Als vervanging niet gaat lukken dan heb je in principe recht op je geld terug.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:51 schreef mainedoll het volgende:
Oke, ik lees dus dat ik wel degelijk recht op iets. Ik weet niet of vervanging gaat lukken (aangezien het 'oude' collectie was). Mag ik dan geld terug verwachten? Of moet ik ook genoegen nemen met een tegoedbon?
Yep.quote:Het zou overigens best kunnen dat mijn dochters niet volgens de regels de ritsen hebben gehandeld, het zijn tenslotte kinderen. En ik sta er niet continue bovenop als ze hun schoenen aandoen. Maar de winkelier moet bewijzen dat dat het geval is, begrijp ik?
bottom line is dat je het kunt zien bij aankoop dus er achteraf niet over kunt klagen.quote:
Wat een vergelijkingquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bottom line is dat je het kunt zien bij aankoop dus er achteraf niet over kunt klagen.
Als je een glazen bol koopt en een kind gooit die kapot dan is dat ook geen garantie terwijl je weet dat een kind ermee kan gooien.
Feit blijft dat je het kunt zien bij aankoop. Koop je iets delicaats voor een kind dan moet je zorgen dat er rustig aan mee gedaan wordt. Koop je iets stevigs voor een kind dan mag je er vanuit gaan dat het lang meegaat ook al doe je er onrustig mee.quote:
Als je dat al niet kan zien in een glazen bol voldoet hij sowieso niet aan de verwachtingen die je van het product redelijkerwijs mag hebben...quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bottom line is dat je het kunt zien bij aankoop dus er achteraf niet over kunt klagen.
Als je een glazen bol koopt en een kind gooit die kapot dan is dat ook geen garantie terwijl je weet dat een kind ermee kan gooien.
Over het algemeen valt rukken niet onder correct gebruik van ritssluitingen, dus niet per definitie nee.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ van KINDERlaarzen mag je toch wel gewoon verwachten dat die dingen een beetje stevig zijn en niet al meteen bij een verkeerd rukje aan de rits stukgaan?
Geen idee of het kinderlaarzen zijn hoor, zo te horen zijn het volwassenen laarzen in een hele kleine maat?quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ van KINDERlaarzen mag je toch wel gewoon verwachten dat die dingen een beetje stevig zijn en niet al meteen bij een verkeerd rukje aan de rits stukgaan?
Feit blijft dat TS twee paar kinderlaarzen heeft gekocht, daarvan mag je verwachten dat kinderen die zelfstandig kunnen aan- en uitdoen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Feit blijft dat je het kunt zien bij aankoop. Koop je iets delicaats voor een kind dan moet je zorgen dat er rustig aan mee gedaan wordt. Koop je iets stevigs voor een kind dan mag je er vanuit gaan dat het lang meegaat ook al doe je er onrustig mee.
ja sorry ik bedoelde zo'n glazen bol met sneeuw hèquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:57 schreef CutCake het volgende:
[..]
Als je dat al niet kan zien in een glazen bol voldoet hij sowieso niet aan de verwachtingen die je van het product redelijkerwijs mag hebben...
Een glazen bol is niet om mee te gooien, ritsen in kinderlaarzen zijn wel bedoeld om door kinderen open en dicht gedaan te worden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maargoed, in dit geval is de rits gewoon ondeugdelijk. Gewoon teruggaan dus en de volgende keer bij de kinderen zelf de rits dichtdoen (want kinderen denken niet na over het recht of scheef dichtdoen van een rits, die rukken gewoon net zo lang totdat ie dicht is)
Ja vastquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen idee of het kinderlaarzen zijn hoor, zo te horen zijn het volwassenen laarzen in een hele kleine maat?
quote:Op woensdag 27 juni 2012 10:45 schreef mainedoll het volgende:
Ze zijn 6 en bijna 8. En ook ik vind dat kinderschoenen daarop berekend moeten zijn.
R-one was pas de eerste die kwam met het woord kinderlaars hoor..quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:00 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Een glazen bol is niet om mee te gooien, ritsen in kinderlaarzen zijn wel bedoeld om door kinderen open en dicht gedaan te worden.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
R-one was pas de eerste die kwam met het woord kinderlaars hoor..
Kinderlaarzen = laarzen voor kinderenquote:Op woensdag 27 juni 2012 10:42 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Van ritsen in laarzen voor kinderen mag je toch verwachten dat die niet bij het eerste het beste ongelukje stuk gaan lijkt me zo, die moeten tegen een stootje kunnen, zeker als ze 90 euro hebben gekost.
quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
Dit is bijvoorbeeld een volwassenen laars in een kindermaat: klik
en dit is een kinderlaars klik
Rits? Welke rits? Ik zie heul geen ritsquote:Op woensdag 27 juni 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
en dit is een kinderlaars klik
Van de 2e mag je verwachten dat de rits niet kapot gaat als het kind ze zelf aan en uit doet, bij de 1e moet het kind wat voorzichtiger zijn óf de ouders moeten de rits dichtdoen.
Inderdaad... @vis, ga buitenspelen!quote:
Ik lees toch echt:quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
Je faalt hard.quote:Bruine kinderlaars van Koel4kids met ritssluiting aan de binnenzijde. De schoen heeft witte stiksels is van opgeruwd leer. De zool is van rubber.
Klopt. Succes. En vergeet je bonnetje niet.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:08 schreef mainedoll het volgende:
Bedankt allen!
Ik ga morgen terug naar de winkel mét de laarzen en ik zal ze mededelen dat ze:
1. de bewijslast de eerste 6 maanden bij de verkoper ligt, dus
2. dat ik daarom recht heb op kosteloos herstel of vervanging
3. indien 2. niet mogelijk is, ik recht heb op geld terug.
4. dat er op ritsen geen uitzondering gemaakt wordt qua garantie
Dit klopt toch?
nu hopen dat ik ook zo standvastig ben in de winkel morgen![]()
Dat zijn we wel gewend van Maanvis.quote:
Ja duh, stel dat er een rits in zat dan!quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Rits? Welke rits? Ik zie heul geen rits
een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.quote:Dit is een rits klik
Met andere woorden, ik zou de hele dag achter mijn dochter aan moeten lopen om de rits te bedienen? Tieft toch op man... Ga ergens anders lopen etteren, maar niet in WGR vandaag. Ik ben echt niet in de stemming...quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja duh, stel dat er een rits in zat dan!
[..]
een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.
Links een rits die je door kinderen dicht kunt laten doen (zie je bij aankoop) rechts een rits waarbij kinderen voorzichtig moeten zijn óf de ouders de rits dicht moeten doen (zie je ook bij aankoop al)
[ afbeelding ]
Nee hoor, kinderlaars in deze betekent dat een kind 'm past. Niet dat een kind 'm aan en uit moet kunnen trekken. Da's gewoon een modepopjeslaars, volwassenkleding voor kinderen. Dat ziet toch iedereen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik lees toch echt:
[..]
Je faalt hard.
Je kunt ook in de winkel staan en denken 'die ritsen zijn te delicaat voor m'n kinderen en ik heb geen zin om er de hele dag achteraan te rennen' en het product niet kopen. Het gaat er om dat het bij aankoop zichtbaar is. Nogmaals.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Met andere woorden, ik zou de hele dag achter mijn dochter aan moeten lopen om de rits te bedienen?
Die rechter (volwassen)rits is toch echt een stuk duurzamer dan de linker (kinder)rits.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja duh, stel dat er een rits in zat dan!
[..]
een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.
Links een rits die je door kinderen dicht kunt laten doen (zie je bij aankoop) rechts een rits waarbij kinderen voorzichtig moeten zijn óf de ouders de rits dicht moeten doen (zie je ook bij aankoop al)
[ afbeelding ]
Nee... Als je een product verkoopt voor een doelgroep, moet dit ook geschikt zijn voor de doelgroep. En anders moet je tijdens het verkoopgebied duidelijk aangeven dat het weliswaar in de maat van de doelgroep is, maar dat de bediening toch echt door iemand anders uitgevoerd dient te worden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt ook in de winkel staan en denken 'die ritsen zijn te delicaat voor m'n kinderen en ik heb geen zin om er de hele dag achteraan te rennen' en het product niet kopen. Het gaat er om dat het bij aankoop zichtbaar is. Nogmaals.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |