Zal wel niet net als die andere burger bevolking uitmoordende en genocide plegende dictator Gaddafi.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:54 schreef Partyboy1991 het volgende:
Wanneer gaat assad zn grote speeltjes gebruiken...
Het professionele gedeelte bestaat voor een aanzienlijk gedeelte uit alawieten, inderdaad, maar tweederde van de strijdkrachten wordt gevuld door dienstplichtigen, en die zijn grotendeels soenniet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Toch bestaat het leger voor het grootste gedeelte uit zijn eigen clubje toch?
Ja zo dat gebeurd idd regelmatig.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:19 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Terwijl als demonstranten in de westerse wereld politiebureaus uitmoorden en legerbasissen leegroven het hele zooitjes neergemaaid wordt. O de hypocrisie lol.
Juist ja.quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:19 schreef FemacampSurvivor het volgende:
Terwijl als demonstranten in de westerse wereld politiebureaus uitmoorden en legerbasissen leegroven het hele zooitjes neergemaaid wordt. O de hypocrisie lol.
quote:Syrian intelligence chief Hisham Bekhtyar wounded, undergoing surgery after Damascus bombing - security sources.
quote:Syrian state TV says interior minister is alive, in "stable condition", after Arab TV stations reported his death.
quote:Minister van Defensie omgekomen bij zelfmoordaanslag in Damascus
Bij een zelfmoordaanslag op een gebouw van de veiligheidsdienst in de Syrische hoofdstad Damascus is de minister van Defensie om het leven gekomen, meldt de Syrische staatstelevisie. Het gaat om generaal Daoud Rajha.
Een zwager van president Assad zou zwaargewond zijn geraakt en volgens sommige berichten is ook hij om het leven gekomen. Hij is onderminister van Defensie.
In het gebouw in het centrum van de stad waren ministers bijeen voor een bespreking met de veiligheidsdienst. Er zijn verscheidene zwaargewonden. De aanslag zou gepleegd zijn door een lijfwacht van de minister.
Stemming
Activisten melden dat de Republikeinse Garde een ziekenhuis in Damascus heeft afgegrendeld nadat daar gewonden van de aanslag waren binnengebracht.
In Damascus wordt al vier dagen gevochten tussen het leger en de opstandelingen. Het Vrije Syrische Leger zegt dat de slag om Damascus het einde zal betekenen van het regime van president Assad.
De aanslag van vanochtend betekent dat de rebellen het bewind van Assad in het hart kan treffen.
In de VN-Veiligheidsraad komt vanavond een resolutie in stemming van de westerse landen over Syrië. Daarin staat dat Syrië getroffen wordt door sancties als het leger doorgaat met het inzetten van zware wapens tegen de bevolking. Rusland zal zijn veto gebruiken tegen de resolutie.
Is volgens mij al de derde keer dat ik dat bericht in de laatste maanden zie passeren:quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:01 schreef Frutsel het volgende:
[Upd] Syrische minister van defensie gedood bij aanslag
Huidige machthebbers Syriequote:Op woensdag 18 juli 2012 14:07 schreef VeX- het volgende:
Als Assad wordt afgezet is het een kwestie van tijd voor er weer zo'n extremist in de plaats komt.
Erg zonde dat het deze kant op is gegaan, want die Assad leek me voor deze ellende nog wel relatief redelijk.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Huidige machthebbers Syrie
Volgende machthebbers Syrie
quote:Five explosions heard in Syrian capital close to military base of division led by Assad's brother - residents
https://twitter.com/Reutersquote:Russia says "decisive battle" underway in Syria http://reut.rs/NwJS3C
Libische liberalen willen open venster naar Westenquote:Op woensdag 18 juli 2012 14:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou mooi. Kan het Syrische regime ook door een Sharia-gek-vervangen worden zoals in Iran, Egypte en Libie.
quote:De liberale partij van Mahmoud Jibril heeft de Libische verkiezingen gewonnen. De kiescommissie maakte vannacht bekend dat zijn Alliantie van Nationale Krachten (NFA) goed was voor 39 zetels.
Ook op de Vlaamse openbare omroep duikt hij de laatste dagen in elk journaal op. Ik kende hem niet maar het valt op dat waar onze media doorgaans meegaan in "hoe lang zal dit nog duren", "weeral zo'n drama", "kan je blijven niks doen", hij wel gewoon zegt "echte bewijzen voor een willekeurige slachting zien we hier niet"quote:Op woensdag 18 juli 2012 13:30 schreef sonnyspek het volgende:
Die baas van een Sander van Hoorn gaat een interview voor de BBC doen.
Of hoeveel mollen er nu bij de oppositie zitten, waarmee ik bedoel: opportunisten die gewoon op een bepaald moment besloten dat hun toekomst er beter uit zag als ze nu nog naar de andere kant rennen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De recent overgelopen generaals en officials zeiden dat ze al langere tijd contact hadden met de oppositie en binnen het regime bleven omdat ze daar nuttiger waren. We weten niet hoeveel mollen er in het regime zitten.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Libische liberalen willen open venster naar Westen
[..]
Nog niets bekend dus.quote:Van de 200 zetels zijn er 120 gereserveerd voor onafhankelijke kandidaten.
quote:"In Libië hebben de liberale krachten zich in tegenstelling tot Egypte enorm verenigd. Mocht het de NFA wél lukken de raad te domineren, dan breken ze met de Tunesische en Egyptische 'trend' dat de islamisten het na de eerste vrije verkiezingen sinds decennia voor het zeggen kregen
Het is in ieder geval minder alarmerend dan jij denkt/hoopt. En trouwens, wat de fuck dan nog als dat volk islamisten kiest. Moeten ze toch lekker zelf weten? Het is hun land.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[..]
Nog niets bekend dus.
Tevens geeft men daar ook al aan het de rest een drama is en wat de trend is:
[..]
Ze mogen dat zelf weten maar wij mogen daar wel degelijk een mening over hebben. Gezien wat de status is van andere landen waar dat soort mensen de macht grijpen, begrijp je dat nou echt niet? Is het weer van:quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is in ieder geval minder alarmerend dan jij denkt/hoopt. En trouwens, wat de fuck dan nog als dat volk islamisten kiest. Moeten ze toch lekker zelf weten? Het is hun land.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-nieuwe-Lybie.dhtmlquote:Tijdens de opstand tegen Kadhafi waren vechtlustige islamisten hard nodig, geven Libische rebellen toe. Ze durfden hun handen uit de mouwen te steken. Bovendien hadden sommigen óók gestreden in Afghanistan, Irak en Balkanlanden.
Dat die malle islamisten van oorlogje naar oorlogje trekken, houd je toch niet tegen. Ongeacht wat voor figuren de scepter zwaaien.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Voor mensen die trouwens denken dat in die landen het een 'binnenlandse aangelegenheid' is:
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)t-nieuwe-Lybie.dhtml
Je kunt er een beetje weinig aan veranderen, niet? Er ontstaat in Egypte momenteel een soort van democratie. Had je werkelijk verwacht dat men massaal op de liberalen ging stemmen? Een bevolking die grotendeels analfabeet is en bovendien diep religieus, stemt op een VVD-achtige club? Ik ken Egyptenaren die bijzonder vriendelijk zijn, islamitisch zijn (niet radicaal, maar gewoon normaal) en toch op de Moslimbroederschap stemmen. Simpelweg omdat zij geloven dat religie een stem moet hebben in de politiek. Beetje zoals een groot deel van Nederland dat voorheen vond, toen men massaal CDA stemde.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze mogen dat zelf weten maar wij mogen daar wel degelijk een mening over hebben. Gezien wat de status is van andere landen waar dat soort mensen de macht grijpen, begrijp je dat nou echt niet? Is het weer van:
"Ehhhh nou boeieuh ik woon daor niet"
Zonde van je tijd KoosVogels, die gast ziet overal Islamistische spoken.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is in ieder geval minder alarmerend dan jij denkt/hoopt. En trouwens, wat de fuck dan nog als dat volk islamisten kiest. Moeten ze toch lekker zelf weten? Het is hun land.
Je hebt het nieuws over de verkiezingen in Libië kennelijk niet gevolgd. Maar dat verbaast me niets.quote:Op woensdag 18 juli 2012 14:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou mooi. Kan het Syrische regime ook door een Sharia-gek-vervangen worden zoals in Iran, Egypte en Libie.
God spuit 11 geeft ook modder. Je ZOU ook even verder kunnen lezen en zien hoe het nou zit, maar dat zal wel te ingewikkeld voor je zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Je hebt het nieuws over de verkiezingen in Libië kennelijk niet gevolgd. Maar dat verbaast me niets.
Dat artikel is 3/4 jaar oud en gaat over de interim-regeringsleider.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
God spuit 11 geeft ook modder. Je ZOU ook even verder kunnen lezen en zien hoe het nou zit, maar dat zal wel te ingewikkeld voor je zijn.
Oh enne: http://edition.cnn.com/20(...)ya-sharia/index.html
Toch apart dat hippies zoals jij altijd in NL voor het meest pro-liberale zijn maar als het opeens non-Europeanen betreft dat is het opeens prachtig en mooi als de SGP in het kwadraat aan de macht komt
Tja maar het CDA roept niet al decennia op tot oorlog en heeft geen geschiedenis van bommen gooien. Geloof ook niet dat ik vrouwen en seculieren/andersgelovigen massaal heb zien huilen omdat ze bang zijn voor hun burgerrechten als het CDA aan de macht kwam, zoals in Egypte wel gebeurde.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt er een beetje weinig aan veranderen, niet? Er ontstaat in Egypte momenteel een soort van democratie. Had je werkelijk verwacht dat men massaal op de liberalen ging stemmen? Een bevolking die grotendeels analfabeet is en bovendien diep religieus, stemt op een VVD-achtige club? Ik ken Egyptenaren die bijzonder vriendelijk zijn, islamitisch zijn (niet radicaal, maar gewoon normaal) en toch op de Moslimbroederschap stemmen. Simpelweg omdat zij geloven dat religie een stem moet hebben in de politiek. Beetje zoals een groot deel van Nederland dat voorheen vond, toen men massaal CDA stemde.
9 maanden is al te oud?quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat artikel is 3/4 jaar oud en gaat over de interim-regeringsleider.
Je zou kunnen stoppen met dit topic te vervuilen met je anti-islamgebash, ga lekker naar Stormfront.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
God spuit 11 geeft ook modder. Je ZOU ook even verder kunnen lezen en zien hoe het nou zit, maar dat zal wel te ingewikkeld voor je zijn.
Oh enne: http://edition.cnn.com/20(...)ya-sharia/index.html
Toch apart dat hippies zoals jij altijd in NL voor het meest pro-liberale zijn maar als het opeens non-Europeanen betreft dat is het opeens prachtig en mooi als de SGP in het kwadraat aan de macht komt
Waar zeg ik dat je geen kritiek mag uiten? Natuurlijk mag je je afschuw uitspreken over een eventueel extreem islamitisch bewind. Punt is echter dat daarvan (nog) geen sprake is.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En uiteraard mogen ze het zelf kiezen, maar het staat ons vrij dit kritisch te volgen. Hell, jullie doen niets anders als hele dagen kankeren op Wilders en zijn kiezers, maar als er islamisten gekozen worden die een factor 1.000 extremer als Wilders zijn dan mag je daar geen kritiek op hebben omdat het democratisch gekozen is? Wat een kolder.
In tegenstelling tot jouw off-topic geleuter houd ik me aan de feiten, incl. bronnen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Je zou kunnen stoppen met dit topic te vervuilen met je anti-islamgebash, ga lekker naar Stormfront.
Ik ben dan ook niet voor ingrijpen noch heb ik dat ook maar ergens gesuggereerd. Sterker nog het ingrijpen in Libie had NOOIT mogen gebeuren en ik ben blij dat in Syrie nog niet ingegrepen is.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je geen kritiek mag uiten? Natuurlijk mag je je afschuw uitspreken over een eventueel extreem islamitisch bewind. Punt is echter dat daarvan (nog) geen sprake is.
Verder blijf ik voorstander van het zelfbeschikkingsrecht. Zolang men het niet te bont maakt, moet je ze toch echt zelf hun gang laten gaan. We kunnen niet overal ingrijpen.
Als jij zegt dat in Libië de fundamentele islam nu aan de macht is ben jij niet op de hoogte van de feiten.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jouw off-topic geleuter houd ik me aan de feiten, incl. bronnen.
Maar ja, jij houdt niet van feiten, dat is bekend.
Ach ja, we zullen wel zien. Nogmaals, het is ook wel een tikkeltje naief te verwachten dat een volk dat erg religieus is, massaal seculiere, liberale partijen omarmt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben dan ook niet voor ingrijpen noch heb ik dat ook maar ergens gesuggereerd. Sterker nog het ingrijpen in Libie had NOOIT mogen gebeuren en ik ben blij dat in Syrie nog niet ingegrepen is.
Maar gezien de vorige ontwikkelingen lijkt het er nergens op dat er een positieve draai uit al die 'lentes' komt. Integendeel zelfs men lijkt keihard Iran achterna te gaan en van de regen in de drup terecht te komen. Niet zo gek ook als je eens kijkt wie de strijders zijn.
Zucht: http://www.ad.nl/ad/nl/75(...)sis-van-de-wet.dhtmlquote:Op woensdag 18 juli 2012 15:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Als jij zegt dat in Libië de fundamentele islam nu aan de macht is ben jij niet op de hoogte van de feiten.
Jammer dat die ontsteking niet doorgezet heeft zeg.quote:Maar hey, ze missen je echt op Stormfront, ga alsjeblieft daarheen lekker xenofoben met je blonde maatjes.
Dat is extreem naief te noemen, daarom begrijp ik de bloemetjeshossanna van de 'Arabische Lente'-roepers ook niet.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach ja, we zullen wel zien. Nogmaals, het is ook wel een tikkeltje naief te verwachten dat een volk dat erg religieus is, massaal seculiere, liberale partijen omarmt.
Ja en? Met Sharia op zich is niets mis, het gaat erom hoe je het toepast.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zucht: http://www.ad.nl/ad/nl/75(...)sis-van-de-wet.dhtml
Doodsverwensing, ik zal je even laten ruimen, blijft dit topic ook weer schoon.quote:[..]
Jammer dat die ontsteking niet doorgezet heeft zeg.
Nu betekent een Egypte onder leiding van de Moslimbroederschap overigens niet direct dat het land onleefbaar wordt. Ja, wellicht dat je als westerling niet vrolijk wordt van permanent verblijf in het land, maar dat werden de meeste van ons ook niet toen Mubarak nog de scepter zwaaide.quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is extreem naief te noemen, daarom begrijp ik de bloemetjeshossanna van de 'Arabische Lente'-roepers ook niet.
Met Sharia is op zich niets mis? Dit zeg je nu echt?quote:Op woensdag 18 juli 2012 15:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja en? Met Sharia op zich is niets mis, het gaat erom hoe je het toepast.
Doe wat je niet laten kunt voor je prive-haat, knulletjequote:Doodsverwensing, ik zal je even laten ruimen, blijft dit topic ook weer schoon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |