Wie noemt een sleutel nou een montagesleutel?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:44 schreef dop het volgende:
[..]
hij schrijft montagesleutel ook daar is normaal geen hamer bij nodig maar is toch wat anders
Mijn vraag blijft toch waarom iemand gaat tikken op een klein boutje/moertje. Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Aantikken, niet slaan. Maar goed, ik denk dat die man in die tientallen jaren gewoon gevoel ervoor heeft gekregen. Zoals ik al zei, die zaak staat hoog aangeschreven en het zijn zeker niet de minsten die daar klant zijn.
[..]
Correct, het was een montagesleutel en geen momentsleutel.
Dan heb je het over maatje M40, M52 enzovoorts. En dan nog worden deze sleutels niet vaak toegepast, alleen als er geen andere oplossing is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:49 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
even voor wie denkt dat je nooit op een sleutel mag slaan , het bestaat wel maar dat gaat vaak over hele grote maten en construkties
Vast=vast. De enige vloeistoffen die een bout eerder vastzetten is van loctite enzo.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:01 schreef Patroon het volgende:
Kopervet ofzo schijnt toch ook wel goed te zijn voor alu verbindingen? Of was dit juist weer geschikt voor staal?
Ik gebruik voor al mijn boutjes een beetje montage pasta. Schijnt dat je het dan ook minder vast hoeft aan te draaien omdat het eerder vastgrijpt door de pasta ofzo. (Die vult alsware de lege holtes in de verbinding op waardoor het sneller klemt).
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.nusport.nl/column/2827671/streepjes.html![]()
Jawel, maar golf en voetbal zijn me andere hobbies en die kosten ook een hoop tijdquote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:35 schreef cafca het volgende:
Wielrennen is geen hobby, maar een way of life!
Tsja met 100 kg en dan gaan hardlopen is niet echt bevoordelijk voor je gewrichten. En een berg op fietsen met dat gewicht is je zeker ook geen 3 x gelukt als ik zo lees dat je de Croix de Fer niet eens tot bovenaan gefietst bent? En dat terwijl het stuk vanaf de top van de Glandon een eitje is en het restaurant op de top van de Croix de Fer erg uitnodigt voor een kop koffie of een uitsmijter. Dan zal het wel heeeeeeel zwaar geweest zijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:58 schreef raptorix het volgende:
Weer terug thuis na een rit van 13 uur, man man wat was het zwaar, inderdaad enigzins onderschat, maar ik heb er van genoten, ik zie dit jaar als leerjaar, weet volgend jaar waar ik op moet letten en hoe anders te trainen, en oja 100 kilo en bergop, dat werkt niet echt
Al met al er achter gekomen dat wielrennen een hele leuke hobby is, die veel minder slechte belasting geeft dan bijvoorbeeld hardlopen, ik ga er zeker mee door. Donderdag hebben we nog met groepje Col de la Croix gedaan, ik ben niet helemaal naar boven gegaan omdat me benen toch nog erg moe waren.
Zo, nu weten we ook weer wat de definitie van gesoigneerd is, en waarvoor we het doen.....quote:Bij de eerste de beste voorjaarskoers trekken ze hun beenstukken met een triomfantelijke blik uit – en daarna genieten ze van de jaloerse blikken van hun collega's. Het mooiste compliment dat ze kunnen krijgen is dat iemand het woord 'gesoigneerd' laat vallen – in het peloton betekent dat iets als wauwerdewauwsupercoolvetkickenhyperdeluxeschitterendmooi.
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste hequote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja met 100 kg en dan gaan hardlopen is niet echt bevoordelijk voor je gewrichten. En een berg op fietsen met dat gewicht is je zeker ook geen 3 x gelukt als ik zo lees dat je de Croix de Fer niet eens tot bovenaan gefietst bent? En dat terwijl het stuk vanaf de top van de Glandon een eitje is en het restaurant op de top van de Croix de Fer erg uitnodigt voor een kop koffie of een uitsmijter. Dan zal het wel heeeeeeel zwaar geweest zijn.
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:40 schreef raptorix het volgende:
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste he
Ja, je spreekt nu opeens met een hele andere toonquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste he
2 keer, een 3e keer had ik opzich wel de adem voor, maar door tijdnood zat dat er niet in, we konden pas om kwart voor 11 van start, en wist bij me 2e klim al dat dat er niet meer in zat. Was wel jammer me andere teamgenoten hebben ook helaas maar 3 keer gehaald. Vond vooral zuur voor 1 teamgenoot die echt halfjaar lang zich helemaal heeft kapot getrained, die had makkelijk 4 keer gehaald wanneer die limiet er niet was geweest.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:04 schreef cafca het volgende:
Inderdaad. Hoe vaak heb je de Alpe d'Huez nu gefietst, raptorix?
Die heb ik gelopen ja, en kan je nu zeggen dat dat stuk makkelijker was dan 1 keer omhoog, sterker nog ik was bij bocht 16 meer kapot dan na 2 marathons, toen ben ik nog even rustig biertje wezen drinken in me stamkroegquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?
Geen smoesjes, gewoon onderschat, moet ook wel zeggen dat ik wat op verkeerde been ben gezet, lopen is heel wat anders dan bergen fietsen, met lopen maak je je eigen tempo, terwijl met fietsen de helling toch heel erg je inspanning bepaald.quote:
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 4x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heb ik gelopen ja, en kan je nu zeggen dat dat stuk makkelijker was dan 1 keer omhoog, sterker nog ik was bij bocht 16 meer kapot dan na 2 marathons, toen ben ik nog even rustig biertje wezen drinken in me stamkroeg
Dan is vier keer zeker niet onmogelijk, maar wel krap. Dat is dus eigenlijk vier keer omhoog en naar beneden, vrijwel zonder rust. (Er vanuitgaande dat je er 1:15 ofzo over doet.)quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 11x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.
Je moet je laatste klim om 4 uur beginnen, daarnaast vergeet je even dat niet iedereen een volwaardig wielrenner is in die zin dat hij of zij elke week op wedstrijd niveau bezig is.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 11x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
2 keer, een 3e keer had ik opzich wel de adem voor, maar door tijdnood zat dat er niet in, we konden pas om kwart voor 11 van start, en wist bij me 2e klim al dat dat er niet meer in zat. Was wel jammer me andere teamgenoten hebben ook helaas maar 3 keer gehaald. Vond vooral zuur voor 1 teamgenoot die echt halfjaar lang zich helemaal heeft kapot getrained, die had makkelijk 4 keer gehaald wanneer die limiet er niet was geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |