abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113624603
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
Hoe komen mensen toch op het idee dat we naar rechts zijn opgeschoven in Nederland. Vadertje staat spendeert 50% van het nationale inkomen.
Waaronder steeds meer aan zaken als veiligheid en het wegjagen van buitenlanders. Typisch rechtse punten.
pi_113625122
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:33 schreef TweeGrolsch het volgende:
Hoe komen mensen toch op het idee dat we naar rechts zijn opgeschoven in Nederland. Vadertje staat spendeert 50% van het nationale inkomen.
Ik lees wel meer dat mensen die rechts denken, vinden dat we naar links zijn opgeschoven en mensen die links denken, vinden dat we naar rechts zijn opgeschoven. Het ligt er denk ik aan hoe je 't bekijkt.
pi_113626355
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:17 schreef paulgo het volgende:

[..]

Dit klopt helaas. Maar wij hebben tegelijk Scandinavisch hoge belastingstarieven voor de lage en middeninkomens . In de Scandinavische landen krijgen de mensen daar nog iets voor terug in de vorm van een goede gezondheidszorg en wij krijgen er alleen maar meer bureaucratie en bijv. snelwegen bij.
Ik krijg de indruk dat je geen flauw idee hebt waarover jij en tomateneboer het hebben.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:57:49 #254
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_113626977
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:49 schreef nikk het volgende:

[..]

We hebben in Nederland uitstekende zorg. Misschien moet je een kijkje nemen in die fantastische Scandinavische landen.
Ja, hilariteit alom. Als ik naar teksten van sommige mensen kijk en ik zou niet weten over welk land het gaat zou ik soms denken dat het om een ontwikkelingsland gaat.
pi_113627459
Veel mensen met een gebrek aan inlevingsvermogen of wereldvreemd hier. :')

Ik zeg niet dat wij het hier in Nederland slecht hebben. Alleen dat Nederland de afgelopen 20 tot 30 jaar structureel bezuinigt en snijdt in diverse sociale voorzieningen, die al jarenlang ten koste gaan van de "kansarmen" hier in Nederland.

Daar krijgt de middenklase en bovenklasse - zover je hiervan kan spreken - niet veel van mee, maar het is wel feitelijk zo.

Ja, we leven in een ontzettend rijk en welvarend land, juist daarom maak ik me zo druk dat we relatief slecht met onze ouderen, chronisch zieken en gehandicapten, en uitkeringsgerechtigden omgaan, naar mijn mening, terwijl er tegelijkertijd jarenlang niets wordt gedaan om iets aan de hogere inkomens te vragen. In tegendeel, de belastingen voor hoge inkomens zijn alleen maar gedaald de afgelopen 20 jaar, in tegenstelling tot de onderste 2 belastingschijven overigens (deze zijn gestegen).

Kortom; ik stoor me aan de aanhoudende instelling bij de VVD om altijd alles bij de onderste inkomensgroepen neer te leggen en weg te halen, dit terwijl we rijk genoeg zijn als land om de voorzieningen zoals die nu zijn voor mensen in stand te houden.

Nederland is de laatste 30 jaar weldegelijk verrechtst. Kijk maar naar waar het CDA 20 tot 30 jaar geleden stond, en waar ze nu staan bijvoorbeeld, maar ook dus als je kijkt naar hoe we tegenwoordig met onze "zwakkeren" in de samenleving omgaan, hoe de nadruk de laatste jaren op "law en order" is komen liggen, en de focus om immigratie en integratie.

Als mensen - met name na de Balkenende kabinetten - nog denken dat we in een "links" land leven, hebben die echt een plaat voor hun kop.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  † In Memoriam † zondag 1 juli 2012 @ 14:12:27 #256
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_113627543
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:10 schreef Tomatenboer het volgende:
Kortom; ik stoor me aan de aanhoudende instelling bij de VVD om altijd alles bij de onderste inkomensgroepen neer te leggen en weg te halen, dit terwijl we rijk genoeg zijn als land om de voorzieningen zoals die nu zijn voor mensen in stand te houden.
Er worden consequent uitzonderingsposities gemaakt voor de lagere groepen. Er wordt geen reet neergelegd bij de lage inkomensgroepen.
Carpe Libertatem
pi_113627676
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:12 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er worden consequent uitzonderingsposities gemaakt voor de lagere groepen. Er wordt geen reet neergelegd bij de lage inkomensgroepen.
Ja zeker wel.

Vele jaren in de afgelopen 20 tot 30 jaar hebben de uitkeringen de 0 lijn moeten aanhouden en zijn de regels en voorwaarden aangescherpt. Terwijl de lonen wel stegen. In feite loopt het uitkeringsniveau dan een achterstand op, op die manier.

Zijn diverse gehandicaptenvoorzieningen ingeperkt of wegbezuinigd.

Is de WAO afgeschaft en de WIA ingevoerd, en hiermee zijn vele arbeidsgehandicapten afgescheept met een bijstandsinkomen. Lekker goedkoop.

Wordt er bezuinigd op de sociale werkvoorziening, al weet ik niet of dat er al door is.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  † In Memoriam † zondag 1 juli 2012 @ 14:18:09 #258
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_113627751
Er wordt meer uitgegeven dan ooit aan sociale voorzieningen. :)
Carpe Libertatem
  zondag 1 juli 2012 @ 14:19:33 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113627780

Armen vinden het vaker noodzakelijk om op vakantie te gaan dan de gemiddelde Nederlander. Hihi.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_113627797
quote:
7s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Er wordt meer uitgegeven dan ooit aan sociale voorzieningen. :)
Ja, maar dat zegt op zichzelf niet zoveel.

Overigens is het merendeel van die stijging te danken aan zorgkosten. Overigens wel begrijpelijk dat er maatregelen bedacht en genomen worden om de eindeloze stijging van zorgkosten zoveel mogelijk tegen te gaan.
  † In Memoriam † zondag 1 juli 2012 @ 14:20:25 #261
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_113627809
quote:
10s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:19 schreef GSbrder het volgende:
[ afbeelding ]

Armen vinden het vaker noodzakelijk om op vakantie te gaan dan de gemiddelde Nederlander. Hihi.
Het is ook zwaar als je de hele dag niets doet. Dat verdient verkansie.
Carpe Libertatem
  zondag 1 juli 2012 @ 14:20:31 #262
93664 waht
Mushir
pi_113627814
De armen krijgen het STEEDS SLECHTER.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 1 juli 2012 @ 14:21:09 #263
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113627836
quote:
Beam Geelkerken rijdt motor. Dat lijkt luxe, maar zij heeft lang gespaard voor het oude beestje. Voor familiebezoeken is de motor een stuk goedkoper dan het openbaar vervoer. Ze zegt dat zij desintegreert in haar eigen land. Als het koud is, dan kruipt zij in bed onder de dekens om televisie te kijken.
Armoede in Nederland. Schrijnend.
En die met vliegen omgeven Afrikaanse dikbuikjes zich maar aanstellen; hier hebben we het zwaar!
  † In Memoriam † zondag 1 juli 2012 @ 14:21:32 #264
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_113627853
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Overigens is het merendeel van die stijging te danken aan zorgkosten. Overigens wel begrijpelijk dat er maatregelen bedacht en genomen worden om de eindeloze stijging van zorgkosten zoveel mogelijk tegen te gaan.
Zo ook de eindeloze stijging in kosten voor mensen die niets uitvoeren. Soms terecht, soms onterecht, maar er is gewoon niet oneindig geld, dus ook dat moet tegengegaan worden.
Carpe Libertatem
  zondag 1 juli 2012 @ 14:21:56 #265
66825 Reya
Fier Wallon
pi_113627867
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:17 schreef paulgo het volgende:

[..]

Dit klopt helaas. Maar wij hebben tegelijk Scandinavisch hoge belastingstarieven voor de lage en middeninkomens . In de Scandinavische landen krijgen de mensen daar nog iets voor terug in de vorm van een goede gezondheidszorg en wij krijgen er alleen maar meer bureaucratie en bijv. snelwegen bij.
Waar komt toch het idee vandaan dat de zorg in Nederland ondermaats zou zijn?
  zondag 1 juli 2012 @ 14:22:21 #266
93664 waht
Mushir
pi_113627881
quote:
2s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:21 schreef Reya het volgende:

[..]

Vanuit de gedachte dat wij het slecht hebben.
  † In Memoriam † zondag 1 juli 2012 @ 14:22:21 #267
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_113627882
Sowieso is het hilarisch dat je vakantiegeld krijgt bij je WW of bijstand.
Carpe Libertatem
  zondag 1 juli 2012 @ 14:22:46 #268
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113627897
quote:

[..]

Televisie? ER lijkt fantastisch, maar zo zijn Amerikaanse ziekenhuizen helaas nooit.
pi_113627948
quote:

[..]

Volg je het nieuws wel?

Ouderen die luiers aan krijgen omdat er geen tijd is ze naar de wc te brengen. Ouderen die pyama-dagen hebben, 2 verzorgenden op 60 mensen 's nachts, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ook het basispakket van de zorgverzekering wordt al jaren uitgekleed terwijl de premie alleen maar toeneemt, en dit zijn slechts een paar voorbeelden. :)
  zondag 1 juli 2012 @ 14:24:47 #270
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113627970
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volg je het nieuws wel?

Ouderen die luiers aan krijgen omdat er geen tijd is ze naar de wc te brengen. Ouderen die pyama-dagen hebben, 2 verzorgenden op 60 mensen 's nachts, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ook het basispakket van de zorgverzekering wordt al jaren uitgekleed terwijl de premie alleen maar toeneemt, en dit zijn slechts een paar voorbeelden. :)
Weinig doordachte voorbeelden, dat dan weer wel.
pi_113628070
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Weinig doordachte voorbeelden, dat dan weer wel.
Leg jij dan eens even uit waarom er niks mis zou zijn met oudjes die incontinent gemaakt worden omdat er geen tijd is om ze naar het toilet te brengen, en waarom er pyama dagen bestaan, en waarom er zo'n schrijnend personeelstekort bestaat in de zorg, en waarom personeel structureel onderbetaald wordt in de thuiszorg.
  zondag 1 juli 2012 @ 14:27:33 #272
93664 waht
Mushir
pi_113628094
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Leg jij dan eens even uit waarom er niks mis zou zijn met oudjes die incontinent gemaakt worden omdat er geen tijd is om ze naar het toilet te brengen, en waarom er pyama dagen bestaan, en waarom er zo'n schrijnend personeelstekort bestaat in de zorg, en waarom personeel structureel onderbetaald wordt in de thuiszorg.
Aan het budget kan het niet liggen.
  zondag 1 juli 2012 @ 14:28:04 #273
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_113628116
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:10 schreef Tomatenboer het volgende:

Ja, we leven in een ontzettend rijk en welvarend land, juist daarom maak ik me zo druk dat we relatief slecht met onze ouderen, chronisch zieken en gehandicapten, en uitkeringsgerechtigden omgaan, naar mijn mening, terwijl er tegelijkertijd jarenlang niets wordt gedaan om iets aan de hogere inkomens te vragen. In tegendeel, de belastingen voor hoge inkomens zijn alleen maar gedaald de afgelopen 20 jaar, in tegenstelling tot de onderste 2 belastingschijven overigens (deze zijn gestegen).

Hoezo iets aan de hoge inkomens te vragen. 52 fucking procent van geld waarvoor de meeste mensen met dat hoge inkomen 15 keer zo hard hebben gewerkt als mensen met een laag inkomen ooit gaan doen. Dat is zowel relatief als absoluut gezien veel en veel meer dan mensen met lage inkomens betalen.

Wtf wil je dan, dat juist de mensen op wie deze samenleving draait, namelijk de ondernemers - die kansen zien en alle risico's van dien nemen om deze kansen met beide handen aan te grijpen en hiervoor dus naar rato voor worden beloond - het leven zuur gaan maken? Deze mensen betalen al veel meer, houd alsjeblieft op met janken om nog meer.

quote:

Volgens mij is het onvermijdelijk dat alle inkomensgroepen erop achteruit gaan de komende jaren. So what. Dan hebben de hpgere en lagere inkomensgroepen het iets minder goed.
  zondag 1 juli 2012 @ 14:28:42 #274
66825 Reya
Fier Wallon
pi_113628149
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Volg je het nieuws wel?

Is dat zo? Of lijkt dat zo?
quote:
Je vergeet dat elk jaar nieuwe behandelingen worden toegevoegd aan het basispakket. Dertig jaar geleden kon je nog geen MRI-scan krijgen; nu is dat mogelijk, en wordt dat vergoed. Twintig jaar geleden was AIDS nog een acuut levensbedreigende aandoening; nu kunnen mensen tientallen jaren medicijnen, die vergoed worden, gebruiken en genieten een relatief hoge levenskwaliteit.
pi_113628162
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:27 schreef waht het volgende:

[..]

Aan het budget kan het niet liggen.
Juist, en wie bepalen mede dat budget?

De overheid en ook de zorgmanagers. Op beide beleidsrichtingen heeft de VVD enorme invloed (gehad).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')