Gelukkig niet! Veel politici kijken wel verder dan hun populistische neus lang is.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
ik heb het niet over woorden, als het om mooie woorden zou gaan dan is elke politicus anti-EU.
Vandaar dat politici altijd rond verkiezingstijd veel kritischer zijn op de EU dan anders. Dat komt natuurlijk omdat de EU zo populair is dat ze met anti-EU geblaat stemen winnen.. oh wacht..quote:Op maandag 25 juni 2012 17:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelukkig niet! Veel politici kijken wel verder dan hun populistische neus lang is.
Je scheert alle politici over een kam. Als ik niet beter zou weten dan zou je haast gaan denken dat je nogal last van oogkleppen hebt...quote:Op maandag 25 juni 2012 17:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Vandaar dat politici altijd rond verkiezingstijd veel kritischer zijn op de EU dan anders. Dat komt natuurlijk omdat de EU zo populair is dat ze met anti-EU geblaat stemen winnen.. oh wacht..
nogmaals dit:quote:Op maandag 25 juni 2012 17:51 schreef Hexagon het volgende:
Maar sowieso, als je de gevestigde partijen een beetje kent kun je aanvoelen dat ze pro Europees beleid voeren.
quote:Op maandag 25 juni 2012 15:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zowel in de huidige programma's als die in het verleden. Maar de hellend vlak redenatie gaat hier niet op, je kunt niet zomaar claimen dat omdat mensen voor Europese samenwerking zijn ze dan ook automatisch wel voor een politieke unie zullen zijn.
Kom kom, niet zo naief. Als je een beetje verstand hebt, dan weet je dondersgoed dat met name de gevestigde partijen voorstander waren en zijn van verdere Europese integratie.quote:
Decennialang was er enkel desinteresse bij de meeste burgers m.b.t. het Europese samenwerkingsproject. Het is nogal zwak als diezelfde mensen nu ineens gaan klagen omdat blijkt dat we de Zuid-Europese landen beter niet tot de Eurozone hadden toegelaten.quote:Bedoel je de huidige programma's of die van de laatste 50 jaar?
Overigens dan nog. Er zijn vele verkiezingen overheen gegaan. En nooit is de pro europa partijen een strobreed in de weg gelegd om de unie te vormen. En dan nu ineens gaan zeuren dat je er niet helemaal zelf bij was?
En daar zit precies het probleem. Vrijwel geen enkele politicus, of moet ik zeggen 'geen enkele politicus' heeft tot op heden werkelijk in daden iets tegen de EU gedaan.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Maar wel blijven gedogen natuurlijk. Ook als het erom ging tientallen miljarden weg te geven. ik heb het niet over woorden, als het om mooie woorden zou gaan dan is elke politicus anti-EU. Ik kijk naar daden.
Tja wiens probleem is dat? Niet van de pro-europese partijen wel?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 02:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
En een nieuwe partij oprichten is echt niet eenvoudig. Je wordt van alle kanten tegengewerkt en belachelijk gemaakt. Je moet ook nog eens 30 handtekeningen per kiesdistrict halen inclusief het overzeese landsdeel op de Antillen (hoe je dat in vredesnaam moet organiseren) en iets van 11.000 euro (23.000 gulden) inleggen. Dat heeft ook niet iedereen standaard op zijn bankrekening staan.
En voorheen hoorde je weinig over de EU. Nederlandse politici hadden het er zelden over. Ik was er al mee bezig rond 2001, maar toen was ik een van de weinigen.
quote:
ja want het gaat zo lekker met Europaquote:Op zondag 24 juni 2012 23:54 schreef Euribob het volgende:
Ja man, de Europese Unie is geflopt. Onderbuikgevoelens ten top weer hier in de OP.
Ze zouden wel willen, maar tegen zijn, dat levert niets op in de ambtenaren wereld, dus knikken ze allen jaquote:Op dinsdag 26 juni 2012 02:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
En daar zit precies het probleem. Vrijwel geen enkele politicus, of moet ik zeggen 'geen enkele politicus' heeft tot op heden werkelijk in daden iets tegen de EU gedaan.
Of ze beseffen dat het anti-Europageleuter vooral voor de bühne is en bij daadwerkelijke uitvoering vooral heel veel geld kost.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:42 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ze zouden wel willen, maar tegen zijn, dat levert niets op in de ambtenaren wereld, dus knikken ze allen ja
Dat.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of ze beseffen dat het anti-Europageleuter vooral voor de bühne is en bij daadwerkelijke uitvoering vooral heel veel geld kost.
Het gaat ook niet zo lekker met Nederland. Is ons land nu gefaald?quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:31 schreef new_moon het volgende:
[..]
ja want het gaat zo lekker met Europa![]()
De klap komt nog , dan merk jij het ookquote:Op donderdag 28 juni 2012 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat ook niet zo lekker met Nederland. Is ons land nu gefaald?
Of nee, dat het minder gaat is natuurlijk allemaal de schuld van de EU.....
Dat die klap komt proberen ze juist uit alle macht te voorkomen in Brussel. Ze worden alleen tegengewerkt door al die obscure populistische partijen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:10 schreef HD9 het volgende:
[..]
De klap komt nog , dan merk jij het ook
En laat me raden, dat kan worden voorkomen door uit de EU te stappen, nietwaar?quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:10 schreef HD9 het volgende:
[..]
De klap komt nog , dan merk jij het ook
nou das al een beetje te laat denk ik, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En laat me raden, dat kan worden voorkomen door uit de EU te stappen, nietwaar?
Onze export slopen we er in elk geval effectief mee.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou das al een beetje te laat denk ik, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Voor de zwakke landen zou een eigen valuta wel weer export en een definitieve stop op de import betekenen
Doen eens uitleggen waarom een einde van de EU in een klap hosanna betekent voor Nederland.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou das al een beetje te laat denk ik, maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Voor de zwakke landen zou een eigen valuta wel weer export en een definitieve stop op de import betekenen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |