http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-sterft-alsnog.dhtmlquote:Een tweejarig jongetje is vlak voor zijn eigen begrafenis uit zijn doodskist opgestaan om water te vragen. Zijn vader, Antonio Santos, stuurde het nieuws de wereld in: 'Iedereen begon te schreeuwen, we konden onze eigen ogen niet geloven. We dachten dat een mirakel had plaatsgevonden en dat onze jongen uit de dood was opgestaan. Maar dan ging hij terug liggen en was hij opnieuw dood.'
Dat schrijft de Braziliaanse nieuwswebsite ORM. Volgens ORM stierf de kleine Kelvin Santos vorige week vrijdag ten gevolge van een longontsteking. Santos stierf in een ziekenhuis in Belem, in het noorden van Brazilië. Zijn lichaam werd later op de dag in een plastic zaak aan de familie overhandigd.
De familie nam het jongetje mee naar huis waar ze 's avonds een wake hielden. Vrienden en familieleden konden Santos groeten die in een open doodskist lag. Op zaterdag, een uur voor de begrafenis, zou het jongetje rechtop zijn gaan zitten in zijn doodskist. 'Pappie, mag ik wat water?', zou de knaap gevraagd hebben.
Mirakel
Antonio Santos, de vader van Kelvin, geeft tekst en uitleg: Iedereen begon te schreeuwen, we konden onze eigen ogen niet geloven. We dachten dat er een mirakel had plaatsgevonden en dat onze jongen uit de dood was opgestaan.' Toch was het te mooi om waar te zijn: 'Kelvin ging terug in zijn kist liggen, en weg was hij. We kregen hem niet meer wakker. Hij was opnieuw dood.'
Pa Santos bracht zijn zoon in allerijl naar het Aberlardo Santos ziekenhuis in Belem, waar de dokters de peuter opnieuw onderzochten. Opnieuw bevestigden de artsen zijn overlijden. 'Ze hebben me verzekerd dat hij echt dood was. Ze hebben me geen enkele uitleg gegeven voor wat we even daarvoor gezien en gehoord hadden', aldus de vader.
Begrafenis uitgesteld
De familie van het jongetje stelden de begrafenis een uurtje uit in de hoop hem opnieuw wakker te krijgen, maar Kelvin werd uiteindelijk om 17 uur begraven.
Santos heeft ondertussen een klacht ingediend bij de politie. De man is er namelijk van overtuigd dat de dokters verkeerd hebben gehandeld, en dat Kelvin mogelijk nog in leven was geweest als ze niet zo snel hun conclusies hadden getrokken: 'Amper vijftien minuten nadat ze hem bij ons hadden weggehaald om hem te reanimeren, kwamen ze naar me toe om te vertellen dat hij dood was. Ze hebben meteen zijn lichaam aan mij overhandigd. Misschien hebben ze hem niet goed onderzocht. Dode mensen staan niet zomaar doodleuk op om iets te zeggen. Ik ben vastberaden om de waarheid aan het licht te brengen.'
quote:
quote:
- Slager, heeft U misschien een plastic zak?quote:
Dit ja. Een paar jaar gevangenis lijkt me wel op zijn plaats.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:45 schreef DS4 het volgende:
Stelletje asocialen... niemand die voor dat jongetje een glaasje water is gaan halen omdat ze het te druk hadden met schreeuwen en daardoor is hij natuurlijk vanwege uitdroging gestorven. Ik zeg: dood door schuld.
Dit. Als hij daarna vrolijk was gaan spelen, had ik het nog wel geloofd, maar dit is echt een te raar verhaal.quote:
Ik moest lachenquote:Op donderdag 7 juni 2012 09:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
- Slager, heeft U misschien een plastic zak?
- Nee mevrouw, ik heb wel een kunstgebit.
quote:
quote:
Ja, als je normaal ademt... Maar als je schijndood bent, zijn de lichamelijke functies dermate zwak dat ze onmeetbaar zijn (vandaar schijndood). Dat betekent echter ook dat de vraag naar zuurstof heel laag is.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:52 schreef SpecialK het volgende:
- Minimaal een halve dag in een afgesloten plastic zak zitten en dan er levend vanaf komen.
Onwaarschijnlijk
Maar een dorst dat je krijgt!quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:06 schreef Jordy-B het volgende:Als je normaal ademt. Maar als je schijndood bent, zijn de lichamelijke functies dermate zwak dat ze onmeetbaar zijn (vandaar schijndood). Dat betekent echter ook dat de vraag naar zuurstof heel laag is.
Precies!quote:
Laag maar niet zo laag dat je genoeg dat je uren en uren en uren in een plastic zak kan zitten zonder dat je door CO2 vergiftiging en zuurstof gebrek in een onherroepelijke coma beland.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:06 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je normaal ademt. Maar als je schijndood bent, zijn de lichamelijke functies dermate zwak dat ze onmeetbaar zijn (vandaar schijndood). Dat betekent echter ook dat de vraag naar zuurstof heel laag is.
En je kunt als Braziliaantje blijkbaar opeens Nederlands praten. Bizar!quote:
Het meest onwaarschijnlijke is nog dat hij blijkbaar de kracht heeft rechtop te gaan zitten en te praten en even later dood is.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:52 schreef SpecialK het volgende:
- Uren lang schijndood zijn
Kan prima gebeurt vaker dan je zou denken
- Minimaal een halve dag in een afgesloten plastic zak zitten en dan er levend vanaf komen.
Onwaarschijnlijk
- Als 2 jarige een relatief lange grammaticaal kloppende zin uiten.
Onwaarschijnlijk
Met genoeg stimulance (zoals adrenaline of andere hormonen) kan zelfs een dood lichaam nog spastische bewegingen maken. Ben het met je eens dat gecontroleerd rechtop zitten onwaarschijnlijk is maar idiote spierstuipen maken waardoor het soort van lijkt alsof je recht op aan het zitten bent is nog best mogelijk.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:50 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het meest onwaarschijnlijke is nog dat hij blijkbaar de kracht heeft rechtop te gaan zitten en te praten en even later dood is.
Er staat nergens dat het jongetje uren en uren in een plastic zak heeft gezeten, alleen dat hij in een plastic zak overhandigd werd. En ik weet eigenlijk niet hoeveel zuurstof je nodig hebt als je hart niet klopt. Bijna niks, zou je denken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:08 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Laag maar niet zo laag dat je genoeg dat je uren en uren en uren in een plastic zak kan zitten zonder dat je door CO2 vergiftiging en zuurstof gebrek in een onherroepelijke coma beland.
Je hersencellen beginnen gewoon met sterven bij gebrek aan zuurstof. Dat gaat heel snel.
Dan sterven je hersenen dus af. Na 2 minuten start dat al. Je hebt (veel) zuurstof nodig om dat proces tegen te houden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:54 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er staat nergens dat het jongetje uren en uren in een plastic zak heeft gezeten, alleen dat hij in een plastic zak overhandigd werd. En ik weet eigenlijk niet hoeveel zuurstof je nodig hebt als je hart niet klopt. Bijna niks, zou je denken.
Uiteraardquote:Maar het is toch een onzinverhaal...
Zoals special K zegt gaat dat heel snel. En je hart heeft natuurlijk ook zuurstof nodig anders sterft ie af en komt ie nooit meer op gangquote:Op donderdag 7 juni 2012 10:54 schreef Jordy-B het volgende:
En ik weet eigenlijk niet hoeveel zuurstof je nodig hebt als je hart niet klopt. Bijna niks, zou je denken.
Ja, zonder adem... Maar met zeer weinig adem?quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan sterven je hersenen dus af. Na 2 minuten start dat al. Je hebt (veel) zuurstof nodig om dat proces tegen te houden.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:12 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, zonder adem... Maar met zeer weinig adem?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cerebral_hypoxiaquote:The brain requires approximately 3.3 ml of oxygen per 100 g of brain tissue per minute. Initially the body responds to lowered blood oxygen by redirecting blood to the brain and increasing cerebral blood flow. Blood flow may increase up to twice the normal flow but no more. If the increased blood flow is sufficient to supply the brain’s oxygen needs then no symptoms will result. [19]
However, if blood flow cannot be increased or if doubled blood flow does not correct the problem, symptoms of cerebral hypoxia will begin to appear. Mild symptoms include difficulties with complex learning tasks and reductions in short-term memory. If oxygen deprivation continues, cognitive disturbances and decreased motor control will result.[19] The skin may also appear bluish (cyanosis) and heart rate increases. Continued oxygen deprivation results in fainting, long term loss of consciousness, coma, seizures, cessation of brain stem reflexes, and brain death.[20]
Objective measurements of the severity of cerebral hypoxia depend on the cause. Blood oxygen saturation may be used for hypoxic hypoxia, but is generally meaningless in other forms of hypoxia. In hypoxic hypoxia 95-100% saturation is considered normal. 91-94% is considered mild. 86-90% is considered moderate. Anything below 86% is considered severe.[21]
It should be noted that cerebral hypoxia refers to oxygen levels in brain tissue, not blood. Blood oxygenation will usually appear normal in cases of hypemic, ischemic and hystoxic cerebral hypoxia. Even in hypoxic hypoxia blood measures are only an approximate guide – the oxygen level in the brain tissue will depend on how the body deals with the reduced oxygen content of the blood.
Als hij was blijven leven, hadden ze bewijs nodig om hun verhaal te onderbouwen. Op deze manier dekken die gasten zich wel lekker in.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:48 schreef error_404 het volgende:
[..]
Dit. Als hij daarna vrolijk was gaan spelen, had ik het nog wel geloofd, maar dit is echt een te raar verhaal.
quote:
Ik vind je wel lief in je standvastigheid, maar die informatie zegt niet zoveel in betrekking tot dit verhaal.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Cerebral_hypoxia
Oh lief klein schatje tochquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik vind je wel lief in je standvastigheid, maar die informatie zegt niet zoveel in betrekking tot dit verhaal.
Je klinkt net als Die_Hofstadtgruppe.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:45 schreef DS4 het volgende:
Stelletje asocialen... niemand die voor dat jongetje een glaasje water is gaan halen omdat ze het te druk hadden met schreeuwen en daardoor is hij natuurlijk vanwege uitdroging gestorven. Ik zeg: dood door schuld.
Leer zelf eens lezen, ipv de helft van de omstandigheden erbij te verzinnen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oh lief klein schatje toch![]()
Leer eens lezen, poepie.
Ik verdedig mijn stelling dat je zelfs in omstandigheden waarin je hartslag en ademhaling gereduceerd is je uren in een plastic zak niet gaat overleven. Jij denkt dat je door jedi tricks jezelf in een soort van wonderstasis kan brengen waardoor je 0 intake en 0 output hebt en je hersenen tegelijkertijd magisch onaangetast blijven.quote:Op donderdag 7 juni 2012 14:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Leer zelf eens lezen, ipv de helft van de omstandigheden erbij te verzinnen.
En ik geloof ook dat het flauwe kul is, dus wat verdedig je nou?
Er staat nergens dat dat joch uren in een plastic zak heeft gezeten. En hij heeft het ook niet overleefd.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:58 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik verdedig mijn stelling dat je zelfs in omstandigheden waarin je hartslag en ademhaling gereduceerd is je uren in een plastic zak niet gaat overleven. Jij denkt dat je door jedi tricks jezelf in een soort van wonderstasis kan brengen waardoor je 0 intake en 0 output hebt en je hersenen tegelijkertijd magisch onaangetast blijven.
Ik heb met bronnen aangegeven dat je dat gewoonweg niet gaat overleven.
Het kind is overhandigd in een plastic zak. Kan er wel vanuit gaan dat dat kind daar een hele tijd in heeft gezeten het gaat hier niet om een AH draagtas maar zo'n officiele verzegelde luchtdichte zak voor lijken.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er staat nergens dat dat joch uren in een plastic zak heeft gezeten. En hij heeft het ook niet overleefd.
Oh, dus het was meer "mwg k wl wnn glssj wtr"quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het kind is overhandigd in een plastic zak. Kan er wel vanuit gaan dat dat kind daar een hele tijd in heeft gezeten het gaat hier niet om een AH draagtas maar zo'n officiele verzegelde luchtdichte zak voor lijken.
Dan geef ik ook een krant uit waarin staat dat mensen hun belasting aan mij moeten afdragen daar ik zo'n Uberbaas ben.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Alles wat in de krant staat is echt waar.
Ik geloof het wel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:22 schreef penny-wise het volgende:
Wij hebben op school een leraar gehad die zijn dochtertje/nichtje was "verdronken" in de vijver.
Dokter verklaarde haar dood en ze lag al onder een laken in het ziekenhuis-mortuarium.
Toevallig liep er een zuster langs die opviel dat het laken bewoog, bleek het meisje nog te leven...![]()
Bizar als het ziekenhuis je dan belt.....
Ouwehoerquote:Op zondag 10 juni 2012 10:16 schreef Farenji het volgende:
Het zou natuurlijk wel echt kunnen zijn. Er gebeuren wel meer rare dingen.
Zo is het ook een keertje gebeurd dat een zwangere vrouw werd doodgeschoten. Het kind is via een keizersnede gered. De vrouw bleek niet dood maar in een diep coma en na jaren werd ze opeens weer wakker. Ze kon haar benen niet meer bewegen maar met grote mentale krachtinspanningen lukte het haar toch om weer leven in haar benen te krijgen en weer te lopen, door te beginnen met haar kleine teen te bewegen. Later vermoorde ze iedereen die betrokken was bij de schietpartij, en door een van hen werd ze zelfs nog een keer begraven. Gelukkig beheerste ze een bepaalde vecht-techniek waarmee ze door de doodskist heen kon stompen. Uiteindelijk heeft ze haar moordenaar nog zelf vermoord door de vijf-punts-exploderend-hart-greep.
True story.
Ach Jezus maak wel eens ook fouten, net als artsen.quote:
Je verhaal klopt maar je bron is echt waardeloos.quote:Op zondag 10 juni 2012 14:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ach Jezus maak wel eens ook fouten, net als artsen.
Tiener wordt vier keer hersendood verklaard maar herstelt volledig
donderdag, 26 april 2012
Ondanks het feit dat hij door vier artsen hersendood was verklaard is een slachtoffer van een
verkeersongeval op miraculeuze wijze hersteld.
Voordat hij van de beademing zou worden gehaald vroegen de ouders van de jongeman om een
tweede mening.
Vier jaar geleden was Steven Thorpe uit het Engelse Warwickshire betrokken bij een ernstig
auto-ongeval. De toen 17-jarige Thorpe werd overgebracht naar het ziekenhuis van Coventry.
Toen een craniotomie niet mocht baten zeiden artsen dat hij waarschijnlijk niet zou herstellen.
CT-scans van zijn hoofd lieten vrijwel onherstelbare schade zien, aldus het ziekenhuis in een
recente verklaring.
Wanhoopspoging
De artsen van Thorpe vroegen zijn ouders zelfs te overwegen om zijn organen te doneren.
Zijn vader weigerde echter op te geven en smeekte het ziekenhuis om zijn zoon te redden.
In een wanhoopspoging benaderde hij privé-arts Julia Piper.
Zij is vooral bekend vanwege haar werk op het gebied van traditionele en natuurlijke geneeswijzen.
Piper constateerde een zwakke hersenactiviteit bij Thorpe.
Het ziekenhuis stemde er uiteindelijk mee in om de tiener uit zijn coma te halen.
Thorpe herstelde op miraculeuze wijze.
Zeven weken later mocht hij het ziekenhuis verlaten.
Uniek geval
“Het is extreem zeldzaam dat een patiënt met dergelijk hersenletsel weet te herstellen,” ging de
verklaring verder. “Dit is werkelijk een uniek geval.”
“Mijn kijk op het leven is niet veranderd,” zei Thorpe.
“Ik ben een erg gedreven persoon. Ik leef om te slagen in het leven.”
Filmpje !
http://www.niburu.nl/inde(...)ns-en-dier&Itemid=37
Die past prima tussen al die andere broodje aap-verhalen hier. Een zwangere vrouw kan immers met gemak een week in een graf overleven. En nog een kind baren ook.quote:Op zondag 10 juni 2012 10:16 schreef Farenji het volgende:
Het zou natuurlijk wel echt kunnen zijn. Er gebeuren wel meer rare dingen.
Zo is het ook een keertje gebeurd dat een zwangere vrouw werd doodgeschoten. Het kind is via een keizersnede gered. De vrouw bleek niet dood maar in een diep coma en na jaren werd ze opeens weer wakker. Ze kon haar benen niet meer bewegen maar met grote mentale krachtinspanningen lukte het haar toch om weer leven in haar benen te krijgen en weer te lopen, door te beginnen met haar kleine teen te bewegen. Later vermoorde ze iedereen die betrokken was bij de schietpartij, en door een van hen werd ze zelfs nog een keer begraven. Gelukkig beheerste ze een bepaalde vecht-techniek waarmee ze door de doodskist heen kon stompen. Uiteindelijk heeft ze haar moordenaar nog zelf vermoord door de vijf-punts-exploderend-hart-greep.
True story.
quote:Op zondag 10 juni 2012 15:06 schreef WH141 het volgende:
[..]
Je verhaal klopt maar je bron is echt waardeloos.
Niburu.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |