Die PhD die krijg je toch wel uiteindelijk in NL, uiteindelijk gaat het gewoon om de kwaliteit en de kwantiteit van je werk (-houding) dat bepaald hoe waardevol een promotie uiteindelijk is.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen gebruikelijke constructie maar het klinkt me eerder in de oren dat ze je de optie willen geven om het ook in 4 ipv 3 jaar te doen (las hierboven dat 3 jaar in duitsland normaal is) 80 20 is wel normaal...
Ik weet niet hoe het in het buitenland is maar in nederland moet je wel iets heel raars doen wil je niet met een PhD naar buiten komen (de enige die ik ken is er zelf mee gestopt)
Ik heb geen idee of er een algemeen quotum is, maar blijkbaar is er bij deze universiteit wel iets in die richting. Ik word binnenkort in contact gebracht met wat Duitse PhD studenten uit dezelfde groep (naja, de huidige groep van die prof), ik zal ze er dan eens naar vragenquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:05 schreef Re het volgende:
internationaal gezien maakt het natuurlijk weinig uit of je je PhD in 3 danwel 4 jaar gedaan hebt, en is er een publicatieverplichtingsquotum in duitsland?
Het klinkt iig alsof je ze graag willen hebben dat is al een goed tekenquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:21 schreef Zind het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of er een algemeen quotum is, maar blijkbaar is er bij deze universiteit wel iets in die richting. Ik word binnenkort in contact gebracht met wat Duitse PhD studenten uit dezelfde groep (naja, de huidige groep van die prof), ik zal ze er dan eens naar vragen
Dat is een goede vraagquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het klinkt iig alsof je ze graag willen hebben dat is al een goed teken(enige wat overblijft is dus of je het zelf wil)
Er is wel genoeg te doen dus? Dat is mooiquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:36 schreef Grumpey het volgende:
Hamburg, best prima stad. Ok, niet zo lieflijk als sommige oude stadjes elders in Europa, maar zeker geen saaie stad.
Of er een publicatieverplichtingsquotum (klinkt bijna Duits) is, durf ik niet te zeggen, maar het meest bizarre proefschrift dat ik ooit gezien heb, was van een Duitser. Honderden pagina's A4, dubbelzijdig gedrukt, mooi ingebonden, met een dikte van een flink telefoonboek. Dus niet die van Ameland, maar die van Amsterdam.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:05 schreef Re het volgende:
internationaal gezien maakt het natuurlijk weinig uit of je je PhD in 3 danwel 4 jaar gedaan hebt, en is er een publicatieverplichtingsquotum in duitsland?
Zijn er nog specifieke plekken in Hamburg waar jij regelmatig komt?quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:36 schreef Grumpey het volgende:
Hamburg, best prima stad. Ok, niet zo lieflijk als sommige oude stadjes elders in Europa, maar zeker geen saaie stad.
Met 20/80 heb je doorgaans echt wel 4 jaar de tijd nodig. Of het meetpunt na 2 jaar normaal is: welja, in Nederland kun je technisch gezien elk jaar ontslagen raken, het eerste jaar relatief gemakkelijk (soort go/no-go moment). Fundamenteel zit dat moment dus gewoon een jaar later. Ik zou er gewoon voor gaan, als ik het zo hoorquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef Zind het volgende:
Ondertussen iets meer duidelijkheid gekregen over de optie in Duitsland.
20% onderwijs en 80% onderzoek (en optioneel zelf extra vakken volgen voor presentatie/schrijf-skills en b.v. taalcursussen).
Daarnaast werd me verteld dat het in eerste instantie een contract zou zijn voor 2 jaar dat daarna verlengd wordt op basis van de tijd die ik nog nodig heb (dus of nog 1 jaar of 2 jaar extra). Dat zou aan mij liggen en aan een aantal eisen m.b.t. het aantal en de kwaliteit van publicaties.
Is dat een normale constructie? Want het lijkt me toch vervelend als er een daadwerkelijke kans is dat je de PhD niet af kan maken na 2 jaar onderzoek
Waarschijnlijk heb ik gewoon last van die standaard onzekerheid die veel mensen hebben als ze bijna klaar zijn met hun master. Nu 5 jaar studeren moet ik ineens weer beslissingen over mijn leven gaan maken... Waarbij mijn vrienden in het bedrijfsleven me vooral proberen te overtuigen dat ik ook bij een consultancy-firma moet gaan werken en vrienden die aan t promoveren zijn dat toch echt als de beste optie voor mij aanprijzen...quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:50 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon voor gaan, als ik het zo hoor
In dat geval lijkt me de overgang van studeren naar promoveren het kleinst, bij consultancy kom je direct in de echte wereld terechtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:19 schreef Zind het volgende:
[..]
Op dit moment ben ik lichtelijk verward en zou ik liever de beslissing uitstellen en de wereld aan me voorbij laten gaan
Depending on who you're talking to ;-)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:30 schreef speknek het volgende:
Tussen aio zijn en snelle consultant jongen is wel een beetje keuze tussen de light en de dark side of the force.
Met de opmerking dat ik het vermoeden heb dat het veel uitdagender is om zelf onderzoek te doen dan om een uitgekauwd truckje toe te passen in n organisatie waar je een nummertje bent.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:46 schreef Zind het volgende:
[..]
Maar ja... het zijn wel uitersten en het lijkt me allebei leuk.
Ben er 2x een lang weekend geweest, en dan krijg je net genoeg mee om te zien dat het best een bruisende stad is met een goed uitgaansleven (niet alleen reperbahn) en hippe plekken in bijv. de nieuwe haven, maar niet om het de status 'regelmatig komen' te gevenquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zijn er nog specifieke plekken in Hamburg waar jij regelmatig komt?
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:30 schreef speknek het volgende:
Tussen aio zijn en snelle consultant jongen is wel een beetje keuze tussen de light en de dark side of the force.
Dan doe je allebei: in deeltijd promoveren en in deeltijd werken. Problem solvedquote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:46 schreef Zind het volgende:
[..]
Depending on who you're talking to ;-)
Maar ja... het zijn wel uitersten en het lijkt me allebei leuk.
Daar heb ik dan even een iets ander gevoel bij... Persoonlijk denk ik dat het makkelijker is om je ofwel volledig op onderzoek te richten ofwel volledig op werken in n bedrijf.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan doe je allebei: in deeltijd promoveren en in deeltijd werken. Problem solved
Ah je maakt zelf de keuze alquote:Op maandag 9 juli 2012 09:25 schreef Zind het volgende:
[..]
dan kan ik de komende 3 maanden gewoon rustig verder met analyse en schrijven zonder direct gezeur aan mijn hoofd vanuit dit bedrijf
Haha, tsja, ik denk dat ik al wel een keuze heb gemaaktquote:
Dat ziet er best ingewikkeld uit... duidelijk niet mijn vakgebiedquote:Op maandag 9 juli 2012 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn laaste stukje proefschrift is net gepubliceerd... http://www.intechopen.com(...)e-receptor-transport
Nu nog maar eens zien dat daar nog wat ander soortige publicaties bij gaan komen
Groot gelijk! Ondanks dat het niet hét belangrijkste is moet je er toch wel een groot deel van je tijd doorbrengen, zo'n stad!quote:Op maandag 9 juli 2012 11:10 schreef Zind het volgende:
[..]
Haha, tsja, ik denk dat ik al wel een keuze heb gemaakt![]()
(Maar eerst nog ff een bezoekje aan de stad brengen voordat ik echt de beslissing neem, het blijft toch wel een grote beslissing)
Inderdaadquote:Op maandag 9 juli 2012 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Groot gelijk! Ondanks dat het niet hét belangrijkste is moet je er toch wel een groot deel van je tijd doorbrengen, zo'n stad!
Yup. Dat hebben wij ook gedaan toen we naar Hull gingen. Ondanks dat ik er al wel 's geweest was even een weekendje die kant op, universiteit bekijken, stadscentrum bekijken en daarnaast wat woonwijken om te zien waar we absoluut wel en vooral waar we absoluut niet wilden wonen...quote:Op maandag 9 juli 2012 11:24 schreef Zind het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarnaast is het in dit geval niet alleen maar verhuizen, maar ook daadwerkelijk emigreren (tot nu toe ben ik steeds als student naar t buitenland geweest, dus dan blijf je op papier gewoon in Nederland wonen
)
Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?quote:Op maandag 9 juli 2012 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yup. Dat hebben wij ook gedaan toen we naar Hull gingen. Ondanks dat ik er al wel 's geweest was even een weekendje die kant op, universiteit bekijken, stadscentrum bekijken en daarnaast wat woonwijken om te zien waar we absoluut wel en vooral waar we absoluut niet wilden wonen...En dat grapje herhaalt zich weer volgend jaar.
Kun je dat niet via je toekomstige werk vinden, neem zoiets mee in je onderhandeling oidquote:Op maandag 9 juli 2012 11:47 schreef Zind het volgende:
[..]
Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?
Dat 'wonen' zit me trouwens nog wel dwars, want er is me verteld dat het best lastig kan worden om woonruimte te vinden...
Lastig in Duitsland is wat anders dan lastig in Nederland heb ik het idee. Hamburg is geen Berlijn of München. Hier in Bonn zeiden ze dat het ook lastig ging worden om een woning te vinden, maar eigenlijk ging het mij vrij makkelijk, er komen hier vrij veel appartementen vrij de hele tijd.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:47 schreef Zind het volgende:
[..]
Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?
Dat 'wonen' zit me trouwens nog wel dwars, want er is me verteld dat het best lastig kan worden om woonruimte te vinden...
Hmm, ok, dat zou fijn zijnquote:Op maandag 9 juli 2012 12:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lastig in Duitsland is wat anders dan lastig in Nederland heb ik het idee. Hamburg is geen Berlijn of München. Hier in Bonn zeiden ze dat het ook lastig ging worden om een woning te vinden, maar eigenlijk ging het mij vrij makkelijk, er komen hier vrij veel appartementen vrij de hele tijd.
Ik weet niet of het helpt, maar ik vond zelf de laatste maanden voor mijn afstuderen ook de meest chaotische van mn hele master. Als je straks vakantie hebt en alles gehaald hebt kijk je vast weer beter tegen het leven aan?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:11 schreef Californium het volgende:
Ik zal hier ook maar eens postenik hoop in april klaar te zijn met mijn master en dan te gaan promoveren...tenminste dat wilde ik altijd totdat ik een paar weken geleden ging twijfelen
. Stapel correcties op mijn stageverslag tot 2 keer toe en nu zie ik geen hoop meer in mijn verslag, nu moet ik ook nog een korte scriptie schrijven die nu vertraging heeft opgelopen omdat dat stomme stageverslag nog niet goed genoeg is; ik moet m woensdag inleveren en dan volgende week nog een presentatie geven en naast dat moet ik ook nog ergens tijd vandaan halen om mijn tentamens te halen! En in september begin ik met mijn afstuderen... Is het me die stress wel allemaal waard? als promovendus wordt het nog erger, maar moet ik dat wel willen
Was het een keuze om maar 1 week vakantie te nemen? (Ik heb gewoon afentoe een vakantie nodig om te resettenquote:Op maandag 9 juli 2012 19:23 schreef Szlie het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (bijna klaar). Ik ben redelijk gedisciplineerd en heb nooit deadlines gehad...ik heb wel 3 jaar gewerkt met welgeteld één week vakantie. Je hoeft niet eens beestachtig te werken, als je maar goed je best doet en dingen niet op het laatste moment laat aankomen. Heus, promoveren is niet eng.
Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vind ik het goed te doen.
Heb hier precies hetzelfde. Heb gewoon hard doorgewerkt, en ik ben nu na 3,5 jaar eigenlijk helemaal klaar. Heb nu nog een half jaar 'over' eigenlijk. Gelukkig ook veel geld nog over in mijn congressenpot, dus naast dat ik de promotie net wat mooier afrond dan gemiddeld ga ik ook nog even genieten de komende maanden.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:23 schreef Szlie het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (bijna klaar). Ik ben redelijk gedisciplineerd en heb nooit deadlines gehad...ik heb wel 3 jaar gewerkt met welgeteld één week vakantie. Je hoeft niet eens beestachtig te werken, als je maar goed je best doet en dingen niet op het laatste moment laat aankomen. Heus, promoveren is niet eng.
Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vind ik het goed te doen.
Succes!quote:Op maandag 9 juli 2012 21:33 schreef Spatzmann het volgende:
Ik hoop eindelijk nu mijn promotie weer op te pakken, dat is behoorlijk op losse schroeven komen te staan. Ik ben een extern promovendus, maar ik ben bijna een jaar ziek geweest. Ik ga in augustus weer ana het werk en dan maar kijken hoe het er voorstaat. Ik heb wel het idee dat de universiteit gewoon verder wil, maar mijn werkgever deed voor mij nziekte al moeilijk omdat het ze te lang duurde...
Ik heb wel een paar zeer goede publicaties in journals en in requirements engineering conferenties (REFSQ 2012 BIJVOORBEELD)..
Heavy verhaal succes verderquote:Op maandag 9 juli 2012 21:33 schreef Spatzmann het volgende:
Ik hoop eindelijk nu mijn promotie weer op te pakken, dat is behoorlijk op losse schroeven komen te staan. Ik ben een extern promovendus, maar ik ben bijna een jaar ziek geweest. Ik ga in augustus weer ana het werk en dan maar kijken hoe het er voorstaat. Ik heb wel het idee dat de universiteit gewoon verder wil, maar mijn werkgever deed voor mij nziekte al moeilijk omdat het ze te lang duurde...
Ik heb wel een paar zeer goede publicaties in journals en in requirements engineering conferenties (REFSQ 2012 BIJVOORBEELD)..
Pittig, ik heb het ook deels gedaan (en helaas gestopt met promoveren). Pas op dat je niet in de valkuil loopt dat beide 'projecten' op 1.0 fte komen te zitten. Tijdig aan de rem trekken en zorgen dat je aan beide kanten support blijft houden voor zowel je projecten als promotie onderzoek.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).
Ik ga 'hem' alleen wel part-time doen, voor een instituut die mij voor 1.0 fte betaalt om voor 50% aan een project mee te helpen, en 50% mijn eigen onderzoek te schrijven.
Leuk! Succes!quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag mijn proefschrift naar de drukker gestuurd
Super! Ik ga vandaag beginnen met de inleiding en de discussie van mijn proefschrift. Het einde is in zicht!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch en heb nooit deadlines gehaald...ik heb wel 3 jaar vakantie gevierd met welgeteld één week heel hard werken. Als je een beetje talent voor je onderwerp hebt kun je ook alles op het laatste moment nog doen. Heus, promoveren is niet eng.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:23 schreef Szlie het volgende:
Wat fijn en goed!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Ach jongens, met de hoeveelheid vrije tijd vond ik het wel meevallen tjidens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch maar haalde altijd de deadlines...ik heb wel 3 jaar lang heel hard gewerkt met welgeteld één vrije dag per maand. Beestachtig werken is prima te doen; gewoon vastbijten in alles wat langst komt en geen detail ongemoeid laten. Heus, promoveren is niet eng.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch en heb nooit deadlines gehaald...ik heb wel 3 jaar vakantie gevierd met welgeteld één week heel hard werken. Als je een beetje talent voor je onderwerp hebt kun je ook alles op het laatste moment nog doen. Heus, promoveren is niet eng.
Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vond ik het goed te doen.
Dat zeker, ik vond de originele reactie van Szlie dan al vreemd, en dacht eigenlijk dat je voor de grap met dat verhaal aan de gang ging. Om dat `your mileage may vary' te benadrukken deed ik hetzelfde maar dan omgekeerdquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:29 schreef speknek het volgende:
Nu ik het teruglees kwam mijn reactie wel erg arrogant over.
...
YMMV blijkt wel.
Echte histologie... dat heb ik zelf dan weer nooit gedaan, wel tof.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:11 schreef Re het volgende:
Moleculaire biologie is wel leuk ja, nog aardig wat hippocampi met de freezecoupeer lopen zagen, beetje isotoopwerk en MR of GR receptoren aankleuren... (BNRF iets ook geloof is, en stress, en geheugen en dus veel rattenexperimenten), maar dat was stagewerk.
ja en als je studeerd aan aardappels zit je al gauw aan een half jaarquote:Op woensdag 5 september 2012 11:16 schreef SuperWeber het volgende:
Tsssssssssssk, als je binnen de moleculaire biologie aan schimmels werkt, duur elke proef minimaal een week...
quote:Op woensdag 5 september 2012 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja en als je studeerdt aan aardappels zit je al gauw aan een half jaar
Aaaaaaai, slechte formulering, ik zie het. Excuus! Het was meer bedoeld als geruststelling dat het meevalt met hoe zwaar promoveren is. Staat er vervolgens dat ik in die jaar tijd 1 week vakantie heb gehad (wat ook klopt). Heulemaal niet zwaar, promoveren.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:18 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dat zeker, ik vond de originele reactie van Szlie dan al vreemd, en dacht eigenlijk dat je voor de grap met dat verhaal aan de gang ging. Om dat `your mileage may vary' te benadrukken deed ik hetzelfde maar dan omgekeerd
Dat heb ik wel als een nadeel ondervonden, dat wij eenmalig onze meetinstrumenten kiezen en het daarbij moeten houden. Er zijn tussentijds weinig tot geen mogelijkheden voor nieuwe ideeën en aanpassingen. Een ander nadeel van een longitudinale dataverzameling in de sociale wetenschappen is dat je met mensen werkt. Er gaat relatief veel tijd zitten in het enthousiast maken en houden van mensen (in ons geval directeuren, docenten en leerlingen) omdat je wilt dat ze volgend jaar ook nog deelnemen.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Gemiddeld 3 proeven per week die resultaten duiden en tegelijkertijd nieuwe proeven bedenken voor de week erna.
Heb je geen werk meer?quote:Op woensdag 5 september 2012 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb me weer ingeschreven bij het uitzendbureau, met een beetje geluk sta ik over een paar weekjes weer ladders in elkaar te zetten.
Hoezo kun je dat niet? Je hebt geen handen?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je geen werk meer?
Ik ben ook zoekende, maar ik kan geen ladders in elkaar zetten, helaas.
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:22 schreef Norrage het volgende:
Ladders in elkaar zetten?? Als in...ladders?
Ha komrad, leef je nogquote:Op woensdag 5 september 2012 11:21 schreef komrad het volgende:
ik promoveer niet maar wens jullie veel succes en kom vooral even een paar oude bekenden groeten
het lijkt er wel opquote:
Prima hoor, net een artikel afgewezen helaas (even on-topicquote:Op donderdag 6 september 2012 19:08 schreef komrad het volgende:
[..]
het lijkt er wel op. met mij gaat het erg goed. En hoe is het met jou?
En geaccepteerdquote:Op maandag 10 september 2012 14:48 schreef SuperWeber het volgende:
Ik kreeg het laatste paper voor de 2e keer terug afgelopen weekend. Prof. en ik beide erg chagrijnig omdat er 1 notoire zeikreferent bij zit, die wil dat we immunoblots gaan doen (eerst antibody maken etc., of tag eraan knopen en dan complementeren in die schimmel van ons is ook niet echt een snelle oplossing). Gelukkig gaf de editor aan dat hij het eigenlijk ook niet echt nodig vond, dus of we nog even de graphical abstract (wat sowieso een suf iets is) wilden verbeteren zodat de betreffende referent nog een beetje blij wordt...
Nice, gefeliciteerd! Andere trouwens ook met de publicaties. Ik ben nog steeds bezig met het opzetten van de multicenter studies. Het kost altijd veel meer tijd en papierwerk dan je verwacht. Maarja onderzoek bij kinderen, dan vraag je er ook wel een beetje omquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
En geaccepteerd
Nu is alles wat ik van mijn PhD wilde publiceren ook daadwerkelijk gepubliceerd
graphical abstract? is dat net zo iets als die extra intro's die er bij cell bij zitten?quote:Op maandag 10 september 2012 14:48 schreef SuperWeber het volgende:
Ik kreeg het laatste paper voor de 2e keer terug afgelopen weekend. Prof. en ik beide erg chagrijnig omdat er 1 notoire zeikreferent bij zit, die wil dat we immunoblots gaan doen (eerst antibody maken etc., of tag eraan knopen en dan complementeren in die schimmel van ons is ook niet echt een snelle oplossing). Gelukkig gaf de editor aan dat hij het eigenlijk ook niet echt nodig vond, dus of we nog even de graphical abstract (wat sowieso een suf iets is) wilden verbeteren zodat de betreffende referent nog een beetje blij wordt...
Jepsquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
graphical abstract? is dat net zo iets als die extra intro's die er bij cell bij zitten?
Een abstract met een plaatje dusquote:
quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een abstract met een plaatje dus
quote:
Heb kinderen van 8 jaar in een scanner gelegd en onderworpen aan een uitgebreide testbatterij. De METC keek er naar en vroeg alleen maar of ik enkele bewoordingen in de brief wilde aanpassen. Toen liep ik ineens 3 maanden voor op schemaquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:42 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nice, gefeliciteerd! Andere trouwens ook met de publicaties. Ik ben nog steeds bezig met het opzetten van de multicenter studies. Het kost altijd veel meer tijd en papierwerk dan je verwacht. Maarja onderzoek bij kinderen, dan vraag je er ook wel een beetje om
Dat klinkt goed. Hopen dat het bij mij ook zo gaatquote:Op maandag 17 september 2012 10:16 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Heb kinderen van 8 jaar in een scanner gelegd en onderworpen aan een uitgebreide testbatterij. De METC keek er naar en vroeg alleen maar of ik enkele bewoordingen in de brief wilde aanpassen. Toen liep ik ineens 3 maanden voor op schema![]()
Ik deed inderdaad MRI. Er is door de CCMO vastgelegd dat kinderen vanaf 8 jaar zelf kunnen beslissen of ze meedoen met het onderzoek ja/nee. We hebben inderdaad daarbij inderdaad ook gebruik gemaakt van een mock-scanner, die is namelijk aanwezig in het VUmc.quote:Op maandag 17 september 2012 11:35 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Hopen dat het bij mij ook zo gaatHeb jij een oefensessie gedaan? Als ik zo de CCMO dingen doorkijk is dat volgens mij verplicht voor kinderen tussen de 8 en 12 jr bij MRI onderzoek. Of deed jij geen MRI?
http://www.cursor.tue.nl/(...)a-door-auto-inbraak/quote:Promotie eindigt in drama
Wat een van de mooiste dagen van haar leven had moeten worden, eindigde voor TU/e-promovenda Maartje Bastings maandagnacht in mineur. Na de succesvolle verdediging van haar proefschrift over supramoleculaire materialen, gevolgd door 'n diner en feest in De Effenaar, bleek na middernacht dat al haar spullen –inclusief wetenschappelijke data– uit de auto waren gestolen.
Volgens een aangeslagen Bastings heeft de dader waarschijnlijk op de uitkijk gestaan. “Rond half twaalf hebben we alvast wat spullen naar de auto gebracht. Toen we een uur later, nadat we van de gasten afscheid hadden genomen, weer bij de auto kwamen, bleek er opeens wel heel veel ruimte om alle cadeaus op te bergen.”
De diefstal komt voor de kersverse doctor extra ongelegen. Alvorens ze aan de slag gaat aan Harvard University, vertrekt ze vrijdag voor een maand naar Nepal. Als geluk bij een ongeluk had ze haar paspoort en visum thuis gelaten, anders was die reis ook nog in gevaar gekomen. “Je hebt niet binnen een paar dagen een nieuw visum.”
Op de gestolen MacBook Pro staan data, grafieken en analyses die Bastings afgelopen maand thuis heeft uitgewerkt om het deel van haar promotieonderzoek klaar te maken voor publicatie. Extra bitter is dat de backup van deze gegevens – op een externe harde schijf – ook in de auto lag. “Die had ik mee voor het geval dat er iets met mijn presentatie mis zou gaan.”
Voor Bastings is het kwijtraken van die wetenschappelijke gegevens erger dan het verlies van haar laptop, portemonnee met pasjes en mobiele telefoon. “Die zijn voor mij vervangbaar. Aan de data heeft niemand iets, maar die krijg ik niet terug.” Onder de gestolen spullen waren ook een beamer en laptop van de TU/e.
Uiteindelijk bracht Bastings de nachtelijke uren op het politiebureau door om aangifte te doen en haar passen en telefoon te laten blokkeren. Daar werd meteen ook getest of de traceersoftware op haar MacBook al locatiegegevens had doorgestuurd. “Helaas had ik de WiFi uitgezet om pop-ups tijdens de presentatie te voorkomen. We moeten dus wachten tot de nieuwe eigenaar die functie weer inschakelt.”
De hoop is dat de dief haar laptoptas, een opvallend olijfgroen exemplaar van het merk Crumpler (zie foto), inclusief externe harde schijf, ergens in de bosjes heeft gedumpt. “Ik hoop dat iemand die vindt. Hopelijk draagt deze publiciteit daaraan bij.”
jezus wat triest zegquote:Op woensdag 26 september 2012 17:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.cursor.tue.nl/(...)a-door-auto-inbraak/
Triest, maar ook wel een beetje domquote:
Of je zo'n schijf nou wel of niet meesleept, als er thuis brand uitbreekt dan ben je die data ook kwijt.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:20 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Triest, maar ook wel een beetje dom![]()
Wie heeft er aan het eind van zijn promotietraject nu alle uitgewerkte data alleen gebackupt op een externe harde schijf, die je dan ook nog eens onnodig meesleept samen met je laptop? Apple heeft toch uitstekende online storage mogelijkheden, en ze zal een groot deel van de data toch ook wel eens naar haar promotors hebben gemaild?
Ik kom, ruim drie jaar na mijn promotie, nog steeds overal versies tegen van artikelen en hoofdstukken die ik ergens heb opgeslagen, ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat iemand die een postdoc krijgt op Harvard zo naïef is...
quote:Op donderdag 27 september 2012 10:06 schreef SuperWeber het volgende:
Btw... Mijn proefschrift is inmiddels gedrukt![]()
![]()
Tof proefschrift hoor weberquote:Op donderdag 27 september 2012 10:06 schreef SuperWeber het volgende:
Btw... Mijn proefschrift is inmiddels gedrukt![]()
![]()
Ah, heb je hem al gelezenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tof proefschrift hoor weberhet is wel een dikke
![]()
Het dankwoordquote:
Ik had dat ook, dus ik zo lang mogelijk rekken met versturen naar de drukker, maar het woord accepted kwam maar niet binnen. 3 dagen nadat ik het verstuurt had kwam het wel binnen...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:38 schreef Quoi het volgende:
Maar eens een planning gemaakt voor mijn promotie. Offertes voor drukkerijen en feestlocatie weggestuurd, titelpagina is goedgekeurd![]()
Nog een laatste edit, schrijven cv en laatste deel dankwoord is nog nodig, en hoop eerlijk gezegd nog op de reactie "accepted" van een tijdschrift binnen 2 weken. Staat toch net wat leuker!
Oja, en ik heb inmiddels 2 voorkanten....moet nog kiezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |