Meh, valt mee.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:34 schreef -Willempie- het volgende:
Paar flinke klappers nu in Arnhem, gewoon onweersbuitje niets bijzonders
Het zal. Lijpe klap hier net!quote:
De weg stond zo diep onder water dat ze aan het kanoën geslagen waren?quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:41 schreef -CRASH- het volgende:
Zo... terug van weggeweest.
Nu eerst ff alle film en foto''s doorspitten.
Er moeten iig mooie ontladingen op video staan.
Alleen die kano die voorbij kwam op de autoweg staat niet op video
Het was geen alarm. Het was een weerwaarschuwing voor de zuidelijke provincies.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou weer eens een weeralarm voor Jan Lul, zoals gewoonlijk dus...
Diep!!! VEEEEEEELLLquote:Op donderdag 21 juni 2012 21:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De weg stond zo diep onder water dat ze aan het kanoën geslagen waren?
Heul nietquote:
Beetje gerommel en geflits (omdat het donker is). Dit mag ik niet eens een "onweersbui" noemenquote:
Oh, ik bedoelde ook de flits. Nee een echte onweersbui is het niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:56 schreef Qunix het volgende:
[..]
Beetje gerommel en geflits (omdat het donker is). Dit mag ik niet eens een "onweersbui" noemen
Oei, die foto's zijn wel mooi dreigend.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:14 schreef Yvesss het volgende:
In Utrecht om bij in slaap te vallen, alleen nog wat dramatische wolkenfoto's kunnen maken. Was trouwens gelijk het spectaculairste. Camera stond op -2EV underexposure omdat ik dacht dat het later zou gebeuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ge-wel-digquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:14 schreef Yvesss het volgende:
In Utrecht om bij in slaap te vallen, alleen nog wat dramatische wolkenfoto's kunnen maken. Was trouwens gelijk het spectaculairste. Camera stond op -2EV underexposure omdat ik dacht dat het later zou gebeuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik woon op 4 hoog, maar die stomme stadsarchitecten hebben mijn vrije uitzicht op het IJ volgebouwdquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:31 schreef Yvesss het volgende:
Ik ben altijd erg jaloers op mensen die 3+ hoog wonen met onweer. Vanuit fotografisch perspectief dan. Of op het platteland met horizon. Ik moet altijd 45 graden omhoog richten. Daarmee mis je alles. Wat dat betreft is wonen in de stad kut.
Waar was dat? WTF hee, ik stond op de badkamer en het leek verdomme wel een aardbeving haha! Vrienden op de groeps whatsapp allemaal hetzelfde en bij een paar de stoppen eruit. Nondejuquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:31 schreef Dagoduck het volgende:
Net een donder die 28 seconde duurdeJa, ik heb geteld...
Nieuwleusen begint het goed te flitsen ja. Af en toe een paar rommels.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef Disorder het volgende:
Raalte, Overijssel gaat nu pas los. Erg veel regen en bliksems.
Het is zo, hoor. Ik zou voor dit soort gelegenheden graag de sleutel van de Domtoren willen hebben. Mooi uitzicht. De kans dat ik door de bliksem getroffen wordt is niet zo groot, want al het over forcefields gaat heerst hier de moeder aller forcefields.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik woon op 4 hoog, maar die stomme stadsarchitecten hebben mijn vrije uitzicht op het IJ volgebouwd
Kan het deze zijn?quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:38 schreef INViCTuS het volgende:
Ergens sloeg het hier in....berichten stromen over van wtfen auto alarmen die allemaal afgaan.
twitter:djtijken twitterde op donderdag 21-06-2012 om 22:33:24Bliksem vlakbij ingeslagen. Aardlek eruit en deuren en ramen rammelden in het huis. #noodweer reageer retweet
Waar?quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:43 schreef INViCTuS het volgende:
Geloof dat er een huis in de fik staat....nog niet bevestigd
Den Helderquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar was dat? WTF hee, ik stond op de badkamer en het leek verdomme wel een aardbeving haha! Vrienden op de groeps whatsapp allemaal hetzelfde en bij een paar de stoppen eruit. Nondeju
zutphenquote:
Cool.. tegenwoordig kan ook allesquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:54 schreef Yvesss het volgende:
Ik heb ook nog wat geëxperimenteerd met de auto-lightning-trigger functie van magic lantern.
Werkt in principe wel, ware het niet dat ik op het hoogtepunt van de flashes de camera in sleepmode liet gaan. Toen stond ik zelf in de keuken. Maar toch heeft de camera dit zelf weten te doen. Hij pakt echt alles. Hij pakt ook alle cloud to cloud flashes mee, maar die zijn niet interessant. Hoogtepunt in Utrecht:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooi dat was het dan....
Ik mocht het doen met de restanten van jullieongelofelijk bagger........Estofex zat dut helemaal juist hier!
Dat komt omdat Utrecht ooit genoeg heeft gehad voor eeuwen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:36 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Het is zo, hoor. Ik zou voor dit soort gelegenheden graag de sleutel van de Domtoren willen hebben. Mooi uitzicht. De kans dat ik door de bliksem getroffen wordt is niet zo groot, want al het over forcefields gaat heerst hier de moeder aller forcefields.
Aldus heeft De Heere besloten als een soort vorm van compensatie? Vrijstelling van onweer tot in de eeuwigheid. Alles wordt doorgeshift naar De Meern, Zeist, Bunnik. Lekker hoor. So close but never a cigar de laatste jaren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:32 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat komt omdat Utrecht ooit genoeg heeft gehad voor eeuwen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van_1_augustus_1674
Zit gewoon een forcefield om de dom heen nuquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:42 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Aldus heeft De Heere besloten als een soort vorm van compensatie? Vrijstelling van onweer tot in de eeuwigheid. Alles wordt doorgeshift naar De Meern, Zeist, Bunnik. Lekker hoor. So close but never a cigar de laatste jaren.
338 jaar geleden.. NIET EERLIJKquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:32 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
En werd het maar doorgeschoven naar Zeist, die hebben vaak nog minder dan Utrecht..quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:42 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Aldus heeft De Heere besloten als een soort vorm van compensatie? Vrijstelling van onweer tot in de eeuwigheid. Alles wordt doorgeshift naar De Meern, Zeist, Bunnik. Lekker hoor. So close but never a cigar de laatste jaren.
Het is Aleid Wolfsen zelf. Hij belichaamt het forcefield.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zit gewoon een forcefield om de dom heen nu
Pact met de duivel zal je bedoelen..quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:46 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Het is Aleid Wolfsen zelf. Hij belichaamt het forcefield.
Die taalquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:32 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
quote:Uytrecht den 2 Augusti. Gisteren avont ten half achten ontstont hier een schrickelick onweer, dat tot half negen toe duurde; doch het slimste was gedaen in een quartier-uurs: den hemel stont gedurigh in licht en vlam, en 't was schrickelick den donder en vreesselycke winden te hooren, dat verselt wierdt met het nederstorten van schoorsteenen, daecken, gevels ende toornen, dat ieder een ongemeene verbaestheyt aenbracht, en dat heeft veele van een aertbevingh doen spreecken: de kerck van den Dom tot het choor toe lagh met pylaren en al ten half achten al onder de voet als een puynhoop, sonder dat de Domtoorn eenigsints beschadigt is [...]
Ik weet niet waar jij zit in Zeist, maar dit was vorig jaar. Toen kon je gewoon bbq'en in Utrecht.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ofer 10 jaar spreekt de jeugt weer so
Ik jeug, jij jeugt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ofer 10 jaar spreekt de jeugt weer so
Zoiets wil je echt niet meemaken. Extreem weer is tot op zekere hoogte 'leuk', zolang het maar geen spoor van vernieling achterlaat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
338 jaar geleden.. NIET EERLIJK [ afbeelding ]
Valt wel mee. Middenschip was gewoon niet goed gebouwd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:56 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik jeug, jij jeugt?-> jeugd
[..]
Zoiets wil je echt niet meemaken. Extreem weer is tot op zekere hoogte 'leuk', zolang het maar geen spoor van vernieling achterlaat.
Ik woon in de buurt van die flats, op de Warande.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:55 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zit in Zeist, maar dit was vorig jaar. Toen kon je gewoon bbq'en in Utrecht.
Ik doe alvast mee zodat ik met de jongeren mee kan praten tegen de tijd dat ik in een bejaardentehuis zitquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:56 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik jeug, jij jeugt?-> jeugd
[..]
Zoiets wil je echt niet meemaken. Extreem weer is tot op zekere hoogte 'leuk', zolang het maar geen spoor van vernieling achterlaat.
I feel ya... Het is verdomme eens tijd dat het moederschip terugkeert. Het gaat zo echt niet langer. Je kunt straks aan je kleinkinderen alleen maar laten zien wat onweer is via youtube-clipjes. Ik weet het zelf niet eens meer.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik woon in de buurt van die flats, op de Warande.
Vorig jaar was opzich wel leuk maar wel veel cloud to cloud en maar weinig inslagen in de buurt, in kan me er 1 herinneren en die was in couwenhove.
Die was ook best hard trouwens.. echt zoeen waarvan je weet dat je iets later de brandweer voorbij ziet komen (en inderdaad...)
Vroegâh.. toen had je gewoon een paar dagen achter elkaar echt flink onweer... zoals je in Frankrijk nog wel tegenkomt.
Tegenwoordig heb ik het idee dat het niet meer boven de rivieren komt en als het gebeurt krijgen we het laatste staartje.
Die storm uit je filmpje was net zo, in het zuiden écht noodweer en meerdere flitsen per seconde en hier krijgen we hoogstens 1 flits per 5 á 10 seconden..
Om de een of andere reden heeft onweer een enorme aantrekkingskracht op me dus hou ik ervan als het net is alsof er buiten een stroboscoop aanstaat en je ín de baskasten staat zodat je de onweer ín je lichaam kan voelen trillen.
Ik heb pas 1 keer gehad dat ik zelf maar binnen ben gaan staan en alle stoppen uit m'n stoppenkast heb gehaald (plus tvkabel los), dat was dacht in in 2006/2007..
Maar toen kreeg je ook het idee dat er aliens aan het landen waren in hun moederschip zo erg ging het tekeer hier, alsof je in een clip van the Prodigy terecht was gekomen zoveel flitsen en zoveel bass.
Supergaaf filmpje zeg!quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:55 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zit in Zeist, maar dit was vorig jaar. Toen kon je gewoon bbq'en in Utrecht.
Dat komt omdat die berichten alleen gelden voor Nederland, niet voor Friesland....quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:27 schreef Apotheose het volgende:
nou nou, wat een noodweer hier in Friesland zeg.Dat is altijd zo: er wordt gewaarschuwd voor "noodweer" en hier merk ik daar nooit iets van...
quote:
Als dat ff kan...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:50 schreef Yvesss het volgende:
Jaja... Jij wil zeker 4 torenvalken, een dikke shelfcloud en een flash in 1 plaatje capturen. Hoe flik je het toch?
Nee, in de tropen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:41 schreef Burnie88 het volgende:
Conclusie:
Onweders zoals die van 17 juli 2004 zijn zeer zeldzaam en we moeten niet verwachten dat we zoiets om de paar jaar meemaken. Er zal weer een dag komen waarop het enorm tekeer gaat en dan zijn we allemaal weer blij. Nederland is bovendien nu eenmaal geen land waar er een perfect klimaat is voor heftige onweersbuien, dan moet je toch echt in Tornado Alley of Frankrijk zitten.
Heel leuk en prachtig uitzicht in die flat (ik heb weer uitzicht óp die flat..) maar er is net zoals in het eerste filmpje wel flink in geknipt.quote:
en vanmiddag weer de waarschuwing voor onweerquote:
je zou denken dat de wereld vergaat. Als ik dit meemaak zou ik gillen van angst, denk ikquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:55 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Hoe kan dat? In O'town was het nog best leuk?quote:
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:45 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
je zou denken dat de wereld vergaat. Als ik dit meemaak zou ik gillen van angst, denk ik![]()
Zat in de bioscoopquote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:59 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hoe kan dat? In O'town was het nog best leuk?
Ja super! Dat is toch wel een reden om ergens hoog in een flat te wonen.quote:
Ahaquote:
Ik zegge walvisgehemeltequote:Op vrijdag 22 juni 2012 04:12 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Als ik mijn filmpje terugkijk, denk ik nog steeds: wtf zijn dit voor wolken...
nou zeg. Ben blij dat ik daar niet bij was, pfffquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:24 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Deze is nog beter als het gaat om veel flitsen.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:36 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik zegge walvisgehemelte
Whalesmouth
De binnenzijde (achterzijde) van een shelfcloud, die soms een goed gevormde, regelmatige structuur vertoont, enigszins lijkend op mammatus, doch meer instabiel. Het is de scheidingszone van de koude daalstroomlucht en de warme vochtige lucht voor de bui. Het fenomeen kan zeer spectaculair zijn, even spectaculair als de shelfcloud zelf gezien vanaf de voorkant. Whale's Mouth wordt ook wel walvisgehemelte genoemd.
quote:Reed Timmer
15h Meike Ploeg Meike Ploeg @DutchMeikuh
Wallcloud in The Netherlands, very rare for us 😃 @reedtimmerTVN http://t.co/TRxdNClD
View photo
Reply
Retweet
Favorite
10h Reed Timmer Reed Timmer @reedtimmerTVN
@DutchMeikuh Looks like a textbook WHALE'S MOUTH!
Hide conversation
Reply
Retweet
Favorite
Als je er bang voor bent is het dan de tijd om met een deken over je hoofd onder de trap te gaan zitten inderdaad..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:44 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
nou zeg. Ben blij dat ik daar niet bij was, pfff
Iddquote:
Meesterlijk om gecorrigeerd te worden door 1 van de bekendste stormchasersquote:
Ooh je hebt dezelfde gedachte als mijquote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd
Mensen die dingen verkeerd benoemen.en dan gecorrigeerd worden door een bekende storm chaser.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Aha. Wie gaat er nou binnen naar iets zitten kijken als er buiten ook wat te zien is
. Een echte fokker, ik merk het al
Zulk onweer heb ik hier ook een paar weken geleden gehad.. op een ochtend. En een paar kilometer verderop had men nergens last van. Terwijl het hier wel leek alsof er artillerie werd afgevuurd om de paar seconden.quote:
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:26 schreef byah het volgende:
Hier waaien ze ook weg
http://www.persuader.nl/live/redbull/
Haha.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:33 schreef agenda het volgende:
[..]
Ik las:Ik zwaai zowat weg
in combo met je ui
Hele dag regenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:17 schreef tomaat52 het volgende:
Wat voor een weer gaat het zondag worden? (Omgeving Arnhem)
Godsamme nog aan toe.quote:
Hier in Westervoort was het gisteravond ook zowat windstil.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:09 schreef kissaa het volgende:
Gek toch hoe in een klein land de weersomstandigheden zo kunnen verschillen. Het is hier (Noord-Drenthe) windstil.
dus je gaat niet fietsen omdat het regentquote:Op vrijdag 22 juni 2012 23:21 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Godsamme nog aan toe.![]()
Weer geen mtb tocht over de posbank.
Ja vandaag, maar zondag....quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:05 schreef fotostarter het volgende:
Hier is het anders mooi weerWeet niet voor hoelang, maar toch
Wij wilden morgen naar een groot buitenspeelpark in Duitsland gaan. Laat maar zittenquote:
Met op donderdag onweersbuien en zaterdag weer terug naar 19 graden?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:47 schreef Kutjelik het volgende:
volgende week over de helft temperaturen van 25 graden
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 07:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
dus je gaat niet fietsen omdat het regent
mietje
Jottum, morgen een drie uur durende Solex-tocht gepland.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 16:03 schreef Narasan het volgende:
Natte zondag
In grote delen van Nederland is juni al aan de natte kant. Moeder natuur zal daar morgen nog een schepje bovenop doen. Een groot neerslaggebied zal later vannacht en zondag over ons land trekken met daarbij de nodige neerslag. Op veel plaatsen zal weer tussen de 10 en 20mm neerslag kunnen vallen. De Bilt staat inmiddels op 74mm, maar in het Limburgse plaatsje Stramproy is er al 153mm gevallen. Waar hebben wij dit slechte weer aan te danken en wordt het de nieuwe werkweek nog beter?
[ afbeelding ]
De eerste dag van het weekend verliep op heel veel plaatsen redelijk. De zon deed goed haar best en lokaal viel er in de ochtend nog een enkele lichte bui. De temperatuur liep gemiddeld op naar een graad of 18. De wind speelde wel een belangrijke rol, want in het binnenland stond er een matige tot vrij krachtige wind. Aan de kust stond er zelfs een harde wind. De reden van de harde wind was dat de isobaren (de lijnen met gelijke luchtdruk) dicht bij elkaar lagen. Vannacht neemt de wind af naar matig, maar morgen trekt de wind in de loop van de dag weer aan op nadering van een storing.
Zondag zal veelal een bewolkte, regenachtige en winderige dag worden. Dit weertype hebben wij te danken aan een randstoring welke morgen net ten noorden van de Wadden richting het oosten koerst. Diverse fronten passeren ons met regen over het land. In de loop van de dag krijgt de neerslag een buiig karakter, daarbij kan het lokaal tot onweer komen. De temperatuur komt niet hoger uit dan een graad of 14, maar tijdens een drogere periode kan het nog 16 graden worden.
Wat we nog niet hebben benoemd is de wind. De wind komt uit het zuidwesten, later uit het westen tot noordwesten en neemt toe naar vrij krachtig in het binnenland tot krachtig of hard aan de kust en op het IJsselmeer. In de namiddag wordt het droger en breekt de zon vanuit het westen door. De wind blijft echter wel doorstaan.
Na het weekend:
Na het weekend wordt het allemaal wat beter met het weer. Elke dag is er nog wel een bui mogelijk. De zon zal geregeld schijnen en de temperaturen lopen op naar een graad of 20. Later in de week mogelijk zomerse temperaturen, maar daar komen wij later op terug!
Bron: Onlineweather
Wat een kutweer zeg, gelukkig krijgen wij morgen lekker regen bij 16 graden (14 op sommige plekken)quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:07 schreef Dven het volgende:
Verdomme, de storm bleef 'mooi' achter de bergen maar het is hier twee uur geleden wel potdicht getrokken. Gevolg dat het nu om tien uur nog een plakkerige 31 graden is
Op dit moment verlang ik toch wel even naar een regenachtige zestien graden. Voor een half uurtje ofzoquote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:08 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Wat een kutweer zeg, gelukkig krijgen wij morgen lekker regen bij 16 graden (14 op sommige plekken)![]()
Gewoon doen, de bizar hete juli is aanstaande!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:14 schreef Gitank2 het volgende:
Ik ben wel blij dat ik dit jaar nog maar amper geld heb uitgegeven aan zomerkleding.
Had toch nog een boel t-shirts die ook leuk zijn (of te combineren met vest).
Hier is het echt een Nederlandse zomer. Koud, en nat.quote:Op zondag 24 juni 2012 09:34 schreef appelsientje het volgende:
Zoals het er nu naar uit ziet wordt het vanaf dinsdag redelijk mooi weer (dat je 20 graden al mooi begint te vinden)
Oja al 12 graden hier.....
Dat gebeurd wel vaker, net als op 17 juni 2012quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:45 schreef Fredo55 het volgende:
Lekker logisch ingetekend ook:
Morgen overdag zijn er flinke perioden met regen, het is koel. In de loop van de middag klaart het mogelijk wat op, maar dan kunnen er wel enkele buien voorkomen met kans op windvlagen en vooral in het noorden mogelijk met onweer.
[ afbeelding ]
Ver weg... maar ziet er spannend uit. Voor onze Zuiderburen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:16 schreef WeerServies het volgende:
Uhm,... Vanaf donderdag begint het festival Rock Werchter en de weerkaarten willen er precies een heuse knaller van maken.. Een cape richting 3000 j/KG en een KO-index tot -15 .... Even afwachten wat het de komende dagen zal worden, maar als we ons allemaal 25-26 mei 2009 nog herinneren...
[ afbeelding ]
Meer informatie: Noodweer.be
De kaartjes voor 28 juni 2011 zagen toen bijna een week van te voren ook zo uit en verrassend genoeg veranderde dat niet en kwam het tot noodweer.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:16 schreef WeerServies het volgende:
Uhm,... Vanaf donderdag begint het festival Rock Werchter en de weerkaarten willen er precies een heuse knaller van maken.. Een cape richting 3000 j/KG en een KO-index tot -15 .... Even afwachten wat het de komende dagen zal worden, maar als we ons allemaal 25-26 mei 2009 nog herinneren...
[ afbeelding ]
Meer informatie: Noodweer.be
Ja alleen dat leiden uit eindelijk tot 1 van de natste zomers ooit... dus ik hoop dat zoiets niet nog een keer gebeurt.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De kaartjes voor 28 juni 2011 zagen toen bijna een week van te voren ook zo uit en verrassend genoeg veranderde dat niet en kwam het tot noodweer.
Wel grappig dat zulke kaartjes weer voor 28 juni verschijnen.
Neptomaat.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:39 schreef tomaat52 het volgende:
Het regent, het regent, tomaatje die verzuipt.
Daarom groeien mijn tomaatjes zo goedquote:Op zondag 24 juni 2012 12:13 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Neptomaat.
Tomaten worden juist beter naar mate ze goed nat gehouden worden tijdens de groei
Nu weet ik hoe zee dieren zich voelen...quote:Op zondag 24 juni 2012 12:45 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nog geen minuut droog geweest zelfs.
Ik kan bevestigen dat dit niet waar isquote:Op zondag 24 juni 2012 12:55 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
Alles onder de rode lijn heeft echt topweer
Amsterdam 12 graden, wat een topzomer.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:55 schreef junkiexp het volgende:
[ afbeelding ]
Alles onder de rode lijn heeft echt topweer
Nee bedankt, donderdag sta ik in het Goffertpark met 50.000 anderen naar de Red Hot Chili Peppers te luisteren...quote:Op zondag 24 juni 2012 14:04 schreef Mestras het volgende:
Vorig jaar was het super heet met een knallend einde op 28 juni, hopen op een herhaling dit jaar
Was de vorige keer ook briljant in het goffertpark. Heel de dag bloedheet en toen het concert begon regenquote:Op zondag 24 juni 2012 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee bedankt, donderdag sta ik in het Goffertpark met 50.000 anderen naar de Red Hot Chili Peppers te luisteren...
Het waait er iig al superhard, vlag staat helemaal strak.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:31 schreef DemonRage het volgende:
In het westen nadert een leuk buienlijntje de kust.
Eens ff een van de webcams aan de kust in de gaten houden.
Gezellig! Ik ookquote:Op zondag 24 juni 2012 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee bedankt, donderdag sta ik in het Goffertpark met 50.000 anderen naar de Red Hot Chili Peppers te luisteren...
Ik heb mijn zomerjas nog maar één keer gedragen. En geen idee wat ik vandaag aan moet, bij veertien (!) graden.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:14 schreef Gitank2 het volgende:
Ik ben wel blij dat ik dit jaar nog maar amper geld heb uitgegeven aan zomerkleding.
Als je lang genoeg blijft kijken komt de boot van Texel binnenvarenquote:
Stevig briesje.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:49 schreef DemonRage het volgende:
Webcam van Den Helder (zit een vooruitzichten radar bij)
Schijnt een windhoos geweest te zijn. 27 mensen onderkoeld.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:58 schreef Fredo55 het volgende:
16:50:09 24-06-12 GROUP-1 PRIO 1 Ongeval Schip in Nood : : Veluwemeer Vaarweg : Harderwijk 9991 9993 9793 9686 (GRIP 1)
Politie@twitter:
Op Veluwemeer bij #Harderwijk zijn enkele bootjes in de problemen gekomen.Hulpdiensten zijn onderweg. Meer info volgt
Echt een schijtwind ja! En het miezert ook nog steedsquote:
Dit.quote:Op zondag 24 juni 2012 20:40 schreef Fredo55 het volgende:
De wind is gaan liggen en de zon is erbij gekomen.
amy macdonald zuigt toch live?quote:Op zondag 24 juni 2012 23:28 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Parkpop had prachtig weer tijdens Amy MacDonald
quote:Op maandag 25 juni 2012 08:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is dat zo? Dan ga ik de volgende keer ook!
Okay, daar ging m'n koffie...quote:Op maandag 25 juni 2012 08:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 juni 2012 08:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
quote:
Plakkerig icm deze post...quote:
Nouja heb haar drie keer live gezien en ik heb geen klachten tot zo ver! En gisteren was gratis :-)quote:
Daar zat ik ook al aan te denken.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:49 schreef ZaZoe het volgende:
Waarom hangen de bladeren eigenlijk nog aan de bomen? Hebben die er nog vertrouwen in?
Gelukkig hebben we dat nog wel deze zomerquote:Op maandag 25 juni 2012 10:02 schreef Frutsel het volgende:
donderdag op vrijdag weer flinke kans op onweer
Dan hoop ik na middernacht want ik wil dat niet tijdens een openlucht concert hebbenquote:Op maandag 25 juni 2012 10:02 schreef Frutsel het volgende:
donderdag op vrijdag weer flinke kans op onweer
Dat bedoel ik, 1998 is niets vergeleken bij dit jaar. Ik verwacht dan ook dat er grote gebieden onder water komen te staan hier in het Noorden.quote:Op maandag 25 juni 2012 09:53 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Maar deze zomer is nog een stuk slechter aan het worden, na een minder mooi voorjaar.
quote:
Hier al een paar uur lang buien... "een enkele bui" zeggen ze dan..quote:Op maandag 25 juni 2012 14:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
En toen viel er weer eens een buitje pffff
Die 2 dagen waren fantastisch.quote:Op maandag 25 juni 2012 15:53 schreef agenda het volgende:
De zomer is begonnen ja, maar hij zingt over een mooie zomer. Die heb ik nog niet gezien.
Nachtelijk onweer...vooralsnog lijkt het westen en zuidwesten mazzel te hebben...quote:Zomerse dag op komst
(Novum) - Donderdag wordt naar verwachting voor het eerst deze maand een zomerse dag. In Nederland wordt het die dag waarschijnlijk 25 graden of warmer. Vooral 's middags is het zonnig, meldt weeronline.nl maandag.
Zomerse dag op komst
Het warmere weer is te danken aan tropische hitte die uit Spanje richting het noorden wordt gevoerd. In Frankrijk wordt het daardoor op veel plaatsen meer dan 30 graden en in Nederland bereikt het kwik 25 graden. De aangevoerde lucht is behoorlijk vochtig en er staat weinig wind, waardoor het wel benauwd warm zal zijn, voorspelt weeronline.nl.
Aan het zomerweer komt al snel een einde. Later in de avond en nacht trekken vanuit het zuidwesten onweersbuien Nederland binnen en de daaropvolgende dagen wordt het hooguit 20 graden. Ook kan dan weer geregeld een bui vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 juni 2012 16:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nachtelijk onweer...vooralsnog lijkt het westen en zuidwesten mazzel te hebben...Jeej! 1 dag zomerweer en gelijk als straf onweer. Dat laatste vind ik nooit erg, maar het is zo jammer dat we een rot klimaat hebben in Nederland.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meestal valt het wel mee met dat rotklimaat hier.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:22 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Jeej! 1 dag zomerweer en gelijk als straf onweer. Dat laatste vind ik nooit erg, maar het is zo jammer dat we een rot klimaat hebben in Nederland.
In 1998 was er wel noodweer in juni in tegenstelling tot het geroep van de media nu.quote:Op maandag 25 juni 2012 10:27 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, 1998 is niets vergeleken bij dit jaar. Ik verwacht dan ook dat er grote gebieden onder water komen te staan hier in het Noorden.
quote:Op maandag 25 juni 2012 16:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nachtelijk onweer...vooralsnog lijkt het westen en zuidwesten mazzel te hebben...doe mij jou spoiler ook maar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tijd geleden dat ik nachtelijk onweer heb gezien....blijft altijd mooi hoor.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Zoals vorige week: voorspelling 25+, uiteindelijk nog geen 22 graden.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:54 schreef Drugshond het volgende:
De run voor aanstaande donderdag is aan het verzwakken en ligt steeds meer zuidelijker. Het is maar de vraag of we hier nog iets van meekrijgen.
Ik hoop het ook, ben er net als heel veel Nederlanders echt aan toe. Piet Paulusma zegt dat het in juli goedkomt, maarja, piet...quote:Op maandag 25 juni 2012 21:20 schreef Fredo55 het volgende:
Hoe lang geleden is het eigenlijk dat we een hittegolf hebben gehad?
Het valt me deze 'zomer' op dat een zomerse dag gelijk word afgestraft.
Ik hoop echt dat het nog goed komt, we hebben de maanden juli en augustus nog.
2006.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:20 schreef Fredo55 het volgende:
Hoe lang geleden is het eigenlijk dat we een hittegolf hebben gehad?
Het valt me deze 'zomer' op dat een zomerse dag gelijk word afgestraft.
Ik hoop echt dat het nog goed komt, we hebben de maanden juli en augustus nog.
Toen had Nederland 25 jaar geen hittegolf.quote:02 jun 1950 07 jun 1950 6 4 32.1 07 jun
29 jul 1975 15 aug 1975 18 6 32.9 08 aug
Het is te gek voor woorden inderdaad. Ik sta er overigens niet van te kijken als we straks in juli of augustus ineens weer wel een week bloedheet weer krijgen..quote:Op maandag 25 juni 2012 21:32 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
2006.
En nu krijgen we zelfs nieuwberichten dat er, laten we eens gek doen, een heuse ZOMERSE dag op komst is!
Een zomerse dag mensen, in juni.
Beste schade.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:15 schreef INViCTuS het volgende:
De bliksem van vorige week die hier zo'n harde klapper veroorzaakte;
Bij 1.54 is de bliksem en knal
http://www.facebook.com/l(...)-66t8LJ3qgr3tVpkugIA
Bij die persoon thuis;
Vet filmpje.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:15 schreef INViCTuS het volgende:
En dat hoop ik dit jaar ècht niet mee te makenquote:Op maandag 25 juni 2012 21:33 schreef Fredo55 het volgende:
Laatste hittegolf duurde van 30-06-2006 tot 06-07-2006.
In de periode 2001 t/m 2006 elk jaar een hittegolf, in 2006 zelfs 2.
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hittegolven.html
wanneer krijgen we het warm dan? deze week al? anders gaan ik morgen alvast ff een ventilatortje scoren bij de blokker.. vorige keer dreef ik zowat m'n kamer uit dus niet nog een keerquote:Op maandag 25 juni 2012 23:04 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
En dat hoop ik dit jaar ècht niet mee te makenBah bah wat een hitte was dat toen
Ik was bijna van ellende van het balkon gesprongen
Alleen in de auto was het lekker vertoeven met de climate control
![]()
In je eigen link staat dat de laatste hittegolf duurde van 15 juli t/m 30 juli 2006.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:33 schreef Fredo55 het volgende:
Laatste hittegolf duurde van 30-06-2006 tot 06-07-2006.
In de periode 2001 t/m 2006 elk jaar een hittegolf, in 2006 zelfs 2.
http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/hittegolven.html
In 2031, tijdens de volgende hittegolf.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:51 schreef andreas612 het volgende:
[..]
wanneer krijgen we het warm dan? deze week al? anders gaan ik morgen alvast ff een ventilatortje scoren bij de blokker.. vorige keer dreef ik zowat m'n kamer uit dus niet nog een keer
Dan kom ik in 2031 wel even terug naar Nederland nadat ik emigreer in 2020 :-)quote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In 2031, tijdens de volgende hittegolf.
Wow... alles knalt van het plafond en van de muur alsof er explosieven achter zaten.quote:Op maandag 25 juni 2012 22:15 schreef INViCTuS het volgende:
Bij die persoon thuis;
ah lagge mangquote:Op dinsdag 26 juni 2012 00:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In 2031, tijdens de volgende hittegolf.
zozo als dit echt zou zijn en er een bui valt is deze extreem onstabiel met 100% kans op randverschijnselen hahaquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:21 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Euh, volgens mij klopt dit niet....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tussen 1950 en 1975 was er ook geen hittegolf, zie hierboven. Wel een paar veel te koude winters. Als dat de toekomst is, wordt het inderdaad tijd om te emigreren.quote:
Toen waren er ook veel natte (en koude) zomers inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tussen 1950 en 1975 was er ook geen hittegolf, zie hierboven. Wel een paar veel te koude winters. Als dat de toekomst is, wordt het inderdaad tijd om te emigreren.
Inderdaad, want roze maandag en zaterdag zijn in juliquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:21 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Euh, volgens mij klopt dit niet....
[ afbeelding ]
Aanvoer van vochtige zeelucht waardoor er door de opstijgende zonnewarmte meer wolken komen, die wanneer deze weer lager staat inzakken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:11 schreef QBay het volgende:
Waarom wordt het in de avond altijd prachtig weer? Het is hier (Groningen) nu al een week zo dat het overdag bewolkt en grauw is en na 19:00 uur de lucht helemaal openbreekt en het helemaal helder wordt, is dit puur toeval of is dit een natuurkundig verschijnsel? Het is een beetje vervelend namelijk dat het overdag rot weer is en in de avond altijd super mooi.
Wij werkenden vinden dat wel prima hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2012 20:11 schreef QBay het volgende:
Waarom wordt het in de avond altijd prachtig weer? Het is hier (Groningen) nu al een week zo dat het overdag bewolkt en grauw is en na 19:00 uur de lucht helemaal openbreekt en het helemaal helder wordt, is dit puur toeval of is dit een natuurkundig verschijnsel? Het is een beetje vervelend namelijk dat het overdag rot weer is en in de avond altijd super mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |