Ja, dit...quote:Op maandag 25 juni 2012 19:39 schreef sp3c het volgende:
dat is wel een heel erg domme actie als het waar is
Dom van Turkije. 2 keer in korte tijd boven het Syrisch luchtruim vliegenquote:Op maandag 25 juni 2012 19:42 schreef EL_Presidente het volgende:
Turkse krant bevestigt het verhaal ook zojuist..
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/20843571.asp
Syrië schijnt een militair Turks vliegtuig van het type CASA te hebben beschoten die onderweg was naar de plek waar de F4 is neergehaald.
Dom van Turkije? eerder van Syrië bedoel je.. Turkije is maar een oude F4 kwijt.. Syrië straks alles.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:44 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Dom van Turkije. 2 keer in korte tijd boven het Syrisch luchtruim vliegen.
Terecht als er geschoten is.
Nee hoor. Turkije moet niet denken dat ze alles mogen. Ze hebben het Syrisch luchtruim betreden en dan is het terecht dat Syrië dat vliegtuig neerhaalt en dat daarbij doden vallen. Dat mag gewoon niet. Ook Turkije niet.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:45 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
Dom van Turkije? eerder van Syrië bedoel je.. Turkije is een F4 kwijt.. Syrië straks alles.
Turkije mag alles.. Turkije krijgt steun van VS, net als Israëlquote:Op maandag 25 juni 2012 19:46 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee hoor. Turkije moet niet denken dat ze alles mogen. Ze hebben het Syrisch luchtruim betreden en dan is het terecht dat Syrië dat vliegtuig neerhaalt en dat daarbij doden vallen. Dat mag gewoon niet. Ook Turkije niet.
zo werkt dat niet helemaal internationaal gezienquote:Op maandag 25 juni 2012 19:46 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee hoor. Turkije moet niet denken dat ze alles mogen. Ze hebben het Syrisch luchtruim betreden en dan is het terecht dat Syrië dat vliegtuig neerhaalt en dat daarbij doden vallen. Dat mag gewoon niet. Ook Turkije niet.
Nee hoor, Turkije mag niet alles. Daarom heeft Syrië Turkije hard van achter genomen en dat vliegtuig uit de lucht geschoten. Misschien worden die 2 vermiste Turkse piloten nu wel gemarteld door de Syrische Geheime Dienst. En het ''almachtige'' Turkije durft niets en ze poepen in hun broek voor de machtige Syriërs, want ze hebben nog niet ingegrepen. Dat zou je namelijk wel verwachten van een land dat altijd een grote mond heeft.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:47 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
Turkije mag alles.. Turkije krijgt steun van VS, net als Israël
CASA is de fabricantquote:Op maandag 25 juni 2012 19:42 schreef EL_Presidente het volgende:
Turkse krant bevestigt het verhaal ook zojuist..
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/20843571.asp
Syrië schijnt een militair Turks vliegtuig van het type CASA te hebben beschoten die onderweg was naar de plek waar de F4 is neergehaald.
In dat Turkse artikel waar EL_Presidente naar linkt staat het één en ander waardoor bepaalde posts dom zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo werkt dat niet helemaal internationaal gezien
Omdat ik gelijk heb en zij het tegenovergestelde proberen te bewijzen.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:51 schreef zarGon het volgende:
Waarom reageren jullie op hem?.
[..]
In dat Turkse artikel waar EL_Presidente naar linkt staat het één en ander waardoor bepaalde posts dom zijn..
de machtige Syriërs? laat me niet lachen.. met een leider die half zijn volk uitmoord, leuk volk..quote:Op maandag 25 juni 2012 19:49 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Nee hoor, Turkije mag niet alles. Daarom heeft Syrië Turkije hard van achter genomen en dat vliegtuig uit de lucht geschoten. Misschien worden die 2 vermiste Turkse piloten nu wel gemarteld door de Syrische Geheime Dienst. En het ''almachtige'' Turkije durft niets en ze poepen in hun broek voor de machtige Syriërs, want ze hebben nog niet ingegrepen. Dat zou je namelijk wel verwachten van een land dat altijd een grote mond heeft.
die kan ik niet zo goed lezenquote:Op maandag 25 juni 2012 19:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
In dat Turkse artikel waar EL_Presidente naar linkt staat het één en ander waardoor bepaalde posts dom zijn..
Vind ik helemaal geen probleemquote:Op maandag 25 juni 2012 19:52 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
de machtige Syriërs laat me niet lachen.. met een leider die half zijn volk uitmoord, leuk volk..![]()
nog even en dan mag Assad plaatsnemen naast Saddam en Khadaffi
quote:Op maandag 25 juni 2012 19:53 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Vind ik helemaal geen probleemSaddam rot al in zijn graf, deze Ba'ath mag ook weg van mij
Oorlog tussen de Turken, Syriërs/Irakezen (Arabieren) en Iranezen, ik kijk met een glimlach toe en zie hoe het tij zich keert
Iraniërs / Perzen , allemaal hetzelfdequote:
Wat staat er dan?quote:Op maandag 25 juni 2012 19:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
stond aan volgens de Turkenquote:
quote:Syria knew it was a Turkish jet: intel
Syrian officials were fully aware that a jet their forces downed on June 22 was Turkish as they used the Turkish word for “neighbor” to refer to the aircraft, a Turkish intelligence official has said, according to daily Hürriyet.
Damascus had claimed that officials were unaware of the jet's nationality, but Turkish intelligence units have disputed such reports.
"We have recordings of the Syrian dialogues before and after," a Turkish intelligence officer said. "They refer to our jet as 'komşu' [neighbor]. They use the Turkish word, and then they use the Arabic word for plane."
The jet already had its identification, friend or foe (IFF) system turned on, allowing it to be recognized by others, another official added.
"Syrian officials should have automatically known that it was a Turkish jet by looking at their radar system," the official said.
Air force chief briefs Turkish president
Commander of the Turkish Air Forces Gen. Mehmet Erten briefed President Abdullah Gül in Istanbul over the Turkish jet downed by Syria on June 22 today. The meeting took place in the presidential residence in Istanbul's Tarabya neighborhood.
http://www.hurriyetdailynews.com/quote:Turkey could have downed 114 planes for airspace violations: Army
Turkey's air space has been violated 114 separate times so far this year but each instance was quickly resolved peacefully, the General Staff has said following Syria’s downing of a Turkish warplane for violating its airspace.
"We would have shot down 114 planes if every aircraft that violated a country's airspace were shot down without questioning," the General Staff said, according to daily Milliyet.
A majority of the violations were done by Greek aircraft, with Italian and Israeli aircraft also known to have violated Turkish air space this year. "Air space violations are incidents that happen almost every day, and are resolved in a matter of minutes within international law," the General Staff said in a statement.
Six airplanes violated Turkish airspace last week alone, the General Staff said, of which none were shot down and left Turkey's airspace after they were warned by Turkish personnel.
A violation of one to two kilometers is accepted as "natural" given the speed of aircraft, the statement said. This year's violations of Turkish airspace lasted between 20 seconds and nine minutes, which showed "airspace violations can be resolved by warning and interceptions," the statement said.
According to radar traces provided by the chief of General Staff, the Turkish F-4 jet that was downed on June 22 was hit 13 nautical miles off the Syrian coast in international waters but crashed in Syrian territorial waters. The records show that the Turkish jet unintentionally violated Syrian airspace at 11:42 a.m. for five minutes, 16 minutes before contact was lost with the jet. At 11:44 a.m. Turkish radars informed the jet that it had entered Syrian airspace and told it to leave as soon as possible.
Zie hierboven ergens.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:17 schreef Doler12 het volgende:
Ik hoor net op het Nos nieuws dat er weer geschoten is op een Turkse vliegtuig die meedeed met de zoektocht naar de piloten?
Ik hoop dat het gezond verstand zegeviert. En dat zou inhouden dat de Turken de rust bewaren.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:22 schreef Ulx het volgende:
Syrie heeft wel zin in een pak slaag geloof ik.
Ik hoop op minimaal wat bombardementen maar een gezamenlijke Navo inval zou ik ook niet erg vindenquote:Op maandag 25 juni 2012 20:27 schreef sp3c het volgende:
ik vraag me af of dat de verstandigste optie is vanuit een Turks perspectief eerlijk gezegd
Waarom niet?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:27 schreef sp3c het volgende:
ik vraag me af of dat de verstandigste optie is vanuit een Turks perspectief eerlijk gezegd
minimaal wat bombardementen heeft volgens mij nog nooit resultaat opgeleverd, Turkije zit met die vluchtelingenstroom en schermutselingen aan de grens in zijn maag ... kan me voorstellen dat ze daar heel graag vanaf willen, bovendien is het een mooi moment om te laten zien dat ze ook een grote jongen zijnquote:Op maandag 25 juni 2012 20:29 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik hoop op minimaal wat bombardementen maar een gezamenlijke Navo inval zou ik ook niet erg vinden
omdat ze niet gebaat zijn bij de huidige status quo, die gaan echt geen VN rapport af zitten wachten gok ikquote:Op maandag 25 juni 2012 20:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dit is duidelijk geen oorlogsdaad maar een provocatie van een land in oorlogstoestand met een fatale afloop. Wat dat betreft hebben beide schuld. De Turken weten dit dondersgoed. Zodra de officiele lezing bij de VN belandt, zal dat ook wel blijken. En uiteraard horen we er dan ineens niets meer van.
ik denk dat na de inval (als je een platgebombadeerd land binnengaan met wat tanks een inval kunt noemen)er wel wat troepen gestuurd zullen wordenquote:Op maandag 25 juni 2012 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
minimaal wat bombardementen heeft volgens mij nog nooit resultaat opgeleverd, Turkije zit met die vluchtelingenstroom en schermutselingen aan de grens in zijn maag ... kan me voorstellen dat ze daar heel graag vanaf willen, bovendien is het een mooi moment om te laten zien dat ze ook een grote jongen zijn
dat lukt niet door wat vliegvelden plat te gooien!
kan me goed voorstellen dat ze zich daar nu heel hard zitten af te vragen of ze het Syrische leger (gemakkelijk) kunnen hebben en wat de Russen er nu precies tegen gaan/kunnen doen
veel mankracht hoeven ze van de NATO niet te verwachten iig na de symbolische contributies in Afghanistan, dat zit nog vrij diep geloof ik
hoe wil je het anders noemen?quote:Op maandag 25 juni 2012 20:37 schreef cool15 het volgende:
[..]
ik denk dat na de inval (als je een platgebombadeerd land binnengaan met wat tanks een inval kunt noemen)er wel wat troepen gestuurd zullen worden
Zodra de Turkse krijgsmacht daar de grens oversteekt, kan het sowieso een berg PKK-ers en loyalen in haar flank verwachten. En daar zijn ze niet op berekend. Dan vecht je direct een oorlog uit op meerdere fronten en kan het een slijtageslag worden.Toeristen weg, economische groei weg, sympathie weg, EU (verder) weg. En mocht de Russische beer gaan brommen, dan raakt Turkije zelfs ernstig beschadigd zonder een milimeter te zijn opgeschoten.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
minimaal wat bombardementen heeft volgens mij nog nooit resultaat opgeleverd, Turkije zit met die vluchtelingenstroom en schermutselingen aan de grens in zijn maag ... kan me voorstellen dat ze daar heel graag vanaf willen, bovendien is het een mooi moment om te laten zien dat ze ook een grote jongen zijn
kan me goed voorstellen dat ze zich daar nu heel hard zitten af te vragen of ze het Syrische leger (gemakkelijk) kunnen hebben en wat de Russen er nu precies tegen gaan/kunnen doen
veel mankracht hoeven ze van de NATO niet te verwachten iig na de symbolische contributies in Afghanistan, dat zit nog vrij diep geloof ik
Ik denk dat het in puin schieten van flink wat MiGs op zich wel een redelijk duidelijk statement is. Het grootste deel van de Syrische luchtmacht bestaat toch maar uit MiG21's en MiG23's. Die zouden de Turkse F16's wel moeten kunnen hebben.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:35 schreef sp3c het volgende:
Inderdaad. Het is niet in het voordeel van Turkije om dit te doen. Daarom snap ik ook niet dat Turkije die opstandelingen helpt, want aan Assad hadden ze toch een prima, seculiere buurman! Het zal wel onder druk van de EU/VS geweest zijn.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zodra de Turkse krijgsmacht daar de grens oversteekt, kan het sowieso een berg PKK-ers en loyalen in haar flank verwachten. En daar zijn ze niet op berekend. Dan vecht je direct een oorlog uit op meerdere fronten en kan het een slijtageslag worden.Toeristen weg, economische groei weg, sympathie weg, EU (verder) weg. En mocht de Russische beer gaan brommen, dan raakt Turkije zelfs ernstig beschadigd zonder een milimeter te zijn opgeschoten.
Voor Turkije is een invasie een verlies-verlies situatie. Het zal dan ook niet gebeuren.
Dat zijn wel de internationale regels, die ze (lees: Turken) zeggen te volgen.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat ze niet gebaat zijn bij de huidige status quo, die gaan echt geen VN rapport af zitten wachten gok ik
het ligt er een beetje aan wat het plan is, als ze de boel gaan bezetten dan zijn die PKK'ers misschien interessant maar als die gepantserde collonnes gaan bestormen geef ik er niet veel voorquote:Op maandag 25 juni 2012 20:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zodra de Turkse krijgsmacht daar de grens oversteekt, kan het sowieso een berg PKK-ers en loyalen in haar flank verwachten. En daar zijn ze niet op berekend. Dan vecht je direct een oorlog uit op meerdere fronten en kan het een slijtageslag worden.Toeristen weg, economische groei weg, sympathie weg, EU (verder) weg. En mocht de Russische beer gaan brommen, dan raakt Turkije zelfs ernstig beschadigd zonder een milimeter te zijn opgeschoten.
Voor Turkije is een invasie een verlies-verlies situatie. Het zal dan ook niet gebeuren.
Je vergist je enorm.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat het in puin schieten van flink wat MiGs op zich wel een redelijk duidelijk statement is. Het grootste deel van de Syrische luchtmacht bestaat toch maar uit MiG21's en MiG23's. Die zouden de Turkse F16's wel moeten kunnen hebben.
Zeer gemakkelijk vanuit de Zwarte Zee.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
het ligt er een beetje aan wat het plan is, als ze de boel gaan bezetten dan zijn die PKK'ers misschien interessant maar als die gepantserde collonnes gaan bestormen geef ik er niet veel voor
De Russische beer kan Turkije volgens mij niet echt raken dus daar zou ik me niet zo heel veel zorgen over maken
Vandaar dat Israel een jaartje terug gewoon het luchtruim invloog en daar een nucleaire installatie in puin schoot....quote:Op maandag 25 juni 2012 20:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je vergist je enorm.
Syrië heeft een zeer uitstekend luchtafweersysteem. Ik schat in dat 100% van de indringers moeiteloos wordt neergeschoten, zodra ze het erop wagen.
De Russen hebben dit geïnstalleerd en anticiperen al jaren op dit geintje. Bovendien hebben de Israelieten ook een kerncentrale gebombardeerd een aantal jaren terug. Daar heeft Assad ongetwijfeld van geleerd.
turkije heeft een redelijke marine, en ik denk niet dat de NATO een invasie van turkije zou toelaten. of uberhoud russishe soldaten op turks landquote:Op maandag 25 juni 2012 20:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zeer gemakkelijk vanuit de Zwarte Zee.
2007. En dat lukt geen tweede keer met actieve Pantsir S-1, Tor M-1 en S300 systemen.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vandaar dat Israel een jaartje terug gewoon het luchtruim invloog en daar een nucleaire installatie in puin schoot....
dan zouden ze moeten landen, zich een weg door Turkije moeten vechten om in Syrie aan te komen om de Turkse aanval daar af te slaanquote:Op maandag 25 juni 2012 20:47 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zeer gemakkelijk vanuit de Zwarte Zee.
Rusland wil helemaal niks doen. Die hebben net de Lukoil pompstations tot aan de Noordzee-kust gebouwd en Gazprom levert hier tot aan de eindgebruiker. Machtiger zijn ze in het Kremlin nooit geweest. Rusland zit niet op militaire activiteiten te wachten.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:50 schreef Ulx het volgende:
Als Rusland Turkije aanvalt grijpt de NATO wel in.
dan zouden de Syriers het niet zelf toegeven lijkt mequote:Op maandag 25 juni 2012 20:53 schreef JaJammerJan het volgende:
of het zijn de rebellen die erop geschoten hebben om zo een oorlog te provoceren, kan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |