Normaal wordt er Centraal-Overvecht-Blauwkapel West-Blauwkapel Oost-Blauwkapel Zuid-Maliebaan v.v. gereden, maar de eerste rijdt na de Maliebaan dus door via Lunetten-Bunnik-Driebergen-Bunnik-Lunetten-Centraal.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En die andere museumpendels dan? Die maken toch altijd kop?
Ik weet dat NPC hier mee bezig is geweest. In ieder geval mogelijkheidsstudies bij veel stations.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:23 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Maar waar blijven de oude CTA's? Of beter, welk bedrijf is verantwoordelijk voor het vervangen ervan? Als ik dat weet kan ik daar verder gaan kijken...
Hahaha, goed puntquote:Op maandag 18 juni 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tegen de tijd dat zij antwoorden hangen ze zelfs al bij Schiphol.
Mooi, ik heb 7 minuten overstaptijd bij Amersfoort, maar wou het toch zeker weten, thanks.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:58 schreef Peterselieman het volgende:
In Amersfoort is het idd naast elkaar. Vijf stappen en je bent er
En ook in Amsterdam is dat het geval
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:04 schreef dennistd het volgende:
Vroeger stonden er op de NS-site op de stationsplattegronden ook spoornummers, maar die zijn weg zie ik..
mja, het gaat er meer om of overstappen bijvoorbeeld crossplatform zijn of niet.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.
Zeg dat maar tegen de sporen op zwollequote:Op maandag 18 juni 2012 17:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Op zich is er ook vrij weinig moeilijks aan. Sporen lopen qua nummering altijd wel op of af.
Dat is nog niks. Zie Nijmegenquote:Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de sporen op zwolle
Ik neem bijna alleen maar spoor 12 en 5a of 5b in Zwolle.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de sporen op zwolle
Daar kom ik nooit. eem loeren.quote:
je hebt daar spoor 35 naast spoor 1 zittenquote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Daar kom ik nooit. eem loeren.
In Zwolle is spoor 12 bijna naast spoor 1. Die zit altijd vol, de trein van spoor 1. Drie keer raden wie daar morgen in moet.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hebt daar spoor 35 naast spoor 1 zitten
Die zijn al aangepast. Op de traverse hangen al borden naar de nog niet bestaande sporen.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Monopoly het volgende:
De uitzonderingen natuurlijk
Wel leuk dat je het zegt trouwens, gaan de spoor nummers ook aangepast worden bij Zwolle met de grote verbouwing dit jaar ?
hangt van het tijdstip af of het vol of echt vol is.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:10 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
In Zwolle is spoor 12 bijna naast spoor 1. Die zit altijd vol, de trein van spoor 1. Drie keer raden wie daar morgen in moet.
Deze keer gaat hij niet naar Schiphol maar naar Amersfoort. Meestal is het rond 1 uur of 5 uur dat ik er langs loop en dan zie ik dat hij goed vol zit.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hangt van het tijdstip af of het vol of echt vol is.
Meestal is de trein redelijk zitvol, maar niet overvol.
De sporen 1 t/m 7 zijn er al, en de sporen achter spoor 1 beginnen met 12 en 13, dus de sporen 8 en 9 aan het nieuwe perron kunnen gewoon doorgenummerd worden.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:09 schreef Monopoly het volgende:
De uitzonderingen natuurlijk
Wel leuk dat je het zegt trouwens, gaan de spoor nummers ook aangepast worden bij Zwolle met de grote verbouwing dit jaar ?
Zet erbij dat het Sloterdijk isquote:Op maandag 18 juni 2012 17:18 schreef dennistd het volgende:
Amsterdam is ook een leuke in dat opzicht: spoor 1 en 2 ontbreken helemaal, 3 t/m 8 liggen beneden, 9 en 10 op de Hemboog en 11 en 12 boven.
Ik vind de overkapping van rotterdam wel mooi.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:19 schreef Monopoly het volgende:
Vind Arnhem wel heel mooi geworden, ik hou wel van futuristisch.
Maar ook Hollands Spoor met die overkapping heeft wel iets
Deze zomer ga ik een dagje naar Den Haag en dat station lijkt me wel mooi.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:19 schreef Monopoly het volgende:
Vind Arnhem wel heel mooi geworden, ik hou wel van futuristisch.
Maar ook Hollands Spoor met die overkapping heeft wel iets
Hollands Spoor wel ja, maar als je vanaf Zwolle komt dan reisje naar Den Haag Centraal en dat is nu één grote bouwputquote:Op maandag 18 juni 2012 17:22 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Deze zomer ga ik een dagje naar Den Haag en dat station lijkt me wel mooi.
Rotterdam was dat ook toen ik er in februari was. Pfoe hé...quote:Op maandag 18 juni 2012 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hollands Spoor wel ja, maar als je vanaf Zwolle komt dan reisje naar Den Haag Centraal en dat is nu één grote bouwput
dat herken je nu niet meer.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:24 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Rotterdam was dat ook toen ik er in februari was. Pfoe hé...
Is het zo erg alweer veranderd? Het viel eerst nog mee, maar toen je uit die tunnels kwam was het even schrikken.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dat herken je nu niet meer.
Arnhem is inderdaad mooi geworden:quote:Op maandag 18 juni 2012 17:19 schreef Monopoly het volgende:
Vind Arnhem wel heel mooi geworden, ik hou wel van futuristisch.
de afwerking is voor een groot deel al begonnen en dak boven de sporen is al voor een heel groot deel klaar. Daarnaast kun je al deels door de nieuwe reizigerstunnel lopen en is de nieuwe stationshal van de buitenzijde al bijna af.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:25 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Is het zo erg alweer veranderd? Het viel eerst nog mee, maar toen je uit die tunnels kwam was het even schrikken.
Dronrijpquote:Op maandag 18 juni 2012 17:18 schreef Gtaboy107 het volgende:
Overigens, wat vinden jullie het mooiste station? Ik vond Zwolle altijd wel leuk toen je nog ondergronds moest lopen naar de sporen.
Dat hebben ze snel gedaan dan op Schiphol!quote:Op maandag 18 juni 2012 16:53 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tegen de tijd dat zij antwoorden hangen ze zelfs al bij Schiphol.
twitter:ProRail twitterde op maandag 18-06-2012 om 16:37:58Wel een leuke vraag
Ik ga het voor je navragen en kom er zsm op terug. reageer retweet
ProRail, de treinspecialist *tringtring*quote:Op maandag 18 juni 2012 17:36 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Dat hebben ze snel gedaan dan op Schiphol!twitter:ProRail twitterde op maandag 18-06-2012 om 16:37:58Wel een leuke vraag
Ik ga het voor je navragen en kom er zsm op terug. reageer retweet
arnhem, en ik denk dat utrecht er ook wel baas uit gaat zien als het ooit af is.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
Arnhem is inderdaad mooi geworden:
En Rotterdam wordt ook wel een mooi station volgens mij
Wat is hier de reden van eigenlijk ?quote:Op maandag 18 juni 2012 17:18 schreef dennistd het volgende:
Amsterdam Sloterdijk is ook een leuke in dat opzicht: spoor 1 en 2 ontbreken helemaal, 3 t/m 8 liggen beneden, 9 en 10 op de Hemboog en 11 en 12 boven.
Dronrijp? Dan zul je 't Harde ook wel leuk vinden.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Dronrijp
*doet wegduiken*
Nah, in Nederland: Haarlem
België: Liège-Guillemins
Duitsland: Heb daar nog niet alle stations gehad, maar vind Keulen wel leuk
Dronrijp is nog meer een boeren schubbekutteveen als Lage Zwaluwe. Het ligt in de fucking middle of nowhere, er komt géén bus. Het dichtstbijzijnde dorp Dronrijp is iets van 3 kilometer. Een bus is dan nog eens een kilometer of anderhalf verder.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:56 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Dronrijp? Dan zul je 't Harde ook wel leuk vinden.
Misschien zijn 1 en 2 ooit gesaneerd. Zelfde als het welbekende spoort 13 bij Utrecht.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:45 schreef ddx het volgende:
[..]
Wat is hier de reden van eigenlijk ?
Waarom hebben ze 1/2 overgeslagen en hebben ze 9/10 niet voor boven gebruikt ?
gesaneerd? spoor 13 in Utrecht bestaat gewoon hoor. Het wigt alleen halverwege uit tussen 12 en 14quote:Op maandag 18 juni 2012 18:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Misschien zijn 1 en 2 ooit gesaneerd. Zelfde als het welbekende spoort 13 bij Utrecht.
Spoor 6 bestaat niet meerquote:Op maandag 18 juni 2012 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
gesaneerd? spoor 13 in Utrecht bestaat gewoon hoor. Het wigt alleen halverwege uit tussen 12 en 14
Op de route waar ze horen plaat ik ze ook wel (of heb ik ze al geplaat). Omgeleid is altijd leuk, en had ze hier nog niet ...quote:Op maandag 18 juni 2012 18:14 schreef V2 het volgende:
Wat is dat toch met die fascinatie voor omgeleide treinen? Straks heb je op alle gekke locaties een foto van een Fyra-loc, maar nooit op de plekken waar 'ie normaal hoort te komen
Ah okee, dan is het goed. Anders zou het toch raar zijn?quote:Op maandag 18 juni 2012 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Op de route waar ze horen plaat ik ze ook wel (of heb ik ze al geplaat). Omgeleid is altijd leuk, en had ze hier nog niet ...
Iemand had een trein defect gezet tussen Delft Zuid en Schiedam. De benelux van Den Haag HS v. 15:27 werd tot ca 16:20 opgehouden, de IC's en Sprinters werden allen opgeheven. Moerwijk, Rijswijk, Delft en Delft Zuid hadden hierdoor geen treinen meer een uur lang. Omroep zei doodleuk "Voor reizigers naar Den Haag Moerwijk, Rijswijk, Delft en Delft Zuid is er geen reisadvies beschikbaar. Wij vragen hiervoor uw begrip"quote:Op maandag 18 juni 2012 18:17 schreef Ireyon het volgende:
Daarnet op de TBP hier in Roosendaal, voor de Benelux:
[..]
Mooi maar smaken verschillen, Uelzen (Duitsland)quote:Op maandag 18 juni 2012 17:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Dronrijp
*doet wegduiken*
Nah, in Nederland: Haarlem
België: Liège-Guillemins
Duitsland: Heb daar nog niet alle stations gehad, maar vind Keulen wel leuk
De tunneltjes onder de sporen door zijn ook in die stijl.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:32 schreef bork het volgende:
[..]
Mooi maar smaken verschillen, Uelzen (Duitsland)![]()
meest bijzondere
[ afbeelding ]
Betonnen cq glazen grafbak imo. Sfeerloze lege perrons, waar het geheel koud en kil aanvoelt Nee de klassiekere stations hebben overduidelijk mijn voorkeur.quote:
In Magdeburg staat er ook een aardige van Hundertwasserquote:Op maandag 18 juni 2012 18:37 schreef MCH het volgende:
[..]
De tunneltjes onder de sporen door zijn ook in die stijl.Station Assen heeft ook wel een beetje een vergelijkbare uitstraling.
Prachtig modern kunstwerkquote:Op maandag 18 juni 2012 18:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Betonnen cq glazen grafbak imo. Sfeerloze lege perrons, waar het geheel koud en kil aanvoelt Nee de klassiekere stations hebben overduidelijk mijn voorkeur.
Goed bezig!quote:Op maandag 18 juni 2012 19:08 schreef James1988 het volgende:
Vanaf december: 2 treinparen Amsterdam - Lille v.v., verzorgd door Thalys. Te Lille kan worden overgestapt op TGV's dieper Frankrijk in, maar ook op de Eurostar naar Londen. Daarnaast wordt het aantal treinparen Essen (D) - Parijs opgevoerd van 1 naar 3.
Onder voorbehoud.
Sowieso wel erg mooie foto's!quote:Op maandag 18 juni 2012 19:10 schreef MCH het volgende:
Ik vind deze serie over het gerenoveerde station van Wroclaw ook schitterend.
Is het metrostation aan de voorkant onderhand al af? 't Was één grote bouwput toen ik er wasquote:Op maandag 18 juni 2012 20:23 schreef Sandrvich het volgende:
Leipzig was ik erg van onder de indruk eerder dit jaar!Budapest Keleti Palyáudvar vind ik ook nog wel sfeer hebben, en bovendien fotogeniek in de avond.
Sloterdijk beneden begon in de jaren '90 gewoon nog bij 1. Op een gegeven moment (ik denk met de start van de bouw van de Hemboog) hebben ze de boel vernummerd.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Misschien zijn 1 en 2 ooit gesaneerd. Zelfde als het welbekende spoort 13 bij Utrecht.
jawel maar in daglicht ziet het niet zo goed uit als op deze foto's.quote:Op maandag 18 juni 2012 19:10 schreef MCH het volgende:
Ik vind deze serie over het gerenoveerde station van Wroclaw ook schitterend.
Op deze tekening die de situatie uit 1985 weergeeft kan ik geen extra sporen ontdekken: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_85/asd_w.gifquote:Op maandag 18 juni 2012 20:35 schreef Duvel het volgende:
Oud Sloterdijk was in de jaren '80 al weg, ook nieuw Sloterdijk heeft gewoon een spoor 1 en 2 gehad.
De clou zit 'm in het woord "vernummerd".quote:Op maandag 18 juni 2012 20:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Op deze tekening die de situatie uit 1985 weergeeft kan ik geen extra sporen ontdekken: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_85/asd_w.gif
Ik vind het een tof blad. Veel foto's en het is allemaal makkelijk te begrijpen. Geen nummer combinaties of iets dergelijks. En ze hebben soms leuke uitjes. Half jaar geleden een rondleiding gehad bij de verkeersleiding in Amersfoort. Tof om dat een keer gezien te hebbenquote:Op maandag 18 juni 2012 22:13 schreef Monopoly het volgende:
Ik ga me na de zomer aanmelden bij die club, wil dat blad ook wel ontvangen
Dat was ikquote:Bovendien is een deelnemer na afloop gelijk lid van de vereniging geworden
Werd ongeveer 15 uur.quote:Op maandag 18 juni 2012 08:54 schreef James1988 het volgende:
Geen treinverkeer rond Utrecht Centraal door blikseminslag, prognose 13:00. Sterkte aan allen die daarheen/daarlangs moeten vandaag.
Ik heb 'm nog niet. Ik gok dat 't om die Hippel in Apeldoorn gaat? Die heb ik idd opgestuurd (3 stuks)quote:Op maandag 18 juni 2012 22:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Hey tof man dat een foto van jou in "op de rails" staat
Zat jij in de eerste groep? Daar was er iemand gelijk lid gewordenquote:Op maandag 18 juni 2012 22:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_20111119
[..]
Dat was ik
Klopt inderdaadquote:Op maandag 18 juni 2012 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik heb 'm nog niet. Ik gok dat 't om die Hippel in Apeldoorn gaat? Die heb ik idd opgestuurd (3 stuks)
Ja ik zat met jou in de groepquote:Op maandag 18 juni 2012 22:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Zat jij in de eerste groep? Daar was er iemand gelijk lid geworden
quote:Op maandag 18 juni 2012 22:31 schreef greavy het volgende:
Whaha, dat wist ik niet eens![]()
Onze groep had wel de uitgebreidste rondleiding van de dag
Ja ik had toen zoiets meegekregen idd. Maar goed, Leuk om het gezien te hebben!quote:Op maandag 18 juni 2012 22:33 schreef greavy het volgende:
De andere 4 groepen zou dat ook. Maar toen was er een springer bij Hollandse rading. Mochten ze nog net de deur door bij de zaal, vanaf daar beetje uitleg ...
De afdelingsavonden zijn ook altijd zeer de moeite waard (bijv. in Enschede)quote:Op maandag 18 juni 2012 22:18 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik vind het een tof blad. Veel foto's en het is allemaal makkelijk te begrijpen. Geen nummer combinaties of iets dergelijks. En ze hebben soms leuke uitjes. Half jaar geleden een rondleiding gehad bij de verkeersleiding in Amersfoort. Tof om dat een keer gezien te hebben
http://www.nvbs.com/toon.php?pag=Verslag_20111119
[..]
Dat was ik
Zo hoorde ik net ook al een omroep "We staan voor een rood sein in verband met omstandigheden"quote:Op maandag 18 juni 2012 18:17 schreef Ireyon het volgende:
Daarnet op de TBP hier in Roosendaal, voor de Benelux:
[..]
Ik had me nog ingeschreven bij de ZZP-afdeling van NS, ik weet niet of dat de domste keus van dit jaar is.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:24 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Werd ongeveer 15 uur.
NS: "Beter iets dan niets en het is allemaal best ingewikkeld." Tsja... MVBOV spreekt van een wanprestatie.
Zie verder http://www.voorbeterov.nl/120618.php
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 06:39 schreef Monopoly het volgende:
Voor de spotters
Morgen rijd ik eind van de middag door Amsterdam Centraal met een lege kolentrein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |