Die PhD die krijg je toch wel uiteindelijk in NL, uiteindelijk gaat het gewoon om de kwaliteit en de kwantiteit van je werk (-houding) dat bepaald hoe waardevol een promotie uiteindelijk is.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen gebruikelijke constructie maar het klinkt me eerder in de oren dat ze je de optie willen geven om het ook in 4 ipv 3 jaar te doen (las hierboven dat 3 jaar in duitsland normaal is) 80 20 is wel normaal...
Ik weet niet hoe het in het buitenland is maar in nederland moet je wel iets heel raars doen wil je niet met een PhD naar buiten komen (de enige die ik ken is er zelf mee gestopt)
Ik heb geen idee of er een algemeen quotum is, maar blijkbaar is er bij deze universiteit wel iets in die richting. Ik word binnenkort in contact gebracht met wat Duitse PhD studenten uit dezelfde groep (naja, de huidige groep van die prof), ik zal ze er dan eens naar vragenquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:05 schreef Re het volgende:
internationaal gezien maakt het natuurlijk weinig uit of je je PhD in 3 danwel 4 jaar gedaan hebt, en is er een publicatieverplichtingsquotum in duitsland?
Het klinkt iig alsof je ze graag willen hebben dat is al een goed tekenquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:21 schreef Zind het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of er een algemeen quotum is, maar blijkbaar is er bij deze universiteit wel iets in die richting. Ik word binnenkort in contact gebracht met wat Duitse PhD studenten uit dezelfde groep (naja, de huidige groep van die prof), ik zal ze er dan eens naar vragen
Dat is een goede vraagquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het klinkt iig alsof je ze graag willen hebben dat is al een goed teken(enige wat overblijft is dus of je het zelf wil)
Er is wel genoeg te doen dus? Dat is mooiquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:36 schreef Grumpey het volgende:
Hamburg, best prima stad. Ok, niet zo lieflijk als sommige oude stadjes elders in Europa, maar zeker geen saaie stad.
Of er een publicatieverplichtingsquotum (klinkt bijna Duits) is, durf ik niet te zeggen, maar het meest bizarre proefschrift dat ik ooit gezien heb, was van een Duitser. Honderden pagina's A4, dubbelzijdig gedrukt, mooi ingebonden, met een dikte van een flink telefoonboek. Dus niet die van Ameland, maar die van Amsterdam.quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:05 schreef Re het volgende:
internationaal gezien maakt het natuurlijk weinig uit of je je PhD in 3 danwel 4 jaar gedaan hebt, en is er een publicatieverplichtingsquotum in duitsland?
Zijn er nog specifieke plekken in Hamburg waar jij regelmatig komt?quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:36 schreef Grumpey het volgende:
Hamburg, best prima stad. Ok, niet zo lieflijk als sommige oude stadjes elders in Europa, maar zeker geen saaie stad.
Met 20/80 heb je doorgaans echt wel 4 jaar de tijd nodig. Of het meetpunt na 2 jaar normaal is: welja, in Nederland kun je technisch gezien elk jaar ontslagen raken, het eerste jaar relatief gemakkelijk (soort go/no-go moment). Fundamenteel zit dat moment dus gewoon een jaar later. Ik zou er gewoon voor gaan, als ik het zo hoorquote:Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef Zind het volgende:
Ondertussen iets meer duidelijkheid gekregen over de optie in Duitsland.
20% onderwijs en 80% onderzoek (en optioneel zelf extra vakken volgen voor presentatie/schrijf-skills en b.v. taalcursussen).
Daarnaast werd me verteld dat het in eerste instantie een contract zou zijn voor 2 jaar dat daarna verlengd wordt op basis van de tijd die ik nog nodig heb (dus of nog 1 jaar of 2 jaar extra). Dat zou aan mij liggen en aan een aantal eisen m.b.t. het aantal en de kwaliteit van publicaties.
Is dat een normale constructie? Want het lijkt me toch vervelend als er een daadwerkelijke kans is dat je de PhD niet af kan maken na 2 jaar onderzoek
Waarschijnlijk heb ik gewoon last van die standaard onzekerheid die veel mensen hebben als ze bijna klaar zijn met hun master. Nu 5 jaar studeren moet ik ineens weer beslissingen over mijn leven gaan maken... Waarbij mijn vrienden in het bedrijfsleven me vooral proberen te overtuigen dat ik ook bij een consultancy-firma moet gaan werken en vrienden die aan t promoveren zijn dat toch echt als de beste optie voor mij aanprijzen...quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:50 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik zou er gewoon voor gaan, als ik het zo hoor
In dat geval lijkt me de overgang van studeren naar promoveren het kleinst, bij consultancy kom je direct in de echte wereld terechtquote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:19 schreef Zind het volgende:
[..]
Op dit moment ben ik lichtelijk verward en zou ik liever de beslissing uitstellen en de wereld aan me voorbij laten gaan
Depending on who you're talking to ;-)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:30 schreef speknek het volgende:
Tussen aio zijn en snelle consultant jongen is wel een beetje keuze tussen de light en de dark side of the force.
Met de opmerking dat ik het vermoeden heb dat het veel uitdagender is om zelf onderzoek te doen dan om een uitgekauwd truckje toe te passen in n organisatie waar je een nummertje bent.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:46 schreef Zind het volgende:
[..]
Maar ja... het zijn wel uitersten en het lijkt me allebei leuk.
Ben er 2x een lang weekend geweest, en dan krijg je net genoeg mee om te zien dat het best een bruisende stad is met een goed uitgaansleven (niet alleen reperbahn) en hippe plekken in bijv. de nieuwe haven, maar niet om het de status 'regelmatig komen' te gevenquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zijn er nog specifieke plekken in Hamburg waar jij regelmatig komt?
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:30 schreef speknek het volgende:
Tussen aio zijn en snelle consultant jongen is wel een beetje keuze tussen de light en de dark side of the force.
Dan doe je allebei: in deeltijd promoveren en in deeltijd werken. Problem solvedquote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:46 schreef Zind het volgende:
[..]
Depending on who you're talking to ;-)
Maar ja... het zijn wel uitersten en het lijkt me allebei leuk.
Daar heb ik dan even een iets ander gevoel bij... Persoonlijk denk ik dat het makkelijker is om je ofwel volledig op onderzoek te richten ofwel volledig op werken in n bedrijf.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 19:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dan doe je allebei: in deeltijd promoveren en in deeltijd werken. Problem solved
Ah je maakt zelf de keuze alquote:Op maandag 9 juli 2012 09:25 schreef Zind het volgende:
[..]
dan kan ik de komende 3 maanden gewoon rustig verder met analyse en schrijven zonder direct gezeur aan mijn hoofd vanuit dit bedrijf
Haha, tsja, ik denk dat ik al wel een keuze heb gemaaktquote:
Dat ziet er best ingewikkeld uit... duidelijk niet mijn vakgebiedquote:Op maandag 9 juli 2012 09:32 schreef Bosbeetle het volgende:
Mijn laaste stukje proefschrift is net gepubliceerd... http://www.intechopen.com(...)e-receptor-transport
Nu nog maar eens zien dat daar nog wat ander soortige publicaties bij gaan komen
Groot gelijk! Ondanks dat het niet hét belangrijkste is moet je er toch wel een groot deel van je tijd doorbrengen, zo'n stad!quote:Op maandag 9 juli 2012 11:10 schreef Zind het volgende:
[..]
Haha, tsja, ik denk dat ik al wel een keuze heb gemaakt![]()
(Maar eerst nog ff een bezoekje aan de stad brengen voordat ik echt de beslissing neem, het blijft toch wel een grote beslissing)
Inderdaadquote:Op maandag 9 juli 2012 11:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Groot gelijk! Ondanks dat het niet hét belangrijkste is moet je er toch wel een groot deel van je tijd doorbrengen, zo'n stad!
Yup. Dat hebben wij ook gedaan toen we naar Hull gingen. Ondanks dat ik er al wel 's geweest was even een weekendje die kant op, universiteit bekijken, stadscentrum bekijken en daarnaast wat woonwijken om te zien waar we absoluut wel en vooral waar we absoluut niet wilden wonen...quote:Op maandag 9 juli 2012 11:24 schreef Zind het volgende:
[..]
Inderdaad. Daarnaast is het in dit geval niet alleen maar verhuizen, maar ook daadwerkelijk emigreren (tot nu toe ben ik steeds als student naar t buitenland geweest, dus dan blijf je op papier gewoon in Nederland wonen
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |