Meh, valt mee.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:34 schreef -Willempie- het volgende:
Paar flinke klappers nu in Arnhem, gewoon onweersbuitje niets bijzonders
Het zal. Lijpe klap hier net!quote:
De weg stond zo diep onder water dat ze aan het kanoën geslagen waren?quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:41 schreef -CRASH- het volgende:
Zo... terug van weggeweest.
Nu eerst ff alle film en foto''s doorspitten.
Er moeten iig mooie ontladingen op video staan.
Alleen die kano die voorbij kwam op de autoweg staat niet op video
Het was geen alarm. Het was een weerwaarschuwing voor de zuidelijke provincies.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou weer eens een weeralarm voor Jan Lul, zoals gewoonlijk dus...
Diep!!! VEEEEEEELLLquote:Op donderdag 21 juni 2012 21:42 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
De weg stond zo diep onder water dat ze aan het kanoën geslagen waren?
Heul nietquote:
Beetje gerommel en geflits (omdat het donker is). Dit mag ik niet eens een "onweersbui" noemenquote:
Oh, ik bedoelde ook de flits. Nee een echte onweersbui is het niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:56 schreef Qunix het volgende:
[..]
Beetje gerommel en geflits (omdat het donker is). Dit mag ik niet eens een "onweersbui" noemen
Oei, die foto's zijn wel mooi dreigend.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:14 schreef Yvesss het volgende:
In Utrecht om bij in slaap te vallen, alleen nog wat dramatische wolkenfoto's kunnen maken. Was trouwens gelijk het spectaculairste. Camera stond op -2EV underexposure omdat ik dacht dat het later zou gebeuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ge-wel-digquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:14 schreef Yvesss het volgende:
In Utrecht om bij in slaap te vallen, alleen nog wat dramatische wolkenfoto's kunnen maken. Was trouwens gelijk het spectaculairste. Camera stond op -2EV underexposure omdat ik dacht dat het later zou gebeuren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik woon op 4 hoog, maar die stomme stadsarchitecten hebben mijn vrije uitzicht op het IJ volgebouwdquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:31 schreef Yvesss het volgende:
Ik ben altijd erg jaloers op mensen die 3+ hoog wonen met onweer. Vanuit fotografisch perspectief dan. Of op het platteland met horizon. Ik moet altijd 45 graden omhoog richten. Daarmee mis je alles. Wat dat betreft is wonen in de stad kut.
Waar was dat? WTF hee, ik stond op de badkamer en het leek verdomme wel een aardbeving haha! Vrienden op de groeps whatsapp allemaal hetzelfde en bij een paar de stoppen eruit. Nondejuquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:31 schreef Dagoduck het volgende:
Net een donder die 28 seconde duurdeJa, ik heb geteld...
Nieuwleusen begint het goed te flitsen ja. Af en toe een paar rommels.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef Disorder het volgende:
Raalte, Overijssel gaat nu pas los. Erg veel regen en bliksems.
Het is zo, hoor. Ik zou voor dit soort gelegenheden graag de sleutel van de Domtoren willen hebben. Mooi uitzicht. De kans dat ik door de bliksem getroffen wordt is niet zo groot, want al het over forcefields gaat heerst hier de moeder aller forcefields.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:32 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik woon op 4 hoog, maar die stomme stadsarchitecten hebben mijn vrije uitzicht op het IJ volgebouwd
Kan het deze zijn?quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:38 schreef INViCTuS het volgende:
Ergens sloeg het hier in....berichten stromen over van wtfen auto alarmen die allemaal afgaan.
twitter:djtijken twitterde op donderdag 21-06-2012 om 22:33:24Bliksem vlakbij ingeslagen. Aardlek eruit en deuren en ramen rammelden in het huis. #noodweer reageer retweet
Waar?quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:43 schreef INViCTuS het volgende:
Geloof dat er een huis in de fik staat....nog niet bevestigd
Den Helderquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:34 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar was dat? WTF hee, ik stond op de badkamer en het leek verdomme wel een aardbeving haha! Vrienden op de groeps whatsapp allemaal hetzelfde en bij een paar de stoppen eruit. Nondeju
zutphenquote:
Cool.. tegenwoordig kan ook allesquote:Op donderdag 21 juni 2012 22:54 schreef Yvesss het volgende:
Ik heb ook nog wat geëxperimenteerd met de auto-lightning-trigger functie van magic lantern.
Werkt in principe wel, ware het niet dat ik op het hoogtepunt van de flashes de camera in sleepmode liet gaan. Toen stond ik zelf in de keuken. Maar toch heeft de camera dit zelf weten te doen. Hij pakt echt alles. Hij pakt ook alle cloud to cloud flashes mee, maar die zijn niet interessant. Hoogtepunt in Utrecht:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooi dat was het dan....
Ik mocht het doen met de restanten van jullieongelofelijk bagger........Estofex zat dut helemaal juist hier!
Dat komt omdat Utrecht ooit genoeg heeft gehad voor eeuwen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:36 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Het is zo, hoor. Ik zou voor dit soort gelegenheden graag de sleutel van de Domtoren willen hebben. Mooi uitzicht. De kans dat ik door de bliksem getroffen wordt is niet zo groot, want al het over forcefields gaat heerst hier de moeder aller forcefields.
Aldus heeft De Heere besloten als een soort vorm van compensatie? Vrijstelling van onweer tot in de eeuwigheid. Alles wordt doorgeshift naar De Meern, Zeist, Bunnik. Lekker hoor. So close but never a cigar de laatste jaren.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:32 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat komt omdat Utrecht ooit genoeg heeft gehad voor eeuwen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Storm_van_1_augustus_1674
Zit gewoon een forcefield om de dom heen nuquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:42 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Aldus heeft De Heere besloten als een soort vorm van compensatie? Vrijstelling van onweer tot in de eeuwigheid. Alles wordt doorgeshift naar De Meern, Zeist, Bunnik. Lekker hoor. So close but never a cigar de laatste jaren.
338 jaar geleden.. NIET EERLIJKquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:32 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
En werd het maar doorgeschoven naar Zeist, die hebben vaak nog minder dan Utrecht..quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:42 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Aldus heeft De Heere besloten als een soort vorm van compensatie? Vrijstelling van onweer tot in de eeuwigheid. Alles wordt doorgeshift naar De Meern, Zeist, Bunnik. Lekker hoor. So close but never a cigar de laatste jaren.
Het is Aleid Wolfsen zelf. Hij belichaamt het forcefield.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zit gewoon een forcefield om de dom heen nu
Pact met de duivel zal je bedoelen..quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:46 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Het is Aleid Wolfsen zelf. Hij belichaamt het forcefield.
Die taalquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:32 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
quote:Uytrecht den 2 Augusti. Gisteren avont ten half achten ontstont hier een schrickelick onweer, dat tot half negen toe duurde; doch het slimste was gedaen in een quartier-uurs: den hemel stont gedurigh in licht en vlam, en 't was schrickelick den donder en vreesselycke winden te hooren, dat verselt wierdt met het nederstorten van schoorsteenen, daecken, gevels ende toornen, dat ieder een ongemeene verbaestheyt aenbracht, en dat heeft veele van een aertbevingh doen spreecken: de kerck van den Dom tot het choor toe lagh met pylaren en al ten half achten al onder de voet als een puynhoop, sonder dat de Domtoorn eenigsints beschadigt is [...]
Ik weet niet waar jij zit in Zeist, maar dit was vorig jaar. Toen kon je gewoon bbq'en in Utrecht.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ofer 10 jaar spreekt de jeugt weer so
Ik jeug, jij jeugt?quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ofer 10 jaar spreekt de jeugt weer so
Zoiets wil je echt niet meemaken. Extreem weer is tot op zekere hoogte 'leuk', zolang het maar geen spoor van vernieling achterlaat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
338 jaar geleden.. NIET EERLIJK [ afbeelding ]
Valt wel mee. Middenschip was gewoon niet goed gebouwd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:56 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik jeug, jij jeugt?-> jeugd
[..]
Zoiets wil je echt niet meemaken. Extreem weer is tot op zekere hoogte 'leuk', zolang het maar geen spoor van vernieling achterlaat.
Ik woon in de buurt van die flats, op de Warande.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:55 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zit in Zeist, maar dit was vorig jaar. Toen kon je gewoon bbq'en in Utrecht.
Ik doe alvast mee zodat ik met de jongeren mee kan praten tegen de tijd dat ik in een bejaardentehuis zitquote:Op donderdag 21 juni 2012 23:56 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik jeug, jij jeugt?-> jeugd
[..]
Zoiets wil je echt niet meemaken. Extreem weer is tot op zekere hoogte 'leuk', zolang het maar geen spoor van vernieling achterlaat.
I feel ya... Het is verdomme eens tijd dat het moederschip terugkeert. Het gaat zo echt niet langer. Je kunt straks aan je kleinkinderen alleen maar laten zien wat onweer is via youtube-clipjes. Ik weet het zelf niet eens meer.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik woon in de buurt van die flats, op de Warande.
Vorig jaar was opzich wel leuk maar wel veel cloud to cloud en maar weinig inslagen in de buurt, in kan me er 1 herinneren en die was in couwenhove.
Die was ook best hard trouwens.. echt zoeen waarvan je weet dat je iets later de brandweer voorbij ziet komen (en inderdaad...)
Vroegâh.. toen had je gewoon een paar dagen achter elkaar echt flink onweer... zoals je in Frankrijk nog wel tegenkomt.
Tegenwoordig heb ik het idee dat het niet meer boven de rivieren komt en als het gebeurt krijgen we het laatste staartje.
Die storm uit je filmpje was net zo, in het zuiden écht noodweer en meerdere flitsen per seconde en hier krijgen we hoogstens 1 flits per 5 á 10 seconden..
Om de een of andere reden heeft onweer een enorme aantrekkingskracht op me dus hou ik ervan als het net is alsof er buiten een stroboscoop aanstaat en je ín de baskasten staat zodat je de onweer ín je lichaam kan voelen trillen.
Ik heb pas 1 keer gehad dat ik zelf maar binnen ben gaan staan en alle stoppen uit m'n stoppenkast heb gehaald (plus tvkabel los), dat was dacht in in 2006/2007..
Maar toen kreeg je ook het idee dat er aliens aan het landen waren in hun moederschip zo erg ging het tekeer hier, alsof je in een clip van the Prodigy terecht was gekomen zoveel flitsen en zoveel bass.
Supergaaf filmpje zeg!quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:55 schreef Yvesss het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij zit in Zeist, maar dit was vorig jaar. Toen kon je gewoon bbq'en in Utrecht.
Dat komt omdat die berichten alleen gelden voor Nederland, niet voor Friesland....quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:27 schreef Apotheose het volgende:
nou nou, wat een noodweer hier in Friesland zeg.Dat is altijd zo: er wordt gewaarschuwd voor "noodweer" en hier merk ik daar nooit iets van...
quote:
Als dat ff kan...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:50 schreef Yvesss het volgende:
Jaja... Jij wil zeker 4 torenvalken, een dikke shelfcloud en een flash in 1 plaatje capturen. Hoe flik je het toch?
Nee, in de tropen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:41 schreef Burnie88 het volgende:
Conclusie:
Onweders zoals die van 17 juli 2004 zijn zeer zeldzaam en we moeten niet verwachten dat we zoiets om de paar jaar meemaken. Er zal weer een dag komen waarop het enorm tekeer gaat en dan zijn we allemaal weer blij. Nederland is bovendien nu eenmaal geen land waar er een perfect klimaat is voor heftige onweersbuien, dan moet je toch echt in Tornado Alley of Frankrijk zitten.
Heel leuk en prachtig uitzicht in die flat (ik heb weer uitzicht óp die flat..) maar er is net zoals in het eerste filmpje wel flink in geknipt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |