Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?quote:Op maandag 9 juli 2012 11:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yup. Dat hebben wij ook gedaan toen we naar Hull gingen. Ondanks dat ik er al wel 's geweest was even een weekendje die kant op, universiteit bekijken, stadscentrum bekijken en daarnaast wat woonwijken om te zien waar we absoluut wel en vooral waar we absoluut niet wilden wonen...En dat grapje herhaalt zich weer volgend jaar.
Kun je dat niet via je toekomstige werk vinden, neem zoiets mee in je onderhandeling oidquote:Op maandag 9 juli 2012 11:47 schreef Zind het volgende:
[..]
Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?
Dat 'wonen' zit me trouwens nog wel dwars, want er is me verteld dat het best lastig kan worden om woonruimte te vinden...
Lastig in Duitsland is wat anders dan lastig in Nederland heb ik het idee. Hamburg is geen Berlijn of München. Hier in Bonn zeiden ze dat het ook lastig ging worden om een woning te vinden, maar eigenlijk ging het mij vrij makkelijk, er komen hier vrij veel appartementen vrij de hele tijd.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:47 schreef Zind het volgende:
[..]
Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?
Dat 'wonen' zit me trouwens nog wel dwars, want er is me verteld dat het best lastig kan worden om woonruimte te vinden...
Hmm, ok, dat zou fijn zijnquote:Op maandag 9 juli 2012 12:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Lastig in Duitsland is wat anders dan lastig in Nederland heb ik het idee. Hamburg is geen Berlijn of München. Hier in Bonn zeiden ze dat het ook lastig ging worden om een woning te vinden, maar eigenlijk ging het mij vrij makkelijk, er komen hier vrij veel appartementen vrij de hele tijd.
Ik weet niet of het helpt, maar ik vond zelf de laatste maanden voor mijn afstuderen ook de meest chaotische van mn hele master. Als je straks vakantie hebt en alles gehaald hebt kijk je vast weer beter tegen het leven aan?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:11 schreef Californium het volgende:
Ik zal hier ook maar eens postenik hoop in april klaar te zijn met mijn master en dan te gaan promoveren...tenminste dat wilde ik altijd totdat ik een paar weken geleden ging twijfelen
. Stapel correcties op mijn stageverslag tot 2 keer toe en nu zie ik geen hoop meer in mijn verslag, nu moet ik ook nog een korte scriptie schrijven die nu vertraging heeft opgelopen omdat dat stomme stageverslag nog niet goed genoeg is; ik moet m woensdag inleveren en dan volgende week nog een presentatie geven en naast dat moet ik ook nog ergens tijd vandaan halen om mijn tentamens te halen! En in september begin ik met mijn afstuderen... Is het me die stress wel allemaal waard? als promovendus wordt het nog erger, maar moet ik dat wel willen
Was het een keuze om maar 1 week vakantie te nemen? (Ik heb gewoon afentoe een vakantie nodig om te resettenquote:Op maandag 9 juli 2012 19:23 schreef Szlie het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (bijna klaar). Ik ben redelijk gedisciplineerd en heb nooit deadlines gehad...ik heb wel 3 jaar gewerkt met welgeteld één week vakantie. Je hoeft niet eens beestachtig te werken, als je maar goed je best doet en dingen niet op het laatste moment laat aankomen. Heus, promoveren is niet eng.
Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vind ik het goed te doen.
Heb hier precies hetzelfde. Heb gewoon hard doorgewerkt, en ik ben nu na 3,5 jaar eigenlijk helemaal klaar. Heb nu nog een half jaar 'over' eigenlijk. Gelukkig ook veel geld nog over in mijn congressenpot, dus naast dat ik de promotie net wat mooier afrond dan gemiddeld ga ik ook nog even genieten de komende maanden.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:23 schreef Szlie het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (bijna klaar). Ik ben redelijk gedisciplineerd en heb nooit deadlines gehad...ik heb wel 3 jaar gewerkt met welgeteld één week vakantie. Je hoeft niet eens beestachtig te werken, als je maar goed je best doet en dingen niet op het laatste moment laat aankomen. Heus, promoveren is niet eng.
Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vind ik het goed te doen.
Succes!quote:Op maandag 9 juli 2012 21:33 schreef Spatzmann het volgende:
Ik hoop eindelijk nu mijn promotie weer op te pakken, dat is behoorlijk op losse schroeven komen te staan. Ik ben een extern promovendus, maar ik ben bijna een jaar ziek geweest. Ik ga in augustus weer ana het werk en dan maar kijken hoe het er voorstaat. Ik heb wel het idee dat de universiteit gewoon verder wil, maar mijn werkgever deed voor mij nziekte al moeilijk omdat het ze te lang duurde...
Ik heb wel een paar zeer goede publicaties in journals en in requirements engineering conferenties (REFSQ 2012 BIJVOORBEELD)..
Heavy verhaal succes verderquote:Op maandag 9 juli 2012 21:33 schreef Spatzmann het volgende:
Ik hoop eindelijk nu mijn promotie weer op te pakken, dat is behoorlijk op losse schroeven komen te staan. Ik ben een extern promovendus, maar ik ben bijna een jaar ziek geweest. Ik ga in augustus weer ana het werk en dan maar kijken hoe het er voorstaat. Ik heb wel het idee dat de universiteit gewoon verder wil, maar mijn werkgever deed voor mij nziekte al moeilijk omdat het ze te lang duurde...
Ik heb wel een paar zeer goede publicaties in journals en in requirements engineering conferenties (REFSQ 2012 BIJVOORBEELD)..
Pittig, ik heb het ook deels gedaan (en helaas gestopt met promoveren). Pas op dat je niet in de valkuil loopt dat beide 'projecten' op 1.0 fte komen te zitten. Tijdig aan de rem trekken en zorgen dat je aan beide kanten support blijft houden voor zowel je projecten als promotie onderzoek.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).
Ik ga 'hem' alleen wel part-time doen, voor een instituut die mij voor 1.0 fte betaalt om voor 50% aan een project mee te helpen, en 50% mijn eigen onderzoek te schrijven.
Leuk! Succes!quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag mijn proefschrift naar de drukker gestuurd
Super! Ik ga vandaag beginnen met de inleiding en de discussie van mijn proefschrift. Het einde is in zicht!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch en heb nooit deadlines gehaald...ik heb wel 3 jaar vakantie gevierd met welgeteld één week heel hard werken. Als je een beetje talent voor je onderwerp hebt kun je ook alles op het laatste moment nog doen. Heus, promoveren is niet eng.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:23 schreef Szlie het volgende:
Wat fijn en goed!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |