Dan ga je gewoon een keer heen, om los te gaan lekker te dansen. Wie weet heb je geluk en ontmoet je nog eens nieuwe mensen. Gebeurd dat niet, heb je een goede avond gehad.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:00 schreef Ghettofredje het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar ik ben gewoon echt niet zo erg sociaal, en heb meer de behoefte in lekker uit gaan en los gaan, dan vrienden.. ik weet dat je dat moet opbouwen, om een echt goed sociaal leven te krijgen, dus ik ga er aan werken, dankje nog maals!
Grappige opmerkingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:08 schreef Skitzofrenix het volgende:
Maar hé, je kan ook gewoon gaan en als het dan niet leuk is fok de schuld geven, want hun zeiden dat dat leuk is!
Inderdaad, en ik heb internet sinds kort op mijn gsm, dus ik kan altijd op een lounge bank, in dit topic posten, en als ik gewoon druk op mijn mobiel bezig ben, dan ben ik zelfs nog ''hip en modern'' bezig ook!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dan ga je gewoon een keer heen, om los te gaan lekker te dansen. Wie weet heb je geluk en ontmoet je nog eens nieuwe mensen. Gebeurd dat niet, heb je een goede avond gehad.
Zit iedereen er zo niet bij tegenwoordig, ondertussen op facebook zeggen hoe geweldig het wel niet is?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Mjah, dat bevorderd dan weer niet echt contact met de buitenwereld ofzo
Je hebt ze er wel bij hoorquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:32 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Zit iedereen er zo niet bij tegenwoordig, ondertussen op facebook zeggen hoe geweldig het wel niet is?
Het is enige. Verder niet meer gelezen. Suc6 ermee. Of gecondoleerd of gefeliciteerd of waar je topic ook over gaat verder.quote:alleen ben ik de enigste die een beetje buiten de boot valt,
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is enige. Verder niet meer gelezen. Suc6 ermee. Of gecondoleerd of gefeliciteerd of waar je topic ook over gaat verder.
Aanschouw: een persoon die niet begrijpt wat autisme isquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:18 schreef Taurus het volgende:
Alleen uitgaan vind ik echt kneuzig. Zeker als je zo onzeker bent als jij, straalt dat waarschijnlijk wel van je af in je eentje in de kroeg.Je hoeft niet te wachten tot je gevraagd wordt, je kunt ook zelf wat vragen he? 'Zullen we een drankje doen na het werk', aan je collega's.
Ik zou eerder daaraan werken en je daartoe zetten als je dat niet durft, dan dat je in je eentje een kroeg in gaat waar je niemand kent. Niets zo treurig als mensen die in hun eentje een drankje bestellen en dan contact gaan proberen te maken met mensen die wel gewoon hun vrienden bij zich hebben.
Ik zie mezelf ook nog niet echt, voor de deur staan van zo'n disco tussen allemaal groepen jeugd.. Je hebt wel een groot punt. Alleen op het wallen gebied in die café's zou ik het wel durven, dat heb ik ook wel is eerder gedaan vroeger.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:49 schreef Nomadd het volgende:
Het advies om alleen uit te gaan lijkt me echt rampzalig voor zo iemand als TS.
Wat denk je dat er gebeurd? Dat hij opeens met mensen gaat praten en het naar z'n zin gaat hebben?
Nee dat wordt een traumatische ervaring waardoor hij helemaal niks meer durft.
Ik zou eerst proberen wat vrienden te maken en erg assertief zijn in het maken van afspraken. Dan zo hopen dat er wat uitrolt betreft uitgaan etc.
Een grote stap, maar het overwegen uiteraard waard, ik slaap er een nachtje over.quote:
Net had je het nog over de escape, die zit toch niet op de wallen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:51 schreef Ghettofredje het volgende:
[..]
Ik zie mezelf ook nog niet echt, voor de deur staan van zo'n disco tussen allemaal groepen jeugd.. Je hebt wel een groot punt. Alleen op het wallen gebied in die café's zou ik het wel durven, dat heb ik ook wel is eerder gedaan vroeger.
nee, ik dacht op het rembrandplein ik ben een beetje wisselvallig, ik ben echt een twijfelaar, wat ik nou wil.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:20 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Net had je het nog over de escape, die zit toch niet op de wallen?
En gelukkig. Als je als autist behandeld wil worden wens ik je veel succes in deze wereld.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:46 schreef Bitterlemon het volgende:
[..]
Aanschouw: een persoon die niet begrijpt wat autisme is
Alleen door deze zin vind ik je al een baas.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:34 schreef Ghettofredje het volgende:
Hallo,
Ik ben Fred, en door mijn autisme en verlegenheid heb ik geen vrienden..
Gewoon alleen gaan, is juist de kans om nieuwe mensen te leren kennen. Vaker doen en dat gebeurt vanzelf wel.quote:Mijn eerste vraag:
Zouden jullie of alleen thuis zitten of
Gewoon van je leven genieten, en uitgaan zonder vrienden.
Ja, en het lijkt me nog leuk om een keer te doen ook. Gewoon zien waar je belandt en wie je leert kennen. En wanneer mensen je vragen 'met wie ben je hier' dan wijs je ergens in de verte of zeg je doodleuk 'met jou'. Serieus, ze geven geen neuk en hebben het al druk genoeg met zichzelf. En ookal zouden ze op een avond er wat van zeggen of ookal zou je niemand leren kennen, wat heb je te verliezen? Echt, man. Bekijk het eens zo. Als je inderdaad in een 'sociaal isolement' zit, dan is dit tenminste een stap in de goede richting. Elke keer dat je het doet gaat het je makkelijker af, zelfs jij. Die comfortzone verschuift vanzelf wel, voor de een gaat dat gewoon wat sneller dan voor de ander, that's all.quote:Tweede vraag:
Zouden jullie alleen uitgaan durven, in een grotere stad waar je anoniem bent?
je eerste vraag: op een gegeven moment wel gewoon uitgaan, ook al is het alleen. als je alleen thuis blijft doen je geen nieuwe ervaringen op. life = experience: of het nou alleen is of samen met anderen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:34 schreef Ghettofredje het volgende:
Mijn eerste vraag:
Zouden jullie of alleen thuis zitten of
Gewoon van je leven genieten, en uitgaan zonder vrienden.
Tweede vraag:
Zouden jullie alleen uitgaan durven, in een grotere stad waar je anoniem bent?
Ik zit er ontzettend mee, want ik wil ook is een keer uitgaan, en ik ben er best om gefrustreerd, straks ben ik te oud, en dan heb ik heel mijn leven verspeelt, om met een biertje naar buiten te staren elke zaterdagavond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |