Wie noemt een sleutel nou een montagesleutel?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:44 schreef dop het volgende:
[..]
hij schrijft montagesleutel ook daar is normaal geen hamer bij nodig maar is toch wat anders
Mijn vraag blijft toch waarom iemand gaat tikken op een klein boutje/moertje. Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Aantikken, niet slaan. Maar goed, ik denk dat die man in die tientallen jaren gewoon gevoel ervoor heeft gekregen. Zoals ik al zei, die zaak staat hoog aangeschreven en het zijn zeker niet de minsten die daar klant zijn.
[..]
Correct, het was een montagesleutel en geen momentsleutel.
Dan heb je het over maatje M40, M52 enzovoorts. En dan nog worden deze sleutels niet vaak toegepast, alleen als er geen andere oplossing is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:49 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
even voor wie denkt dat je nooit op een sleutel mag slaan , het bestaat wel maar dat gaat vaak over hele grote maten en construkties
Vast=vast. De enige vloeistoffen die een bout eerder vastzetten is van loctite enzo.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:01 schreef Patroon het volgende:
Kopervet ofzo schijnt toch ook wel goed te zijn voor alu verbindingen? Of was dit juist weer geschikt voor staal?
Ik gebruik voor al mijn boutjes een beetje montage pasta. Schijnt dat je het dan ook minder vast hoeft aan te draaien omdat het eerder vastgrijpt door de pasta ofzo. (Die vult alsware de lege holtes in de verbinding op waardoor het sneller klemt).
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.nusport.nl/column/2827671/streepjes.html![]()
Jawel, maar golf en voetbal zijn me andere hobbies en die kosten ook een hoop tijdquote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:35 schreef cafca het volgende:
Wielrennen is geen hobby, maar een way of life!
Tsja met 100 kg en dan gaan hardlopen is niet echt bevoordelijk voor je gewrichten. En een berg op fietsen met dat gewicht is je zeker ook geen 3 x gelukt als ik zo lees dat je de Croix de Fer niet eens tot bovenaan gefietst bent? En dat terwijl het stuk vanaf de top van de Glandon een eitje is en het restaurant op de top van de Croix de Fer erg uitnodigt voor een kop koffie of een uitsmijter. Dan zal het wel heeeeeeel zwaar geweest zijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:58 schreef raptorix het volgende:
Weer terug thuis na een rit van 13 uur, man man wat was het zwaar, inderdaad enigzins onderschat, maar ik heb er van genoten, ik zie dit jaar als leerjaar, weet volgend jaar waar ik op moet letten en hoe anders te trainen, en oja 100 kilo en bergop, dat werkt niet echt
Al met al er achter gekomen dat wielrennen een hele leuke hobby is, die veel minder slechte belasting geeft dan bijvoorbeeld hardlopen, ik ga er zeker mee door. Donderdag hebben we nog met groepje Col de la Croix gedaan, ik ben niet helemaal naar boven gegaan omdat me benen toch nog erg moe waren.
Zo, nu weten we ook weer wat de definitie van gesoigneerd is, en waarvoor we het doen.....quote:Bij de eerste de beste voorjaarskoers trekken ze hun beenstukken met een triomfantelijke blik uit – en daarna genieten ze van de jaloerse blikken van hun collega's. Het mooiste compliment dat ze kunnen krijgen is dat iemand het woord 'gesoigneerd' laat vallen – in het peloton betekent dat iets als wauwerdewauwsupercoolvetkickenhyperdeluxeschitterendmooi.
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste hequote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja met 100 kg en dan gaan hardlopen is niet echt bevoordelijk voor je gewrichten. En een berg op fietsen met dat gewicht is je zeker ook geen 3 x gelukt als ik zo lees dat je de Croix de Fer niet eens tot bovenaan gefietst bent? En dat terwijl het stuk vanaf de top van de Glandon een eitje is en het restaurant op de top van de Croix de Fer erg uitnodigt voor een kop koffie of een uitsmijter. Dan zal het wel heeeeeeel zwaar geweest zijn.
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:40 schreef raptorix het volgende:
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste he
Ja, je spreekt nu opeens met een hele andere toonquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste he
2 keer, een 3e keer had ik opzich wel de adem voor, maar door tijdnood zat dat er niet in, we konden pas om kwart voor 11 van start, en wist bij me 2e klim al dat dat er niet meer in zat. Was wel jammer me andere teamgenoten hebben ook helaas maar 3 keer gehaald. Vond vooral zuur voor 1 teamgenoot die echt halfjaar lang zich helemaal heeft kapot getrained, die had makkelijk 4 keer gehaald wanneer die limiet er niet was geweest.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:04 schreef cafca het volgende:
Inderdaad. Hoe vaak heb je de Alpe d'Huez nu gefietst, raptorix?
Die heb ik gelopen ja, en kan je nu zeggen dat dat stuk makkelijker was dan 1 keer omhoog, sterker nog ik was bij bocht 16 meer kapot dan na 2 marathons, toen ben ik nog even rustig biertje wezen drinken in me stamkroegquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?
Geen smoesjes, gewoon onderschat, moet ook wel zeggen dat ik wat op verkeerde been ben gezet, lopen is heel wat anders dan bergen fietsen, met lopen maak je je eigen tempo, terwijl met fietsen de helling toch heel erg je inspanning bepaald.quote:
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 4x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heb ik gelopen ja, en kan je nu zeggen dat dat stuk makkelijker was dan 1 keer omhoog, sterker nog ik was bij bocht 16 meer kapot dan na 2 marathons, toen ben ik nog even rustig biertje wezen drinken in me stamkroeg
Dan is vier keer zeker niet onmogelijk, maar wel krap. Dat is dus eigenlijk vier keer omhoog en naar beneden, vrijwel zonder rust. (Er vanuitgaande dat je er 1:15 ofzo over doet.)quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 11x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.
Je moet je laatste klim om 4 uur beginnen, daarnaast vergeet je even dat niet iedereen een volwaardig wielrenner is in die zin dat hij of zij elke week op wedstrijd niveau bezig is.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 11x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
2 keer, een 3e keer had ik opzich wel de adem voor, maar door tijdnood zat dat er niet in, we konden pas om kwart voor 11 van start, en wist bij me 2e klim al dat dat er niet meer in zat. Was wel jammer me andere teamgenoten hebben ook helaas maar 3 keer gehaald. Vond vooral zuur voor 1 teamgenoot die echt halfjaar lang zich helemaal heeft kapot getrained, die had makkelijk 4 keer gehaald wanneer die limiet er niet was geweest.
Onmogelijk zeker niet, maar dan moet je dus echt gang maken, vergeet niet dat je maar met beperkte snelheid kan en mag afdalen en dat de bevoorrading niet aan het parcour kan staan en je daar ook al snel 10 minuten aan kwijt bent.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan is vier keer zeker niet onmogelijk, maar wel krap. Dat is dus eigenlijk vier keer omhoog en naar beneden, vrijwel zonder rust. (Er vanuitgaande dat je er 1:15 ofzo over doet.)
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef buzz1291 het volgende:
Het geeft allemaal niks hoor Raptorix, maar je ziet als je hier even de big boy uit komt hangen die het allemaal wel even zal doen, dat je door een aantal klasbakken op het kantje gezet wordt er er dan finaal afgereden wordt......... om eens in wielertermen te blijven.
En volgend jaar aan de start? Nee, ik zeker niet bij zo'n over gehypt evenement. Dan fiets ik liever de Marmotte. En zoals reeds gezegd, die berg wordt veel te veel overgewaardeerd.
We hadden je nog gewaarschuwtquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).
Geen idee hoe zwaar de Marmotte is, maar een vriend van me vond hem gigantisch zwaar, en dat is een aardige amateur renner, dus dat zal wel kloppen
Op het werk wilden ze volgend jaar een team in gaan schrijven voor Tour for life http://www.tourforlife.nl/SmallBigColumn.aspx?PageId=13. In 8 dagen van Italië door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen naar de Cauberg. Ook goede doelen gedoe maar lijkt me wel veel toffer dan 6 keer hetzelfde stukje.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
Mij zie je sowieso niet snel terug bij een benefiet fietstocht. Ik heb eerder the ride for the roses gefietst, dat was filerijden. Sta je soms 10 minuten te wachten voordat je verder kan.
True, thanks for thatquote:
Hopen dat de sponsorpagina daar wel werktquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op het werk wilden ze volgend jaar een team in gaan schrijven voor Tour for life http://www.tourforlife.nl/SmallBigColumn.aspx?PageId=13. In 8 dagen van Italië door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen naar de Cauberg. Ook goede doelen gedoe maar lijkt me wel veel toffer dan 6 keer hetzelfde stukje.
Was ie mooi?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:58 schreef raptorix het volgende:
Weer terug thuis na een rit van 13 uur, man man wat was het zwaar, inderdaad enigzins onderschat, maar ik heb er van genoten, ik zie dit jaar als leerjaar, weet volgend jaar waar ik op moet letten en hoe anders te trainen, en oja 100 kilo en bergop, dat werkt niet echt
Al met al er achter gekomen dat wielrennen een hele leuke hobby is, die veel minder slechte belasting geeft dan bijvoorbeeld hardlopen, ik ga er zeker mee door. Donderdag hebben we nog met groepje Col de la Croix gedaan, ik ben niet helemaal naar boven gegaan omdat me benen toch nog erg moe waren.
QFTquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef buzz1291 het volgende:
Het geeft allemaal niks hoor Raptorix, maar je ziet als je hier even de big boy uit komt hangen die het allemaal wel even zal doen, dat je door een aantal klasbakken op het kantje gezet wordt er er dan finaal afgereden wordt......... om eens in wielertermen te blijven.
En volgend jaar aan de start? Nee, ik zeker niet bij zo'n over gehypt evenement. Dan fiets ik liever de Marmotte. En zoals reeds gezegd, die berg wordt veel te veel overgewaardeerd.
Marmotte is natuurlijk ook wel behoorlijk populair. Maar nog niet van de gigantische carnavaleske overdadig commerciele aard als AD6.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef buzz1291 het volgende:
Het geeft allemaal niks hoor Raptorix, maar je ziet als je hier even de big boy uit komt hangen die het allemaal wel even zal doen, dat je door een aantal klasbakken op het kantje gezet wordt er er dan finaal afgereden wordt......... om eens in wielertermen te blijven.
En volgend jaar aan de start? Nee, ik zeker niet bij zo'n over gehypt evenement. Dan fiets ik liever de Marmotte. En zoals reeds gezegd, die berg wordt veel te veel overgewaardeerd.
Een paar vrienden van m'n chick zijn geweldige hardlopers (ze lopen haar er uit, en m'n vriendin loopt zonder moeite op een maandagavond een halve marathon), maar die gingen helemaal kapot op de elfstedentocht. Ik denk dat veel hardlopers een gebrek aan power hebben. Fietsen is veel meer een krachtsport.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).
Geen idee hoe zwaar de Marmotte is, maar een vriend van me vond hem gigantisch zwaar, en dat is een aardige amateur renner, dus dat zal wel kloppen
Meh, wat ik begreep van de rest wel, eerste stuk vond ik erg zwaar, maar volgens mij moet dat voor jou geen probleem zijnquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Was ie mooi?
Ik zit over drie weken halverwege deze klim: http://www.climbbybike.co(...)e&qryMountainID=6868
Gelukkig net voor de steile stukken, maar ik ga daar wel naar boven. Op foto's en in streetview zag het er geweldig uit!
Bovenop kan je ook nog offroad of wandelen naar iets wat op Google Maps op een gletsjer lijkt! Ook maar ff kijken
Wij zijn ook een ploegje aan het formeren voor de Marmotte. Ik denk dat ik meer plezier haal uit het rijden van die Cyclo's dan allemaal wedstrijden bij de Amateurs in Nederland.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Marmotte is natuurlijk ook wel behoorlijk populair. Maar nog niet van de gigantische carnavaleske overdadig commerciele aard als AD6.
Ik zou volgend jaar de Marmotte wel eens willen doen.
Kracht was ook niet het probleem, inhoud wel, ik had geen idee hoe ik het moest aanpakken, gelukkig hadden we maandag een testritje omhoog, ik ben bij de 2e bocht gestopt, even goed nagedacht en toen me tempo gematigd, toen ging het wel enigzins. Je kan de kracht die je tijdens hardlopen nodig hebt niet vergelijken met wielrennen. Ik denk zelf dat ik met interval training een stuk meer gebaat was geweest.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een paar vrienden van m'n chick zijn geweldige hardlopers (ze lopen haar er uit, en m'n vriendin loopt zonder moeite op een maandagavond een halve marathon), maar die gingen helemaal kapot op de elfstedentocht. Ik denk dat veel hardlopers een gebrek aan power hebben. Fietsen is veel meer een krachtsport.
Als je wint schijn je een prof contract aangeboden te krijgenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij zijn ook een ploegje aan het formeren voor de Marmotte. Ik denk dat ik meer plezier haal uit het rijden van die Cyclo's dan allemaal wedstrijden bij de Amateurs in Nederland.
Jezus, flinke afstanden elke dag!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op het werk wilden ze volgend jaar een team in gaan schrijven voor Tour for life http://www.tourforlife.nl/SmallBigColumn.aspx?PageId=13. In 8 dagen van Italië door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen naar de Cauberg. Ook goede doelen gedoe maar lijkt me wel veel toffer dan 6 keer hetzelfde stukje.
het is ook maar net wat je talent is, ik ben er 1 van een tweeling, mijn broer heeft een behoorlijk loop talent, en dat zal ik nooit van hem winnen maar als het om fietsen gaat klop ik hem weer in alle standen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).
Geen idee hoe zwaar de Marmotte is, maar een vriend van me vond hem gigantisch zwaar, en dat is een aardige amateur renner, dus dat zal wel kloppen
Cultuurbarbaarquote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:32 schreef JohnDDD het volgende:
zo wie stapt er om 18 uur ook op de fiets?
Is totaal niet te vergelijken. Marmotte is echt een cyclosportief, wel heel massaal, maar het blijft toch een sportief evenement. Alpe d'Huzes is natuurlijk ook een sportieve uitdaging, maar veel meer een sponsoractie om geld binnen te halen voor een goed doel. Ik ga hem volgend jaar wel rijden, maar meer om persoonlijke redenen dan dat ik het zie als een "wielerevenement".quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Marmotte is natuurlijk ook wel behoorlijk populair. Maar nog niet van de gigantische carnavaleske overdadig commerciele aard als AD6.
Ik zou volgend jaar de Marmotte wel eens willen doen.
De massaliteit viel best mee, maar dat kwam met name omdat ik waarschijnlijk erg in de achterste regionen fietstequote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:15 schreef Narcotical het volgende:
Beetje late reactie van mijn kant maar alsnog. Alpe d'Huez fietsen is opzich wel gewoon iets wat je bijna gedaan moet hebben als wielrenner, gewoon vanwege de bijna mythische status van die berg. Ik zou 'm ook graag nog een keer willen doen, maar Alpe d'HuZes lijkt me dan weer niks. Niet dat ik niet om goede doelen geeft ofzo, maar zo het is zo massaal..
Thnx! Ziet er mooi uit! Heb er zo'n zin in!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meh, wat ik begreep van de rest wel, eerste stuk vond ik erg zwaar, maar volgens mij moet dat voor jou geen probleem zijn
Op terugweg wel opletten, lagen veel stenen op de weg, je komt paar hele mooie watervallen tegen, heb er nog foto's van gemaakt
https://www.dropbox.com/s/6siilqcic4a3022/IMAG0126.jpg
Buzz, patroon en alle andere mopperkonten die roepen dat raptorix te langzaam bergop fietst en dat de marmotte een leuker evenement is dan dat gehypete alp du 6: hij heeft alleen met z'n twee keer omhoog al een geldbedrag opgehaald voor een nobel doel, en jullie ( ik ook) fietsen vooralsnog alleen voor je eigen plezier. Dus ff kappen met dat gezeik....quote:
Das wel erg lang inderdaad. Niet even verder gebeld? Pas geleden ook wat hulp nodig, maar moest voor het weekend klaar zijn. Paar zaken gebeld, sommige te druk, uiteindelijk 1 gevonden waar ze nog dezelfde dag klaar warenquote:Op zondag 10 juni 2012 11:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
Fiets staat bij de fietsenmaker voor trapaslager, nieuwe voorbladen en slag in achterwiel, ze doen hun best, maar het kan drie weken duren. Fietsenmaker was aan het balen. Zitten ze de hele winter bij wijze van spreken duimen te draaien, en dan komt nu ineens iedereen tegelijk zijn brik afleveren. En alle klanten natuurlijk klagen over wachttijden.
Advies van de fietsenmaker, volgende keer onderhoud in de winter laten doen en ga nu maar drie weken hardlopen. Wat een humor
Ha Tom,quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zit over drie weken halverwege deze klim: http://www.climbbybike.co(...)e&qryMountainID=6868
Gelukkig net voor de steile stukken, maar ik ga daar wel naar boven. Op foto's en in streetview zag het er geweldig uit!
Bovenop kan je ook nog offroad of wandelen naar iets wat op Google Maps op een gletsjer lijkt! Ook maar ff kijken
Wat een amateur. Als FM weet je dat je in de winter stil zit en in de zomer druk hebt. Daar moet je niet van balen, maar genoeg personeel in de zomer aannemen zodat je lekker omzet kan draaien. Zat hij te huilen in een hoekje van zijn zaak? Hij moet gvd blij zijn dat iedereen zijn brik komt afleveren. Hier heb je ook FM's die het eigenlijk veel te goed gaat. De service is daar al jaren niet meer wat het geweest is.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
Fiets staat bij de fietsenmaker voor trapaslager, nieuwe voorbladen en slag in achterwiel, ze doen hun best, maar het kan drie weken duren. Fietsenmaker was aan het balen. Zitten ze de hele winter bij wijze van spreken duimen te draaien, en dan komt nu ineens iedereen tegelijk zijn brik afleveren. En alle klanten natuurlijk klagen over wachttijden.
Advies van de fietsenmaker, volgende keer onderhoud in de winter laten doen en ga nu maar drie weken hardlopen. Wat een humor
Ik dacht ´t niet. Die zaak loopt als een dolle. Een van de beste FM´s in de regio voor race. In het voorjaar is ´t gewoon superdruk daar. Je kan dan een afspraak maken en je fiets langsbrengen. Ze moeten dan ook nog vaak onderdelen bestellen dus het kan dan een paar weken duren voor je fiets klaar is. Hij heeft overigens gelijk dat je de onderhoudsbeurten beter in de winter laat doen.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat een amateur. Als FM weet je dat je in de winter stil zit en in de zomer druk hebt. Daar moet je niet van balen, maar genoeg personeel in de zomer aannemen zodat je lekker omzet kan draaien. Zat hij te huilen in een hoekje van zijn zaak? Hij moet gvd blij zijn dat iedereen zijn brik komt afleveren. Hier heb je ook FM's die het eigenlijk veel te goed gaat. De service is daar al jaren niet meer wat het geweest is.
Mijn pa kwam eens bij de FM met een oude stadsfiets die hij gekocht had op MP. De versnellingen moesten gemaakt worden. Wilde die FM niet meer doen, oud barrel zei hij. Letterlijk "je kon die 20 euro beter in de container flikkeren". Mijn pa ging daarop naar een andere FM die het 2 dagen later weer gefixed had.
Dat onderhoudsbeurten beter in de winter kunt doen ben ik helemaal met jou en de FM eens. Maar je gaat toch niet lopen klagen tegen je klanten? Zal wel komen omdat die zaak "als een dolle" loopt. Je ziet bij al die drukke zaken dat het ze veel te goed gaat. Wees blij dat je klanten hebt. Hoe kut het ook is voor de FM, een klant is een klant. Klagen over je klanten doe je maar tegen je collega's.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht ´t niet. Die zaak loopt als een dolle. Een van de beste FM´s in de regio voor race. In het voorjaar is ´t gewoon superdruk daar. Je kan dan een afspraak maken en je fiets langsbrengen. Ze moeten dan ook nog vaak onderdelen bestellen dus het kan dan een paar weken duren voor je fiets klaar is. Hij heeft overigens gelijk dat je de onderhoudsbeurten beter in de winter laat doen.
Ja is ook zo, die lui die nooit fietsen komen dan opeens langs. Ik zal ook niet oordelen over de kwaliteit van het werk. Als jij zegt dat die goed is, dan zal dat zo zijnquote:Op zondag 10 juni 2012 12:17 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, ik heb er gewerkt en een hoop geleerd. Onder andere supernetjes stuurlint wikkelen. Ik zou daar met een gerust hart mijn karretje inleveren.
Beste vent ook en ik snap ´t wel. Het stikt er van de luie mooiweertoerders en die gaan nu pas hun fiets uit de schuur halen en constateren in de voorjaarszon dat er wat aan gebeuren moet.
Ik sluit me bij je aan. Zo gaat het bij ons ook. De zaak en het magazijn staan vol met kapotte fietsen die wachten op reparatie. Daarom kan je bij ons ook voordelige onderhoudsbeurten krijgen bij een nieuwe fiets.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:17 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, ik heb er gewerkt en een hoop geleerd. Onder andere supernetjes stuurlint wikkelen. Ik zou daar met een gerust hart mijn karretje inleveren.
Beste vent ook en ik snap ´t wel. Het stikt er van de luie mooiweertoerders en die gaan nu pas hun fiets uit de schuur halen en constateren in de voorjaarszon dat er wat aan gebeuren moet.
Ola!quote:Op zondag 10 juni 2012 11:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ha Tom,
Die klim naar la Berarde is leuk! Smalle weg naar een klein bergdorpje. De weg loopt echt door tot achterin het dorp, en wordt dan ineens een wandelpaadje, wat zo het parc des ecrins in loopt. Mooie omgeving om te klimmen! (rots en alpine beklimmingen)
Maar om bij de gletschers te komen moet je ongeveer een halve dag het park in wandelen, ze worden ook kleiner en kleiner de laatste jaren. Tip: halverwege de route, aan de linkerkant uitzicht op de fantastische aiguille dibona. Een droomberg voor een klimmer!
Zeker een leuk weggetje. Het loopt wel dood toch? En met een camping bovenop? Kan je onderweg even een bakkie doen in 't fietshotel in Venosc bij, hoe heet ie ook alweer Leon.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ha Tom,
Die klim naar la Berarde is leuk! Smalle weg naar een klein bergdorpje. De weg loopt echt door tot achterin het dorp, en wordt dan ineens een wandelpaadje, wat zo het parc des ecrins in loopt. Mooie omgeving om te klimmen! (rots en alpine beklimmingen)
Maar om bij de gletschers te komen moet je ongeveer een halve dag het park in wandelen, ze worden ook kleiner en kleiner de laatste jaren. Tip: halverwege de route, aan de linkerkant uitzicht op de fantastische aiguille dibona. Een droomberg voor een klimmer!
Auw, schade?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:34 schreef marcodej het volgende:
Weer gevallen. Over hetzelfde bruggetje.
Gemeente Noordwijk had daar in al zijn wijsheid besloten een overdadig tapijt grint neer te leggen...
Rondje van 100km werd er eentje van 10.
Stuur wat scheef en shifter geschaafd (was al geschaafd door de vorige val en heb ik al geclaimd bij de verzekeraar), ben nu bezig het grint uit mijn elleboog te pulken. Hoerenkutzooi.quote:
70km is niet heel veel. Ik eet meestal brood of havermout of brinta vooraf. En als ik terug kom en het is nog lunchtijd eet ik weer brood, of pancakes, of een kliekje pasta als dat er nog is. Ik heb ook eiwitshakepoeder staan wat ik na een lange dag op de fiets aanmaak met melk. Dan herstel ik beter.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:32 schreef Gesloten het volgende:
Net een rondje gefietst van 70km, met 28 km/uur gemiddeld. Nu heb ik opgezocht hoeveel calorieën je daarmee verbrand en het zijn er best wel veel :p
Wat eten jullie extra als jullie lange tochten maken? Ik heb net maar wat patat naar binnen gewerkt.
Lekker is dat, wat gebeurde er eigenlijk waardoor je viel?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef marcodej het volgende:
Stuur wat scheef en shifter geschaafd (was al geschaafd door de vorige val en heb ik al geclaimd bij de verzekeraar), ben nu bezig het grint uit mijn elleboog te pulken. Hoerenkutzooi.
NTFU verzekering? Indien ja: die vergoedt toch geen krassen en schrammen?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Stuur wat scheef en shifter geschaafd (was al geschaafd door de vorige val en heb ik al geclaimd bij de verzekeraar), ben nu bezig het grint uit mijn elleboog te pulken. Hoerenkutzooi.
Yep. Weet ik niet, schade-expert gaat er binnenkort naar kijken.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
NTFU verzekering? Indien ja: die vergoedt toch geen krassen en schrammen?
Zuurquote:Op zondag 10 juni 2012 16:41 schreef marcodej het volgende:
Draaide het bruggetje op en gleed gewoon weg over dat grint. Hup, op de kanis...
Schade expert voor een krasje op de shifter?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:48 schreef marcodej het volgende:
Yep. Weet ik niet, schade-expert gaat er binnenkort naar kijken.
Heb FM een offerte laten opmaken van de schade bij vorige val. Uitstekende delen aan rechterzijde (dus derri, pedaal, shifter en stuurlint) bleken allemaal geschaafd. FM heeft die allemaal meegenomen. Lag (inclusief beschadigde kleding) uiteindelijk een offerte van 540,- ...quote:Op zondag 10 juni 2012 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Schade expert voor een krasje op de shifter?![]()
Ik zou 'm weer recht slaan met mijn hand en verder fietsen.
Schade = schade, volgens mijn FM. Ik was alleen voor die shifter naar mn FM gegaan.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:57 schreef kaasplankje het volgende:
En dat ga je bij je verzekering declareren? Het zou niet eens in me op komen.
Beter leg je het aan met water. Melk vertraagd de opname van eiwitten.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
70km is niet heel veel. Ik eet meestal brood of havermout of brinta vooraf. En als ik terug kom en het is nog lunchtijd eet ik weer brood, of pancakes, of een kliekje pasta als dat er nog is. Ik heb ook eiwitshakepoeder staan wat ik na een lange dag op de fiets aanmaak met melk. Dan herstel ik beter.
Ja, ik ga. Wageningen, 150km, 10 EUR. Fiets met 'stief' vader + ooms. Zit er 1 bij die kneiterhard kan fietsen. 1tje gewoon goed, 1tje ws. mijn niveau (niet zo goed dus). 1700 hm's.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik was het niet van plan, ga jij? Waar? hoever? hoeveel Euro?
Das vies!quote:Op zondag 10 juni 2012 18:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beter leg je het aan met water. Melk vertraagd de opname van eiwitten.
Wel leuk, hoelang heb ik bedenktijd?quote:Op zondag 10 juni 2012 18:05 schreef Oksel het volgende:
Ja, ik ga. Wageningen, 150km, 10 EUR. Fiets met 'stief' vader + ooms. Zit er 1 bij die kneiterhard kan fietsen. 1tje gewoon goed, 1tje ws. mijn niveau (niet zo goed dus). 1700 hm's.
Haha als je het om de smaak doet kan je beter een potje bier na het trainen opdrinkenquote:
Dát zowiezo!quote:Op zondag 10 juni 2012 18:45 schreef Patroon het volgende:
Haha als je het om de smaak doet kan je beter een potje bier na het trainen opdrinken
Rustig opbouwen is de trick!quote:Op zondag 10 juni 2012 18:12 schreef kiekjesdief het volgende:
gebroken teen is genezen maar ik kom niet meer op gang. bar weinig gereden nog.
Dat dus, maar nu is het wel duidelijk waarom. Kijk als een schade met tegenpartij betreft, kan ik er nog inkomen dat je dat claimt. Maar wanneer je zelf op je plaat gaat omdat je blijkbaar niet goed uitkeek (je kon dat grind toch zien liggen zeker?) begrijp ik niet hoe het in je opkomt om dat te claimen. Risico van de sport!quote:Op zondag 10 juni 2012 17:00 schreef Wokkel het volgende:
Niet zo vreemd dat de NTFU elk jaar schrikbarend duurder wordt, terwijl ik er maar weinig van terug zie eerlijk gezegd.
Ja, dat stomme fietsblaadje 1x in de maand.
Lijkt me terecht. Rijplaten verwacht je niet op een fietspad en zeker niet zonder waarschuwing vooraf. Maar grind ....... da's toch een ander verhaal, net zoals een beetje zand in een bocht.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou het zelf ook niet zo snel claimen nee.
oud collega van me had een bouwbedrijf aangeklaagd omdat die rijplaten schuin over het fietspad hadden liggen zonder enige vorm van waarschuwing. Dus hij kwam aanrijden en gleed zo onderuit (het regende die dag). Frame kapot, schouder geblesseerd.
Ja precies. Al moet ik zeggen dat de omleiding hier verderop ook wel stom is, in een bocht bij een hobbeltje ligt superveel zand. Dan denk ik, als je zoveel fietsers erover heen gaat sturen laat je het toch ff wegvegen door iemand? Ze zijn ernaast toch bezig met werken.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lijkt me terecht. Rijplaten verwacht je niet op een fietspad en zeker niet zonder waarschuwing vooraf. Maar grind ....... da's toch een ander verhaal, net zoals een beetje zand in een bocht.
Hoeveel en waar ga je dan zwemmen en hardlopen?quote:Op zondag 10 juni 2012 22:18 schreef Tommeke het volgende:
Net een mooie route gevonden met mn chick. Rondje Alpe d'Huez Triathlon.
Bourg d'Oisans - Sechiellenne - Alpe du Grand Serre - Valbonnais - Col d'Ornon - Bourg d'Oisans - Alpe d'Huez.
Zal me dat lukken?
En dat is dan de ironman afstand 180 km?quote:Op zondag 10 juni 2012 22:32 schreef Tommeke het volgende:
Alleen dat rondje fietsen
Gewoon op eigen gelegenheid. Lijkt me een mooie tocht. Tijdens die triatlon loop je op de pistes van de Alpe en zwem je in lac du Verney.
115km staat op de website. 2.2 km zwemmen, 115 km fietsen naar de Alpe en dan halve marathon.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En dat is dan de ironman afstand 180 km?
Ja, waarom niet, maar maak niet de fout die ik ooit maakte door vanuit Bourg gelijk de Col d'Ornon op te draaien. Was ook wel mooi maar die laatste 40 km valsplat omhoog en wind tegen vielen op de eerste dag daar een beetje zwaar.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:18 schreef Tommeke het volgende:
Net een mooie route gevonden met mn chick. Rondje Alpe d'Huez Triathlon.
Bourg d'Oisans - Sechiellenne - Alpe du Grand Serre - Valbonnais - Col d'Ornon - Bourg d'Oisans - Alpe d'Huez.
Zal me dat lukken?
Bananen, fruitrepen. Niet van die droge bende nee. Tenzij er neits anders in huis is.quote:Op zondag 10 juni 2012 23:07 schreef 1299 het volgende:
Vandaag een eind gefietst: http://www.endomondo.com/(...)ng=en&measure=metric
Heb mijn racefiets nu 2 weken, moet nog flink wat conditie opbouwen. Wat eten jullie onderweg? Ik heb een evergreen meegenomen, maar wat is dat droge bende zeg
Dus stel dat hij daar 30 min op heeft verspeeld, das 32.5 km/uur!quote:Milaan - San Remo zit er op. Het ging goed, 296 km in 9.34 uur, en dat is incl bijtank stops en twee hevige krampaanvallen die me geen keus lieten
Van die Snelle Jelle's zijn bij mij wel favoriet. Verder bananen, mueslireep, krentebol. Of beter nog, stoppen op een terrasje voor een lekker glas sinas en een stuk appeltaartquote:Op zondag 10 juni 2012 23:07 schreef 1299 het volgende:
Vandaag een eind gefietst: http://www.endomondo.com/(...)ng=en&measure=metric
Heb mijn racefiets nu 2 weken, moet nog flink wat conditie opbouwen. Wat eten jullie onderweg? Ik heb een evergreen meegenomen, maar wat is dat droge bende zeg
Hehe en de grap is dat je het steile stuk omhoog mag en het minder steile stuk naar beneden...quote:Op zondag 10 juni 2012 16:54 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb trouwens vanmiddag de Speedman triatlon verkend. Het fietsparcours is een eitje, helaas maar twee lastige bochten, waar ik vanmiddag nog bijna weggleed over steentjes. Zag er wel vet uit denk ik.
Het hardlopen is kut. 4 keer een rondje met elke keer een viaduct van een paar 100 meter
Ik vond het gister behoorlijk kut. Ook veel te steil naar beneden.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:27 schreef SuperWeber het volgende:
Hmmmmmm...
Zo staat het idd wel op de site, de GVAV (organiserende triathlonvereniging) vertelde mij dat het andersom was. Het maakt eigenlijk ook niet uit, ik woon er zo'n beetje achter en beide kanten op is kut... Trouwens de lange zijde is misschien nog wel kutter dan de korte. Als je de lange zijde omhoog gaat, loop je langzaam het rood in terwijl tijdens het naar beneden gaan, je weer een beetje tijd krijgt om te herstellen. Met die snelle daling moet je waarschijnlijk vooral je best doen om niet op je bek te gaan en heb je weinig tijd om te herstellen...
Ik hink op twee gedachten. Volle bak fietsen, of me sparen voor het lopen. Ik denk dat ik vanaf De Poffert/Hoogkerk rustiger ga fietsen.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:34 schreef SuperWeber het volgende:
Ik ga morgen het parcour ook even verkennen denk ik... Aangezien fietsen mijn sterkste punt is, moet ik daar natuurlijk wel zoveel mogelijk winst zien te behalen. Alhoewel ik verwacht het af te moeten leggen tegen Tommeke op dit onderdeel...
Ik zal het vanavond en anders woensdag nog even navragen. Ik vind het ook veel te steil naar beneden, maar goed wij Nederlanders zijn natuurlijk ook van die polderboeren waarvan alles plat moet. In het buitenland komt dit natuurlijk veel vaker voor...quote:Op maandag 11 juni 2012 09:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik vond het gister behoorlijk kut. Ook veel te steil naar beneden.
Ik ga niet in het rood fietsen, dan moet je teveel inleveren tijdens het lopen. Daarom kan het idd geen kwaad om het laatste stukje een beetje gas terug te nemen. Maar dat moet je ook niet te vroeg doen...quote:Op maandag 11 juni 2012 09:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik hink op twee gedachten. Volle bak fietsen, of me sparen voor het lopen. Ik denk dat ik vanaf De Poffert/Hoogkerk rustiger ga fietsen.
Dat bedoelde ik eigenlijk met omstandigheden, weinig wind. Aan de andere kant, vaak trek ik slechte weersomstandigheden wel goed, dus een potje kutweer is gunstig voor mijn eindklasseringquote:Op maandag 11 juni 2012 10:03 schreef Tommeke het volgende:
Wind is ook wel cruciaal. Er is bijna nergens beschutting.
Wat moet ik zeggen waar ik werk?quote:Op maandag 11 juni 2012 11:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Werkt er hier verder ng iemand in de energiebranche...ik mag mensen binnen de bedrijfstak uitnodigen voor een VIP uitnodiging bij de Gerrie Kneteman Classic, voor een bedrijfsteam van een interim bedrijf. Avond tevoren gezellig eten (en je kan blijven slapen) en een workshop (met een sportpsycholoog vorig jaar, best interessant), en gratis shirt+broek+windjack voor onderweg. plus toegangb tot de VIP tent op de dag zelf, met bier en hapjes na afloop....
En wie doet er ook mee aan de Jan Jansen Classic binnenkort?
Ik heb niet zo'n trek erin dat mensen op bezoek komen bij mijn werk. Dit soort dingen hou ik liever gescheiden van mijn werk. Wel een tof aanbod!quote:Op maandag 11 juni 2012 12:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Olie en gas zou best wel eens kunnen...Pm even je functie en bedrijf, dan zal ik even vragen of het kan. Ze willen het natuurlijk wel ook commercieel proberen te gebruiken, dus je kan nog wel een bezoekje verwachten van een acount manager van ze op den duur (vandaar dat het ook wel moet kloppen, anders kan ik het volgend jaar wel vergeten), maar daar heb je verder weinig last van als je zoals ik toch geen eigen budget hebt, en ik mag dit jaar toch weer meedoen
Oh jammer. Ik heb heel veel energie namelijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tja, het is een intermediar voor personeel in de energiebranche, dus ze doen het niet alleen voor je knappe gezicht natuurlijk
Ik doe de 110(?) km, maar ga maar niet proberen in een vaste groep te rijden, ik heb geen idee hoe het zal gaan, dit jaar praktisch alleen op de vakantiefiets gezeten, en op de krachttraintoestellen...geen idee of ik na 50 km op de racert niet al helemaal stuk zit.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Misschien doe ik de JJ classic ook nog wel trouwens. Weet nog niet welke afstand.
Ach, en dan ga je toch stuk na 50km? Lekker afzien.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik doe de 110(?) km, maar ga maar niet proberen in een vaste groep te rijden, ik heb geen idee hoe het zal gaan, dit jaar praktisch alleen op de vakantiefiets gezeten, en op de krachttraintoestellen...geen idee of ik na 50 km op de racert niet al helemaal stuk zit.
Museeuw trainde naar eigen zeggen met 35 gemiddeld, Wilfried de Jong vond dit meevallen maar volgens Museeuw was er toch haast niemand die zijn wiel kon houden.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:25 schreef 1299 het volgende:
Volgende keer een banaantje dus
---
Niet om te patsen of zo, maar ik vraag me af hoe snel een geoefend wielrenner gemiddeld rijd op laten we zeggen een stuk van 50km.
Ik zie in mijn kennissenkring een aantal mensen die als ze alleen fietsen gemiddeldes van rond de 36km/h halen op een vlak stuk.
Stuk ga ik zeker, pijn is fijn voor echte kerels als ikquote:Op maandag 11 juni 2012 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach, en dan ga je toch stuk na 50km? Lekker afzien.
Dat moet wel gelul zijn of ze rijden 50km volle bak, zich helemaal het zuur voor de ogen (wat niet goed trainen is). Onze elite-amateurploeg traint met gemiddeldes van 31/32 en die jongens rijden koersen van 180km. Dus 36 gemiddeld in je eentje fietsen is meestal/altijd gelul.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:25 schreef 1299 het volgende:
Volgende keer een banaantje dus
---
Niet om te patsen of zo, maar ik vraag me af hoe snel een geoefend wielrenner gemiddeld rijd op laten we zeggen een stuk van 50km.
Ik zie in mijn kennissenkring een aantal mensen die als ze alleen fietsen gemiddeldes van rond de 36km/h halen op een vlak stuk.
Heb je het nou over gemiddelde of topsnelheden? Topsnelheid zegt namelijk niet zo veel, dan is 38 of 39 nog behoorlijk laag zelfs. Als je dat gemiddeld fietst zou ik gelijk de rabobank ff opbellen.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:05 schreef 1299 het volgende:
zal dan wel met meerdere mensen zijn. Zie soms GPS tijden langskomen. Met een groepje had iemand iig 39 gehaald op een flinke tocht. Dan moet je toch aardig aanpoten volgens mij?
Maar er is dus nog hoop voor mij met mijn 38 km/hOp korte ritjes haal ik net over de 30. Heb dit jaar nu iets van 700km op zitten. Vanaf wanneer is het zinvol om op hartslag te gaan trainen? Want ik doe nu maar wat. Wil eerst mijn basisconditie opkrikken.
Is het zinvol een sporttest te doen om te kijken waar mijn verzuringsgrens ligt en vervolgens met zo'n hartslagband te gaan trainen?
Nee ik heb het over gemiddeldes. Op top kan ik ook wel ff de 50 aantikken, maar dat heeft op een lange rit natuurlijk geen enkel nut. En idd, als ik 30km/h gemiddeld rij dan moet ik op de teller hele stukken 36 oid fietsen. Dat is bij mijn fiets ook precies het punt waarop ik een redelijke cadans in mijn zwaarste voorblad kan fietsen.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heb je het nou over gemiddelde of topsnelheden? Topsnelheid zegt namelijk niet zo veel, dan is 38 of 39 nog behoorlijk laag zelfs. Als je dat gemiddeld fietst zou ik gelijk de rabobank ff opbellen.
En ja, in een groepje is het makkelijker, maar dan nog met je flink doortrappen. Als ik vanuit Utrecht 35 of 36 gemiddeld wil fietsen betekend dat ik buiten de stad constant dik boven de 40 moet trappen om het beginstuk goed te maken. Das bijna niet te doen, ook niet in een groep.
Dan fietsen ze behoorlijk door hoor, 39 gemiddeld, doe ik ze niet naquote:Op maandag 11 juni 2012 16:09 schreef 1299 het volgende:
[..]
Nee ik heb het over gemiddeldes. Op top kan ik ook wel ff de 50 aantikken, maar dat heeft op een lange rit natuurlijk geen enkel nut. En idd, als ik 30km/h gemiddeld rij dan moet ik op de teller hele stukken 36 oid fietsen. Dat is bij mijn fiets ook precies het punt waarop ik een redelijke cadans in mijn zwaarste voorblad kan fietsen.
Basisconditie doe je overigens sneller op door iets rustiger te fietsenquote:Op maandag 11 juni 2012 16:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan fietsen ze behoorlijk door hoor, 39 gemiddeld, doe ik ze niet na
Meestal hebben ze gemiddels van rond de 36 a 37 zo te zien. Meestal fiets ik zelf alleen, met de MTB kon ik ze iig totaal niet bijhouden.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Basisconditie doe je overigens sneller op door iets rustiger te fietsenHarstlagmeter kan je daar bij helpen inderdaad
Voor meer info over trainen met hartslag: http://doefiets.nl/training/basisprincipes/
Ik fiets nooit meer met hartslagmeter omdat ik m'n D1 trainingen tegenwoordig makkelijk red door rondjes met m'n vriendin te fietsen![]()
Niet alleen voor echte pro's hoor. En in langere (toer)tochten is het een mooi hulpmiddel om je krachten te doseren.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:17 schreef 1299 het volgende:
[..]
Meestal hebben ze gemiddels van rond de 36 a 37 zo te zien. Meestal fiets ik zelf alleen, met de MTB kon ik ze iig totaal niet bijhouden.
Maar is het merkbaar dat je op hartslag traint of is het meer voor de echte pro's?
Zo belachelijk hard is dat echt niet hoor. Ik heb gisteravond een rondje gedaan via De Meern, Harmelen, Loosdrechtse plassen, langs de Vecht en dwars door utrecht terug naar Nieuwegein, met 33,8 gemiddeld over 88 km. Daar zat nog wat draaien en keren, stukjes door dorpen heen, en uiteraard dwars door de stad, dus zonder dat vertragende werk had ik misschien op 34,5 kunnen uitkomen. Moet je dus wel op de rechte stukken met kruissnelheden van 37-38 rijden om dat te halen.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat moet wel gelul zijn of ze rijden 50km volle bak, zich helemaal het zuur voor de ogen (wat niet goed trainen is). Onze elite-amateurploeg traint met gemiddeldes van 31/32 en die jongens rijden koersen van 180km. Dus 36 gemiddeld in je eentje fietsen is meestal/altijd gelul.
Lieuwe Westra traint met 35 gemiddeld en er zijn weinig die met hem mee willen..ze noemen hem niet voor niets "het beest". Of zijn die maten van jouw allemaal Lieuwe Westra's?
Ja voor Westra is dat een hartslagje 120 training. Daarmee geef ik dus ook aan dat jij en de anderen constant tegen rood/in het rood aan het trainen zijn. Daar wordt je niet zoveel beter van. Westra bijv. traint met 35 gem. wel goed omdat hij dan gewoon in D1 zit te trappen.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:26 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo belachelijk hard is dat echt niet hoor. Ik heb gisteravond een rondje gedaan via De Meern, Harmelen, Loosdrechtse plassen, langs de Vecht en dwars door utrecht terug naar Nieuwegein, met 33,8 gemiddeld over 88 km. Daar zat nog wat draaien en keren, stukjes door dorpen heen, en uiteraard dwars door de stad, dus zonder dat vertragende werk had ik misschien op 34,5 kunnen uitkomen. Moet je dus wel op de rechte stukken met kruissnelheden van 37-38 rijden om dat te halen.
Het ging ook best lekker. Heel de middag op een feest biertjes getankt, en ik ging nog licht aangeschoten weg. Dun bloed stroomt goed, dus dat moeten we maar vaker zo doen![]()
Leuk om te weten dat ik dus bijna met Westra mee kan(hoewel dit voor mij een ritje D2 met uitschieters D3 was, en voor hem misschien wel een rustige duurtraining....)
Ja jongens we hebben weer 1quote:
Dank voor de goeie zorgen vriend. Ik wissel mijn D1 trainingen (tenminste 1 en bijna altijd 2 in de week) af met hooguit 1x in de week knallen. Dus constant in het rood trainen valt wel mee.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja voor Westra is dat een hartslagje 120 training. Daarmee geef ik dus ook aan dat jij en de anderen constant tegen rood/in het rood aan het trainen zijn. Daar wordt je niet zoveel beter van. Westra bijv. traint met 35 gem. wel goed omdat hij dan gewoon in D1 zit te trappen.
Toen ik de 11steden met 34gemiddeld reed moesten we ook constant rond de 38 trappen om dat te halen. Dat lukte mij alleen omdat we in een groepje reden. Alleen was me dat nooit gelukt.
Hehe ik doelde meer op die specifieke training. Ik weet verder niet hoe je verder traint dus kan daar ook niets over zeggen, zal wel goed zijn. Bij mij ligt de grens van D1 en D2 ook op 155-158. Moet er wel bij zeggen dat een D1 training van gem 155 wel heel anders voelt dan een D1 training van 140, wat ook D1 is. Ben dan ook van mening dat je D1 kan opdelen in D1 hoog en laag. Hier heb ik ook wel vaker wat over gehoord.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dank voor de goeie zorgen vriend. Ik wissel mijn D1 trainingen (tenminste 1 en bijna altijd 2 in de week) af met hooguit 1x in de week knallen. Dus constant in het rood trainen valt wel mee.
Kwam nu thuis met een gemiddelde hartslag 158, en dat is voor mij nog precies op de grens van D1 en D2.
Ik kan wel een keer een pagina uit mn fietslogboek inscannen, en dan zie je vooral D1 trainingen staan (wat ook niet goed is, want je moet je poten af en toe gewoon pijn doen om beter te worden)
Wow dat is precies hoe ik er over denk!quote:Op maandag 11 juni 2012 16:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja jongens we hebben weer 1![]()
Iemand die net begonnen is met fietsen en probeert elke dag zo hard mogelijk te fietsen.![]()
Snelheid is alles!
Niet stoppen voor stoplichten hoor, dat kost je gemiddeldes
Ik ken meer jongens die regelmatig achter de brommer trainen. Geen onverdienstelijke renners (podium renners). Thomas Dekker heeft ongeveer zijn hele jeugd achter de brommer van zijn pa gezeten.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
50 km voor de wind van punt a naar punt b door de flevopolder of afsluitdijk met 35+ gem. is toch wel te doen?
Misschien hangen ze wel achter een brommer de hele tijd, ik ken een raborenner die dat doet, achter een brommer aan.
Of het goed is of niet weet ik niet, doel er alleen op dat je dan heel makkelijk snel rijd.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ken meer jongens die regelmatig achter de brommer trainen. Geen onverdienstelijke renners (podium renners). Thomas Dekker heeft ongeveer zijn hele jeugd achter de brommer van zijn pa gezeten.
Hehe ja, maar ik denk dat die renners er genoeg trainingen naast doen om het vermogen op te voeren. Want daar gaat het tenslotte om, of je het vermogen kan leveren. De brommer training is vooral om het vermogen om te zetten in snelheid.quote:Op maandag 11 juni 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of het goed is of niet weet ik niet, doel er alleen op dat je dan heel makkelijk snel rijd.
Als ik achter een scooter ga hangen stinkt t wel naar benzine/ uitlaat. Dan krijg je t ook binnen lijkt me..quote:Op maandag 11 juni 2012 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
Volgens mij valt dat dus echt wel mee. Die uitlaatjes zitten vrij laag, veel lager dan jij met je mond.
Het is wel leuk, dan rij je opeens makkelijk 45 km/uur achter een vespa aanquote:Op maandag 11 juni 2012 18:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe ja, maar ik denk dat die renners er genoeg trainingen naast doen om het vermogen op te voeren. Want daar gaat het tenslotte om, of je het vermogen kan leveren. De brommer training is vooral om het vermogen om te zetten in snelheid.
Ik merk 't niet eigenlijk. Maak me er ook niet zo druk over.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als ik achter een scooter ga hangen stinkt t wel naar benzine/ uitlaat. Dan krijg je t ook binnen lijkt me..
quote:Op maandag 11 juni 2012 17:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Stuur die mannen die opscheppen over hun rondjes met 38 of 39 gemiddeld volgend seizoen maar eens langs voor mijn 300.
Gemiddelde hartslag van 165 en max 197. Je bent dan gewoon constant keihard in het rood aan het rijden. Dan kunnen er veel meer zo'n gemiddelde fietsen, je komt dan helemaal dolgedraaid thuis en vertelt hijgend aan je vrouw op de bank hoeveel gem . Is zo weinig van te zeggen.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:45 schreef 1299 het volgende:
Wederom niet om op te scheppen, maar een voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Ik vroeg me gewoon af wat voor snelheden een recreatieve fietser ongeveer haalt met wat training. Ik dacht nl zelf dat profs gewoon met gemak door de 40 gingen.
Maargoed deze discussie gaat wat mij betreft helemaal de verkeerde kant op.
Fair enoughquote:Op maandag 11 juni 2012 18:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gemiddelde hartslag van 165 en max 197. Je bent dan gewoon constant keihard in het rood aan het rijden. Dan kunnen er veel meer zo'n gemiddelde fietsen, je komt dan helemaal dolgedraaid thuis en vertelt hijgend aan je vrouw op de bank hoeveel gem . Is zo weinig van te zeggen.
dat ding is 50 meter hoog geloof ikquote:Op maandag 11 juni 2012 17:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gripper is toch ook een natuurtalentje heIk heb hier, als ik me niet vergis, hem ook al eens horen roepen de Amerongse Berg met 30+ te doen? Daarmee sta je op strava tussen de renners met een contractje. Netjes hoor
Nouja, ik zou niet echt in 't rood aan 't rijden zijn denk ik. Ik heb een max van minder dan 190 en een omslagpunt waarschijnlijk boven de 175.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gemiddelde hartslag van 165 en max 197. Je bent dan gewoon constant keihard in het rood aan het rijden. Dan kunnen er veel meer zo'n gemiddelde fietsen, je komt dan helemaal dolgedraaid thuis en vertelt hijgend aan je vrouw op de bank hoeveel gem . Is zo weinig van te zeggen.
Laat maar zien op stravaquote:Op maandag 11 juni 2012 18:55 schreef dop het volgende:
[..]
dat ding is 50 meter hoog geloof ik
ik ben groot en zwaar , maar dat soort puistjes ben ik voor gemaakt daar durf ik ook wel te zeggen dat ik dat met 30 gemiddeld kan.
is ook zo specifiek dat je daar ook op kan trainen
Stravaquote:Op maandag 11 juni 2012 18:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alsof dat iets bewijst, hou toch op.
ik heb geen eens een mobiel , maar iedere gek kan op een brommer gaan zitten.quote:
Jaquote:Op maandag 11 juni 2012 19:03 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb geen eens een mobiel , maar iedere gek kan op een brommer gaan zitten.
ik woon er trouwens ook niet in de buurt , maar ben er wel eens overheen gefies , en dacht toen , ow is dit nu de amrongse berg , lijkt net de van brieneoordbrug.
dat ding is 1 kilometer lang bij 30k,/h s dat 2 minutjes doodgaan, daar mee ben ik geen prof natuurlijk , die fietsen vrolijk door als ze boven zijn , ik ga dan aan de zuurstof
Tuurlijk, maar dan val je wel op en word je gewoon verwijderd. Die top daar zijn bv fietsers bij koga cycling of top cyclo fietsers..quote:Op maandag 11 juni 2012 19:03 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb geen eens een mobiel , maar iedere gek kan op een brommer gaan zitten.
ik woon er trouwens ook niet in de buurt , maar ben er wel eens overheen gefies , en dacht toen , ow is dit nu de amrongse berg , lijkt net de van brieneoordbrug.
dat ding is 1 kilometer lang bij 30k,/h s dat 2 minutjes doodgaan, daar mee ben ik geen prof natuurlijk , die fietsen vrolijk door als ze boven zijn , ik ga dan aan de zuurstof
Want jezelf doodtrappen omhoog is valsspelen en dan halen ze 't weg?quote:Op maandag 11 juni 2012 19:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan val je wel op en word je gewoon verwijderd. Die top daar zijn bv fietsers bij koga cycling of top cyclo fietsers..
Bovendien ga ik ervan uit dat mensen hier niet zo flauw zouden zijn de brommer te pakken om stoer te doen op fok forum
Hoezo niet? Bij mij werkt het prima.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:03 schreef kanovinnie het volgende:
Strava is net zo kut als runkeeper want 't kan niet omgaan met garmindata
Dan ben je digibeet ofzo?quote:Op maandag 11 juni 2012 19:03 schreef kanovinnie het volgende:
Strava is net zo kut als runkeeper want 't kan niet omgaan met garmindata
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 11 juni 2012 19:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want jezelf doodtrappen omhoog is valsspelen en dan halen ze 't weg?
Bestaat gewoon niet, want dan kun je dus gewoon in een 2.2 UCI koers mee. Lars Boom traint met max 34 gemiddeld (niet achter de brommert uiteraard) en Breukink en Van der Poel deden het vroeger met niet boven de 30 gemiddeld, en als we dan eens meefietsten moesten we nog ovewrnemen ook van ze anders reden ze ons wel even uit het wiel en zagen we ze nooit meer terug.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan fietsen ze behoorlijk door hoor, 39 gemiddeld, doe ik ze niet na
Ja, en als het koud was ook wel eens een cognacje. En al die helden uit een heel ver verleden doken voor een beklimming in de Tour de kroeg in om een petit rouge achterover te tikken.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:43 schreef the_critic het volgende:
Jan Raas kreeg altijd voor de finale van de koers een bidon bier.. juist om die reden. Is natuurlijk in de hedendaagse professionalisering niet meer denkbaar.. maar tochgeeft stof tot nadenken
Nee. Ik haak mijn garmin aan strava en laat 'm uploaden. Ben met 31.4 naar huis gereden volgens garminconnect, maar met 21 km volgens strava. Strava neemt mijn pauzemoment (pont en wanneer ik <5 km/uur rij) niet mee.quote:
quote:[..]
Waar zeg ik dat?
Daar?quote:Op maandag 11 juni 2012 19:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan val je wel op en word je gewoon verwijderd.
Runkeeper en strava nemen mijn pauzemomenten niet mee waardoor ik veel lagere gemiddeldes heb dan dat ik eigenlijk gefietst heb.quote:
Bij mij wel, als je het nog een keer probeert en het lukt niet zou ik een mailtje sturen naar de support. Krijg altijd heel netjes en snel antwoord.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Ik haak mijn garmin aan strava en laat 'm uploaden. Ben met 31.4 naar huis gereden volgens garminconnect, maar met 21 km volgens strava. Strava neemt mijn pauzemoment (pont en wanneer ik <5 km/uur rij) niet mee.
[..]
[..]
Daar?
[..]
Runkeeper en strava nemen mijn pauzemomenten niet mee waardoor ik veel lagere gemiddeldes heb dan dat ik eigenlijk gefietst heb.
Maar om 165 GEMIDDELD te halen moet je hartslag wel constant dik daarboven zitten om op dat gemiddelde uit te komen. Je trapt dan de meeste tijd op of net onder je omslagpunt, dus tegen rood aan.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nouja, ik zou niet echt in 't rood aan 't rijden zijn denk ik. Ik heb een max van minder dan 190 en een omslagpunt waarschijnlijk boven de 175.
Gemiddelde snelheid zegt gewoon niet zoveel omdat ook meetelt onder welke omstandigheden dat gemiddelde gehaald is.
-wind
-stoplichten kruisingen etc.
-hoogteverschil
-andere fietsers waardoor je uit de wind kan rijden of een brommer
Ff zoeken op amerongse berg noord ofzo. Ben voetbal aan t kijkenquote:Op maandag 11 juni 2012 19:27 schreef dop het volgende:
geef eens een linkje naar de klim amerongseberg, ik kan alleen de hele berg vinden op en af , daar zitten al dames tussen die boven de 30 gemiddeld doen
Ik pauzeer op mijn garmin... Dus dat zou doormoeten werken. Support van runkeeper is kut, probeer die van strava wel eens. Thanks.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Overigens moet je je strava natuurlijk pauzeren als je de pont op gaat, dat lijkt me best logisch..
Ah, op die manier weggehaald. Hoe kan ik de klimmetjes hier in de buurt vinden?quote:Op maandag 11 juni 2012 19:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij mij wel, als je het nog een keer probeert en het lukt niet zou ik een mailtje sturen naar de support. Krijg altijd heel netjes en snel antwoord.
Als iemand een accountje aanmaakt en in een rechtstreeks ritje op de brommer naar de Amerongse kart met 40 per uur en dan daar even 30 omhoog gaat dan word die gewoon geflagt en verwijderd hoor. Net zoals mensen die met 120 over de A2 karrenJe ziet de hele rit he, bij de tijden op strava. Ik denk niet dat mensen echt de moeite gaan nemen om een geloofwaardig gemiddelde op hun brommertje een paar keer per week wielerrondjes te gaan doen om een segment te winnen waar de meeste niet fietsers uberhaupt nooit van gehoord hebben
![]()
En de ranglijsten op strava bevestigen dit wel, de toptijden op bekendere klimmen zijn allemaal profs, semiprofs, daarna elite, daarna cyclorijders etc. Dit kun je gewoon googlen..
Bovenin het scherm 'explore'quote:Op maandag 11 juni 2012 19:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik pauzeer op mijn garmin... Dus dat zou doormoeten werken. Support van runkeeper is kut, probeer die van strava wel eens. Thanks.
[..]
Ah, op die manier weggehaald. Hoe kan ik de klimmetjes hier in de buurt vinden?
Ik was het niet hoorquote:Op maandag 11 juni 2012 17:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gripper is toch ook een natuurtalentje heIk heb hier, als ik me niet vergis, hem ook al eens horen roepen de Amerongse Berg met 30+ te doen? Daarmee sta je op strava tussen de renners met een contractje. Netjes hoor
En hoe kan ik er aan mee doen? Gewoon traject fietsen en dan wordt het automatisch geupload?quote:
kloptquote:Op maandag 11 juni 2012 19:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En hoe kan ik er aan mee doen? Gewoon traject fietsen en dan wordt het automatisch geupload?
Ik heb wel eens 167 gemiddeld gehaald over een tocht van 180 kmquote:Op maandag 11 juni 2012 18:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gemiddelde hartslag van 165 en max 197. Je bent dan gewoon constant keihard in het rood aan het rijden. Dan kunnen er veel meer zo'n gemiddelde fietsen, je komt dan helemaal dolgedraaid thuis en vertelt hijgend aan je vrouw op de bank hoeveel gem . Is zo weinig van te zeggen.
Nog even en ik weeg minder dan jijquote:Op maandag 11 juni 2012 19:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik was het niet hoor24-25 max daar, en dan zitten de benen vol accuzuur.
Er zou qua klimmen meer in zitten als ik net 3 of 4 kg kwijt kan. Dan weeg ik mooi 75
Inderdaad gewoon 10min een hartslag pakken die je net vol kan houden, daarna afsprinten en dan alles geven. Liefst bij een heuvel op zodat je echt maximaal gaat. Dat is je max hartslag. Deze kan wel verschillen aangezien je bij vermoeidheid nooit je max kan halen.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe kan ik mijn max hartslag bepalen? Gewoon een keer zo hard mogelijk gaan trappen? Of moetik dan helemaal een sporttest gaan doen.
Als je goed getraind bent is het best mogelijk om 180km in D2 te rijden. Klopt ook wel aardig want de top van D3 zit pas tegen omslagpunt aan. Alleen ik kan mij niet voorstellen dat die fietsers zonder wedstrijdritme met 38 gemiddeld thuis komen en dan niet hoger dan D2 hebben gezeten. Dan ben je namelijk gewoon koerswaardig.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:22 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 167 gemiddeld gehaald over een tocht van 180 kmWas wel een paar jaar geleden, nu zou me dat niet meer lukken. Volgens Karvonen was dat gewoon D2. Kan ook niet anders als je het 6u volhoudt. Had toen nog een vrij hoge max (202) en rustpols.
Een beetje coureur doet allerlei verschillende trainingsvormen om z'n lichaam telkens te blijven prikkelen. Daaronder vallen lange duurtrainingen maar ook korte tijdritjes. En iedereen moet dat ook vooral op z'n eigen manier blijven doen.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:43 schreef SuperWeber het volgende:
Die gasten die op rondjes van 50 km gaan proberen om een zo hoog mogelijk gemiddelde te halen...
Een beetje coureur is na 50 km net warm gefietst en begint dan met echt trainen...
Dat dus. 50 km met 39 per uur zou een gemiddelde van een koers kunnen zijn. Als je dat in je eentje moet doen ben je prof of je schept enorm op. Ik ken jongens die enorm hard rijden (tijdritten rond de 48 gemiddeld en top10 en overwinning in 2.2 etappes) maar zelfs zulke jongens doen dat nietquote:Op maandag 11 juni 2012 19:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Bestaat gewoon niet, want dan kun je dus gewoon in een 2.2 UCI koers mee. Lars Boom traint met max 34 gemiddeld (niet achter de brommert uiteraard) en Breukink en Van der Poel deden het vroeger met niet boven de 30 gemiddeld, en als we dan eens meefietsten moesten we nog ovewrnemen ook van ze anders reden ze ons wel even uit het wiel en zagen we ze nooit meer terug.
Dan hebben ze ook al 50 op de Tacx gedaanquote:Op maandag 11 juni 2012 23:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een beetje coureur doet allerlei verschillende trainingsvormen om z'n lichaam telkens te blijven prikkelen. Daaronder vallen lange duurtrainingen maar ook korte tijdritjes. En iedereen moet dat ook vooral op z'n eigen manier blijven doen.
Was 50 km met een zo hoog mogelijk gemiddelde rijden ook niet een of andere discipline die je vaak in grote wielerrondes ziet?
Wat ik bedoel is dat zelfs als je een korte snelle training doet, je dus wel, als je spieren je lief zijn, even warm moet fietsen. Een gemiddelde van 39 op zo'n stuk inclusief fatsoenlijk warmfietsen (en uitfietsen) haalt volgens mij zelfs Cancellara niet....quote:Op maandag 11 juni 2012 23:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Een beetje coureur doet allerlei verschillende trainingsvormen om z'n lichaam telkens te blijven prikkelen. Daaronder vallen lange duurtrainingen maar ook korte tijdritjes. En iedereen moet dat ook vooral op z'n eigen manier blijven doen.
Was 50 km met een zo hoog mogelijk gemiddelde rijden ook niet een of andere discipline die je vaak in grote wielerrondes ziet?
Segment bedoel je?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:23 schreef pablo1989 het volgende:
Nondeju, ga je vol goede moed een poging wagen om een goede tijd neer te zetten voor een explore op Strava. Kom je er op het laatst achter dat de GPS niet werkt..
Ja man.. want het is niet tof om je tijden bij te houden. Knuppeltje..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Segment bedoel je?
Shit man, nu is het fietsen helemaal voor niks geweest... had je even goed thuis kunnen blijven, valt niks op te scheppen nu
Ik ben een mod. Ik zal wel even de mod van dit subforum op jouw getrol wijzen. Momentje.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:05 schreef haatwielrennerman het volgende:
[..]
Voorwat zou ik dat doen voor een wielrenner
Politie Kanoquote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben een mod. Ik zal wel even de mod van dit subforum op jouw getrol wijzen. Momentje.
Aanbieden? Of aanbidden?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, dus als ik jullie was zou ik voortaan mij maar wat meer aanbieden, anders hang ik jullie fietsen aan de ketting vanwege het overtreden van artikel 5.
Waarom zeg je dat? ooit een klap met een fietspomp op je Skoda Fababababbia gekregen omdat je zat te pitten in het verkeer? Of heeft vrouwtje lief de broek aan en mag jij niet zo'n mooi blinkend raspaardje uitzoeken. Dat je met een hele dikke pens niet eens op zo'n mooi fietsje past kan natuurlijk ook nog. Hé Henk......?quote:
Óf Oksel heeft gewoon een relkloon aangemaakt omdat het hier een te serieuze boel begint te worden met al die hoge gemiddeldes. Zit nu te gieren daaro in Twente omdat we zo reagerenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Waarom zeg je dat? ooit een klap met een fietspomp op je Skoda Fababababbia gekregen omdat je zat te pitten in het verkeer? Of heeft vrouwtje lief de broek aan en mag jij niet zo'n mooi blinkend raspaardje uitzoeken. Dat je met een hele dikke pens niet eens op zo'n mooi fietsje past kan natuurlijk ook nog. Hé Henk......?
Alle ledematen zitten wel gewoon binnenboord, geen te nauwe fietsbroek dat er iets uit ontsnapt? Vind ik altijd zo lastig, je vergeet even om hem om je middel te knopen, en gelijk bijgeluiden...quote:
Hij heeft alle kabels al in de hand gehad tijdens het fietsen, dat zie je tochquote:Op woensdag 13 juni 2012 08:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Alle ledematen zitten wel gewoon binnenboord, geen te nauwe fietsbroek dat er iets uit ontsnapt? Vind ik altijd zo lastig, je vergeet even om hem om je middel te knopen, en gelijk bijgeluiden...
Je hebt zo'n sleutel nodig om de cups los te draaien. Meestal is het niet de bedoeling dat je de lagers dan apart kunt vervangen, maar er zijn uitzonderingen. Dan heb je een lagerpers nodig of misschien als je handig bent lukt het met een uitdrijfbusje + bankschroef en de nieuwe lagers uit de vriezer halen. Vermoedelijk gebruikt FSA weer een van hun vele `standaarden' en moet je dezelfde peperdure matige lagers incl cups terugkopen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:46 schreef Gripper het volgende:
Ik fiets nu effe niet want ik heb alleen maar 1 rechtercrank
De ander heb ik eraf geschroefd omdat de bracketlagers vervangen of op zn minst even bekeken moeten worden, beetje speling erop+kraakje bij het aanzetten. Komt natuurlijk van al die ritten met een vliegende start van 38 gemiddeld: een fiets moet ook even opwarmen, als je dat niet doet krijgt ie blessures!
Heb je daar bij een FSA Mega Exo crankstel nog speciale tools voor nodig, of wip je de lagers er zo uit?
Eentwee weet dit vast wel.
Nee, geen interne kabels. Zal eens kijken, dat is dat plaatje wat onder je bracket zit toch?quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:04 schreef eentwee het volgende:
@Knut: je hebt geen interne kabels toch? Want dan is er weinig aan te doen. Zitten de kabels aan de onderkant nog goed op de kabelgeleider?
Eens, ook met het gemiddelde, ik rijd met windkracht 1 een hoger gemiddelde dan met windkracht 6quote:Op maandag 11 juni 2012 19:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Maar om 165 GEMIDDELD te halen moet je hartslag wel constant dik daarboven zitten om op dat gemiddelde uit te komen. Je trapt dan de meeste tijd op of net onder je omslagpunt, dus tegen rood aan.
Dat heb ik ook, in een test haal ik die echt niet maar als ik later naar mijn Garmin bestand van een koers kijk zie ik toch wel degelijk mijn max.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Inderdaad gewoon 10min een hartslag pakken die je net vol kan houden, daarna afsprinten en dan alles geven. Liefst bij een heuvel op zodat je echt maximaal gaat. Dat is je max hartslag. Deze kan wel verschillen aangezien je bij vermoeidheid nooit je max kan halen.
Ik heb tijdens een test nog nooit mijn werkelijke max gehaald, die werd altijd zelf gemeten tijdens een koers ofzo.
Dit is niet waar. Als je constant boven 165 zit, dan zal je gemiddelde er ook boven zitten. Als je gemiddeld 165 hebt zullen je afwijkingen naar boven en naar beneden, geintegreerd over tijd exact hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:45 schreef CyclingGirl het volgende:
om 165 GEMIDDELD te halen moet je hartslag wel constant dik daarboven zitten om op dat gemiddelde uit te komen.
Het zal, maar als ik een training op 158 gem zit dan heb ik mijn hartslag vaak richting de 170 gezien. Natuurlijk ook stukken bij het in en uitfietsen van 130..quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:58 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Als je constant boven 165 zit, dan zal je gemiddelde er ook boven zitten. Als je gemiddeld 165 hebt zullen je afwijkingen naar boven en naar beneden, geintegreerd over tijd exact hetzelfde zijn.
Tja, als Okkie het niet doet, moet ik bijspringen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Captain Fabulous weet echt ieder onderwerp wel tot praatjes over geslachtsdelen terug te brengenEen gave
[..]
Naar mijn werk fiets ik constant boven de 30. Dik boven de dertig. En toch kom ik uit op 28/29 km/uur.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:58 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Als je constant boven 165 zit, dan zal je gemiddelde er ook boven zitten. Als je gemiddeld 165 hebt zullen je afwijkingen naar boven en naar beneden, geintegreerd over tijd exact hetzelfde zijn.
Andere noot, hoe gaat het met je hardloop-doel? Evy al zat?quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:47 schreef Freddeh het volgende:
Ik merk dat mijn bijdragen ook al aardig in vergetelheid zijn geraakt.
Al lang, ben d'r meer dan zat. Irritante Vlamingquote:Op woensdag 13 juni 2012 18:10 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Andere noot, hoe gaat het met je hardloop-doel? Evy al zat?
Ben ik de enige die dit goed leest ofzo? We hebben allemaal maar één rechtercrank...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:46 schreef Gripper het volgende:
Ik fiets nu effe niet want ik heb alleen maar 1 rechtercrank
De ander heb ik eraf geschroefd omdat de bracketlagers vervangen of op zn minst even bekeken moeten worden, beetje speling erop+kraakje bij het aanzetten. Komt natuurlijk van al die ritten met een vliegende start van 38 gemiddeld: een fiets moet ook even opwarmen, als je dat niet doet krijgt ie blessures!
Heb je daar bij een FSA Mega Exo crankstel nog speciale tools voor nodig, of wip je de lagers er zo uit?
Eentwee weet dit vast wel.
Independent Bicycles Fabrication inderdaad, thanks Fredquote:
Doet mij altijd hier aan denkenquote:Op donderdag 14 juni 2012 10:13 schreef eentwee het volgende:
Mooi bakkie wel. Ben alleen niet zo'n fan van dat logo. Zal ook wel wat kosten.
[ afbeelding ]
Dat sowieso. Lekker in je Rapha tenue, dure espresso in je bidon. En dan gewoon stil gaan staan voor een etalage ruit uiteraardquote:
Iets goedkoop vinden ogen kan ook een mening zijnquote:Op donderdag 14 juni 2012 10:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Goedkoop ogen is ook overdreven. Je kan het niet mooi vinden, ok. Maar ziet er verder superstrak uit hoor..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Absoluutquote:Op donderdag 14 juni 2012 11:37 schreef Freddeh het volgende:
Ik vind zelf Serotta heel erg mooi, ook aan de prijzige kant imho. Maar wel heel veel opties.
2 weken voor de 11steden heb ik voor het eerst 150km gefietst, toen ik thuis kwam was ik op. Na de 250km was ik even veel 'op'. Je stelt je er op in.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
Kan een startbewijs voor de jan janssen 115 krijgen, vrienden willen, als ze heengaan, de 200 doen. Die lijkt mij een tikkeltje te eigenlijk.
Zo'n fiets verdient een rijder niet een kijkerquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:20 schreef Freddeh het volgende:
Heb zitten kijken naar de Gran Fondo Merckx. Lijkt me wel bruut, maar moet hem even op pauze zetten tot 2013.
Je mist de clue. Gran Fondo Merckx is een rit, niet een fietsquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo'n fiets verdient een rijder niet een kijker
hoo haha ik dacht een Eddy Merckx..my badquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je mist de clue. Gran Fondo Merckx is een rit, niet een fiets
Goed bezigquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ga de 115 doen, 200 wil ik in Oktober voor het eerst rijden. Nu nog teveel bezig met de krachtraining ed voor m'n knie revalidatie. Dinsdag trouwens wel een zwaarder gewicht gedrukt dan ooit bij de leg-extension machine, zonder pijn! Nou ja, in het gewricht geen pijn, de dijbeenspieren protesteerde heel hard, maar dat mag. Maar geen gevoel of iemand een breinaald in m'n knie stak, dat is best wel prettig.Dus uiteindelijk, lijkt het te genezen. Gaat alleen zo verrekte langzaam!
180 km Bilzen Classic was voor mij eigenlijk ook "te". Paar uurtjes afzien en de volgende trainingen gaan weer makkelijkerquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:13 schreef kanovinnie het volgende:
Kan een startbewijs voor de jan janssen 115 krijgen, vrienden willen, als ze heengaan, de 200 doen. Die lijkt mij een tikkeltje te eigenlijk.
Dan heb ik me dus teveel ingehouden toenquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
2 weken voor de 11steden heb ik voor het eerst 150km gefietst, toen ik thuis kwam was ik op. Na de 250km was ik even veel 'op'. Je stelt je er op in.
Je kan het!
Haha, vooral het laatste stuk van Sneek weer naar Leeuwarden, voelde als een eeuwigheid.. Toen zat jij alweer lekker met de beentjes gestrektquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan heb ik me dus teveel ingehouden toen
De JJC wordt een goede indicator hoe het precies gaat...ik ben in elk geval blij dat ik het goed heb laten onderzoeken zodat ik weet dat het geen mechanisch probleem is aan een meniscus ofzo. Het duurt minstens net zo lang om er af te komen (al 3 maanden bezig minstens)quote:
quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha, vooral het laatste stuk van Sneek weer naar Leeuwarden, voelde als een eeuwigheid.. Toen zat jij alweer lekker met de beentjes gestrekt
Ja, zeker. Het is een hotel speciaal toegespitst op wielertoeristen. Je kunt er als je er slaapt een mega ontbijt eten en de eigenaar komt dan iedere ochtend vertellen wat ´t weer doet voor die dag.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:11 schreef Tommeke het volgende:
Hey Kaas!
Ik had dat fietshotel in Venosc ff gegoogled, maar dat ziet er wel tof uit! Met een museum enzo.. Is het leuk om daar een beetje te chillen?
Dat was niet mijn tekst lieverd, die tekst was van Patroonquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:58 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Als je constant boven 165 zit, dan zal je gemiddelde er ook boven zitten. Als je gemiddeld 165 hebt zullen je afwijkingen naar boven en naar beneden, geintegreerd over tijd exact hetzelfde zijn.
Jij was het met mij eens!quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Dat was niet mijn tekst lieverd, die tekst was van Patroon
Zijn wel typisch de ritten waar je beter van wordt inderdaadquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
180 km Bilzen Classic was voor mij eigenlijk ook "te". Paar uurtjes afzien en de volgende trainingen gaan weer makkelijker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |