abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:34:51 #1
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_112650551

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:37:49 #2
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_112650599
Sorry, titel niet aangepast. Was een beetje moeilijk met een iPad op de plee......"
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:39:43 #3
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112650643
Jij gebruikt iPads om je reet mee af te vegen?

:7
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_112651100
Kopervet ofzo schijnt toch ook wel goed te zijn voor alu verbindingen? Of was dit juist weer geschikt voor staal?
Ik gebruik voor al mijn boutjes een beetje montage pasta. Schijnt dat je het dan ook minder vast hoeft aan te draaien omdat het eerder vastgrijpt door de pasta ofzo. (Die vult alsware de lege holtes in de verbinding op waardoor het sneller klemt).
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:03:44 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112651141
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:44 schreef dop het volgende:

[..]

hij schrijft montagesleutel ook daar is normaal geen hamer bij nodig maar is toch wat anders
Wie noemt een sleutel nou een montagesleutel? :P Mijn hersenen maakte er automatisch moment van.
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Aantikken, niet slaan. Maar goed, ik denk dat die man in die tientallen jaren gewoon gevoel ervoor heeft gekregen. Zoals ik al zei, die zaak staat hoog aangeschreven en het zijn zeker niet de minsten die daar klant zijn.

[..]

Correct, het was een montagesleutel en geen momentsleutel.
Mijn vraag blijft toch waarom iemand gaat tikken op een klein boutje/moertje. Nergens voor nodig.
En juist de mensen die iets al tientallen jaren doen, zijn de mensen die het al tientallenjaren op hun eigen manier doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:49 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
even voor wie denkt dat je nooit op een sleutel mag slaan , het bestaat wel maar dat gaat vaak over hele grote maten en construkties
Dan heb je het over maatje M40, M52 enzovoorts. En dan nog worden deze sleutels niet vaak toegepast, alleen als er geen andere oplossing is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 11:05:46 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112651176
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 11:01 schreef Patroon het volgende:
Kopervet ofzo schijnt toch ook wel goed te zijn voor alu verbindingen? Of was dit juist weer geschikt voor staal?
Ik gebruik voor al mijn boutjes een beetje montage pasta. Schijnt dat je het dan ook minder vast hoeft aan te draaien omdat het eerder vastgrijpt door de pasta ofzo. (Die vult alsware de lege holtes in de verbinding op waardoor het sneller klemt).
Vast=vast. De enige vloeistoffen die een bout eerder vastzetten is van loctite enzo.

http://www.nusport.nl/column/2827671/streepjes.html _O_

[ Bericht 13% gewijzigd door kanovinnie op 09-06-2012 11:27:07 ]
pi_112652079
quote:

[ Bericht 4% gewijzigd door nodisch18 op 09-06-2012 12:01:54 ]
pi_112652085
Thijs Zonneveld :r

Kloteweer en te moe. Ik blijf lekker de hele dag binnen vandaag.
pi_112654089
Weer terug thuis na een rit van 13 uur, man man wat was het zwaar, inderdaad enigzins onderschat, maar ik heb er van genoten, ik zie dit jaar als leerjaar, weet volgend jaar waar ik op moet letten en hoe anders te trainen, en oja 100 kilo en bergop, dat werkt niet echt :D

Al met al er achter gekomen dat wielrennen een hele leuke hobby is, die veel minder slechte belasting geeft dan bijvoorbeeld hardlopen, ik ga er zeker mee door. Donderdag hebben we nog met groepje Col de la Croix gedaan, ik ben niet helemaal naar boven gegaan omdat me benen toch nog erg moe waren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_112655373
Wielrennen is geen hobby, maar een way of life!
pi_112656374
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:35 schreef cafca het volgende:
Wielrennen is geen hobby, maar een way of life!
Jawel, maar golf en voetbal zijn me andere hobbies en die kosten ook een hoop tijd :)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:31:40 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_112657351
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 12:58 schreef raptorix het volgende:
Weer terug thuis na een rit van 13 uur, man man wat was het zwaar, inderdaad enigzins onderschat, maar ik heb er van genoten, ik zie dit jaar als leerjaar, weet volgend jaar waar ik op moet letten en hoe anders te trainen, en oja 100 kilo en bergop, dat werkt niet echt :D

Al met al er achter gekomen dat wielrennen een hele leuke hobby is, die veel minder slechte belasting geeft dan bijvoorbeeld hardlopen, ik ga er zeker mee door. Donderdag hebben we nog met groepje Col de la Croix gedaan, ik ben niet helemaal naar boven gegaan omdat me benen toch nog erg moe waren.
Tsja met 100 kg en dan gaan hardlopen is niet echt bevoordelijk voor je gewrichten. En een berg op fietsen met dat gewicht is je zeker ook geen 3 x gelukt als ik zo lees dat je de Croix de Fer niet eens tot bovenaan gefietst bent? En dat terwijl het stuk vanaf de top van de Glandon een eitje is en het restaurant op de top van de Croix de Fer erg uitnodigt voor een kop koffie of een uitsmijter. Dan zal het wel heeeeeeel zwaar geweest zijn.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:35:58 #13
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_112657510
http://www.nusport.nl/column/2827671/streepjes.html

quote:
Bij de eerste de beste voorjaarskoers trekken ze hun beenstukken met een triomfantelijke blik uit – en daarna genieten ze van de jaloerse blikken van hun collega's. Het mooiste compliment dat ze kunnen krijgen is dat iemand het woord 'gesoigneerd' laat vallen – in het peloton betekent dat iets als wauwerdewauwsupercoolvetkickenhyperdeluxeschitterendmooi.
Zo, nu weten we ook weer wat de definitie van gesoigneerd is, en waarvoor we het doen.....
pi_112657657
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Tsja met 100 kg en dan gaan hardlopen is niet echt bevoordelijk voor je gewrichten. En een berg op fietsen met dat gewicht is je zeker ook geen 3 x gelukt als ik zo lees dat je de Croix de Fer niet eens tot bovenaan gefietst bent? En dat terwijl het stuk vanaf de top van de Glandon een eitje is en het restaurant op de top van de Croix de Fer erg uitnodigt voor een kop koffie of een uitsmijter. Dan zal het wel heeeeeeel zwaar geweest zijn.
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste he ;)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:58:44 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112658273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:40 schreef raptorix het volgende:
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste he ;)
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?
pi_112658440
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, je spreekt nu opeens met een hele andere toon :')
pi_112658486
Inderdaad. Hoe vaak heb je de Alpe d'Huez nu gefietst, raptorix?
pi_112658529
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

_O_ De smoesjes _O_
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_112658839
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:04 schreef cafca het volgende:
Inderdaad. Hoe vaak heb je de Alpe d'Huez nu gefietst, raptorix?
2 keer, een 3e keer had ik opzich wel de adem voor, maar door tijdnood zat dat er niet in, we konden pas om kwart voor 11 van start, en wist bij me 2e klim al dat dat er niet meer in zat. Was wel jammer me andere teamgenoten hebben ook helaas maar 3 keer gehaald. Vond vooral zuur voor 1 teamgenoot die echt halfjaar lang zich helemaal heeft kapot getrained, die had makkelijk 4 keer gehaald wanneer die limiet er niet was geweest.
pi_112658867
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die heb ik gelopen ja, en kan je nu zeggen dat dat stuk makkelijker was dan 1 keer omhoog, sterker nog ik was bij bocht 16 meer kapot dan na 2 marathons, toen ben ik nog even rustig biertje wezen drinken in me stamkroeg ;)
pi_112658901
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:05 schreef marcodej het volgende:

[..]

_O_ De smoesjes _O_
Geen smoesjes, gewoon onderschat, moet ook wel zeggen dat ik wat op verkeerde been ben gezet, lopen is heel wat anders dan bergen fietsen, met lopen maak je je eigen tempo, terwijl met fietsen de helling toch heel erg je inspanning bepaald.
pi_112658994
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die heb ik gelopen ja, en kan je nu zeggen dat dat stuk makkelijker was dan 1 keer omhoog, sterker nog ik was bij bocht 16 meer kapot dan na 2 marathons, toen ben ik nog even rustig biertje wezen drinken in me stamkroeg ;)
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 4x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 09-06-2012 15:40:41 ]
pi_112659096
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 11x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.
Dan is vier keer zeker niet onmogelijk, maar wel krap. Dat is dus eigenlijk vier keer omhoog en naar beneden, vrijwel zonder rust. (Er vanuitgaande dat je er 1:15 ofzo over doet.)
pi_112659209
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 11x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.
Je moet je laatste klim om 4 uur beginnen, daarnaast vergeet je even dat niet iedereen een volwaardig wielrenner is in die zin dat hij of zij elke week op wedstrijd niveau bezig is.

Kortom van 10:45 tot 1600 is dus 5 uur en en een kwartier om 3 beklimminingen te doen inclusief afdaling en eten, ik heb maar heel weinig mensen gesproken die het op de woensdag 4 keer is gelukt.
pi_112659262
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

2 keer, een 3e keer had ik opzich wel de adem voor, maar door tijdnood zat dat er niet in, we konden pas om kwart voor 11 van start, en wist bij me 2e klim al dat dat er niet meer in zat. Was wel jammer me andere teamgenoten hebben ook helaas maar 3 keer gehaald. Vond vooral zuur voor 1 teamgenoot die echt halfjaar lang zich helemaal heeft kapot getrained, die had makkelijk 4 keer gehaald wanneer die limiet er niet was geweest.
_O-
pi_112659265
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:20 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dan is vier keer zeker niet onmogelijk, maar wel krap. Dat is dus eigenlijk vier keer omhoog en naar beneden, vrijwel zonder rust. (Er vanuitgaande dat je er 1:15 ofzo over doet.)
Onmogelijk zeker niet, maar dan moet je dus echt gang maken, vergeet niet dat je maar met beperkte snelheid kan en mag afdalen en dat de bevoorrading niet aan het parcour kan staan en je daar ook al snel 10 minuten aan kwijt bent.
pi_112659292
Maar goed al deze helden in dit topic zie ik volgend jaar wel aan de start staan.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:27:31 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_112659308
Het geeft allemaal niks hoor Raptorix, maar je ziet als je hier even de big boy uit komt hangen die het allemaal wel even zal doen, dat je door een aantal klasbakken op het kantje gezet wordt er er dan finaal afgereden wordt......... om eens in wielertermen te blijven.

En volgend jaar aan de start? Nee, ik zeker niet bij zo'n over gehypt evenement. Dan fiets ik liever de Marmotte. En zoals reeds gezegd, die berg wordt veel te veel overgewaardeerd.
pi_112659454
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef buzz1291 het volgende:
Het geeft allemaal niks hoor Raptorix, maar je ziet als je hier even de big boy uit komt hangen die het allemaal wel even zal doen, dat je door een aantal klasbakken op het kantje gezet wordt er er dan finaal afgereden wordt......... om eens in wielertermen te blijven.

En volgend jaar aan de start? Nee, ik zeker niet bij zo'n over gehypt evenement. Dan fiets ik liever de Marmotte. En zoals reeds gezegd, die berg wordt veel te veel overgewaardeerd.
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).

Geen idee hoe zwaar de Marmotte is, maar een vriend van me vond hem gigantisch zwaar, en dat is een aardige amateur renner, dus dat zal wel kloppen :)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:33:28 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112659500
Mij zie je sowieso niet snel terug bij een benefiet fietstocht. Ik heb eerder the ride for the roses gefietst, dat was filerijden. Sta je soms 10 minuten te wachten voordat je verder kan.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:33:55 #31
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112659512
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).

Geen idee hoe zwaar de Marmotte is, maar een vriend van me vond hem gigantisch zwaar, en dat is een aardige amateur renner, dus dat zal wel kloppen :)
We hadden je nog gewaarschuwt :P
pi_112659675
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
Mij zie je sowieso niet snel terug bij een benefiet fietstocht. Ik heb eerder the ride for the roses gefietst, dat was filerijden. Sta je soms 10 minuten te wachten voordat je verder kan.
Op het werk wilden ze volgend jaar een team in gaan schrijven voor Tour for life http://www.tourforlife.nl/SmallBigColumn.aspx?PageId=13. In 8 dagen van Italië door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen naar de Cauberg. Ook goede doelen gedoe maar lijkt me wel veel toffer dan 6 keer hetzelfde stukje.
pi_112659714
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

We hadden je nog gewaarschuwt :P
True, thanks for that ;)
Volgend jaar wil ik het trouwens stuk serieuser aanpakken, ik weet nu wat me te wachten staat en waar ik op moet trainen. Kwam trouwens nog wel mooie situatie tegen, onderweg een kerel die 50 kilo aan meuk op ze fiets had, ging zo een beetje in elke bocht iets neerleggen, bleek ie belangrijkste steen vergeten te zijn :D . Wat doe je dan, volgende dag weer omhoog :D Gast had naast die steen een pakje drum liggen :+

S'avonds kwam ik hem tegen op terras, en vroeg of ie morgen ook naar huis ging, bleek dat ie vrolijk op de fiets weer terug naar huis ging :)
pi_112659759
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Op het werk wilden ze volgend jaar een team in gaan schrijven voor Tour for life http://www.tourforlife.nl/SmallBigColumn.aspx?PageId=13. In 8 dagen van Italië door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen naar de Cauberg. Ook goede doelen gedoe maar lijkt me wel veel toffer dan 6 keer hetzelfde stukje.
Hopen dat de sponsorpagina daar wel werkt ;(
Vorige week lag de pagina van alpe d'huzes er gewoon 24 uur uit :(
pi_112659903
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 12:58 schreef raptorix het volgende:

Was ie mooi?

Ik zit over drie weken halverwege deze klim: http://www.climbbybike.co(...)e&qryMountainID=6868

Gelukkig net voor de steile stukken, maar ik ga daar wel naar boven. Op foto's en in streetview zag het er geweldig uit!

Bovenop kan je ook nog offroad of wandelen naar iets wat op Google Maps op een gletsjer lijkt! Ook maar ff kijken :D
pi_112659930
quote:

QFT
pi_112660058
quote:

Marmotte is natuurlijk ook wel behoorlijk populair. Maar nog niet van de gigantische carnavaleske overdadig commerciele aard als AD6.
Ik zou volgend jaar de Marmotte wel eens willen doen.
pi_112660063
quote:

[..]

Een paar vrienden van m'n chick zijn geweldige hardlopers (ze lopen haar er uit, en m'n vriendin loopt zonder moeite op een maandagavond een halve marathon), maar die gingen helemaal kapot op de elfstedentocht. Ik denk dat veel hardlopers een gebrek aan power hebben. Fietsen is veel meer een krachtsport.
pi_112660108
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Was ie mooi?

Ik zit over drie weken halverwege deze klim: http://www.climbbybike.co(...)e&qryMountainID=6868

Gelukkig net voor de steile stukken, maar ik ga daar wel naar boven. Op foto's en in streetview zag het er geweldig uit!

Bovenop kan je ook nog offroad of wandelen naar iets wat op Google Maps op een gletsjer lijkt! Ook maar ff kijken :D
Meh, wat ik begreep van de rest wel, eerste stuk vond ik erg zwaar, maar volgens mij moet dat voor jou geen probleem zijn :+
Op terugweg wel opletten, lagen veel stenen op de weg, je komt paar hele mooie watervallen tegen, heb er nog foto's van gemaakt :)

https://www.dropbox.com/s/6siilqcic4a3022/IMAG0126.jpg
pi_112660130
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:46 schreef eentwee het volgende:

[..]

Marmotte is natuurlijk ook wel behoorlijk populair. Maar nog niet van de gigantische carnavaleske overdadig commerciele aard als AD6.
Wij zijn ook een ploegje aan het formeren voor de Marmotte. Ik denk dat ik meer plezier haal uit het rijden van die Cyclo's dan allemaal wedstrijden bij de Amateurs in Nederland.
pi_112660202
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Een paar vrienden van m'n chick zijn geweldige hardlopers (ze lopen haar er uit, en m'n vriendin loopt zonder moeite op een maandagavond een halve marathon), maar die gingen helemaal kapot op de elfstedentocht. Ik denk dat veel hardlopers een gebrek aan power hebben. Fietsen is veel meer een krachtsport.
Kracht was ook niet het probleem, inhoud wel, ik had geen idee hoe ik het moest aanpakken, gelukkig hadden we maandag een testritje omhoog, ik ben bij de 2e bocht gestopt, even goed nagedacht en toen me tempo gematigd, toen ging het wel enigzins. Je kan de kracht die je tijdens hardlopen nodig hebt niet vergelijken met wielrennen. Ik denk zelf dat ik met interval training een stuk meer gebaat was geweest.
pi_112660255
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wij zijn ook een ploegje aan het formeren voor de Marmotte. Ik denk dat ik meer plezier haal uit het rijden van die Cyclo's dan allemaal wedstrijden bij de Amateurs in Nederland.
Als je wint schijn je een prof contract aangeboden te krijgen ;)
Wist trouwens niet dat Laurens ten Dam keer gewonnen heeft :)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:53:26 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112660287
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jezus, flinke afstanden elke dag!
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:30:44 #44
545 dop
:copyright: dop
pi_112663411
quote:

[..]

het is ook maar net wat je talent is, ik ben er 1 van een tweeling, mijn broer heeft een behoorlijk loop talent, en dat zal ik nooit van hem winnen maar als het om fietsen gaat klop ik hem weer in alle standen.
en fietsen op een berg is toch ook weer wat anders als fietsen op het vlakke.
genoeg hollanders die er op hun eerste berg achter komen dat ze daar niet voor zijn gemaakt.
zelfs als ze hier in de polder heel aardig kunnen fietsen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_112663463
zo wie stapt er om 18 uur ook op de fiets?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:32:51 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112663475
Ik vlak ervoor, om naar de vereniging te rijden en daar voebal te kiek'n
pi_112663481
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 17:32 schreef JohnDDD het volgende:
zo wie stapt er om 18 uur ook op de fiets?
Cultuurbarbaar :(
pi_112666030
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:46 schreef eentwee het volgende:

[..]

Is totaal niet te vergelijken. Marmotte is echt een cyclosportief, wel heel massaal, maar het blijft toch een sportief evenement. Alpe d'Huzes is natuurlijk ook een sportieve uitdaging, maar veel meer een sponsoractie om geld binnen te halen voor een goed doel. Ik ga hem volgend jaar wel rijden, maar meer om persoonlijke redenen dan dat ik het zie als een "wielerevenement".

Marmotte zou ik ook nog wel eens willen rijden, maar lijkt me een stuk zwaarder.

Verder alle lof voor de mensen die de alpe d'Huzes gedaan hebben de afgelopen week, ook voor raptorix. Alleen de volgende keer even nadenken voordat je vooraf stelt dat je "het wel even gaat doen en het vast niet zoveel voorstelt" ;)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 20:15:09 #49
308981 Narcotical
Best in the World
pi_112671214
Beetje late reactie van mijn kant maar alsnog. Alpe d'Huez fietsen is opzich wel gewoon iets wat je bijna gedaan moet hebben als wielrenner, gewoon vanwege de bijna mythische status van die berg. Ik zou 'm ook graag nog een keer willen doen, maar Alpe d'HuZes lijkt me dan weer niks. Niet dat ik niet om goede doelen geeft ofzo, maar zo het is zo massaal..
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_112678641
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:15 schreef Narcotical het volgende:
Beetje late reactie van mijn kant maar alsnog. Alpe d'Huez fietsen is opzich wel gewoon iets wat je bijna gedaan moet hebben als wielrenner, gewoon vanwege de bijna mythische status van die berg. Ik zou 'm ook graag nog een keer willen doen, maar Alpe d'HuZes lijkt me dan weer niks. Niet dat ik niet om goede doelen geeft ofzo, maar zo het is zo massaal..
De massaliteit viel best mee, maar dat kwam met name omdat ik waarschijnlijk erg in de achterste regionen fietste :+
pi_112680489
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Meh, wat ik begreep van de rest wel, eerste stuk vond ik erg zwaar, maar volgens mij moet dat voor jou geen probleem zijn :+
Op terugweg wel opletten, lagen veel stenen op de weg, je komt paar hele mooie watervallen tegen, heb er nog foto's van gemaakt :)

https://www.dropbox.com/s/6siilqcic4a3022/IMAG0126.jpg
Thnx! Ziet er mooi uit! Heb er zo'n zin in!

Met hardlopen spreek je hele andere spieren aan dan met fietsen, is gewoon gewenning. Ik kan zelf ook helemaal niet goed hardlopen, terwijl m'n conditie wel goed is...
  zondag 10 juni 2012 @ 01:16:36 #52
130803 Gripper
Get a grip
pi_112682622
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

QFT
Buzz, patroon en alle andere mopperkonten die roepen dat raptorix te langzaam bergop fietst en dat de marmotte een leuker evenement is dan dat gehypete alp du 6: hij heeft alleen met z'n twee keer omhoog al een geldbedrag opgehaald voor een nobel doel, en jullie ( ik ook) fietsen vooralsnog alleen voor je eigen plezier. Dus ff kappen met dat gezeik....

En nu ga ik slapen na een avondvullend culinair avontuur met 6 gangen en evenzoveel wijn :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 10 juni 2012 @ 11:09:57 #53
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_112686882
Ik vind ook dat we raptorix credits moeten geven voor het eerlijk vertellen van zijn verhaal. Hij had hier ook met een e-piemel kunnen gaan zwaaien dat hij het allemaal wel even gedaan heeft.
Als hij de volgende keer iets meer traint komt hij vast wel een keer of 4 die berg op. Fatsoenlijk trainen en je doet hem gewoon 6 keer ;) ...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_112687332
Fiets staat bij de fietsenmaker voor trapaslager, nieuwe voorbladen en slag in achterwiel, ze doen hun best, maar het kan drie weken duren. Fietsenmaker was aan het balen. Zitten ze de hele winter bij wijze van spreken duimen te draaien, en dan komt nu ineens iedereen tegelijk zijn brik afleveren. En alle klanten natuurlijk klagen over wachttijden.

Advies van de fietsenmaker, volgende keer onderhoud in de winter laten doen en ga nu maar drie weken hardlopen. Wat een humor :'(
pi_112687539
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 11:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
Fiets staat bij de fietsenmaker voor trapaslager, nieuwe voorbladen en slag in achterwiel, ze doen hun best, maar het kan drie weken duren. Fietsenmaker was aan het balen. Zitten ze de hele winter bij wijze van spreken duimen te draaien, en dan komt nu ineens iedereen tegelijk zijn brik afleveren. En alle klanten natuurlijk klagen over wachttijden.

Advies van de fietsenmaker, volgende keer onderhoud in de winter laten doen en ga nu maar drie weken hardlopen. Wat een humor :'(
Das wel erg lang inderdaad. Niet even verder gebeld? Pas geleden ook wat hulp nodig, maar moest voor het weekend klaar zijn. Paar zaken gebeld, sommige te druk, uiteindelijk 1 gevonden waar ze nog dezelfde dag klaar waren *O*

@ Superweber & Gripper; inderdaad niets dan lof voor die 2x + het sponsoren. Alleen het hele verhaal vooraf maakt het wel wat lachwekkend :P
  zondag 10 juni 2012 @ 11:51:38 #56
130803 Gripper
Get a grip
pi_112687722
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ha Tom,

Die klim naar la Berarde is leuk! Smalle weg naar een klein bergdorpje. De weg loopt echt door tot achterin het dorp, en wordt dan ineens een wandelpaadje, wat zo het parc des ecrins in loopt. Mooie omgeving om te klimmen! (rots en alpine beklimmingen)

Maar om bij de gletschers te komen moet je ongeveer een halve dag het park in wandelen, ze worden ook kleiner en kleiner de laatste jaren. Tip: halverwege de route, aan de linkerkant uitzicht op de fantastische aiguille dibona. Een droomberg voor een klimmer!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_112688071
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 11:32 schreef nogeenmaarten het volgende:

Wat een amateur. Als FM weet je dat je in de winter stil zit en in de zomer druk hebt. Daar moet je niet van balen, maar genoeg personeel in de zomer aannemen zodat je lekker omzet kan draaien. Zat hij te huilen in een hoekje van zijn zaak? Hij moet gvd blij zijn dat iedereen zijn brik komt afleveren. Hier heb je ook FM's die het eigenlijk veel te goed gaat. De service is daar al jaren niet meer wat het geweest is.

Mijn pa kwam eens bij de FM met een oude stadsfiets die hij gekocht had op MP. De versnellingen moesten gemaakt worden. Wilde die FM niet meer doen, oud barrel zei hij. Letterlijk "je kon die 20 euro beter in de container flikkeren". Mijn pa ging daarop naar een andere FM die het 2 dagen later weer gefixed had. :')
  zondag 10 juni 2012 @ 12:11:50 #58
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112688267
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat een amateur. Als FM weet je dat je in de winter stil zit en in de zomer druk hebt. Daar moet je niet van balen, maar genoeg personeel in de zomer aannemen zodat je lekker omzet kan draaien. Zat hij te huilen in een hoekje van zijn zaak? Hij moet gvd blij zijn dat iedereen zijn brik komt afleveren. Hier heb je ook FM's die het eigenlijk veel te goed gaat. De service is daar al jaren niet meer wat het geweest is.

Mijn pa kwam eens bij de FM met een oude stadsfiets die hij gekocht had op MP. De versnellingen moesten gemaakt worden. Wilde die FM niet meer doen, oud barrel zei hij. Letterlijk "je kon die 20 euro beter in de container flikkeren". Mijn pa ging daarop naar een andere FM die het 2 dagen later weer gefixed had. :')
Ik dacht ´t niet. Die zaak loopt als een dolle. Een van de beste FM´s in de regio voor race. In het voorjaar is ´t gewoon superdruk daar. Je kan dan een afspraak maken en je fiets langsbrengen. Ze moeten dan ook nog vaak onderdelen bestellen dus het kan dan een paar weken duren voor je fiets klaar is. Hij heeft overigens gelijk dat je de onderhoudsbeurten beter in de winter laat doen.
pi_112688345
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:11 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik dacht ´t niet. Die zaak loopt als een dolle. Een van de beste FM´s in de regio voor race. In het voorjaar is ´t gewoon superdruk daar. Je kan dan een afspraak maken en je fiets langsbrengen. Ze moeten dan ook nog vaak onderdelen bestellen dus het kan dan een paar weken duren voor je fiets klaar is. Hij heeft overigens gelijk dat je de onderhoudsbeurten beter in de winter laat doen.
Dat onderhoudsbeurten beter in de winter kunt doen ben ik helemaal met jou en de FM eens. Maar je gaat toch niet lopen klagen tegen je klanten? Zal wel komen omdat die zaak "als een dolle" loopt. Je ziet bij al die drukke zaken dat het ze veel te goed gaat. Wees blij dat je klanten hebt. Hoe kut het ook is voor de FM, een klant is een klant. Klagen over je klanten doe je maar tegen je collega's.
  zondag 10 juni 2012 @ 12:17:52 #60
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112688436
Tja, ik heb er gewerkt en een hoop geleerd. Onder andere supernetjes stuurlint wikkelen. Ik zou daar met een gerust hart mijn karretje inleveren.

Beste vent ook en ik snap ´t wel. Het stikt er van de luie mooiweertoerders en die gaan nu pas hun fiets uit de schuur halen en constateren in de voorjaarszon dat er wat aan gebeuren moet.
  zondag 10 juni 2012 @ 12:19:27 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112688488
Nog een maandje ofwat en dan ga ik mijn winterfiets al klaar maken hoor.
pi_112688555
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:17 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, ik heb er gewerkt en een hoop geleerd. Onder andere supernetjes stuurlint wikkelen. Ik zou daar met een gerust hart mijn karretje inleveren.

Beste vent ook en ik snap ´t wel. Het stikt er van de luie mooiweertoerders en die gaan nu pas hun fiets uit de schuur halen en constateren in de voorjaarszon dat er wat aan gebeuren moet.
Ja is ook zo, die lui die nooit fietsen komen dan opeens langs. Ik zal ook niet oordelen over de kwaliteit van het werk. Als jij zegt dat die goed is, dan zal dat zo zijn :). Maar mijn visie is dat wat meer klantvriendelijkheid best mag bij de FM's (uitzonderingen daargelaten).

Misschien een idee om zijn klantenbestand in de winter actief te benaderen om hun fiets een winterbeurt te geven, met de opmerking dat het in de zomer veel meer tijd kost. Eventueel met een korting ofzo.
pi_112689406
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:17 schreef kaasplankje het volgende:

Ik sluit me bij je aan. Zo gaat het bij ons ook. De zaak en het magazijn staan vol met kapotte fietsen die wachten op reparatie. Daarom kan je bij ons ook voordelige onderhoudsbeurten krijgen bij een nieuwe fiets.

Als je nu je fiets ergens brengt weet je dat je moet wachten. Had je m maar twee maanden geleden moeten brengen. Regeren is vooruitzien.
pi_112689493
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 11:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ha Tom,

Die klim naar la Berarde is leuk! Smalle weg naar een klein bergdorpje. De weg loopt echt door tot achterin het dorp, en wordt dan ineens een wandelpaadje, wat zo het parc des ecrins in loopt. Mooie omgeving om te klimmen! (rots en alpine beklimmingen)

Maar om bij de gletschers te komen moet je ongeveer een halve dag het park in wandelen, ze worden ook kleiner en kleiner de laatste jaren. Tip: halverwege de route, aan de linkerkant uitzicht op de fantastische aiguille dibona. Een droomberg voor een klimmer!
Ola!

Dank voor de info! Op Maps zag het er veelbelovend uit! Ik zie wel, heb ook wel zin om een halve dag te wandelen daar hoor :D
pi_112689547
Gaat allemaal met een dolletje in die zaak. Hij zit zeker niet te huilen. Heb het niet gechecked, maar volgens hem was de wachttijd bij de concurrent uit Voorburg zelfs 4 weken. Het wemelt hier in de regio gewoon van de toerders, zoals ik, die er tijdens hoog seizoen achter komen dat het niet meer zo soepel werkt.

Awel, weer een goed voornemen erbij.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:26:39 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112690363
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 11:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ha Tom,

Zeker een leuk weggetje. Het loopt wel dood toch? En met een camping bovenop? Kan je onderweg even een bakkie doen in 't fietshotel in Venosc bij, hoe heet ie ook alweer Leon. :P
pi_112692041
Nee jong, ik sta op de camping in Venosc!
  zondag 10 juni 2012 @ 15:18:04 #68
58560 Oksel
Gezellig.
pi_112693933
Gisteren op de ATB rondje Posbank gedaan. Vandaag vanuit Almelo weer naar de Posbank gefietst, 4x gepakt, en teruggefietst. Kapot, maar zeer voldaan.. met 180km op de teller, bij 32,5 gemiddeld. Met z'n 5-en gefietst, iedereen keurig zijn eigen deel kopwerk gedaan, elke 2 km doordraaien (4km op kop).
pi_112696689
Net een rondje gefietst van 70km, met 28 km/uur gemiddeld. Nu heb ik opgezocht hoeveel calorieën je daarmee verbrand en het zijn er best wel veel :p

Wat eten jullie extra als jullie lange tochten maken? Ik heb net maar wat patat naar binnen gewerkt.
pi_112696742
Weer gevallen. Over hetzelfde bruggetje. :')

Gemeente Noordwijk had daar in al zijn wijsheid besloten een overdadig tapijt grint neer te leggen...

Rondje van 100km werd er eentje van 10.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:34:34 #71
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112696762
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:34 schreef marcodej het volgende:
Weer gevallen. Over hetzelfde bruggetje. :')

Gemeente Noordwijk had daar in al zijn wijsheid besloten een overdadig tapijt grint neer te leggen...

Rondje van 100km werd er eentje van 10.
Auw, schade?
pi_112696877
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Auw, schade?
Stuur wat scheef en shifter geschaafd (was al geschaafd door de vorige val en heb ik al geclaimd bij de verzekeraar), ben nu bezig het grint uit mijn elleboog te pulken. Hoerenkutzooi.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:37:33 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112696879
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:32 schreef Gesloten het volgende:
Net een rondje gefietst van 70km, met 28 km/uur gemiddeld. Nu heb ik opgezocht hoeveel calorieën je daarmee verbrand en het zijn er best wel veel :p

Wat eten jullie extra als jullie lange tochten maken? Ik heb net maar wat patat naar binnen gewerkt.
70km is niet heel veel. Ik eet meestal brood of havermout of brinta vooraf. En als ik terug kom en het is nog lunchtijd eet ik weer brood, of pancakes, of een kliekje pasta als dat er nog is. Ik heb ook eiwitshakepoeder staan wat ik na een lange dag op de fiets aanmaak met melk. Dan herstel ik beter.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:39:05 #74
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112696946
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef marcodej het volgende:

Stuur wat scheef en shifter geschaafd (was al geschaafd door de vorige val en heb ik al geclaimd bij de verzekeraar), ben nu bezig het grint uit mijn elleboog te pulken. Hoerenkutzooi.
Lekker is dat, wat gebeurde er eigenlijk waardoor je viel?
pi_112697033
Draaide het bruggetje op en gleed gewoon weg over dat grint. Hup, op de kanis...
pi_112697256
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef marcodej het volgende:

[..]

NTFU verzekering? Indien ja: die vergoedt toch geen krassen en schrammen?
pi_112697367
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:45 schreef Wokkel het volgende:

[..]

NTFU verzekering? Indien ja: die vergoedt toch geen krassen en schrammen?
Yep. Weet ik niet, schade-expert gaat er binnenkort naar kijken.
pi_112697485
quote:
18s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:41 schreef marcodej het volgende:
Draaide het bruggetje op en gleed gewoon weg over dat grint. Hup, op de kanis...
Zuur :(
  zondag 10 juni 2012 @ 16:51:35 #79
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112697510
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:48 schreef marcodej het volgende:

Yep. Weet ik niet, schade-expert gaat er binnenkort naar kijken.
Schade expert voor een krasje op de shifter? :?

Ik zou 'm weer recht slaan met mijn hand en verder fietsen.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:51:36 #80
58560 Oksel
Gezellig.
pi_112697512
Da's kut. Kun je wel lekker korstjes krabben de komende weken! :P
  zondag 10 juni 2012 @ 16:51:49 #81
58560 Oksel
Gezellig.
pi_112697522
A.s. weekend Jan Jansen Classic btw.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:52:16 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112697544
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:51 schreef Oksel het volgende:
A.s. weekend Jan Jansen Classic btw.
Krijg je daar sokken bij?
pi_112697648
Ik heb trouwens vanmiddag de Speedman triatlon verkend. Het fietsparcours is een eitje, helaas maar twee lastige bochten, waar ik vanmiddag nog bijna weggleed over steentjes. Zag er wel vet uit denk ik.

Het hardlopen is kut. 4 keer een rondje met elke keer een viaduct van een paar 100 meter :(
pi_112697683
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Schade expert voor een krasje op de shifter? :?

Ik zou 'm weer recht slaan met mijn hand en verder fietsen.
Heb FM een offerte laten opmaken van de schade bij vorige val. Uitstekende delen aan rechterzijde (dus derri, pedaal, shifter en stuurlint) bleken allemaal geschaafd. FM heeft die allemaal meegenomen. Lag (inclusief beschadigde kleding) uiteindelijk een offerte van 540,- ...
  zondag 10 juni 2012 @ 16:57:05 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112697752
En dat ga je bij je verzekering declareren? Het zou niet eens in me op komen.
pi_112697782
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:57 schreef kaasplankje het volgende:
En dat ga je bij je verzekering declareren? Het zou niet eens in me op komen.
Schade = schade, volgens mijn FM. Ik was alleen voor die shifter naar mn FM gegaan.
pi_112697784
Die schaderapporten slaan nergens op. Een kennis van mij had dat ook. 560 schade :')

Uiteindelijk kon ze met een nieuwe ketting en het wiel gericht weer verder :')
pi_112697821
Mijn shifters en derailleurs zitten ook onder de schrammen. Om over m'n cranks en pedalen maar niet te spreken :P
  zondag 10 juni 2012 @ 16:59:23 #89
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112697835
Tja, ik heb er nog nooit van gehoord verzekerd te zijn voor vallen met de fiets als je geen schade bij derden veroorzaakt. Ik geloof dat ik alleen daarvoor verzekerd ben maar ik weet 't eigenlijk niet.
pi_112697863
Niet zo vreemd dat de NTFU elk jaar schrikbarend duurder wordt, terwijl ik er maar weinig van terug zie eerlijk gezegd.

Ja, dat stomme fietsblaadje 1x in de maand.
  zondag 10 juni 2012 @ 17:20:40 #91
58560 Oksel
Gezellig.
pi_112698627
quote:
6s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:52 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Krijg je daar sokken bij?
Fiets je mee?
  zondag 10 juni 2012 @ 17:34:51 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112699145
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:20 schreef Oksel het volgende:

[..]

Fiets je mee?
Ik was het niet van plan, ga jij? Waar? hoever? hoeveel Euro?
pi_112700384
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

70km is niet heel veel. Ik eet meestal brood of havermout of brinta vooraf. En als ik terug kom en het is nog lunchtijd eet ik weer brood, of pancakes, of een kliekje pasta als dat er nog is. Ik heb ook eiwitshakepoeder staan wat ik na een lange dag op de fiets aanmaak met melk. Dan herstel ik beter.
Beter leg je het aan met water. Melk vertraagd de opname van eiwitten.
  zondag 10 juni 2012 @ 18:05:24 #94
58560 Oksel
Gezellig.
pi_112700484
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik was het niet van plan, ga jij? Waar? hoever? hoeveel Euro?
Ja, ik ga. Wageningen, 150km, 10 EUR. Fiets met 'stief' vader + ooms. Zit er 1 bij die kneiterhard kan fietsen. 1tje gewoon goed, 1tje ws. mijn niveau (niet zo goed dus). 1700 hm's.
pi_112700760
gebroken teen is genezen maar ik kom niet meer op gang. bar weinig gereden nog.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  zondag 10 juni 2012 @ 18:12:26 #96
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112700761
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Beter leg je het aan met water. Melk vertraagd de opname van eiwitten.
Das vies!
  zondag 10 juni 2012 @ 18:13:07 #97
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112700794
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:05 schreef Oksel het volgende:

Ja, ik ga. Wageningen, 150km, 10 EUR. Fiets met 'stief' vader + ooms. Zit er 1 bij die kneiterhard kan fietsen. 1tje gewoon goed, 1tje ws. mijn niveau (niet zo goed dus). 1700 hm's.
Wel leuk, hoelang heb ik bedenktijd?
  zondag 10 juni 2012 @ 18:13:52 #98
58560 Oksel
Gezellig.
pi_112700822
Weet ik veel.. :) maakt mij niet uit!
  zondag 10 juni 2012 @ 18:25:47 #99
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_112701237
Lijkt me eigenlijk geen reet aan, die Jan Janssen classic. :{w
pi_112702077
quote:
11s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Das vies!
Haha als je het om de smaak doet kan je beter een potje bier na het trainen opdrinken ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')