Dat weet ik, daarom snap ik die reacties van de mensen hier ook niet die zeggen dat 'ze best wel wat kan aantrekken'. Alsof dat ook maar iets zou uitmaken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Schattebout, hij heeft niks gedaan... hij kreeg een erectie omdat hij een naakte 16 jarige zag, hij heeft haar niet besprongen ofzo.
Het gaat er eigenlijk meer om dat je ''de kat niet om het spek moet binden''.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:26 schreef HostiMeister het volgende:
Ik snap dat gejank over naakt pissen niet zo. Lekker fucking boeiend, jullie doen allemaal alsof alle mannen helemaal geen zelfcontrole hebben en alleen maar achter hun pik aanrennen. Erg leuk zo'n vooroordeel maar als je je als 35 jarige vent niet kan inhouden omdat je toevallig een naakte tiener ziet dan klopt er sowieso iets niet.
Ouderwets weet ik niet. Maar ik heb genoeg nakende ouders en broers/zussen gezien van mijn vrienden/vriendinnen als ik eens ergens bleef pitten. Maar ik snap je punt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Het gaat er eigenlijk meer om dat je ''de kat niet om het spek moet binden''.
Ze kent Harry pas 1,5 jaar, zo lang is dat niet en na Harry komt er weer een Henkie misschien
en Henkie zit misschien anders in elkaar dan Harry.
Bovendien is het best wel normaal om je dochters zo op te voeden dat ze niet in hun
nakende niksie door het huis lopen als er een vriend van Mams op bezoek is.
Of ben ik nu écht heel ouderwetszo ook nog kunnen
Die vrije opvoeding werkt dus niet erg, aangezien één van je kinderen al uit huis is geplaatst.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:22 schreef helloisitme het volgende:
ok missbehavin. ja ik steek anders in elkaar. ik ben van de vrije opvoeding, de eerste jaren dat de kids er waren hebben we ook een tijd ( toen wij uit elkaar waren, mijn exman en ik) bij mijn ouders gewoond en zijn de meiden een beetje opgevoed door hun hele familie. Standaard is het in geen geval.
Zoals ik gisteren al zei: een kamerjas aangooien duurt dertig seconden.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:14 schreef helloisitme het volgende:
ik ga mijn dochter niet verbieden om naakt te slapen. het is hun huis en dat van mij en me oudste slaapt altijd naakt of met een t-shirt. ze gaat gewoon plassen en meestal is het niet bezet. dit was ook de 1e keer dat het tot een confrontatie kwam.
Praat geen poep man.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je dochter lokt het ook wel uit zo door gezellig naakt te gaan plassen.
ik was ook niet van plan midden in de nacht mensen tegen te komen als ik naar mijn eigen wc ging, neequote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je dochter lokt het ook wel uit zo door gezellig naakt te gaan plassen.
Dat. (Plus ook nog het zoontje die reeds uit huis geplaatst is)quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:58 schreef wolkenkrabber het volgende:
Ik denk dat je gewoon met je dochters moet gaan praten zowieso dat ze niet naakt door het huis lopen.. Maar probeer ook te vissen of er ies is..
Het lijkt me ook niet verstandig om je dochters zo snel bij jouw liefdesleven te betrekken... Want als harry wel een degelijke man is en weer vertrekt zijn ze nog een vader figuur kwijt.
Ik snap dat je niet alleen wilt zijn. Maar nou en! Je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf maar ook voor 2 jonge meiden... Als je dat nu verpest kan je dat niet meer terugdraaien. Beetje voorzichtigheid kan geen kwaad.
Pedoalert!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:15 schreef mossad_agent het volgende:
Als ik een naakte goed gevormde 16 jarige meid tegenkom krijg ik ook een stijve, niets mis mee, integendeel zelfs!
Neen joh is helemaal niets mis mee... Alle volwassen mannen willen nu eenmaal op zestienjarigen kruipen. Ocharme deze stiefvader, waar gaat de wereld toch heen als men niet meer geil mag worden van (stief)kinderen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:15 schreef mossad_agent het volgende:
Als ik een naakte goed gevormde 16 jarige meid tegenkom krijg ik ook een stijve, niets mis mee, integendeel zelfs!
Je weet mijn leeftijd?? Wie weet ben ik 13....quote:
Wie zegt dat hij op dat meisje wou kruipen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:19 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Neen joh is helemaal niets mis mee... Alle volwassen mannen willen nu eenmaal op zestienjarigen kruipen. Ocharme deze stiefvader, waar gaat de wereld toch heen als men niet meer geil mag worden van (stief)kinderen.![]()
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:19 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Neen joh is helemaal niets mis mee... Alle volwassen mannen willen nu eenmaal op zestienjarigen kruipen. Ocharme deze stiefvader, waar gaat de wereld toch heen als men niet meer geil mag worden van (stief)kinderen.![]()
Wat een onzin, het is gewoon normaal hoorquote:
quote:Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = 'knaap', 'kind', pedo = 'kind') en filia (φιλια, 'vriendschap') is een term, die wordt gebruikt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen van volwassenen en bepaalde adolescenten tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn.
bronquote:Mannelijke homofiele pedofilie wordt ook wel pederastie genoemd. Het zich specifiek aangetrokken voelen tot pubers heet efebofilie.
True. Maar als je dat afzet tegen een moeder die aangeeft jaloers te zijn op haar nog strak in het vel zittende dochter zou dat ook gerust aan de fantasie van moeder toe te schrijven zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:26 schreef Deisyy het volgende:
Het gaat natuurlijk niet alleen om de stijve van de stiefvader, maar ook om het feit dat hij in het zwembad verlekkerd naar de dochters zit te kijken.
Ze is 16 en heeft geen zin in een gesprek.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:28 schreef helloisitme het volgende:
Heb gepraat met Jess...zoals ik al dacht wil ze aan mij helemaal niet kwijt en ging het gesprek helemaal nergens over.
Ze antwoord in korte zinnen, of zelfs nog minder, woorden alleen. Als ik haar vraag hoe het gaat is het "best" en ze stond op het punt om de stad in te gaan. Ik krijg helemaal niets uit haar, dus ik ben nu nog helemaal niet wijzer geworden...
Kun jij je libido beinvloeden, kun jij je lichamelijke reactie van geilheid stop zettenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik lees nu deel 1 en ik lach me dood om skull-splitter die stellig blijft beweren dat mannen er niks aan kunnen doen.
Dit kan wel ergens in de FOK layout worden opgenomen want sommigen mensjes blijken nog steeds niet te weten wat een pedofiel is. Op zich vreemd want ze komen vaak genoeg in het nieuws.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zucht... nog één keer dan
[..]
[..]
bron
Ik lach me dood om mensen die niet weten wat een pedofiel is en hoe het menselijk lichaam werkt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik lees nu deel 1 en ik lach me dood om skull-splitter die stellig blijft beweren dat mannen er niks aan kunnen doen.
Het zijn hier alleen de vrouwen die dat denken, let maar op. Komt ook door de mediagekte van de laatste jaren die op z'n hoogtepunt is door Robert M.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:31 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ik lach me dood om mensen die niet weten wat een pedofiel is en hoe het menselijk lichaam werkt.![]()
Dit ja. Dit schreeuwt 'loser met issues'.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:52 schreef Cracka-ass het volgende:
Hoe oud is Harry dat hij de huur niet kan opbrengen en bij zijn moeder woonde?
Ook weer waar, haar vermoeden dat hij verlekkerd naar de dochters kijkt kan ook komen vanuit haar onzekerheid ....... of niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:27 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
True. Maar als je dat afzet tegen een moeder die aangeeft jaloers te zijn op haar nog strak in het vel zittende dochter zou dat ook gerust aan de fantasie van moeder toe te schrijven zijn.
Onderzoek wijst uit dat mannen het lichaam van een 17-jarige fysiek het meest aantrekkelijk vinden. Ik ben dan ook zeer verbaasd dat een man opgewonden raakt bij het zien van een naakt exemplaar midden in de nacht.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Misschien een idee om daar wat aan te gaan werken, zodat als er iets gebeurd ze ook het gevoel hebben bij je terecht te kunnen voor een gesprek. Zou misschien ook wat jaloezie kunnen weghalen...Ik blijf erbij dat door jou eigen onzekerheid de kans groot is dat je dingen ziet die er niet zijn. Betekent natuurlijk niet dat je niet waakzaam moet blijven om te voorkomen dat iemand aan je dochters zit...maar dat moet elke ouder mi.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:32 schreef helloisitme het volgende:
jullie horen vanavond van me hoe het gegaan is...ik ga echt mn best doen want ze zijn ook niet echt gewend hele gesprekken met mij te hebben.
nou dat is triestquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:32 schreef helloisitme het volgende:
jullie horen vanavond van me hoe het gegaan is...ik ga echt mn best doen want ze zijn ook niet echt gewend hele gesprekken met mij te hebben.
Die hebben ook meer behoefte aan een gesprek met moeders dan een puberquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:54 schreef simmu het volgende:
[..]
nou dat is triest![]()
ik heb met mijn dochter van 3 al hele gesprekken
Hehehe ja, herkenbaar. Ben er hier ook vroeg mee begonnen, zodat nu een hoop bespreekbaar is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:54 schreef simmu het volgende:
[..]
nou dat is triest![]()
ik heb met mijn dochter van 3 al hele gesprekken
Hmm, kan ik me niet voorstellen hoor. Zo'n 17-jarig lichaam is mij nog veeeeels te jongens-achtig. Pas boven de 25 vind ik het echt vrouwelijk (uitzonderingen uiteraard daar gelaten).quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Onderzoek wijst uit dat mannen het lichaam van een 17-jarige fysiek het meest aantrekkelijk vinden. Ik ben dan ook zeer verbaasd dat een man opgewonden raakt bij het zien van een naakt exemplaar midden in de nacht.
Persoonlijk prefereer ik ook een mooie 25 jarige maar ik kan niet ontkennen dat de 17 jarigen van nu gemiddeld een aantrekkelijker lichaam hebben. Niet te vergelijken met de 17 jarigen toen ik 17 was helaas.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hmm, kan ik me niet voorstellen hoor. Zo'n 17-jarig lichaam is mij nog veeeeels te jongens-achtig. Pas boven de 25 vind ik het echt vrouwelijk (uitzonderingen uiteraard daar gelaten).
of projectie vanwege haar eigen kutervaringenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:31 schreef Copycat het volgende:
Wait, whut? Op je elfde ontmaagd door een elfjarig joch? Okay.
Anywayz, ik krijg meer en meer het idee dat je van alles invult door met te achterdochtige ogen te kijken.
Dat is het zeker niet, echter geloof ik nog steeds niet dat dit allemaal echt is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:32 schreef simmu het volgende:
[..]
of projectie vanwege haar eigen kutervaringen![]()
ontmaagd op je elfde is niet ok
Normaal is anders...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:34 schreef helloisitme het volgende:
Ik was 11 en hij 12. zaten samen op Hylands high school en was me eerste vriendje. geen kut ervaring, absoluut niet.
mannen kijken nou eenmaal naar secondaire geslachtskenmerken, dat is evolutionair zo bepaaldquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:37 schreef helloisitme het volgende:
Ik snap je zin niet helemaal Re maar de strekking wel. Toch vind ik het allemaal maar raar. het blijft door me hoofd spoken, hoe hij naar ze keek in dat zwembad. me jongste rende voorbij en hij keek goedkeurend naar haar billen, hij staarde haar echt helemaal na (jongste is wat gezet met stevige billen). bij me oudste bleef hij maar naar dr borsten kijken...ik hoop echt dat ik me dat allemaal ingebeeld heb.
Dat is zo, maar is het ook normaal voor iemand die heeft beweerd "vaderlijke liefde" te voelen voor degenen naar wie zijn starend blik gericht is?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:38 schreef Re het volgende:
[..]
mannen kijken nou eenmaal naar secondaire geslachtskenmerken, dat is evolutionair zo bepaald
Vermakelijk, dit.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:58 schreef helloisitme het volgende:
Oke ff hier afkoelen. meneer weigert elke vorm van gesprek over dit onderwerp. Begint gelijk te schelden en kwaad te doen. "Kom ik godverdehoeren net van me werk kom jij weer zeiken met je paranoia gezeik, opzouten" en "je bent gewoon gestoord" etc. etc. Ben nu echt kwaad!!!!! :-(
Tja, als jij hem acties in de schoenen schuift (net als hier op het forum) in plaats van een constructief gesprek, dan begrijp ik hem wel.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:58 schreef helloisitme het volgende:
Oke ff hier afkoelen. meneer weigert elke vorm van gesprek over dit onderwerp. Begint gelijk te schelden en kwaad te doen. "Kom ik godverdehoeren net van me werk kom jij weer zeiken met je paranoia gezeik, opzouten" en "je bent gewoon gestoord" etc. etc. Ben nu echt kwaad!!!!! :-(
Hoe begon je het gesprek? Begon je ook al toen hij net binnen was en zijn jas nog uit moest doen? Laat het toch rusten, ik denk dat het meer aan jouw onzekerheid ligt dan dat er daadwerkelijk wat aan de hand is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:00 schreef helloisitme het volgende:
Re er is niet eens een gesprek geweest. dit was hooguit 60 seconden en weg was hij, met de auto. zie de auto nu iig niet op de parkeerplaats staan.
Hoe kan hij je nou uitmaken voor paranoia als hij slechts 60 seconden binnen was ? Als hij binnen de minuut én heeft moeten horen wat jij vond én zijn eigen mening nog moest ventileren...... mocht hij wel zijn jas uit doen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:00 schreef helloisitme het volgende:
Re er is niet eens een gesprek geweest. dit was hooguit 60 seconden en weg was hij, met de auto. zie de auto nu iig niet op de parkeerplaats staan.
Hoe begon je dit gesprek?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:00 schreef helloisitme het volgende:
Dit, en misschien ook niet te beste tijd vlak nadat hij thuis is gekomen van werken, maar zo uit de slof schieten en direct weglopen/rijden is ook geen oplossing en staat niet erg chic om het mild uit te drukken. Zeg dan "ik ben net thuis van werken en wil eerst even uitrusten, daarna kunnen we wel praten" of zoiets.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:59 schreef Re het volgende:
ligt er natuurlijk aan hoe je het gesprek in bent gegaan... waaschijnlijk iets te confronterend
ik zou ook weglopen als mijn partner me beschuldigt van geilen op zijn/mijn kinderenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:03 schreef Re het volgende:
het was een eenzijdig gesprek blijkbaar... je rent niet voor niets weg, toch?
Na het lezen van dit begin ik me eerder zorgen te maken om jouw psychische gesteldheid.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:27 schreef helloisitme het volgende:
Weltschmerz, ik was op mijn tiende ongesteld en dus vruchtbaar. maar heb nooit gezien dat mannen geil naar me keken toen...een jaar later werd ik door een leeftijdsgenoot ontmaagd niet door een ouwe vieze kerel...
Mwoah, ik kan me dat levendig voorstellen. Kom je thuis, begint dat zeikwijf weer met haar paranoide en zwaar beledigende beschuldigingen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:04 schreef voskat het volgende:
Dit, en misschien ook niet te beste tijd vlak nadat hij thuis is gekomen van werken, maar zo uit de slof schieten en direct weglopen/rijden is ook geen oplossing en staat niet erg chic om het mild uit te drukken. Zeg dan "ik ben net thuis van werken en wil eerst even uitrusten, daarna kunnen we wel praten" of zoiets.
Goede relatie.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:05 schreef helloisitme het volgende:
Hij kwam binnen, ik zette koud biertje voor hem op tafel. Jas enzo waren al uit. Ik heb gelijk maar gezegd: "wil eigenlijk nog even over iets praten met je." en hij begon gelijk: "zeker weer dat gezeik over pedofilie" en ik probeerde het nog te redden met "nee, wel daarover maar heb je nooit pedofiel genoemd" en toen barste hij los... :-( gore hoerenloper
als hij verstandig is komt hij nooit meer terug.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:05 schreef helloisitme het volgende:
Hij kwam binnen, ik zette koud biertje voor hem op tafel. Jas enzo waren al uit. Ik heb gelijk maar gezegd: "wil eigenlijk nog even over iets praten met je." en hij begon gelijk: "zeker weer dat gezeik over pedofilie" en ik probeerde het nog te redden met "nee, wel daarover maar heb je nooit pedofiel genoemd" en toen barste hij los... :-( gore hoerenloper
Zoals een vrouw die hem alleen maar uitmaakt voor gore hoerenloper.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:07 schreef Mirjam het volgende:
als hij verstandig is komt hij nooit meer terug.
hij kan vast beter krijgen dan een vrouw die hem voor pedofiel uitmaakt
Wtf...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:05 schreef helloisitme het volgende:
da's al beter dan pedofielquote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zoals een vrouw die hem alleen maar uitmaakt voor gore hoerenloper.
Misschien omdat TS daar al eerder over was begonnen...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Wtf...
Een volwassen gesprek was dus ver te zoeken?
Hoe kwam hij bij de term pedofilie?
Goede vraag, is deze term eerder gevallen tijdens jullie gesprekken?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Wtf...
Een volwassen gesprek was dus ver te zoeken?
Hoe kwam hij bij de term pedofilie?
Dan betaal je tenminste netjes voor je pedofiele neigingen die je botviert op zo'n barely legal allochtoontje.quote:
Raar he dat ie boos en onvergelijkt isquote:Op vrijdag 8 juni 2012 01:19 schreef helloisitme het volgende:
Ben een vrouw van 38jr en sinds 3jr gescheiden. Heb twee tienerdochters eentje van 13 en eentje van 16.
Sinds anderhalf jaar heb ik een nieuwe vriend en na een jaar is hij ook bij ons ingetrokken. Hij had niks en wij hebben samen zijn leven op gebouwd.
Hij is helemaal weg van de meiden en zij in het begin ook van hem.
Nu is het zo dat ik best jalours kan worden op me dochters. Hun huid, haar en figuur zo jong en dun allemaal en dat doet me wel beseffen dat dat voor mij er niet meer in zit
Ben nog steeds slank maar alles wordt wat minder strak met de jaren en heb ook de eerste kraaiepootjes al ontdekt.
Die jalouzie zit me al een tijd dwars. heb verder een goede band met me dochters. Doen veel leuke dingen samen. Nu is het probleem...mn vriend. Hij is 3jr jonger dan mij en ik voel me soms echt een oud lijk naast hem. Van de week gingen we met zn allen zwemmen (toen het nog mooi weer was) en zag ik dat mn vriend echt naar me dochters zat te staren terwijl die in bikini voorbij dartelden. Die blik in zn ogen...ik meende er geiligheid in te zien. ik heb hem daarmee geconfronteerd op een subtiele manier en hij was helemaal verbaasd en zei dat dat vaderliefde was etc. en dat hij geen pedofiel is.
nu zijn er meer incidenten geweest. Ik ben erop gaan letten en het is me een paar keer opgevallen dat hij overdreven staart. Ook kwam me oudste een keer de gang op om naar de wc te gaan s nachts. zij slaapt naakt. mn vriend ging ook plassen en had haar naakt gezien per ongeluk. daarna stapt hij met een stijve lid het bed in en drukt hem gelijk bij mij naar binnen, zo geil was hij. Ik ben daarna heel overstuur geweest en heb hem gevraagd of hij zo geil was geworden omdat hij mijn dochter naakt gezien had in de badkamer.
toen is onze ruzie zwaar ge ecaleert. Hij noemt mij een paranoia wijf dat helemaal de draad kwijt is geraakt. Hij zegt dat ik onzeker ben en dit op me meiden projecteer. Ik weet niet meer wat ik moet denken zit met me handen in het haar. Ben ik nou gek...of is hier echt meer aan de hand?
Please een beetje normale reacties ik ben echt ten einde raad...
nu slapen en morgen kijken wat ik doe. wel of niet met oudste in gesprek...ben ten einde raad. Met hem in gesprek helpt niet. hij reageert boos of ver ongelijkt.
tip: als je een serieus goed gesprek wil over dit soort dingen, zet die gast dan om te beginnen niet om 3 uur al een biertje voor zn neus. dat gaat niet werken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:05 schreef helloisitme het volgende:
Nee?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:12 schreef simmu het volgende:
[..]
tip: als je een serieus goed gesprek wil over dit soort dingen, zet die gast dan om te beginnen niet om 3 uur al een biertje voor zn neus. dat gaat niet werken.
nou ja, had hem eerst kans gegeven het biertje op te drinken... best waardeloos als er zo'n vers koud flesje voor je staat en er begint iemand te kleppen...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:12 schreef simmu het volgende:
[..]
tip: als je een serieus goed gesprek wil over dit soort dingen, zet die gast dan om te beginnen niet om 3 uur al een biertje voor zn neus. dat gaat niet werken.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:15 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, had hem eerst kans gegeven het biertje op te drinken... best waardeloos als er zo'n vers koud flesje voor je staat en er begint iemand te kleppen...
Misschien was het dat blikje nog van gisteravond, waaruit TS vanmorgen een een slok heeft genomen om zich moed in te drinken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:12 schreef simmu het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:15 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, had hem eerst kans gegeven het biertje op te drinken... best waardeloos als er zo'n vers koud flesje voor je staat en er begint iemand te kleppen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |