SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedoelt hij niet boJ?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:34 schreef livelink het volgende:
En ik eindigde het vorige topic met mijn onbegrip over de naamswijziging van Marijke naar Christina.
Job heeft het er wel eens over dat hij zijn naam wil wijzigen in Boy![]()
Ik heb hem al gemeld dat ik daar nooit aan zou wennen, maar dat hij op zich alle vrijheid heeft om zich met een andere naam voor te stellen aan anderen.
Dat is gewoon z'n naam achterstevorenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:34 schreef livelink het volgende:
En ik eindigde het vorige topic met mijn onbegrip over de naamswijziging van Marijke naar Christina.
Ik heb hem al gemeld dat ik daar nooit aan zou wennen, maar dat hij op zich alle vrijheid heeft om zich met een andere naam voor te stellen aan anderen.
Ja, waarom was dat eigenlijk? Ik begreep vroeger niet waarom het muziekcorps bij ons in de wijk Prinses Marijke heette... er was geen prinses Marijke in mijn belevingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:34 schreef livelink het volgende:
Christina is haar tweede naam, volgens wiki besloot ze hem in 1963 (toen ze 16 was) te gaan gebruiken ipv Marijke...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, waarom was dat eigenlijk? Ik begreep vroeger niet waarom het muziekcorps bij ons in de wijk Prinses Marijke heette... er was geen prinses Marijke in mijn beleving
Klopt. Haar vader heeft Laurens-Jan en haar moeder Jantien. Dat heeft ze volgens eigen zeggen als eerbetoon samengevoegd tot Laurentien. ik vind het eenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:48 schreef Kyara het volgende:
Prinses Laurentien heet toch eigenlijk ook Petra?
Ik kende er vroeger ook één, die was best smakelijkquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:46 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ken wel een boy, en dat vind ik echt afschuwelijk
Yep, die vond het niet koninklijk genoeg.... en ze had al een eeuwigheid verkering met Constantijn, dus een inschatting dat ze ooit koninklijk zou worden is niet heel vreemd.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:48 schreef Kyara het volgende:
Ja, Prinses Petra vond haar naam niet koninklijk genoeg geloof ik. Dus heeft ze de namen van haar ouders verbasterd tot Laurentien.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:48 schreef Kyara het volgende:
Nah, volgens mij niet, maar Beatrix zou wel ooit verkering hebben gehad met Laurens-Jan Brinkman, en de moeder van Laurentien en Beatrix hebben samen gestudeerd (mogelijk zelfs in hetzelfde studentenhuis gewoond).quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, Prinses Petra vond haar naam niet koninklijk genoeg geloof ik. Dus heeft ze de namen van haar ouders verbasterd tot Laurentien.
Ze heeft ook verkering gehad met Willem Alexander dacht ik? Vond haar altijd nogal een golddigger.zo berekenend ook ket die naam. Maar goed, ik ken haar helemaal niet, dus da's heel lelijk van me.
Zo noem ik haar structureel.quote:
Wahahahahahaha! Dat zegd genoeg!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
Dit moeten jullie echt zien. Sla het eind niet over!
Haha dat zegd toch genoeg. Ze houde van elkaar!!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
LOL, ik weet ook gelijk over wie je het hebt als je het over Prinses Petra hebt....quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zo noem ik haar structureel.
Niet dat ze dagelijks ter sprake komt ofzo, maar euh, nou ja. Dus.
Oprechte liefde. En dan je paart verkopen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:20 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha dat zegd toch genoeg. Ze houde van elkaar!!
Het is ook wel een kandidaat voor een van die analfabetenklasjes van Prinses Petra, met "overgewildig" als winnaar van de hele voorraad fouten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
Overgewildig... wat zou ermee bedoeld worden?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is ook wel een kandidaat voor een van die analfabetenklasjes van Prinses Petra, met "overgewildig" als winnaar van de hele voorraad fouten.
offtopic maarre, dat heb ik nou ook altijd gevonden! Je naam veranderen omdat je die niet koninklijk genoeg vindtquote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Vond haar altijd nogal een golddigger.zo berekenend ook met die naam. Maar goed, ik ken haar helemaal niet, dus da's heel lelijk van me.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:06 schreef -Spring het volgende:
Mijn oom heette vroeger Piet, maar kreeg ineens genoeg van zijn naam en besloot die te veranderen in Bob. Omdat ie ook écht niet meer op Piet reageerde, is iedereen m van ellende dan ook maar Bob gaan noemen. Mn tante noemt m liefkozend Bobbeltje.
En de vriend van mn moeder heet officieel Herman. Maar dat vond zn moeder zo'n zware naam voor een baby'tje dat ze m Bob is gaan noemen. En zo heet ie nu nog steeds.
shjooaquote:
Zo ken ik er nog één.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:07 schreef becky27 het volgende:
Ik zal van het weekend de lijstjes in het vorige topic een doornemen met vent.
Stiekum vind ik Billy voor een meisje ook heel tof
De uitspraak zoals ik hem ken is rozebellequote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:59 schreef -Spring het volgende:
Maar dan ook écht uitgesproken op zn Amerikaans, hè. Rooosbellll.
Bij mijn jongste zat een meisje op de psz die Roosie-Belle heet. Uitspraak Rosiebel. 'k Zou het zelf anders schrijven...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:59 schreef Logician78 het volgende:
Ik ben helemaal verliefd op Rosebel en Joã
't Is iig een oerhallands/Pools meisje.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:15 schreef trui het volgende:
dat moeten vast ongelooflijke optimisten zijn, die ouders.
Noem dat arme schaap toch Sambo-Chris.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:54 schreef Lamb29 het volgende:
Sam, Bo of Chris voor een meisje zijn ook zo leuk
Dat zou ik uitspreken als Sjavé.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:41 schreef Logician78 het volgende:
Mijn oudste (16jr) heet Chavez (sjaaves) maar idd niet slim qua uitspraak hier iedereen zegt altijd GaveeEn helaas is die nare meneer met dezelfde naam niet zo aardig. Mijn zoon vind zijn naam gelukkig supermooi en vind bepaalde kranten artikelen juist hilarisch
Ik vind ze allebei een beetje ordinair, maar samen nog ergerquote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:57 schreef Ynske het volgende:
Ik kwam gister I.ndy-L.ynn tegen, apart vind ik t mooie namen maar samen is t zo'n tongbreker.
Die horen we ook wel eens iddquote:
Vergeleken met Damian Jordy en Kevin etc valt het nog mee, Indy kende ik nog niet eensquote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei een beetje ordinair, maar samen nog erger
en zijn die ook nederlands?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:57 schreef Ynske het volgende:
Ik kwam gister I.ndy-L.ynn tegen, apart vind ik t mooie namen maar samen is t zo'n tongbreker.
Dat klopt, er is altijd baas boven baasquote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:17 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Vergeleken met Damian Jordy en Kevin etc valt het nog mee, Indy kende ik nog niet eens
Uiteindelijk ieder zijn smaak natuurlijk
ojeequote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat klopt, er is altijd baas boven baas![]()
Maar ik houd -in Nederland- echt niet van de Y op het einde van een naam. Heb ik automatisch een ordinaire associatie bij. Net zoals bij de meeste 'Spaans' klinkende namen voor Hollandse kinderen: Elvinio, Juanito, etc. Bij Scandinaviche namen heb ik dat eigenlijk helemaal niet, weet niet waardoor dat komt.
Dank je, Joã mag voor beide geslachten maar wordt vaker voor jongens als 1e naam gebruikt en vaker als 2e naam voor meisjesquote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind overigens de naam die jij op de vorige pagina noemde, Joã, heel mooi op papier! En voor een Portugees meisje heel schattig. Maar in Nederland stel ik me zo voor dat niemand het goed uitspreekt. Ik kom zelf uit Brabant dus ik hoor al helemaal voor me hoe iedereen 'onzen zjoowa' zegt.
Edit: of is Joã een Portugese jongensnaam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
Mogen?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:15 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Die horen we ook wel eens iddWe hadden die naam ook als het een meisje zou zijn gebruikt, dat is wel een voordeel ong 80% van de namen die "mogen" kunnen voor beide geslachten gebruikt worden.
Je kunt een kind niet zomaar iedere verzonnen naam geven.quote:
Spreekt voor zichquote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt een kind niet zomaar iedere verzonnen naam geven.
Hoewel er tegenwoordig bijna geen grenzen meer lijken te zijn
Maar ik denk niet dat je je kind de naam Klootviool als officiële naam kunt geven
Zoiets verwachtte ik idd. Maar wonen jullie in Portugal of heeft het nog andere consequenties?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 11:09 schreef Logician78 het volgende:
In portugal is een strengere lijst van wat wel en niet mag dan hier, daarom zie je ook veel portugezen met dezelfde namen. Billy of John etc mogen daar niet.
Indy heet meen ik de dochter van Leontien van Moorsel.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:17 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Vergeleken met Damian Jordy en Kevin etc valt het nog mee, Indy kende ik nog niet eens
Uiteindelijk ieder zijn smaak natuurlijk![]()
Ja kloptquote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:30 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Indy heet meen ik de dochter van Leontien van Moorsel.
Ze heet inderdaad Petra Laurentien. Weet niet of ze 'Petra' ook gebruikt heeft als roepnaam, eigenlijkquote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:58 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb indertijd begrepen dat ze voor haar tweede naam Laurentien koos voor Beatrix, die Petra niet koninklijk genoeg zou vinden.
Idd!quote:Prinses Marijke heeft echt zo'n hekkesluitersnaampje gekregen en ze was ook nog zo'n onderdeurtje. Geen wonder dat ze liever voor haar andere naam koos.
Heb een nichtje die 'Sterre-Lynn' heet.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 09:57 schreef Ynske het volgende:
Geen idee, het meisje is half Grieks half Afrikaansquote:Op maandag 11 juni 2012 11:12 schreef SacreCoeur het volgende:
dat is een scandinavisch kledingmerk toch
ik heb mijn meisjeslijst af, 38 namen tegen 13 jongensnamen![]()
![]()
quote:Op maandag 11 juni 2012 11:31 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik mag de meisjesnaam verzinnen. Dus we gaan dit keer voor een meid
Huh? Als je gestresst bent wordt het een jongen? Nog nooit van gehoord!quote:Op maandag 11 juni 2012 11:32 schreef Leandra het volgende:
Zorg dan maar dat ie ultrarelaxed is in de tijd dat je zwanger wordt, anders wordt het gewoon weer een jongen.
Oh wacht, of ben je al zwanger?![]()
Ja die ken ik dan weer wel.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:33 schreef Logician78 het volgende:
[..]dan moet je het zo inplannen dat je niet op de dag van je eisprong zelf aan het klussen gaat, het schijnt nl (wetenschappelijk onderzoek blabla) dat de dames minder snel zwemmen en je zo meer kans op een meisje hebt
Nou.... het is niet wetenschappelijk bewezen, maar het is wel zo dat er bijvoorbeeld na een oorlog meer jongens geboren worden, zo regelt de natuur dat, en dat zou natuurlijk best het gevolg kunnen zijn van de stress waaraan de mannen blootstonden.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:34 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Huh? Als je gestresst bent wordt het een jongen? Nog nooit van gehoord!
Ik zou ook echt nooit kunnen zeggen 'jij de jongensnaam en ik de meisjesnaam'. Te erge controlfreak!
Haha ik denk ook niet dat ie echt de naam doordramt als ik hem niet wil hoor. Hij staat ook wel open voor anderen namen. Dus komt helemaal goed!!quote:Op maandag 11 juni 2012 12:03 schreef Leandra het volgende:
Gewoon leukere namen blijven opperen.... daarbij; een naam die al 2 keer afgewezen is wegens niet leuk genoeg wil je toch niet aan je kind geven lijkt me, dat klinkt zo "bij gebrek aan beter".
Zie mij je helpen excuses te verzinnen
Zoals de mijne idd deed bij de jongstequote:Op maandag 11 juni 2012 12:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Je zal maar een man hebben die ja en amen zegt en tijdens de aangifte een totaal andere naam opgeeft xD!
Ik ben ook gewoon meegeweest, weliswaar zonder kind... En het ging niet om wel of geen vertrouwen hebben, vonden het fijn om samen te gaan.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:32 schreef SacreCoeur het volgende:
ik vraag me af of daar iets van een regeling voor is of dat je als moeder zijnde dan gewoon pech hebt.
Vorige keer bij de gemeente zag ik een vrouw die was mee met paar dagen oude baby en al.
Die had denk ik ook lekker veel vertrouwen xD
Ik heb ook zelf aangifte mogen doen bij Jen, omdat de papieren voor de achternaam niet in orde waren.. Superhandig.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:32 schreef SacreCoeur het volgende:
ik vraag me af of daar iets van een regeling voor is of dat je als moeder zijnde dan gewoon pech hebt.
Vorige keer bij de gemeente zag ik een vrouw die was mee met paar dagen oude baby en al.
Die had denk ik ook lekker veel vertrouwen xD
quote:Op maandag 11 juni 2012 12:54 schreef Leandra het volgende:
Ik heb gewoon de proefdruk van het geboortekaartje meegegeven, kon met de naam iig niet misgaan.
Oh, en de oudste meegestuurd
U bent de vader, en u bent?? De broer!
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:01 schreef Leandra het volgende:
Twee meter lang en een zwaardere stem dan manlief
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:05 schreef Leandra het volgende:
Ik heb een jaar of 10 geleden nog de opmerking "Oh, ik dacht dat je z'n zus was" gehad (toen was ik 35 en hij 10) maar ik woon in het zwaar gereformeerde Schubbekutteveen, daar hebben ze wel vaker gezinnen met zo'n leeftijdsverschil, maar dan zitten er nog 6 kinderen tussen
Die van mij belde toen hij in het gemeentehuis stond om nog even te onderhandelen: 'maar Sjakie dan??' grapjasquote:Op maandag 11 juni 2012 12:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Je zal maar een man hebben die ja en amen zegt en tijdens de aangifte een totaal andere naam opgeeft xD!
Mijn lief is ook de rust zelve, maar hij kan zich wel makkelijk zorgen maken over dingen.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:27 schreef Fee-nix het volgende:
O grappig dat van 'relaxte' mensen krijgen dochters, weer wat geleerd. Maar ik geloof toch dat het voor ons niet helemaal opgaat. Wij zijn allebei de rust zelve en toch hebben we twee jochies
.
Zou kunnenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:10 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik dacht juist dat vrouwen die meer stress hadden een grotere kans hadden op een meisjeal met al geloof ik er uiteraard geen balzak van.
want ik ben niet relaxed en ik heb van beide 1
Estrys! ik ben benieuwd! Ik gok op een langere naam zoals Jonathan
doet me denken aan de kinderen van een van mijn sportmaatjesquote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:40 schreef Fee-nix het volgende:
Goed bezig Estrys!
Wat ik trouwens ook in de WIJ had gelezen: een verloskundige met 3 kids. S.kip, P.ippa en T.wink.
De eerste gaat wel, de tweede vind ik, maar T.wink
. En zou dat een jongen of een meisje zijn? Ik gok een meisje... maar ik zou er geen geld op in zetten
.
die noemde ik vorige week al in dit topicquote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:40 schreef Fee-nix het volgende:
Goed bezig Estrys!
Wat ik trouwens ook in de WIJ had gelezen: een verloskundige met 3 kids. S.kip, P.ippa en T.wink.
De eerste gaat wel, de tweede vind ik, maar T.wink
. En zou dat een jongen of een meisje zijn? Ik gok een meisje... maar ik zou er geen geld op in zetten
.
daaromquote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:33 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik dacht altijd dat de man bepalend was qua geslacht
Echt?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:47 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
die noemde ik vorige week al in dit topiclatert
Als dit echt zo is dan krijg ik er dus twee meiden bij. We zullen het zien op de 20 weken echo (hopelijk dan, als ze allebei een beetje goed willen gaan liggen).quote:Op maandag 11 juni 2012 11:33 schreef Logician78 het volgende:
[..]dan moet je het zo inplannen dat je niet op de dag van je eisprong zelf aan het klussen gaat, het schijnt nl (wetenschappelijk onderzoek blabla) dat de dames minder snel zwemmen en je zo meer kans op een meisje hebt
Dan ben ik inderdaad wel erg benieuwd naar de j/m-ratio bij IUI.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:56 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Als dit echt zo is dan krijg ik er dus twee meiden bij. We zullen het zien op de 20 weken echo (hopelijk dan, als ze allebei een beetje goed willen gaan liggen).
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:19 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dan ben ik inderdaad wel erg benieuwd naar de j/m-ratio bij IUI.
Ja, ik had het dan ook over stress bij de manquote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:33 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik zou zeggen djievie. Aan de andere kant weten mensen die zo'n naam uitkiezen zelf waarschijnlijk bij god niet hoe ze lettercombinaties moeten uitspreken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:27 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net op FB ene J eavy.
Tis een jongen.
Djievie?
Djavi?
Ze hebben ook een J emai.
Geen idee welk geslacht die is![]()
Dat zou ook mijn gedachte zijn jaquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:30 schreef Leandra het volgende:
DjeeVie?
Zoals een Amerikaan JV zou uitspreken?
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:33 schreef Gerberaatje het volgende:
quote:23 april 2008
Meer kans op geboorte dochter bij overslaan ontbijt
Zwangere vrouwen die weinig eten of die het ontbijt overslaan rondom de periode van conceptie hebben meer kans op een meisje. Dat schrijven Britse wetenschappers vandaag in Proceedings of the Royal Society: B Biological Sciences.
Nieuw onderzoek van de universiteiten van Exeter en Oxford biedt het eerste bewijs dat het geslacht van een baby samenhangt met wat de moeder eet. 'Dit onderzoek helpt misschien verklaren waarom veel vrouwen in ontwikkelde landen minder jongetjes krijgen', zei onderzoekster Fiona Mathews. De geboorte van het aantal jongens in geïndustrialiseerde landen daalt de afgelopen veertig jaar gestaag, met circa 1 procent per jaar.
Als een vrouw het ontbijt overslaat, daalt de bloedsuikerspiegel en kan het lichaam dat interpreteren als voedselschaarste. 'Als een moeder genoeg eten voorhanden heeft, zou ze best een zoon kunnen krijgen. Jongens zorgen meestal voor meer nageslacht dan meisjes. Maar in onzekere tijden is het veiliger om een meisje te krijgen', aldus Mathews.
Enkele onderzoekers trekken al jaren aan de bel wegens de veranderde verhouding tussen aantallen meisjes en jongens in ontwikkelde landen. Zij wijten de verandering aan vervuilende stoffen en synthetische chemicaliën zoals in pesticiden.
Mathews en haar collega's onderzochten 740 vrouwen in Groot-Brittannië die voor het eerst zwanger waren. Ze stelden vast dat 56 procent van de vrouwen met 'de hoogste energie-inname' jongetjes kregen, tegenover 45 procent bij de groep vrouwen die minder aten.
Bron: ANP
Dat sowieso.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:51 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat sowieso.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
Same here... Ik ben echt een slechte ontbijter, probeer het nu wel te doen.... dus wie weetquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Bij mij zou het wel kloppen als het echt waar zou zijn.. ik ontbijt namelijk echt nooit.
Mijn dag begint (qua eten) pas om 2 uur in de middag
Neeeeeeeeh, dat is niet normaal hoorquote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:31 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ontbijt nooit maar heb toch 2 jongens..
Cool he?quote:
De oudste dochter van Thalicia. Zijn oude klasgenoot.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:10 schreef -Spring het volgende:
Huh? Dus je kwam er later pas achter dat je dochter haar kind als tweede naam die van haarzelf heeft gegeven?
Excuses te snel op mobiel getypedquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
De oudste dochter van Thalicia. Zijn oude klasgenoot.
Ik moet bij Gers Pardoel ook altijd aan de Efteling denken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Over de Efteling gesproken; er lopen in Nederland een paar mannen met de naam 'Pardoes' rond...
zo heet een vriendin van mij alleen dan anne-eva, iedereen noemt r A.E.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:38 schreef Risu het volgende:
Ik hoorde in de supermarkt vanmorgen een moeder haar kind roepen, Anna-Eva. Vond het wel apart klinken.
neequote:
He das nog eens een leuke naam voor een broertje hier! *Op namenlijstje zet*quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:17 schreef _Ophelia_ het volgende:
Over de Efteling gesproken; er lopen in Nederland een paar mannen met de naam 'Pardoes' rond...
Doet me denken aan de dubbele naam Eva Maria. Datvind ik wel klinken, al is het 5 lettergrepen...quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:31 schreef Fee-nix het volgende:
Anna-Eva vind ik twee mooie namen, maar ik vind het niet leuk om er 1 naam van te maken....
Ik zat trouwens laatst bij het CB met een T.alisha en een D.yano in de wachtruimte... En de oma noemde het jochie haar kleine 'zoeloeworstelaartje'. (Omdat hij zo lekker mollig was dus).
Dat 'loopt' beter dan Anna-Eva vind ik..quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:34 schreef Quarant het volgende:
[..]
Doet me denken aan de dubbele naam Eva Maria. Datvind ik wel klinken, al is het 5 lettergrepen...
Ik denk dat twee klinkers na elkaar gewoon niet zo mooi zijn.. Vind ook vaak een voornaam eindigend op een klinker en een achternaam beginnend met een klinker niet zo mooiquote:Op donderdag 14 juni 2012 10:34 schreef Quarant het volgende:
[..]
Doet me denken aan de dubbele naam Eva Maria. Datvind ik wel klinken, al is het 5 lettergrepen...
Whaha dat van die voorletters had mn man idd ook met zijn zusjequote:Op woensdag 13 juni 2012 22:48 schreef danic het volgende:
Wij hadden vroeger in de buurt een P.atrick, S.edrick en R.oderick als broertjes.
Leuke namen, maar niet binnen 1 gezin dan.
Net als het kiezen van een zelfde voorletter voor iedereen. Naast mij wonen dus 5 mensen met voorletter J. (2 ouders en 3 kinderen). Is zo onhandig met post e.d. 2 van de 3 kindjes is een tweeling, dus het enige wat hen onderscheid van elkaar qua gegevens is het geslacht en het bsn
Mijn broertje en moeder hebben dezelfde voorletters, en nauwelijks problemen mee gehad. Sowieso heb je het meneer/mevrouw gedeelte, en vaak is van de afzender toch wel te herleiden van wie het isquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:56 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Whaha dat van die voorletters had mn man idd ook met zijn zusjeAllebei een M. als voorletter, 1 naam, en natuurlijk dezelfde achternaam. Nu zitten wij ook met dat probleem, tenminste.. we weten dat we een meid krijgen, en hebben een naam met een M. in gedachten. Nou krijgt ze wel een tweede naam (ook een M.
), maar ik twijfel toch. Je moet dan wel overal die 2e naam ook invullen, dan gaat het denk ik nog wel goed met de post, maar anders krijg je idd hetzelfde
XD
Klopt, zo erg is het nou ook weer niet, en er valt idd wel een mouw aan te passenquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:55 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Mijn broertje en moeder hebben dezelfde voorletters, en nauwelijks problemen mee gehad. Sowieso heb je het meneer/mevrouw gedeelte, en vaak is van de afzender toch wel te herleiden van wie het isBovendien is het ook weer niet zo erg als de verkeerde eens een brief openmaakt
Als jullie geen naam vinden die deze kan evenaren zou ik hem in elk geval niet om deze reden niet doen
Ik verwacht dat de klank van de ay dan ee is net als bij djaydenn: djee- dennquote:Op zondag 17 juni 2012 19:55 schreef danic het volgende:
Zou het Estrys? Niet dat dat lekker bekt, maar je zou het voor het kind bijna hopen....
Je moet het wel als djuuuuneeeeed uitspreken hè. Niet als djuuunied. Het is geen Engelse naamquote:Op zondag 17 juni 2012 20:01 schreef danic het volgende:
Ja dat is ook zo, maar ik zag er gelijk Unite in, en dat klinkt natuurlijk weer perfect: een kindje brengt mensen bij elkaar.
Maar Bij Djuneed krijg ik weer het gevoel van :do you need......
Nou ja, vind et een rare naam, klaar
Die zag ik ook voorbijkomen net.quote:Op zondag 17 juni 2012 22:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net op FB bij een kennis dat ie papa is geworden van dochter Rio...
Ooooooooohquote:Op zondag 17 juni 2012 20:03 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je moet het wel als djuuuuneeeeed uitspreken hè. Niet als djuuunied. Het is geen Engelse naam
Rio oh-oh di Janeiro rio ohooooohhhquote:Op zondag 17 juni 2012 22:58 schreef oh-oh het volgende:
Ik zie net op FB bij een kennis dat ie papa is geworden van dochter Rio...
Erg leuk idd! Sowieso -ijn namen voor jongens.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:40 schreef -Spring het volgende:
Ik vind Marijn nog steeds zo mooi voor een jongetje.
Ik vind Marijn weer typisch een meisjesnaam en Merijn de jongensnaam.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:40 schreef -Spring het volgende:
Ik vind Marijn nog steeds zo mooi voor een jongetje.
Zou ze dat nog weten denk je?quote:Op maandag 18 juni 2012 21:48 schreef kaatjejannie het volgende:
onze naam is nu al 2 keer geraden, en ik twijfel dus echt om m dan maar te veranderen. N wil 'm niet veranderen, maar ik weet nu al dat mijn moeder gat roepen dat zij de naam verzonnen heeft.. Daar heb ik zo geen zin in.
Ik ben niet zozeer bang dat mensen iets uit mijn reactie halen. Wat ik wel jammer vind is als er een gesprek plaatsvindt waarin allerlei namen voorbij komen en wanneer er op onze kanshebbers wordt gereageerd met "oh nee gatver dat vind ik echt lelijk". Nog maar 1 keer voorgekomen trouwens hoor, maar ben er wel een beetje bang voor als het namenraden weer begintquote:Op maandag 18 juni 2012 22:19 schreef Morretje het volgende:
[..]
Zou ze dat nog weten denk je?
Ik snap dat eigenlijk ook niet zo goed, dat namenraden. Werd door mijn schoonzusjes ook gedaan bij ons, het voelt toch een beetje naar.. Welk antwoord je ook geeft, ze zoeken er iets achter
Gehad met een vriend van N. Die vond L ente echt afschuwelijk, zei ie toen ik zwanger was. Maar dat was ie blijkbaar na dr geboorte vergeten, want toen vond ie het toch zo'n leuke naam.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:22 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik ben niet zozeer bang dat mensen iets uit mijn reactie halen. Wat ik wel jammer vind is als er een gesprek plaatsvindt waarin allerlei namen voorbij komen en wanneer er op onze kanshebbers wordt gereageerd met "oh nee gatver dat vind ik echt lelijk". Nog maar 1 keer voorgekomen trouwens hoor, maar ben er wel een beetje bang voor als het namenraden weer begint
Tuurlijk, uiteindelijk kies je toch een naam omdat je hem samen mooi vindt. Maar jammer zou ik het wel vinden als iemand die dichtbij staat (zonder het te weten) onze naam afkraakt :-)quote:Op maandag 18 juni 2012 22:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Gehad met een vriend van N. Die vond L ente echt afschuwelijk, zei ie toen ik zwanger was. Maar dat was ie blijkbaar na dr geboorte vergeten, want toen vond ie het toch zo'n leuke naam.
Toen ik m erop wees dat ie er eerder niets aan vond, kon ie zich dat ook niet herinneren.
Zal me verder trouwens worst wezen, hoor, wat anderen ervan vinden.
Mijn moeder kennende, ja! Ze bleef de naam maar noemen, we hebben nu maar gezegd dat het een top3 naam is, en dat we het nu niet zo leuk vinden als ze hem blijft noemen. Hebben we ook bij zwager gedaan. Die noemde caspertje ook steeds bij *echtenaam*.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:19 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ik snap dat eigenlijk ook niet zo goed, dat namenraden. Werd door mijn schoonzusjes ook gedaan bij ons, het voelt toch een beetje naar.. Welk antwoord je ook geeft, ze zoeken er iets achter
daarom zei ik dat we onze zoo kees gingen noemen, hielden ze er meteen over op!quote:Op maandag 18 juni 2012 22:19 schreef Morretje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:06 schreef Kleurdoos het volgende:
bij ons kwam er niemand ook maar in de buurt
Ik ken wel Shawn voor een meisjequote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:07 schreef trui het volgende:
ik hoorde laatst S haun voor een meisje. ik kende 'm alleen van 't schaapmaar ging er ook meer vanuit dat het een jongensnaam was.
quote:
haha ja hier wel, belana had elin geraden en sjeen Lexquote:
Oh my. 't Is gewoon knap als je dat verzonnen krijgt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:17 schreef purebliss het volgende:
hier in het dorp. J.ahaileey-J.ayniee... 1 naam,,, gohh leuk
het klinkt een beetje alsof je jahaaa zegt op de ongeduldige manierquote:Op woensdag 20 juni 2012 09:17 schreef purebliss het volgende:
hier in het dorp. J.ahaileey-J.ayniee... 1 naam,,, gohh leuk
Haha nou je schijnt het uit te spreken als jaaaaheeeeeliee jaaaaaaanieeee, nou nog een gronings accent erbij en het is weer prachtig! Hahaquote:Op woensdag 20 juni 2012 12:45 schreef rebel-angel het volgende:
[..]
het klinkt een beetje alsof je jahaaa zegt op de ongeduldige manier
Wat bedoel je met 'barst los'? Wil je graag op FOK vast een steekproef houden? Ik vind de naam echt niet mooi maar dat maakt niet uit als het jullie keuze isquote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:09 schreef lunko1979 het volgende:
Wij noemen onze dochter Kinzi. We zijn benieuwd naar reacties en verwachten van vrienden en bekenden dat ze het toch allemaal wel ok vinden of ze zeggen niks. Dus barst los!
of Rachid, Ali of yusufquote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:12 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk aan een leuke nederlandse naam: iets van Ibrahim, Achmed of Mo...,
Ja... Vladischlav?quote:
quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:56 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Whaha dat van die voorletters had mn man idd ook met zijn zusjeAllebei een M. als voorletter, 1 naam, en natuurlijk dezelfde achternaam. Nu zitten wij ook met dat probleem, tenminste.. we weten dat we een meid krijgen, en hebben een naam met een M. in gedachten. Nou krijgt ze wel een tweede naam (ook een M.
), maar ik twijfel toch. Je moet dan wel overal die 2e naam ook invullen, dan gaat het denk ik nog wel goed met de post, maar anders krijg je idd hetzelfde
XD
kennissen van mij doen het "erger" 3 meiden beginnen met de letter J en eindigen met de klankletter i En toch klinkt het leuk zo samenquote:Op woensdag 13 juni 2012 22:48 schreef danic het volgende:
Wij hadden vroeger in de buurt een P.atrick, S.edrick en R.oderick als broertjes.
Leuke namen, maar niet binnen 1 gezin dan.
Net als het kiezen van een zelfde voorletter voor iedereen. Naast mij wonen dus 5 mensen met voorletter J. (2 ouders en 3 kinderen). Is zo onhandig met post e.d. 2 van de 3 kindjes is een tweeling, dus het enige wat hen onderscheid van elkaar qua gegevens is het geslacht en het bsn
ik zeg doen! Mag ik peettante worden?quote:
Ik vind het een leuke naam!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:09 schreef lunko1979 het volgende:
Wij noemen onze dochter Kinzi. We zijn benieuwd naar reacties en verwachten van vrienden en bekenden dat ze het toch allemaal wel ok vinden of ze zeggen niks. Dus barst los!
Ik noem die van mij altijd Truusquote:Op dinsdag 26 juni 2012 18:42 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Maak niet uit hoe mijn kind heet ik zal hem /haar toch poepiesnoepepattatie noemen.![]()
![]()
![]()
![]()
Je zou haar gewoon X moeten noemen. (dus 1 letter). Dan zouden ze pas raar opkijken.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 19:36 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik noem die van mij altijd Truus![]()
![]()
Leuk joh de blikken die je dan krijgt
Da geeft het net iets meet kasjhet.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 17:46 schreef Vlindur het volgende:
Kinzi dat is toch dat merk wat Kim Feenstra promoot? Of die hockymuts, Fatima morero de melo ofzo..
Ik las gister op bv.com een jongetje dat Owenn heet, waarom nou weer die extra n?
Edit. oh, dat is Zinzi.
[ afbeelding ]
Marisol?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:33 schreef Logician78 het volgende:
[..]
De uitspraak zoals ik hem ken is rozebelle
We hebben besloten voor een kleine nakomeling te gaan en zoeken een jongens of meisjes naam die past voor Du Carmo
Gelukkig!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 16:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind ook pum leuk... Maar die is al gevetood.
quote:
Zonne is mooiquote:Op woensdag 27 juni 2012 17:18 schreef Fee-nix het volgende:
Net hier gehoord: Zonne. Ik vind het wel iets hebben. Iets vrolijks ofzo. Weet niet of ik er ook echt voor zou kiezen.
Pum? Dat klinkt als zo'n steen waarmee je je voeten moet schuren. puimsteen.quote:Op woensdag 27 juni 2012 06:49 schreef -Spring het volgende:
Ik vind Pum ook niet leuk. Klinkt als Prem. Of Pruum.
Luna!quote:Op woensdag 27 juni 2012 17:56 schreef Fee-nix het volgende:
Nouuuuuu ik denk dat ik Sterre toch nog net ietsje leuker vind, maar wel minder origineel. Leuk voor een tweeling: Zonne en Sterre
. En dan krijgen ze daarna nog een broertje en die heet Maan
.
Dat vraagt om een broertje genaamd Peenquote:Op woensdag 27 juni 2012 20:06 schreef -Spring het volgende:
Dochtertje van een kennis heet J uune. Leuk. Ware het niet dat het ui betekent in het Zeeuws.
quote:
Brabantsquote:Op woensdag 27 juni 2012 21:10 schreef amaranta het volgende:
Zonne, neh....
En hij had zonne groote piemel.
(zo een)
Haha, doe mij dan maar Sterrequote:Op woensdag 27 juni 2012 21:21 schreef agenda het volgende:
[..]
BrabantsToch vind ik het wel een leuke naam.
Ik ken wel een Sjra, vrij normale naam hier in het Zuiden.quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:30 schreef ejiraM het volgende:
Over dialecten, ik zie net dat de burgemeester van Sittars Sjraar heetGewoon de Limbo-versie van het Franse Gérard lijkt me.. Bizar
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 27 juni 2012 21:32 schreef Vanyel het volgende:
Bedoel je niet Sjraar? Ook wel Sjra. Ik vind het schattig, maar zou het mijn kind in Utrecht nou niet bepaald aan willen doen.
Edit: hela, stond daar niet eerst Srjaar?
Bij mijn ouders in het dorp woont een Z.onne en zusje S.terre en hun achternaam is L.una of iets dat er op lijkt.. ik vind het persoonlijk een beetje overdrevenquote:Op woensdag 27 juni 2012 17:56 schreef Fee-nix het volgende:
Nouuuuuu ik denk dat ik Sterre toch nog net ietsje leuker vind, maar wel minder origineel. Leuk voor een tweeling: Zonne en Sterre
. En dan krijgen ze daarna nog een broertje en die heet Maan
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |