Juriswat?quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waar baseer je die 5% op? Is daar jurispredentie over?
De bijstand is niet bedoeld voor mensen die het niet erg ruim hebben maar om aan een bestaansminimum te voldoen. Voor eten, drinken en een dak boven je hoofd dus. Dat betekent dus wel dat je niet op vakantie kunt, geen dure TV en dure PC kunt betalen en niet op stap kunt. En al helemaal niet zo'n auto als jijzelf rijdt kunt hebben. Die moet je eerst 'opeten' zogezegd.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:38 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Nouja, zij zullen dan wel moeten betalen.
Maar het zit zo, ze hebben het niet erg ruim. Nu kon ik de ziektekosten nog van m'n studiefinanciering betalen. Zelfs dan houden m'n ouders niet veel geld over.
Als ik die ziektekosten ook nog afschuif op hun, houden ze helemaal niets meer over en komen ze misschien wel in de min te staan. Dus ze kunnen het niet betalen, en ze willen ook niet in de min staan, dus daarom willen ze het ook niet betalen.
juresprodentje!quote:
Hoezo niet makkelijk? Toen ik te horen kreeg dat mijn contract af liep, had ik binnen 2 weken een nieuw contract getekend bij een andere werkgever. Daar begin ik na het weekend.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:30 schreef Elvi het volgende:
Nou ik kan me best de paniek voorstellen als je weet 'oh shit ik heb straks geen inkomen maar wel kosten'. Zo makkelijk is het ook weer niet om een baan te vinden![]()
Gewoon diep ademhalen, blij zijn dat je nog thuis woont en werken aan je cv.
Ik kreeg van een klant te horen dat we teveel mengelsmoezen omdat we teveel Engelse termen op onze website gebruikenquote:
Ja, zo zit ik dus ook.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:30 schreef Elvi het volgende:
Nou ik kan me best de paniek voorstellen als je weet 'oh shit ik heb straks geen inkomen maar wel kosten'. Zo makkelijk is het ook weer niet om een baan te vinden![]()
Gewoon diep ademhalen, blij zijn dat je nog thuis woont en werken aan je cv.
Nee, ik heb een tijdelijke "baan" gehad bij een Amerikaans bedrijf.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:26 schreef brulaap112 het volgende:
'08 corsa.. Daar kan je vast wel een jaartje of wat collegegeld van betalen! Hoe heb je die aangeschaft? Lening?
dan ben je vast zo weer aan het werk hoorquote:Op donderdag 21 juni 2012 20:33 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Nee, ik heb een tijdelijke "baan" gehad bij een Amerikaans bedrijf.
Ik heb wat bekende Android games vorm gegeven.
Nouja, het probleem is, dat ze in de grafische branche HBOers zoeken om als personeel aan het werk te gaan.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan ben je vast zo weer aan het werk hoor
Ik zal het nog even voor je quoten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:15 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik snap niet waarom je niet gewoon een baantje in de horeca zoekt ofzo. Het wordt zomer, dus daar zoeken ze nu genoeg mensen. Ja, het is dan misschien niet waar je een diploma in hebt, maar dat maakt op het moment niet uit, je moet geld hebben. Als je dan iets gevonden hebt wat op je diploma aansluit, zeg je dat baantje weer op en ga je daar werken. Niet zeggen dat er bijna niets te vinden is, want er is genoeg werk, als je maar wil. Dat zullen ze je ook bij het UWV vertellen. Die sturen je gewoon naar het uitzendbureau namelijk.
Maar je moet er wel rekening mee houden want voor je het weet heb je ze wel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat zijn voor de meeste mensen geen kosten omdat ze niet ziek worden.
Bijstand is geen uitkering?quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:07 schreef Compoantje het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid, het is bijstand wat ik wil aanvragen, geen uitkering.
Nee natuurlijk gaan ze dat niet doen. Zelf actie ondernemen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:48 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Nouja, het probleem is, dat ze in de grafische branche HBOers zoeken om als personeel aan het werk te gaan.
Het bedrijf wat met mij contact opnam was puur toeval. Dit overkomt me niet nog een 2e keer.
Daarom moet je gaan werken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:23 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar je moet er wel rekening mee houden want voor je het weet heb je ze wel.
Donder toch op man, werkschuwe pauper.quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:46 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Huilie, jij betaald nog geeneens belasting, dus stfu.
quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:53 schreef Compoantje het volgende:
Ik moet nu nog 2 weken naar school en dan heb ik mijn MBO diploma gehaald op niveau 4.
Een paar maand terug heb ik mij aangemeld voor een HBO school, maar daar ben ik helaas niet voor aangenomen.
Ik zeg wel helaas, maar zo jammer vond ik het niet, want ik kon het ook niet betalen als ik er wel aangenomen zou worden.
Ik moest dan in Amsterdam naar school, en dus ook op kamers. Ik wil geen schulden hebben dus vandaar.
Maargoed, het maakt allemaal niet uit, want nu heb ik een jaar voor mezelf. Een jaar om werk te zoeken en even een jaartje geld verdienen.
Alleen nu heb ik nog geen werk gevonden en mijn studiefinanciering stopt af deze maand.
En omdat ik mijn ziektekosten etc. wel gewoon moet blijven betalen wil ik een uitkering aanvragen.
Hoeveel is dit ongeveer, want het moet wel genoeg zijn om, totdat ik een baan heb, mijn kosten te kunnen betalen.
Zijn er ook mensen die in een soortgelijke situatie zitten?
quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:07 schreef steeez het volgende:
[..]
Donder toch op man, werkschuwe pauper.
Ik heb meer loonbelasting ingeleverd dan jij aan uitkering zal krijgen de aankomende 10 jaar als je niet gaat werken.
Zwerver.![]()
Nee, je bent bezig met werk zoeken.quote:Op donderdag 21 juni 2012 19:41 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Daar was ik al mee bezig, met werk vinden.
Bijstand is wel een uitkering, maar ik bedoelde daarmee dat ik bijstand zou krijgen omdat ik een schoolverlater ben en niet eerder gewerkt heb.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:29 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Bijstand is geen uitkering?.
Ik wordt een beetje moe van dit soort figuren. Hoe kom je er toch bij dat je ergens recht op zou hebben? Op je 20e? Natuurlijk moet er 'shit' betaald worden maar kom op zeg, moet een ander dat dan voor jou doen?
[..]
Nee natuurlijk gaan ze dat niet doen. Zelf actie ondernemen.
Wat kost 150 euro?quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:00 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, zo zit ik dus ook.
Ik moet straks namelijk wel elke maand 150 euro betalen, maar ik heb geen inkomen.
Ik moet dus snel werk of een andere vorm van inkomen hebben, anders krijg ik schulden.
Vroegah wel! Schoolverlatersuitkering, na een half jaar wachttijd. RWW.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:37 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Bijstand is wel een uitkering, maar ik bedoelde daarmee dat ik bijstand zou krijgen omdat ik een schoolverlater ben en niet eerder gewerkt heb.
En het is me nu wel duidelijk dat ik er geen recht op heb...
En dan nog krijgt ie dat niet. Hij woont bij zijn ouders, dus niet alleenstaand. Die ouders horen hem te onderhouden tot zijn 23 ste, voor onderdak, eten en drinken en benodigde verzekeringen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:11 schreef Hanako het volgende:
Je hebt een vrij nieuwe auto het is bijna normaal dat je eerst deze verkoopt van dat geld leeft als dat op is en je tot dan nog steeds geen werk hebt kunnen vinden dat je bijstand aanvraagt.
Ja, nouja. Als ik echt geen baan kan vinden ga ik hem ook wel verkopen, want dan heb ik hem ook niet meer nodig. En dan kan ik hem ook niet meer betalen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:11 schreef Hanako het volgende:
Je hebt een vrij nieuwe auto het is bijna normaal dat je eerst deze verkoopt van dat geld leeft als dat op is en je tot dan nog steeds geen werk hebt kunnen vinden dat je bijstand aanvraagt.
Dat klopt. Dan nog...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:14 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan nog krijgt ie dat niet. Hij woont bij zijn ouders, dus niet alleenstaand. Die ouders horen hem te onderhouden tot zijn 23 ste, voor onderdak, eten en drinken en benodigde verzekeringen.
Dat je nu nog niet je auto hoeft te verkopen is prima maar je gaat er vanuit dat je baan zult krijgen dat kun je nu nog niet weten toch een beetje rekening mee houdenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:47 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja, nouja. Als ik echt geen baan kan vinden ga ik hem ook wel verkopen, want dan heb ik hem ook niet meer nodig. En dan kan ik hem ook niet meer betalen.
Maar ik ga er vanuit dat ik dit jaar wel een baan heb en dat ik m'n auto niet hoef te verkopen.
Meneer wenst geen schulden op te bouwen, daarom mogen wij hem onderhouden. De moraal van sommige mensen draagt bij aan de gedachte dat sterk beperken van het sociale stelsel helemaal niet zo verkeerd is.quote:Op donderdag 21 juni 2012 18:12 schreef creative86 het volgende:
Hoop toch echt dat dit een grapje is.
20jaar en dan een uitkering...
Wat wat wat, WTF. Heeft twee auto's, vind een opleiding volgen duur (Het is maar waar je prioriteiten liggenquote:Op donderdag 21 juni 2012 19:22 schreef Zelva het volgende:
Foto's van jouw auto.
Lol, dat wordt eerst auto verkopen...
40 of 45 is dat maar volgens mij..quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:04 schreef boyv het volgende:
Je krijgt nog iets van 60 euro zorgtoeslag per maand he.
Mensen die alles vantevoren weten verdienen hun geld met de lotto.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:41 schreef mirannie het volgende:
Misschien had je toen je die auto kocht beter na moeten denken over de toekomst
Gaan we weer. De maximale zorgtoeslag, dus voor TS met weinig inkomen, is 835 euro per jaar.quote:
Ja, ok, maar volgens mij wist hij toen al dat hij nog moest studerenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Mensen die alles vantevoren weten verdienen hun geld met de lotto.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |