Update:
Vandaag naar de winkel geweest en de medewerkers gaven aan dat degene die erover ging 'net even de deur uit was'. Ook gaven ze aan geen garantie te geven op ritsen. Toen ik aangaf dat dat wettelijk anders geregeld was, wilde ze wel de laarzen innemen en overleggen met de manager. Of ik nog even in de stad was, want dan zouden ze me zo bellen.
3 uur later ben ik zelf maar weer langs de winkel gelopen en de manager vond dat ik nogal ongeduldig was, want het was helemaal niet gezegd dat ik vandaag teruggebeld zou worden.

. Ik nogmaals uitleg gegeven. Manager vroeg me waarom ik zo lang gewacht had met terugkomen (okee, daar had ze een punt...). Ik uitgelegd dat ik niet vaak in de buurt ben, maar dat ze wel een punt heeft. Manager wees me op de voorwaarden dat er op ritsen geen garantie werd gegeven, ik wees haar erop dat er een wettelijke garantie van 6 maanden opzat. Daar ging ze nu geen uitspraken over doen. Ze ging overleggen met haar supervisor, die is er morgen weer en ik word morgen gebeld.
En zo 'cool' als ik het hier omschrijf, ging het niet

Ben erg slecht in deze gesprekken en veels te snel geėmotioneerd
En ter vergelijking:
Mijn ex had bij een andere winkel voor onze dochter Skechers besteld (met van die lampjes). De lampjes doen het steeds niet of ze doen het heel erg slecht, vandaag heb ik ze zonder problemen geruild. Deze week worden paar nr. 4 thuisbezorgd

. De verkoper vroeg nog wat ik wilden: Weer ruilen of geld terug. Heb voor weer ruilen gekozen omdat dochter ze zo graag wil.
Zo kan het dus ook!