abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:15:32 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_113805412
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen gebruikelijke constructie maar het klinkt me eerder in de oren dat ze je de optie willen geven om het ook in 4 ipv 3 jaar te doen (las hierboven dat 3 jaar in duitsland normaal is) 80 20 is wel normaal...

Ik weet niet hoe het in het buitenland is maar in nederland moet je wel iets heel raars doen wil je niet met een PhD naar buiten komen (de enige die ik ken is er zelf mee gestopt)
Die PhD die krijg je toch wel uiteindelijk in NL, uiteindelijk gaat het gewoon om de kwaliteit en de kwantiteit van je werk (-houding) dat bepaald hoe waardevol een promotie uiteindelijk is.
pi_113805716
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:05 schreef Re het volgende:
internationaal gezien maakt het natuurlijk weinig uit of je je PhD in 3 danwel 4 jaar gedaan hebt, en is er een publicatieverplichtingsquotum in duitsland?
Ik heb geen idee of er een algemeen quotum is, maar blijkbaar is er bij deze universiteit wel iets in die richting. Ik word binnenkort in contact gebracht met wat Duitse PhD studenten uit dezelfde groep (naja, de huidige groep van die prof), ik zal ze er dan eens naar vragen ;)
  Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 14:23:19 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113805799
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:21 schreef Zind het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of er een algemeen quotum is, maar blijkbaar is er bij deze universiteit wel iets in die richting. Ik word binnenkort in contact gebracht met wat Duitse PhD studenten uit dezelfde groep (naja, de huidige groep van die prof), ik zal ze er dan eens naar vragen ;)
Het klinkt iig alsof je ze graag willen hebben dat is al een goed teken :) (enige wat overblijft is dus of je het zelf wil)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_113806141
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het klinkt iig alsof je ze graag willen hebben dat is al een goed teken :) (enige wat overblijft is dus of je het zelf wil)
Dat is een goede vraag :P. Het lijkt me echt heel leuk maar dan blijft toch dat kleine stemmetje in mijn hoofd: waar ga ik dan naartoe met mijn toekomst ;). (niet dat ik daar eerst wel een idee over had hoor!)

En dat hele idee van emigreren... Het is toch anders dan een exchange van 6 maanden waarbij je weer terug gaat naar Nederland, denk ik :P

Stiekem heb ik al besloten dat ik dit gewoon wil gaan doen, maar voor de vorm wil ik toch eerst wel eens in Hamburg gaan kijken wat voor stad het is :D.
  donderdag 5 juli 2012 @ 14:36:11 #105
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_113806378
Hamburg, best prima stad. Ok, niet zo lieflijk als sommige oude stadjes elders in Europa, maar zeker geen saaie stad.
pi_113806680
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:36 schreef Grumpey het volgende:
Hamburg, best prima stad. Ok, niet zo lieflijk als sommige oude stadjes elders in Europa, maar zeker geen saaie stad.
Er is wel genoeg te doen dus? Dat is mooi :D.

De andere grote vraag wordt dan nog: Huisvesting...
(en eerst even mn master thesis afronden natuurlijk :P)
pi_113807220
quote:
3s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:05 schreef Re het volgende:
internationaal gezien maakt het natuurlijk weinig uit of je je PhD in 3 danwel 4 jaar gedaan hebt, en is er een publicatieverplichtingsquotum in duitsland?
Of er een publicatieverplichtingsquotum (klinkt bijna Duits) is, durf ik niet te zeggen, maar het meest bizarre proefschrift dat ik ooit gezien heb, was van een Duitser. Honderden pagina's A4, dubbelzijdig gedrukt, mooi ingebonden, met een dikte van een flink telefoonboek. Dus niet die van Ameland, maar die van Amsterdam.

Als we wel eens depressief waren, dan gingen we bij hem op bezoek om naar dat proefschrift te kijken. Was altijd weer lachen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:00:06 #108
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113812624
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:36 schreef Grumpey het volgende:
Zijn er nog specifieke plekken in Hamburg waar jij regelmatig komt?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_113821981
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef Zind het volgende:
Ondertussen iets meer duidelijkheid gekregen over de optie in Duitsland.

20% onderwijs en 80% onderzoek (en optioneel zelf extra vakken volgen voor presentatie/schrijf-skills en b.v. taalcursussen).

Daarnaast werd me verteld dat het in eerste instantie een contract zou zijn voor 2 jaar dat daarna verlengd wordt op basis van de tijd die ik nog nodig heb (dus of nog 1 jaar of 2 jaar extra). Dat zou aan mij liggen en aan een aantal eisen m.b.t. het aantal en de kwaliteit van publicaties.

Is dat een normale constructie? Want het lijkt me toch vervelend als er een daadwerkelijke kans is dat je de PhD niet af kan maken na 2 jaar onderzoek ;)
Met 20/80 heb je doorgaans echt wel 4 jaar de tijd nodig. Of het meetpunt na 2 jaar normaal is: welja, in Nederland kun je technisch gezien elk jaar ontslagen raken, het eerste jaar relatief gemakkelijk (soort go/no-go moment). Fundamenteel zit dat moment dus gewoon een jaar later. Ik zou er gewoon voor gaan, als ik het zo hoor ;)
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_113839007
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:50 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Ik zou er gewoon voor gaan, als ik het zo hoor ;)
Waarschijnlijk heb ik gewoon last van die standaard onzekerheid die veel mensen hebben als ze bijna klaar zijn met hun master. Nu 5 jaar studeren moet ik ineens weer beslissingen over mijn leven gaan maken... Waarbij mijn vrienden in het bedrijfsleven me vooral proberen te overtuigen dat ik ook bij een consultancy-firma moet gaan werken en vrienden die aan t promoveren zijn dat toch echt als de beste optie voor mij aanprijzen... :?

Op dit moment ben ik lichtelijk verward en zou ik liever de beslissing uitstellen en de wereld aan me voorbij laten gaan :')
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:23:14 #111
124676 RobertoCarlos
pi_113839040
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:19 schreef Zind het volgende:

[..]
Op dit moment ben ik lichtelijk verward en zou ik liever de beslissing uitstellen en de wereld aan me voorbij laten gaan :')
In dat geval lijkt me de overgang van studeren naar promoveren het kleinst, bij consultancy kom je direct in de echte wereld terecht
  vrijdag 6 juli 2012 @ 08:30:15 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_113839092
Tussen aio zijn en snelle consultant jongen is wel een beetje keuze tussen de light en de dark side of the force.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113839258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:30 schreef speknek het volgende:
Tussen aio zijn en snelle consultant jongen is wel een beetje keuze tussen de light en de dark side of the force.
Depending on who you're talking to ;-)

Maar ja... het zijn wel uitersten en het lijkt me allebei leuk :P. Ik wil in ieder geval geen keuze maken op basis van de makkelijkste weg (met de kleinste overgang tussen studeren en promoveren ;-p). Zodra ik een "normaal" (niet-studenten) appartement moet gaan huren en belastingen moet gaan betalen zit ik toch al in de echte wereld, ongeacht waar ik werk :')
pi_113839422
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:46 schreef Zind het volgende:

[..]

Maar ja... het zijn wel uitersten en het lijkt me allebei leuk :P.
Met de opmerking dat ik het vermoeden heb dat het veel uitdagender is om zelf onderzoek te doen dan om een uitgekauwd truckje toe te passen in n organisatie waar je een nummertje bent.
(een vriend van me zat laatst al te klagen dat hij zijn werk bij "1 van de grote 4" niet echt interessant meer vindt... na minder dan een jaar in dienst...)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:59:38 #115
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_113840722
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Zijn er nog specifieke plekken in Hamburg waar jij regelmatig komt?
Ben er 2x een lang weekend geweest, en dan krijg je net genoeg mee om te zien dat het best een bruisende stad is met een goed uitgaansleven (niet alleen reperbahn) en hippe plekken in bijv. de nieuwe haven, maar niet om het de status 'regelmatig komen' te geven ;)
  Moderator vrijdag 6 juli 2012 @ 10:01:44 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113840772
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:30 schreef speknek het volgende:
_O-
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:25:09 #117
124676 RobertoCarlos
pi_113862931
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:46 schreef Zind het volgende:

[..]

Depending on who you're talking to ;-)

Maar ja... het zijn wel uitersten en het lijkt me allebei leuk :P.
Dan doe je allebei: in deeltijd promoveren en in deeltijd werken. Problem solved ^O^
pi_113958961
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 19:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan doe je allebei: in deeltijd promoveren en in deeltijd werken. Problem solved ^O^
Daar heb ik dan even een iets ander gevoel bij... Persoonlijk denk ik dat het makkelijker is om je ofwel volledig op onderzoek te richten ofwel volledig op werken in n bedrijf.

Ik loop op dit moment bij de afronding van mijn master al aan tegen de verschillende belangen van mijn universiteit en het bedrijf waar ik zit (en ik ben heel blij dat ik morgen mijn eindpresentatie en mijn laatste werkdag heb... dan kan ik de komende 3 maanden gewoon rustig verder met analyse en schrijven zonder direct gezeur aan mijn hoofd vanuit dit bedrijf).

Maar goed, dat is dus puur mijn eigen gevoel hierover (ik kan me voorstellen dat andere mensen hier anders over denken). Misschien dat ik er anders over zou denken als ik de baan bij de uni niet zou krijgen en daarna wel een baan in t bedrijfsleven kan vinden met een mogelijkheid tot promoveren in de toekomst...
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 09:30:58 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113959022
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:25 schreef Zind het volgende:

[..]

dan kan ik de komende 3 maanden gewoon rustig verder met analyse en schrijven zonder direct gezeur aan mijn hoofd vanuit dit bedrijf

Ah je maakt zelf de keuze al ;)
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 09:32:35 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113959050
Mijn laaste stukje proefschrift is net gepubliceerd... http://www.intechopen.com(...)e-receptor-transport

Nu nog maar eens zien dat daar nog wat ander soortige publicaties bij gaan komen :o
pi_113961216
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ah je maakt zelf de keuze al ;)
Haha, tsja, ik denk dat ik al wel een keuze heb gemaakt O-)
(Maar eerst nog ff een bezoekje aan de stad brengen voordat ik echt de beslissing neem, het blijft toch wel een grote beslissing :P )
pi_113961293
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn laaste stukje proefschrift is net gepubliceerd... http://www.intechopen.com(...)e-receptor-transport

Nu nog maar eens zien dat daar nog wat ander soortige publicaties bij gaan komen :o
Dat ziet er best ingewikkeld uit... duidelijk niet mijn vakgebied :')
pi_113961375
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:10 schreef Zind het volgende:

[..]

Haha, tsja, ik denk dat ik al wel een keuze heb gemaakt O-)
(Maar eerst nog ff een bezoekje aan de stad brengen voordat ik echt de beslissing neem, het blijft toch wel een grote beslissing :P )
Groot gelijk! Ondanks dat het niet hét belangrijkste is moet je er toch wel een groot deel van je tijd doorbrengen, zo'n stad!
Ja doei.
pi_113961577
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Groot gelijk! Ondanks dat het niet hét belangrijkste is moet je er toch wel een groot deel van je tijd doorbrengen, zo'n stad!
Inderdaad :). Daarnaast is het in dit geval niet alleen maar verhuizen, maar ook daadwerkelijk emigreren (tot nu toe ben ik steeds als student naar t buitenland geweest, dus dan blijf je op papier gewoon in Nederland wonen :P)
pi_113961697
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:24 schreef Zind het volgende:

[..]

Inderdaad :). Daarnaast is het in dit geval niet alleen maar verhuizen, maar ook daadwerkelijk emigreren (tot nu toe ben ik steeds als student naar t buitenland geweest, dus dan blijf je op papier gewoon in Nederland wonen :P)
Yup. Dat hebben wij ook gedaan toen we naar Hull gingen. Ondanks dat ik er al wel 's geweest was even een weekendje die kant op, universiteit bekijken, stadscentrum bekijken en daarnaast wat woonwijken om te zien waar we absoluut wel en vooral waar we absoluut niet wilden wonen... :) En dat grapje herhaalt zich weer volgend jaar. :)
Ja doei.
pi_113962307
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup. Dat hebben wij ook gedaan toen we naar Hull gingen. Ondanks dat ik er al wel 's geweest was even een weekendje die kant op, universiteit bekijken, stadscentrum bekijken en daarnaast wat woonwijken om te zien waar we absoluut wel en vooral waar we absoluut niet wilden wonen... :) En dat grapje herhaalt zich weer volgend jaar. :)
Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?

Dat 'wonen' zit me trouwens nog wel dwars, want er is me verteld dat het best lastig kan worden om woonruimte te vinden... :{
  maandag 9 juli 2012 @ 11:52:26 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113962449
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:47 schreef Zind het volgende:

[..]

Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?

Dat 'wonen' zit me trouwens nog wel dwars, want er is me verteld dat het best lastig kan worden om woonruimte te vinden... :{
Kun je dat niet via je toekomstige werk vinden, neem zoiets mee in je onderhandeling oid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 9 juli 2012 @ 11:52:58 #128
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_113962471
Sowieso krijg je een inkomen, dat geeft al wat speling tov bijvoorbeeld een studentenwoning.
pi_113962472
Ja, maar vooral voor het wonen kun je wel in een oogopslag zien wat de betere en wat de slechtere buurten zijn. Zeker die laatsten vallen heel goed op, zeker in de Britse steden is mijn ervaring.

En verder.. even zien wat zo'n centrum aan winkels te bieden heeft voor dingen die je nodig hebt en 'concluderen dat je het er wel mee redt' is wmb genoeg. Ook even rond het universiteitsgebied kijken. Hier zit bijvoorbeeld één straatje bij de universiteit vol met café's en koffiedrinkplekjes en langs de straat van de universiteit wat leuke pubs en meer heb je dan eigenlijk niet nodig. De stad zelf ervaar je pas echt als je er woont en dan zie je ook hoe vaak je ergens komt: ik ben dit jaar bijvoorbeeld pas 3 keer in het stadscentrum geweest :') De sfeer proeven vind ik wel belangrijk. Je kunt niet 100% inzien wat voor stad 't is en waar je vaak zult belanden voor welke activiteit, maar veel kun je wel een beetje proeven in een weekendje, maar wellicht zijn wij gewoon heel makkelijk, dat kan ook :+

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 09-07-2012 12:03:13 ]
Ja doei.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:00:57 #130
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_113962730
Daarnaast is Hamburg een gevaarlijke stad om te beoordelen op 1e indruk: het is namelijk een stad die op het 1e aanzicht niet zo heel veel indruk maakt, maar wat in tegenstelling tot veel andere steden wel boeiend blijft. Plus daarnaast: heel veel moderne architectuur waar je je vingers bij aflikt :Y
pi_113962885
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:47 schreef Zind het volgende:

[..]

Lastig in Duitsland is wat anders dan lastig in Nederland heb ik het idee. Hamburg is geen Berlijn of München. Hier in Bonn zeiden ze dat het ook lastig ging worden om een woning te vinden, maar eigenlijk ging het mij vrij makkelijk, er komen hier vrij veel appartementen vrij de hele tijd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113963078
Ik zal hier ook maar eens posten :) ik hoop in april klaar te zijn met mijn master en dan te gaan promoveren...tenminste dat wilde ik altijd totdat ik een paar weken geleden ging twijfelen ;(. Stapel correcties op mijn stageverslag tot 2 keer toe en nu zie ik geen hoop meer in mijn verslag, nu moet ik ook nog een korte scriptie schrijven die nu vertraging heeft opgelopen omdat dat stomme stageverslag nog niet goed genoeg is; ik moet m woensdag inleveren en dan volgende week nog een presentatie geven en naast dat moet ik ook nog ergens tijd vandaan halen om mijn tentamens te halen! En in september begin ik met mijn afstuderen... Is het me die stress wel allemaal waard? als promovendus wordt het nog erger, maar moet ik dat wel willen ;(
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_113963133
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Lastig in Duitsland is wat anders dan lastig in Nederland heb ik het idee. Hamburg is geen Berlijn of München. Hier in Bonn zeiden ze dat het ook lastig ging worden om een woning te vinden, maar eigenlijk ging het mij vrij makkelijk, er komen hier vrij veel appartementen vrij de hele tijd.
Hmm, ok, dat zou fijn zijn :)
Ik had wel even gezocht op wat websites die me waren aangeraden, maar daar staat een zeer beperkt aanbod van huurwoningen... er is me wel verteld dat ik zelf huisvesting zal moeten zoeken, dus het zou fijn zijn als ik relatief makkelijk iets kan vinden ;)
pi_113963670
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:11 schreef Californium het volgende:
Ik zal hier ook maar eens posten :) ik hoop in april klaar te zijn met mijn master en dan te gaan promoveren...tenminste dat wilde ik altijd totdat ik een paar weken geleden ging twijfelen ;(. Stapel correcties op mijn stageverslag tot 2 keer toe en nu zie ik geen hoop meer in mijn verslag, nu moet ik ook nog een korte scriptie schrijven die nu vertraging heeft opgelopen omdat dat stomme stageverslag nog niet goed genoeg is; ik moet m woensdag inleveren en dan volgende week nog een presentatie geven en naast dat moet ik ook nog ergens tijd vandaan halen om mijn tentamens te halen! En in september begin ik met mijn afstuderen... Is het me die stress wel allemaal waard? als promovendus wordt het nog erger, maar moet ik dat wel willen ;(
Ik weet niet of het helpt, maar ik vond zelf de laatste maanden voor mijn afstuderen ook de meest chaotische van mn hele master. Als je straks vakantie hebt en alles gehaald hebt kijk je vast weer beter tegen het leven aan? :)

Edit: en voordat ik het vergeet te zeggen: Sterkte!!!

(Ik zit momenteel ook zwaar in de stress over mijn afronding van mn onderzoek in India, maar gelukkig heb ik over 2 dagen eerst even een weekje vakantie voordat ik nog 3 maanden door moet :P )
pi_113980219
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (bijna klaar). Ik ben redelijk gedisciplineerd en heb nooit deadlines gehad...ik heb wel 3 jaar gewerkt met welgeteld één week vakantie. Je hoeft niet eens beestachtig te werken, als je maar goed je best doet en dingen niet op het laatste moment laat aankomen. Heus, promoveren is niet eng.

Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vind ik het goed te doen :s) .
pi_114002773
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:23 schreef Szlie het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (bijna klaar). Ik ben redelijk gedisciplineerd en heb nooit deadlines gehad...ik heb wel 3 jaar gewerkt met welgeteld één week vakantie. Je hoeft niet eens beestachtig te werken, als je maar goed je best doet en dingen niet op het laatste moment laat aankomen. Heus, promoveren is niet eng.

Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vind ik het goed te doen :s) .
Was het een keuze om maar 1 week vakantie te nemen? (Ik heb gewoon afentoe een vakantie nodig om te resetten ;))
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:36:55 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114003179
quote:

Heb hier precies hetzelfde. Heb gewoon hard doorgewerkt, en ik ben nu na 3,5 jaar eigenlijk helemaal klaar. Heb nu nog een half jaar 'over' eigenlijk. Gelukkig ook veel geld nog over in mijn congressenpot, dus naast dat ik de promotie net wat mooier afrond dan gemiddeld ga ik ook nog even genieten de komende maanden.

edit: gemiddeld heb ik 3 weken vakantie per jaar genomen: 1 met de kerst, 1 in de zomer, en 1 voor wintersport.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:38:46 #138
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114003241
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:33 schreef Spatzmann het volgende:
Ik hoop eindelijk nu mijn promotie weer op te pakken, dat is behoorlijk op losse schroeven komen te staan. Ik ben een extern promovendus, maar ik ben bijna een jaar ziek geweest. Ik ga in augustus weer ana het werk en dan maar kijken hoe het er voorstaat. Ik heb wel het idee dat de universiteit gewoon verder wil, maar mijn werkgever deed voor mij nziekte al moeilijk omdat het ze te lang duurde...

Ik heb wel een paar zeer goede publicaties in journals en in requirements engineering conferenties (REFSQ 2012 BIJVOORBEELD)..
Succes!
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 14:24:35 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114012347
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:33 schreef Spatzmann het volgende:
Ik hoop eindelijk nu mijn promotie weer op te pakken, dat is behoorlijk op losse schroeven komen te staan. Ik ben een extern promovendus, maar ik ben bijna een jaar ziek geweest. Ik ga in augustus weer ana het werk en dan maar kijken hoe het er voorstaat. Ik heb wel het idee dat de universiteit gewoon verder wil, maar mijn werkgever deed voor mij nziekte al moeilijk omdat het ze te lang duurde...

Ik heb wel een paar zeer goede publicaties in journals en in requirements engineering conferenties (REFSQ 2012 BIJVOORBEELD)..
Heavy verhaal succes verder *O*
pi_114025704
Ja, eigen keuze vooral. Het liep allemaal zo lekker en in de zomervakanties is er geen hond die aan je kop zeikt...heerlijk werken is dat dan! Dat ik nu dan toch 4 jaar bezig ben, heeft te maken met zaken die ik liever niet openbaar op het forum neerzet ;) .

Als die ellende er niet tussen was gekomen, was ik vorig jaar klaar geweest.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2012 @ 11:27:03 #141
230491 Zith
pls tip
pi_116378155
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).

Ik ga 'hem' alleen wel part-time doen, voor een instituut die mij voor 1.0 fte betaalt om voor 50% aan een project mee te helpen, en 50% mijn eigen onderzoek te schrijven.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Forum Admin dinsdag 4 september 2012 @ 12:10:38 #142
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_116379502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).

Ik ga 'hem' alleen wel part-time doen, voor een instituut die mij voor 1.0 fte betaalt om voor 50% aan een project mee te helpen, en 50% mijn eigen onderzoek te schrijven.
Pittig, ik heb het ook deels gedaan (en helaas gestopt met promoveren). Pas op dat je niet in de valkuil loopt dat beide 'projecten' op 1.0 fte komen te zitten. Tijdig aan de rem trekken en zorgen dat je aan beide kanten support blijft houden voor zowel je projecten als promotie onderzoek.

(En alsnog gisteren te horen gehad dat ik toch nog maar een nieuw paper de deur uit moet doen; maar eens selectief shoppen voor een leuke conferentie/lokatie).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_116379538
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Leuk! Succes!
Ja doei.
pi_116379580
Hey het andere topic! :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:14:22 #145
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_116379624
Vandaag mijn proefschrift naar de drukker gestuurd *O*
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Forum Admin dinsdag 4 september 2012 @ 12:15:20 #146
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_116379658
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Gefeliciteerd!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:16:44 #147
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_116379686
quote:
Super! Ik ga vandaag beginnen met de inleiding en de discussie van mijn proefschrift. Het einde is in zicht!
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 12:19:04 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116379747
quote:
*O*
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:32:59 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_116383340
quote:

Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch en heb nooit deadlines gehaald...ik heb wel 3 jaar vakantie gevierd met welgeteld één week heel hard werken. Als je een beetje talent voor je onderwerp hebt kun je ook alles op het laatste moment nog doen. Heus, promoveren is niet eng.

Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vond ik het goed te doen :s) .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_116383587
quote:
Wat fijn en goed! ^O^
Ja doei.
pi_116383617
Ik krijg net m'n bevestiging binnen: alles voor m'n master is geregeld en ik kan beginnen! :o

Wel eng ineens dat 't écht is! :o Wel leuk eng, dat wel! :)
Ja doei.
pi_116390961
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 14:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch en heb nooit deadlines gehaald...ik heb wel 3 jaar vakantie gevierd met welgeteld één week heel hard werken. Als je een beetje talent voor je onderwerp hebt kun je ook alles op het laatste moment nog doen. Heus, promoveren is niet eng.

Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vond ik het goed te doen :s) .
Ach jongens, met de hoeveelheid vrije tijd vond ik het wel meevallen tjidens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch maar haalde altijd de deadlines...ik heb wel 3 jaar lang heel hard gewerkt met welgeteld één vrije dag per maand. Beestachtig werken is prima te doen; gewoon vastbijten in alles wat langst komt en geen detail ongemoeid laten. Heus, promoveren is niet eng.

Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek deed, met 2 extra banen ernaast. Zo vulde ik die ene vrije dag per maand toch nog betekenisvol in :s) .
  dinsdag 4 september 2012 @ 22:29:05 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_116402400
Nu ik het teruglees kwam mijn reactie wel erg arrogant over :@. Ik had uiteraard de mazzel dat mijn onderzoek over mijn grootste hobby ging (games), en ik dus bij aanvang op een gedeelte al meer wist dan veel wetenschappers die mijn vakgebied ingerold waren, plus dat ik het geen probleem vond om 24/7 over een probleem te malen.

YMMV blijkt wel.
pi_116410640
Ik merk dat er tussen vakgroepen onderling al veel verschil bestaat in wat er bijvoorbeeld op het gebied van dataverzameling wordt verwacht. Bij ons is het gebruikelijk om longitudinaal, empirisch onderzoek te verrichten en dat betekent 3 jaar lang vol aan de bak met data verzamelen. Officieel mag je niet meer dan een bepaald deel van het jaar daaraan besteden, maar ik merk dat de meeste collega's er ruimschoots overheen gaan. Als gevolg daarvan haalt een enkeling het om binnen de vooraf gestelde promotieduur het proefschrift naar de commissie te sturen. Er blijft nu eenmaal in die 3 jaar weinig tijd over voor het analyseren van de data en het schrijven van artikelen, om over de theoretische verdieping vooraf maar te zwijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 5 september 2012 @ 09:47:19 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116412304
Het was altijd hollen of stilstaan eigenlijk, meestal als je een experiment had was het van 's ochtends 8 tot 's avonds laat achter de labtafel je ding doen en dan kon je ook nog eens in het weekend worden opgepiept (ja we hadden een echte pieper) en dan kon je weer aan de slag (materiaal was nou eenmaal schaars). De rest van de tijd was het een beetje freubelen met grafiekprogramma's en statistiek en dus een beetje beta testen met de maker van Prism over multivariabele analyses van S curves. En dan is de 4 jaar toch wel zo voorbij en moest er nog een half jaartje bij aangezien we verplicht 4 artikelen in press moesten hebben. Het proefschrift is dan in feite makkelijk gemaakt, de 4 artikelen en een leuke intro in nederlands en engels en een discussie - hypothese schrijven.
pi_116412859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 22:29 schreef speknek het volgende:
Nu ik het teruglees kwam mijn reactie wel erg arrogant over :@.
...
YMMV blijkt wel.
Dat zeker, ik vond de originele reactie van Szlie dan al vreemd, en dacht eigenlijk dat je voor de grap met dat verhaal aan de gang ging. Om dat `your mileage may vary' te benadrukken deed ik hetzelfde maar dan omgekeerd :P
  woensdag 5 september 2012 @ 10:33:32 #157
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_116413221
Dataverzameling was bij mij hectisch (lees: druk en enkele maanden 7 dagen per week werken), maar daarna was het ook gelijk alle rust van de wereld. Heb rustig alles kunnen opschrijven en meer dan helft inmiddels kunnen publiceren. Achteraf had die dataverzameling helemaal niet zo hectisch hoeven zijn, maar de tijd die ik daar bespaard heb (lees: ongeveer een jaar) kan ik nu goed gebruiken! :)
  Moderator woensdag 5 september 2012 @ 10:43:21 #158
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116413477
hehe in de moleculaire biologie is het niet allemaal zo gestructureerd je hobbelt eigenlijk achter je eigen resultaten aan. Gemiddeld 3 proeven per week die resultaten duiden en tegelijkertijd nieuwe proeven bedenken voor de week erna. Heb maar zelden proeven gehad die langer duren dan een week. De helft van de proeven is slechts het bouwen van tools de andere helft is daadwerkelijk data voor in je proefschrift maar de dingen voor in je proefschrift moet je een keer of 10 over doen zodat je weet dat het reproduceerbaar is. Als ik mijn boekje nu doorlees en kijk wat voor figuren erin staan kan ik het hele boekje 'nadoen' binnen 2 maanden :D
  woensdag 5 september 2012 @ 11:11:57 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116414180
Moleculaire biologie is wel leuk ja, nog aardig wat hippocampi met de freezecoupeer lopen zagen, beetje isotoopwerk en MR of GR receptoren aankleuren... (BNRF iets ook geloof is, en stress, en geheugen en dus veel rattenexperimenten), maar dat was stagewerk.
  woensdag 5 september 2012 @ 11:16:26 #160
27167 SuperWeber
pi_116414291
Tsssssssssssk, als je binnen de moleculaire biologie aan schimmels werkt, duur elke proef minimaal een week...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Moderator woensdag 5 september 2012 @ 11:20:07 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116414399
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:11 schreef Re het volgende:
Moleculaire biologie is wel leuk ja, nog aardig wat hippocampi met de freezecoupeer lopen zagen, beetje isotoopwerk en MR of GR receptoren aankleuren... (BNRF iets ook geloof is, en stress, en geheugen en dus veel rattenexperimenten), maar dat was stagewerk.
Echte histologie... dat heb ik zelf dan weer nooit gedaan, wel tof.
  Moderator woensdag 5 september 2012 @ 11:20:28 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116414410
quote:
15s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:16 schreef SuperWeber het volgende:
Tsssssssssssk, als je binnen de moleculaire biologie aan schimmels werkt, duur elke proef minimaal een week...
ja en als je studeerd aan aardappels zit je al gauw aan een half jaar :')
pi_116414445
ik promoveer niet maar wens jullie veel succes en kom vooral even een paar oude bekenden groeten :W
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 5 september 2012 @ 11:22:08 #164
27167 SuperWeber
pi_116414458
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

ja en als je studeerdt aan aardappels zit je al gauw aan een half jaar :')
:X

Uiteraard, maar dat is plantenbiologie 8-)
  woensdag 5 september 2012 @ 11:22:31 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116414469
Eerst 6 weken ratten trainen in de watermaze... Dat was verdomd moeilijk als de laatste dag en het echte experiment ging beginnen
pi_116420851
quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:18 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Dat zeker, ik vond de originele reactie van Szlie dan al vreemd, en dacht eigenlijk dat je voor de grap met dat verhaal aan de gang ging. Om dat `your mileage may vary' te benadrukken deed ik hetzelfde maar dan omgekeerd :P
Aaaaaaai, slechte formulering, ik zie het. Excuus! Het was meer bedoeld als geruststelling dat het meevalt met hoe zwaar promoveren is. Staat er vervolgens dat ik in die jaar tijd 1 week vakantie heb gehad (wat ook klopt). Heulemaal niet zwaar, promoveren.

:') .
  Moderator woensdag 5 september 2012 @ 14:46:19 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116420986
*O* ik heb me weer ingeschreven bij het uitzendbureau, met een beetje geluk sta ik over een paar weekjes weer ladders in elkaar te zetten.
pi_116423984
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Gemiddeld 3 proeven per week die resultaten duiden en tegelijkertijd nieuwe proeven bedenken voor de week erna.
Dat heb ik wel als een nadeel ondervonden, dat wij eenmalig onze meetinstrumenten kiezen en het daarbij moeten houden. Er zijn tussentijds weinig tot geen mogelijkheden voor nieuwe ideeën en aanpassingen. Een ander nadeel van een longitudinale dataverzameling in de sociale wetenschappen is dat je met mensen werkt. Er gaat relatief veel tijd zitten in het enthousiast maken en houden van mensen (in ons geval directeuren, docenten en leerlingen) omdat je wilt dat ze volgend jaar ook nog deelnemen.

Ik heb het wel drie ontzettend leuke jaren gevonden. Ik heb veel scholen van binnen gezien, veel roddel en achterklap in lerarenkamers opgevangen, en veel inspiratie opgedaan door de leerlingen waarmee ik in contact ben gekomen.
pi_116424061
quote:
2s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
*O* ik heb me weer ingeschreven bij het uitzendbureau, met een beetje geluk sta ik over een paar weekjes weer ladders in elkaar te zetten.
Heb je geen werk meer?

Ik ben ook zoekende, maar ik kan geen ladders in elkaar zetten, helaas.
  Moderator woensdag 5 september 2012 @ 16:20:53 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116424704
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je geen werk meer?

Ik ben ook zoekende, maar ik kan geen ladders in elkaar zetten, helaas.
Hoezo kun je dat niet? Je hebt geen handen?
pi_116424751
Ladders in elkaar zetten?? Als in...ladders?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator woensdag 5 september 2012 @ 16:23:21 #172
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116424793
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 16:22 schreef Norrage het volgende:
Ladders in elkaar zetten?? Als in...ladders?

Heb ik er vorige jaar in 4 weken tijd toch wel iets van 400 van in de handen gehad :D Je moet wat om aan de kost te komen, en het was geen vervelend werk eigenlijk :)
pi_116450071
Weer eens wat anders. Brede werkervaring :) .
  donderdag 6 september 2012 @ 17:45:10 #174
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_116466519
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 11:21 schreef komrad het volgende:
ik promoveer niet maar wens jullie veel succes en kom vooral even een paar oude bekenden groeten :W
Ha komrad, leef je nog :W
pi_116469764
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:45 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ha komrad, leef je nog :W
het lijkt er wel op :D . met mij gaat het erg goed. En hoe is het met jou?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 10 september 2012 @ 14:21:24 #176
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_116600704
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:08 schreef komrad het volgende:

[..]

het lijkt er wel op :D . met mij gaat het erg goed. En hoe is het met jou?
Prima hoor, net een artikel afgewezen helaas (even on-topic ;)), maar dat overleven we ook wel weer :)
  maandag 10 september 2012 @ 14:48:40 #177
27167 SuperWeber
pi_116601533
Ik kreeg het laatste paper voor de 2e keer terug afgelopen weekend. Prof. en ik beide erg chagrijnig omdat er 1 notoire zeikreferent bij zit, die wil dat we immunoblots gaan doen (eerst antibody maken etc., of tag eraan knopen en dan complementeren in die schimmel van ons is ook niet echt een snelle oplossing). Gelukkig gaf de editor aan dat hij het eigenlijk ook niet echt nodig vond, dus of we nog even de graphical abstract (wat sowieso een suf iets is) wilden verbeteren zodat de betreffende referent nog een beetje blij wordt :') ...
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:08:06 #178
27167 SuperWeber
pi_116638547
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:48 schreef SuperWeber het volgende:
Ik kreeg het laatste paper voor de 2e keer terug afgelopen weekend. Prof. en ik beide erg chagrijnig omdat er 1 notoire zeikreferent bij zit, die wil dat we immunoblots gaan doen (eerst antibody maken etc., of tag eraan knopen en dan complementeren in die schimmel van ons is ook niet echt een snelle oplossing). Gelukkig gaf de editor aan dat hij het eigenlijk ook niet echt nodig vond, dus of we nog even de graphical abstract (wat sowieso een suf iets is) wilden verbeteren zodat de betreffende referent nog een beetje blij wordt :') ...
En geaccepteerd *O*

Nu is alles wat ik van mijn PhD wilde publiceren ook daadwerkelijk gepubliceerd *O*
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:10:00 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_116638602
Ben je verder dan ik, ik heb volgens mij nog vier artikelen liggen waar ik wel de reviews van heb maar me niet tot de revisions kan aanzetten :').
pi_116639451
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:08 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

En geaccepteerd *O*

Nu is alles wat ik van mijn PhD wilde publiceren ook daadwerkelijk gepubliceerd *O*
Nice, gefeliciteerd! Andere trouwens ook met de publicaties. Ik ben nog steeds bezig met het opzetten van de multicenter studies. Het kost altijd veel meer tijd en papierwerk dan je verwacht. Maarja onderzoek bij kinderen, dan vraag je er ook wel een beetje om :P
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  Moderator dinsdag 11 september 2012 @ 12:43:20 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116639478
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:48 schreef SuperWeber het volgende:
graphical abstract? is dat net zo iets als die extra intro's die er bij cell bij zitten?
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:59:44 #182
27167 SuperWeber
pi_116639992
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

graphical abstract? is dat net zo iets als die extra intro's die er bij cell bij zitten?
Jeps :')
  Moderator dinsdag 11 september 2012 @ 13:03:37 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116640101
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:59 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Een abstract met een plaatje dus :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:05:32 #184
27167 SuperWeber
pi_116640156
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Een abstract met een plaatje dus :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:59 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

maandag 17 september 2012 @ 10:16:58 #185
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_116881762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:42 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nice, gefeliciteerd! Andere trouwens ook met de publicaties. Ik ben nog steeds bezig met het opzetten van de multicenter studies. Het kost altijd veel meer tijd en papierwerk dan je verwacht. Maarja onderzoek bij kinderen, dan vraag je er ook wel een beetje om :P
Heb kinderen van 8 jaar in een scanner gelegd en onderworpen aan een uitgebreide testbatterij. De METC keek er naar en vroeg alleen maar of ik enkele bewoordingen in de brief wilde aanpassen. Toen liep ik ineens 3 maanden voor op schema ;) :)
pi_116883950
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 10:16 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Heb kinderen van 8 jaar in een scanner gelegd en onderworpen aan een uitgebreide testbatterij. De METC keek er naar en vroeg alleen maar of ik enkele bewoordingen in de brief wilde aanpassen. Toen liep ik ineens 3 maanden voor op schema ;) :)
Dat klinkt goed. Hopen dat het bij mij ook zo gaat :D Heb jij een oefensessie gedaan? Als ik zo de CCMO dingen doorkijk is dat volgens mij verplicht voor kinderen tussen de 8 en 12 jr bij MRI onderzoek. Of deed jij geen MRI?
  maandag 17 september 2012 @ 15:28:49 #187
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_116892325
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 11:35 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat klinkt goed. Hopen dat het bij mij ook zo gaat :D Heb jij een oefensessie gedaan? Als ik zo de CCMO dingen doorkijk is dat volgens mij verplicht voor kinderen tussen de 8 en 12 jr bij MRI onderzoek. Of deed jij geen MRI?
Ik deed inderdaad MRI. Er is door de CCMO vastgelegd dat kinderen vanaf 8 jaar zelf kunnen beslissen of ze meedoen met het onderzoek ja/nee. We hebben inderdaad daarbij inderdaad ook gebruik gemaakt van een mock-scanner, die is namelijk aanwezig in het VUmc.

edit: sowieso moet je dat willen: door de mock-scanner is ons deelneempercentage minimaal verdubbeld, kinderen vinden het gewoon enorm fijn om eerst even te oefenen.
pi_116893356
Ja ik hoorde dat we er hier geen hebben, wat mij bijzonder vreemd lijkt. Zal nog eens kijken. Het lijkt mij ook een stuk prettiger voor de kinderen. Ik ga de MRIs ook zelf maken, zodat we er rustig de tijd voor kunnen nemen. Zal ook wel schelen dat het een knie is en niet het hoofd dat gescand moet worden.
  woensdag 26 september 2012 @ 17:15:51 #189
124676 RobertoCarlos
pi_117279142
quote:
Promotie eindigt in drama

Wat een van de mooiste dagen van haar leven had moeten worden, eindigde voor TU/e-promovenda Maartje Bastings maandagnacht in mineur. Na de succesvolle verdediging van haar proefschrift over supramoleculaire materialen, gevolgd door 'n diner en feest in De Effenaar, bleek na middernacht dat al haar spullen –inclusief wetenschappelijke data– uit de auto waren gestolen.

Volgens een aangeslagen Bastings heeft de dader waarschijnlijk op de uitkijk gestaan. “Rond half twaalf hebben we alvast wat spullen naar de auto gebracht. Toen we een uur later, nadat we van de gasten afscheid hadden genomen, weer bij de auto kwamen, bleek er opeens wel heel veel ruimte om alle cadeaus op te bergen.”

De diefstal komt voor de kersverse doctor extra ongelegen. Alvorens ze aan de slag gaat aan Harvard University, vertrekt ze vrijdag voor een maand naar Nepal. Als geluk bij een ongeluk had ze haar paspoort en visum thuis gelaten, anders was die reis ook nog in gevaar gekomen. “Je hebt niet binnen een paar dagen een nieuw visum.”

Op de gestolen MacBook Pro staan data, grafieken en analyses die Bastings afgelopen maand thuis heeft uitgewerkt om het deel van haar promotieonderzoek klaar te maken voor publicatie. Extra bitter is dat de backup van deze gegevens – op een externe harde schijf – ook in de auto lag. “Die had ik mee voor het geval dat er iets met mijn presentatie mis zou gaan.”

Voor Bastings is het kwijtraken van die wetenschappelijke gegevens erger dan het verlies van haar laptop, portemonnee met pasjes en mobiele telefoon. “Die zijn voor mij vervangbaar. Aan de data heeft niemand iets, maar die krijg ik niet terug.” Onder de gestolen spullen waren ook een beamer en laptop van de TU/e.

Uiteindelijk bracht Bastings de nachtelijke uren op het politiebureau door om aangifte te doen en haar passen en telefoon te laten blokkeren. Daar werd meteen ook getest of de traceersoftware op haar MacBook al locatiegegevens had doorgestuurd. “Helaas had ik de WiFi uitgezet om pop-ups tijdens de presentatie te voorkomen. We moeten dus wachten tot de nieuwe eigenaar die functie weer inschakelt.”

De hoop is dat de dief haar laptoptas, een opvallend olijfgroen exemplaar van het merk Crumpler (zie foto), inclusief externe harde schijf, ergens in de bosjes heeft gedumpt. “Ik hoop dat iemand die vindt. Hopelijk draagt deze publiciteit daaraan bij.”
http://www.cursor.tue.nl/(...)a-door-auto-inbraak/
pi_117279259
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 26 september 2012 @ 18:20:04 #191
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_117281364
quote:
7s.gif Op woensdag 26 september 2012 17:18 schreef Seam het volgende:

[..]

jezus wat triest zeg :o
Triest, maar ook wel een beetje dom :X

Wie heeft er aan het eind van zijn promotietraject nu alle uitgewerkte data alleen gebackupt op een externe harde schijf, die je dan ook nog eens onnodig meesleept samen met je laptop? Apple heeft toch uitstekende online storage mogelijkheden, en ze zal een groot deel van de data toch ook wel eens naar haar promotors hebben gemaild?

Ik kom, ruim drie jaar na mijn promotie, nog steeds overal versies tegen van artikelen en hoofdstukken die ik ergens heb opgeslagen, ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat iemand die een postdoc krijgt op Harvard zo naïef is...
  donderdag 27 september 2012 @ 09:56:40 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_117303989
Ja, los van die labtop: ze zal toch ook wel alles op de PC van haar faculteit hebben opgeslagen, of werkt ze alleen maar vanaf haar labtop? Hoe groot is al die data nou? Mijn MRI-data (bijelkaar 1 terrabyte ongeveer) staat op ongeveer 5 verschillende plekken opgeslagen, welke ook nog eens fysiek kilometers van elkaar af liggen. Daarnaast zijn de cruciale bestanden (zoals papers waar ik nog aan werk etc.) altijd wel te vinden in de email-box van mijn begeleider of ergens uitgeprint met aantekeningen.
  donderdag 27 september 2012 @ 10:06:50 #193
27167 SuperWeber
pi_117304236
Sja, haar nu verwijten dat ze anders met haar data om had moeten gaan is natuurlijk mosterd na de maaltijd. Feit blijft dat mensen gewoon van haar spullen af moeten blijven.

Toen ik aan mijn proefschrift begon heb ik mijn netwerkschijf hier groter laten maken. Op elke locatie met toegang tot internet, heb ik ook toegang tot mijn netwerkschijf. Bovendien wordt er dagelijks een backup gemaakt van de netwerkschijven. Dat leek mij de beste locatie om het op te slaan.

Btw... Mijn proefschrift is inmiddels gedrukt *O* *O* *O*
pi_117304340
quote:
15s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:20 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Triest, maar ook wel een beetje dom :X

Wie heeft er aan het eind van zijn promotietraject nu alle uitgewerkte data alleen gebackupt op een externe harde schijf, die je dan ook nog eens onnodig meesleept samen met je laptop? Apple heeft toch uitstekende online storage mogelijkheden, en ze zal een groot deel van de data toch ook wel eens naar haar promotors hebben gemaild?

Ik kom, ruim drie jaar na mijn promotie, nog steeds overal versies tegen van artikelen en hoofdstukken die ik ergens heb opgeslagen, ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat iemand die een postdoc krijgt op Harvard zo naïef is...
Of je zo'n schijf nou wel of niet meesleept, als er thuis brand uitbreekt dan ben je die data ook kwijt.

Er zijn zat on-line backupmogelijkheden, en dit voorval herinnert mij er weer aan om daar toch eens wat vaker gebruik van te maken.
  Moderator donderdag 27 september 2012 @ 10:33:11 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117304821
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:06 schreef SuperWeber het volgende:

^O^
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 15:53:23 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117507472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 10:06 schreef SuperWeber het volgende:

Tof proefschrift hoor weber _O_ het is wel een dikke :D *O*
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:30:15 #197
27167 SuperWeber
pi_117509177
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tof proefschrift hoor weber _O_ het is wel een dikke :D *O*
Ah, heb je hem al gelezen ;) ...
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 16:38:25 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117509557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 16:30 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ah, heb je hem al gelezen ;) ...
Het dankwoord ^O^
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:38:52 #199
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_117623461
Maar eens een planning gemaakt voor mijn promotie. Offertes voor drukkerijen en feestlocatie weggestuurd, titelpagina is goedgekeurd :')

Nog een laatste edit, schrijven cv en laatste deel dankwoord is nog nodig, en hoop eerlijk gezegd nog op de reactie "accepted" van een tijdschrift binnen 2 weken. Staat toch net wat leuker!

Oja, en ik heb inmiddels 2 voorkanten....moet nog kiezen :P
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 12:40:39 #200
27167 SuperWeber
pi_117623520
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 12:38 schreef Quoi het volgende:
Maar eens een planning gemaakt voor mijn promotie. Offertes voor drukkerijen en feestlocatie weggestuurd, titelpagina is goedgekeurd :')

Nog een laatste edit, schrijven cv en laatste deel dankwoord is nog nodig, en hoop eerlijk gezegd nog op de reactie "accepted" van een tijdschrift binnen 2 weken. Staat toch net wat leuker!

Oja, en ik heb inmiddels 2 voorkanten....moet nog kiezen :P
Ik had dat ook, dus ik zo lang mogelijk rekken met versturen naar de drukker, maar het woord accepted kwam maar niet binnen. 3 dagen nadat ik het verstuurt had kwam het wel binnen... :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')