Wie noemt een sleutel nou een montagesleutel?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:44 schreef dop het volgende:
[..]
hij schrijft montagesleutel ook daar is normaal geen hamer bij nodig maar is toch wat anders
Mijn vraag blijft toch waarom iemand gaat tikken op een klein boutje/moertje. Nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Aantikken, niet slaan. Maar goed, ik denk dat die man in die tientallen jaren gewoon gevoel ervoor heeft gekregen. Zoals ik al zei, die zaak staat hoog aangeschreven en het zijn zeker niet de minsten die daar klant zijn.
[..]
Correct, het was een montagesleutel en geen momentsleutel.
Dan heb je het over maatje M40, M52 enzovoorts. En dan nog worden deze sleutels niet vaak toegepast, alleen als er geen andere oplossing is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 19:49 schreef dop het volgende:
[ afbeelding ]
even voor wie denkt dat je nooit op een sleutel mag slaan , het bestaat wel maar dat gaat vaak over hele grote maten en construkties
Vast=vast. De enige vloeistoffen die een bout eerder vastzetten is van loctite enzo.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:01 schreef Patroon het volgende:
Kopervet ofzo schijnt toch ook wel goed te zijn voor alu verbindingen? Of was dit juist weer geschikt voor staal?
Ik gebruik voor al mijn boutjes een beetje montage pasta. Schijnt dat je het dan ook minder vast hoeft aan te draaien omdat het eerder vastgrijpt door de pasta ofzo. (Die vult alsware de lege holtes in de verbinding op waardoor het sneller klemt).
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://www.nusport.nl/column/2827671/streepjes.html![]()
Jawel, maar golf en voetbal zijn me andere hobbies en die kosten ook een hoop tijdquote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:35 schreef cafca het volgende:
Wielrennen is geen hobby, maar een way of life!
Tsja met 100 kg en dan gaan hardlopen is niet echt bevoordelijk voor je gewrichten. En een berg op fietsen met dat gewicht is je zeker ook geen 3 x gelukt als ik zo lees dat je de Croix de Fer niet eens tot bovenaan gefietst bent? En dat terwijl het stuk vanaf de top van de Glandon een eitje is en het restaurant op de top van de Croix de Fer erg uitnodigt voor een kop koffie of een uitsmijter. Dan zal het wel heeeeeeel zwaar geweest zijn.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:58 schreef raptorix het volgende:
Weer terug thuis na een rit van 13 uur, man man wat was het zwaar, inderdaad enigzins onderschat, maar ik heb er van genoten, ik zie dit jaar als leerjaar, weet volgend jaar waar ik op moet letten en hoe anders te trainen, en oja 100 kilo en bergop, dat werkt niet echt
Al met al er achter gekomen dat wielrennen een hele leuke hobby is, die veel minder slechte belasting geeft dan bijvoorbeeld hardlopen, ik ga er zeker mee door. Donderdag hebben we nog met groepje Col de la Croix gedaan, ik ben niet helemaal naar boven gegaan omdat me benen toch nog erg moe waren.
Zo, nu weten we ook weer wat de definitie van gesoigneerd is, en waarvoor we het doen.....quote:Bij de eerste de beste voorjaarskoers trekken ze hun beenstukken met een triomfantelijke blik uit – en daarna genieten ze van de jaloerse blikken van hun collega's. Het mooiste compliment dat ze kunnen krijgen is dat iemand het woord 'gesoigneerd' laat vallen – in het peloton betekent dat iets als wauwerdewauwsupercoolvetkickenhyperdeluxeschitterendmooi.
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste hequote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja met 100 kg en dan gaan hardlopen is niet echt bevoordelijk voor je gewrichten. En een berg op fietsen met dat gewicht is je zeker ook geen 3 x gelukt als ik zo lees dat je de Croix de Fer niet eens tot bovenaan gefietst bent? En dat terwijl het stuk vanaf de top van de Glandon een eitje is en het restaurant op de top van de Croix de Fer erg uitnodigt voor een kop koffie of een uitsmijter. Dan zal het wel heeeeeeel zwaar geweest zijn.
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:40 schreef raptorix het volgende:
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste he
Ja, je spreekt nu opeens met een hele andere toonquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste he
2 keer, een 3e keer had ik opzich wel de adem voor, maar door tijdnood zat dat er niet in, we konden pas om kwart voor 11 van start, en wist bij me 2e klim al dat dat er niet meer in zat. Was wel jammer me andere teamgenoten hebben ook helaas maar 3 keer gehaald. Vond vooral zuur voor 1 teamgenoot die echt halfjaar lang zich helemaal heeft kapot getrained, die had makkelijk 4 keer gehaald wanneer die limiet er niet was geweest.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:04 schreef cafca het volgende:
Inderdaad. Hoe vaak heb je de Alpe d'Huez nu gefietst, raptorix?
Die heb ik gelopen ja, en kan je nu zeggen dat dat stuk makkelijker was dan 1 keer omhoog, sterker nog ik was bij bocht 16 meer kapot dan na 2 marathons, toen ben ik nog even rustig biertje wezen drinken in me stamkroegquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus?
Geen smoesjes, gewoon onderschat, moet ook wel zeggen dat ik wat op verkeerde been ben gezet, lopen is heel wat anders dan bergen fietsen, met lopen maak je je eigen tempo, terwijl met fietsen de helling toch heel erg je inspanning bepaald.quote:
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 4x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die heb ik gelopen ja, en kan je nu zeggen dat dat stuk makkelijker was dan 1 keer omhoog, sterker nog ik was bij bocht 16 meer kapot dan na 2 marathons, toen ben ik nog even rustig biertje wezen drinken in me stamkroeg
Dan is vier keer zeker niet onmogelijk, maar wel krap. Dat is dus eigenlijk vier keer omhoog en naar beneden, vrijwel zonder rust. (Er vanuitgaande dat je er 1:15 ofzo over doet.)quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 11x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.
Je moet je laatste klim om 4 uur beginnen, daarnaast vergeet je even dat niet iedereen een volwaardig wielrenner is in die zin dat hij of zij elke week op wedstrijd niveau bezig is.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 11x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd.
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
2 keer, een 3e keer had ik opzich wel de adem voor, maar door tijdnood zat dat er niet in, we konden pas om kwart voor 11 van start, en wist bij me 2e klim al dat dat er niet meer in zat. Was wel jammer me andere teamgenoten hebben ook helaas maar 3 keer gehaald. Vond vooral zuur voor 1 teamgenoot die echt halfjaar lang zich helemaal heeft kapot getrained, die had makkelijk 4 keer gehaald wanneer die limiet er niet was geweest.
Onmogelijk zeker niet, maar dan moet je dus echt gang maken, vergeet niet dat je maar met beperkte snelheid kan en mag afdalen en dat de bevoorrading niet aan het parcour kan staan en je daar ook al snel 10 minuten aan kwijt bent.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dan is vier keer zeker niet onmogelijk, maar wel krap. Dat is dus eigenlijk vier keer omhoog en naar beneden, vrijwel zonder rust. (Er vanuitgaande dat je er 1:15 ofzo over doet.)
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef buzz1291 het volgende:
Het geeft allemaal niks hoor Raptorix, maar je ziet als je hier even de big boy uit komt hangen die het allemaal wel even zal doen, dat je door een aantal klasbakken op het kantje gezet wordt er er dan finaal afgereden wordt......... om eens in wielertermen te blijven.
En volgend jaar aan de start? Nee, ik zeker niet bij zo'n over gehypt evenement. Dan fiets ik liever de Marmotte. En zoals reeds gezegd, die berg wordt veel te veel overgewaardeerd.
We hadden je nog gewaarschuwtquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).
Geen idee hoe zwaar de Marmotte is, maar een vriend van me vond hem gigantisch zwaar, en dat is een aardige amateur renner, dus dat zal wel kloppen
Op het werk wilden ze volgend jaar een team in gaan schrijven voor Tour for life http://www.tourforlife.nl/SmallBigColumn.aspx?PageId=13. In 8 dagen van Italië door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen naar de Cauberg. Ook goede doelen gedoe maar lijkt me wel veel toffer dan 6 keer hetzelfde stukje.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:33 schreef kanovinnie het volgende:
Mij zie je sowieso niet snel terug bij een benefiet fietstocht. Ik heb eerder the ride for the roses gefietst, dat was filerijden. Sta je soms 10 minuten te wachten voordat je verder kan.
True, thanks for thatquote:
Hopen dat de sponsorpagina daar wel werktquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op het werk wilden ze volgend jaar een team in gaan schrijven voor Tour for life http://www.tourforlife.nl/SmallBigColumn.aspx?PageId=13. In 8 dagen van Italië door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen naar de Cauberg. Ook goede doelen gedoe maar lijkt me wel veel toffer dan 6 keer hetzelfde stukje.
Was ie mooi?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:58 schreef raptorix het volgende:
Weer terug thuis na een rit van 13 uur, man man wat was het zwaar, inderdaad enigzins onderschat, maar ik heb er van genoten, ik zie dit jaar als leerjaar, weet volgend jaar waar ik op moet letten en hoe anders te trainen, en oja 100 kilo en bergop, dat werkt niet echt
Al met al er achter gekomen dat wielrennen een hele leuke hobby is, die veel minder slechte belasting geeft dan bijvoorbeeld hardlopen, ik ga er zeker mee door. Donderdag hebben we nog met groepje Col de la Croix gedaan, ik ben niet helemaal naar boven gegaan omdat me benen toch nog erg moe waren.
QFTquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef buzz1291 het volgende:
Het geeft allemaal niks hoor Raptorix, maar je ziet als je hier even de big boy uit komt hangen die het allemaal wel even zal doen, dat je door een aantal klasbakken op het kantje gezet wordt er er dan finaal afgereden wordt......... om eens in wielertermen te blijven.
En volgend jaar aan de start? Nee, ik zeker niet bij zo'n over gehypt evenement. Dan fiets ik liever de Marmotte. En zoals reeds gezegd, die berg wordt veel te veel overgewaardeerd.
Marmotte is natuurlijk ook wel behoorlijk populair. Maar nog niet van de gigantische carnavaleske overdadig commerciele aard als AD6.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef buzz1291 het volgende:
Het geeft allemaal niks hoor Raptorix, maar je ziet als je hier even de big boy uit komt hangen die het allemaal wel even zal doen, dat je door een aantal klasbakken op het kantje gezet wordt er er dan finaal afgereden wordt......... om eens in wielertermen te blijven.
En volgend jaar aan de start? Nee, ik zeker niet bij zo'n over gehypt evenement. Dan fiets ik liever de Marmotte. En zoals reeds gezegd, die berg wordt veel te veel overgewaardeerd.
Een paar vrienden van m'n chick zijn geweldige hardlopers (ze lopen haar er uit, en m'n vriendin loopt zonder moeite op een maandagavond een halve marathon), maar die gingen helemaal kapot op de elfstedentocht. Ik denk dat veel hardlopers een gebrek aan power hebben. Fietsen is veel meer een krachtsport.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).
Geen idee hoe zwaar de Marmotte is, maar een vriend van me vond hem gigantisch zwaar, en dat is een aardige amateur renner, dus dat zal wel kloppen
Meh, wat ik begreep van de rest wel, eerste stuk vond ik erg zwaar, maar volgens mij moet dat voor jou geen probleem zijnquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Was ie mooi?
Ik zit over drie weken halverwege deze klim: http://www.climbbybike.co(...)e&qryMountainID=6868
Gelukkig net voor de steile stukken, maar ik ga daar wel naar boven. Op foto's en in streetview zag het er geweldig uit!
Bovenop kan je ook nog offroad of wandelen naar iets wat op Google Maps op een gletsjer lijkt! Ook maar ff kijken
Wij zijn ook een ploegje aan het formeren voor de Marmotte. Ik denk dat ik meer plezier haal uit het rijden van die Cyclo's dan allemaal wedstrijden bij de Amateurs in Nederland.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Marmotte is natuurlijk ook wel behoorlijk populair. Maar nog niet van de gigantische carnavaleske overdadig commerciele aard als AD6.
Ik zou volgend jaar de Marmotte wel eens willen doen.
Kracht was ook niet het probleem, inhoud wel, ik had geen idee hoe ik het moest aanpakken, gelukkig hadden we maandag een testritje omhoog, ik ben bij de 2e bocht gestopt, even goed nagedacht en toen me tempo gematigd, toen ging het wel enigzins. Je kan de kracht die je tijdens hardlopen nodig hebt niet vergelijken met wielrennen. Ik denk zelf dat ik met interval training een stuk meer gebaat was geweest.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een paar vrienden van m'n chick zijn geweldige hardlopers (ze lopen haar er uit, en m'n vriendin loopt zonder moeite op een maandagavond een halve marathon), maar die gingen helemaal kapot op de elfstedentocht. Ik denk dat veel hardlopers een gebrek aan power hebben. Fietsen is veel meer een krachtsport.
Als je wint schijn je een prof contract aangeboden te krijgenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wij zijn ook een ploegje aan het formeren voor de Marmotte. Ik denk dat ik meer plezier haal uit het rijden van die Cyclo's dan allemaal wedstrijden bij de Amateurs in Nederland.
Jezus, flinke afstanden elke dag!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op het werk wilden ze volgend jaar een team in gaan schrijven voor Tour for life http://www.tourforlife.nl/SmallBigColumn.aspx?PageId=13. In 8 dagen van Italië door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen naar de Cauberg. Ook goede doelen gedoe maar lijkt me wel veel toffer dan 6 keer hetzelfde stukje.
het is ook maar net wat je talent is, ik ben er 1 van een tweeling, mijn broer heeft een behoorlijk loop talent, en dat zal ik nooit van hem winnen maar als het om fietsen gaat klop ik hem weer in alle standen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied).
Geen idee hoe zwaar de Marmotte is, maar een vriend van me vond hem gigantisch zwaar, en dat is een aardige amateur renner, dus dat zal wel kloppen
Cultuurbarbaarquote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:32 schreef JohnDDD het volgende:
zo wie stapt er om 18 uur ook op de fiets?
Is totaal niet te vergelijken. Marmotte is echt een cyclosportief, wel heel massaal, maar het blijft toch een sportief evenement. Alpe d'Huzes is natuurlijk ook een sportieve uitdaging, maar veel meer een sponsoractie om geld binnen te halen voor een goed doel. Ik ga hem volgend jaar wel rijden, maar meer om persoonlijke redenen dan dat ik het zie als een "wielerevenement".quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Marmotte is natuurlijk ook wel behoorlijk populair. Maar nog niet van de gigantische carnavaleske overdadig commerciele aard als AD6.
Ik zou volgend jaar de Marmotte wel eens willen doen.
De massaliteit viel best mee, maar dat kwam met name omdat ik waarschijnlijk erg in de achterste regionen fietstequote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:15 schreef Narcotical het volgende:
Beetje late reactie van mijn kant maar alsnog. Alpe d'Huez fietsen is opzich wel gewoon iets wat je bijna gedaan moet hebben als wielrenner, gewoon vanwege de bijna mythische status van die berg. Ik zou 'm ook graag nog een keer willen doen, maar Alpe d'HuZes lijkt me dan weer niks. Niet dat ik niet om goede doelen geeft ofzo, maar zo het is zo massaal..
Thnx! Ziet er mooi uit! Heb er zo'n zin in!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meh, wat ik begreep van de rest wel, eerste stuk vond ik erg zwaar, maar volgens mij moet dat voor jou geen probleem zijn
Op terugweg wel opletten, lagen veel stenen op de weg, je komt paar hele mooie watervallen tegen, heb er nog foto's van gemaakt
https://www.dropbox.com/s/6siilqcic4a3022/IMAG0126.jpg
Buzz, patroon en alle andere mopperkonten die roepen dat raptorix te langzaam bergop fietst en dat de marmotte een leuker evenement is dan dat gehypete alp du 6: hij heeft alleen met z'n twee keer omhoog al een geldbedrag opgehaald voor een nobel doel, en jullie ( ik ook) fietsen vooralsnog alleen voor je eigen plezier. Dus ff kappen met dat gezeik....quote:
Das wel erg lang inderdaad. Niet even verder gebeld? Pas geleden ook wat hulp nodig, maar moest voor het weekend klaar zijn. Paar zaken gebeld, sommige te druk, uiteindelijk 1 gevonden waar ze nog dezelfde dag klaar warenquote:Op zondag 10 juni 2012 11:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
Fiets staat bij de fietsenmaker voor trapaslager, nieuwe voorbladen en slag in achterwiel, ze doen hun best, maar het kan drie weken duren. Fietsenmaker was aan het balen. Zitten ze de hele winter bij wijze van spreken duimen te draaien, en dan komt nu ineens iedereen tegelijk zijn brik afleveren. En alle klanten natuurlijk klagen over wachttijden.
Advies van de fietsenmaker, volgende keer onderhoud in de winter laten doen en ga nu maar drie weken hardlopen. Wat een humor
Ha Tom,quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zit over drie weken halverwege deze klim: http://www.climbbybike.co(...)e&qryMountainID=6868
Gelukkig net voor de steile stukken, maar ik ga daar wel naar boven. Op foto's en in streetview zag het er geweldig uit!
Bovenop kan je ook nog offroad of wandelen naar iets wat op Google Maps op een gletsjer lijkt! Ook maar ff kijken
Wat een amateur. Als FM weet je dat je in de winter stil zit en in de zomer druk hebt. Daar moet je niet van balen, maar genoeg personeel in de zomer aannemen zodat je lekker omzet kan draaien. Zat hij te huilen in een hoekje van zijn zaak? Hij moet gvd blij zijn dat iedereen zijn brik komt afleveren. Hier heb je ook FM's die het eigenlijk veel te goed gaat. De service is daar al jaren niet meer wat het geweest is.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:32 schreef nogeenmaarten het volgende:
Fiets staat bij de fietsenmaker voor trapaslager, nieuwe voorbladen en slag in achterwiel, ze doen hun best, maar het kan drie weken duren. Fietsenmaker was aan het balen. Zitten ze de hele winter bij wijze van spreken duimen te draaien, en dan komt nu ineens iedereen tegelijk zijn brik afleveren. En alle klanten natuurlijk klagen over wachttijden.
Advies van de fietsenmaker, volgende keer onderhoud in de winter laten doen en ga nu maar drie weken hardlopen. Wat een humor
Ik dacht ´t niet. Die zaak loopt als een dolle. Een van de beste FM´s in de regio voor race. In het voorjaar is ´t gewoon superdruk daar. Je kan dan een afspraak maken en je fiets langsbrengen. Ze moeten dan ook nog vaak onderdelen bestellen dus het kan dan een paar weken duren voor je fiets klaar is. Hij heeft overigens gelijk dat je de onderhoudsbeurten beter in de winter laat doen.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat een amateur. Als FM weet je dat je in de winter stil zit en in de zomer druk hebt. Daar moet je niet van balen, maar genoeg personeel in de zomer aannemen zodat je lekker omzet kan draaien. Zat hij te huilen in een hoekje van zijn zaak? Hij moet gvd blij zijn dat iedereen zijn brik komt afleveren. Hier heb je ook FM's die het eigenlijk veel te goed gaat. De service is daar al jaren niet meer wat het geweest is.
Mijn pa kwam eens bij de FM met een oude stadsfiets die hij gekocht had op MP. De versnellingen moesten gemaakt worden. Wilde die FM niet meer doen, oud barrel zei hij. Letterlijk "je kon die 20 euro beter in de container flikkeren". Mijn pa ging daarop naar een andere FM die het 2 dagen later weer gefixed had.
Dat onderhoudsbeurten beter in de winter kunt doen ben ik helemaal met jou en de FM eens. Maar je gaat toch niet lopen klagen tegen je klanten? Zal wel komen omdat die zaak "als een dolle" loopt. Je ziet bij al die drukke zaken dat het ze veel te goed gaat. Wees blij dat je klanten hebt. Hoe kut het ook is voor de FM, een klant is een klant. Klagen over je klanten doe je maar tegen je collega's.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht ´t niet. Die zaak loopt als een dolle. Een van de beste FM´s in de regio voor race. In het voorjaar is ´t gewoon superdruk daar. Je kan dan een afspraak maken en je fiets langsbrengen. Ze moeten dan ook nog vaak onderdelen bestellen dus het kan dan een paar weken duren voor je fiets klaar is. Hij heeft overigens gelijk dat je de onderhoudsbeurten beter in de winter laat doen.
Ja is ook zo, die lui die nooit fietsen komen dan opeens langs. Ik zal ook niet oordelen over de kwaliteit van het werk. Als jij zegt dat die goed is, dan zal dat zo zijnquote:Op zondag 10 juni 2012 12:17 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, ik heb er gewerkt en een hoop geleerd. Onder andere supernetjes stuurlint wikkelen. Ik zou daar met een gerust hart mijn karretje inleveren.
Beste vent ook en ik snap ´t wel. Het stikt er van de luie mooiweertoerders en die gaan nu pas hun fiets uit de schuur halen en constateren in de voorjaarszon dat er wat aan gebeuren moet.
Ik sluit me bij je aan. Zo gaat het bij ons ook. De zaak en het magazijn staan vol met kapotte fietsen die wachten op reparatie. Daarom kan je bij ons ook voordelige onderhoudsbeurten krijgen bij een nieuwe fiets.quote:Op zondag 10 juni 2012 12:17 schreef kaasplankje het volgende:
Tja, ik heb er gewerkt en een hoop geleerd. Onder andere supernetjes stuurlint wikkelen. Ik zou daar met een gerust hart mijn karretje inleveren.
Beste vent ook en ik snap ´t wel. Het stikt er van de luie mooiweertoerders en die gaan nu pas hun fiets uit de schuur halen en constateren in de voorjaarszon dat er wat aan gebeuren moet.
Ola!quote:Op zondag 10 juni 2012 11:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ha Tom,
Die klim naar la Berarde is leuk! Smalle weg naar een klein bergdorpje. De weg loopt echt door tot achterin het dorp, en wordt dan ineens een wandelpaadje, wat zo het parc des ecrins in loopt. Mooie omgeving om te klimmen! (rots en alpine beklimmingen)
Maar om bij de gletschers te komen moet je ongeveer een halve dag het park in wandelen, ze worden ook kleiner en kleiner de laatste jaren. Tip: halverwege de route, aan de linkerkant uitzicht op de fantastische aiguille dibona. Een droomberg voor een klimmer!
Zeker een leuk weggetje. Het loopt wel dood toch? En met een camping bovenop? Kan je onderweg even een bakkie doen in 't fietshotel in Venosc bij, hoe heet ie ook alweer Leon.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ha Tom,
Die klim naar la Berarde is leuk! Smalle weg naar een klein bergdorpje. De weg loopt echt door tot achterin het dorp, en wordt dan ineens een wandelpaadje, wat zo het parc des ecrins in loopt. Mooie omgeving om te klimmen! (rots en alpine beklimmingen)
Maar om bij de gletschers te komen moet je ongeveer een halve dag het park in wandelen, ze worden ook kleiner en kleiner de laatste jaren. Tip: halverwege de route, aan de linkerkant uitzicht op de fantastische aiguille dibona. Een droomberg voor een klimmer!
Auw, schade?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:34 schreef marcodej het volgende:
Weer gevallen. Over hetzelfde bruggetje.
Gemeente Noordwijk had daar in al zijn wijsheid besloten een overdadig tapijt grint neer te leggen...
Rondje van 100km werd er eentje van 10.
Stuur wat scheef en shifter geschaafd (was al geschaafd door de vorige val en heb ik al geclaimd bij de verzekeraar), ben nu bezig het grint uit mijn elleboog te pulken. Hoerenkutzooi.quote:
70km is niet heel veel. Ik eet meestal brood of havermout of brinta vooraf. En als ik terug kom en het is nog lunchtijd eet ik weer brood, of pancakes, of een kliekje pasta als dat er nog is. Ik heb ook eiwitshakepoeder staan wat ik na een lange dag op de fiets aanmaak met melk. Dan herstel ik beter.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:32 schreef Gesloten het volgende:
Net een rondje gefietst van 70km, met 28 km/uur gemiddeld. Nu heb ik opgezocht hoeveel calorieën je daarmee verbrand en het zijn er best wel veel :p
Wat eten jullie extra als jullie lange tochten maken? Ik heb net maar wat patat naar binnen gewerkt.
Lekker is dat, wat gebeurde er eigenlijk waardoor je viel?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef marcodej het volgende:
Stuur wat scheef en shifter geschaafd (was al geschaafd door de vorige val en heb ik al geclaimd bij de verzekeraar), ben nu bezig het grint uit mijn elleboog te pulken. Hoerenkutzooi.
NTFU verzekering? Indien ja: die vergoedt toch geen krassen en schrammen?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef marcodej het volgende:
[..]
Stuur wat scheef en shifter geschaafd (was al geschaafd door de vorige val en heb ik al geclaimd bij de verzekeraar), ben nu bezig het grint uit mijn elleboog te pulken. Hoerenkutzooi.
Yep. Weet ik niet, schade-expert gaat er binnenkort naar kijken.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
NTFU verzekering? Indien ja: die vergoedt toch geen krassen en schrammen?
Zuurquote:Op zondag 10 juni 2012 16:41 schreef marcodej het volgende:
Draaide het bruggetje op en gleed gewoon weg over dat grint. Hup, op de kanis...
Schade expert voor een krasje op de shifter?quote:Op zondag 10 juni 2012 16:48 schreef marcodej het volgende:
Yep. Weet ik niet, schade-expert gaat er binnenkort naar kijken.
Heb FM een offerte laten opmaken van de schade bij vorige val. Uitstekende delen aan rechterzijde (dus derri, pedaal, shifter en stuurlint) bleken allemaal geschaafd. FM heeft die allemaal meegenomen. Lag (inclusief beschadigde kleding) uiteindelijk een offerte van 540,- ...quote:Op zondag 10 juni 2012 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Schade expert voor een krasje op de shifter?![]()
Ik zou 'm weer recht slaan met mijn hand en verder fietsen.
Schade = schade, volgens mijn FM. Ik was alleen voor die shifter naar mn FM gegaan.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:57 schreef kaasplankje het volgende:
En dat ga je bij je verzekering declareren? Het zou niet eens in me op komen.
Beter leg je het aan met water. Melk vertraagd de opname van eiwitten.quote:Op zondag 10 juni 2012 16:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
70km is niet heel veel. Ik eet meestal brood of havermout of brinta vooraf. En als ik terug kom en het is nog lunchtijd eet ik weer brood, of pancakes, of een kliekje pasta als dat er nog is. Ik heb ook eiwitshakepoeder staan wat ik na een lange dag op de fiets aanmaak met melk. Dan herstel ik beter.
Ja, ik ga. Wageningen, 150km, 10 EUR. Fiets met 'stief' vader + ooms. Zit er 1 bij die kneiterhard kan fietsen. 1tje gewoon goed, 1tje ws. mijn niveau (niet zo goed dus). 1700 hm's.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik was het niet van plan, ga jij? Waar? hoever? hoeveel Euro?
Das vies!quote:Op zondag 10 juni 2012 18:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Beter leg je het aan met water. Melk vertraagd de opname van eiwitten.
Wel leuk, hoelang heb ik bedenktijd?quote:Op zondag 10 juni 2012 18:05 schreef Oksel het volgende:
Ja, ik ga. Wageningen, 150km, 10 EUR. Fiets met 'stief' vader + ooms. Zit er 1 bij die kneiterhard kan fietsen. 1tje gewoon goed, 1tje ws. mijn niveau (niet zo goed dus). 1700 hm's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |