abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:08:14 #61
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112636851
Maar hé, je kan ook gewoon gaan en als het dan niet leuk is fok de schuld geven, want hun zeiden dat dat leuk is!
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_112636924
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:00 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar ik ben gewoon echt niet zo erg sociaal, en heb meer de behoefte in lekker uit gaan en los gaan, dan vrienden.. ik weet dat je dat moet opbouwen, om een echt goed sociaal leven te krijgen, dus ik ga er aan werken, dankje nog maals!
Dan ga je gewoon een keer heen, om los te gaan lekker te dansen. Wie weet heb je geluk en ontmoet je nog eens nieuwe mensen. Gebeurd dat niet, heb je een goede avond gehad.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:12:25 #63
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_112637091
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:08 schreef Skitzofrenix het volgende:
Maar hé, je kan ook gewoon gaan en als het dan niet leuk is fok de schuld geven, want hun zeiden dat dat leuk is!
Grappige opmerking
pi_112637221
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Dan ga je gewoon een keer heen, om los te gaan lekker te dansen. Wie weet heb je geluk en ontmoet je nog eens nieuwe mensen. Gebeurd dat niet, heb je een goede avond gehad.
Inderdaad, en ik heb internet sinds kort op mijn gsm, dus ik kan altijd op een lounge bank, in dit topic posten, en als ik gewoon druk op mijn mobiel bezig ben, dan ben ik zelfs nog ''hip en modern'' bezig ook! :P
pi_112638369
Mjah, dat bevorderd dan weer niet echt contact met de buitenwereld ofzo :P
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:32:15 #66
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112638460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Mjah, dat bevorderd dan weer niet echt contact met de buitenwereld ofzo :P
Zit iedereen er zo niet bij tegenwoordig, ondertussen op facebook zeggen hoe geweldig het wel niet is?
pi_112638704
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:32 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Zit iedereen er zo niet bij tegenwoordig, ondertussen op facebook zeggen hoe geweldig het wel niet is?
Je hebt ze er wel bij hoor :),.. mijn vriendengroep gelukkig nog heel normaal. Alleen soms heb je in ene keer een Facebook/Twitter/App momentje i.p.v. rookmomentje ofzo :'). Dat duurt dan 2 minuut en dan is weer bier drinken.
pi_112638875
quote:
alleen ben ik de enigste die een beetje buiten de boot valt,
Het is enige. Verder niet meer gelezen. Suc6 ermee. Of gecondoleerd of gefeliciteerd of waar je topic ook over gaat verder.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:39:40 #69
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112638905
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:39 schreef vosss het volgende:

[..]

Het is enige. Verder niet meer gelezen. Suc6 ermee. Of gecondoleerd of gefeliciteerd of waar je topic ook over gaat verder.
:')
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112639314
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:18 schreef Taurus het volgende:
Alleen uitgaan vind ik echt kneuzig. Zeker als je zo onzeker bent als jij, straalt dat waarschijnlijk wel van je af in je eentje in de kroeg. :') Je hoeft niet te wachten tot je gevraagd wordt, je kunt ook zelf wat vragen he? 'Zullen we een drankje doen na het werk', aan je collega's.

Ik zou eerder daaraan werken en je daartoe zetten als je dat niet durft, dan dat je in je eentje een kroeg in gaat waar je niemand kent. Niets zo treurig als mensen die in hun eentje een drankje bestellen en dan contact gaan proberen te maken met mensen die wel gewoon hun vrienden bij zich hebben.
Aanschouw: een persoon die niet begrijpt wat autisme is :')
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_112639463
Het advies om alleen uit te gaan lijkt me echt rampzalig voor zo iemand als TS.
Wat denk je dat er gebeurd? Dat hij opeens met mensen gaat praten en het naar z'n zin gaat hebben?
Nee dat wordt een traumatische ervaring waardoor hij helemaal niks meer durft.

Ik zou eerst proberen wat vrienden te maken en erg assertief zijn in het maken van afspraken. Dan zo hopen dat er wat uitrolt betreft uitgaan etc.
pi_112639558
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:49 schreef Nomadd het volgende:
Het advies om alleen uit te gaan lijkt me echt rampzalig voor zo iemand als TS.
Wat denk je dat er gebeurd? Dat hij opeens met mensen gaat praten en het naar z'n zin gaat hebben?
Nee dat wordt een traumatische ervaring waardoor hij helemaal niks meer durft.

Ik zou eerst proberen wat vrienden te maken en erg assertief zijn in het maken van afspraken. Dan zo hopen dat er wat uitrolt betreft uitgaan etc.
Ik zie mezelf ook nog niet echt, voor de deur staan van zo'n disco tussen allemaal groepen jeugd.. Je hebt wel een groot punt. Alleen op het wallen gebied in die café's zou ik het wel durven, dat heb ik ook wel is eerder gedaan vroeger.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:09:22 #73
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112640534
Wat vind je van mijn advies trouwens?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_112640736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:09 schreef Comp_Lex het volgende:
Wat vind je van mijn advies trouwens?
Een grote stap, maar het overwegen uiteraard waard, ik slaap er een nachtje over. :)

Fijne avond!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:14:52 #75
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_112640787
Hetzelfde :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:20:17 #76
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_112641066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:51 schreef Ghettofredje het volgende:

[..]

Ik zie mezelf ook nog niet echt, voor de deur staan van zo'n disco tussen allemaal groepen jeugd.. Je hebt wel een groot punt. Alleen op het wallen gebied in die café's zou ik het wel durven, dat heb ik ook wel is eerder gedaan vroeger.
Net had je het nog over de escape, die zit toch niet op de wallen?
pi_112641346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:20 schreef Skitzofrenix het volgende:

[..]

Net had je het nog over de escape, die zit toch niet op de wallen?
nee, ik dacht op het rembrandplein ik ben een beetje wisselvallig, ik ben echt een twijfelaar, wat ik nou wil. :P
pi_112647339
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:46 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Aanschouw: een persoon die niet begrijpt wat autisme is :')
En gelukkig. Als je als autist behandeld wil worden wens ik je veel succes in deze wereld. :') :')

Jij denkt serieus dat alleen naar een bar gaan een goed advies is voor 'n autist?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 02:13:16 #79
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112647758
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:34 schreef Ghettofredje het volgende:
Hallo,

Ik ben Fred, en door mijn autisme en verlegenheid heb ik geen vrienden..
Alleen door deze zin vind ik je al een baas. :D Je komt over als een chille gast, en ik zie geen enkele reden waarom jij niet elke zaterdag in de kroeg zou kunnen staan. Collega's zijn niet de enige mensen waarmee je kunt stappen. Ik weet zeker dat er zat mensen zijn zoals jij, zeker hier op FOK. Ga dus lekker naar zo'n meet. Zou geen enkele reden kunnen verzinnen waarom niet.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zaterdag 9 juni 2012 @ 02:40:56 #80
313258 Victim_of_a_foolish_heart
Take a leap, a really big leap
pi_112648127
Hoi Fredje.

Ik werk toevallig elke maand met mensen met Aspergers of licht autisme.
Er is een website en organistatie die borrels organiseert door heel nederland voor mensen met autisme, zoals jij. Dit zijn jongeren van 18 tot mensen in de 50. De meeste mensen die ik heb getroffen zijn in hun 20 - vroeg 30. De meeste van deze mensen hebben net hun diagnose gehad en zijn dus nu dus op zoek naar contact met andere mensen en vooral autisten, om in een relaxte, ongedwongen sfeer contacten op te doen.

De organisatoren van deze borrel hebben zelf ook een vorm van Autisme, de meeste geloof ik Aspergers. Mischien dat dit voor jou ook een drempel kan verlagen, omdat dit dus mensen zijn die precies weet hoe vermoeiend zo'n avond voor jou kan zijn.

Mischien is dit iets voor jou?

De website van deze organisatie is : http://ietsdrinken.nl
Hier staan datums en locaties van de netwerkborrels die worden gehouden door heel nederland.
Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb!

Mocht je besluiten naar een meeting te gaan en mocht dat bij toeval in Rotterdam zijn, dan zul je mij hoogst waarschijnlijk treffen. Ik heb zelf geen autisme, maar werk elke meeting in Rotterdam samen met deze organisatie, en zijn bevallen mij erg, en andersom. Ik ben dan ook hun vaste gastheer, iets waar een autist toch waarde aan hecht.

Laat het me weten!
pi_112651265
quote:
Mijn eerste vraag:
Zouden jullie of alleen thuis zitten of
Gewoon van je leven genieten, en uitgaan zonder vrienden.
Gewoon alleen gaan, is juist de kans om nieuwe mensen te leren kennen. Vaker doen en dat gebeurt vanzelf wel.

On a sidenote: de paar keer dat ik alleen ben gegaan (om andere redenen dan jij, dat wel), waren meestal nog 'productiever' ook, als je begrijpt wat ik bedoel. Je kan gaan en staan waar je wil en je wordt niet opgehouden door dronken vrienden die niet weten/kiezen 'waar gaan we heen', of gaan lopen kutten wanneer je met meisjes aan het praten bent. (it happens :') ) Bovendien is het ook een goede boost voor je zelfvertrouwen, je bevestigt voor jezelf dat je anderen niet nodig hebt om lol of wat dan ook te maken. :)

quote:
Tweede vraag:
Zouden jullie alleen uitgaan durven, in een grotere stad waar je anoniem bent?
Ja, en het lijkt me nog leuk om een keer te doen ook. Gewoon zien waar je belandt en wie je leert kennen. En wanneer mensen je vragen 'met wie ben je hier' dan wijs je ergens in de verte of zeg je doodleuk 'met jou'. Serieus, ze geven geen neuk en hebben het al druk genoeg met zichzelf. En ookal zouden ze op een avond er wat van zeggen of ookal zou je niemand leren kennen, wat heb je te verliezen? Echt, man. Bekijk het eens zo. Als je inderdaad in een 'sociaal isolement' zit, dan is dit tenminste een stap in de goede richting. Elke keer dat je het doet gaat het je makkelijker af, zelfs jij. Die comfortzone verschuift vanzelf wel, voor de een gaat dat gewoon wat sneller dan voor de ander, that's all.

En een onbekende stad, waarom begin je niet gewoon dicht bij huis? Als je daadwerkelijk zo weinig mensen kent dan ben je daar ook min of meer anoniem. En nee, portiers weigeren je niet, behalve voor leeftijdsgrens/locatie te druk (= wachten), ongepaste kleding/gedrag en sluitingstijd. Geloof me, maak er een gewoonte van dat Fred elke week tenminste 1x gaat. Geen verwachtingen hebben en trots zijn op jezelf dat je het doet. Het wordt steeds makkelijker en leuker en je leert vanzelf mensen kennen.

En nog een tip: alcohol maakt je losser maar drink niet te veel, dan werkt het averechts. En ga voor de groepen mensen, je ziet vanzelf wel wanneer ze wat losser zijn, stap er op af en zeg wat of doe dom, en voor je het weet heb je 'vrienden gemaakt'. :')

Gewoon proberen man, elke week een keer. Je moet het gewoon doen. Het wordt vanzelf makkelijk en leuk, en het is altijd beter dan een beetje op je kamer naar Jannes luisteren, man man man. Ik ben blij dat je dat zelf ook inziet, takkeherrie. :P

En het mooiste is natuurlijk wanneer je dit allemaal kunt ondernemen met gelijkgestemden, want die zijn er echt we. Verlaagt ook de drempel, is een 'stok achter de deur' en met zijn tweeën spreek je makkelijker mensen aan. De post boven deze, kijk daar bijvoorbeeld eens naar. :) Je hebt niets te verliezen.

Goodluck!
pi_112679148
Alleen uitgaan kan best wel (ik doe het heel soms ook), maar het is wel heel anders dan met een groep vrienden stappen. Als ik met m'n vrienden ben dan heb je je eigen groep en eerlijk is eerlijk, je zit dan als groep vaak niet echt te wachten op gasten die er een beetje bij komen hangen om het zomaar ff te zeggen. Dus het hangt een beetje af van de intentie die je hebt.

Als ik alleen ben dan ga ik zelf eigenlijk met de intentie om wellicht wat leuke vrouwen te ontmoeten en niet om vrienden te maken. Bestel een biertje aan de bar en kijk dan meestal of ik vrouwen zie die bijvoorbeeld met z'n 2en zijn. Daar kan je over het algemeen wel makkelijk een gesprek mee beginnen.

Als ik jouw verhaal lees dan is jouw intentie qua alleen stappen wel anders dan die van mij, maar op zich kun je wel alleen op stap gaan. Je kan in principe hetzelfde doen. Wat te drinken halen bij de bar, zoek twee vriendinnen op die samen staan en probeer een praatje met ze te maken. Vaak staan ze er voor open.
  zondag 10 juni 2012 @ 08:14:14 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_112684694
En?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_112694136
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:34 schreef Ghettofredje het volgende:

Mijn eerste vraag:
Zouden jullie of alleen thuis zitten of
Gewoon van je leven genieten, en uitgaan zonder vrienden.

Tweede vraag:
Zouden jullie alleen uitgaan durven, in een grotere stad waar je anoniem bent?

Ik zit er ontzettend mee, want ik wil ook is een keer uitgaan, en ik ben er best om gefrustreerd, straks ben ik te oud, en dan heb ik heel mijn leven verspeelt, om met een biertje naar buiten te staren elke zaterdagavond.
je eerste vraag: op een gegeven moment wel gewoon uitgaan, ook al is het alleen. als je alleen thuis blijft doen je geen nieuwe ervaringen op. life = experience: of het nou alleen is of samen met anderen.

je tweede vraag: ja ik zou dat durven en jij moet dat ook durven. er is niemand die op je let als je alleen uitgaat, mensen zijn meestal alleen met zichzelf en hun eigen gezelschap bezig. in een grote stad ben je anoniem, dus je hoeft je geen zorgen te maken of je te schamen. als je dit gaat doen, moet je intussen wel zorgen dat je contact met mensen krijgt, op welke manier dan ook. het doel moet zijn dat je samen met anderen uit kan gaan.

good luck.
pi_112694752
Waarom probeer je niet bij een vereniging te gaan waar leuke/aardige mensen zitten die je accepteren zoals je bent? De enige manier om minder depressief te worden is om actie te ondernemen zodat je uit je sociale isolement komt. Dat kost moeite, maar dat levert het beste resultaat. Als je het moeilijk vindt kan een psycholoog je misschien helpen om kleine stapjes te maken. Succes! :)
pi_112703173
Ik heb een ontzettende grote sprong gemaakt!!

Vannacht heb ik voor het eerst weer gestapt!!!

Ik ga nu het hele verhaal typen, ik ben echt zo ontzettend blij dankzij jullie heb ik die stap kunnen zetten'

mijn verslag ga ik nu typen!!! :)

Groetjes Fred!
pi_112703586
Gratz Fred, vertel ons er alles over.
pi_112703869
Ik begin bij het begin...

Ik kreeg als tip op het FOK forum, om weer is contact te zoeken met die oude schoolgenoot.

Dat had ik dus gedaan... 2 dagen lang geen reactie terug gehad... dus ik had niet gedacht dat hij nog zin had om mij is te zien.

OPEENS kreeg ik een berichtje gisteravond, dat hij ging stappen in een discotheek met zijn vrienden en hij het leuk zou vinden als ik ook mee zou gaan!!!!!
het was ZO GEWELDIG

Het was best apart, om hem te zien... ik ken hem nog als 16 jarige.. hij is nog even druk, en alles alleen hij heeft echt een volwassen gezicht gekregen, en wat was het geweldig om hem weer te zien, het klikte ook super met die vrienden!

ik was lekker ontspannen na wat drank en zo ik was lekker ontspannen! (eerst gedronken voor dat ik naar hem ging)
Ik moest mijn jas afgeven bij een balie, en ik kreeg een kaartje mee met een nummer, en we konden naar binnen

EN wat was het geweldig!
Slam fm was er ook....en zoveel mooie dames!!!!!

Een meisje, die een soort jurk of zo aan had, tot over haar kont.. en hele mooie blote slanke benen, het leek wel het paradijs!

Ik heb de allermooiste nacht gehad van mijn leven

DANKZIJ JULLIE!!
Ik heb gezegt zo dankbaar te zijn dat ik mee mocht, en ik heb ook wel veel voor hem betaald, en hij vond het top dat ik hem steeds een drankje gaf!

Alleen nu is mijn volgende vraag..

Freddie danste wel, alleen toen gingen al mijn ''vrienden''/kenissen :P lachen heel hard, omdat ik zo houterig danste, daar raakte ik zo onzeker over... dat ik toen ben gestopt met dansen :P

Maar ik zie dat er heel erg word ''gejaagd'op vrouwen in zo'n tent..

Een jongen kneep in een meisjes bil, dat meisje gaf hem een kwaad vingertje.. liep naar hem toe, deed haar hoofd tegen zijn hoofd EN toen gingen ze zoenen.. HUH
Daar snapte ik al helemaal niks van,

Ik zou nooit een meisje aan durven spreken, en een maakte oogcontact, en zei wat.. alleen ik deed net alsof ik het niet hoorde, ik voelde mij onzeker.

terwijl mijn vriend wel, stond te schuren met een meisje..

Hoe moet ik dit aanpakken/
Ik ben bang dat vrouwen niet zitten te wachten op mannen die versieren.. .aangezien bijna alle jongens dat al doen.........
hoe moet ik dit aanpakken, hoe kan ik het beste een meisje versieren, dat ze het niet hinderlijk vinden.

Ik ben ZO blij, ik ben gelijk mijn hele ex vergeten die avond effe!!!!
Dankzij jullie raad!

Het is voor herhaling vatbaar, ik mag vaker mee..

Wat facebook je wel niet voor geluk kan brengen en FOK natuurlijk!

Top dankje, en alvast ontzettend bedankt voor jullie advies betreft het versieren.

Groeten Fred, en ik ben heel blij!
pi_112704021
*O*
  zondag 10 juni 2012 @ 19:29:17 #90
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112704227
Haha lachen dit. Ik had het al een poosje gevolgd dus ik vind het leuk om te lezen hoe (goed) het ging.

Over dat meisje met die jongen die haar kneep: misschien kende ze hem en kon ze het daardoor van hem hebben? Of anders zaten ze elkaar gewoon een beetje te plagen evt? Hier moet je nooit zo op letten. Je kent die mensen niet en in het donker is het lastig om nuances in emoties te zien.

Ik heb zelf een poosje terug besloten om mijn standaard-vriendengroep adieu te zeggen. Dus alle tips over creatief uitgaan zijn in deze tussenperiode zeker welkom! ;)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')