Niet, ze maken het juist heel onaantrekkelijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:09 schreef robin007bond het volgende:
Wat wil de SP er aan doen om Nederland een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor ondernemers te laten hebben?
Mensen met kapitaal moeten hierheen willen komen. Die mensen creëren banen. Hoe wil de SP het aantrekkelijk maken voor bedrijven om hier te vestigen?
Je kUnt met gerust hart op de sp stemmen. Het zijn nog steeds de extremisten van weleer.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:17 schreef Sicstus het volgende:
Het is jammer dat de SP zo ver naar het midden is opgeschoven de laatste tijd, anders hadden ze absoluut mijn stemmen gehad!
De SP is niks maar vestigingsklimaat hoeft natuurlijk niet bepaald alleen naar het belastingtarief te kijken. Juist ook zaken als goede sociale voorzieningen en een hoog opgeleide beroepsbevolking (waar de SP zich op zegt te richten) kunnen daar een belangrijke bijdrage aan leveren.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:09 schreef robin007bond het volgende:
Wat wil de SP er aan doen om Nederland een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor ondernemers te laten hebben?
Mensen met kapitaal moeten hierheen willen komen. Die mensen creëren banen. Hoe wil de SP het aantrekkelijk maken voor bedrijven om hier te vestigen?
Ja? Misschien dat ik dan mijn stemmen verdeel, 1 op de SP en 1 op de PVV.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Je kUnt met gerust hart op de sp stemmen. Het zijn nog steeds de extremisten van weleer.
Wat te denken van de eindeloze verplichtingen om mensen aan te nemen, mensen op te leiden, mov beleid te voeren, ect ectquote:Op maandag 11 juni 2012 10:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De SP is niks maar vestigingsklimaat hoeft natuurlijk niet bepaald alleen naar het belastingtarief te kijken. Juist ook zaken als goede sociale voorzieningen en een hoog opgeleide beroepsbevolking (waar de SP zich op zegt te richten) kunnen daar een belangrijke bijdrage aan leveren.
Uiteindelijk moet het gaan om een verstandige balans tussen beide factoren. Waarbij ik vermoed dat jij je nogal blind staart op een klein component.
Die jongen weet best wat er tegenover staat.......quote:Op maandag 11 juni 2012 10:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://www.sp.nl/standpunten/cd_231/standpunt_over_auto.html
Goed idee toch? Gebruiken is betalen. Nu betaal je voor een stilstaande auto.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat te denken van de eindeloze verplichtingen om mensen aan te nemen, mensen op te leiden, mov beleid te voeren, ect ect
Om trouwens nog even terug te komen op de auto
http://www.sp.nl/standpunten/cd_231/standpunt_over_auto.html
Niks geen beleid om mensen uit de spits te krijgen, gewoon geen gezeik, allemaal de volle mep betalen. Zelfs al rij je op zondag nacht in friesland.
Oh, ze slaan bij de SP nogal door maar ik wou vooral even aangeven dat het allemaal niet zo eendimensionaal isquote:Op maandag 11 juni 2012 10:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat te denken van de eindeloze verplichtingen om mensen aan te nemen, mensen op te leiden, mov beleid te voeren, ect ect
Maar dan zonder de dure kasten om omtoveringen aan het wegennet.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:39 schreef Yreal het volgende:
Maar ze schaffen nu ook de vast kosten af en maken alles variabel. Dat is hetzelfde idee als de kilometer heffing.
Behalve dat je nu niet meer de ontmoedigende component hebt. Je kan nu niet meer zeggen, de A10 in de spits is duurder dan Koudem -> Balk in friesland op zondag. Dat was nou juist de hele charme voor mij.
en dan niet miepen over de elite spits oid. De sp wil een heleboel dingen belasting, dat is dan ook elite.
Nee. Afschaffen van belasting is niet dubbel betalen.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dus, dubbel betalen naar gebruik.
Wat zijn sommigen toch stekeblind dat ze nog steeds niet zien dat je ruim een euro aan belastingen per liter aftikt aan de pomp.
Als dat al niet betalen naar gebruik is weet ik het niet merr.
Okay. De ene belasting afschaffen en daarvoor in de plaats de andere belasting verhogen. Geweldig idee vooral omdat NL een eiland ver van de bewoonde wereld is hebben ze niets te maken met de concurrentiepositie van de omringende landen, niets als doorvoerland, niets op economisch vlak op welke wijze dan ook. Het investeringsklimaat zal ook flink toenemen en de toekomstige werkgevers staan nu al opgesteld in rijen van 3 om lachend belastingen te mogen betalen.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Afschaffen van belasting is niet dubbel betalen.
Alsof die chinees doorvaart naar Hamburg....... Wat denk je nu zelf? Maar goed laat je maar flink bang maken door deze holle praat.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Okay. De ene belasting afschaffen en daarvoor in de plaats de andere belasting verhogen. Geweldig idee vooral omdat NL een eiland ver van de bewoonde wereld is hebben ze niets te maken met de concurrentiepositie van de omringende landen, niets als doorvoerland, niets op economisch vlak op welke wijze dan ook. Het investeringsklimaat zal ook flink toenemen en de toekomstige werkgevers staan nu al opgesteld in rijen van 3 om lachend belastingen te mogen betalen.
Echt, mijn respect voor de SP inclusief aanhangers met zoveel economische kennis.
Hamburg, Antwerpen. Geen enkel probleem.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Alsof die chinees doorvaart naar Hamburg....... Wat denk je nu zelf? Maar goed laat je maar flink bang maken door deze holle praat.
Dat is natuurlijk afhankelijk van veel meer dan alleen het belastingklimaat in Nederland. Als de hogere belastingen terugverdiend kunnen worden met een efficienter transport naar het achterland zal men die voor lief nemen. Het is allemaal niet zo zwart of wit.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:26 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Hamburg, Antwerpen. Geen enkel probleem.
Uiteraard. Maar als je efficiënter bent hoef je nog niet alles in het werk te stellen om die efficiëntie de kop in te drukken.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk afhankelijk van veel meer dan alleen het belastingklimaat in Nederland. Als de hogere belastingen terugverdiend kunnen worden met een efficienter transport naar het achterland zal men die voor lief nemen. Het is allemaal niet zo zwart of wit.
Uiteraardquote:Op maandag 11 juni 2012 11:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als je efficiënter bent hoef je nog niet alles in het werk te stellen om die efficiëntie de kop in te drukken.
Postbussen creeren banen?quote:Op maandag 11 juni 2012 10:09 schreef robin007bond het volgende:
Wat wil de SP er aan doen om Nederland een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor ondernemers te laten hebben?
Mensen met kapitaal moeten hierheen willen komen. Die mensen creëren banen. Hoe wil de SP het aantrekkelijk maken voor bedrijven om hier te vestigen?
Wat is daar mis mee?quote:Op maandag 11 juni 2012 10:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://www.sp.nl/standpunten/cd_231/standpunt_over_auto.html
SP heef niet gezorgd voor de rare huur-regeling van tegenwoordig (modaal moet 700+ dokken in de vrije sector). SP heeft niet gezorgd voor die rare zorgverzekeringswet (ook hier betalen draagkrachtigeren veel en veel meer). Zijn die regelingen niet extreem? Tuurlijk, maar zijn die van de hand van de SP? Nee!quote:Op maandag 11 juni 2012 10:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Je kUnt met gerust hart op de sp stemmen. Het zijn nog steeds de extremisten van weleer.
Allemaal graaiers met hoge prijzen voor hun diensten en producten. Stempel van de notaris, hoppa 50 pleuro.. Rot op met die mensen.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja. Fiscalisten, notarissen, accountants en advocaten.
Ja precies dat zeg ik, niet iedereen is advocaat (heb mijn post gewijzigd mischien nog niet gelezen?)quote:Op maandag 11 juni 2012 12:43 schreef Yreal het volgende:
Als advocaat zijn zo makkelijk is, waarom ben jij het dan niet? is toch een opleiding van 7 jaar...
Tja, het is een zelf in stand houdend systeem he. Er zijn zoveel regels en voorschriften en wetten dat het jaren duurt voor je daar je weg in weet te vinden -> dan reken je torenhoge tarieven voor redelijk triviale handelingen onder het mom dat je voor je opgeofferde jaren wel iets terug mag krijgen -> vervolgens maakt diezelfde juristenklasse onder leiding van de overheid weer allemaal nieuwe wetten en regeltjes -> de cirkel begint van voren af aan.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:43 schreef Yreal het volgende:
Als advocaat zijn zo makkelijk is, waarom ben jij het dan niet? is toch een opleiding van 7 jaar...
Want als het vestigingsklimaat hier kut is, komen er natuurlijk veel fabrieken en magazijnen zodat henk en ingrid aan de slag kunnen.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:44 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja precies dat zeg ik, niet iedereen is advocaat (heb mijn post gewijzigd mischien nog niet gelezen?)
Ik vind het een prima en rechtvaardig beleid, het principe dat men hanteert is: de gebruiker betaald.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:25 schreef Yreal het volgende:
Om trouwens nog even terug te komen op de auto
http://www.sp.nl/standpunten/cd_231/standpunt_over_auto.html
Niks geen beleid om mensen uit de spits te krijgen, gewoon geen gezeik, allemaal de volle mep betalen. Zelfs al rij je op zondag nacht in friesland.
de enige juristen die tegenwoordig nog echt veel verdienen zijn niet degene die bij een rechtsbijstandskantoor werken en standaard brieven opstellen. Dat zijn de zuidass jongens die fusies en dergelijken opzetten.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:51 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Tja, het is een zelf in stand houdend systeem he. Er zijn zoveel regels en voorschriften en wetten dat het jaren duurt voor je daar je weg in weet te vinden -> dan reken je torenhoge tarieven voor redelijk triviale handelingen onder het mom dat je voor je opgeofferde jaren wel iets terug mag krijgen -> vervolgens maakt diezelfde juristenklasse onder leiding van de overheid weer allemaal nieuwe wetten en regeltjes -> de cirkel begint van voren af aan.
met kilometerheffing kun je ook nog onderscheiden naar tijd en locatie. Het is immers het idee om te belaster de laten betalen. In mijn ogen betalen je dan in amsterdam meer dan in hurdygarp en in de spits meer dan om half 2 's nachts op dinsdag.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind het een prima en rechtvaardig beleid, het principe dat men hanteert is: de gebruiker betaald.
Wie een zuinige auto rijdt, weinig kilometers maakt, betaald gewoon een stuk minder. Niemand betaald 'de volle mep', zonder 'de volle mep' aan brandstof te verbruiken. Juist het volledig betalen via de brandstofaccijns is een eenvoudige methode om de kosten te verhalen. De reden dat men hier geen gebruik van maakt is altijd het argument dat er verschillen zijn in de fiscale systemen met de buurlanden.
Momenteel zie je diverse scheve situaties, vrijstelling van wegenbelasting voor 'zuinige koekblikjes', enorm hoge belastingen voor 'zware PC hoofdstraat tractoren', geen wegenbelasting voor Poolse arbeiders die hier lekker goedkoop rondrijden in hun auto/bus met Pools kenteken etc... etc...
Dat kan met het voorstel van de SP direct opgelost worden, betalen naar brandstofverbruik, de gebruiker en de vervuiler betaald, efficient en simpel.
Momenteel
Daarom zei ik, creeren postbussen wel die fabrieken en magazijnen zodat henk en ingrid aan de slag kunnen?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want als het vestigingsklimaat hier kut is, komen er natuurlijk veel fabrieken en magazijnen zodat henk en ingrid aan de slag kunnen.
hebben er in ieder geval nog mensen werk aan. De SP wil dit helemaal afschaffen. Hebben geen van beide groepen werk. Dat schiet ook niet op.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:59 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Daarom zei ik, creeren postbussen wel die fabrieken en magazijnen zodat henk en ingrid aan de slag kunnen?
En toen zei jij , neen alleen notarissen en advocaten en fiscalisten.
Waarom zou je onderscheid willen maken naar tijdstip en locatie? Vanwaar deze wens? Wat schieten wij als samenleving daarmee op?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:57 schreef Yreal het volgende:
met kilometerheffing kun je ook nog onderscheiden naar tijd en locatie. Het is immers het idee om te belaster de laten betalen. In mijn ogen betalen je dan in amsterdam meer dan in hurdygarp en in de spits meer dan om half 2 's nachts op dinsdag.
Dus, de Polen betalen geen accijns en BTW van ongeveer 1 euro per liter aan de pomp?quote:Op maandag 11 juni 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind het een prima en rechtvaardig beleid, het principe dat men hanteert is: de gebruiker betaald.
Wie een zuinige auto rijdt, weinig kilometers maakt, betaald gewoon een stuk minder. Niemand betaald 'de volle mep', zonder 'de volle mep' aan brandstof te verbruiken. Juist het volledig betalen via de brandstofaccijns is een eenvoudige methode om de kosten te verhalen. De reden dat men hier geen gebruik van maakt is altijd het argument dat er verschillen zijn in de fiscale systemen met de buurlanden.
Momenteel zie je diverse scheve situaties, vrijstelling van wegenbelasting voor 'zuinige koekblikjes', enorm hoge belastingen voor 'zware PC hoofdstraat tractoren', geen wegenbelasting voor Poolse arbeiders die hier lekker goedkoop rondrijden in hun auto/bus met Pools kenteken etc... etc...
Dat kan met het voorstel van de SP direct opgelost worden, betalen naar brandstofverbruik, de gebruiker en de vervuiler betaald, efficient en simpel.
Momenteel
Dat is technisch nog niet eerlijk volgens mij. Zone gebonden en tijds-tarieven enz. Ik krijg er de huidige OV-chipkaart gedoe bij in gedachten. Onoverzichtelijk voor gebruikers.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
hebben er in ieder geval nog mensen werk aan. De SP wil dit helemaal afschaffen. Hebben geen van beide groepen werk. Dat schiet ook niet op.
Jij praat steeds over dubbel betalen voor autorijden via de plannen van de SP. Maar als al die andere belastingen vervallen maar de accijns op brandstof wat omhoog. Wat voor verschil maakt dat voor jou concreet?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dus, de Polen betalen geen accijns en BTW van ongeveer 1 euro per liter aan de pomp?
Nu weet ik gelijk waarom zoveel Polen in NL rondrijden met brandstofslurpers.
Belasting op benzine is al hoog exclusief al die andere belastingen die er nog bij komen kijken, en landbouw wordt al hevig gesubsidieerd door CDA dacht ik. Is dat de schuld van SP?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:07 schreef Yreal het volgende:
Want de bankenbelasting, subsidieren van biologische landbouw en groene stroom, de hoge belasting op benzine, eindeloze butteling voor zzp'rs, verplichten van werkgevers tot het aannemen van onbemiddelbare, en nog veel meer subsidies op van alles en nog wat...
Is geen symptoombestrijding?
Maar zodra dat voor de kilometers van forensen wordt voorgesteld is de wereld te kleinquote:Op maandag 11 juni 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind het een prima en rechtvaardig beleid, het principe dat men hanteert is: de gebruiker betaald.
Omdat je daarmee daadwerkelijk iets doet om filerijden te ontmoedigen...quote:Op maandag 11 juni 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom zou je onderscheid willen maken naar tijdstip en locatie? Vanwaar deze wens? Wat schieten wij als samenleving daarmee op?
Ik weet helemaal niks van autorijden af. Maar gaan mensen echt files vermijden als zij meer moeten betalen in de stad of tijdens de files?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat je daarmee daadwerkelijk iets doet om filerijden te ontmoedigen...
gelukkig geef je zelf eerlijk toe er niks vanaf te wetenquote:Op maandag 11 juni 2012 13:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks van autorijden af. Maar gaan mensen echt files vermijden als zij meer moeten betalen in de stad of tijdens de files?
Ik denk van niet. Ik denk het echt niet. Men gaat toch van huis naar werk en omgekeerd en neemt toch weer dezelfde route dat verschilt echt niet.
En volgens mij ontstaan files helemaal vooraan en bij de grenzen van een stad. Dat kun je niet vermijden zelfs niet als het duurder maakt in die gebieden. De stad is altijd druk. Als er files ontstaan ontstaan die gewoon volgens mij.
Ja maar heb ik geen gelijk dan. De stad is altijd druk. Als je autorijden voor mensen in Amsterdam of Rotterdam duurder gaat maken, Standaard omdat dat een druk gebied is. Los je daarmee files op?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
gelukkig geef je zelf eerlijk toe er niks vanaf te weten
Ze betalen in ieder geval niet de hoge motorrijtuigenbelasting voor een diesel auto of bus... scheelt al gauw minstens 100 euro per maand.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dus, de Polen betalen geen accijns en BTW van ongeveer 1 euro per liter aan de pomp?
Nu weet ik gelijk waarom zoveel Polen in NL rondrijden met brandstofslurpers.
Als je beprijst naar tijd en plaats dan zal dat de vraag naar mobiliteit op de duurste momenten doen afnemen. Dat is hele basale marktwerking.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks van autorijden af. Maar gaan mensen echt files vermijden als zij meer moeten betalen in de stad of tijdens de files?
Ik denk van niet. Ik denk het echt niet. Men gaat toch van huis naar werk en omgekeerd en neemt toch weer dezelfde route dat verschilt echt niet.
En volgens mij ontstaan files helemaal vooraan en bij de grenzen van een stad. Dat kun je niet vermijden zelfs niet als het duurder maakt in die gebieden. De stad is altijd druk. Als er files ontstaan ontstaan die gewoon volgens mij.
Je kent mijn argument dat het vergoeden van woon/werkverkeer gewoon een verlengstuk van de bedrijfskosten zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:16 schreef 99.999 het volgende:
Maar zodra dat voor de kilometers van forensen wordt voorgesteld is de wereld te klein
Selectief quotenquote:Op maandag 11 juni 2012 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat je daarmee daadwerkelijk iets doet om filerijden te ontmoedigen...
Precies... wil je het fileprobleem oplossen dan moet je niet gaan straffen door meer geld te vragen voor de mobiliteit... dan moet je zorgen dat er meer werkplaatsen gecreëerd worden buiten de druk bevolkte stedelijke gebieden. Wat ik reeds aangegeven heb.... het is allemaal symptoombestrijding, over de bron van het probleem word amper gesproken.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks van autorijden af. Maar gaan mensen echt files vermijden als zij meer moeten betalen in de stad of tijdens de files?
Ik denk van niet. Ik denk het echt niet. Men gaat toch van huis naar werk en omgekeerd en neemt toch weer dezelfde route dat verschilt echt niet.
En volgens mij ontstaan files helemaal vooraan en bij de grenzen van een stad. Dat kun je niet vermijden zelfs niet als het duurder maakt in die gebieden. De stad is altijd druk. Als er files ontstaan ontstaan die gewoon volgens mij.
In de stad rijden veroorzaakt amper problemen, tenzij de doseerlichten kut staan afgesteld.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:32 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja maar heb ik geen gelijk dan. De stad is altijd druk. Als je autorijden voor mensen in Amsterdam of Rotterdam duurder gaat maken, Standaard omdat dat een druk gebied is. Los je daarmee files op?
Nee want dat blijft toch elke dag even druk?
En als er file ontstaat bij een stad ontstaat die toch gewoon?
Je zegt tijd; daar bedoel je mee spits en dal. Wordt er tijdens de spits dan minder gereden/denk je dat er massaal mensen die toch naar hun werk moeten, maar niet gaan rijden op die tijden? En zou dat echte files voorkomen?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je beprijst naar tijd en plaats dan zal dat de vraag naar mobiliteit op de duurste momenten doen afnemen. Dat is hele basale marktwerking.
Jij rijdt een motor dan mag je toch tussen de autos doorquote:Op maandag 11 juni 2012 13:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
In de stad rijden veroorzaakt amper problemen, tenzij de doseerlichten kut staan afgesteld.
Er is in nederland 1 oorzaak van files, en dat is ritsen. Elke file in dit land, volgt op of gaat vooraf aan een ritsvlak. Zie ook de grootste en meest hardnekkige file van het land, die op de A4 bij leiden. Nu je door leiden ook 3 banen hebt is er ineens nooit meer file.
De vraag naar mobiliteit zal meer gespreid worden, flexibeler werktijden worden aantrekkelijker etc etc. daarbij is een procent of 10 minder verkeer al ruim voldoende om de meeste files op te lossen.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je zegt tijd; daar bedoel je mee spits en dal. Wordt er tijdens de spits dan minder gereden/denk je dat er massaal mensen die toch naar hun werk moeten, maar niet gaan rijden op die tijden? En zou dat echte files voorkomen?
Je zegt plaats; daar bedoel je mee de grote steden. Denk je dat mensen massaal uit de stad gaan verhuizen waardoor het minder druk wordt daar in het verkeer?
Ja, en jij weet prima dat dit gewoon kolder isquote:Op maandag 11 juni 2012 13:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je kent mijn argument dat het vergoeden van woon/werkverkeer gewoon een verlengstuk van de bedrijfskosten zijn.
Let een beetje op je bloeddruk, je gaat rare dingen typen als je je zo opwindt...quote:[..]
Selectief quoten![]()
Ik geef duidelijk een argument waarom bestraffen niet werk, nogmaals ten overvloede.... de kunduz kliek wilde met hun voorstel om de reiskosten te gaan belasten juist MEER geld ophalen, men wil helemaal niks ontmoedigen men wil MEER geld ophalen. Waarom drinkt dat maar niet tot je door?
Vrijwel alle werkgevers willen werknemers toch al zo rond 8:00 - 17:00 in dienst?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De vraag naar mobiliteit zal meer gespreid worden, flexibeler werktijden worden aantrekkelijker etc etc. daarbij is een procent of 10 minder verkeer al ruim voldoende om de meeste files op te lossen.
Op die manier is het naar verwachting een vrij effectieve methode om files te bestrijden. Het is vrij eenvoudig allemaal (in theorie).
Dat kan inderdaad nog veel flexibeler. Waarom moet iedereen van 8 tot 5? van 10 tot 7 is toch ook prima?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:54 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Vrijwel alle werkgevers willen werknemers toch al zo rond 8:00 - 17:00 in dienst?
En er wordt al genoeg gespreid met werktijden en verkeer. De één begint om 4:00 de ander een uur later, de ander weer een uur later.. Kan dat nog flexibeler?
Wat een onzin. In heel Europa zit enorm veel accijns op brandstoffen. Iedereen die rijdt betaalt een deel voor het gebruik van de wegen. Of dat in NL, Duitsland, Polen of een ander land is maakt weinig verschil. Staar je niet zo blind daar op want jij betaalt in het buitenland ook niet extra voor het gebruik van de wegen (behoudens bepaalde tolwegen). Ik was laatst in NL voor 4 dagen en heb aan de pomp een euro of 50 afgetikt aan accijnzen en BTW om in de file te mogen staan. Andere belastingen weg op auto en dat optellen bij (verdubbeling accijnzen?) accijnzen is funest voor een land dat economisch afhankelijk is van transport en infrastructuur buiten dat het in het buitenland een heel stuk minder duur is. maar uit dat oogpunt en concurrentiepositie had je zelf ook kunnen bedenken.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ze betalen in ieder geval niet de hoge motorrijtuigenbelasting voor een diesel auto of bus... scheelt al gauw minstens 100 euro per maand.
ik rij liever 140 dan dat ik met 30 een beetje door de auto's moet worstelen met gevaar voor eigen leven.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:48 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Jij rijdt een motor dan mag je toch tussen de autos door
Dat klonk helemaal niet onterecht of scheef van CJ. Het lijkt mij ook zeer waarschijnljk dat het de kunduz-coalitie meer om de staatskas vullen gaat dan het echt eerlijker te maken.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, en jij weet prima dat dit gewoon kolder is.
[..]
Let een beetje op je bloeddruk, je gaat rare dingen typen als je je zo opwindt...
Maar zoals ik je ook al eerder heb uitgelegd werkt dit aan twee kanten. Je ontmoedigt overconsumptie van mobiliteit en legt de belasting daar waar die wat mij betreft hoort, bij de consumptie en niet op de arbeid. En hoewel ik het liefste een verlaging van de IB had gezien hier tegenover zit dat er met de huidige omstandigheden helaas niet in.
Jij vind het kolder, dat het gewoon kosten zijn die door de werkgever worden betaald is gewoon een feit.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:52 schreef 99.999 het volgende:
Ja, en jij weet prima dat dit gewoon kolder is.
Niks mis met mijn bloeddruk hoor is keurig 80/120quote:Let een beetje op je bloeddruk, je gaat rare dingen typen als je je zo opwindt...
Maar zoals ik je ook al eerder heb uitgelegd werkt dit aan twee kanten. Je ontmoedigt overconsumptie van mobiliteit en legt de belasting daar waar die wat mij betreft hoort, bij de consumptie en niet op de arbeid. En hoewel ik het liefste een verlaging van de IB had gezien hier tegenover zit dat er met de huidige omstandigheden helaas niet in.
De enige motivatie is om de staatskas verder te vullen, het argument dat het tevens een 'milieumaatregel' is, valt als window dressing te bestempelen. Wie dat gelooft is imo een beetje naief.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:58 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat klonk helemaal niet onterecht of scheef van CJ. Het lijkt mij ook zeer waarschijnljk dat het de kunduz-coalitie meer om de staatskas vullen gaat dan het echt eerlijker te maken.
En dat reiskostenvergoedingen al veel langer (deels) als beloning worden gezien is net zo goed een feit. Binnen de huidige regeling is er een bepaalde vrijstelling tot 19 cent per kilometer. zo'n vrijstelling kan verdwijnen en dan valt het gewoon helemaal onder de noemer inkomen. Net als het deel inkomen dat je krijgt en waar je bijvoorbeeld kleding of voedsel van koopt, net zo goed noodzakelijk om te kunnen werkenquote:Op maandag 11 juni 2012 14:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij vind het kolder, dat het gewoon kosten zijn die door de werkgever worden betaald is gewoon een feit.
Aanzienlijk effectiever dan ze te betalen om in die file te gaan staan zoals jij steeds bepleitquote:Reeds is namelijk aangetoond dat mensen 'betalen' om de file te mijden veel effectiever is.
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik rij liever 140 dan dat ik met 30 een beetje door de auto's moet worstelen met gevaar voor eigen leven.
Even een laatste. Dat is wel een grote 'als' scenario dat alleen mooi uitpakt als in de praktijjk alle werkgevers ook daadwerkelijk echt socialer gaan denken. Maar dat gaat echt niet gebeuren volgens mij. Zij denken allemaal aan zichzelf en willen dezelfde transport en werk kunnen afleveren op dezelfde tijden zoals in de jaren voorheen. Plus zo houdt je benzine goedkoper voor de grootverbruikers. Maar evenzo duur voor mensen die nauwelijks de auto pakken. Dat is ook nare socialisme. Dan vind ik de plannen van SP toch socialer en eerlijker.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad nog veel flexibeler. Waarom moet iedereen van 8 tot 5? van 10 tot 7 is toch ook prima?
Het gaat hier overigens wel iets off-topic dus maar weer meer terug naar de SP. Die hebben het ook niet zo op flexibiliteit
Die 19 cent is gewoon een compromis om te voorkomen dat er een hele hoop administratief werk verzet moet worden. Ik had liever wel gezien dat de daadwerkelijk gemaakte kosten vergoed zouden worden.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:06 schreef 99.999 het volgende:
En dat reiskostenvergoedingen al veel langer (deels) als beloning worden gezien is net zo goed een feit. Binnen de huidige regeling is er een bepaalde vrijstelling tot 19 cent per kilometer. zo'n vrijstelling kan verdwijnen en dan valt het gewoon helemaal onder de noemer inkomen. Net als het deel inkomen dat je krijgt en waar je bijvoorbeeld kleding of voedsel van koopt, net zo goed noodzakelijk om te kunnen werken.
De kunduz kliek wil ook mensen gaan belasten die niet in de file staan, dus de doelstelling kan nooit zijn dat ze de files willen aanpakken.quote:Aanzienlijk effectiever dan ze te betalen om in die file te gaan staan zoals jij steeds bepleit.
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:56 schreef 99.999 het volgende:
Het gaat hier overigens wel iets off-topic dus maar weer meer terug naar de SP. Die hebben het ook niet zo op flexibiliteit
http://www.sp.nl/standpunten/cd_247/standpunt_over_files.htmlquote:Standpunt :: Files
Om files op een eerlijke manier op te lossen is het nodig om ervoor te zorgen dat veel mensen een alternatief krijgen voor de file. Dit alternatief kan het openbaar vervoer zijn of juist meer gespreide werktijden en thuiswerken. Daarnaast kunnen mensen via goed mobiliteitsbeleid ook verleid worden om op iets minder drukke tijden van huis/werk te vertrekken. Op al deze middelen moet de overheid fors inzetten.
Waarom zou dat niet mogen? Kabinet en kamer maken wetten en nemen de beslissingen. Dat de hele boel demissionair is doet daar helemaal niks aan af.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk vanaf 'het onstaan' van het Lentekliekje al af of 'deze coalitie' (die er eigenlijk niet echt is) wel juridisch en staatsrechtelijk te verantwoorden is!
Ik bedoel, het kliekje neemt maar belangrijke beslissingen (zoals de versoepeling van het ontslagrecht) op basis van een niet van te voren geformeerde coalitie, en dan zitten ze we ook nog eens met een min of meer 'demissionair' kabinet.
Gestoord toch!?!
Staatsrechtelijk heeft de volksvertegenwoordiging gewoon een volledig mandaat tot het nieuwe parlement is geïnstalleerd na de verkiezingen in september. Dus zolang er per maatregel die wordt omgezet in wetgeving een meerderheid is, is er geen enkel probleem. Een nieuwe kamer mag straks ook volledig anders besluiten.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk vanaf 'het onstaan' van het Lentekliekje al af of 'deze coalitie' (die er eigenlijk niet echt is) wel juridisch en staatsrechtelijk te verantwoorden is!
Dat duurder nog langquote:Op maandag 11 juni 2012 19:19 schreef Kaas- het volgende:
"Gewoon geen gezeik, niemand rijk."
De nieuwe OP is nog veel leuker ook!
De SP pleit helemaal niet voor gelijke inkomens, ze wil slechts de inkomens wat meer nivelleren.quote:"Gewoon geen gezeik, niemand rijk."
Waar stem jij op?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:30 schreef Strani het volgende:
Dus Roemer ontvangt binnenkort Morales van Bolivia?
Mooi, weten we direct wat voor socialist Roemer precies is. Jammer, het leek me best een aardige vent. Morales is een spil in het linkse blok in Latijns Amerika. Vriendjes met Chavez en via hem dan ook weer met señor Castro himself.
Nergens op (vanwaar deze vraag?)quote:
Nou, wat gul van ze! En de rekening van hun programma, waar komt die te liggen? Of denk je dat de schoorsteen rookt met een nationaal postbedrijf (quote:Op maandag 11 juni 2012 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De SP pleit helemaal niet voor gelijke inkomens, ze wil slechts de inkomens wat meer nivelleren.
Gewoon de accijns op zware shag laten vervallen, dat is goed tegen de vergrijzing.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 08:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nou, wat gul van ze! En de rekening van hun programma, waar komt die te liggen? Of denk je dat de schoorsteen rookt met een nationaal postbedrijf () en hogere uitkeringen?
quote:Op maandag 11 juni 2012 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De SP pleit helemaal niet voor gelijke inkomens, ze wil slechts de inkomens wat meer nivelleren.
Bedankt captain obvious, dat wist ik nog niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De SP pleit helemaal niet voor gelijke inkomens, ze wil slechts de inkomens wat meer nivelleren.
Dit!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:30 schreef Strani het volgende:
Dus Roemer ontvangt binnenkort Morales van Bolivia?
Mooi, weten we direct wat voor socialist Roemer precies is. Jammer, het leek me best een aardige vent. Morales is een spil in het linkse blok in Latijns Amerika. Vriendjes met Chavez en via hem dan ook weer met señor Castro himself.
Ach, misschien dat de achterban van Roemer daar nog intrapt, de rest van Nederland weet toch allang dat we een kast-communistje in ons midden hebben. We wachten met zijn allen op zijn coming out.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit!
En dan zeggen dat je niet echt meer het communisme aanhangt.....
Roemer ontvangt niet staatscommunist Morales ? Wow, de tunnelvisie is strong in this one.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:02 schreef Dreassic het volgende:
Weer een topic gevuld met rechtse leugens en verdraaiingen.
Leuk!
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:09 schreef Dreassic het volgende:
Omdat jij het een communist noemt maakt hem het nog niet.
Is voorlopig gewoon volledig 2x democratisch gekozen, en niet op de Poetin manier ook.
alsof ik een sp'er benquote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:02 schreef Kaas- het volgende:
Dan is het alleen maar grappiger dat een SP-sympathisant dat toch in de OP gegooid heeft.
Ja, lekker rechts hypocriet lopen zieken over Morales, maar over al die met bloed besmeurde handen die Rutte en Balkenende al geschud hebben hoor je ze nooit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:02 schreef Dreassic het volgende:
Weer een topic gevuld met rechtse leugens en verdraaiingen.
Leuk!
Dit is het SP topic, daar hoor je te zieken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, lekker rechts hypocriet lopen zieken over Morales, maar over al die met bloed besmeurde handen die Rutte en Balkenende al geschud hebben hoor je ze nooit.
Je kunt aannemen wat je wilt maar ik ben niet rechts. Niet alleen rechtse mensen hebben een hekel aan alles wat naar communisme riekt.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, lekker rechts hypocriet lopen zieken over Morales, maar over al die met bloed besmeurde handen die Rutte en Balkenende al geschud hebben hoor je ze nooit.
Alleen maar een goed teken, rechts Nederland begint te beseffen dat de SP de grootste gaat worden, en dan kruipen ze uit alle gaten om weer met de bekende onzin op de proppen te komen. De rechtse politici zijn er inmiddels ook weer mee begonnen, denk alleen dat het deze keer averechts gaat werken, mensen beginnen door die onzin heen te prikken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:02 schreef Dreassic het volgende:
Weer een topic gevuld met rechtse leugens en verdraaiingen.
Leuk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |