abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113962307
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup. Dat hebben wij ook gedaan toen we naar Hull gingen. Ondanks dat ik er al wel 's geweest was even een weekendje die kant op, universiteit bekijken, stadscentrum bekijken en daarnaast wat woonwijken om te zien waar we absoluut wel en vooral waar we absoluut niet wilden wonen... :) En dat grapje herhaalt zich weer volgend jaar. :)
Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?

Dat 'wonen' zit me trouwens nog wel dwars, want er is me verteld dat het best lastig kan worden om woonruimte te vinden... :{
  maandag 9 juli 2012 @ 11:52:26 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113962449
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:47 schreef Zind het volgende:

[..]

Maar kan je van 1 weekendje dan echt een idee krijgen van een stad? Veel dingen zullen toch pas duidelijk worden als je er eenmaal woont?

Dat 'wonen' zit me trouwens nog wel dwars, want er is me verteld dat het best lastig kan worden om woonruimte te vinden... :{
Kun je dat niet via je toekomstige werk vinden, neem zoiets mee in je onderhandeling oid
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 9 juli 2012 @ 11:52:58 #128
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_113962471
Sowieso krijg je een inkomen, dat geeft al wat speling tov bijvoorbeeld een studentenwoning.
pi_113962472
Ja, maar vooral voor het wonen kun je wel in een oogopslag zien wat de betere en wat de slechtere buurten zijn. Zeker die laatsten vallen heel goed op, zeker in de Britse steden is mijn ervaring.

En verder.. even zien wat zo'n centrum aan winkels te bieden heeft voor dingen die je nodig hebt en 'concluderen dat je het er wel mee redt' is wmb genoeg. Ook even rond het universiteitsgebied kijken. Hier zit bijvoorbeeld één straatje bij de universiteit vol met café's en koffiedrinkplekjes en langs de straat van de universiteit wat leuke pubs en meer heb je dan eigenlijk niet nodig. De stad zelf ervaar je pas echt als je er woont en dan zie je ook hoe vaak je ergens komt: ik ben dit jaar bijvoorbeeld pas 3 keer in het stadscentrum geweest :') De sfeer proeven vind ik wel belangrijk. Je kunt niet 100% inzien wat voor stad 't is en waar je vaak zult belanden voor welke activiteit, maar veel kun je wel een beetje proeven in een weekendje, maar wellicht zijn wij gewoon heel makkelijk, dat kan ook :+

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 09-07-2012 12:03:13 ]
Ja doei.
  maandag 9 juli 2012 @ 12:00:57 #130
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_113962730
Daarnaast is Hamburg een gevaarlijke stad om te beoordelen op 1e indruk: het is namelijk een stad die op het 1e aanzicht niet zo heel veel indruk maakt, maar wat in tegenstelling tot veel andere steden wel boeiend blijft. Plus daarnaast: heel veel moderne architectuur waar je je vingers bij aflikt :Y
pi_113962885
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:47 schreef Zind het volgende:

[..]

Lastig in Duitsland is wat anders dan lastig in Nederland heb ik het idee. Hamburg is geen Berlijn of München. Hier in Bonn zeiden ze dat het ook lastig ging worden om een woning te vinden, maar eigenlijk ging het mij vrij makkelijk, er komen hier vrij veel appartementen vrij de hele tijd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_113963078
Ik zal hier ook maar eens posten :) ik hoop in april klaar te zijn met mijn master en dan te gaan promoveren...tenminste dat wilde ik altijd totdat ik een paar weken geleden ging twijfelen ;(. Stapel correcties op mijn stageverslag tot 2 keer toe en nu zie ik geen hoop meer in mijn verslag, nu moet ik ook nog een korte scriptie schrijven die nu vertraging heeft opgelopen omdat dat stomme stageverslag nog niet goed genoeg is; ik moet m woensdag inleveren en dan volgende week nog een presentatie geven en naast dat moet ik ook nog ergens tijd vandaan halen om mijn tentamens te halen! En in september begin ik met mijn afstuderen... Is het me die stress wel allemaal waard? als promovendus wordt het nog erger, maar moet ik dat wel willen ;(
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_113963133
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:05 schreef Felagund het volgende:

[..]

Lastig in Duitsland is wat anders dan lastig in Nederland heb ik het idee. Hamburg is geen Berlijn of München. Hier in Bonn zeiden ze dat het ook lastig ging worden om een woning te vinden, maar eigenlijk ging het mij vrij makkelijk, er komen hier vrij veel appartementen vrij de hele tijd.
Hmm, ok, dat zou fijn zijn :)
Ik had wel even gezocht op wat websites die me waren aangeraden, maar daar staat een zeer beperkt aanbod van huurwoningen... er is me wel verteld dat ik zelf huisvesting zal moeten zoeken, dus het zou fijn zijn als ik relatief makkelijk iets kan vinden ;)
pi_113963670
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:11 schreef Californium het volgende:
Ik zal hier ook maar eens posten :) ik hoop in april klaar te zijn met mijn master en dan te gaan promoveren...tenminste dat wilde ik altijd totdat ik een paar weken geleden ging twijfelen ;(. Stapel correcties op mijn stageverslag tot 2 keer toe en nu zie ik geen hoop meer in mijn verslag, nu moet ik ook nog een korte scriptie schrijven die nu vertraging heeft opgelopen omdat dat stomme stageverslag nog niet goed genoeg is; ik moet m woensdag inleveren en dan volgende week nog een presentatie geven en naast dat moet ik ook nog ergens tijd vandaan halen om mijn tentamens te halen! En in september begin ik met mijn afstuderen... Is het me die stress wel allemaal waard? als promovendus wordt het nog erger, maar moet ik dat wel willen ;(
Ik weet niet of het helpt, maar ik vond zelf de laatste maanden voor mijn afstuderen ook de meest chaotische van mn hele master. Als je straks vakantie hebt en alles gehaald hebt kijk je vast weer beter tegen het leven aan? :)

Edit: en voordat ik het vergeet te zeggen: Sterkte!!!

(Ik zit momenteel ook zwaar in de stress over mijn afronding van mn onderzoek in India, maar gelukkig heb ik over 2 dagen eerst even een weekje vakantie voordat ik nog 3 maanden door moet :P )
pi_113980219
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (bijna klaar). Ik ben redelijk gedisciplineerd en heb nooit deadlines gehad...ik heb wel 3 jaar gewerkt met welgeteld één week vakantie. Je hoeft niet eens beestachtig te werken, als je maar goed je best doet en dingen niet op het laatste moment laat aankomen. Heus, promoveren is niet eng.

Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vind ik het goed te doen :s) .
pi_114002773
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:23 schreef Szlie het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (bijna klaar). Ik ben redelijk gedisciplineerd en heb nooit deadlines gehad...ik heb wel 3 jaar gewerkt met welgeteld één week vakantie. Je hoeft niet eens beestachtig te werken, als je maar goed je best doet en dingen niet op het laatste moment laat aankomen. Heus, promoveren is niet eng.

Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vind ik het goed te doen :s) .
Was het een keuze om maar 1 week vakantie te nemen? (Ik heb gewoon afentoe een vakantie nodig om te resetten ;))
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:36:55 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114003179
quote:

Heb hier precies hetzelfde. Heb gewoon hard doorgewerkt, en ik ben nu na 3,5 jaar eigenlijk helemaal klaar. Heb nu nog een half jaar 'over' eigenlijk. Gelukkig ook veel geld nog over in mijn congressenpot, dus naast dat ik de promotie net wat mooier afrond dan gemiddeld ga ik ook nog even genieten de komende maanden.

edit: gemiddeld heb ik 3 weken vakantie per jaar genomen: 1 met de kerst, 1 in de zomer, en 1 voor wintersport.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:38:46 #138
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114003241
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:33 schreef Spatzmann het volgende:
Ik hoop eindelijk nu mijn promotie weer op te pakken, dat is behoorlijk op losse schroeven komen te staan. Ik ben een extern promovendus, maar ik ben bijna een jaar ziek geweest. Ik ga in augustus weer ana het werk en dan maar kijken hoe het er voorstaat. Ik heb wel het idee dat de universiteit gewoon verder wil, maar mijn werkgever deed voor mij nziekte al moeilijk omdat het ze te lang duurde...

Ik heb wel een paar zeer goede publicaties in journals en in requirements engineering conferenties (REFSQ 2012 BIJVOORBEELD)..
Succes!
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 14:24:35 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114012347
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:33 schreef Spatzmann het volgende:
Ik hoop eindelijk nu mijn promotie weer op te pakken, dat is behoorlijk op losse schroeven komen te staan. Ik ben een extern promovendus, maar ik ben bijna een jaar ziek geweest. Ik ga in augustus weer ana het werk en dan maar kijken hoe het er voorstaat. Ik heb wel het idee dat de universiteit gewoon verder wil, maar mijn werkgever deed voor mij nziekte al moeilijk omdat het ze te lang duurde...

Ik heb wel een paar zeer goede publicaties in journals en in requirements engineering conferenties (REFSQ 2012 BIJVOORBEELD)..
Heavy verhaal succes verder *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_114025704
Ja, eigen keuze vooral. Het liep allemaal zo lekker en in de zomervakanties is er geen hond die aan je kop zeikt...heerlijk werken is dat dan! Dat ik nu dan toch 4 jaar bezig ben, heeft te maken met zaken die ik liever niet openbaar op het forum neerzet ;) .

Als die ellende er niet tussen was gekomen, was ik vorig jaar klaar geweest.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2012 @ 11:27:03 #141
230491 Zith
pls tip
pi_116378155
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).

Ik ga 'hem' alleen wel part-time doen, voor een instituut die mij voor 1.0 fte betaalt om voor 50% aan een project mee te helpen, en 50% mijn eigen onderzoek te schrijven.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  Forum Admin dinsdag 4 september 2012 @ 12:10:38 #142
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_116379502
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).

Ik ga 'hem' alleen wel part-time doen, voor een instituut die mij voor 1.0 fte betaalt om voor 50% aan een project mee te helpen, en 50% mijn eigen onderzoek te schrijven.
Pittig, ik heb het ook deels gedaan (en helaas gestopt met promoveren). Pas op dat je niet in de valkuil loopt dat beide 'projecten' op 1.0 fte komen te zitten. Tijdig aan de rem trekken en zorgen dat je aan beide kanten support blijft houden voor zowel je projecten als promotie onderzoek.

(En alsnog gisteren te horen gehad dat ik toch nog maar een nieuw paper de deur uit moet doen; maar eens selectief shoppen voor een leuke conferentie/lokatie).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_116379538
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Leuk! Succes!
Ja doei.
pi_116379580
Hey het andere topic! :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:14:22 #145
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_116379624
Vandaag mijn proefschrift naar de drukker gestuurd *O*
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Forum Admin dinsdag 4 september 2012 @ 12:15:20 #146
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_116379658
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Gefeliciteerd!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 4 september 2012 @ 12:16:44 #147
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_116379686
quote:
Super! Ik ga vandaag beginnen met de inleiding en de discussie van mijn proefschrift. Het einde is in zicht!
  Moderator dinsdag 4 september 2012 @ 12:19:04 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_116379747
quote:
*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 september 2012 @ 14:32:59 #149
8369 speknek
Another day another slay
pi_116383340
quote:

Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch en heb nooit deadlines gehaald...ik heb wel 3 jaar vakantie gevierd met welgeteld één week heel hard werken. Als je een beetje talent voor je onderwerp hebt kun je ook alles op het laatste moment nog doen. Heus, promoveren is niet eng.

Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vond ik het goed te doen :s) .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_116383587
quote:
Wat fijn en goed! ^O^
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')