Een prachtige indicatie dat ook Romney zijn beloften niet gaat nakomen mbt Obamacare. Zoals ik al eerder poste linksom of rechtsom genaaid word je toch.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat mij betreft geen olielobbyisten, maar liever een olielobbyist dan een Obamacarelobbyist.
Helemaal geen lobbyisten zo mooi zijn. En geen Citizens United.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat mij betreft geen olielobbyisten, maar liever een olielobbyist dan een Obamacarelobbyist.
Al die Twilight moeders zitten ook op Goodreadsquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:18 schreef oompaloompa het volgende:
Kwam deze grafiek tegen, vond hem wel interessant, vraag me af hoe sterk de correlaties zijn.
[ afbeelding ]
Ook opvallend dat goodreads precies in het midden zit terwijl vaak geclaimed wordt dat democraten hogere opleiding en iq etc. hebben.
"I had no role whatsoever in the management of Bain Capital after 1999," bbcquote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:44 schreef Monidique het volgende:
Er is nogal wat ophef over leugens die Mitt Romney verteld heeft. Nu zegt hij geen deel te hebben uitgemaakt van Bain, op een zeker moment, maar eerder zei hij van wel. Technisch gezien zou hij voor deze uitspraken zelfs veroordeeld kunnen worden, omdat het meineed is.
Maar ja, het is natuurlijk gemakkelijker zwarte pubers twintig jaar achter tralies te zetten omdat ze een joint rookten, dan blanke CEO's aanpakken die de wet breken.
Hoe dan ook, meer en meer wordt Mitt Romney in de verdediging gedrukt en hij komt ook meer en meer over als een opportunistische leugenaar, die alles doet om maar president te kunnen worden. Wat natuurlijk ook het geval is.
Slecht nieuws voor de Republikeinen dus.
Obama gaat last krijgen van teleurgestelde kiezers die thuisblijven. Vooral de niet vaste partij basis.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:22 schreef Monidique het volgende:
Obama is geen aangeschoten wild, hoor, en George W. Bush was dat ook niet. Het was geen monsterzege en zijn cijfers waren niet héél erg goed, maar hij was geen aangeschoten wild.
Dat is niet zeker. De opbouw van die "independents" is niet duidelijk. Het is heel goed mogelijk dat veel van die onafhankelijke kiezers vroeger gezegd zouden hebben Republikeins te zijn. De belangrijkste onafhankelijken zijn de "midden"-kiezers, daar valt wat te winnen, maar uit die opiniepeiling blijkt niet hoe dat zit.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Obama gaat last krijgen van teleurgestelde kiezers die thuisblijven. Vooral de niet vaste partij basis.
"Independents" klopt idd niet helemaal en het ligt wat genuanceerder. Obama08 had bijvoorbeeld ook veel mensen die voor het eerst gingen stemmen. Die gaan nu weer thuisblijven. Maar het is niet alleen deze poll. De Young Turks hadden een tijdje terug een goed item erover. Zal wel eens kijken of ik dat terug kan vinden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is niet zeker. De opbouw van die "independents" is niet duidelijk. Het is heel goed mogelijk dat veel van die onafhankelijke kiezers vroeger gezegd zouden hebben Republikeins te zijn. De belangrijkste onafhankelijken zijn de "midden"-kiezers, daar valt wat te winnen, maar uit die opiniepeiling blijkt niet hoe dat zit.
http://www.people-press.o(...)iews-of-the-parties/quote:The presidential campaign’s dynamics have changed little in recent months, despite the court’s high-profile health care ruling, a series of subpar job reports and increased campaign activity on the part of both candidates. Independent voters remain evenly divided, 46% support Romney while 45% back Obama. Nearly identical majorities of Democrats (88%) and Republicans (89%) support their party’s candidate. Obama’s lead arises from the Democratic Party’s continuing advantage in party identification among registered voters.
(...)
espite a steep increase in campaign advertising and other campaign activities in many key battleground states over the past month, there has been no shift in voter preferences. Currently, Obama holds a slim 51% to 44% margin among voters in 12 of the most competitive states. This is identical to the balance of support in these states in June.
Als je aangeschoten wild te sterk vindt mag je er ook voor invullen dat er kansen voor de andere partij liggen. Mijn punt was, en ik denk dat het niks bijzonders is, dat Obama te verslaan zou zijn. Met een beetje goede kandidaat had je al een gerede kans. Tussen de voortdurende onzekere economie en de teleurgestelde kiezers zit Obama helemaal niet zo stevig. Anyhoe.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:06 schreef Monidique het volgende:
Overigens:
[..]
http://www.people-press.o(...)iews-of-the-parties/
Uiteraard zou een tegenkandidaat het beter doen als deze een goede boodschap heeft, maar Obama heeft het geluk dat hij het tegen een Republikein moet opnemen. Hoe dan ook, ik ben het niet eens met de term "aangeschoten wild" voor Bush en Obama.
Als het Obama-team, terecht, Mitt Romney blijft koppelen aan dergelijke out of touch elite-praktijken, dan lijkt het mij geen goed teken, nee.quote:
Enigszins. Het probleem is alleen de de Republikeinen, die helaas macht hebben in Amerika, een politiek voordeel hebben om de economie niet te laten groeien.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:58 schreef Rumille het volgende:
De economie heeft toch best stappen gemaakt onder Obama?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |