Prima hoor, net een artikel afgewezen helaas (even on-topicquote:Op donderdag 6 september 2012 19:08 schreef komrad het volgende:
[..]
het lijkt er wel op. met mij gaat het erg goed. En hoe is het met jou?
En geaccepteerdquote:Op maandag 10 september 2012 14:48 schreef SuperWeber het volgende:
Ik kreeg het laatste paper voor de 2e keer terug afgelopen weekend. Prof. en ik beide erg chagrijnig omdat er 1 notoire zeikreferent bij zit, die wil dat we immunoblots gaan doen (eerst antibody maken etc., of tag eraan knopen en dan complementeren in die schimmel van ons is ook niet echt een snelle oplossing). Gelukkig gaf de editor aan dat hij het eigenlijk ook niet echt nodig vond, dus of we nog even de graphical abstract (wat sowieso een suf iets is) wilden verbeteren zodat de betreffende referent nog een beetje blij wordt...
Nice, gefeliciteerd! Andere trouwens ook met de publicaties. Ik ben nog steeds bezig met het opzetten van de multicenter studies. Het kost altijd veel meer tijd en papierwerk dan je verwacht. Maarja onderzoek bij kinderen, dan vraag je er ook wel een beetje omquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:08 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
En geaccepteerd
Nu is alles wat ik van mijn PhD wilde publiceren ook daadwerkelijk gepubliceerd
graphical abstract? is dat net zo iets als die extra intro's die er bij cell bij zitten?quote:Op maandag 10 september 2012 14:48 schreef SuperWeber het volgende:
Ik kreeg het laatste paper voor de 2e keer terug afgelopen weekend. Prof. en ik beide erg chagrijnig omdat er 1 notoire zeikreferent bij zit, die wil dat we immunoblots gaan doen (eerst antibody maken etc., of tag eraan knopen en dan complementeren in die schimmel van ons is ook niet echt een snelle oplossing). Gelukkig gaf de editor aan dat hij het eigenlijk ook niet echt nodig vond, dus of we nog even de graphical abstract (wat sowieso een suf iets is) wilden verbeteren zodat de betreffende referent nog een beetje blij wordt...
Jepsquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:43 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
graphical abstract? is dat net zo iets als die extra intro's die er bij cell bij zitten?
Een abstract met een plaatje dusquote:
quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een abstract met een plaatje dus
quote:
Heb kinderen van 8 jaar in een scanner gelegd en onderworpen aan een uitgebreide testbatterij. De METC keek er naar en vroeg alleen maar of ik enkele bewoordingen in de brief wilde aanpassen. Toen liep ik ineens 3 maanden voor op schemaquote:Op dinsdag 11 september 2012 12:42 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nice, gefeliciteerd! Andere trouwens ook met de publicaties. Ik ben nog steeds bezig met het opzetten van de multicenter studies. Het kost altijd veel meer tijd en papierwerk dan je verwacht. Maarja onderzoek bij kinderen, dan vraag je er ook wel een beetje om
Dat klinkt goed. Hopen dat het bij mij ook zo gaatquote:Op maandag 17 september 2012 10:16 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Heb kinderen van 8 jaar in een scanner gelegd en onderworpen aan een uitgebreide testbatterij. De METC keek er naar en vroeg alleen maar of ik enkele bewoordingen in de brief wilde aanpassen. Toen liep ik ineens 3 maanden voor op schema![]()
Ik deed inderdaad MRI. Er is door de CCMO vastgelegd dat kinderen vanaf 8 jaar zelf kunnen beslissen of ze meedoen met het onderzoek ja/nee. We hebben inderdaad daarbij inderdaad ook gebruik gemaakt van een mock-scanner, die is namelijk aanwezig in het VUmc.quote:Op maandag 17 september 2012 11:35 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Hopen dat het bij mij ook zo gaatHeb jij een oefensessie gedaan? Als ik zo de CCMO dingen doorkijk is dat volgens mij verplicht voor kinderen tussen de 8 en 12 jr bij MRI onderzoek. Of deed jij geen MRI?
http://www.cursor.tue.nl/(...)a-door-auto-inbraak/quote:Promotie eindigt in drama
Wat een van de mooiste dagen van haar leven had moeten worden, eindigde voor TU/e-promovenda Maartje Bastings maandagnacht in mineur. Na de succesvolle verdediging van haar proefschrift over supramoleculaire materialen, gevolgd door 'n diner en feest in De Effenaar, bleek na middernacht dat al haar spullen –inclusief wetenschappelijke data– uit de auto waren gestolen.
Volgens een aangeslagen Bastings heeft de dader waarschijnlijk op de uitkijk gestaan. “Rond half twaalf hebben we alvast wat spullen naar de auto gebracht. Toen we een uur later, nadat we van de gasten afscheid hadden genomen, weer bij de auto kwamen, bleek er opeens wel heel veel ruimte om alle cadeaus op te bergen.”
De diefstal komt voor de kersverse doctor extra ongelegen. Alvorens ze aan de slag gaat aan Harvard University, vertrekt ze vrijdag voor een maand naar Nepal. Als geluk bij een ongeluk had ze haar paspoort en visum thuis gelaten, anders was die reis ook nog in gevaar gekomen. “Je hebt niet binnen een paar dagen een nieuw visum.”
Op de gestolen MacBook Pro staan data, grafieken en analyses die Bastings afgelopen maand thuis heeft uitgewerkt om het deel van haar promotieonderzoek klaar te maken voor publicatie. Extra bitter is dat de backup van deze gegevens – op een externe harde schijf – ook in de auto lag. “Die had ik mee voor het geval dat er iets met mijn presentatie mis zou gaan.”
Voor Bastings is het kwijtraken van die wetenschappelijke gegevens erger dan het verlies van haar laptop, portemonnee met pasjes en mobiele telefoon. “Die zijn voor mij vervangbaar. Aan de data heeft niemand iets, maar die krijg ik niet terug.” Onder de gestolen spullen waren ook een beamer en laptop van de TU/e.
Uiteindelijk bracht Bastings de nachtelijke uren op het politiebureau door om aangifte te doen en haar passen en telefoon te laten blokkeren. Daar werd meteen ook getest of de traceersoftware op haar MacBook al locatiegegevens had doorgestuurd. “Helaas had ik de WiFi uitgezet om pop-ups tijdens de presentatie te voorkomen. We moeten dus wachten tot de nieuwe eigenaar die functie weer inschakelt.”
De hoop is dat de dief haar laptoptas, een opvallend olijfgroen exemplaar van het merk Crumpler (zie foto), inclusief externe harde schijf, ergens in de bosjes heeft gedumpt. “Ik hoop dat iemand die vindt. Hopelijk draagt deze publiciteit daaraan bij.”
jezus wat triest zegquote:Op woensdag 26 september 2012 17:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.cursor.tue.nl/(...)a-door-auto-inbraak/
Triest, maar ook wel een beetje domquote:
Of je zo'n schijf nou wel of niet meesleept, als er thuis brand uitbreekt dan ben je die data ook kwijt.quote:Op woensdag 26 september 2012 18:20 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Triest, maar ook wel een beetje dom![]()
Wie heeft er aan het eind van zijn promotietraject nu alle uitgewerkte data alleen gebackupt op een externe harde schijf, die je dan ook nog eens onnodig meesleept samen met je laptop? Apple heeft toch uitstekende online storage mogelijkheden, en ze zal een groot deel van de data toch ook wel eens naar haar promotors hebben gemaild?
Ik kom, ruim drie jaar na mijn promotie, nog steeds overal versies tegen van artikelen en hoofdstukken die ik ergens heb opgeslagen, ik kan er met mijn hoofd echt niet bij dat iemand die een postdoc krijgt op Harvard zo naïef is...
quote:Op donderdag 27 september 2012 10:06 schreef SuperWeber het volgende:
Btw... Mijn proefschrift is inmiddels gedrukt![]()
![]()
Tof proefschrift hoor weberquote:Op donderdag 27 september 2012 10:06 schreef SuperWeber het volgende:
Btw... Mijn proefschrift is inmiddels gedrukt![]()
![]()
Ah, heb je hem al gelezenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tof proefschrift hoor weberhet is wel een dikke
![]()
Het dankwoordquote:
Ik had dat ook, dus ik zo lang mogelijk rekken met versturen naar de drukker, maar het woord accepted kwam maar niet binnen. 3 dagen nadat ik het verstuurt had kwam het wel binnen...quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 12:38 schreef Quoi het volgende:
Maar eens een planning gemaakt voor mijn promotie. Offertes voor drukkerijen en feestlocatie weggestuurd, titelpagina is goedgekeurd![]()
Nog een laatste edit, schrijven cv en laatste deel dankwoord is nog nodig, en hoop eerlijk gezegd nog op de reactie "accepted" van een tijdschrift binnen 2 weken. Staat toch net wat leuker!
Oja, en ik heb inmiddels 2 voorkanten....moet nog kiezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |