Pittig, ik heb het ook deels gedaan (en helaas gestopt met promoveren). Pas op dat je niet in de valkuil loopt dat beide 'projecten' op 1.0 fte komen te zitten. Tijdig aan de rem trekken en zorgen dat je aan beide kanten support blijft houden voor zowel je projecten als promotie onderzoek.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).
Ik ga 'hem' alleen wel part-time doen, voor een instituut die mij voor 1.0 fte betaalt om voor 50% aan een project mee te helpen, en 50% mijn eigen onderzoek te schrijven.
Leuk! Succes!quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef Zith het volgende:
Ik meld me ook als nieuweling. Moet het onderwerp nog precies bepalen (mag zelf kiezen) maar mijn MSc thesis mag al gelijk meetellen als eerste publicatie (en mag ik nu al gaan presenteren op een OECD conferentie, spannend..!).
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Vandaag mijn proefschrift naar de drukker gestuurd
Super! Ik ga vandaag beginnen met de inleiding en de discussie van mijn proefschrift. Het einde is in zicht!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch en heb nooit deadlines gehaald...ik heb wel 3 jaar vakantie gevierd met welgeteld één week heel hard werken. Als je een beetje talent voor je onderwerp hebt kun je ook alles op het laatste moment nog doen. Heus, promoveren is niet eng.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:23 schreef Szlie het volgende:
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (bijna klaar). Ik ben redelijk gedisciplineerd en heb nooit deadlines gehad...ik heb wel 3 jaar gewerkt met welgeteld één week vakantie. Je hoeft niet eens beestachtig te werken, als je maar goed je best doet en dingen niet op het laatste moment laat aankomen. Heus, promoveren is niet eng.
Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vind ik het goed te doen.
Wat fijn en goed!quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:14 schreef SuperWeber het volgende:
Ach jongens, met de hoeveelheid vrije tijd vond ik het wel meevallen tjidens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch maar haalde altijd de deadlines...ik heb wel 3 jaar lang heel hard gewerkt met welgeteld één vrije dag per maand. Beestachtig werken is prima te doen; gewoon vastbijten in alles wat langst komt en geen detail ongemoeid laten. Heus, promoveren is niet eng.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Ach jongens, met het stressen vond ik het wel meevallen tijdens mijn promotietraject (een jaar geleden klaar). Ik ben redelijk chaotisch en heb nooit deadlines gehaald...ik heb wel 3 jaar vakantie gevierd met welgeteld één week heel hard werken. Als je een beetje talent voor je onderwerp hebt kun je ook alles op het laatste moment nog doen. Heus, promoveren is niet eng.
Wel dient gezegd te worden dat ik fulltime onderzoek doe, dus geen baan of opleiding ernaast. Zo vond ik het goed te doen.
Dat zeker, ik vond de originele reactie van Szlie dan al vreemd, en dacht eigenlijk dat je voor de grap met dat verhaal aan de gang ging. Om dat `your mileage may vary' te benadrukken deed ik hetzelfde maar dan omgekeerdquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:29 schreef speknek het volgende:
Nu ik het teruglees kwam mijn reactie wel erg arrogant over.
...
YMMV blijkt wel.
Echte histologie... dat heb ik zelf dan weer nooit gedaan, wel tof.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:11 schreef Re het volgende:
Moleculaire biologie is wel leuk ja, nog aardig wat hippocampi met de freezecoupeer lopen zagen, beetje isotoopwerk en MR of GR receptoren aankleuren... (BNRF iets ook geloof is, en stress, en geheugen en dus veel rattenexperimenten), maar dat was stagewerk.
ja en als je studeerd aan aardappels zit je al gauw aan een half jaarquote:Op woensdag 5 september 2012 11:16 schreef SuperWeber het volgende:
Tsssssssssssk, als je binnen de moleculaire biologie aan schimmels werkt, duur elke proef minimaal een week...
quote:Op woensdag 5 september 2012 11:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja en als je studeerdt aan aardappels zit je al gauw aan een half jaar
Aaaaaaai, slechte formulering, ik zie het. Excuus! Het was meer bedoeld als geruststelling dat het meevalt met hoe zwaar promoveren is. Staat er vervolgens dat ik in die jaar tijd 1 week vakantie heb gehad (wat ook klopt). Heulemaal niet zwaar, promoveren.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:18 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dat zeker, ik vond de originele reactie van Szlie dan al vreemd, en dacht eigenlijk dat je voor de grap met dat verhaal aan de gang ging. Om dat `your mileage may vary' te benadrukken deed ik hetzelfde maar dan omgekeerd
Dat heb ik wel als een nadeel ondervonden, dat wij eenmalig onze meetinstrumenten kiezen en het daarbij moeten houden. Er zijn tussentijds weinig tot geen mogelijkheden voor nieuwe ideeën en aanpassingen. Een ander nadeel van een longitudinale dataverzameling in de sociale wetenschappen is dat je met mensen werkt. Er gaat relatief veel tijd zitten in het enthousiast maken en houden van mensen (in ons geval directeuren, docenten en leerlingen) omdat je wilt dat ze volgend jaar ook nog deelnemen.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Gemiddeld 3 proeven per week die resultaten duiden en tegelijkertijd nieuwe proeven bedenken voor de week erna.
Heb je geen werk meer?quote:Op woensdag 5 september 2012 14:46 schreef Bosbeetle het volgende:
ik heb me weer ingeschreven bij het uitzendbureau, met een beetje geluk sta ik over een paar weekjes weer ladders in elkaar te zetten.
Hoezo kun je dat niet? Je hebt geen handen?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je geen werk meer?
Ik ben ook zoekende, maar ik kan geen ladders in elkaar zetten, helaas.
quote:Op woensdag 5 september 2012 16:22 schreef Norrage het volgende:
Ladders in elkaar zetten?? Als in...ladders?
Ha komrad, leef je nogquote:Op woensdag 5 september 2012 11:21 schreef komrad het volgende:
ik promoveer niet maar wens jullie veel succes en kom vooral even een paar oude bekenden groeten
het lijkt er wel opquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |