abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113451431
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:05 schreef Maanvis het volgende:
Dit is bijvoorbeeld een volwassenen laars in een kindermaat: klik
Ik lees toch echt:
quote:
Bruine kinderlaars van Koel4kids met ritssluiting aan de binnenzijde. De schoen heeft witte stiksels is van opgeruwd leer. De zool is van rubber.
Je faalt hard.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113451456
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:08 schreef mainedoll het volgende:
Bedankt allen!
Ik ga morgen terug naar de winkel mét de laarzen en ik zal ze mededelen dat ze:

1. de bewijslast de eerste 6 maanden bij de verkoper ligt, dus
2. dat ik daarom recht heb op kosteloos herstel of vervanging
3. indien 2. niet mogelijk is, ik recht heb op geld terug.
4. dat er op ritsen geen uitzondering gemaakt wordt qua garantie

Dit klopt toch?
nu hopen dat ik ook zo standvastig ben in de winkel morgen :')
Klopt. Succes. En vergeet je bonnetje niet.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113451457
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef DroogDok het volgende:

Je faalt hard.
Dat zijn we wel gewend van Maanvis.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:12:20 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451481
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Rits? Welke rits? Ik zie heul geen rits :N
Ja duh, stel dat er een rits in zat dan!

quote:
Dit is een rits klik
een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.

Links een rits die je door kinderen dicht kunt laten doen (zie je bij aankoop) rechts een rits waarbij kinderen voorzichtig moeten zijn óf de ouders de rits dicht moeten doen (zie je ook bij aankoop al)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 juni 2012 @ 11:13:57 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113451538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[..]

een volwassenenrits waarmee je meteen ziet dat je die niet door kinderen dicht moet laten doen.

Links een rits die je door kinderen dicht kunt laten doen (zie je bij aankoop) rechts een rits waarbij kinderen voorzichtig moeten zijn óf de ouders de rits dicht moeten doen (zie je ook bij aankoop al)
[ afbeelding ]
Met andere woorden, ik zou de hele dag achter mijn dochter aan moeten lopen om de rits te bedienen? Tieft toch op man... Ga ergens anders lopen etteren, maar niet in WGR vandaag. Ik ben echt niet in de stemming...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:14:46 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451574
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:11 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik lees toch echt:

[..]

Je faalt hard.
Nee hoor, kinderlaars in deze betekent dat een kind 'm past. Niet dat een kind 'm aan en uit moet kunnen trekken. Da's gewoon een modepopjeslaars, volwassenkleding voor kinderen. Dat ziet toch iedereen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 juni 2012 @ 11:15:43 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113451615
}:|
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:16:17 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451633
quote:
15s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Met andere woorden, ik zou de hele dag achter mijn dochter aan moeten lopen om de rits te bedienen?
Je kunt ook in de winkel staan en denken 'die ritsen zijn te delicaat voor m'n kinderen en ik heb geen zin om er de hele dag achteraan te rennen' en het product niet kopen. Het gaat er om dat het bij aankoop zichtbaar is. Nogmaals.
Een gedicht over Maanvis
pi_113451653
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Die rechter (volwassen)rits is toch echt een stuk duurzamer dan de linker (kinder)rits.
  Licht Ontvlambaar woensdag 27 juni 2012 @ 11:17:58 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_113451689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je kunt ook in de winkel staan en denken 'die ritsen zijn te delicaat voor m'n kinderen en ik heb geen zin om er de hele dag achteraan te rennen' en het product niet kopen. Het gaat er om dat het bij aankoop zichtbaar is. Nogmaals.
Nee... Als je een product verkoopt voor een doelgroep, moet dit ook geschikt zijn voor de doelgroep. En anders moet je tijdens het verkoopgebied duidelijk aangeven dat het weliswaar in de maat van de doelgroep is, maar dat de bediening toch echt door iemand anders uitgevoerd dient te worden.
pi_113451694
quote:
[ afbeelding ]
Leuke bron gebruik je voor je onzin: http://wikikids.wiki.kennisnet.nl/Rits

(wikikids :D )

quote:
Rits

Een rits (ritssluiting) bestaat uit twee rijen metalen of kunststof plaatjes met aan de ene kant tanden en aan de andere kant inkepingen. Deze plaatjes kunnen worden samengevoegd of gescheiden door aan een lipje te trekken aan een sluitplaatje.

--------------------------------------------------------------------------------

Bij het sluiten van de rits worden telkens de tandjes over de bovenkant van de tegenoverliggende plaatjes gehaakt.
De inkepingen in de volgende plaatjes houden de rits dicht.

De ritssluiting werd uitgevonden door Whitcomb Judson in 1893. Hij noemde zijn uitvinding de ’shoe fastener’. Jammer genoeg was het papier waarop hij zijn prototypes tekende, gewilliger dan de werkelijkheid, want eerlijk gezegd er viel nauwelijks mee te ritsen.
Het zou tot 1913 duren voor de Zweedse ingenieur Gideon Sundback een soepel werkend systeem ontwikkelde door de tandjes op een lap stof te bevestigen. En door een machine uit te vinden waar de ritssluitingen op gemaakt konden worden.
Waar lees jij iets over kinderritsen en volwassenenritsen? :')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_113451723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De fabrikant kan toch ook denken "die ritsen zijn te delicaat voor kinderen en ik heb geen zin om de hele dag garantieclaims te moeten afhandelen' en het product niet met zo'n rits te produceren. Het gaat erom dat als de rits op het product zit deze goed moet werken. Nogmaals.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:23:53 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113451911
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:17 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee... Als je een product verkoopt voor een doelgroep, moet dit ook geschikt zijn voor de doelgroep. En anders moet je tijdens het verkoopgebied duidelijk aangeven dat het weliswaar in de maat van de doelgroep is, maar dat de bediening toch echt door iemand anders uitgevoerd dient te worden.
het zou een goed verkoopadvies zijn bij verkoop van zulke laarzen, idd.
Maar bij mijn weten is het zo bij garantie dat je bij aankoop een verwachting van een product hebt en het product moet daaraan voldoen. Koop je iets delicaats dan moet je verwachten dat er niet ruig mee omgegaan mag worden. Koop je iets stevigs dan moet je verwachten dat er ruig mee omgegaan mag worden.
Een gedicht over Maanvis
pi_113452023
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja sorry ik bedoelde zo'n glazen bol met sneeuw hè :)
Ik vond het idee dat je een bepaalde vorm van humor probeerde toe te passen aantrekkelijker dan dat je bewust een vergelijking maakte die nergens op slaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar bij mijn weten is het zo bij garantie dat je bij aankoop een verwachting van een product hebt en het product moet daaraan voldoen. Koop je iets delicaats dan moet je verwachten dat er niet ruig mee omgegaan mag worden. Koop je iets stevigs dan moet je verwachten dat er ruig mee omgegaan mag worden.
Je zegt in zin 1 dat je het als advies zou geven, en de rest impliceert dat het bij de onderzoeksplicht/redelijke verwachting hoort en dus dat advies totaal niet hoeft te geven.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:27:47 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452068
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:26 schreef CutCake het volgende:
Je zegt in zin 1 dat je het als advies zou geven, en de rest impliceert dat het bij de onderzoeksplicht/redelijke verwachting hoort en dus dat advies totaal niet hoeft te geven.
Impliceer je nou dat verkoopadvies als service een plicht is?
Een gedicht over Maanvis
pi_113452144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Impliceer je nou dat verkoopadvies als service een plicht is?
Nee dat je totaal ongeschikt bent als verkoopmedewerker.

en forumgebruiker

:*
  Boks-Chick woensdag 27 juni 2012 @ 11:31:19 #67
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_113452212
tering maanvis :') een ezel is minder eigenwijs :')
lolwut
pi_113452221
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit is iets delicaats klik
En dit is iets stevigs klik
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:31:49 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:29 schreef CutCake het volgende:

[..]

Nee dat je totaal ongeschikt bent als verkoopmedewerker.

en forumgebruiker

:*
Dus jij doet als verkoopmedewerker alleen wat wettelijk gezien van je verwacht mag worden, en tips over het gebruik van je producten geef je niet, als dat wettelijk gezien niet hoeft?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:32:49 #70
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Dit is iets delicaats klik
En dit is iets stevigs klik
Absoluut!
Dus als ze het glazen muiltje in maatje 24 zouden maken zou je dan recht op garantie hebben als het stuk is, omdat het een kindermuiltje is?
Een gedicht over Maanvis
pi_113452320
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Absoluut!
Dus als ze het glazen muiltje in maatje 24 zouden maken zou je dan recht op garantie hebben als het stuk is, omdat het een kindermuiltje is?
Niet als ze er mee gaan gooien he :N
.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:35:52 #72
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113452406
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:33 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet als ze er mee gaan gooien he :N
Ander voorbeeld. Als kind had ik een ledikantje maar toen mijn tandjes begonnen te groeien at ik de verf van de spijltjes op.
Hadden m'n ouders recht op garantie omdat de fabrikant van een kinderledikant er rekening mee hadden moeten houden dat kinderen dit doen?
Een gedicht over Maanvis
pi_113452460
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ander voorbeeld. Als kind had ik een ledikantje maar toen mijn tandjes begonnen te groeien at ik de verf van de spijltjes op.
Hadden m'n ouders recht op garantie omdat de fabrikant van een kinderledikant er rekening mee hadden moeten houden dat kinderen dit doen?
Ja. Een fabrikant moet er rekening mee houden dat kinderen op spullen bijten. Zo zou de verf niet giftig mogen zijn en ook een speciale coating moeten hebben zodat het er niet direct af kan gaan.
pi_113452508
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ah, dus daar is het misgegaan. _O-
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:39:44 #75
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113452575
quote:
10s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ah, dus daar is het misgegaan. _O-
Haha, dat was precies ook mijn gedachte. :D
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')