abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:18:13 #154
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_114084559
Kwam deze grafiek tegen, vond hem wel interessant, vraag me af hoe sterk de correlaties zijn.

Ook opvallend dat goodreads precies in het midden zit terwijl vaak geclaimed wordt dat democraten hogere opleiding en iq etc. hebben.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_114085094
wikipedia als onderdeel van het linkse complot _O_
pi_114189337
Er is nogal wat ophef over leugens die Mitt Romney verteld heeft. Nu zegt hij geen deel te hebben uitgemaakt van Bain, op een zeker moment, maar eerder zei hij van wel. Technisch gezien zou hij voor deze uitspraken zelfs veroordeeld kunnen worden, omdat het meineed is.

Maar ja, het is natuurlijk gemakkelijker zwarte pubers twintig jaar achter tralies te zetten omdat ze een joint rookten, dan blanke CEO's aanpakken die de wet breken.

Hoe dan ook, meer en meer wordt Mitt Romney in de verdediging gedrukt en hij komt ook meer en meer over als een opportunistische leugenaar, die alles doet om maar president te kunnen worden. Wat natuurlijk ook het geval is.

Slecht nieuws voor de Republikeinen dus.
pi_114190668
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_114196353
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:18 schreef oompaloompa het volgende:
Kwam deze grafiek tegen, vond hem wel interessant, vraag me af hoe sterk de correlaties zijn.
[ afbeelding ]

Ook opvallend dat goodreads precies in het midden zit terwijl vaak geclaimed wordt dat democraten hogere opleiding en iq etc. hebben.
Al die Twilight moeders zitten ook op Goodreads 8-).
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2012 @ 19:13:38 #159
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_114203012
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:44 schreef Monidique het volgende:
Er is nogal wat ophef over leugens die Mitt Romney verteld heeft. Nu zegt hij geen deel te hebben uitgemaakt van Bain, op een zeker moment, maar eerder zei hij van wel. Technisch gezien zou hij voor deze uitspraken zelfs veroordeeld kunnen worden, omdat het meineed is.

Maar ja, het is natuurlijk gemakkelijker zwarte pubers twintig jaar achter tralies te zetten omdat ze een joint rookten, dan blanke CEO's aanpakken die de wet breken.

Hoe dan ook, meer en meer wordt Mitt Romney in de verdediging gedrukt en hij komt ook meer en meer over als een opportunistische leugenaar, die alles doet om maar president te kunnen worden. Wat natuurlijk ook het geval is.

"I had no role whatsoever in the management of Bain Capital after 1999," bbc

vs.

The filings list him as "sole stockholder, chairman of the board, chief executive officer and president" from 1999 to 2001.

_O-

Het lijkt een beetje een herhaling van Bush vs. Kerry te worden. Net als Bush toen is Obama inmiddels aangeschoten wild. Met een goede tegenkandidaat zou het einde verhaal zijn.

Maar mijn god... Mitt Romney :') Als je voor een film iemand voor de rol van gladde politicus zou zoeken.. Als Romney zegt dat gras groen is zou je nog denken dat ie staat te liegen.
pi_114203335
Obama is geen aangeschoten wild, hoor, en George W. Bush was dat ook niet. Het was geen monsterzege en zijn cijfers waren niet héél erg goed, maar hij was geen aangeschoten wild.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2012 @ 19:37:37 #161
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_114203869
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:22 schreef Monidique het volgende:
Obama is geen aangeschoten wild, hoor, en George W. Bush was dat ook niet. Het was geen monsterzege en zijn cijfers waren niet héél erg goed, maar hij was geen aangeschoten wild.
Obama gaat last krijgen van teleurgestelde kiezers die thuisblijven. Vooral de niet vaste partij basis.

Obama Has Problems With Independent Voters

Maar Romney en de GOP zullen er nauwelijks van profiteren omdat Mitt zo slecht is. Die heeft al moeite genoeg de republikeinen aan zich te binden.

Dat lijkt (imo) op Bush/Kerry waar de independent vote ook voor het oprapen lag maar Kerry daar voor geen meter in slaagde.
pi_114204083
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:37 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Obama gaat last krijgen van teleurgestelde kiezers die thuisblijven. Vooral de niet vaste partij basis.
Dat is niet zeker. De opbouw van die "independents" is niet duidelijk. Het is heel goed mogelijk dat veel van die onafhankelijke kiezers vroeger gezegd zouden hebben Republikeins te zijn. De belangrijkste onafhankelijken zijn de "midden"-kiezers, daar valt wat te winnen, maar uit die opiniepeiling blijkt niet hoe dat zit.
pi_114204133
Of andersom, natuurlijk:

Laat ik het zo zeggen, het maakt niet uit voor wie de independents kiezen, voor wie de ouderen, voor wie de zwarten, de blanken, de jongeren.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2012 @ 19:49:20 #164
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_114204269
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is niet zeker. De opbouw van die "independents" is niet duidelijk. Het is heel goed mogelijk dat veel van die onafhankelijke kiezers vroeger gezegd zouden hebben Republikeins te zijn. De belangrijkste onafhankelijken zijn de "midden"-kiezers, daar valt wat te winnen, maar uit die opiniepeiling blijkt niet hoe dat zit.
"Independents" klopt idd niet helemaal en het ligt wat genuanceerder. Obama08 had bijvoorbeeld ook veel mensen die voor het eerst gingen stemmen. Die gaan nu weer thuisblijven. Maar het is niet alleen deze poll. De Young Turks hadden een tijdje terug een goed item erover. Zal wel eens kijken of ik dat terug kan vinden.
pi_114204346
Het helpt dat Obama een goed campagneteam heeft. Dat zie je al sinds het begin. Agressief, geduldig. Of je het daarmee eens moet zijn, is een tweede.
pi_114204462
Om maar een voorbeeld te geven:
pi_114204630
Maar goed, nu willen de Republikeinen wél dat Obama zich verontschuldigt? :'). Wat een stelletje clowns zijn het toch, die rechts-conservatieven.
pi_114204889
Overigens:
quote:
The presidential campaign’s dynamics have changed little in recent months, despite the court’s high-profile health care ruling, a series of subpar job reports and increased campaign activity on the part of both candidates. Independent voters remain evenly divided, 46% support Romney while 45% back Obama. Nearly identical majorities of Democrats (88%) and Republicans (89%) support their party’s candidate. Obama’s lead arises from the Democratic Party’s continuing advantage in party identification among registered voters.

(...)

espite a steep increase in campaign advertising and other campaign activities in many key battleground states over the past month, there has been no shift in voter preferences. Currently, Obama holds a slim 51% to 44% margin among voters in 12 of the most competitive states. This is identical to the balance of support in these states in June.
http://www.people-press.o(...)iews-of-the-parties/

Uiteraard zou een tegenkandidaat het beter doen als deze een goede boodschap heeft, maar Obama heeft het geluk dat hij het tegen een Republikein moet opnemen. Hoe dan ook, ik ben het niet eens met de term "aangeschoten wild" voor Bush en Obama.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2012 @ 20:23:00 #169
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_114205536
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 20:06 schreef Monidique het volgende:
Overigens:

[..]

http://www.people-press.o(...)iews-of-the-parties/

Uiteraard zou een tegenkandidaat het beter doen als deze een goede boodschap heeft, maar Obama heeft het geluk dat hij het tegen een Republikein moet opnemen. Hoe dan ook, ik ben het niet eens met de term "aangeschoten wild" voor Bush en Obama.
Als je aangeschoten wild te sterk vindt mag je er ook voor invullen dat er kansen voor de andere partij liggen. Mijn punt was, en ik denk dat het niks bijzonders is, dat Obama te verslaan zou zijn. Met een beetje goede kandidaat had je al een gerede kans. Tussen de voortdurende onzekere economie en de teleurgestelde kiezers zit Obama helemaal niet zo stevig. Anyhoe.

Campagnevoeren kan hij wel idd. Mitt heeft nog maar een heel klein voorproefje met dat Bain Capital gehad en zijn oren rinkelen nu al. Tegen de tijd dat de stembussen opengaan hebben ze gehakt van hem gemaakt ws.
pi_114206849
Met een goed verhaal zou je Obama gemakkelijk kunnen verslaan, dat denk ik ook.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2012 @ 21:14:47 #171
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_114208643
De economie heeft toch best stappen gemaakt onder Obama?
pi_114208795
Hoe zit het trouwens met de polls rondom the House of Representatives? Daar hebben de Republikeinen nu een fikse meerderheid. Gaat dat nog veranderen binnenkort?
pi_114214286
quote:
Als het Obama-team, terecht, Mitt Romney blijft koppelen aan dergelijke out of touch elite-praktijken, dan lijkt het mij geen goed teken, nee.
pi_114214314
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 21:58 schreef Rumille het volgende:
De economie heeft toch best stappen gemaakt onder Obama?
Enigszins. Het probleem is alleen de de Republikeinen, die helaas macht hebben in Amerika, een politiek voordeel hebben om de economie niet te laten groeien.
pi_114214379
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 00:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Enigszins. Het probleem is alleen de de Republikeinen, die helaas macht hebben in Amerika, een politiek voordeel hebben om de economie niet te laten groeien.
De meerderheid in the House of Representatives. Ja, da's kut.
pi_114214433
Romney komt gewoon niet menselijk over. Er is een economische crisis, mensen hebben problemen, en hij lacht vanuit zijn paleizen terwijl hij met genot mensen ontslaat. En hij schraapt de kaas van z'n pizza, als een rare dodo. Geen man om een biertje mee te drinken.

Er kan van alles gebeuren, maar het is nu al vrij duidelijk dat Obama dit vrij eenvoudig moet gaan winnen uiteindelijk. Nu wel. Ik wachtte het even af, maar het campagneteam van Romney is zwak, heel zwak.
pi_114214556
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:59 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, nu willen de Republikeinen wél dat Obama zich verontschuldigt? :'). Wat een stelletje clowns zijn het toch, die rechts-conservatieven.
pi_114220116
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 11:44 schreef Monidique het volgende:

Wat een zwetskous ben je toch.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 15 juli 2012 @ 07:58:28 #180
66825 Reya
Fier Wallon
pi_114220369
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 19:59 schreef Monidique het volgende:
Vooral omdat je nou niet kan zeggen dat de GOP nooit met dat bijltje heeft gehakt.
pi_114222012
Is er al nieuws over wat Hillary Clinton zou dan? Naar verluidt zou zij in geen geval haar huidige job nog willen doen. Wie zou haar kunnen opvolgen?
pi_114251209
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 06:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat een zwetskous ben je toch.
De voorspelbare inhoudelijke reactie. Ach ja, ik verwacht ook niet beter van je.
pi_114258093
Alleen vanwege het falende beleid van Dhr. Obama zou je voor Romney moeten stemmen. Al ben ik niet geheel objectief O-)
We conservatives don't have a corner on saying 'no'. We're just the ones who say it when it's the right thing to say.
  maandag 16 juli 2012 @ 03:08:15 #184
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_114258189
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 02:53 schreef Pascaltjuh het volgende:
Alleen vanwege het falende beleid van Dhr. Obama zou je voor Romney moeten stemmen. Al ben ik niet geheel objectief O-)
Verandering is namelijk dat het beter gaat? Er schijnt nog steeds een crisis aan de gang te zijn en meneer Romney gaat daar echt zijn eigen geld niet tegenaan gooien.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_114258243
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 03:08 schreef Euribob het volgende:

[..]

Verandering is namelijk dat het beter gaat? Er schijnt nog steeds een crisis aan de gang te zijn en meneer Romney gaat daar echt zijn eigen geld niet tegenaan gooien.
Nee, de crisis zo behandelen als Obama doet is zeker goed. De staatsschuld gigantisch laten oplopen.... Nee, Obama is zeker voor een Amerikaan veels te links en links dat is nooit goed.
We conservatives don't have a corner on saying 'no'. We're just the ones who say it when it's the right thing to say.
  maandag 16 juli 2012 @ 03:35:19 #186
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_114258376
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 03:18 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Nee, de crisis zo behandelen als Obama doet is zeker goed. De staatsschuld gigantisch laten oplopen.... Nee, Obama is zeker voor een Amerikaan veels te links en links dat is nooit goed.
En Romney is rechts wil je zeggen? Die had gewoon een equivalent van Obamacare met zijn Romneycare toen hij Senator was. Ze verschillen nauwelijks van elkaar behalve dat Obama níét heeft gezegd dat Amerika is gemaakt door God om de wereld te leiden en Romney wel.
pi_114258408
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 03:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

En Romney is rechts wil je zeggen? Die had gewoon een equivalent van Obamacare met zijn Romneycare toen hij Senator was. Ze verschillen nauwelijks van elkaar behalve dat Obama níét heeft gezegd dat Amerika is gemaakt door God om de wereld te leiden en Romney wel.
Dan doet Romney nog is echte uitspraken waar iets over te zeggen valt, die mister nobody van Obama kwekt niks zinnigs eruit.
  maandag 16 juli 2012 @ 03:45:55 #188
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_114258415
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 03:43 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Dan doet Romney nog is echte uitspraken waar iets over te zeggen valt, die mister nobody van Obama kwekt niks zinnigs eruit.
Jij bent het met Romney's uitspraak eens? Omdat hij net als jij Republikein is en dus altijd gelijk heeft? (en Obama omdat hij een Democraat is het altijd fout heeft?)
pi_114258424
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 03:45 schreef Euribob het volgende:

[..]

Jij bent het met Romney's uitspraak eens? Omdat hij net als jij Republikein is en dus altijd gelijk heeft? (en Obama omdat hij een Democraat is het altijd fout heeft?)
Ik zeg dat hij teminste flinke uitspraken doet, waar zeg ik dat ik het met hem eens ben. Natuurlijk ben ik niet zo oppervlakkig als jij nu doet vermoeden. Maar het klopt inderdaad dat ik veel meer met de Republikeinen heb dan met de Democraten en hun huidige zwakke leider.
  maandag 16 juli 2012 @ 03:57:14 #190
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_114258447
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 03:49 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Ik zeg dat hij teminste flinke uitspraken doet, waar zeg ik dat ik het met hem eens ben. Natuurlijk ben ik niet zo oppervlakkig als jij nu doet vermoeden. Maar het klopt inderdaad dat ik veel meer met de Republikeinen heb dan met de Democraten en hun huidige zwakke leider.
Dus zolang iemand in de mdia maar schreeuwt zonder inhoud is dit een positief punt voor hem als presidentskandidaat? Die gedachtegang wil ik graag begrijpen, leg uit.
Verder zei je dat Obama "niks zinnigs kwekt", als je het niet eens zou zijn met de stelling die Romney plaatst zou dat nogal oneerlijk zijn voor Obama aangezien je net pretendeerde alsof Romney in jouw ogen wel iets zinnigs kwekt.

Ik heb zelf ook heel veel met de (oorspronkelijke) Republikeinse gedachtegang, echter heeft de conservatieve vleugel daar naar mijn mening veel te veel terrein gewonnen t.o.v. de progessieve. En ik ben wel zo hypocriet dat ik liever progressief-democratisch ben dan conservatief-Republikein.
pi_114259115
Als iemand beweert dat Romney echte uitspraken doet waar wat over te zeggen valt en "Mr. Nobody" Obama niks zinnigs zegt, dan heeft deze echt geen verstand van het onderwerp of is een simpele troll. Dat laatste vermoed ik dan meestal.
pi_114274695
http://www.isidewith.com/results/14711624

Heuj.
quote:
I side with Barack Obama on most issues in the 2012 Presidential Election.
Candidates you side with...
90%
Barack Obama
on science, social, healthcare, immigration, foreign policy, and environmental issues.

81%
Jill Stein
on science, social, healthcare, domestic policy, and immigration issues.

75%
Stewart Alexander
on science, social, healthcare, and economic issues.

20%
Ron Paul
on foreign policy and environmental issues.

13%
Mitt Romney
on domestic policy and environmental issues.

39%
American Voters
no major issues.
pi_114275739
http://www.isidewith.com/results/14748842

quote:
Candidates you side with...

97%

Gary Johnson

on foreign policy, domestic policy, healthcare, science, economic, and social issues.

96%

Ron Paul

on domestic policy, healthcare, economic, foreign policy, social, and science issues.

74%

Mitt Romney

on economic, healthcare, and domestic policy issues.

72%

Jimmy McMillan

on domestic policy, foreign policy, economic, and healthcare issues.

69%

Virgil Goode

on domestic policy, economic, foreign policy, and healthcare issues.

59%

Jill Stein

on immigration and foreign policy issues.

43%

Stewart Alexander

on foreign policy and immigration issues.

28%

Barack Obama

no major issues.

86%

American Voters

on domestic policy, economic, foreign policy, social, healthcare, and immigration issues.

Who you side with by party...

97% Libertarian

74% Republican

59% Green

28% Democratic
Geen echte verrassingen dus.
pi_114278775
  maandag 16 juli 2012 @ 18:02:56 #195
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_114278873
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:00 schreef Homey het volgende:
[ afbeelding ]
Omg, deze "Ron Paul" moet wel meer dan 50% van de stemmen halen.
pi_114279533
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:00 schreef Homey het volgende:
[ afbeelding ]
Yeah! Iemand die 'nee' zegt tegen zo ongeveer alles wat je je maar kunt bedenken, dat zal ze leren _O_
pi_114279765
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Yeah! Iemand die 'nee' zegt tegen zo ongeveer alles wat je je maar kunt bedenken, dat zal ze leren _O_
Hadden we hier maar zo iemand in de tweede kamer.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_114285490
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:20 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Zijn toch allemaal zaken waar je zonder kunt.
pi_114288731
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:32 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Zijn toch allemaal zaken waar je zonder kunt.
de belastingdienst is overbodig? :?
pi_114288905
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:22 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Nou eentje dan, de rest blijft vooralsnog staan.
pi_114303927
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:22 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Met een flattax zou die belastingdienst idd voor een groot deel overbodig zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_114303971
http://www.purplestrategi(...)ail+marketing+softwa

Dit zijn interessante resultaten uit de 12 swing states.

Zo zijn veel mensen negatief over zowel Obama als Romney.
Verder is het percentage mensen dat negatief is over Obama als president in de afgelopen 9 maanden gedaald van 53% naar 49% en het percentage mensen dat positief is gestegen van 41% naar 47%
Romney kende met soortgelijke statistieken een ander verhaal. Begin dit jaar waren mensen zeer negatief over hem (57% unfavorable, 27% favorable), maar nu liggen deze percentages een stuk lager (49% unf, 39% fav).

Van de staten Ohio, Florida, Virginia en Colorado scoort Romney alleen in Florida hoger dan Obama (48-45).

[ Bericht 21% gewijzigd door Rumille op 17-07-2012 06:29:52 ]
pi_114347372
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:27 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hadden we hier maar zo iemand in de tweede kamer.
Dat is gewoon populistisch en tegen de gevestigde orde in. Roemer en Wilders komen daar toch redelijk bij in de richting denk ik zo.
pi_114347469
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 02:19 schreef Pascaltjuh het volgende:

[..]

Dat is gewoon populistisch en tegen de gevestigde orde in. Roemer en Wilders komen daar toch redelijk bij in de richting denk ik zo.
:')
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')