abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112621632
Hallo,

Ik ben Fred, en door mijn autisme en verlegenheid heb ik geen vrienden..
Op mijn werk praat ik wel met al mijn collega's, en dan hoor ik ze dat ze gaan stappen met alle collega's onder elkaar, alleen ben ik de enigste die een beetje buiten de boot valt, en ik word als enigste noot mee gevraagd, terwijl ze wel weten dat ik het ontzettend leuk zou vinden.

Ook wel is gevraagd of ik mee mocht, alleen dan zeggen ze: Fred, wij gaan ook nog wel is een biertje drinken.. (wat dan nooit gebeurd....).

Ik snap soms niet helemaal waar aan het ligt, ik ben niet lelijk..
Er zijn wel is meisjes op mij afgestapt zelfs, alleen ik ben echt zo verlegen, dat ik dan zonder wat te zeggen en te kijken doorloop.

Veel sociale vaardigheidslessen gehad vroeger, en zelfs dat hielp niet.

Daarom accepteer ik maar dat ik vroeger geen vrienden heb, maar nu ik net over de twintig ben ook niet...

Maar wat moet ik dan? Elke avond met een CD'tje van Jannes thuis zitten, met een biertje in de hand, en uit mijn raam staren dat de buren aan de BBQ zijn?

Ik vind het echt zonde, dit zou de tijd van je leven moeten zijn..

Vroeger had ik wel een paar vrienden, toen ik 16 was, en regelmatig zijn we naar Takens in Balkbrug gegaan, en zelfs in Rotterdam of Amsterdam.
Het leukste vond ik het stappen in Rotterdam, ik vind een meisje benaderen ontzettend moeilijk, zoniet onmogelijk, maar daar had ik is geschuurd met een meisje.

Na die avond nog elke nacht zitten dromen van dat moment.. Helaas was ik aangeschoten dus weet ik niet alles meer van die avond, en na het dansen weet ik wel dat ik haar nog een hand gegeven, en dat ze lief glimlachte.

Maar nu heb ik al zo'n 4 / 5 jaar niet meer gestapt, en ik wil gewoon weer wat mooie momenten beleven, de psygiater zegt dat ik depressief ben, omdat ik in een sociaal isolement leef.

Als een Fokker aanbied om is een biertje te drinken.. ja, ik durf dat gewoon niet, dus dat is ook vrijwel uitgesloten.

Wat zouden jullie kiezen...

Alleen uitgaan, of nooit meer stappen, en accepteren dat je nooit meer lol hebt.
'
Ik heb wel is een marokkaanse jongen gezien, en die kwam alleen naar de disco, en toen liet de portier hem niet binnen, omdat ze dachten dat al zijn vrienden ook alleen zouden komen, en zich later in een groep zouden feesten, dus hij moest weer naar huis.......

Ik ben bang dat de portier mij ook weigert, als ik alleen kom.

Dat is dus al de eerste drempel waarom ik niet ga / durf.
En ik ben bang dat mensen je als zielig zien...

Vandaar dat ik niet in Drenthe of Overijssel wil stappen maar in Amsterdam / Rotterdam..

Daar is het vaak veel drukker, en ben je meer in de anonimiteit.

Mijn eerste vraag:
Zouden jullie of alleen thuis zitten of
Gewoon van je leven genieten, en uitgaan zonder vrienden.

Tweede vraag:
Zouden jullie alleen uitgaan durven, in een grotere stad waar je anoniem bent?

Ik zit er ontzettend mee, want ik wil ook is een keer uitgaan, en ik ben er best om gefrustreerd, straks ben ik te oud, en dan heb ik heel mijn leven verspeelt, om met een biertje naar buiten te staren elke zaterdagavond.

Bedankt voor jullie eventuele raad, en bedankt als jullie mijn vragen zouden beantwoorden.

Groeten uit het regenachtige Meppel.
pi_112621779
1) je bent nooit te oud om te gaan stappen
2) ben je al eens op zoek geweest naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten als jij?
3) ja, alleen stappen moet je gewoon doen,maar dan wel in een plaats waar je mensen kent.

succes
....stiekem toch wel....
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:38:37 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112621816
De portier (uitsmijter) weigert je niet zolang je je normaal gedraagt. Tenzij 't vol is.

Zoals je op 't einde zegt, je leeft nu. Wacht er niet mee. En morgenavond speelt oranje. 1 groot feest. Dus trek wat oranje troep aan en ga de kroeg in!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_112621832
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:37 schreef nosmo_king het volgende:
1) je bent nooit te oud om te gaan stappen
2) ben je al eens op zoek geweest naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten als jij?
3) ja, alleen stappen moet je gewoon doen,maar dan wel in een plaats waar je mensen kent.

succes
Ik zou dat juist niet doen, omdat die mensen die je kent, met vrienden zijn , die zeggen misschien even gedag, maar die zien je dan zielig alleen staan.. .
Dat vind ik redelijk voorschut staan, vandaar dat ik juist de grote stad opzoek, waar je anoniem bent.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:41:22 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112621937
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:38 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ik zou dat juist niet doen, omdat die mensen die je kent, met vrienden zijn , die zeggen misschien even gedag, maar die zien je dan zielig alleen staan.. .
Dat vind ik redelijk voorschut staan, vandaar dat ik juist de grote stad opzoek, waar je anoniem bent.
Nou, en dan? Lekker boeiend wat ze van je denken, als jij 't leuk vind daar is 't toch goed?
Als je je eenzaam voelt ga je weer weg. En als ze vragen waarom je er in je eentje bent kan je toch gewoon zeggen dat je eens in de kroeg wilde kijken?
pi_112621958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:38 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

nee joh, gewoon een praatje gaan maken. niet te lang, en dan zelf weer doorlopen.
sta je echt niet voor schut hoor, dit doet de hele wereld
....stiekem toch wel....
pi_112622088
Kom eens naar de POL-meet zou ik zeggen: [POL Zomermeet] Met extra bitterballen
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:45:42 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112622146
wtf heb ik 'm naar POL geschopt? Schopje door naar R&P
pi_112622213
''Ik ben nooit mee gevraagd''

Waarom vraag je niet gewoon een keertje wie er gaan stappen dit weekend en als je mee mag. Dat slachtoffer-gedoe altij.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:47:06 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_112622223
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
De portier (uitsmijter) weigert je niet zolang je je normaal gedraagt. Tenzij 't vol is.

Zoals je op 't einde zegt, je leeft nu. Wacht er niet mee. En morgenavond speelt oranje. 1 groot feest. Dus trek wat oranje troep aan en ga de kroeg in!
Jal ijkt me ook, gewoon lol hebben, zal die mensen worst zijn of jij autistisch bent of anaffabeet

Juichen en op de stoelen maar niks kapot maken he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112622262
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:46 schreef Kandijfijn het volgende:
''Ik ben nooit mee gevraagd''

Waarom vraag je niet gewoon een keertje wie er gaan stappen dit weekend en als je mee mag. Dat slachtoffer-gedoe altij.
Ik heb toch neergezet dat ze liever niet willen dat ik mee ga, dat staat haast letterlijk in mijn tekst.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 17:53:26 #12
376687 Jealous
It takes two
pi_112622607
Inderdaad, lekker de stad in morgen. Je komt zo mensen tegen! Iedereen is super gezellig dan en helemaal als Nederland wint natuurlijk haha! Maar dat gaat helemaal goed komen dan :D
Ik lach de wereld uit en dans mijn twijfels weg.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:05:13 #13
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112623238
Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar hier op Fok wordt met enig regelmaat een meet georganiseerd die puur gericht is op mensen, die andere mensen willen ontmoeten.
Als je bang bent om andere, onbekende mensen te ontmoeten, dan kun je misschien eerst beter even proberen om met je angsten te dealen voordat je iets anders gaat doen. Het lijkt me het beste om jezelf te overtuigen van het feit dat het wel eens leuk zou kunnen zijn om nieuwe mensen te ontmoeten en dat je eigenlijk verder toch niets te verliezen hebt als je gewoon gaat ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Comp_Lex op 08-06-2012 18:14:19 ]
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112623394
Lastig natuurlijk, maar probeer wat losser te worden. Dan zullen je collega's ook wel beter over je denken. Ze zullen nu misschien denken dat je saai bent, omdat je verlegen bent en niet zo'n prater.

Maar ik kan me voorstellen dat als je eenmaal los bent en in een vertrouwde omgeving bent het je prima afgaat. Ook bij de meiden.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_112623880
Alleen uitgaan vind ik echt kneuzig. Zeker als je zo onzeker bent als jij, straalt dat waarschijnlijk wel van je af in je eentje in de kroeg. :') Je hoeft niet te wachten tot je gevraagd wordt, je kunt ook zelf wat vragen he? 'Zullen we een drankje doen na het werk', aan je collega's.

Ik zou eerder daaraan werken en je daartoe zetten als je dat niet durft, dan dat je in je eentje een kroeg in gaat waar je niemand kent. Niets zo treurig als mensen die in hun eentje een drankje bestellen en dan contact gaan proberen te maken met mensen die wel gewoon hun vrienden bij zich hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 18:26:19 #16
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_112624286
Maar serieus, probeer het morgen, voetbal kijken is sowieso een moment van verbroedering van de bezoekers van de kroeg. Ik zou het op z'n minst proberen. Probeer eerst eens naar een gewone kroeg te gaan voor je gelijk naar een discotheek in Amsterdam gaat.
:')
pi_112624647
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
pi_112624723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Maar serieus, probeer het morgen, voetbal kijken is sowieso een moment van verbroedering van de bezoekers van de kroeg. Ik zou het op z'n minst proberen. Probeer eerst eens naar een gewone kroeg te gaan voor je gelijk naar een discotheek in Amsterdam gaat.
Juist :).

Wat is je smaak? Dan zoeken we de Meppeler kroeg er wel bij :P.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:59:26 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112626144
Alleen uitgaan is niet erg, ik kom ook wel eens alleen in de kroeg en ben nog nooit geweigerd. Je moet doen wat je leuk vindt en je niet laten leiden door je angsten. Ga je dood als je geweigerd wordt in de kroeg? Ga je dood als iemand je niet meevraagt? Nee dus. Je leeft nog steeds. Dus waarom je liever alleen bent dan dat je kansen aanpakt om je leven te verbeteren is mij een raadsel.
Kortom; Pak die kansen om je isolement uit te schakelen! Als je mensen hebt met wie je een gesprekje hebt, bied ze dan een biertje aan. Dan heb je zo de hele avond een leuk gesprek met een groepje :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112627645
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:18 schreef Taurus het volgende:
Alleen uitgaan vind ik echt kneuzig. Zeker als je zo onzeker bent als jij, straalt dat waarschijnlijk wel van je af in je eentje in de kroeg. :') Je hoeft niet te wachten tot je gevraagd wordt, je kunt ook zelf wat vragen he? 'Zullen we een drankje doen na het werk', aan je collega's.

Ik zou eerder daaraan werken en je daartoe zetten als je dat niet durft, dan dat je in je eentje een kroeg in gaat waar je niemand kent. Niets zo treurig als mensen die in hun eentje een drankje bestellen en dan contact gaan proberen te maken met mensen die wel gewoon hun vrienden bij zich hebben.
Ik zou nooit ergens in een kroeg alleen gaan zitten, en dan proberen in een groep te komen, dat is inderdaad best zielig.

Als ik zou gaan stappen zou ik naar de Escape rijden in Amsterdam, een grote discotheek in hartje Amsterdam, en dan gewoon ergens gaan zitten op een onopvallende plek, een beetje bier drinken, en als echt de hele dansplaat losgaat, en het zo ontzettend druk is op de dansvloer, en iedereen zo bezopen is, dat men toch niet meer let of ik alleen sta, of dat een vriend ergens verder zou staan van me, dan pas zou ik echt los willen gaan..

Dus wat jij zegt zou ik nooit doen, die behoefte zou ik ook niet hebben, maar alsnog bedankt voor je reactie, groetjes Fred.
pi_112627814
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Juist :).

Wat is je smaak? Dan zoeken we de Meppeler kroeg er wel bij :P.
Ik houd wel van alles, van bleus muziek, tot elvis presley, tot nederlands talige rap, tot Jannes, en piratenmuziek / geheimezender. en hiphop, vrij breed dus, en frauenatzen, een Duitse band.
pi_112627864
quote:
Ik ben 21 , ik ga is kijken in dat topic, Dank je wel!
pi_112627971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:08 schreef daftme het volgende:
Lastig natuurlijk, maar probeer wat losser te worden. Dan zullen je collega's ook wel beter over je denken. Ze zullen nu misschien denken dat je saai bent, omdat je verlegen bent en niet zo'n prater.

Maar ik kan me voorstellen dat als je eenmaal los bent en in een vertrouwde omgeving bent het je prima afgaat. Ook bij de meiden.
Daar heb je gelijk in, als ik eenmaal met een meisje praat die van zich zelf spontaan is, dan is mijn angst helemaal weg, en zelfs nieuwe collega's die mij nog niet zo lang kennen, merken niet eens dat ik een stoornis heb..

Dan zeggen ze Fred, waarom ga je niet een studie doen, je bent nog zo jong..

Dat is echt heel erg prettig, maar de anderen dag kan ik opeens weer verlegen zijn.. best apart!!
pi_112628209
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:53 schreef Jealous het volgende:
Inderdaad, lekker de stad in morgen. Je komt zo mensen tegen! Iedereen is super gezellig dan en helemaal als Nederland wint natuurlijk haha! Maar dat gaat helemaal goed komen dan :D
Ik ga proberen om morgen naar Zwolle te rijden, of ik daadwerkelijk ergens binnen stap lijkt mij vrij klein... maar ik zeg altijd dat de kans vrij klein is, en dan doe ik het toch..

net zoals op de Wallen, ik zei.. ik ga niet echt daadwerkelijk naar binnen bij een prostituee, maar ik deed het toch op het eind van de avond, en op het Wallen gebied zitten veel café's waar ook mensen in hun eentje een biertje drinken, wel zijn ze vaak ouder als ik, maar toch is het daar geheel anoniem, en kan je daar best een leuke avond hebben.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 19:33:46 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112628361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:31 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ik ga proberen om morgen naar Zwolle te rijden, of ik daadwerkelijk ergens binnen stap lijkt mij vrij klein... maar ik zeg altijd dat de kans vrij klein is, en dan doe ik het toch..

net zoals op de Wallen, ik zei.. ik ga niet echt daadwerkelijk naar binnen bij een prostituee, maar ik deed het toch op het eind van de avond, en op het Wallen gebied zitten veel café's waar ook mensen in hun eentje een biertje drinken, wel zijn ze vaak ouder als ik, maar toch is het daar geheel anoniem, en kan je daar best een leuke avond hebben.
Precies, anderen gaan gewoon zonder géne naar binnen, alleen in een kroeg! Wat maakt het toch uit dat je alleen bent? Ze gaan je echt niet in een cirkeltje staan uitlachen ofzo :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112628570
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Precies, anderen gaan gewoon zonder géne naar binnen, alleen in een kroeg! Wat maakt het toch uit dat je alleen bent? Ze gaan je echt niet in een cirkeltje staan uitlachen ofzo :)
Dank je wel voor je positieve reactie, ik ben er echt blij mee, dat doet me echt goed!

En waarom thuis blijven inderdaad, elke avond... zo maak ik nooit wat mee.

En als ik in Amsterdam ben, zie je ook nog is wat gebeuren, laatst toen ik de trein daar uitstapte, en naar buiten liep was precies voor mijn neus, een ongelijk met 2 scooters, allemaal politie, het is toch een hele anderen wereld, echt heel anders...

Ook was ik is in de Burger King, bij dat grote plein, en toen kon die vrouw geen Nederlands achter de kassa, ik ben toen maar weggelopen, want ik kan geen woord engels.. :P
Ik wijste wat op dat bord aan, alleen ze snapte niet wat ik nou precies aanwijste, en ze begreep ook niet echt wat ik zei.

Maar je maakt wel wat mee!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 19:42:56 #27
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_112628931
Ben je zo onzeker door die diagnose van autisme? Of speelt dat niet zo'n rol? Kan me voorstellen dat het deel uitmaakt van je identiteit. Maar ik denk dat je je op sociaal gebied beter zou kunnen redden dan je denkt. Denk dat de onzekerheid je meer in de weg staat dan dat het autisme dat doet. Sowieso vind ik die diagnoses bij lichte varianten een risico. Je praat mensen bepaalde onmogelijkheden aan, min of meer.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 19:45:02 #28
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112629069
Met zulke problematiek is het altijd zo: Als je niets doet, verandert er ook niets!
En het is vaak zelfs zo dat als je zegt dat je iets gaat doen maar jezelf geen verplichtingen op legt, dat het dan uiteindelijk ook echt niet gebeurt. Want als je telkens 'morgen' zegt dan wordt het dus eigenlijk 'nooit' :).
Een gedicht over Maanvis
pi_112632535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:42 schreef pietkanarie het volgende:
Ben je zo onzeker door die diagnose van autisme? Of speelt dat niet zo'n rol? Kan me voorstellen dat het deel uitmaakt van je identiteit. Maar ik denk dat je je op sociaal gebied beter zou kunnen redden dan je denkt. Denk dat de onzekerheid je meer in de weg staat dan dat het autisme dat doet. Sowieso vind ik die diagnoses bij lichte varianten een risico. Je praat mensen bepaalde onmogelijkheden aan, min of meer.
Wat je inderdaad zegt, het is een deel van mijn autisme..

Maarrrr.. als ik eenmaal iemand goed ken, dan ben ik echt heel erg anders.

Met mijn vriendin waarmee ik een hele tijd een relatie mee had gehad, had ik nooit last van mijn stoornis.

Ik ben ontzettend romantisch, nouja...dat kan ik zijn.

Ik nam haar mee naar een hotel, overal roze blaadjes, kaarsjes, en ik had een slagroombus mee, en spoot haar helemaal onder en heb haar helemaal afgelikt behalve haar spleet expres om te plagen, ik was altijd haar held, Fredje mijn heldje.

Het is vooral bij onbekende, dat ik zo terughoudend ben, en als er meer collega's bij elkaar zitten, vind ik het moeilijk om met de groep mee te praten, en dan verstop ik mij achter een donald duck in de pauze, en mijn telefoon. ik vind het zo moeilijk een gesprek met meerdere tegelijk, daarom ziet men mij als een verlegen grijze muis,
pi_112632600
Ik ga ook nooit uit TS.
pi_112632612
Maar goed, Meppel is te ver weg.
pi_112632616
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:51 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ga ook nooit uit TS.
Ook nooit zin erin, of dat wel?
pi_112632662
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:52 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ook nooit zin erin, of dat wel?
Ik heb geen mensen om mee uit te gaan ;(
Ze wonen allemaal zo ver weg, en ik werk 6 avonden in de week dus erheen gaan is ook nauwelijks een optie.
pi_112632676
Ik zag dat er een meeting kwam in Rotterdam op klaagbaak en toen ik op youtube keek zag ik dit:

Echt als ik die mensen helemaal los zie gaan, krijg ik spontaan ook de kriebels.
pi_112632699
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik heb geen mensen om mee uit te gaan ;(
Ze wonen allemaal zo ver weg, en ik werk 6 avonden in de week dus erheen gaan is ook nauwelijks een optie.
Balen zeg, of vermaak jij je ook met een goed boek thuis en een wit wijntje? :)
pi_112632972
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:54 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Balen zeg, of vermaak jij je ook met een goed boek thuis en een wit wijntje? :)
Ik vermaak me niet nee, maar ik overleef het wel. Ik ben bijna weer student, hopen dat ik het deze keer lang volhoud dan twee maanden :')
pi_112633412
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:59 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik vermaak me niet nee, maar ik overleef het wel. Ik ben bijna weer student, hopen dat ik het deze keer lang volhoud dan twee maanden :')
Succes dan!!
Studeren heb ik nooit gekunt, maar soms droom ik er wel van hoor..

Dat ik zo'n yup ben, met half lang blond haar, een wit blousje aan, zo'n luxe zonnebril op, een lichtblauwe broek, en ik zo praat ''Sowieso gaan we nog een biertje pakken met Marnix,''
En op zo'n retro scooter rijd, of de audi pak van mijn denkbeeldige vader

Maar dat zou ik nooit worden, zo'n student van bv de windesheim
pi_112633467
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:06 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Succes dan!!
Studeren heb ik nooit gekunt, maar soms droom ik er wel van hoor..

Dat ik zo'n yup ben, met half lang blond haar, een wit blousje aan, zo'n luxe zonnebril op, een lichtblauwe broek, en ik zo praat ''Sowieso gaan we nog een biertje pakken met Marnix,''

Maar dat zou ik nooit worden, zo'n student van bv de windesheim
Dat word ik ook nooit hoor.
Ik zal altijd bij de nerderigste 10% blijven horen :'(
pi_112633473
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:47 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ik heb toch neergezet dat ze liever niet willen dat ik mee ga, dat staat haast letterlijk in mijn tekst.
Ik las te vluchtig :@, excuus daarvoor.

Misschien moet je gewoon eens beginnen met de basis en een gezond sociaal leven opbouwen. Sportclub, hobbyclub en op verjaardagen etc. gewoon nieuwe mensen spreken.
pi_112633802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:07 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik las te vluchtig :@, excuus daarvoor.

Misschien moet je gewoon eens beginnen met de basis en een gezond sociaal leven opbouwen. Sportclub, hobbyclub en op verjaardagen etc. gewoon nieuwe mensen spreken.
Tijd heb ik wel vrienden gehad, maar het werd mij te veel, en steeds als we wat deden, koste het geld.. dat had ik niet, en ik betaalde altijd voor hun.. lekker makkelijk Freddie betaald wel.
het waren geen echte vrienden, en ik heb mij toen teruggetrokken, en nooit meer wat laten horen.

Het waren geen echte vrienden, ik weet gewoon dat ze mij gebruikte, ik moest altijd als we iets kochte betalen, en de helmen meesjouwen van hun scooters.. als we het winkelcentrum in gingen
Echter was ik toen 16 en ik zocht vrienden, en toen belande ik met die jongens..
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:12:42 #41
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112633822
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:50 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Wat je inderdaad zegt, het is een deel van mijn autisme..

Maarrrr.. als ik eenmaal iemand goed ken, dan ben ik echt heel erg anders.

Met mijn vriendin waarmee ik een hele tijd een relatie mee had gehad, had ik nooit last van mijn stoornis.

Ik ben ontzettend romantisch, nouja...dat kan ik zijn.

Ik nam haar mee naar een hotel, overal roze blaadjes, kaarsjes, en ik had een slagroombus mee, en spoot haar helemaal onder en heb haar helemaal afgelikt behalve haar spleet expres om te plagen, ik was altijd haar held, Fredje mijn heldje.

Het is vooral bij onbekende, dat ik zo terughoudend ben, en als er meer collega's bij elkaar zitten, vind ik het moeilijk om met de groep mee te praten, en dan verstop ik mij achter een donald duck in de pauze, en mijn telefoon. ik vind het zo moeilijk een gesprek met meerdere tegelijk, daarom ziet men mij als een verlegen grijze muis,
Klinkt een beetje....apart zeg maar.

Heb je overigens ook geen oud-schoolvrienden die in een (vast) cafe zitten waar je is een keer langs kunt gaan?

En alleen uitgaan is zo een gaar advies :') Typisch FOK!
pi_112633923
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:12 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Klinkt een beetje....apart zeg maar.

Heb je overigens ook geen oud-schoolvrienden die in een (vast) cafe zitten waar je is een keer langs kunt gaan?

En alleen uitgaan is zo een gaar advies :') Typisch FOK!
Ja misschien Kevin, alleen die heb ik ook al in geen honderd jaar gesproken, maar het was echt een goede schoolvriend, en toen ik van school was.. hebben we nog 2 keer wat leuks gedaan, en dat jaar na zogezegd mijn laatste schooljaar.

Ik zou best wel even contact kunnen opnemen, om is wat leuks te doen, alleen geen idee hoe hij reageerd, en of hij daar nog wel zin in heeft na al die jaren.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:16:08 #43
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112634003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:14 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ja misschien Kevin, alleen die heb ik ook al in geen honderd jaar gesproken, maar het was echt een goede schoolvriend, en toen ik van school was.. hebben we nog 2 keer wat leuks gedaan, en dat jaar na zogezegd mijn laatste schooljaar.

Ik zou best wel even contact kunnen opnemen, om is wat leuks te doen, alleen geen idee hoe hij reageerd, en of hij daar nog wel zin in heeft na al die jaren.
Probeer het, heb je facebook? Spreek hem daar is een keer op bijvoorbeeld. Lekker laagdrempelig.

Als je eenmaal weer één iemand hebt om mee op te trekken dan ontmoet je automatisch meer mensen.
pi_112634165
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:16 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Probeer het, heb je facebook? Spreek hem daar is een keer op bijvoorbeeld. Lekker laagdrempelig.

Als je eenmaal weer één iemand hebt om mee op te trekken dan ontmoet je automatisch meer mensen.
het enigste wat ik van hem heb, is zijn facebook, en ik zie altijd uitnodigingen van tiental spelletjes online, wat ik altijd wegklik, maar dit is een heel goed advies waar ik wel is wat aan zou kunnen hebben!
pi_112634524
Wat vinden jullie bijvoorbeeld om naar bv de Ascape in Amsterdam te gaan, waar het zo druk is, dat men er niet eens op let , of je alleen uit je dak gaat of dat er een maat naast danst..

die ene Kevin die heeft een hekel aan dansen namelijk, en dan moet je alsnog hem alleen laten, en zelf dansen, kroeg is leuk, alleen ik wil ook is echt losgaan.

Wat vinden jullie dus ervan, om alleen in een drukke discotheek los te gaan?
Dat is toch niet zo erg ''zielig'' etc?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:28:28 #46
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112634625
Ik ga volgend weekend ook maar alleen uit, in Amsterdam, als dat toch zo normaal is waarom niet!
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112634736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:28 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik ga volgend weekend ook maar alleen uit, in Amsterdam, als dat toch zo normaal is waarom niet!
je haalt de woorden uit mijn mond..

In Amsterdam is echt niks raar, ik ben daar ook wel is alleen geweest wat jaren terug, en dat was echt een onwijs leuke tijd.
De enigste stad, waar het niet raar is enzo!
En je hebt dan helemaal niet het gevoel, dat het zielig lijkt, omdat het zo'n gigantisch spectakel is de Escape, en zo onwijs druk, en als het niet bevalt zijn er nog 1000 anderen gezellige tentjes, waar ze wel is wat gekkers hebben gezien, dan een jongen die aan de bar een biertje drinkt en losgaat :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:31:29 #48
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112634757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:26 schreef Ghettofredje het volgende:
Wat vinden jullie bijvoorbeeld om naar bv de Ascape in Amsterdam te gaan, waar het zo druk is, dat men er niet eens op let , of je alleen uit je dak gaat of dat er een maat naast danst..

die ene Kevin die heeft een hekel aan dansen namelijk, en dan moet je alsnog hem alleen laten, en zelf dansen, kroeg is leuk, alleen ik wil ook is echt losgaan.

Wat vinden jullie dus ervan, om alleen in een drukke discotheek los te gaan?
Dat is toch niet zo erg ''zielig'' etc?
Als jij denkt dat het niet zielig is kun je gewoon gaan natuurlijk!
Ikzelf zou het alleen niet aanraden.
pi_112634788
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:31 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Als jij denkt dat het niet zielig is kun je gewoon gaan natuurlijk!
Ikzelf zou het alleen niet aanraden.
Wat is denk je dan het grootste minpunt eraan? de reactie's van anderen etc?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:33:20 #50
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112634841
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:32 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Wat is denk je dan het grootste minpunt eraan? de reactie's van anderen etc?
Nee, niet de reacties van anderen dat boeit geen hol.

Meer dat het gewoon een stuk saaier is :')
pi_112634919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:33 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Nee, niet de reacties van anderen dat boeit geen hol.

Meer dat het gewoon een stuk saaier is :')
Ah oke, dank je wel.
Misschien trek ik mij zo veel aan wat anderen denken, dat dit juist mijn zelfvetrouwen beïnvloed, en mijn gedrag hierop dat ik onzeker overkom, en het makkelijk is om mij te kwetsen dan als iemand zegt ah wat zielig dat je alleen bent etc etc
pi_112635089
En ik ben echt een beetje een einzelgänger, dus misschien vind ik het ook wel prettiger, ik leef heel erg in mezelf, en alleen uitgaan in Amsterdam vind ik prettiger dan die vriend een berichtje sturen of we is naar een kroeg gaan hier in de buurt... ik vind daarom fok ook wel een uitkomst, geeft ook een stuk gezelligheid.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:48:00 #53
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112635628
toen ik nog uitging in utrecht, zag ik steeds dezelfde man in dezelfde kroeg helemaal uit z'n dak gaan, heb hem een keer aangesproken en hij blijkt altijd alleen uit te gaan en ging als meeste uit z'n dak echt geweldig, zo iemand kijk ik best tegen op. Ik zou het niet durven, maar ik ben ook een vrouw en dat wordt helaas zielig gevonden. Ook al ben ik best koos vriendloos op dit moment, ik zal zo alleen uit willen gaan, gaat mij ook alleen maar om het dansen en de sfeer, net als naar festivals, ik zal zo graag willen gaan ,zelfs in m'n eentje, maar dat 'hoort' niet. en hier wordt (inderdaad typisch fok tip) gezegd dat het helemaal niet gek is, maar aan de andere kant als je een topic aan maakt omdat je eigenlijk op dat moment niemand heb om aan te vragen en je het hier opent wordt je ook als zielig aan gezien, door sommige.
De mens is tegenstrijdig!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:48:25 #54
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112635655

[ Bericht 100% gewijzigd door Skitzofrenix op 08-06-2012 21:48:34 ]
pi_112636213
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:12 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Tijd heb ik wel vrienden gehad, maar het werd mij te veel, en steeds als we wat deden, koste het geld.. dat had ik niet, en ik betaalde altijd voor hun.. lekker makkelijk Freddie betaald wel.
het waren geen echte vrienden, en ik heb mij toen teruggetrokken, en nooit meer wat laten horen.

Het waren geen echte vrienden, ik weet gewoon dat ze mij gebruikte, ik moest altijd als we iets kochte betalen, en de helmen meesjouwen van hun scooters.. als we het winkelcentrum in gingen
Echter was ik toen 16 en ik zocht vrienden, en toen belande ik met die jongens..
Daar was je toch echt zelf bij :),..

Iedereen heeft ''vrienden'' gehad die achteraf helemaal geen goede vrienden bleken te zijn. Is tis fucked up maar in dit geval heb je de juiste keuze gemaakt.

Maar tis niet goed genoeg om mijn eerder gegeven advies de lucht in te slaan. Sport, hobbyclubs, etc. er is meer dan genoeg te doen :).
pi_112636238
Ik kreeg van amenth dit te horen:

stuur nie van zullke lange dnge bong je mag wel mee feunen holly roffa als je normaal uitziet anders denke ze dat k met sjappies hang en ga agwn hossele dan gaan mense vanzelf naar je opkijken en chimeids zyn dan makkelijker te fixe dus gwn je ding doen en da heb k nie over wiet verkope alhoewel ken je wel mee begnne al je geen grotere dnge kan verznne

:N 8)7
pi_112636346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:48 schreef Skitzofrenix het volgende:
toen ik nog uitging in utrecht, zag ik steeds dezelfde man in dezelfde kroeg helemaal uit z'n dak gaan, heb hem een keer aangesproken en hij blijkt altijd alleen uit te gaan en ging als meeste uit z'n dak echt geweldig, zo iemand kijk ik best tegen op. Ik zou het niet durven, maar ik ben ook een vrouw en dat wordt helaas zielig gevonden. Ook al ben ik best koos vriendloos op dit moment, ik zal zo alleen uit willen gaan, gaat mij ook alleen maar om het dansen en de sfeer, net als naar festivals, ik zal zo graag willen gaan ,zelfs in m'n eentje, maar dat 'hoort' niet. en hier wordt (inderdaad typisch fok tip) gezegd dat het helemaal niet gek is, maar aan de andere kant als je een topic aan maakt omdat je eigenlijk op dat moment niemand heb om aan te vragen en je het hier opent wordt je ook als zielig aan gezien, door sommige.
De mens is tegenstrijdig!
Inderdaad!!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:00:28 #58
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_112636402
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:59 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Inderdaad!!
wholla ga mee naar die fissa bij amenth mattie ew gaan die bier drinke brdda je moetg gewoon loesoe doen g
pi_112636426
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Daar was je toch echt zelf bij :),..

Iedereen heeft ''vrienden'' gehad die achteraf helemaal geen goede vrienden bleken te zijn. Is tis fucked up maar in dit geval heb je de juiste keuze gemaakt.

Maar tis niet goed genoeg om mijn eerder gegeven advies de lucht in te slaan. Sport, hobbyclubs, etc. er is meer dan genoeg te doen :).
Daar heb je gelijk in, maar ik ben gewoon echt niet zo erg sociaal, en heb meer de behoefte in lekker uit gaan en los gaan, dan vrienden.. ik weet dat je dat moet opbouwen, om een echt goed sociaal leven te krijgen, dus ik ga er aan werken, dankje nog maals!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:01:46 #60
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_112636481
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:48 schreef Skitzofrenix het volgende:

Riiiight
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:08:14 #61
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112636851
Maar hé, je kan ook gewoon gaan en als het dan niet leuk is fok de schuld geven, want hun zeiden dat dat leuk is!
pi_112636924
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:00 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar ik ben gewoon echt niet zo erg sociaal, en heb meer de behoefte in lekker uit gaan en los gaan, dan vrienden.. ik weet dat je dat moet opbouwen, om een echt goed sociaal leven te krijgen, dus ik ga er aan werken, dankje nog maals!
Dan ga je gewoon een keer heen, om los te gaan lekker te dansen. Wie weet heb je geluk en ontmoet je nog eens nieuwe mensen. Gebeurd dat niet, heb je een goede avond gehad.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:12:25 #63
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_112637091
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:08 schreef Skitzofrenix het volgende:
Maar hé, je kan ook gewoon gaan en als het dan niet leuk is fok de schuld geven, want hun zeiden dat dat leuk is!
Grappige opmerking
pi_112637221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dan ga je gewoon een keer heen, om los te gaan lekker te dansen. Wie weet heb je geluk en ontmoet je nog eens nieuwe mensen. Gebeurd dat niet, heb je een goede avond gehad.
Inderdaad, en ik heb internet sinds kort op mijn gsm, dus ik kan altijd op een lounge bank, in dit topic posten, en als ik gewoon druk op mijn mobiel bezig ben, dan ben ik zelfs nog ''hip en modern'' bezig ook! :P
pi_112638369
Mjah, dat bevorderd dan weer niet echt contact met de buitenwereld ofzo :P
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:32:15 #66
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112638460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Mjah, dat bevorderd dan weer niet echt contact met de buitenwereld ofzo :P
Zit iedereen er zo niet bij tegenwoordig, ondertussen op facebook zeggen hoe geweldig het wel niet is?
pi_112638704
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:32 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Zit iedereen er zo niet bij tegenwoordig, ondertussen op facebook zeggen hoe geweldig het wel niet is?
Je hebt ze er wel bij hoor :),.. mijn vriendengroep gelukkig nog heel normaal. Alleen soms heb je in ene keer een Facebook/Twitter/App momentje i.p.v. rookmomentje ofzo :'). Dat duurt dan 2 minuut en dan is weer bier drinken.
pi_112638875
quote:
alleen ben ik de enigste die een beetje buiten de boot valt,
Het is enige. Verder niet meer gelezen. Suc6 ermee. Of gecondoleerd of gefeliciteerd of waar je topic ook over gaat verder.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:39:40 #69
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112638905
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Het is enige. Verder niet meer gelezen. Suc6 ermee. Of gecondoleerd of gefeliciteerd of waar je topic ook over gaat verder.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112639314
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:18 schreef Taurus het volgende:

Aanschouw: een persoon die niet begrijpt wat autisme is :')
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_112639463
Het advies om alleen uit te gaan lijkt me echt rampzalig voor zo iemand als TS.
Wat denk je dat er gebeurd? Dat hij opeens met mensen gaat praten en het naar z'n zin gaat hebben?
Nee dat wordt een traumatische ervaring waardoor hij helemaal niks meer durft.

Ik zou eerst proberen wat vrienden te maken en erg assertief zijn in het maken van afspraken. Dan zo hopen dat er wat uitrolt betreft uitgaan etc.
pi_112639558
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:49 schreef Nomadd het volgende:
Het advies om alleen uit te gaan lijkt me echt rampzalig voor zo iemand als TS.
Wat denk je dat er gebeurd? Dat hij opeens met mensen gaat praten en het naar z'n zin gaat hebben?
Nee dat wordt een traumatische ervaring waardoor hij helemaal niks meer durft.

Ik zou eerst proberen wat vrienden te maken en erg assertief zijn in het maken van afspraken. Dan zo hopen dat er wat uitrolt betreft uitgaan etc.
Ik zie mezelf ook nog niet echt, voor de deur staan van zo'n disco tussen allemaal groepen jeugd.. Je hebt wel een groot punt. Alleen op het wallen gebied in die café's zou ik het wel durven, dat heb ik ook wel is eerder gedaan vroeger.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:09:22 #73
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112640534
Wat vind je van mijn advies trouwens?
pi_112640736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:09 schreef Comp_Lex het volgende:
Wat vind je van mijn advies trouwens?
Een grote stap, maar het overwegen uiteraard waard, ik slaap er een nachtje over. :)

Fijne avond!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:14:52 #75
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112640787
Hetzelfde :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:20:17 #76
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112641066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:51 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ik zie mezelf ook nog niet echt, voor de deur staan van zo'n disco tussen allemaal groepen jeugd.. Je hebt wel een groot punt. Alleen op het wallen gebied in die café's zou ik het wel durven, dat heb ik ook wel is eerder gedaan vroeger.
Net had je het nog over de escape, die zit toch niet op de wallen?
pi_112641346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:20 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Net had je het nog over de escape, die zit toch niet op de wallen?
nee, ik dacht op het rembrandplein ik ben een beetje wisselvallig, ik ben echt een twijfelaar, wat ik nou wil. :P
pi_112647339
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:46 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Aanschouw: een persoon die niet begrijpt wat autisme is :')
En gelukkig. Als je als autist behandeld wil worden wens ik je veel succes in deze wereld. :') :')

Jij denkt serieus dat alleen naar een bar gaan een goed advies is voor 'n autist?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 02:13:16 #79
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112647758
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:34 schreef Ghettofredje het volgende:
Hallo,

Ik ben Fred, en door mijn autisme en verlegenheid heb ik geen vrienden..
Alleen door deze zin vind ik je al een baas. :D Je komt over als een chille gast, en ik zie geen enkele reden waarom jij niet elke zaterdag in de kroeg zou kunnen staan. Collega's zijn niet de enige mensen waarmee je kunt stappen. Ik weet zeker dat er zat mensen zijn zoals jij, zeker hier op FOK. Ga dus lekker naar zo'n meet. Zou geen enkele reden kunnen verzinnen waarom niet.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 9 juni 2012 @ 02:40:56 #80
313258 Victim_of_a_foolish_heart
Take a leap, a really big leap
pi_112648127
Hoi Fredje.

Ik werk toevallig elke maand met mensen met Aspergers of licht autisme.
Er is een website en organistatie die borrels organiseert door heel nederland voor mensen met autisme, zoals jij. Dit zijn jongeren van 18 tot mensen in de 50. De meeste mensen die ik heb getroffen zijn in hun 20 - vroeg 30. De meeste van deze mensen hebben net hun diagnose gehad en zijn dus nu dus op zoek naar contact met andere mensen en vooral autisten, om in een relaxte, ongedwongen sfeer contacten op te doen.

De organisatoren van deze borrel hebben zelf ook een vorm van Autisme, de meeste geloof ik Aspergers. Mischien dat dit voor jou ook een drempel kan verlagen, omdat dit dus mensen zijn die precies weet hoe vermoeiend zo'n avond voor jou kan zijn.

Mischien is dit iets voor jou?

De website van deze organisatie is : http://ietsdrinken.nl
Hier staan datums en locaties van de netwerkborrels die worden gehouden door heel nederland.
Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb!

Mocht je besluiten naar een meeting te gaan en mocht dat bij toeval in Rotterdam zijn, dan zul je mij hoogst waarschijnlijk treffen. Ik heb zelf geen autisme, maar werk elke meeting in Rotterdam samen met deze organisatie, en zijn bevallen mij erg, en andersom. Ik ben dan ook hun vaste gastheer, iets waar een autist toch waarde aan hecht.

Laat het me weten!
pi_112651265
quote:
Mijn eerste vraag:
Gewoon alleen gaan, is juist de kans om nieuwe mensen te leren kennen. Vaker doen en dat gebeurt vanzelf wel.

On a sidenote: de paar keer dat ik alleen ben gegaan (om andere redenen dan jij, dat wel), waren meestal nog 'productiever' ook, als je begrijpt wat ik bedoel. Je kan gaan en staan waar je wil en je wordt niet opgehouden door dronken vrienden die niet weten/kiezen 'waar gaan we heen', of gaan lopen kutten wanneer je met meisjes aan het praten bent. (it happens :') ) Bovendien is het ook een goede boost voor je zelfvertrouwen, je bevestigt voor jezelf dat je anderen niet nodig hebt om lol of wat dan ook te maken. :)

quote:
Tweede vraag:
Ja, en het lijkt me nog leuk om een keer te doen ook. Gewoon zien waar je belandt en wie je leert kennen. En wanneer mensen je vragen 'met wie ben je hier' dan wijs je ergens in de verte of zeg je doodleuk 'met jou'. Serieus, ze geven geen neuk en hebben het al druk genoeg met zichzelf. En ookal zouden ze op een avond er wat van zeggen of ookal zou je niemand leren kennen, wat heb je te verliezen? Echt, man. Bekijk het eens zo. Als je inderdaad in een 'sociaal isolement' zit, dan is dit tenminste een stap in de goede richting. Elke keer dat je het doet gaat het je makkelijker af, zelfs jij. Die comfortzone verschuift vanzelf wel, voor de een gaat dat gewoon wat sneller dan voor de ander, that's all.

En een onbekende stad, waarom begin je niet gewoon dicht bij huis? Als je daadwerkelijk zo weinig mensen kent dan ben je daar ook min of meer anoniem. En nee, portiers weigeren je niet, behalve voor leeftijdsgrens/locatie te druk (= wachten), ongepaste kleding/gedrag en sluitingstijd. Geloof me, maak er een gewoonte van dat Fred elke week tenminste 1x gaat. Geen verwachtingen hebben en trots zijn op jezelf dat je het doet. Het wordt steeds makkelijker en leuker en je leert vanzelf mensen kennen.

En nog een tip: alcohol maakt je losser maar drink niet te veel, dan werkt het averechts. En ga voor de groepen mensen, je ziet vanzelf wel wanneer ze wat losser zijn, stap er op af en zeg wat of doe dom, en voor je het weet heb je 'vrienden gemaakt'. :')

Gewoon proberen man, elke week een keer. Je moet het gewoon doen. Het wordt vanzelf makkelijk en leuk, en het is altijd beter dan een beetje op je kamer naar Jannes luisteren, man man man. Ik ben blij dat je dat zelf ook inziet, takkeherrie. :P

En het mooiste is natuurlijk wanneer je dit allemaal kunt ondernemen met gelijkgestemden, want die zijn er echt we. Verlaagt ook de drempel, is een 'stok achter de deur' en met zijn tweeën spreek je makkelijker mensen aan. De post boven deze, kijk daar bijvoorbeeld eens naar. :) Je hebt niets te verliezen.

Goodluck!
pi_112679148
Alleen uitgaan kan best wel (ik doe het heel soms ook), maar het is wel heel anders dan met een groep vrienden stappen. Als ik met m'n vrienden ben dan heb je je eigen groep en eerlijk is eerlijk, je zit dan als groep vaak niet echt te wachten op gasten die er een beetje bij komen hangen om het zomaar ff te zeggen. Dus het hangt een beetje af van de intentie die je hebt.

Als ik alleen ben dan ga ik zelf eigenlijk met de intentie om wellicht wat leuke vrouwen te ontmoeten en niet om vrienden te maken. Bestel een biertje aan de bar en kijk dan meestal of ik vrouwen zie die bijvoorbeeld met z'n 2en zijn. Daar kan je over het algemeen wel makkelijk een gesprek mee beginnen.

Als ik jouw verhaal lees dan is jouw intentie qua alleen stappen wel anders dan die van mij, maar op zich kun je wel alleen op stap gaan. Je kan in principe hetzelfde doen. Wat te drinken halen bij de bar, zoek twee vriendinnen op die samen staan en probeer een praatje met ze te maken. Vaak staan ze er voor open.
  zondag 10 juni 2012 @ 08:14:14 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112684694
En?
pi_112694136
quote:

Mijn eerste vraag:

Tweede vraag:

Ik zit er ontzettend mee, want ik wil ook is een keer uitgaan, en ik ben er best om gefrustreerd, straks ben ik te oud, en dan heb ik heel mijn leven verspeelt, om met een biertje naar buiten te staren elke zaterdagavond.
je eerste vraag: op een gegeven moment wel gewoon uitgaan, ook al is het alleen. als je alleen thuis blijft doen je geen nieuwe ervaringen op. life = experience: of het nou alleen is of samen met anderen.

je tweede vraag: ja ik zou dat durven en jij moet dat ook durven. er is niemand die op je let als je alleen uitgaat, mensen zijn meestal alleen met zichzelf en hun eigen gezelschap bezig. in een grote stad ben je anoniem, dus je hoeft je geen zorgen te maken of je te schamen. als je dit gaat doen, moet je intussen wel zorgen dat je contact met mensen krijgt, op welke manier dan ook. het doel moet zijn dat je samen met anderen uit kan gaan.

good luck.
pi_112694752
Waarom probeer je niet bij een vereniging te gaan waar leuke/aardige mensen zitten die je accepteren zoals je bent? De enige manier om minder depressief te worden is om actie te ondernemen zodat je uit je sociale isolement komt. Dat kost moeite, maar dat levert het beste resultaat. Als je het moeilijk vindt kan een psycholoog je misschien helpen om kleine stapjes te maken. Succes! :)
pi_112703173
Ik heb een ontzettende grote sprong gemaakt!!

Vannacht heb ik voor het eerst weer gestapt!!!

Ik ga nu het hele verhaal typen, ik ben echt zo ontzettend blij dankzij jullie heb ik die stap kunnen zetten'

mijn verslag ga ik nu typen!!! :)

Groetjes Fred!
pi_112703586
Gratz Fred, vertel ons er alles over.
pi_112703869
Ik begin bij het begin...

Ik kreeg als tip op het FOK forum, om weer is contact te zoeken met die oude schoolgenoot.

Dat had ik dus gedaan... 2 dagen lang geen reactie terug gehad... dus ik had niet gedacht dat hij nog zin had om mij is te zien.

OPEENS kreeg ik een berichtje gisteravond, dat hij ging stappen in een discotheek met zijn vrienden en hij het leuk zou vinden als ik ook mee zou gaan!!!!!
het was ZO GEWELDIG

Het was best apart, om hem te zien... ik ken hem nog als 16 jarige.. hij is nog even druk, en alles alleen hij heeft echt een volwassen gezicht gekregen, en wat was het geweldig om hem weer te zien, het klikte ook super met die vrienden!

ik was lekker ontspannen na wat drank en zo ik was lekker ontspannen! (eerst gedronken voor dat ik naar hem ging)
Ik moest mijn jas afgeven bij een balie, en ik kreeg een kaartje mee met een nummer, en we konden naar binnen

EN wat was het geweldig!
Slam fm was er ook....en zoveel mooie dames!!!!!

Een meisje, die een soort jurk of zo aan had, tot over haar kont.. en hele mooie blote slanke benen, het leek wel het paradijs!

Ik heb de allermooiste nacht gehad van mijn leven

DANKZIJ JULLIE!!
Ik heb gezegt zo dankbaar te zijn dat ik mee mocht, en ik heb ook wel veel voor hem betaald, en hij vond het top dat ik hem steeds een drankje gaf!

Alleen nu is mijn volgende vraag..

Freddie danste wel, alleen toen gingen al mijn ''vrienden''/kenissen :P lachen heel hard, omdat ik zo houterig danste, daar raakte ik zo onzeker over... dat ik toen ben gestopt met dansen :P

Maar ik zie dat er heel erg word ''gejaagd'op vrouwen in zo'n tent..

Een jongen kneep in een meisjes bil, dat meisje gaf hem een kwaad vingertje.. liep naar hem toe, deed haar hoofd tegen zijn hoofd EN toen gingen ze zoenen.. HUH
Daar snapte ik al helemaal niks van,

Ik zou nooit een meisje aan durven spreken, en een maakte oogcontact, en zei wat.. alleen ik deed net alsof ik het niet hoorde, ik voelde mij onzeker.

terwijl mijn vriend wel, stond te schuren met een meisje..

Hoe moet ik dit aanpakken/
Ik ben bang dat vrouwen niet zitten te wachten op mannen die versieren.. .aangezien bijna alle jongens dat al doen.........
hoe moet ik dit aanpakken, hoe kan ik het beste een meisje versieren, dat ze het niet hinderlijk vinden.

Ik ben ZO blij, ik ben gelijk mijn hele ex vergeten die avond effe!!!!
Dankzij jullie raad!

Het is voor herhaling vatbaar, ik mag vaker mee..

Wat facebook je wel niet voor geluk kan brengen en FOK natuurlijk!

Top dankje, en alvast ontzettend bedankt voor jullie advies betreft het versieren.

Groeten Fred, en ik ben heel blij!
pi_112704021
*O*
  zondag 10 juni 2012 @ 19:29:17 #90
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112704227
Haha lachen dit. Ik had het al een poosje gevolgd dus ik vind het leuk om te lezen hoe (goed) het ging.

Over dat meisje met die jongen die haar kneep: misschien kende ze hem en kon ze het daardoor van hem hebben? Of anders zaten ze elkaar gewoon een beetje te plagen evt? Hier moet je nooit zo op letten. Je kent die mensen niet en in het donker is het lastig om nuances in emoties te zien.

Ik heb zelf een poosje terug besloten om mijn standaard-vriendengroep adieu te zeggen. Dus alle tips over creatief uitgaan zijn in deze tussenperiode zeker welkom! ;)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_112704372
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:29 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Haha lachen dit. Ik had het al een poosje gevolgd dus ik vind het leuk om te lezen hoe (goed) het ging.

Over dat meisje met die jongen die haar kneep: misschien kende ze hem en kon ze het daardoor van hem hebben? Of anders zaten ze elkaar gewoon een beetje te plagen evt? Hier moet je nooit zo op letten. Je kent die mensen niet en in het donker is het lastig om nuances in emoties te zien.

Ik heb zelf een poosje terug besloten om mijn standaard-vriendengroep adieu te zeggen. Dus alle tips over creatief uitgaan zijn in deze tussenperiode zeker welkom! ;)
Dat denk ik ja!!

Ik woon in Meppel, maar de disco was in Balkbrug, een dorp met nog geen 100 woningen, als ik het zo schat :P
Ik denk dat je gelijk hebt, dat ze elkaar kennen! :)

Ook heb ik in totaal 2 mannen gezien die alleen stapte, een van 27 schat ik, en een gehandicapt uitziende jongen van 40.. en iedereen was erg aardig tegen ze, en ik praatte ook met ze, omdat ik weet dat ze dat erg waarderen.

Groeten Fred
  zondag 10 juni 2012 @ 19:35:06 #92
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112704528
Hartstikke leuk om te lezen dat het zo goed gegaan is :)
pi_112705754
:D :D

Goed om te horen dat je de stap gemaakt hebt en het naar je zin hebt gehad! Ga dit vaker doen en je wordt er vanzelf gemakkelijker mee.

En dat met die meisjes, voor mij is het zo dat ik eigenlijk nog wel meer succes heb wanneer ik er juist NIET mee bezig ben en het gewoon naar mijn zin heb met anderen. Je hoeft niet te 'jagen' zoals jij dat noemde, veel meisjes zitten ook niet te wachten op dat lompe en opdringerige gedoe. Natuurlijk kun je met iemand actief zoeken en een rondje maken door de locatie en dan 'toevallig' aan de praat raken met een ander tweetal/groepje, maar zodra je het signaal gaat afgeven dat je wanhopig op zoek bent naar 'wat leuks' dan jaag je ze weg. :P Zou je zelf ook niet tof vinden natuurlijk.

Wel leuk om meisjes te 'redden' van dat soort gasten, "ik zie dat je de plaatselijke casanova's allemaal naar je toe trekt, leer me dat" / "mijn vriend hier is homo, hij is nog op zoek naar een stel. Ik neem ze wel over, gaat je wel wat kosten" / "het zijn wel volhouders zeg" / "hoe lang ga je dit nog volhouden?". Flauw, maar je snapt het wel. :') Zeg wat in je op komt. 9 van de 10 keer zijn ze dan alleen al blij dat ze 'gered' worden van die vervelende gasten, en als je dan nog ze gewoon aan het lachen kunt maken en zelfverzekerd overkomt dan ben je binnen. Vriendelijk, cool en niet-wanhopig zijn.

Gare openingszinnen moet je niet aan beginnen, behalve als je het overduidelijk als 'flauw' kunt overbrengen, want dan is het nog wel eens leuk. :P Gewoon jezelf vermaken met anderen, dat werkt voor mij nog het allerbeste. Worden ze vanzelf nieuwsgierig. En als het ijs eenmaal gebroken is, spontaan een beetje met ze praten, flauwe grap hier en daar en vooral niet bang zijn ze aan te raken. Beetje vechten, tikken en optillen werkt ook altijd goed zolang je niet opdringerig/doordringend wordt. Kun je meteen je buffe armen en BEARMODE strength showen. Als je een groepje aanspreekt, dan je aandacht wel verdelen over alle personen, inclusief de jongens. Niemand wil buitengesloten worden en je wil niemand tegen je in het harnas jagen, gewoon zorgen dat je lol maakt met iedereen. :) Het is namelijk mooi ruk wanneer de vrienden/vriendinnen van je 'doelwit' je gaan tegenwerken, uit jaloezie/afgunst, 'hey kijk ik ben er ook nog', 'je steelt mijn beste vriendin', etc. :D Dat zou je zelf ook niet tof vinden, right?

Bottomline van het hele verhaal is: zorg dat je lol maakt met iedereen en je trekt de meisjes vanzelf naar je toe. Vanaf daar kun je een keuze maken wie je uit eindelijk wil 'hebben', maar val dan niet in de valkuil dat je alleen die nog aandacht gaat geven. Voor de rest gewoon vaker vaker en vaker doen, elke keer leer je weer en wordt het 'natuurlijker'. Onderschat niet hoeveel 'vloeiender' je in één avond kunt worden.

Heel veel plezier & succes bij je vervolg-avonden en laat nog eens wat van je horen. :D
pi_112706467
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:57 schreef Panzermaus het volgende:
:D :D

Goed om te horen dat je de stap gemaakt hebt en het naar je zin hebt gehad! Ga dit vaker doen en je wordt er vanzelf gemakkelijker mee.

En dat met die meisjes, voor mij is het zo dat ik eigenlijk nog wel meer succes heb wanneer ik er juist NIET mee bezig ben en het gewoon naar mijn zin heb met anderen. Je hoeft niet te 'jagen' zoals jij dat noemde, veel meisjes zitten ook niet te wachten op dat lompe en opdringerige gedoe. Natuurlijk kun je met iemand actief zoeken en een rondje maken door de locatie en dan 'toevallig' aan de praat raken met een ander tweetal/groepje, maar zodra je het signaal gaat afgeven dat je wanhopig op zoek bent naar 'wat leuks' dan jaag je ze weg. :P Zou je zelf ook niet tof vinden natuurlijk.

Wel leuk om meisjes te 'redden' van dat soort gasten, "ik zie dat je de plaatselijke casanova's allemaal naar je toe trekt, leer me dat" / "mijn vriend hier is homo, hij is nog op zoek naar een stel. Ik neem ze wel over, gaat je wel wat kosten" / "het zijn wel volhouders zeg" / "hoe lang ga je dit nog volhouden?". Flauw, maar je snapt het wel. :') Zeg wat in je op komt. 9 van de 10 keer zijn ze dan alleen al blij dat ze 'gered' worden van die vervelende gasten, en als je dan nog ze gewoon aan het lachen kunt maken en zelfverzekerd overkomt dan ben je binnen. Vriendelijk, cool en niet-wanhopig zijn.

Gare openingszinnen moet je niet aan beginnen, behalve als je het overduidelijk als 'flauw' kunt overbrengen, want dan is het nog wel eens leuk. :P Gewoon jezelf vermaken met anderen, dat werkt voor mij nog het allerbeste. Worden ze vanzelf nieuwsgierig. En als het ijs eenmaal gebroken is, spontaan een beetje met ze praten, flauwe grap hier en daar en vooral niet bang zijn ze aan te raken. Beetje vechten, tikken en optillen werkt ook altijd goed zolang je niet opdringerig/doordringend wordt. Kun je meteen je buffe armen en BEARMODE strength showen. Als je een groepje aanspreekt, dan je aandacht wel verdelen over alle personen, inclusief de jongens. Niemand wil buitengesloten worden en je wil niemand tegen je in het harnas jagen, gewoon zorgen dat je lol maakt met iedereen. :) Het is namelijk mooi ruk wanneer de vrienden/vriendinnen van je 'doelwit' je gaan tegenwerken, uit jaloezie/afgunst, 'hey kijk ik ben er ook nog', 'je steelt mijn beste vriendin', etc. :D Dat zou je zelf ook niet tof vinden, right?

Bottomline van het hele verhaal is: zorg dat je lol maakt met iedereen en je trekt de meisjes vanzelf naar je toe. Vanaf daar kun je een keuze maken wie je uit eindelijk wil 'hebben', maar val dan niet in de valkuil dat je alleen die nog aandacht gaat geven. Voor de rest gewoon vaker vaker en vaker doen, elke keer leer je weer en wordt het 'natuurlijker'. Onderschat niet hoeveel 'vloeiender' je in één avond kunt worden.

Heel veel plezier & succes bij je vervolg-avonden en laat nog eens wat van je horen. :D
Ontzettend bedankt voor je berichtje, ik vind het machtig mooi dat je zoveel energie ook steekt om mij alles te leren van het vak, echt dank je wel topper!!

Toen ik nog 16 was en heel af en toe uitging, was ik is in Rotterdam en ik danste daar in een soort kooi, en toen kwam er een meisje naar mij toe, die vroeg: wow, waar heb jij zo goed leren dansen?
Ook toen zat ik met grote onzekerheid al met mijzelf, en toen vroeg ik of ze het sarcastisch bedoelde, en toen zei zij: (ja ik weet het nog als de dag van gisteren O+ )
tuurlijk was het niet sarcatisch gekkie,

Toen had ik minuten lang samen met haar in die kooi aan zo'n paal gedanst, maar plots... kwamen er 2 jongens aan, die haar echt bij haar arm letterlijk pakte, en meenamen. :{
(wellicht een van die jongens was haar vriend?)

En plezier maken inderdaad, als ze zien dat jij echt heerlijk aan het dansen ben, dan komen ze van zelf dichter in de buurt, en ik ben van mij zelf al erg bescheiden, en dat waarderen ze denk ik ook wel ja!

Echt al die tips kloppen als een bus, en ik heb het idee dat ik nu pas echt ga beginnen met leven!

Ik voelde me eerst een soort kasplantje, en nu voel ik mij gewoon echt weer jong, en dat geeft ook een boost aan zelfvertrouwen terug!
Groetjes fred
pi_112706614
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:21 schreef Ghettofredje het volgende:

Ik kreeg als tip op het FOK forum, om weer is contact te zoeken met die oude schoolgenoot.

Dat had ik dus gedaan... 2 dagen lang geen reactie terug gehad... dus ik had niet gedacht dat hij nog zin had om mij is te zien.

OPEENS kreeg ik een berichtje gisteravond, dat hij ging stappen in een discotheek met zijn vrienden en hij het leuk zou vinden als ik ook mee zou gaan!!!!!
het was ZO GEWELDIG

Het was best apart, om hem te zien... ik ken hem nog als 16 jarige.. hij is nog even druk, en alles alleen hij heeft echt een volwassen gezicht gekregen, en wat was het geweldig om hem weer te zien, het klikte ook super met die vrienden!

ik was lekker ontspannen na wat drank en zo ik was lekker ontspannen! (eerst gedronken voor dat ik naar hem ging)
Ik moest mijn jas afgeven bij een balie, en ik kreeg een kaartje mee met een nummer, en we konden naar binnen

EN wat was het geweldig!

Een meisje, die een soort jurk of zo aan had, tot over haar kont.. en hele mooie blote slanke benen, het leek wel het paradijs!

DANKZIJ JULLIE!!
Ik heb gezegt zo dankbaar te zijn dat ik mee mocht, en ik heb ook wel veel voor hem betaald, en hij vond het top dat ik hem steeds een drankje gaf!

Freddie danste wel, alleen toen gingen al mijn ''vrienden''/kenissen :P lachen heel hard, omdat ik zo houterig danste, daar raakte ik zo onzeker over... dat ik toen ben gestopt met dansen :P

Een jongen kneep in een meisjes bil, dat meisje gaf hem een kwaad vingertje.. liep naar hem toe, deed haar hoofd tegen zijn hoofd EN toen gingen ze zoenen.. HUH

Ik zou nooit een meisje aan durven spreken, en een maakte oogcontact, en zei wat.. alleen ik deed net alsof ik het niet hoorde, ik voelde mij onzeker.

Ik ben bang dat vrouwen niet zitten te wachten op mannen die versieren.. .aangezien bijna alle jongens dat al doen.........
hoe moet ik dit aanpakken, hoe kan ik het beste een meisje versieren, dat ze het niet hinderlijk vinden.

Dankzij jullie raad!

Top dankje, en alvast ontzettend bedankt voor jullie advies betreft het versieren.

Zeer inspirerende post deze, nu heb ik echt zin om uit mijn isolement te stappen ;)
  zondag 10 juni 2012 @ 20:20:48 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112706969
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:29 schreef Uitstekelbaars het volgende:

Waarom wil je van je vriendengroep af?
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 20:14 schreef truenorwegianblackmetal het volgende:

[..]

Zeer inspirerende post deze, nu heb ik echt zin om uit mijn isolement te stappen ;)
Gewoon doen! Kan alleen maar beter worden! Hoe kom je in je isolement?
quote:

het was ZO GEWELDIG

EN wat was het geweldig!

DANKZIJ JULLIE!!

Dankzij jullie raad!

Ik heb je bericht met een glimlach gelezen!
Dat je jas bij de garderobe opgehangen moet worden hadden we wel even kunnen vertellen ja.
Hoe goed he? zo'n overwinning?
Als die gasten weer een beetje lacherig doen over je houterige dansmoves kan je ook even vertellen dat je niet zo vaak uit gaat. Je hoeft geeneens te vertellen dat je autisme hebt. En je kan ook voorstellen dat hun een meisje regelen die laat zien hoe het moet qua dansen :P

Misschien was dat ene meisje die in haar kont geknepen werd wel de vriendin van die gast?

Oja, misschien kan je die vriend van je nog ff een smsje sturen dat je het leuk vond en nog wel een keertje meewilt. Ik zou alleen de volgende keer qua drank kopen met hun meedoen. Dus ff kijken of ze rondjes voor elkaar halen en daar op inspelen. Anders nemen ze je alleen mee om drank voor hun te halen.

Verder nog vragen over hoe het er aan toe gaat in de discotheken enzo?
  zondag 10 juni 2012 @ 20:32:47 #97
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_112707730
Ja, zelfde hier. Heb het bericht ook met een glimlach gelezen. Zoveel enthousiasme in een post! Leuk!!
I believe i can fly!
pi_112708526
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 20:11 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ontzettend bedankt voor je berichtje, ik vind het machtig mooi dat je zoveel energie ook steekt om mij alles te leren van het vak, echt dank je wel topper!!

Toen ik nog 16 was en heel af en toe uitging, was ik is in Rotterdam en ik danste daar in een soort kooi, en toen kwam er een meisje naar mij toe, die vroeg: wow, waar heb jij zo goed leren dansen?
Ook toen zat ik met grote onzekerheid al met mijzelf, en toen vroeg ik of ze het sarcastisch bedoelde, en toen zei zij: (ja ik weet het nog als de dag van gisteren O+ )
tuurlijk was het niet sarcatisch gekkie,

Toen had ik minuten lang samen met haar in die kooi aan zo'n paal gedanst, maar plots... kwamen er 2 jongens aan, die haar echt bij haar arm letterlijk pakte, en meenamen. :{
(wellicht een van die jongens was haar vriend?)

En plezier maken inderdaad, als ze zien dat jij echt heerlijk aan het dansen ben, dan komen ze van zelf dichter in de buurt, en ik ben van mij zelf al erg bescheiden, en dat waarderen ze denk ik ook wel ja!

Echt al die tips kloppen als een bus, en ik heb het idee dat ik nu pas echt ga beginnen met leven!

Ik voelde me eerst een soort kasplantje, en nu voel ik mij gewoon echt weer jong, en dat geeft ook een boost aan zelfvertrouwen terug!
Groetjes fred
Graag gedaan man, ik vind het ook mooi om te lezen hoe goed het ging & hoe enthousiast je bent. :D Well done.

Dansen is, zeker als je meer in een discotheek-achtige locatie bent, een van de leukste dingen om te doen & daarmee geef je ook heel sterk dat zelfverzekerde signaal af. En dat trekt ze aan natuurlijk. :P Twee vliegen in een klap. Zelf vind ik dat ik goed kan dansen en ik krijg het ook elke avond wel een paar keer te horen, maar ik heb wel echt dat ik een 'switch' heb die om moet, want anders is het te houterig etc. Zodra ik weet dat ik bewust indruk moet gaan maken op iemand, dan is het verre van wat het zou kunnen zijn en lijkt het nergens op. :') Enige waar ik dan nog wat mee kan is happy hardcore & the like. Combinatie van 4 glazen alcohol en een kwartier met nummers zoals is voor mij genoeg om die switch om te zetten & mezelf de hele avond te verbazen. :D Weet niet waar ik het dan vandaan haal, maar dan klopt alles en zie je ook gewoon dat meisjes vanzelf je proberen aan te spreken of meedoen. :') Heb je zelf ook al gemerkt dus. :) En dan gewoon vriendelijk complimenten aannemen + teruggeven, en niet te overmoedig of arrogant worden. En natuurlijk niet de complete clown uit gaan hangen en nog zeker je coolheid bewaren, maar juist die onbezorgde creativiteit/zelfverzekerdheid/vrolijkheid trekt meisjes aan, terwijl je jezelf uitstekend vermaakt. Super. Vanaf daar kun je verder dansen of ze meenemen naar een rustiger stuk om wat flauwe grappen te maken en wat algemene informatie te vragen & touchy te worden. :9~ Kijk alleen niet raar op als haar jaloerse vriendin jullie weet te vinden en excuses verzint om haar mee te nemen naar de WC enzo. :')

Maar goedzo man, ga zo door en houd dat dansen erin. Er is niets gays of 'kinderachtigs' aan als je het gewoon goed en vloeiend kan zonder een complete clown/gek te lijken. :P Plezier maken = laat zien dat je 'goed in je vel zit' en is meestal zoveel effectiever dan geforceerd contact maken, want die 'hebberigheid' (want dat is het) die je dan uitstraalt ruiken ze en het jaagt ze weg.

Ook grappig om te zien hoe gefrustreerde gasten je proberen weg te werken en dat meisjes het voor je op nemen en vertellen dat ze off moeten fucken. :') Vanaf dat moment weet je dat je goed zit, en mochten ze alsnog moeilijk doen dan gewoon een duw geven, daar verkijken ze zich meestal op. Zij: 'oh sorry man ik bedoelde het niet zo', en dan zeg je 'het is al goed' en ik heb al meerdere keren gehad dat ze even later met een glas bier voor je neus staan. _O_

Ben benieuwd naar je vervolgverhalen haha. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Panzermaus op 10-06-2012 20:53:46 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 20:48:29 #99
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112708699
Op het gebied van discotheken kan ik je niet helpen Fred :)
Ik ben afgelopen donderdag ook voor het eerst in 10 jaar uit geweest ;)
  zondag 10 juni 2012 @ 21:20:55 #100
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_112710867
Ik heb niet heel je OP gelezen. :@

Maar even een puntje. Ik ga juist het liefst alleen stappen. Ik ontmoet nieuwe mensen doe nieuwe ervaringen op en kan los gaan waar en wanneer ik wil. Niks te maken met anderen en kan dus lekker doen wat ik wil. *O* O+
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 10 juni 2012 @ 21:25:50 #101
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112711143
^O^ Leuk om te lezen!
  zondag 10 juni 2012 @ 22:07:36 #102
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112714235
quote:
Waarom wil je van je vriendengroep af?
Dat was omdat ik merkte dat het contact altijd van mij uit moest gaan. Zeker nadat ik iets verderop verhuisd was ( 30 km ) en iedereen aan het studeren ging. Toen heb ik als test een poosje niks van me laten horen en hoorde daarna niks meer. Toen was het me wel duidelijk. Maar ik ben alweer zoveel leuke mensen tegengekomen op mn nieuwe opleiding! Maar toch is dit nog even een tussenfase, omdat ik nog thuis woon maar volgend jaar op mezelf ga. Dat was het wel. Maar dit is Fred zn topic, dus laten we het niet door de war schoppen :s)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_112716906
Super dit!

Is er ook een modseal-of-feelgood-topic-approval op FOK!?

Tranen van blijdschap hier! :D :'( O+

_O_ ^O^ *O*
pi_112717501
Vis een optie?
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2012 @ 23:27:54 #105
pi_112719238
Geweldig Fred! Wat een enorme stap moet dit voor je zijn. Trots! ^O^

Mijn enige tip is alleen dat je niet te veel moet trakteren omdat je dan het risico loopt dat mensen misbruik van je gaan maken, vooral mensen die je nog maar net kent :).

Denk je dat je nog een keer met deze groep kan stappen? Dat ze je uitlachten om je dansmoves is wel wat minder, maar het kan ook horen bij hoe zij met elkaar omgaan sowieso, in sommige vriendengroepen is het de norm om elkaar belachelijk te maken.

En dan nog, ga gewoon dansen, het is belangrijker dat jij lekker in je vel zit en door te dansen kan je ook loskomen en meer energie krijgen, als je een paar biertjes d'r bij drinkt en de muziek is lekker dan kom je in een soort uitgaanssfeertje, dat is in ieder geval wat jij ervaarde en zo enthousiast over was!
Mensen kijken eerder naar je als je helemaal niet danst (komt over alsof je het niet naar je zin hebt, boos bent/chagrijnig) dan dat je 'slecht' danst.

[ Bericht 36% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 10-06-2012 23:44:06 ]
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2012 @ 23:47:27 #106
pi_112720277
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 21:20 schreef Outpost76 het volgende:
Ik heb niet heel je OP gelezen. :@

Maar even een puntje. Ik ga juist het liefst alleen stappen. Ik ontmoet nieuwe mensen doe nieuwe ervaringen op en kan los gaan waar en wanneer ik wil. Niks te maken met anderen en kan dus lekker doen wat ik wil. *O* O+
Het heeft een hoop voordelen, vooral als je naar een andere plek wil, en je bent met meerdere mensen is dat altijd zo'n onderneming, de ene heeft geen zin, de ander is nog in gesprek en de ander heeft nog een biertje die op moet. In je eentje kan je zo hop naar de volgende kroeg, waar je zin in hebt.
Ik ga zelf nooit alleen uit maar koppel me wel eens los van de groep, of als mijn vrienden eerder weggaan ga ik nog wel eens in mijn eentje verder, het geeft een gevoel van vrijheid ergens :Y
pi_112720308
Ik wil even zeggen dat ik heel vrolijk word van dit topic. Heel erg leuk :Y

Over je houterige dansen: maak je er niet te druk over. Niet iedereen kan goed dansen, het gaat er om dat je jezelf vermaakt en dat je het naar je zin hebt. Doe gewoon waar jij je lekker bij voelt, kijk een beetje rond, geniet van de muziek en de mensen met wie je op stap bent.
  maandag 11 juni 2012 @ 17:53:33 #108
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112745777
quote:

het was ZO GEWELDIG

EN wat was het geweldig!

DANKZIJ JULLIE!!

Dankzij jullie raad!

Koning, het mag gezegd worden.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_112748042
Woehoeeee ben blij voor je!!
pi_112759882
quote:
Als een Fokker aanbied om is een biertje te drinken.. ja, ik durf dat gewoon niet, dus dat is ook vrijwel uitgesloten.

Mijn eerste vraag:

Tweede vraag:

Thuis blijven zitten is geen optie, omdat je daar blijkbaar niet gelukkig van wordt.

Dus kappen met zo'n angsthaas te zijn en wél met mensen afspreken. Onderneem iets.

De rest is gewoon details invullen. Durf je niks, blijf je inderdaad alleen. Simpel.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:08:38 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112762295
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:39 schreef Tangledup het volgende:

[..]

Thuis blijven zitten is geen optie, omdat je daar blijkbaar niet gelukkig van wordt.

Dus kappen met zo'n angsthaas te zijn en wél met mensen afspreken. Onderneem iets.

De rest is gewoon details invullen. Durf je niks, blijf je inderdaad alleen. Simpel.
er is een hoop veranderd sinds vrijdag ;)
Een gedicht over Maanvis
pi_112765322
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

er is een hoop veranderd sinds vrijdag ;)
Dan nog blijft het advies overeind.
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
pi_112794475
Ontzettend bedankt voor alle reacties!! :)
Echt fantastisch om te horen!

Ik ga mijn best doen om het contact met die vriend niet weer te laten verwateren, en hopelijk word het een vriend waarmee ik echt een beetje een vaste stap vriend aan heb.

Over een tijdje stuur ik hem weer een berichtje naar hem, ik wil niet te snel weer, want dan komt het misschien opdringerig over, wat ik absoluut niet wil!

Ik vind het echt fantastisch al die aardige berichten en vol met tips :)

Mijn volgende stapavond vermeld ik uiteraard weer. en ik had afgelopen zaterdag ook met hem besproken dat we dit vaker gingen doen!

Nogmaals, dank voor alles!!!
Groet Fred
pi_112876129
Neem altijd een taser mee, soms heb je van die hindes die niet van ophouden weten. Zeker als je alleen bent kan een dergelijk wapen van onschatbare waarde zijn.
pi_113064141
- UPDATE -

Ik ga a.s zaterdag stappen in Rotterdam!!!

Ik vind het aan de ene kant wel eng, omdat je vaak negatieve berichtgevingen over deze gemeente hoort, maar ook heb ik er wel hele erge zin in!!
Groeten uit Meppel :)
  maandag 18 juni 2012 @ 19:42:42 #116
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_113064871
Met die oude schoolvriend? Of met jezelf?
I believe i can fly!
  maandag 18 juni 2012 @ 19:45:24 #117
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_113065011
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:30 schreef Ghettofredje het volgende:
- UPDATE -

Ik ga a.s zaterdag stappen in Rotterdam!!!

Ik vind het aan de ene kant wel eng, omdat je vaak negatieve berichtgevingen over deze gemeente hoort, maar ook heb ik er wel hele erge zin in!!
Groeten uit Meppel :)
Pas je gewoon aan daar, petje op, dikke ketting om, broek op je enkels en lopen of je moet poepen.
pi_113065241
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:45 schreef Cucumissativus het volgende:

[..]

Pas je gewoon aan daar, petje op, dikke ketting om, broek op je enkels en lopen of je moet poepen.
Ik kom maar niet op de klompen aan, haha!
Nee ik zou er nooit asociaal bij gaan lopen, en dat wekt voor die jongen lui alleen maar aanleiding op, om bv. dingen te roepen, grijze muizen vallen immers minder op.

Maar ik ben ontzettend benieuwd hoe het verloopt, en zondag post ik het hier!
  zaterdag 23 juni 2012 @ 17:42:06 #119
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_113279940
quote:
en zondag post ik het hier!
Doe dat ;)
pi_113452718
ik vind het echt een goede stap wat je hebt gemaakt en ben eigenlijk wel benieuwd naar afgelopen zaterdag!
speciaal voor jou heb ik maar eens een account aangemaakt!
melk is goed voor elk
-imikethat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')