Het kan nog erger hoorquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:57 schreef ArnosL het volgende:
Wel balen van die hagelbui, net een nieuwe auto en dan al zoveel deuken er in
Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klotequote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Het kan nog erger hoor
120km op de teller en all totall loss
[ afbeelding ]
http://www.skodaforum.nl/board/f59/totaal-schade-niet-19418.html
Zo, die heeft een autootje van rechts over het hoofd gezien, en dat op de dag van aflevering. Wat een faal zeg.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:31 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Plaatjes kan ik niet zien, omdat ik geen account heb daar, maar hier staan wel foto's. Dan voel je je best wel klote
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).
Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?quote:
ja.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja? Dat filmpje heb ik gezien voordat ik m'n Ka kocht. Wat wil je daarmee zeggen? Dat mijn mening over de Ka niet klopt ofzo?
Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt.quote:
ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou sorry, maar ik laat mijn mening over een auto niet afhangen van wat Carbuyer ervan vindt.
Verder heeft de presentator niets gezegd over wegligging of afwerking.
Ik heb veel A-segmenters proefgereden, en de Ka heeft gewoon de beste wegligging wat mij betreft.
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ah ok. ik vind hem lelijk ( het interieur is al nie zo maar buitenkant vink echt lelijk).
aygo vind ik veruit de mooiste aan de buitenkant. alleen is het echt zo'n bezuinigingsauto waardoor ie wat minder praktisch is dan bv daihatsu, die dan wel weer de lelijkste is.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van.
Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards).
Het dashboard van de Picanto is ook B Segment waardig.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Smaken verschillen natuurlijk, ik vind 't één van de mooiere A-segmenters, en de Aygo en cs de lelijkste, al kan de Daihatsu Cuore er ook wat van.
Maar dat zegt niets over z'n kwaliteiten op zich. Al heeft de Ka ook objectief gezien één van de beste dashboards in het A-segment. Bedenk wel dat je in het A-segment nog veel kale, karige dashboards tegenkomt met veel plaatstaal ed. dat kom je bij de Ka niet tegen. Ik vind het een volwaardig afgewerkt interieur, overigens samen met de Panda en 500 (praktisch dezelfde dashboards).
ka wint, duidelijk. weet alleen niet of het zolang zo mooie blijft.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat dashboard heb ik, inclusief leren bekleding.
Vind het wel een mooi dashboard, al is het lastig te zeggen welk dashboard het mooiste is (van de Picanto of de Ka).
de 500 is een heel leuk autootje om te zien, helemaal tof voor toffe meisjes. die zie je er dan ook veel in rijden.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:09 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat weet ik ook niet. Bepaalde delen van het dashboard voelen degelijk aan, maar bepaalde knopjes ook heel erg goedkoop.
Overigens vind ik het Up! dashboard ook mooi en netjes, maar is wel minder afgewerkt als dat van de Ka, de Panda en de 500 (maar die laatste kost dan ook 3000 euro meer).
Ik heb 'm gelezen inderdaad. De Mii won, één van de drieling van de Up! en Citigo. Maar ik kan me persoonlijk niet zo vinden in de testuitslag, mede omdat ze in eerdere tests heel andere meningen verkondigden over de betrokken auto's.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.
Raad eens wie er won
Autoweekquote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Deze week in Autoweek een multitest tussen de Mii, de Ka, de Aygo en de Picanto.
Raad eens wie er won
De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:58 schreef D. het volgende:
Raad eens wie er won
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:38 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De Ka en Aygo zijn een stuk minder. Dat is een feit. De Picanto is iets beter dan de Mii maar wel minder veilig en een veel hoger brandstof verbruik.
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".
De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.
Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Die sterren zeggen wat mij betreft dan ook niet alles. Waarschijnlijk scoort de Picanto minder op voetganger-veiligheid ofzo.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.
De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii. En onderhuids is de Ka gewoon een fiat panda.
Hou toch op joh.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Verder niks mis met de Fiat Panda btw. Nog altijd één van de meest volwassen rijdende auto's in het A-segment.
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?quote:
De rechtuitstabiliteit van een panda/500 is om te janken. En ze zijn zeer wind gevoelig. ( voor de Aygo het zelfde trouwens )quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?
Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent.
De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
Mii 4, Picanto 3,5quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De mii heeft 5 sterren en de Picanto 4.
Na beide gereden te hebben deel ik die meningquote:De wegligging van een Ka is niet beter dan een mii.
quote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Autoweekiets met korreltje zout
Daar reageer ik maar niet opquote:Op zaterdag 14 juli 2012 14:31 schreef OEM het volgende:
Autoweek is het personeelsblad van Pon, dat is toch wel bekend.
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 17:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De Aygo is verouderd ja, dat klopt. Maar dat de Ka en Picanto slechter zouden zijn is helemaal geen "feit".
De Mii heeft die test in Autoweek alleen gewonnen omdat ze nu ineens tot totaal andere conclusies kwamen dan dat ze voorheen iedere keer over de betreffende auto's meldden. Zo heeft de Ka echt wel een betere afwerking dan de Mii, en een betere wegligging, en heeft die een fijne 4 cilinder.
Maar schijnbaar gaat Autoweek liever voor een hoekig modelletje met plaatstaal in het interieur met een weinig bijzondere wegligging. De Ka is veel strakker, dat weet ik zeker (in bezit van Ka, proefgereden met een Up). De Kia Picanto is bovendien te verkrijgen met een hele batterij aan airbags en ESP, dus minstens net zo veilig als een Mii. Alleen mist een Picanto de City Emergency Braking. Maar of dat nou zo'n toegevoegde waarde is...
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoorquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt het over de Panda vanaf 2003 toch?
Gewoon een feit dat dat één van de meest volwassen rijdende A-segmenters is. Dat jij nou niet objectief bent.
De Panda heeft een fatsoenlijk, prettig rijdende 1200 4 cilinder, een goed onderstel, fatsoenlijk afgewerkt en mooi dashboard, de Panda is altijd veel geprezen als een auto die rijdt als een auto uit een klasse groter, al vind ik dat zelf ook weer overdreven. Maar in verhouding met de Aygo en cs, de Cuore, de i10, en wat mij betreft ook met de VAG drieling, vind ik die Panda nog steeds de betere hoor.
My badquote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:27 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1
http://nl.euroncap.com/nl(...)x?dontlaunchmobile=1
Mii 5, Picanto 4.
Ik heb ze ook alle drie gereden en vond de Ka duidelijk de beste en meest volwassen wegligging hebben. Niet dat de Up slecht was, maar reed lang niet zo strak als de Ka.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb de Ka, Up en Panda gereden, maar de Up had toch echt de meest volwassen wegligging vond ik, ook de fijnste bak.
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:12 schreef D. het volgende:
[..]
[..]
Daar reageer ik maar niet op
Ow, doe ik het toch
De Panda heeft inderdaad een koppelingspedaal dat nogal gewenning vraagt is mijn ervaring, maar de overige standpunten deel ik absoluut niet. Ik vind zelfs dat de Panda één van de best zittende stoelen en meest riante zitposities kent in de klasse van de stadsautootjes. Het interieur is verder weliswaar opgebouwd uit goedkoop ogend plastic, maar qua vormgeving en opzet is het het meest volwasssen en hoogwaardige interieur, samen met de Ford Ka, Fiat 500, en daar komen nu de VAG drieling bij. Zij het dat die een - naar mijn mening - goedkoper afgewerkt interieur hebben met al dat plaatstaal.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een vriend leent vaak de Panda van z'n moeder en die is toch echt niet fijn hoorStuiterig als maar kan, koppelingspedaal is niet fijn, goedkoop interieur, benarde zitpositie en ook niet eens lekkere stoelen
Ze zeggen ook dat de Ka er 'waanzinnig uitziet en strak rijdt', ze (zowel de testredacteur als de Autoweek-lezer die gast-tester is) vinden alleen overall de Mii de beste van de 4.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik neem Autoweek anders niet erg serieus.
Veelal slecht geschreven tests, discutabele uitslagen, en wisselende standpunten over dezelfde auto's. De ene keer zeggen ze dit over een auto, en de volgende keer is het toch weer dat.
Dit keer ook in deze test. Voorheen in eerdere tests vonden ze de Ka altijd de beste wegligging hebben, met een fijn rijdende motor ook, en nu was het ineens niks.
Niet dat ik mij laat leiden door wat een autoblad vindt, maar als maatstaf gebruiken kun je het dus ook niet.
Je bent oppervlakkig.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik vind de Up helemaal niks, maar ken genoeg mensen die er gek van zijn. Onbegrijpelijk naar mijn mening, het enige wat er nuttig aan is is dat het een economisch rendabele aanschaf is.
Maar ik heb al niets met kleine auto's, en nu komen er na die achtelijke Aygo-familie dus nog drie van die stofzuigertjes. Ik vind het echt een anti-auto. Maar anderen zullen hun prioriteiten elders leggen.
En noem me oppervlakkig, maar in zo'n koekblik wil je als vent toch niet gezien worden..
Ik heb in de 107 gereden en dat vond ik inderdaad zeker geen straf.Alles zag er wel wat plastiekerig uit maar interieurruimte voorin was prima. Alleen als je achterom keek had je zoiets van "oh ja, ik zit in een klein hok". Qua rijden was het ook best goed te doen. Alleen merkte je wel dat boven de 100km/u de fut er wel uit was maar verder reed het best oke.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 20:54 schreef D. het volgende:
Zelfs de Aygo is 'geen straf om in te rijden'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Specificaties Chip-tuning Volkswagen Up
Standaard
Ventura
Winst
Winst %
Vermogen (PK)
60 PK
72 PK
12 PK
20 %
Vermogen (KW)
44 KW
53 KW
9 KW
20 %
Koppel (NM)
95 NM
114 NM
19 NM
20 %
Topsnelheid
160 km / uur
170 km / uur
10 km / uur
06 %
Acceleratie 0-100 km/u
14.4 sec
13.1 sec
1.3 sec
09 %
Verbruik (buiten bebouwde kom)
3.90 l / 100 km
3.51 l / 100 km
0.39 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (binnen bebouwde kom)
5.60 l / 100 km
5.04 l / 100 km
0.56 l / 100 km ind
10 %
Verbruik (gemiddeld)
4.50 l / 100 km
4.05 l / 100 km
0.45 l / 100 km ind
10 %
[ Bericht 1% gewijzigd door ikweethetookniet op 18-07-2012 16:59:17 ]
Dit dus. Een een verbruiksreductie van 10% is ook bullshit. Daarbij gaat je garantie ook naar de knoppen, want die chip is makkelijk te achterhalen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 16:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Reclame?
Maar waarom zou je in hemelsnaam een Volkswagen Up laten chiptunen.
Sowieso chippen bij motoren zonder turbo.
Een nieuwe auto van 2012 vergelijken met een model van 7 jaar oudquote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
Ja alles waar Volkswagen op staat verkoopt als een tierelier. Volkswagen is nu wat Opel vroeger was. Zet een VW logo op een drol en het verkoopt nog als warme broodjes.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:23 schreef Goodluck_Charm het volgende:
Ik werk zelf bij een VW/Audi dealer en die dingen gaan als warme broodjes, niet te geloven! Eerlijk, qua kwaliteit en degelijkheid vind ik hem beter dan zijn concurrenten (C1 en Aygo ed), maar zo'n kleine auto is niets voor mij.
Zoalsquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Niets ten nadele van de Up! .......maar er zijn naar mijn mening wel betere - en vooral leukere! - alternatieven.
Kwaliteit is natuurlijk spannend , vw heeft hier wel wat op afgedaan de laatste jaren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja alles waar Volkswagen op staat verkoopt als een tierelier. Volkswagen is nu wat Opel vroeger was. Zet een VW logo op een drol en het verkoopt nog als warme broodjes.
Niets ten nadele van de Up! Inderdaad een betere A-segmenter dan De aygo en cs, de Cuore, Alto, i10 ed. maar er zijn naar mijn mening wel betere - en vooral leukere! - alternatieven.
Ik vind de Fiat 500 toch belachelijk duur voor wat je krijgt hoorquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
De Fiat Panda, Ford Ka, Fiat 500, en Renault Twingo vind ik er allemaal leuker uitzien, rijden net zo volwassen of zelfs nog beter, hebben ook een ruime uitrusting, en zijn veelal vergelijkbaar qua verkoopprijs. Bovendien zijn ze beschikbaar met fijn rijdende 4 cilinders ipv pruttelende 3 cilindertjes.
Zijn ook een tikkie duurderquote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
De Fiat Panda, Ford Ka, Fiat 500, en Renault Twingo vind ik er allemaal leuker uitzien, rijden net zo volwassen of zelfs nog beter, hebben ook een ruime uitrusting, en zijn veelal vergelijkbaar qua verkoopprijs. Bovendien zijn ze beschikbaar met fijn rijdende 4 cilinders ipv pruttelende 3 cilindertjes.
nee een kia is value voor money. een vw is hopen dat ie het 5 jaar uithoudt zonder gekke dingen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:34 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Zijn ook een tikkie duurderben het volledig met eens. Een up is gewoon value for money, vind er ook geen stront aan..
Ja inderdaad. Ik vind toch dat de tendens is dat, omdat het een Vw is dan is het een leuke auto, omgekeerd ook met de Opel. Ik vind het maar een veredelde brommobiel. Het brengt je van a naar b prima.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee een kia is value voor money. een vw is hopen dat ie het 5 jaar uithoudt zonder gekke dingen.
hij is echt kapot lelijk. zelfs het interieurquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:39 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik vind toch dat de tendens is dat, omdat het een Vw is dat het dan een leuke auto is, maar ik vind het maar een veredelde brommobiel. Het brengt je van a naar b prima.
Als zelfs pta-klasbakken als HD deze auto redelijk vind, heeft vw toch haar doel bereikt!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als ie nou kapot degelijk was geweest maar ja
op grond waarvan baseert hd dat of werkt ie voor vwquote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:43 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Als zelfs pta-klasbakken als HD deze auto redelijk vind, heeft vw toch haar doel bereikt!
Inderdaad, ik denk dat deze Up - maar sowieso alle Volkswagens in het algemeen - zo goed verkocht worden op basis van het degelijke / betrouwbare imago, wat echter allang achterhaald is, maar daar komt de consument binnen een jaar of 5 vanzelf achter.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Kwaliteit is natuurlijk spannend , vw heeft hier wel wat op afgedaan de laatste jaren.
Op grond gebasseert van zijn eigen mening. Vw teert gewoon op het succes van vroeger. Maak een blokkendoos, vlak de kont af en leg er een alsmaar falende tsi-blokje in en tadda je hebt je succes.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
op grond waarvan baseert hd dat of werkt ie voor vw
Inderdaad, je hebt gelijk. De Fiat 500 is veel duurder dan de andere voorbeelden die ik aanhaalde. Een Fiat 500 kost zo'n ¤ 3000,- meer. Dus geen directe concurrent inderdaad.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:16 schreef Goodluck_Charm het volgende:
[..]
Ik vind de Fiat 500 toch belachelijk duur voor wat je krijgt hoor
Aygo is iig redelojk degelijk gebleken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:54 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Op grond gebasseert van zijn eigen mening. Vw teert gewoon op het succes van vroeger. Maak een blokkendoos, vlak de kont af en leg er een alsmaar falende tsi-blokje in en tadda je hebt je succes.
Ik vind de Aygo persoonlijker leuker, nog steeds niet mijn ding, maar hier wordt vaak denigrerend over gedaan terwijl de up! gewoon niets meer is dan dat.
Redelijk inderdaad. Heeft wel z'n bekende kwaaltjes, van lekkage tot kantelende zuigers. De Aygo is in ieder geval niet meer van die onberispelijke Toyota kwaliteit van jaren 80 en 90.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 03:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Aygo is iig redelojk degelijk gebleken.
Een aantal met collega's met TSI's die hebben al meerdere keren uitgesproken dat ze nooit meer een VAG product zullen afnemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat deze Up - maar sowieso alle Volkswagens in het algemeen - zo goed verkocht worden op basis van het degelijke / betrouwbare imago, wat echter allang achterhaald is, maar daar komt de consument binnen een jaar of 5 vanzelf achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |