :Y
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:51:32 #27
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_113450730
Oke, ik lees dus dat ik wel degelijk recht op iets. Ik weet niet of vervanging gaat lukken (aangezien het 'oude' collectie was). Mag ik dan geld terug verwachten? Of moet ik ook genoegen nemen met een tegoedbon?

Het zou overigens best kunnen dat mijn dochters niet volgens de regels de ritsen hebben gehandeld, het zijn tenslotte kinderen. En ik sta er niet continue bovenop als ze hun schoenen aandoen. Maar de winkelier moet bewijzen dat dat het geval is, begrijp ik?
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_113450787
De winkelier moet bewijzen dat jouw kinderen de rits abnormaal hebben gebruikt. Wellicht een scheur in het stof waardoor zij kunnen bewijzen dat je kinderen er te hard aan hebben getrokken.

Anders moeten ze het inderdaad gewoon vervangen/repareren.
pi_113450795
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef mainedoll het volgende:
Oke, ik lees dus dat ik wel degelijk recht op iets. Ik weet niet of vervanging gaat lukken (aangezien het 'oude' collectie was). Mag ik dan geld terug verwachten? Of moet ik ook genoegen nemen met een tegoedbon?
Als herstel of vervanging niet gaat lukken, hoef je geen genoegen te nemen met een tegoedbon.
quote:
Het zou overigens best kunnen dat mijn dochters niet volgens de regels de ritsen hebben gehandeld, het zijn tenslotte kinderen. En ik sta er niet continue bovenop als ze hun schoenen aandoen. Maar de winkelier moet bewijzen dat dat het geval is, begrijp ik?
Helemaal juist.
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:54:01 #31
323439 HetKlusKonijn
pi_113450835
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef mainedoll het volgende:
Als vervanging niet gaat lukken dan heb je in principe recht op je geld terug.
Of je ook genoegen moet nemen met een tegoedbon? Hmmm... een beetje 'grijs gebied', eerlijk gezegd, dat weet ik niet.

Edit: ik zie dat r-one dat al beantwoord heeft. :)

quote:
Yep.

En dan nog iets: laat je vooral niet afschepen door de winkelier met 'je moet bij de importeur/producent/wiedanook zijn', wat ze vaak proberen. Het is de winkelier die het probleem moet oplossen, niemand anders. ;)
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:54:02 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450836
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:49 schreef r_one het volgende:

[..]

Geloof je 't zelf :')
bottom line is dat je het kunt zien bij aankoop dus er achteraf niet over kunt klagen.
Als je een glazen bol koopt en een kind gooit die kapot dan is dat ook geen garantie terwijl je weet dat een kind ermee kan gooien.

Maargoed, in dit geval is de rits gewoon ondeugdelijk ;). Gewoon teruggaan dus en de volgende keer bij de kinderen zelf de rits dichtdoen (want kinderen denken niet na over het recht of scheef dichtdoen van een rits, die rukken gewoon net zo lang totdat ie dicht is)
Een gedicht over Maanvis
pi_113450861
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

bottom line is dat je het kunt zien bij aankoop dus er achteraf niet over kunt klagen.
Als je een glazen bol koopt en een kind gooit die kapot dan is dat ook geen garantie terwijl je weet dat een kind ermee kan gooien.
Wat een vergelijking :')
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:56:46 #34
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450928
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef r_one het volgende:

[..]

Wat een vergelijking :')
Feit blijft dat je het kunt zien bij aankoop. Koop je iets delicaats voor een kind dan moet je zorgen dat er rustig aan mee gedaan wordt. Koop je iets stevigs voor een kind dan mag je er vanuit gaan dat het lang meegaat ook al doe je er onrustig mee.
Een gedicht over Maanvis
pi_113450943
quote:

[..]

Als je dat al niet kan zien in een glazen bol voldoet hij sowieso niet aan de verwachtingen die je van het product redelijkerwijs mag hebben...
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:57:41 #36
323439 HetKlusKonijn
pi_113450956
^^ van KINDERlaarzen mag je toch wel gewoon verwachten dat die dingen een beetje stevig zijn en niet al meteen bij een verkeerd rukje aan de rits stukgaan?
pi_113450983
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ van KINDERlaarzen mag je toch wel gewoon verwachten dat die dingen een beetje stevig zijn en niet al meteen bij een verkeerd rukje aan de rits stukgaan?
Over het algemeen valt rukken niet onder correct gebruik van ritssluitingen, dus niet per definitie nee.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:58:35 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113450987
quote:
Geen idee of het kinderlaarzen zijn hoor, zo te horen zijn het volwassenen laarzen in een hele kleine maat?
Een gedicht over Maanvis
pi_113451016
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Feit blijft dat je het kunt zien bij aankoop. Koop je iets delicaats voor een kind dan moet je zorgen dat er rustig aan mee gedaan wordt. Koop je iets stevigs voor een kind dan mag je er vanuit gaan dat het lang meegaat ook al doe je er onrustig mee.
Feit blijft dat TS twee paar kinderlaarzen heeft gekocht, daarvan mag je verwachten dat kinderen die zelfstandig kunnen aan- en uitdoen.
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:00:22 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451039
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef CutCake het volgende:

[..]

Als je dat al niet kan zien in een glazen bol voldoet hij sowieso niet aan de verwachtingen die je van het product redelijkerwijs mag hebben...
ja sorry ik bedoelde zo'n glazen bol met sneeuw hè :)
Een gedicht over Maanvis
pi_113451047
quote:

[..]

Maargoed, in dit geval is de rits gewoon ondeugdelijk ;). Gewoon teruggaan dus en de volgende keer bij de kinderen zelf de rits dichtdoen (want kinderen denken niet na over het recht of scheef dichtdoen van een rits, die rukken gewoon net zo lang totdat ie dicht is)
Een glazen bol is niet om mee te gooien, ritsen in kinderlaarzen zijn wel bedoeld om door kinderen open en dicht gedaan te worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113451067
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Geen idee of het kinderlaarzen zijn hoor, zo te horen zijn het volwassenen laarzen in een hele kleine maat?
Ja vast :')
quote:
Ze zijn 6 en bijna 8. En ook ik vind dat kinderschoenen daarop berekend moeten zijn.
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:01:38 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451082
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:00 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Een glazen bol is niet om mee te gooien, ritsen in kinderlaarzen zijn wel bedoeld om door kinderen open en dicht gedaan te worden.
R-one was pas de eerste die kwam met het woord kinderlaars hoor..
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:01:41 #44
323439 HetKlusKonijn
pi_113451086
Maanvis is aan het trollen. :')
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:05:35 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451230
Dit is bijvoorbeeld een volwassenen laars in een kindermaat: klik
en dit is een kinderlaars klik
Van de 2e mag je verwachten dat de rits niet kapot gaat als het kind ze zelf aan en uit doet, bij de 1e moet het kind wat voorzichtiger zijn óf de ouders moeten de rits dichtdoen.
Een gedicht over Maanvis
pi_113451244
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

R-one was pas de eerste die kwam met het woord kinderlaars hoor..
quote:
Van ritsen in laarzen voor kinderen mag je toch verwachten dat die niet bij het eerste het beste ongelukje stuk gaan lijkt me zo, die moeten tegen een stootje kunnen, zeker als ze 90 euro hebben gekost.
Kinderlaarzen = laarzen voor kinderen

Kluskonijn ging me al voor dus.
.
pi_113451256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
:') !
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113451320
quote:
Van de 2e mag je verwachten dat de rits niet kapot gaat als het kind ze zelf aan en uit doet, bij de 1e moet het kind wat voorzichtiger zijn óf de ouders moeten de rits dichtdoen.
Rits? Welke rits? Ik zie heul geen rits :N

Dit is een rits klik
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:08:30 #49
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_113451340
Bedankt allen!
Ik ga morgen terug naar de winkel mét de laarzen en ik zal ze mededelen dat ze:

1. de bewijslast de eerste 6 maanden bij de verkoper ligt, dus
2. dat ik daarom recht heb op kosteloos herstel of vervanging
3. indien 2. niet mogelijk is, ik recht heb op geld terug.
4. dat er op ritsen geen uitzondering gemaakt wordt qua garantie

Dit klopt toch?
nu hopen dat ik ook zo standvastig ben in de winkel morgen :')
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 juni 2012 @ 11:09:44 #50
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113451385
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Maanvis is aan het trollen. :')
Inderdaad... @vis, ga buitenspelen!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_113451431
quote:
Ik lees toch echt:
quote:
Bruine kinderlaars van Koel4kids met ritssluiting aan de binnenzijde. De schoen heeft witte stiksels is van opgeruwd leer. De zool is van rubber.
Je faalt hard.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113451456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:08 schreef mainedoll het volgende:
Bedankt allen!
Ik ga morgen terug naar de winkel mét de laarzen en ik zal ze mededelen dat ze:

1. de bewijslast de eerste 6 maanden bij de verkoper ligt, dus
2. dat ik daarom recht heb op kosteloos herstel of vervanging
3. indien 2. niet mogelijk is, ik recht heb op geld terug.
4. dat er op ritsen geen uitzondering gemaakt wordt qua garantie

Dit klopt toch?
nu hopen dat ik ook zo standvastig ben in de winkel morgen :')
Klopt. Succes. En vergeet je bonnetje niet.
pi_113451457
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef DroogDok het volgende:

Je faalt hard.
Dat zijn we wel gewend van Maanvis.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:12:20 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Rits? Welke rits? Ik zie heul geen rits :N
Ja duh, stel dat er een rits in zat dan!

quote:
Dit is een rits klik
een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.

Links een rits die je door kinderen dicht kunt laten doen (zie je bij aankoop) rechts een rits waarbij kinderen voorzichtig moeten zijn óf de ouders de rits dicht moeten doen (zie je ook bij aankoop al)
Een gedicht over Maanvis
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 juni 2012 @ 11:13:57 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113451538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.

Links een rits die je door kinderen dicht kunt laten doen (zie je bij aankoop) rechts een rits waarbij kinderen voorzichtig moeten zijn óf de ouders de rits dicht moeten doen (zie je ook bij aankoop al)
[ afbeelding ]
Met andere woorden, ik zou de hele dag achter mijn dochter aan moeten lopen om de rits te bedienen? Tieft toch op man... Ga ergens anders lopen etteren, maar niet in WGR vandaag. Ik ben echt niet in de stemming...
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:14:46 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451574
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik lees toch echt:

[..]

Je faalt hard.
Nee hoor, kinderlaars in deze betekent dat een kind 'm past. Niet dat een kind 'm aan en uit moet kunnen trekken. Da's gewoon een modepopjeslaars, volwassenkleding voor kinderen. Dat ziet toch iedereen.
Een gedicht over Maanvis
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 juni 2012 @ 11:15:43 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113451615
}:|
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:16:17 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451633
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Met andere woorden, ik zou de hele dag achter mijn dochter aan moeten lopen om de rits te bedienen?
Je kunt ook in de winkel staan en denken 'die ritsen zijn te delicaat voor m'n kinderen en ik heb geen zin om er de hele dag achteraan te rennen' en het product niet kopen. Het gaat er om dat het bij aankoop zichtbaar is. Nogmaals.
Een gedicht over Maanvis
pi_113451653
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Die rechter (volwassen)rits is toch echt een stuk duurzamer dan de linker (kinder)rits.
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 juni 2012 @ 11:17:58 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113451689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je kunt ook in de winkel staan en denken 'die ritsen zijn te delicaat voor m'n kinderen en ik heb geen zin om er de hele dag achteraan te rennen' en het product niet kopen. Het gaat er om dat het bij aankoop zichtbaar is. Nogmaals.
Nee... Als je een product verkoopt voor een doelgroep, moet dit ook geschikt zijn voor de doelgroep. En anders moet je tijdens het verkoopgebied duidelijk aangeven dat het weliswaar in de maat van de doelgroep is, maar dat de bediening toch echt door iemand anders uitgevoerd dient te worden.
pi_113451694
quote:
[ afbeelding ]
Leuke bron gebruik je voor je onzin: http://wikikids.wiki.kennisnet.nl/Rits

(wikikids :D )

quote:
Rits

Een rits (ritssluiting) bestaat uit twee rijen metalen of kunststof plaatjes met aan de ene kant tanden en aan de andere kant inkepingen. Deze plaatjes kunnen worden samengevoegd of gescheiden door aan een lipje te trekken aan een sluitplaatje.

--------------------------------------------------------------------------------

Bij het sluiten van de rits worden telkens de tandjes over de bovenkant van de tegenoverliggende plaatjes gehaakt.
De inkepingen in de volgende plaatjes houden de rits dicht.

De ritssluiting werd uitgevonden door Whitcomb Judson in 1893. Hij noemde zijn uitvinding de ’shoe fastener’. Jammer genoeg was het papier waarop hij zijn prototypes tekende, gewilliger dan de werkelijkheid, want eerlijk gezegd er viel nauwelijks mee te ritsen.
Het zou tot 1913 duren voor de Zweedse ingenieur Gideon Sundback een soepel werkend systeem ontwikkelde door de tandjes op een lap stof te bevestigen. En door een machine uit te vinden waar de ritssluitingen op gemaakt konden worden.
Waar lees jij iets over kinderritsen en volwassenenritsen? :')
.
pi_113451723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De fabrikant kan toch ook denken "die ritsen zijn te delicaat voor kinderen en ik heb geen zin om de hele dag garantieclaims te moeten afhandelen' en het product niet met zo'n rits te produceren. Het gaat erom dat als de rits op het product zit deze goed moet werken. Nogmaals.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:23:53 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451911
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee... Als je een product verkoopt voor een doelgroep, moet dit ook geschikt zijn voor de doelgroep. En anders moet je tijdens het verkoopgebied duidelijk aangeven dat het weliswaar in de maat van de doelgroep is, maar dat de bediening toch echt door iemand anders uitgevoerd dient te worden.
het zou een goed verkoopadvies zijn bij verkoop van zulke laarzen, idd.
Maar bij mijn weten is het zo bij garantie dat je bij aankoop een verwachting van een product hebt en het product moet daaraan voldoen. Koop je iets delicaats dan moet je verwachten dat er niet ruig mee omgegaan mag worden. Koop je iets stevigs dan moet je verwachten dat er ruig mee omgegaan mag worden.
Een gedicht over Maanvis
pi_113452023
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja sorry ik bedoelde zo'n glazen bol met sneeuw hè :)
Ik vond het idee dat je een bepaalde vorm van humor probeerde toe te passen aantrekkelijker dan dat je bewust een vergelijking maakte die nergens op slaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar bij mijn weten is het zo bij garantie dat je bij aankoop een verwachting van een product hebt en het product moet daaraan voldoen. Koop je iets delicaats dan moet je verwachten dat er niet ruig mee omgegaan mag worden. Koop je iets stevigs dan moet je verwachten dat er ruig mee omgegaan mag worden.
Je zegt in zin 1 dat je het als advies zou geven, en de rest impliceert dat het bij de onderzoeksplicht/redelijke verwachting hoort en dus dat advies totaal niet hoeft te geven.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:27:47 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452068
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:26 schreef CutCake het volgende:
Je zegt in zin 1 dat je het als advies zou geven, en de rest impliceert dat het bij de onderzoeksplicht/redelijke verwachting hoort en dus dat advies totaal niet hoeft te geven.
Impliceer je nou dat verkoopadvies als service een plicht is?
Een gedicht over Maanvis
pi_113452144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Impliceer je nou dat verkoopadvies als service een plicht is?
Nee dat je totaal ongeschikt bent als verkoopmedewerker.

en forumgebruiker

:*
  Boks-Chick woensdag 27 juni 2012 @ 11:31:19 #67
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113452212
tering maanvis :') een ezel is minder eigenwijs :')
lolwut
pi_113452221
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit is iets delicaats klik
En dit is iets stevigs klik
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:31:49 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:29 schreef CutCake het volgende:

[..]

Nee dat je totaal ongeschikt bent als verkoopmedewerker.

en forumgebruiker

:*
Dus jij doet als verkoopmedewerker alleen wat wettelijk gezien van je verwacht mag worden, en tips over het gebruik van je producten geef je niet, als dat wettelijk gezien niet hoeft?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:32:49 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Dit is iets delicaats klik
En dit is iets stevigs klik
Absoluut!
Dus als ze het glazen muiltje in maatje 24 zouden maken zou je dan recht op garantie hebben als het stuk is, omdat het een kindermuiltje is?
Een gedicht over Maanvis
pi_113452320
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Absoluut!
Dus als ze het glazen muiltje in maatje 24 zouden maken zou je dan recht op garantie hebben als het stuk is, omdat het een kindermuiltje is?
Niet als ze er mee gaan gooien he :N
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:35:52 #72
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452406
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet als ze er mee gaan gooien he :N
Ander voorbeeld. Als kind had ik een ledikantje maar toen mijn tandjes begonnen te groeien at ik de verf van de spijltjes op.
Hadden m'n ouders recht op garantie omdat de fabrikant van een kinderledikant er rekening mee hadden moeten houden dat kinderen dit doen?
Een gedicht over Maanvis
pi_113452460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ander voorbeeld. Als kind had ik een ledikantje maar toen mijn tandjes begonnen te groeien at ik de verf van de spijltjes op.
Hadden m'n ouders recht op garantie omdat de fabrikant van een kinderledikant er rekening mee hadden moeten houden dat kinderen dit doen?
Ja. Een fabrikant moet er rekening mee houden dat kinderen op spullen bijten. Zo zou de verf niet giftig mogen zijn en ook een speciale coating moeten hebben zodat het er niet direct af kan gaan.
pi_113452508
quote:

[..]

Ah, dus daar is het misgegaan. _O-
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:39:44 #75
323439 HetKlusKonijn
pi_113452575
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Haha, dat was precies ook mijn gedachte. :D
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:39:57 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452585
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:37 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja. Een fabrikant moet er rekening mee houden dat kinderen op spullen bijten. Zo zou de verf niet giftig mogen zijn en ook een speciale coating moeten hebben zodat het er niet direct af kan gaan.
Ik heb geen idee of zo'n coating überhaupt bestaat voor houten ledikantjes?
Een gedicht over Maanvis
pi_113452611
quote:

[..]

Als kind had ik behang met van die autootjes en vliegtuigjes erop enzo maar toen mijn fijne motoriek zich begon te ontwikkelen, trok ik hele flarden behang van de muur af.
Hadden m'n ouders recht op garantie omdat de fabrikant van kinderbehang er rekening mee had moeten houden dat kinderen dit doen?
.
pi_113452632
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dus jij doet als verkoopmedewerker alleen wat wettelijk gezien van je verwacht mag worden, en tips over het gebruik van je producten geef je niet, als dat wettelijk gezien niet hoeft?
?

Informatie over juist gebruik en irrelevantie informatie geven zijn twee heel verschillende dingen.
quote:

[..]

Verf voor kinderledikantjes is aangepast op dit soort situaties om evidente redenen: http://forum.fok.nl/user/history/19440

*edit*
uiteraard te laat, was té makkelijk Maanvis...
  Boks-Chick woensdag 27 juni 2012 @ 11:41:22 #79
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113452640
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of zo'n coating überhaupt bestaat voor houten ledikantjes?
bijten in spijlen valt buiten normaal gebruik.
ritsen die kinderen zelf dicht doen van hun eigen laarsjes valt binnen normaal gebruik

Kut, nu doe ik net zo dom als de rest door op je in te gaan :'(
lolwut
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:41:44 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:40 schreef r_one het volgende:

[..]

Als kind had ik behang met van die autootjes en vliegtuigjes erop enzo maar toen mijn fijne motoriek zich begon te ontwikkelen, trok ik hele flarden behang van de muur af.
Hadden m'n ouders recht op garantie omdat de fabrikant van kinderbehang er rekening mee had moeten houden dat kinderen dit doen?
lijkt me niet he, is ondeugdelijk gebruik.
Een gedicht over Maanvis
pi_113452673
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

En bedankt :(

(koffie op m'n beeldscherm)
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:42:32 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452693
quote:
19s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:41 schreef BrandX het volgende:

[..]

bijten in spijlen valt buiten normaal gebruik.
ritsen die kinderen zelf dicht doen van hun eigen laarsjes valt binnen normaal gebruik
Ook als ze eraan rukken terwijl er iets tussen zit of als ze de rits scheef dicht trekken?
Een gedicht over Maanvis
pi_113452704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lijkt me niet he, is ondeugdelijk gebruik.
Joh ...
.
  Boks-Chick woensdag 27 juni 2012 @ 11:44:09 #84
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113452758
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ook als ze eraan rukken terwijl er iets tussen zit of als ze de rits scheef dicht trekken?
quote:
19s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:41 schreef BrandX het volgende:

Kut, nu deed ik net zo dom als de rest door op je in te gaan :'(
w/
lolwut
  Boks-Chick woensdag 27 juni 2012 @ 11:44:43 #85
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113452778
maanvis heeft zijn uurjte aandacht echt weer nodig geloof ik O+
lolwut
pi_113452848
Sla hem gewoon knock out Brand
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:46:36 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452849
quote:
19s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:44 schreef BrandX het volgende:
maanvis heeft zijn uurjte aandacht echt weer nodig geloof ik O+
Ik wil gewoon weten of je garantie hebt als een kind een laarsrits ondeugdelijk gebruikt (ondeugdelijk als in: Het kind gebruikt de rits op een manier waarop ie kapot gaat)
Een gedicht over Maanvis
pi_113452880
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik wil gewoon weten of je garantie hebt als een kind een laarsrits ondeugdelijk gebruikt (ondeugdelijk als in: Het kind gebruikt de rits op een manier waarop ie kapot gaat)
Bij ondeugdelijk gebruik heb je nooit garantie.
Was dat nou zo moeilijk?
pi_113452932
quote:

[..]

Ben je nieuw hier ofzo?
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:48:38 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452938
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bij ondeugdelijk gebruik heb je nooit garantie.
Was dat nou zo moeilijk?
Dat valt heel erg mee, hier werd alleen de suggestie gewekt dat doordat de rits in een kinderlaars zit dat kinderen 'm dan scheef dicht mogen maken en dat die rits daar maar tegen moet kunnen.
Een gedicht over Maanvis
pi_113452949
Mijn kind poept een luier vol en deze valt niet meer schoon te maken.
Heb ik recht op een nieuwe luier?
pi_113452985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat valt heel erg mee, hier werd alleen de suggestie gewekt dat doordat de rits in een kinderlaars zit dat kinderen 'm dan scheef dicht mogen maken en dat die rits daar maar tegen moet kunnen.
Ik stel voor dat je dit topic uitprint, naar de w.c. gaat, daar het topic nogmaals doorleest, en dan nogmaals (eenmalig graag) reageert.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:50:53 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113453030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je dit topic uitprint, naar de w.c. gaat, daar het topic nogmaals doorleest, en dan nogmaals (eenmalig graag) reageert.
quote:
daarom deze discussie dus :)
Een gedicht over Maanvis
pi_113453085
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

daarom deze discussie dus :)
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, die discussie was met de post van rinus al klaar. :*
  Boks-Chick woensdag 27 juni 2012 @ 11:52:41 #95
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113453116
quote:

[..]

*proest, daar ging mijn koffie over mn beeldscherm :')

kom op zeg _O-
lolwut
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:54:24 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113453194
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

[..]

Nee, die discussie was met de post van rinus al klaar. :*
maar ik wou toch nog even alle what ifs uitkristalliseren ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_113453221
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Storneer je reacties maar gewoon.
Allemaal!
pi_113453225
quote:
bij een verkeerd rukje aan de rits
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:48 schreef Maanvis het volgende:
'm dan scheef dicht mogen maken
Ja, is ook echt hetzelfde >:O
.
pi_113453290
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je weet dat kristal erg delicaat is ?!
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:57:44 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113453321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Je weet dat kristal erg delicaat is ?!
ik zal het ook zeker niet kopen en dan aan een kind geven en garantie claimen als ie het pottemaakt heeft!
Een gedicht over Maanvis
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 juni 2012 @ 12:18:04 #101
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113454112
Kappen nou :(
  donderdag 12 juli 2012 @ 16:16:56 #102
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_114113250
Update:
Vandaag naar de winkel geweest en de medewerkers gaven aan dat degene die erover ging 'net even de deur uit was'. Ook gaven ze aan geen garantie te geven op ritsen. Toen ik aangaf dat dat wettelijk anders geregeld was, wilde ze wel de laarzen innemen en overleggen met de manager. Of ik nog even in de stad was, want dan zouden ze me zo bellen.
3 uur later ben ik zelf maar weer langs de winkel gelopen en de manager vond dat ik nogal ongeduldig was, want het was helemaal niet gezegd dat ik vandaag teruggebeld zou worden. :(. Ik nogmaals uitleg gegeven. Manager vroeg me waarom ik zo lang gewacht had met terugkomen (okee, daar had ze een punt...). Ik uitgelegd dat ik niet vaak in de buurt ben, maar dat ze wel een punt heeft. Manager wees me op de voorwaarden dat er op ritsen geen garantie werd gegeven, ik wees haar erop dat er een wettelijke garantie van 6 maanden opzat. Daar ging ze nu geen uitspraken over doen. Ze ging overleggen met haar supervisor, die is er morgen weer en ik word morgen gebeld.

En zo 'cool' als ik het hier omschrijf, ging het niet :') Ben erg slecht in deze gesprekken en veels te snel geëmotioneerd :{ :{w

En ter vergelijking:
Mijn ex had bij een andere winkel voor onze dochter Skechers besteld (met van die lampjes). De lampjes doen het steeds niet of ze doen het heel erg slecht, vandaag heb ik ze zonder problemen geruild. Deze week worden paar nr. 4 thuisbezorgd ^O^. De verkoper vroeg nog wat ik wilden: Weer ruilen of geld terug. Heb voor weer ruilen gekozen omdat dochter ze zo graag wil.
Zo kan het dus ook! *O*
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_114118498
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:16 schreef mainedoll het volgende:
Update:
Vandaag naar de winkel geweest en de medewerkers gaven aan dat degene die erover ging 'net even de deur uit was'.
En wie gaat er dan over? Want zo te lezen laat je je nog steeds van het kastje de manager naar de muur de supervisor ( :') ) sturen.
.
pi_114119971
volgende keer: weigeren weg te gaan zonder oplossing.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:17:18 #105
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_114123581
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:16 schreef r_one het volgende:

[..]

En wie gaat er dan over? Want zo te lezen laat je je nog steeds van het kastje de manager naar de muur de supervisor ( :') ) sturen.
De medewerkers gaven aan dat de manager erover ging, en de manager gaf aan dat zij dingen 'die buiten hun garantie vallen altijd overlegt met haar supervisor'. Omdat ritsen lastige gevallen zijn, ze 'moeten wel recht worden dicht gedaan'.
Maar helaas laat ik me snel omver praten. Ik weet wat mijn rechten zijn, door dit topic, maar ik ben gewoon een watje. Ik denk dat het morgen aan de telefoon beter gaat...
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:18:05 #106
355028 mainedoll
een kloon idd
pi_114123614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 18:59 schreef DroogDok het volgende:
volgende keer: weigeren weg te gaan zonder oplossing.
Was mijn plan vandaag ook, maar zie mijn vorige post..
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')